فهرست و منابع پروژه کارآموزی تعمیرات و نگهداری ( نت )- شرکت ارتباط سپهر
فهرست:
پیش گفتار:..................................................................................................................................................................... 1
مقدمه .............................................................................................................................................................................. 3
فصل اول
1-1: تاریخچه شرکت ارتباط سپهر...................................................................................................................... 4
فصل دوم
2-1 : تعریف برنامه ریزی نگهداری و تعمیرات .............................................................................................. 5
2-2 هدف از P.M چیست؟ ................................................................................................................................. 6
2-2-1 : مراحل ایجاد برنامه ................................................................................................................................. 7
2-2-2- اهداف و مقاصد در P.M....................................................................................................................... 7
2-2-3- برنامه ها (طرحها) جهت رسیدن به اهداف P.M........................................................................ 8
2-3- نقش برنامه ریزی نگهداری و تعمیرات در کارخانجات .................................................................... 9
2-4- لزوم استفاده از سیستم برنامه ریزی نگهداری و تعمیرات در تولید............................................. 11
2-5 : نیاز مبرم صنایع به P.M در کارخانه :................................................................................................... 12
2-6- نتایج حاصل از P.M در کارخانه.............................................................................................................. 12
2-7- از کار افتادگی در برنامه ریزی نگهداری و تعمیرات........................................................................... 13
2-8 : معایب ناشی از نداشتن سیستم نگهداری و تعمیرات :..................................................................... 15
2-9 – علائم فقدان سیستم نگهداری و تعمیرات : ....................................................................................... 16
2-10- انواع فعالیتهای نگهداری و تعمیرات :.................................................................................................. 16
2-11- انواع روش های نگهداری و تعمیرات :................................................................................................. 16
2-11-1- نگهداری و تعمیرات به منظور بهبود :............................................................................................ 19
2-11-2- نگهداری و تعمیرات اصلاحی :.......................................................................................................... 20
2-11-3 : نگهداری و تعمیرات پیشگیری :....................................................................................................... 22
2-12- نگهداری و تعمیرات وضعی...................................................................................................................... 23
2-13: نگهداری و تعمیرات کنترلی...................................................................................................................... 24
2-14: نگهداری و تعمیرات زمان بندی شده.................................................................................................... 24
2-15- نگرشی بر اجزای سیستم های مدیریت نگهداری و تعمیرات...................................................... 25
2-16- وظایف:............................................................................................................................................................. 25
2-17- سازماندهی :................................................................................................................................................... 26
2-18- سیستم ها برای مدیریت نگهداری و تعمیرات :............................................................................... 27
2-19 – سیستم تشخیص نگهداری و تعمیرات ............................................................................................ 29
2-20- مهارت کارگران و فعال سازی مدیریت نگهداری وتعمیرات......................................................... 31
2-21- نتیجه گیری ................................................................................................................................................. 32
2-22- تئوریهای تعمیرات و نگهداری :.............................................................................................................. 38
فصل سوم
3-1- چارت سازمانی شرکت : .............................................................................................................................. 49
3-2- چارت P.M شرکت....................................................................................................................................... 53
3-3- چگونگی به اجرا درآوردن P.M در شرکت ریخته گری قطعات آلومینیوم ایران خودرو.... 56
3-4- تبیین و شناخت تغییرات نگهداری موجود کارخانه :........................................................................ 57
3-5- وظایف بخش تعمیرات و نگهداری (P.M).......................................................................................... 63
3-6- وضعیت موجود P.M شرکت ................................................................................................................... 64
3-7- وضعیت موجود پرسنل تعمیرات و نگهداری کارخانه :...................................................................... 65
3-8- شرح وظایف پرسنل نگهداری و تعمیر :................................................................................................. 65
3-9- شرح وظایف مدیر واحد فنی ..................................................................................................................... 68
3-10- شرح وظایف مدیر واحد P.M................................................................................................................ 68
3-11- شرح وظایف رئیس بازرس فنی ............................................................................................................. 69
3-12- مسئول سرویس و نگهداری .................................................................................................................... 70
3-13- تعریف شغل و شرح وظائف رئیس قسمت تعمیرات: .................................................................... 71
3-14- مصاحبه با رئیس بخش تعمیرات و نگهداری :.................................................................................. 72
3-15-تعریف شغل و شرح وظائف مکانیک...................................................................................................... 72
3-16- ساختار سازمانی نگهداری و تعمیرات بر مبنای نوع کار و وظیفه : .......................................... 74
3-17- روش اجرایی سفارش قطعات یدکی ماشین آلات............................................................................ 76
3- 18- روش اجرایی تعمیرات شش ماهه...................................................................................................... 80
