پروژه کارآموزی سینک ظرفشویی

تعداد صفحات: 110 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 500003605
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: گزارش پروژه کارآموزی مهندسی صنایع
قیمت قدیم:۱۳,۸۰۰ تومان
قیمت: ۱۱,۰۰۰ تومان
دانلود فایل
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پروژه کارآموزی سینک ظرفشویی

    فصل

    مقدمه

    پیشرفت تکنولوژی در طی قرن گذشته به انسان قرن 21 توانایی و قدرت فراوانی ارزانی داشته است که طی اعصار گذشته هیچ طبقه ای از اجتماع حتی تصور این توا نایی ها و قدرت و آسودگی را هم نمی کرد. اگر کمی در مراحل بشریت در این قرون جدید  دقت کنیم خواهیم دید که انسان ها همواره این آسودگی و رفاه را مدیون بزرگانی بودند که آسودگی و آرامش خود را برای تکامل علمی، فرهنگی، سیاسی اجتماعی خود مصرف کرده اند.

    در واقع اینان با خریدن سختی ها و مشقات بساری آسودگی و زندگی سالمتر را برای همنوعان خود به ارمغان آوردند از میان اندیشمندان و نخبگان جامعه سهم محققان، مخترعان و طراحان صنعت بسیار والا و پراهمیت بوده است نقش تحقیقات در ایجاد و تکامل صنعت امروز از هر عامل دیگری بیشتر خودنمایی می کند.

    در حال حاضر این موضوع با پیوند خوردن قدرت اقتصادی جوامع بشری مورد توجه قرار گرفته است و رهبران سیاسی که قدرت نفوذ خود را تسلط هرچه بیشتر در اقتصاد دنیا می دیدند خیلی زود به اهمیت قدرت اقتصادی در نفوذ در جوامع پی بردند و برای غلبه در صنایع نفتی لزوم کاربرد تفکرات علمی در صنعت را احساس کردند.

    لذا با بها دادن به طراحان و محققان و مخترعان و بالابردن مقاوم و درجه اجتماعی آنان زمینه پیشرفت و تقویت هرچه بیشتر صنعت را ایجاد کردند به طوری که در طی مدت نسبتاً کوتاهی که ابتدای آن انقلاب صنعتی در فرانسه و امتداد آن تا به امروز می باشد بشر به چنان تکنولوژی و پیشرفتی دست یافته که به اعتقاد بسیاری این موج هجوم روزافزون بی تفاوت باشد و از تأثیرات و نفوذ پیدا و پنهانی در زندگی خود در امان باشند.

     

    شرح و توضیح مسئله:

    -محصول مورد بررسی پروژه سینک ظرفشویی می بادش.

    سینک کلمه یا لاتین به معنی فرورفتن و غرق کردن است و در اصطلاح به معنی ظرفشویی است:

    سینک وسیله ای جهت جمع آوری و شستن ظروف در آن که ابعاد، اندازه و مواد مختلف دارند.

     

    -انواع ظرفشویی با توجه به فرم و عملکرد:

    با پیشرفت تکنولوژی و بالا رفتن سطح کیفیت مواد و روش های ساخت اخیراً محصولاتی به بازار عرضه شده است که از لحاظ کیفیت و تنوع در سطح بالایی قرار دارند که این مسئله یعنی تنوع در رنگ، جنس، عملکرد و فرم می تواند پاسخگوی نیازهای متفاوت باشد.

    امروزه کارخانه هایی چون پلی استیل – اخوان به علت بکاربردن تنوع در محصولات و استفاده از طرح های وارداتی به بازار رقابتی بین محصولات وارد شده جایگاه خوبی بین خریداران با توجه به هزینه مناسب و تمام شدن در مقایسه با محصولات وارداتی باز کرده است.

     

    -تعیین آزردگی و مشکل فعلی محصول:

    یکی از مهمترین مسائلی که در مورد سینک های ظرفشویی بدان توجهی شده است، آن است که، زباله های حاصل از مواد اولیه پخت غذا معمولاً در داخل سینک ریخته مس شود (ضایعات سبزیجات، پوست میوه ها و ...). این عمل نه تنها باعث آلودگی محیط شده بلکه به مرور باعث تغییر رنگ سینک می شود.

    با توجه به توضیحات به این نتیجه می رسیم مشکل فعلی محصول:

    -نداشتن قسمتی که بتوان زباله های حاصل از مواد اولیه پخت غذا را در آن ریخت.

     

    1-4-جایگاه نیاز فعلی در تقسیم بندی نیازهای انسان یا تعیین نوع در تقسیم بندی رایج:

    نیاز به سینک ظرفشویی در تقسیم بندی نیازهای انسان در زمره نیازهای روحی (زیبایی) و مرتبط با حواس پنج گانه بخصوص لامسه، بینایی است.

