تعداد صفحه:
۱۵۷
دسته بندی:
پایان نامه مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ”M.Sc“ مهندسی عمران - سازه های هیدرولیکی چکیده : حمل و انتقال رسوب توسط جریان آب رودخانه و ترسیب آن در مخازن سدها، پدیده ای طبیعی است که مهندسین عمران و رسوب در ارتباط با بهره برداری از منابع آب های سطحی با آن بصورت جدی مواجه می باشند. مهم ترین عامل محدودکننده ی عمر مفید سدها، مقدار رسوب ته نشین شده در مخازن آنها می باشد. ملاحظات اقتصادی ...
تعداد صفحه:
۱۵۸
دسته بندی:
پایان نامه مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد “M.Sc” مهندسی عمران – سازه های هیدرولیکی چکیده: در حین سیلاب های بزرگ رسوبات درشت دانه رودخانه ها که در مواقع عادی امکان حمل آنهاوجود ندارد حرکت بسمت پایین دست را آغاز می کنند . یکی از عوامل مهم این حرکت بالا بودن آبدهیرودخانه ها و سرعت جریان آنها است ، بنابراین با اندازه گیری قطر رسوبات بجای مانده در رودخانه هامیتوان حداکثر دبی رخ داده ...
تعداد صفحه:
۱۲۶
دسته بندی:
پایان نامه مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ”M.Sc“ مهندسی عمران - سازه های هیدرولیکی چکیده سیل عبارت است از بالا آمدن ناگهانی آب رودخانه ها ویا جریان آبی تند و معمولا ویرانگرکه بطور ناگهانی اتفاق می افتد.مسائل مربوط به سیلاب گوناگون بوده وطبیعت بسیار پیچیدهای دارد.هجوم سیلاب باعث از بین رفتن امکانات و وارد آمدن خسارات جانی و اخلال درحمل و نقل و ارتباطات میشود.به دلیل وقوع جریان ...
تعداد صفحه:
۱۱۴
دسته بندی:
پایان نامه مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ”M.Sc“ مهندسی عمران – سازه های هیدرولیکی چکیده : در این رساله ابتدا انواع مدل های بارش رواناب مورد بررسی و سپس مدل بارش - رواناب HMS - HEC به منظور برآورد دبی طراحی سازه های هیدرولیکی در حوضه آبریز کن واقع در شمال غربی تهران مورد استفاده قرار گرفت . حوضه آبریز مزبور تا ایستگاه آب سنجی سولقان به مساحت ٢٠٦.٣٨ کیلومتر مربع ، از سال ١٣٧٥ به ...
تعداد صفحه:
۱۲۳
دسته بندی:
پایان نامه مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد“M.Sc” مهندسی عمران -سازه چکیده: در این تحقیق، رفتار لرزهای و فواید ساختمان فولادی نامنظم در پلان مجهز به BRB در حوز ههای نزدیک و دور از گسل مورد بررسی قرار گرفته است. طراحی لرز های بر اساس استاندارد 2800 صورت گرفته و ازیابی و کنترل سازه توسط روش بارافزایی و تحلیل طیفی و تاریخچه زمانی برای ساختمان 4 و 8 و 12 طبقه دارای 4 دهانه در جهت x و ...
تعداد صفحه:
۱۵۲
دسته بندی:
پایان نامه مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد"M.Sc" مهندسی عمران - سازه چکیده: امروزه کاربرد گسترده بتن در پروژه های عمرانی لزوم بهره گیری از نوآوری ها و بتن های عصر نوین را صدچندان نموده است و رویکردی جامع گرا و سیستمی به پدیده سیستم بتن وشناخت زیر سیستم های آن و چگونگی ارتباط آنها با هم و بهره گیری از فنĤوری نانو در بتنمی تواند پدید آورنده بتن های نوین با عملکرد فوق العاده بالا ...
تعداد صفحه:
۱۴۲
دسته بندی:
پایان نامه مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ”M.Sc“ مهندسی عمران - سازه چکیده مهاربندهای خارج از مرکز یک سیستم مقاوم باربر جانبی در ساختمان های فولادی است که دارای سختی بالا در ناحیه الاستیک با انعطاف پذیری خوب و ظ رفیت جذب انرژی در ناحیه پلاستیک می باشد. با توجه به نحوه قرارگیری تیر پیوند ، دو نوع مهاربندهای خارج از مرکز وجود دارد: مهاربندهای خارج از مرکز با تیر پیوند قائم ...
تعداد صفحه:
۲۰۹
دسته بندی:
پایان نامه مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد "M.SC" مهندسی عمران – سازه چکیده سونامی به امواج عظیمی گفته می شود که در اثر تغییر مکان حجم زیادی از آب بوجود می آیند. در اثر این تغییر مکان آب اقیانوس جابجا می گردد و به سمت ساحل منتشر می شوند. با حرکت امواج از محل تولید به سمت ساحل رفته رفته ارتفاع امواج افزایش یافته و پریود کاهش می یابد.سرعت نیز با حرکت موج سونامی به سمت ساحل کاهش می ...
تعداد صفحه:
۱۳۷
دسته بندی:
پایان نامه مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ”M.Sc مهندسی عمران – برنامه ریزی حمل ونقل چکیده : در این تحقیق فاکتورهای موثر بر تصادفات وسایل نقلیه شهر کاشان با استفاده از آمار تصادفات گردآوری شده از فرمهای اطلاعات تصادفات راهنمایی و رانندگی و همچنین مطالعات ترافیکی شهرداری کاشان در سالهای ١٣٨٣ تا ١٣٨۵ که شامل ۴٧١١ مورد تصادف است شناسایی شده و با استفاده از مدل لوجیت دوگانه احتمال به ...
تعداد صفحه:
۱۳۳
دسته بندی:
پایان نامه مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ”M.Sc“ مهندسی برنامه ریزی حمل و نقل چکیده توجه به توسعه روستایی اولا برای تحقق عدالت بین همه ساکنان یک کشور و ثانیا برای توسعه بخش کشاورزی و دامپروری اهمیت فراوان دارد. بیتوجهی و فراموشی روستاها، در قرون اخیر باعث بروز مشکلات فراوانی برای این جوامع شده است. حمل و نقل یکی از زیر بناهای توسعه است، دسترسی و استفاده از امکانات گوناگون و ...