3-19- روش اجرایی تعمیرات در زمان سرویس P.M................................................................................ 88
3-20- روشهای اجرایی برنامه سالیانه سرویس و نگهداری دستگاهها.................................................... 91
3-21- روش اجرایی تعمیرات اضطراری........................................................................................................ 96
3-22- روش اجرایی سرویس نگهداری و تعمیرات.................................................................................... 102
3-23- روش اجرایی تعمیرات پایان هفته..................................................................................................... 108
3-24- روش اجرایی دستورالعمل تهیه برنامه تغییرات برنامه ای............................................................ 113
3-25- روش اجرایی دستورالعمل پر کردن کارت تعمیرات..................................................................... 115
3-26- روش اجرایی دستورالعمل تدوین برنامه سرویس نگهداری دستگاهها...................................... 116
3-27- روش اجرایی دستورالعمل تهیه لیست تعمیرات برنامه ای.......................................................... 118
3-28- روش اجرایی اقدام اصلاحی و پیشگیرانه............................................................................................. 120
3-29- روش اجرایی تبادل اطلاعات فنی با سازندگان و فروشندگان داخلی و خارجی................... 123
3-30- روش اجرایی تعمیرات قالب و قطعات و ماشین آلات.................................................................... 126
3-31- سوالات مطرح شده در خصوص بخش تعمیرات و نگهداری شرکت ریخته گری قطعات آلومینیوم
ارتباط سپهر................................................................................................................................................................... 131
3-32- سیستم اطلاعاتی نگهداری و تعمیرات................................................................................................. 136
تعریف سیستم اطلاعاتی........................................................................................................................... 136
انواع سیستم های اطلاعاتی..................................................................................................................... 136
3-35- متولوژی چیست ؟...................................................................................................................................... 137
3-35-1- انواع متولوژیهای طراحی سیستم :.................................................................................................. 138
3-35-2- انواع روشهای ساخت یافته :.............................................................................................................. 138
3-36- نمودارهای جریان داده فیزیکی :........................................................................................................... 138
3-37- علائم مورد نیاز D.F.D........................................................................................................................... 139
3-38- نمودار مفهومی D.F.D وضعیت موجود............................................................................................ 140
روغنکاری دستی.......................................................................................................................................................... 148
روغنکاری با تفنگهای گریسکاری قدرتی............................................................................................................ 148
سیستم مرکزی فشار روغن...................................................................................................................................... 148
روغنکاری قطره ای..................................................................................................................................................... 149
3-39-3- برنامه ریزی زمانی روغنکاری............................................................................................................. 149
3-39-4- پرسنل روغنکاری و مشخصات خاصه آنها.................................................................................... 151
3-39-5- علل از کار افتادگی به واسطه سرویس و روغنکاری نامناسب................................................ 153
3-39-6- برگ درخواست تعمیرات (اصلاحی- اضطراری)........................................................................ 158
3-39-7- کارت مشخصات فنی دستگاه :......................................................................................................... 163
3- 39-8 - فرم سالیانه تعمیرات و نگهداری................................................................................................... 164
3-39-9- فرم انبار و خدمات فنی........................................................................................................................ 167
3-39-10- فرم سفارش و دستور کار تعمیرات:............................................................................................. 168
3-39-11- فرم گزارش هفتگی کارهای تعمیراتی در زمان سرویس P.M ....................................... 172
3-39-12- فرم برنامه هفتگی سرویس و نگهداری........................................................................................ 175
3-39-13- کارت تعمیرات..................................................................................................................................... 177
3-39- 14- برگ درخواست لوازم یدکی از انبار............................................................................................ 180
3-39-15- فرم گزارش توقف فنی ماشین آلات............................................................................................ 183
3-40- وضعیت تعمیرات و نگهداری دستگاه های موجود (فعلی) شرکت:........................................... 185
3-40-1- خلاصه ای از وضعیت دستگاه اکسترودر .............................................................................. 186
3-40-2- خلاصه ای از وضعیت دستگاه اینجکشن 80 تن:....................................................................... 186
3-40-3- خلاصه ای از وضعیت دستگاه پرس 160 تن:............................................................................. 187
فرم شناسنامه دستگاه................................................................................................................................ 187
فصل چهارم
4-1- ضرورت برنامه ریزی تعمیرات و نگهداری ............................................................................................ 191
4-2- هماهنگی بین بخش تولید و بخش نگهداری و تعمیرات.................................................................. 193
4-3- زمان بندی نگهداری و تعمیر پیشگیری................................................................................................. 194
4-4 - اولویت بندی:.................................................................................................................................................. 195
منابع و مآخذ ................................................................................................................................................................ 197
منبع:
1- برنامه ریزی سیستماتیک نظام نگهداری و تعمیرات در بخش صنایع و خدمات «دکتر سید محمد سید حسینی»
2- نگهداری و تعمیرات، سازماندهی برنامه و کنترل تالیف : وایت
3- برنامه ریزی نگهداری و تعمیرات « حاج علی شیر محمدی»
4- مجلات روش