     

    در رابطه با عملکرد بهینه[1] و ارگونومی[2] و بهداشت و ایمنی و کارکردن[3] و راحتی (
    کارکرد)[4] که حسئ قابلیت اطمینان در کاربرد که همان خانم خانه دار است می باشد.

    چارت نیاز به سینک

    -روحی – دانش و ادراک حسی و حواس

    پنج گانه بخصوص بینایی و لامسه

     

    جسمی – عملکرد ساده داشته باشد

    -ارگونومی – قسمت هایی که با بدن در تماس است

    بهداشت – تمیز کردن ساده

    جاذب مواد آلوده نباشد

    -ایمنی

     

     

    1-5 میزان اهمیت به جایگاه قرارگیری

    1-5-1-جایگاه مختلف قرارگیری سینک ها:

    سینک ها با توجه به موقعیت قرارگیری طرح های متفاوتی دارند. مثلاً سینک هایی که در گوشه و کنج کابینت قرار می گیرند با سینک هایی که روی این آشپزخانه قرار می گیرند طرحی متفاوت دارند.

    -کنج کابینت آشپزخانه

    -روی کابینت های وسط آشپزخانه

    -روی کابینت های اپن آشپزخانه

    -روی کابینت های دور آشپزخانه

    جایگاه تعریف شده جهت سینک مورد پروژه در روی کابینت های دور آشپزخانه می باشد.

     

    آنالیز گروه مخاطب:

    افراد مرتبط با محصول:

    -افرادی ارتباط مستقیم با محصول دارند:

    -استفاده گر:

    خانواده ایرانی شامل زن، مرد و دو فرزند

    -استفاده گر درجه اول: زن خانواده

    البته لازم به ذکر است که مردها نیز در این فعالیت جزء استفاده گر درجه اول هستند اما ما در این پروژه استفاده گر در درجه اول رات تنها زن فرض می کنیم.

    -استفاده گر درجه دوم: مرد خانواده – فرزندان

     

    استفاده گر درجه سوم:

    افراید که حضور مداوم در آن خانه را ندارند. مانند بستگان – دوستان آشنایان و فامیل های افراد خانواده که بعنوان میهمان به آن خانه می آیند و از آشپزخانه و تجهیزات آن استفاده می کنند.

     

    -افرادی که ارتباط غیرمستقیم با محصول دارند:

    -تولیدکنندگنه:-فروشندگان

    -نصب کنندگان

    -تعمیرکاران

    -تولیدکنندگان

    -فروشندگان

    -نصب کنندگان

    -تعمیرکاران

     

    نیازهای افراد مرتبط با محصول:

    استفاده کننده:

    پس از مصاحبه و بررسی های صورت گرفته نیاز استفاده گر (مصرف کننده اصلی) به ترتیب زیر است:

    -زیبایی فرمی

    -جنس مناسب

    -عملکرد متفاوت و مفید

    -گنجایش کافی لگن های موجود در روی سینی سینک

    -اندازه و ابعاد مناسب

    -طرح مناسب بر اساس موقعیت قرارگیری

    -کاربردهای متفاوت و ارزش های افزوده مانند:

    -جایگاهی جهت Shooting زباله

    -مخزن مایع ظرفشویی

    -گنجایش بیشتر آب چکان

    -جایگاهی جهت قراردادن ابر – اسکاچ – سیم ظرفشویی

     

    نیاز تولید کننده:

    -جنس محصول حد امکان در داخل کشور باشد

    -مونتاژ محصول ساده باشد و پیچیده نباشد

    -سرعت مونتاژ بالایی داشته باشد

    -قالب گیری ساده داشته باشد

    -گران تمام نشود

    -فرو طوری باشد که به فروش به آن کمک کند

    -بسته بندی ساده داشته باشد و هزینه بر نباشد

     

    بررسی رابطه اجتماعی

     

    شناخت استفاده گر محصول:

    -گروه سنی استفاده گر:

    گروه سنی تعریف شده برای استفاده گر محصول، خانواده جوان ایرانی که حداقل سن استفاده گر آن 11 سال می باشد.

    +امروزه در خانواده کودکان زیر 11 سال در شستشوی ظروف و فعالیت های خانه کمتر کمک می کند +

     

    -جنسیت استفاده گر:

    مؤنث و مذکر بودن در طراحی این محصول تأثیری ندارد.

     

    -توانایی فیزیکی استفاده گر (خصوصیات جسمی – حرکتی)

    در این بخش به بررسی افرادی می پردازیم که دارای سلامت کامل جسمی می باشند. منظور آنکه فرد توانایی دیدن – شنیدن – حرکت کردن، اعمال نیرو و بطور کلی استفاده از حواس پنج گانه را داشته باشد.

     

    -توانایی فکری استفاده گر: (خصوصیات عقلی – ذهنی)

    توانایی فکری سالم یعنی افرادی که استعداد یادگیری – استدلال نتیجه گیری از وقایع و قدرت تصمیم گیری و تحلیل موقعیت ها را دارا هستند. و استفاده گر با استفاده از قدرت تشخیص و اطلاعاتی که فروشندگان در اختیار می گذارند و نیز اطلاعات درون کالا پی به عملکرد آن می برند.