تعداد صفحه:
۱۱۰
دسته بندی:
پایان نامه مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد "M.Sc" عمران- برنامه ریزی و حمل و نقل چکیده رشد جمعیت، توسعه کاربریها و بالا رفتن مالکیت وسایل نقلیه در شهرها، موجب افزایش روز افزونتقاضای سفر و حجم وسایل عبوری از معابر شهری شده است . مساله زمان سفر در شبکه معابر شهری بهدلیل افزایش تراکم، یکی از مهمترین مسائل کلان شهر هاست. با توجه به اینکه بخش عمده ای از زمانسفرمربوط به زمان تاخیر در ...
تعداد صفحه:
۱۱۹
دسته بندی:
پایان نامه مهندسی عمران
پایان نامه برا ی دریافت درجه کارشناسی ارشد ”M.Sc“ مهندسی عمران – برنامه ریزی حمل و نقل چکیده عدم مکان یابی مناسب پایانه ها یکی از مهمترین مسائلی است که برخی از شهرها با آن روبرو هستند. به گونه ای که این اشتباه هزینه های اضافی فراوانی در زمینه های تراکم ترافیکی ، آلودگی هوا، اتلا ف زمان طولانی در مسیر سفر افراد، افزایش مصر ف سوخت و استهلاک وسایل نقلیه و غیره ، در بر خواهد داشت . ...
تعداد صفحه:
۲۲۷
دسته بندی:
پایان نامه مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد "M.SC" مهندسی عمران - برنامه ریزی حمل و نقل چکیده سیستم حمل و نقل هوشمند(ITS)، یکی از راهکارهای حل و تخفیف مشکلات مرتبط با حمل و نقل و ترافیک محسوب می شود، این سیستم از بخش های مختلف نرم افزاری و سخت افزاری تشکیل شده است که مدل تخمین جریان ترافیک در کوتاه مدت یکی از این بخش ها می باشد. این مدل با استفاده از اطلاعات وضعیت فعلی ترافیک هر ...
تعداد صفحه:
۱۵۲
دسته بندی:
پایان نامه مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد"M.SC " مهندسی عمران-مهندسی و برنامه ریزی حمل و نقل چکیده: حمل و نقل یکی از ارکان زیربنایی توسعه اقتصادی و فرهنگی جوامع بشری بوده و می باشد. نقش حمل ونقل در توسعه تجارت میان ملل دنیا به حدی است که گاه بخش عمدهای از سرمایه های یک کشور مصروف ساخت، توسعه و بهسازی زیر ساختهای حمل ونقل یعنی شبکه راهها می گردد. ترانزیت بعنوان صنعتی زود بازده و ...
تعداد صفحه:
۱۹۶
دسته بندی:
پایان نامه مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد M.SC مهندسی عمران - راه و ترابری چکیده : این پژوهش به منظور ارزیابی اقتصادی – زیست محیطی منافع قطارهای مسافربری درون شهری ومقایسه آن با قطارهای مسافربری ازمادر شهر به شهر اقماری انجام یافته است به این منظور کلان شهر اصفهان جهت بررسی موردی این موارد انتخاب شده است در ابتدا انواع سیستمهای حمل ونقل ریلی شهری درون شهری و برون شهری و نحوه ...
تعداد صفحه:
۱۷۱
دسته بندی:
پایان نامه مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ”M.Sc“ مهندسی عمران - سازه چکیده خرابی های سازه ای هنگامی اتفاق می افتد که تغییر شکل های دائمی و بزرگ بر اثر بارهای وارده به سازه ، در آن ایجاد گردد. یک مدل خرابی در صورتی واقعی می باشد که مقادیر آن همبستگی مناسبی با وضعیت خرابی مشاهده شده بعد از زلزله ، داشته باشد. به دنبال توسعه آسیب پذیری کمّی ، معیارهایی برای بیان آسیب پذیری از سوی ...
تعداد صفحه:
۱۷۱
دسته بندی:
پایان نامه مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ”M.Sc“ مهندسی عمران - سازه چکیده خرابی های سازه ای هنگامی اتفاق می افتد که تغییر شکل های دائمی و بزرگ بر اثر بارهای وارده به سازه ، در آن ایجاد گردد. یک مدل خرابی در صورتی واقعی می باشد که مقادیر آن همبستگی مناسبی با وضعیت خرابی مشاهده شده بعد از زلزله ، داشته باشد. به دنبال توسعه آسیب پذیری کمّی ، معیارهایی برای بیان آسیب پذیری از سوی ...
تعداد صفحه:
۲۱۴
دسته بندی:
پایان نامه مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد "M.SC" مهندسی عمران - سازه چکیده : ارزیابی سریع سازه های موجود قبل از زلزله – که بصورت کیفی می باشد- مدت زمانی است جای ارزیابی دقیق و کمی را برای سازه های کم ارتفاع به جهت کوتاه بودن زمان بررسی سازه ، گرفته است . لازم به ذکر است که این روش از نظر دقت با روش های کمی برابری نمی کند و فقط به جهت سرعت ، این روش ها مورد توجه می باشد چرا که در ...
تعداد صفحه:
۱۲۵
دسته بندی:
پایان نامه مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد "M.SC" مهندسی عمران - سازه الف - چکیده مطالب : ارزیابی سریع ساختمان ها، بدین معنی است که با استفاده از ابزارها و روشهای ساده شده در زمانی کم و با هزینه ای اندک بتوان از مقاومت ساختمانها در برابر زلزله شناخت حاصل کرد. هم اکنون در ایران چنین ضوابطی برای بررسی سریع ساختمانها وجود ندارد، اما می توان با بکار گیری آیین نامه های ساختمانی ...
تعداد صفحه:
۲۵۳
دسته بندی:
پایان نامه مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ”M.Sc“ مهندسی عمران – سازه های هیدرولیکی چکیده در حال حاضر تعداد زیادی سکوی دریایی درنقاط مختلف نصب و در حال بهره برداری می باشد . بنابر این بالقوه درمعرض خطر بارهای حدی شدید مانند زلزله قرار دارند . لذا لازم است که این سکوها در مقابل این بارهای حدی شدید مورد تجزیه و تحلیل قرارگیرند . و در صورت عدم توانایی لازم ، با تمهیداتی از بروز آسیب ...
تعداد صفحه:
۲۰۲
دسته بندی:
پایان نامه مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجۀ کاشناسی ارشد " M.Sc" مهندسی عمران – سازه چکیده استفاده از سقف های کامپوزیت روز به روز در حال گسترش است و اتصالات در سازه های فولادی مهمترین قسمتی است که در زلزله ها آسیب می بینند ، متخصصین مخصوصاً به علت زلزله سال ٩٤ نودریچ به نوع اتصالات صلب و نیمه صلب توجه فراونی کردند و آزمایشات بسیاری روی آن انجام داده اند و گروه های علمی و پژوهشی برای بررسی و ...
تعداد صفحه:
۹۹
دسته بندی:
پایان نامه مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ”M.Sc“ مهندسی عمران – سازه های هیدرولیکی چکیده : آنالیز تراوش از میان سدهای خاکی اهمیت بسزایی دارد زیرا تراوش بیش از اندازه و خارج از معمول در سدها همواره می تواند باعث ناپایداری و خرابی آنها گردد. تاکنون تراوش با استفاده از مدلهای ریاضی و فیزیکی مختلفی پیش بینی شده است . در برخی از این مدل ها از فرضهایی برای ساده سازی ساخت معادلات ...
تعداد صفحه:
۱۱۹
دسته بندی:
پایان نامه مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد"M.Sc" مهندسی عمران – سازه چکیده یکی از اثرات زلزله بر ساختمانها پدیده پیچش است . تاکنون راهبردهای گوناگونی به منظور کاهش این اثر ارائه شده اند. یکی از این راهبردها کنترل سازه ها است که جایگاه معتبری در مهندسی زلزله دارد. میراگرجرمی تنظیمی از جمله ابزار کنترل سازه است که برای تحریک زلزله به کار گرفته شده و همچنان موضوع تحقیقاتی محققین می ...
تعداد صفحه:
۱۵۳
دسته بندی:
پایان نامه مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ”M.Sc“ مهندسی عمران – سازه چکیده تقاضا برای تولید و استخراج نفت و گازدر سرتاسر جهان از چند دهه گذشته در حال رشد بوده است . به دنبال تلاشها برای اکتشاف و استخراج نفت از منابع انرژی دریایی ، فرم های سازه ای گوناگونی برای سکوهای دریایی پیشنهاد گردیده است . یک سکوی ثابت فلزی دریایی مجموعه ای متشکل از عناصر مختلف سازه ای نظیر شمع ها، جاکت و ...
تعداد صفحه:
۳۹۵
دسته بندی:
پایان نامه مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت کارشناسی ارشد"MSC" مهندسی عمران - راه وترابری چکیده ارزیابی ومدل سازی تصادفات در خیابان های شهری و برون شهری یکی از پر جاذبه ترین مسائل برای مهندسان ترافیک می باشد.که این اهمیت به دلیل تعداد زیاد این تصادفات وجراحات وتراکم ترافیک و زیانهای اقتصادی ناشی از آنهاست .ومی توان این مدلهای تصادفات را برای شهرهای دیگر در سطح کشور تعمیم داد.ودرنتیجه یک مدل ترکیبی ...
تعداد صفحه:
۲۷
دسته بندی:
پایان نامه مهندسی عمران
پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی عمران چکیده مطالعه حاضر ضمن تشریح پارامترهای کل یدی موثر بر بوم ی سازی یک سیستم نوین در کشور و ارائه تجرب ایت ی در این زم نیه ، به مطالعه و مقایسه موردی سقف های نوین با نصب سریع و آسان با در نظر گ یری تاس یسات و ملاحظات اجرایی اتصالات پ یچ ی و مقایسه اقتصادی با سقف کامپوزیت رایج م ی پردازد. در این مقاله چند نوع س یستم نوین سقف کامپوزیت طراح ی شده ...
تعداد صفحه:
۱۷۱
دسته بندی:
پایان نامه مهندسی عمران
چکیده : آبشستگی موضعی دراطراف پایه پل ها همواره به عنوان یک مشکل بویژه در زمان وقوع سیلاب ها در رودخانه ها مطرح بوده است . این پدیده باعث ایجاد یک حفره در مجاورت پایه پل شده و در صورت عدم طراحی مناسب با توسعه ی عمق این حفره و رسیدن آن به تراز پی پایه پل سازه پل در آستانه انهدام قرار می گیرد. انهدام سازه پل در هنگام وقوع جریان های سیلابی علاوه بر هزینه های مستقیم ، هزینه های غیر ...
تعداد صفحه:
۱۴۲
دسته بندی:
پایان نامه مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد مهندسی عمران - سازه های هیدرولیکی چکیده : پرتاب کننده های جامی شکل یکی از انواع مهم مستهلک کننده ها می باشند و نقش استهلاک انرژی جریان در سرریز ها را به عهده دارند و در صورتی که نتوانند وظیفه خود را به نحو درست انجام دهند، خسارات غیر قابل جبرانی ممکن است به بار بیاید. برای طراحی درست این پرتاب کننده ها لازم است که پارامتر های مختلف از ...
تعداد صفحه:
۲۲۸
دسته بندی:
پایان نامه مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد M.Sc مهندسی راه و ترابری چکیده : برای ساخت روسازی های بتنی دو روش کلی وجود دارد : قالب ثابت و قالب لغزنده . در کشورهای صنعتی که استفاده از روسازی های بتنی از مدت های مدیدی مرسوم است ، این دو روش بسته به شرایط مختلف مورد استفاده قرار می گیرند . هر دو روش نسبت به هم دارای مزایا و معایبی هستند که بایستی در هر پروژه قبل از شروع به آنها توجه ...
تعداد صفحه:
۳۳۷
دسته بندی:
پایان نامه مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ”M.Sc مهندسی عمران - راه و ترابری چکیده : هرساله مبلغ بالایی طی قانون بودجه سنواتی به طرح های عمرانی وملی ازجمله زیرساخت های حمل ونقلی تعلق می گیرد.باتوجه به مبلغ بالایی که دراین بخش صرف می گردد،مطالعات تکمیلی وتفصیلی ناتمام باعث به هدررفتن بخشی ازظرف بودجه محدوددولت است . ازجمله این مواردمی توان به نادیده گرفتن کل هزینه های دوره ...
تعداد صفحه:
۱۳۹
دسته بندی:
پایان نامه مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ”M.Sc“ مهندسی عمران – برنامه ریزی حمل و نقل چکیده : در این پایان نامه روش وفرآیندی برای مکان یابی تابلوهای پیام رسان در بزرگراه های شهری ارائه شده است . در ابتدا به معرفی تابلوهای پیام رسان پرداخته وسپس انواع پیام های قابل نمایش ، کاربردهای تابلو و جایگاه آن در سامانه های هوشمند حمل و نقل بررسی شده است . بعد از شناخت مشخصه های محلی مربو ...
تعداد صفحه:
۱۸۹
دسته بندی:
پایان نامه مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ”M.Sc“ مهندسی عمران – برنامه ریزی حمل و نقل چکیده : امروزه ، افزایش کاربرد وسایل نقلیه و تقاضا در شهرها و همچنین محدود بودن منابع لازم برای توسعه شبکه حمل و نقل شهری ، ازدحام در بزرگراه ها را به همراه داشته است . مدیریت بزرگراهی یکی از روش های بهبود عملکرد بزرگراه برای کاهش این مشکلات می باشد. استفاده از زیر سیستم های مدیریت بزرگراهی در ...
تعداد صفحه:
۲۵۰
دسته بندی:
پایان نامه مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد «M.SC»گروه مهندسی عمران - گرایش سازه چکیده کشور ایران به لحاظ موقعیت جغرافیائی و قرار گرفتن در کمر بند آلپ – هیمالیا ، کشوری زلزله خیز است و وقوع زلزله های مخرب ، منجر به بروز خسارت مالی و جانی فراوانی گردیده ، و در نتیجه باعث اتلاف منابع و سرمایه های هنگفت اقتصادی و انسانی شده است . بنابر این با مشاهده خرابیها و خسارات بر جای مانده از ...
تعداد صفحه:
۲۰۶
دسته بندی:
پایان نامه مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد"M.Sc" مهند سی عمران - سازه چکیده نامنظمی سازه ها غالباً یکی ازمهم ترین عوامل ودلایل آسیب پذیری سازه ها برابر نیروهای جانبی نظیر زلزله است . ساختمان های با اختلاف تراز درطبقات (دوبلکسی )، در پلان و ارتفاع بی نظمی هایی دارند که زمینه تشدید اثر نیروهای وارده بر سازه را فراهم می کنند ؛ لیکن آیین نامه های لرزه ای دنیا از جمله آئین نامه زلزله ...
تعداد صفحه:
۴۳۷
دسته بندی:
پایان نامه مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارش ناسی ارش د' M.Sc ' گرایش : مهندسی عمران – سازه چکیده : در این پایان نامه یک روش تحلیلی برای ارزیابی ایمنی لرزه ای ساختمان های بتنی مسلح کوتاه و کم ارتفاع ارائه می شود . در این روش ، ارزیابی بر اساس مشخصه نیرو – جابجائی طبقه اول یا ضعیف ترین طبقه انجام می گیرد معیار ارزیابی ایمنی سازه بر اساس دو پارامتر مقاومت و شکل پذیری در ح الت زلزله قوی ...
تعداد صفحه:
۱۶۰
دسته بندی:
پایان نامه مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ”M.Sc“ مهندسی عمران – سازه های هیدرولیکی چکیده استهلا ک انرژی پایین دست سرریز سدهای بزرگ مسئله ای جدی است .جریان آبی که از تاج سرریز به سمت پایین جریان می یابد مشخصه های هیدرولیکی زیادی دارد که از آن جمله می توان به حرکت جریان روی سرریز، انتقال از حالت فوق بحرانی به زیر بحرانی ، پرش هیدرولیکی و انتقال از جریان زیر بحرانی به تراز نرمال ...
تعداد صفحه:
۱۷۰
دسته بندی:
پایان نامه مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد مهندسی عمران - سازه های هیدرولیکی چکیده با توجه به وسعت و گستردگی خطوط لوله انتقال ، خطرات ناشی از بروز زلزله و خوردگی، به عنوان دو عامل مهم تاثیر گذار در طول مسیر، لوله ها را تهدید می نماید. دراین تحقیق ، ابتدا رفتار لرزه ای یک خط لوله با مدل سازی سه بعدی و تحلیل لرزه ای تاریخچه زمانی ، با در نظر گرفتن اندرکنش خاک - لوله و تاخیر فاز موج ...
تعداد صفحه:
۱۷۵
دسته بندی:
پایان نامه مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ”M.Sc“ مهندسی عمران – راه وترابری چکیده : این رساله روش جامعی را برای طراحی و ارزیابی فنی و اقتصادی بزرگراه ها ارائه می کند که در آن پارامترهای نامعین و اقتصادی با هم تلفیق شده اند.در این تحقیق فرض می شود که خصوصیات جریان ترافیکی در جاده ها دارای ماهیت تصادفی اند.این متغیرهای جریان ترافیکی ، ورودیهایی در روابط فیزیکی و رفتاری اند که ...
تعداد صفحه:
۲۰۸
دسته بندی:
پایان نامه مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد"M.Sc" مهندسی عمران -سازه های هیدرولیکی چکیده جریان در قوس رودخانه های طبیعی سه بعدی و غیر یکنواخت بوده که از آن جمله می توان به وجود یک جریان حلزونی در آن اشاره کرد که از اندرکنش جریان ثانویه و جریان اصلی بوجود می آید. با توجه به نوع الگوی جریان در کانالهای قوسی متناسب با قدرت جریان حلزونی و مشخصات رسوبات بستر، فرسایش و رسوبگذاری رخ می ...
تعداد صفحه:
۱۰۴
دسته بندی:
پایان نامه مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ”M.Sc“ مهندسی عمران – سازه های هیدرولیکی چکیده : سد یکی از زیرساخت های مهم هر کشوری است .میدانیم که از جمله اثرات زلزله درسدها ایجاد ترک در آنهاست که میتواند خطرناک باشد.بطوریکه پایداری سد را به خطر بیندازد.درپژوهش حاضر هدف بررسی رفتار سد بتنی وزنی ترک خورده تحت اثر زلزله میباشد.در این پژوهش سد کوینا مدل شده است و برای بدست آوردن طول ترک ...
تعداد صفحه:
۱۶۲
دسته بندی:
پایان نامه مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ”M.Sc“ مهندسی عمران – سازه های هیدرولیکی چکیده : پیش بینی آبشستگی ناشی از سازه های هیدرولیکی یکی از مسائل مهم در علم هیدرولیک می باشد. تا کنون مطالعات متعددی در این زمینه انجام شده اما با توجه به پیچیدگی این مسئله بدلیل اثر توام آب و رسوب عرصه برای مطالعات در این زمینه بسیار زیاد است . در این تحقیق به بررسی پارامتر های مختلف چون ارتفاع ...
تعداد صفحه:
۳۲۴
دسته بندی:
پایان نامه مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ”M.Sc“ مهندسی عمران – راه و ترابری چکیده سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) به عنوان بهترین راه حل در زمینه تهیه و نگهداری و ارائه اطلاعات جغرافیایی شناخته شده است .با توجه به اینکه داده های مکانی از عناصر بنیادی سیستم های اطلاعات جغرافیایی می باشند،به کارگیری GPS به عنوان ابزار موقعیت در سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) می تواند بسیار مؤثر و ...
تعداد صفحه:
۱۸۹
دسته بندی:
پایان نامه مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد"M.Sc" رشته مهندسی عمران – سازه های هیدرولیکی چکیده امروزه با رشد صنعت و جمعیت جهان ، مصرف آب روز به روز در حال افزایش و بالطبع سرانه آب برای هر فرد در حال کاهش است و نیاز به ساخت سازه های هیدرلیکی شدیدتر شده است ، احداث این سازه ها که بر روی بستر خاکی اجرا میگردد، نیاز به خاک مناسب دارد، از سوی دیگر پراکندگی و گستردگی خاکهای نا مناسب در ...
تعداد صفحه:
۱۲۸
دسته بندی:
پایان نامه مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد"M.Sc" مهندسی عمران -سازه های هیدرولیکی چکیده اندر کنش آب و سازه تحت اثر بار های دینامیکی موضوعی است که در سالهای اخیر مورد توجه بسیاری از محققان بوده است . از آنجاییکه روشهای تحلیلی در حل مسائل بسیار ساده استفاده میشود، روشهای عددی درحوزه زمان یا فرکانس باید بکار گرفته شود در این پروژه روش های المان محدود و المان مرزی ، بطوریکه بتوانند ...
تعداد صفحه:
۱۰۶
دسته بندی:
پایان نامه مهندسی عمران
پایانامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ”M.Sc“ مهندسی عمران – سازه های هیدرولیکی چکیده : بررسی پایداری شیب های سدخاکی در حالت تخلیه سریع مخزن حائز اهمیت می باشد.در حین تخلیه سریع مخزن ،افت ترازآب داخل پوسته بالادست همزمان با پایین رفتن تراز آب مخزن صور ت نمی گیرد و محبو س ماندن آب در بدنه بالا دست سبب می گردد تا تنش های موثر کاهش یابد. وجود زهکش در بدنه سد سبب می گردد که آب محبو ...
تعداد صفحه:
۱۸۲
دسته بندی:
پایان نامه مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد M.Sc” مهندسی عمران -راه و ترابری چکیده تشخیص به موقع شرایط نامطلوب روسازی به عنوان مسئله مهمی در حوزه مدیریت روسازی در سطح شبکه مطرح می باشد و در گذشته مدل های متفاوتی همچون رگرسیون و توزیع احتمالاتی برای آن در نظر گرفته شده است . برای پیش بینی شرایط روسازی در آینده لازم است که از شاخص هایی استفاده شود که کیفیت روسازی را با یک عدد که ...
تعداد صفحه:
۱۹۴
دسته بندی:
پایان نامه مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد "SC.M " مهندسی عمران - برنامه ریزی حمل و نقل چکیده نابینایان بعنوان بخشی از معلولین در هر جامعه ای دارای حقوق مشخصی همانند سایر افراد جامعه هستند که این حقوق باید توسط دیگران محترم شمرده شود و یکی از این حقوق ،حق استفاده از معابر شهری و وسایل حمل ونقل همگانی است . در این تحقیق سعی براین بوده که به مسائل و مشکلات سفرنابینایان پرداخته شود ...
تعداد صفحه:
۱۷۶
دسته بندی:
پایان نامه مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ”M.Sc“ مهندسی عمران - سازه چکیده : در این پایان نامه عملکرد میزلرزان مؤلفۀ پژوهشگاه و اندرکنش آن با مدلهای سازه ای در آزمایشها مورد بررسی قرار می گیرد . عملکرد صحیحِِ میز لرزان یکی از عوامل اصلی صحت و دقت دراین آزمایشات می باشد . بنابر این ، قبل از انجام آزمایشها ، لازم است عوامل مؤثر در عملکرد میز لرزان مانند : ارتعاشات نامطلوب میز و ...
تعداد صفحه:
۱۸۸
دسته بندی:
پایان نامه مهندسی عمران
پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی عمران – سازه های هیدرولیکی چکیده با توجه به محدودیت منابع آب ناشی از موقعیت جغرافیایی و وضع اقلیمی کشورمان ، ناگزیر به استفاده بهینه از منابع آب موجود هستیم . یکی از روشهای اساسی و زیربنایی در بهره برداری از منابع آب ، مهار آبهای سطحی می باشد. مهار آبهای سطحی و احداث سدهای مخزنی و آببندها و بندهای انحرافی از زمانهای دور مورد توجه مردم کشورمان بوده ...
تعداد صفحه:
۱۲۶
دسته بندی:
پایان نامه مهندسی عمران
پایان نامه جهت دریافت کارشناسی ارشد مهندسی عمران گرایش : راه و ترابری چکیده آزمایش خزش و ترمیم خزش یکی از مناسب ترین آزمایشها جهت ارزیابی انواع تغییرشکل های ایجاد شده در روسازی در اثر بارگذاری می باشد. هدف از این پژوهش بررسی تغییرشکل های دائمی و خزش در انواع مخلوط های بتن آسفالتی است . تغییرشکل های دائمی در روسازی به عنو ان یکی از اصلی ترین مکانیزمهای خرابی روسازی به حساب می ...
تعداد صفحه:
۴۳
دسته بندی:
پایان نامه مهندسی عمران
مهندسی عمران گرایش سازه های هیدرولیکی سمینار کارشناسی ارشد چکیده به دلیل کاربرد فراوان و سهولت دسترسی به نرم افزارهایی که به مدلسازی جریان متغیر تدریجی می پردازند، شناخت معادلات و مبانی حاکم و آگاهی از فرضیات اعمال شده در هر یک از این نرم افزارها بهمراه ارزیابی قابلیت های مدل سازی در شرایط متفاوت ، میزان محدودیت کاربرد و نیز دقت نتایج حاصل از هر یک از نرم افزارها ضروری است . در ...
تعداد صفحه:
۱۱۱
دسته بندی:
پایان نامه مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ”M.Sc“ مهندسی عمران -گرایش سازه چکیده : قاب خمشی به علت افزایش فضاهای در دسترس در پلان ساختمان و شکل پذیری زیاد آن از نظر معماران و طراحان سازه یک سیستم سازه ای مناسب جهت احداث سازه های فولادی در مناطق زلزله خیز ،می باشد.این سیستم سازه ای در ایران به طور معمول در ساختمان های با ارتفاع متوسط و بلند مورد استفاده قرار می گیرد و از آنجا که ...
تعداد صفحه:
۹۲
دسته بندی:
پایان نامه مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد "M.Sc" مهندسی عمران – سازه چکیده کشور ما به دل یل باستانی بودن دارای بناهای تاریخی زیادی می باشد که از خشت وگل ساخته شده اند. همچنین در بسیاری از مناطق روستایی کشور هنوز هم ساخت بناها با استفاده از خشت ادامه دارد. چون کشور ما در منطقه زل زل ه خیز دنیا قرار گرفته است و خشت وگل هم مقاومت چندانی در برابر نیروهای جانبی ندارند هر از گاهی شاهد ...
تعداد صفحه:
۳۳۱
دسته بندی:
پایان نامه مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ”M.Sc“ مهندسی عمران - سازه چکیده : غالباً جهت فضابندی معماری و جداسازی فضای داخلی و پیرامونی در ساختمان های قاب بندی شده ، درون قاب ها را با دیوار پر میکنند. این دیوارها، میانقاب (دیوار پر کننده ) نامیده میشوند. معمولاً مهندسین طراح به دلیل اینکه این اعضاء نقشی در باربری ثقلی سازه ندارند، تأثیر آنها را نادیده گرفته و آنها را جزء المان ...
تعداد صفحه:
۱۷۲
دسته بندی:
پایان نامه مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد "M.Sc" مهندسی عمران – سازه چکیده : قابهای دارای اتصال خورجینی یکی از سیستم رایج سازه ای در ایران می باشد. در این قابها تیرها از طرفین ستون گذشته و هر تیر روی یک نبشی زیرین قرار می گیرد. ستونها از نوع دوبل تسمه دار بوده و در محل اتصال دارای یک ورق نسبتاً بلند می باشند به طوری که نبش های زیرین و بالائی را در خود جای می دهد. آنچه باعث شده ...
تعداد صفحه:
۲۱۳
دسته بندی:
پایان نامه مهندسی عمران
پایان نامه جهت دریافت درجه کارشناسی ارشد "M.SC" مهندسی عمران سازه چکیده از آنجائیکه سازه ها در زلزله های قوی می توانند تغییرشکل های غیرالاستیک را تحمل نمایند، از این رو دست یابی به رفتار غیرخطی سازه از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. داشتن نسبتی ازتغییرمکان غیرالاستیک به الاستیک، همچنین تغییرمکان نسبی بین طبقه ای غیرالاستیک به الاستیک در تخمین تغییرمکان نسبی بین طبقه ای و ...
تعداد صفحه:
۱۰۸
دسته بندی:
پایان نامه مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ”M. Sc“مهندسی عمران -سازه چکیده تخریب پیش رونده یک پدیده غیرخطی است که از آسیب دیدگی قسمتی اسازشروع شده وبه کل سازه و تخریب کلی آن ختم می شود . لذا بررسی این پدیده دسازه های بلند مرتبه وبااهمیت ضمن ایمن کردن آن باعث اطمینان اطراحی سازه نیخواهدشد. در این مطالعه به بررسی تخریب پیشرونده در قاب مهار بندی شده هم محورمنظم و نامنظم در ارتفاع ...
تعداد صفحه:
۱۳۴
دسته بندی:
پایان نامه مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ”M.SC“ مهندسی عمران - سازه چکیده یکی از مسائلی که رفتار لرزه ای سازه ها را تحت تأثیر قرار داده و طراحی را بدان وابسته می سازد تیپ بندی المان های سازه ای به هنگام آنالیز و طراحی سازه می باشد. این نوع تیپ بندی بیشتر به خاطر سهولت اجرا و سادگی کار صورت می گیرد. در این پایان نامه به بررسی تاثیر این تیپ بندی در سازه های قاب خمشی بتن آرمه ...
تعداد صفحه:
۱۶۰
دسته بندی:
پایان نامه مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارششناسی ارشد"M.SC" مهندسی عمران - سازه های هیدرولیکی چکیده در گذشته رفتار اعضای لوله ای تحت اثر ضربه جانبی مورد بررسی نسبتاً مبسوطی قرار گرفته است . اما مطالعات کمی درباره عملکرد اعضای استوانه ای پیش بارگذاری شده تحت اثر ضربه یافت می شود. از آنجا که عموماً عضو سازه ای حین برخورد همچنین بارهای دیگری (پیش بارگذاری ) را تحمل می کند، درنظر گرفتن اثرات ...
تعداد صفحه:
۱۶۷
دسته بندی:
پایان نامه مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد"M.sc" مهندسی عمران سازه های هیدرولیکی چکیده تئوری مجموعه های فازی که در سال ١٩٦٥ توسط پروفسور لطفی عسگرزاده به جامعه علمی ارائه گردید ، ابزاری توانمند و انعطاف پذیر برای مدلسازی عدم قطعیت ها و عدم صراحت های موجود در دنیای واقعی و بیان عبارت های زبانی برگرفته از تجربه و دانش بشری در قالب روابط ریاضی بشمار می آید. توسعه و کاربرد این دانش ...
تعداد صفحه:
۱۹۰
دسته بندی:
پایان نامه مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد " M.SC " مهندسی عمران – سازه چکیده کشور ما از جمله کشورهایی است که در مناطق لرزه خیز جهان قرار گرفته و هراز چند گاهی شاهد بروز زلزله در ایران می باشیم . در این پایان نامه سعی شده میزان آسیب پذیری ساختمانهای بتنی در شهر شهرکرد مورد بررسی قرار گیرد. در ابتدا مشخصات زمین شناسی ، وضعیت زمین ساخت شهرکرد، گسلهای فعال منطقه ، مصالح ساختمانی ...
تعداد صفحه:
۲۱۶
دسته بندی:
پایان نامه مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد "M.SC" مهندسی عمران – سازه چکیده : هدف در این پایان نامه برآورد نیاز لرزه ای برای ساختمان بتنی مسلح می باشد که طبق استاندارد های قدیمی زلزله طرح و محاسبه شده است بنابر این ضوابط امروزی شکل پذیری و لرزه خیزی را تأمین نمی کند. در این رابطه ساختمانی به عنوان مورد مطالعاتی انتخاب میگردد. براساس مدارک فنی و نقشه های اجرایی موجود از سازه مذکور ...
تعداد صفحه:
۲۲۲
دسته بندی:
پایان نامه مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد"M.S.C " مهندسی عمران - راه و ترابری چکیده : ازجمله مسیرهای مهم ریلی کشورراه آهن بافق - بندرعباس است .لذا ارزیابی این مسیر درکمک به ارتقاء عملکرد شبکه ریلی کشور بسیار مهم خواهد بود .باتوجه به نقش مهم این راه آهن درعملکرد شبکه ریلی کشور وبه علت تاثیربسزای شکل هندسی مسیر برعملکرد آن ، این مسیرازلحاظ شکل هندسی مورد ارزیابی قرارگرفت . به ...
تعداد صفحه:
۱۳۳
دسته بندی:
پایان نامه مهندسی عمران
پایان نامه جهت دریافت درجه کارشناسی ارشد ” M.Sc “ مهندسی عمران – سازه های هیدرولیکی چکیده مهندسی ارزش روشی ساختارمند و خلاق جهت استفاده از توان تصمیم گیری گروهی با حضور تمام عوامل درگیر در پروژه مانند سرمایه گذاران ، مجریان ، طراحان ، پیمانکاران ، بهر برداران ، مصرف کنندگان و دیگر عوامل مرتبط برای بهبود تصمیمات متخذه و خلق و ارزیابی گزینه های جدید برای بهبود ارزش پروژه می باشد . ...
تعداد صفحه:
۱۳۳
دسته بندی:
پایان نامه مهندسی عمران
"M.SC پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد" مهندسی عمران -سازه های هیدرولیکی چکیده بررسی پایداری سدهای خاکی بالاخص ایستایی لرزه ای آنها از اهمیت خاصی برخوردار است .روشهای متعددی برای تعیین ضریب اطمینان پایداری سدهای خاکی وجود دارد. در این پایان نامه شبکه عصبی مصنوعی برای پیش بینی مقادیر ضریب اطمینان و مشخصات سطح لغزش دایره ای بحرانی سدهای خاکی ناهمگن با درنظر گرفتن تأثیر ...
تعداد صفحه:
۲۰۰
دسته بندی:
پایان نامه مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد " M.Sc " مهندسی عمران - سازه چکیده توسعه صنعت ساخت و ساز در کشور، عدم توجه به معیارهای کیفی در زمینه طراحی ساختمان ها و پتانسیل بالای لرزه خیزی منطقه موجبات نگرانی بسیاری از متخصصین این رشته را فراهم ساخته است . بی توجهی نسبت به مقوله طراحی ایمن سازه ها به عنوان رکن اصلی و اولین گام دستیابی به ساختمان های مقاوم در برابر زلزله تبعات جبران ...
تعداد صفحه:
۱۲۰
دسته بندی:
پایان نامه مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد" M.Sc " مهندسی عمران - سازه چکیده در این پایان نامه سعی بر آن است عملکرد لرزه ای قاب های بتنی کوتاه و متوسط با شکل پذیری متوسط را که بر مبنای ایین نامه ٢٨٠٠ استاندارد ایران ویرایش سوم طرح شده است و ضوابط و احکام این آیین نامه در آنها جاریست را بر پایه ایین نامه ٤٠ ATC مورد ارزیابی قرار گیرد.از این طریق می توان تاثیر پارامترهای کنترل ...
تعداد صفحه:
۱۳۸
دسته بندی:
پایان نامه مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ”M.Sc“ مهندسی عمران – سازه های هیدرولیکی چکیده : یکی از مهمترین عوامل در شبکه های آبیاری که تأثیر تعیین کننده ای بر عملکرد هیدرولیکی کانال و سازه های وابسته دارد، وجود جریان های غیرماندگار است . وجود جریان های غیرماندگار باعث تغییرات دبی و عمق در زمان و مکان در سرتاسر شبکه و سازه های آبی موجود خواهد شد که تبعات گسترده هیدرولیکی در شبکه ...
تعداد صفحه:
۱۷۱
دسته بندی:
پایان نامه مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ”M.Sc“ مهندسی عمران – سازه های هیدرولیکی چکیده فارسی : در طول تاریخ همواره سیل ها بخشی از زندگی انسانها بوده اند. سیل یک پدیده طبیعی قابل تکرار می باشد که ممکن است در اثر دخالتهای بشر در طبیعت واستفاده ناصحیح از منابع طبیعی نیز ایجاد شود. سیل ها سالیانه خسارت های زیادی را به بار می آورد که در دهه های اخیر میزان این خسارتها زیاد شده است . ...
تعداد صفحه:
۲۰۰
دسته بندی:
پایان نامه مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد" M.SC" مهندسی عمران - راه و ترابری چکیده بر اساس اصول عدالت محوری و مساوات ، توسعه پایدار روستایی اجتناب ناپذیر است . برای نیل به این اهداف یکی از عوامل زیر بنایی برای این توسعه پایدار روستای احداث و نگهداری راههای روستایی است . که نتیجه آن اثرات قابل توجهی در رشد اقتصادی و اجتماعی و زیست محیطی در کشورهای در حال توسعه دارد . هدف از این ...
تعداد صفحه:
۱۲۰
دسته بندی:
پایان نامه مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد”M.SC” مهندسی عمران _ سازه چکیده در این رساله بعد از بررسی رفتار اعضای بتن مسلح دارای طبقه نرم تحت بارهای سیکلی ، توابع آسیب پذیری مورد بررسی قرار می گیرند، سپس دوازده مورد قاب بتن مسلح تحت اثرشتاب نگاشت زلزله طبس و السنترو با استفاده از برنامه (٦.١ Ver)IDARC آنالیز دینامیکی غیر خطی شده و شاخص خسارت در کل قابها، طبقات واعضای تیر وستون ...
تعداد صفحه:
۲۰۰
دسته بندی:
پایان نامه مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ”M.Sc“ مهندسی عمران -راه و ترابری چکیده بیشتر برخوردهای رخ داده شده در تقاطع ها مربوط به حرکت های گردش به چپ وسایل نقلیه می باشد. بنابراین مهندسین حمل و نقل برای حل این مشکل و کاهش برخوردها و در نتیجه بهبود ایمنی در طول راه های شریانی از مدیریت دسترسی ها به عنوان ابزاری موثر، جهت بهبود مشخصات ایمنی سیستم راه ها استفاده می کنند. استفاده ...
تعداد صفحه:
۴۳۳
دسته بندی:
پایان نامه مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ”M.Sc“ مهندسی عمران – برنامه ریزی حمل و نقل چکیده از آنجا که استفاده از وسایل نقلیه شخصی مورد توجه عموم مردم است هر روزه به تعداد و میزان استفاده از اتومبیل افزوده می شود. یکی از مشکلات قابل توجه ، عدم وجود ایمنی کافی در جاده های برون شهری به دلیل تصادفات ناشی از برخورد وسایل نقلیه می باشد که باعث از بین رفتن سرمایه های انسانی و مالی در ...
تعداد صفحه:
۵۱۵
دسته بندی:
پایان نامه مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ”M.Sc“ مهندسی عمران - برنامه ریزی حمل ونقل چکیده معماری سیستم ITS به اجزای مختلف (تکنولوژیها و سیستم های خاصی) پرداخته و در واقع ارتباط اعضای مختلف را در یک چارچوب ارائه میکند. این پایان نامه با عنوان ارائه الگوی معماری ITS در کلان شهرها به ٦ فصل تقسیم شده است . در فصل اول پس از تعریف مساله و اهداف موضوع کلیاتی در ارتباط با سیستم های حمل ...
تعداد صفحه:
۵۲۳
دسته بندی:
پایان نامه مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ”M.Sc“ مهندسی عمران – سازه چکیده : مولفه قائم زلزله و تاثیر آن در تحلیل ساختمان ها از مدتها پیش مورد توجه محققین و مهندسین طراح قرار داشته است . ولی تا این زمان هنوز ملاحظات ناشی از اثر مولفه قائم زلزله در طراحی ساختمان ها دارای نامنظمی جرم و سختی در ارتفاع مورد بررسی قرار نگرفته است . از اینرو ، این تحقیق به منظور جواب دادن به این ...
تعداد صفحه:
۳۷۶
دسته بندی:
پایان نامه مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ”M.Sc“ مهندسی عمران - گرایش سازه های هیدرولیکی چکیده : شبیه سازی عددی هیدرولیکی - هندسی آبشستگی در پایه پل های بتنی (مطالعه موردی) آبشستگی موضعی دراطراف پایه پل ها همواره به عنوان یک مشکل بویژه در زمان وقوع سیلاب ها در رودخانه ها مطرح بوده است . این پدیده باعث ایجاد یک حفره در مجاورت پایه پل شده و در صورت عدم طراحی مناسب با توسعه ی عمق ...
تعداد صفحه:
۱۹۲
دسته بندی:
پایان نامه مهندسی عمران
پایانامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ”M.Sc“ مهندسی عمران – سازه های هیدرولیکی چکیده : بررسی پایداری شیب های سدخاکی در حالت تخلیه سریع مخزن حائز اهمیت می باشد.در حین تخلیه سریع مخزن ،افت ترازآب داخل پوسته بالادست همزمان با پایین رفتن تراز آب مخزن صور ت نمی گیرد و محبو س ماندن آب در بدنه بالا دست سبب می گردد تا تنش های موثر کاهش یابد. وجود زهکش در بدنه سد سبب می گردد که آب محبو ...
تعداد صفحه:
۲۱۵
دسته بندی:
پایان نامه مهندسی عمران
مقدمه : پس از هوا آب از دیرباز مهمترین عامل حیات موجودات است . سالها مطالعات گسترده دانشمندان علوم زیست شناسی پیرامون این بحث بوده است که آستانه تحمل موجودات گوناگون در مقابل بی آبی تا چه حدی ست . یافته ها حاکی از آن است که یک موجود زنده می تواند چند ماهی بدون بهره مندی از مواد مغذی به حیات خود ادامه دهد لیکن نمی تواند بدون مصرف آب زنده بماند . از این جهت وجود آب برای تمام ...
تعداد صفحه:
۲۵۴
دسته بندی:
پایان نامه مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد "M.Sc" مهندسی عمران – برنامه ریزی حمل و نقل چکیده: یافتههای مطالعه نشان میدهد برای جلوگیری ازحوادث ترافیکی، مهارتخلف یک اصل اساسی درقوانین عبورومرورمحسوب می شود. درمیان همه عوامل مؤثردرکاهش تخلفات ترافیکی، قوانین محکم وبازدارنده به همراه آموزش ترافیک به استفاده کنندگان راه نقش بسیارمثبت ومؤثری در ایمنی راه دارد. در حال حاضر کشورهای ...
تعداد صفحه:
۱۱۶
دسته بندی:
پایان نامه مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.Sc) گرایش :سازه فصل اول مقدمه و کلیات -1- مقدمه به طور کلی رفتار سازه های فلزی به عوامل متعددی بستگی دارد که اثرات متقابل ابن عوامل ،رفتار را نمایان می سازد. بطور خلاصه این عوامل را می توان طبق (نمودار1-1) نشان داد. همانطور که دیده می شود،یکی از این عوامل رفتار اتصالات می باشد که در رفتار کلی قاب مؤثر است. یکی از مشخصه های مهم اتصالات ...