     

    -طبقه اجتماعی استفاده گر:

    در هر جامعه ای سه گروه اجتماعی وجود دارند:

    -طبقه بالا

    -طبقه متوسط

    -طبقه پایین

     

    1-طبقه اجتماعی بالا: طبق نظریه های فرلو این گروه از آنجا که د ر مرحله پنجم قرار دارند و اکثر نیازهای آنها برآورده شده است، و به جهت سطح درآمد بالایی که دارند قادر به خرید بهترین ها هستند که شامل محصولات وارداتی به داخل کشور می باشند.

     

    2-طبقه متوسط که خود به 2 دسته تقسیم می شوند:

    1-متوسط رو به بالا

    2-تحصیلات رو به پایین

    طبقه متوسط به بالا با درآمد و تحصیلات سطح بالا، سطح پایین بیکاری، ارزش قائل شدن برای پس انداز و آینده نگری مشخص می شوند. اعضای طبقه متوسط به بالا در مشاغل تخصصی یا مدیریت اشتغال دارند. از نظر سیاسی فعال هستند و سطح مشارکت آنها در فعالیت های اجتماعی بسیار بالاست. این گروه بیشتر از محصولات ساخت داخل کشور استفاده می کنند.

     

    طبقه متوسط به پایین: بیشتر از کارکنان معمولی دولات و موسسات خصوصی، فروشندگان، معلمان، مدیران متوسط ترکیب می شوند. ارزش های اعضای متوسط به پایینم معمولاً همان ارزش هایی است که طبقه بالا دارند. اعضای این طبقه برای پس انداز و آینده نگری ارزش قائلند. درآمد متوسطی دارند و می کوشند تا در سطحی بالاتر از متوسط تحصیل کنند.

     

    طبقه اجتماعی تعریف شده برای پروژه طبقه متوسط رو به بالا یم باشند.

    خصوصیات اجتماعی استفاده گر:

    این افراد بدلیل اینکه دارای درآمد ثابت هستند و همچنین برای زندگی خود برنامه ریزی می کنند در نتیجه افرادی هستند که با تفکر خاص به خرید محصولات می پردازند و وسواس بخرج می دهند و سعی می کنند با تکنولوژی روز نیز در ارتباط باشند و محصولاتی را می خرند که جایگاه داشته باشند و از عملکرد مناسبی نسبت به محصولات دیگر برخوردار باشد. و با توجه به آینده نگری آنها سعی و تلاش بر این است که میزان هزینه ای که برای محصول می گذارند به همان نسبت محصول در نظرشان دارای ارزش و اعتبار است و هرچه محصول زیباتر و دارای عملکردی متفاوت تر و جدیدتر باشد به همان اندازه در تمیزنگهداشتن محصول و. درست استفاده کرده کمتری به محصول وارد آید.

    این مسئله یعنی عملکرد مطلوب و ظاهر جذاب می تواند در طی زمان باعث بوجود آمدن نوعی رابطه عاطفی بین استفاده گر و محصول باشد.

  • فهرست و منابع پروژه کارآموزی سینک ظرفشویی

    فهرست:

    جمع آوری اطلاعات

    - فصل 1

    شرح و توضیح مسئله

    تعیین احتیاجات

    بررسی گروه مخاطب

    نیاز استفاده گر

    نیاز تولیدکننده

    - فصل 2

    آنالیز گروه اجتماعی

    - شناخت استفاده گر محصول

    -فصل 3

    بررسی تاریخچه کار

    -فصل 4

    بررسی محیط قرارگیری

    -معرفی محیط مصرف

    -تاثیرات محیط بر تولید

    -تاثیرات تولید بر محیط

    -فصل 5

    نمونه های موجود در بازار

    -معایب ری نس نمونه ها

    -فصل 6

    آنالیز کارکرد عملی

    -فصل 7

    آنالیز فاکتورهای انسانی

    -آنتروپومتری

    -ایمنی – بهداشت

    -استانداردها

    فصل 8

    آنالیز فنی

    -معرفی فنی محصول

    -نقشه ها

    -مواد مصرفی

    -مراحل تولید و ساخت

    -بسته بندی

    فصل 9

    -طراحی

     

    منبع:

    -خلاصه تاریخ هنر مرزبان – پرویز مرزبان

    -مجله Trend – شماره 7

    -ارگونومی و عوامل انسانی نویفرت – نویفرت

    -کاربرد رنگ در طراحی صنعتی – مهندس کارکیا

    -مجله ایران آذین – شماره 12

    -معنویت در هند – کاندینسکی

    -زیبایی، بحثی در مبانی هند – رضا کاویانی

    -کتابخانه دانشکده هنر و معماری

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت