پروژه کارآفرینی کارگاه تولید فرمان خودرو

تعداد صفحات: 58 فرمت فایل: word کد فایل: 400003590
سال: نامشخص مقطع: صنایع دسته بندی: طرح توجیهی کارآفرینی صنایع فلزی و خودروسازی
قیمت قدیم:۸,۶۰۰ تومان
قیمت: ۵,۸۰۰ تومان
دانلود فایل
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پروژه کارآفرینی کارگاه تولید فرمان خودرو

    خلاصه طرح :

    در این طرح به بررسی تولید فرمان خودرو پرداخته شده است ، برای بررسی طرح از روش های آماری و اقتصادی و برآورد های مالی استفاده شده است ، این طرح شامل چهار فصل میباشد ، فصل اول به بیان کلیاتی از قبیل مقدمه ، تاریخچه ، مجوز های قانونی مورد نیاز ، وضعیت بازار ، میزان واردات و صادرات و ... پرداخته است ، فصل دوم به بیان روش انجام کار پرداخته است ، بازدید از واحد کاری مشابه ، نیروی انسانی ، نحوه تامین سرمایه و ... از جمله عناوین موجود در این فصل میباشد ، فصل سوم به بررسی طرح از دیدگاه اقتصادی پرداخته است ( طرح توجیهی یا BP ) ، عناوینی از قبیل نیروی انسانی مورد نیاز ، میزان سرمایه گذاری ، مواد اولیه مورد نیاز ، ماشین آلات مورد نیاز و ... از جمله عناوین موجود در این فصل میباشد ، در نهایت فصل چهارم به بیان نتیجه اجرای طرح می پردازد .

    فصل اول

    کلیات

    مقدمه :

    مطالعات امکانسنجی، مطالعات کارشناسی است که قبل از اجرای طرحهای سرمایه گذاری اقتصادی انجام میگیرد. در این مطالعات از نگاه بازار، فنی و مالی و اقتصادی طرح مورد بررسی و آنالیز قرار گرفته و نتایج حاصل از آن به عنوان مبنایی برای تصمیم گیری سرمایه گذاران مورد استفاده قرار میگیرد.

    گزارش حاضر مطالعات امکانسنجی مقدماتی تولید قطعات و اجزاء فرمان خودرو میباشد. این مطالعات در قالب متدولوژی مطالعات امکانسنجی تهیه گردیده است و مطابق متدولوژی فوق ، ابتدا محصول مورد مطالعه به طور دقیق معرفی شده و سپس بررسی های لازم روی بازار آن صورت خواهد گرفت و در ادامه مطالعات فنی در خصوص چگونگی تولید و امکانات سخت و نرم افزاری مورد نیاز نیز شناسایی شده و در نهایت ظرفیت های اقتصادی و حجم سرمایه گذاری مورد نیاز برای اجرای طرح برآورد و ارائه خواهد شد تا با استفاده از آن سرمایه گذران و علاقه مندان محترم بتوانند کلیه اطلاعات مورد نیاز را کسب و در جهت انجام سرمایه گذاری اقتصادی با دید باز و مسیر شفاف اقدام نمایند. امید است این مطالعات کمکی هرچند کوچک در راستای توسعه صنعتی کشورمان بعمل بیاورد .

     

    نام کامل طرح و محل اجرای آن :

    تولید  فرمان

     

    محل اجرا :

     

    مشخصات متقاضیان :

     

    دلایل انتخاب طرح :

    قطعه سازی یکی از صنایع مادر و اساسی در هر کشور به شمار میآید. این قطعات خود به عنوان کالای واسط های در تولید انواع خودرو یا بازار خدمات پس از فروش آن مورد استفاده دارند. از اینرو توسعه صنعت قطعه سازی به مفهوم توسعه صنعت خودرو سازی کشور است و لذا مجموعه قطعه سازی را میتوان به عنوان یکی از محورهای توسعه کشورها تلقی کرد. در حال حاضر صد ها واحد صنعتی مشابه طرح حاضر در کشورمان مشغول قطعه سازی برای خودرو میباشند. خودرو های صنعتی و کشاورزی از دیگر موارد کاربرد قطعات طرح است و اهمیت این صنعت نیز برای همگان روشن و شفاف میباشد. بنابراین در مجموع ملاحظه میگردد که قطعات تولیدی طرح به عنوان زیرساختهای صنعت کشور به شمار میآیند و از درجه اهمیت بالایی برخوردار میباشند.

     

    وضعیت و میزان اشتغالزایی :

    تعداد اشتغالزایی این طرح 24 نفر میباشد .

     

     

    تاریخچه و سابقه مختصر طرح :

    معرفی محصول :

    محصولات مورد نظر طرح حاضر، تولید قطعات و اجزاء فرمان خودرو میباشد. فرمان مجموعه ای از یک خودرو است که نقشتغییر جهت چرخ ها را بر عهده دارد که این امر خود سبب تغییر مسیر حرکت خودرو می گردد . فرمان ها در خودرو دارای انواع مختلف می باشند که ذیلا به آنها اشاره شده است.

    فرمان با جعبه فرمان ساچمه ای

    فرمان با جعبه فرمان حلزونی تاج خروسی

    فرمان با جعبه فرمان حلزونی غلطکی

    فرمان با جعبه فرمان انگشتی

    فرمان با جعبه فرمان کشویی

    مجموعه فرمان از قطعات متعددی تشکیل یافته است که این قطعات ذیلا فهرست شده است .فلکه فرمان ، جعبه فرمان ، هزار خار فرمان ، اهرم هزار خار ، سگدست ، بلبرینگ،  کاسه نمد ، تاج خروسی ، پیچ تنظیم خلاصی ، میل فرمان ، شغالدست ، سیبکها نمدی فرمان میل تعادل که حرکت از فلکه فرمان به جعبه فرمان منتقل و در آنجا حرکت دورانی به کمک هزار خار فرمان به حرکت رفت وبرگشتی تبدیل می شود . هزار خار فرمان به کمک اهرم هزار خار به میله های رابط فرمان متصل است و حرکت را به اهرمی که به سگدست متصل است منتقل می نماید . حرکت اهرم سگدست باعث حرکت چرخها حول محور سگدست می شود.

    قطعات فوق الذکر به لحاظ روش تولید ، ماهیت فنی قطعه ، تکنولوژی ساخت و غیره با همدیگر متفاوت است بطوریکه می توان دسته بندی های متعددی را برای آنها انجام داد . لذا با توجه بر دسته بندی فوق ، در طرح حاضر قطعات زیر برای تولید در نظر گرفته شده است .

    اهرم هزار خار

    هزار خار فرمان

    فلکه فرمان

    تاج خروسی

    میل فرمان

    میل تعادل

    مجموعه قطعات فوق الذکر بعنوان اجزاء سیستم فرمان محسوب و بعنوان محصول همگن فرمان در طرح حاضر مورد مطالعه قرار خواهد گرفت . در شکل زیر چند نمونه از قطعات فرمان آمده است.

    (تصاویر و نمودار در فایل اصلی موجود است)

     

    کد ISIC :

    مطابق طبقه بندی وزارت صنایع و معادن، قطعات و اجزاء فرمان ، دارای کد آیسیک 34301316 می باشند.

     

    شماره تعرفه گمرکی

    شماره تعرفه گمرکی قطعات خودرو بر اساس سهم تولید داخل آنها تعیین شده است . و از آنجائیکه قطعات مورد مطالعه در قسمت های مختلف خودرو دارای کاربرد هستند ، لذا نمی توان قطعه خاصرا تعیین و شماره تعرفه دقیقی را برای آن عنوان کرد . از اینرو در جدول زیر شماره تعرفه بر اساس تقسیم بندی وزارت بازرگانی آورده شده است .

     

     

    قطعات مورد مطالعه نیز در قالب تقسیم بندی بالا قرار میگیرند .

     

    شرایط واردات محصول

    با مراجعه به کتاب مقررات صادرات و واردات وزارت بازرگانی، نتیجهگیری شده است که محدودیت خاصی برای واردات قطعات مورد مطالعه وجود ندارد. لذا با پرداخت حقوق گمرکی به شرح میزان ذکر شده در جدول بالا ، امکان واردات وجود خواهد داشت.

     

    توضیح:

    همانطوریکه ذکر شد مطابق مقررات منتشر شده از سوی وزارت بازرگانی، هیچگونه محدودیت قانونی برای واردسازی قطعات خودرو وجود ندارد، لیکن لازم است در این خصوصبه مورد بسیار مهم زیر توجه شود.

    الف - بازار قطعات خودرو درکشورمان به سه گروه AM و 3 OES2 – OEM تقسیم میگردد

    و شرایط خرید این گروهها به صورت زیر است.

     

      بازار OEM

    در این بازار به طورکامل قطعات از داخل کشور تهیه میشود و لذا در صورتی که امکان ساخت داخل برای قطعهای موجود نباشد. خودروساز خود رأساً اقدام به واردسازی قطعه مورد نیاز مینماید. لذا واردات توسط غیر و فروش آن به خودروساز اتفاق نمیافتد )خودروساز قطعات وارداتی را خرید نمیکند(

     

    بازار OES

    شرایط این بازار نیز مشابه شرایط عنوان شده برای بازار OEM است.

    بازار AM

    در این بازار شرایط رقابتی برقرار است. لذا در صورتی که قطعات وارداتی قابلیت رقابت به لحاظ کیفی و قیمت به موارد مشابه داخلی را داشته باشند، امکان واردات وجود خواهد داشت. با توجه به مطالب ذکر شده ، می توان عنوان کرد که عملا" امکان واردات و فروش قطعات در بازار OES و OEM تنها برای شرکتهای خودرو ساز قابل انجام بوده ولی در بازار AM  واحدهای مختلف امکان واردسازی و فروش قطعات منفصله خودرو را دارا هستند .

    ب - قطعات و اجزاء فرمان در گروه قطعات کند مصرف خودرو طبقهبندی میگردند، لذا مصرف آن در بازار خدمات پس از فروش بسیار پایین تر از بازار خودروسازان است بطوریکه بخش قریب به اتفاق این قطعات در بازار OEM مصرف می شود و از اینرو میزان واردات نیز در سطح پائین خواهد بود.

    ج - با توجه به مطالب ذکر شده ، قابل نتیجهگیری است که علیرغم نبود محدودیت برای واردات، عملاً واردات این قطعات امکانناپذیر و یا در سطح بسیار پایین اتفاق میافتد.

     

    بررسی استانداردهای موجود در مورد محصول

    محصول مورد مطالعه، قطعات و اجزاء فرمان خودرو است که از طرق مختلف تولید خواهد شد. این قطعات خود به عنوان یک محصول واسطه در تولید یا تعمیرات خودرو ها مورد استفاده دارند. از اینرو ماهیت این قطعات طوری است که نمیتوان استاندارد خاصی را برای آن تعیین کرد و لذا هیچگونه استاندارد ملی یا بینالمللی برای این قطعات وجود ندارد. ولی باید گفت که تولید این قطعات تحت مشخصات فنی ارائه شده از طرف خودرو سازان صورت میگیرد که به نوعی نیز میتوانیم مشخصات فوق را به عنوان الزامات و استانداردهای مورد نیاز در تولید تلقی نماییم. مشخصات فنی قطعات در قالب نقشه فنی، برگ آنالیز مواد اولیه مصرفی و برگ مشخصات مکانیکی و متالوژیکی از طرف هر خودرو ساز تهیه و ارائه میگردد که رعایت تک تک آنها از طرف سازندگان امری اجتناب ناپذیر است .

    همچنین لازم به ذکر است که هر شرکت خودرو ساز استاندارد و الزامات فنی مخصوصبه خود را دارا است .

     

    بررسی و ارائه اطلاعات لازم در زمینه قیمت تولید داخلی و جهانی محصول

    (تصاویر و نمودار در فایل اصلی موجود است)

    بررسی قیمتهای داخلی

    هر قطعه از خودرو، با توجه به نوع قطعه و خودروی مورد استفاده از قیمت های متفاوتی برخوردار است . قطعات فرمان نیز همانند سایر قطعات خودرو به نسبت خودروی مورد استفاده دارای قیمت های مختلفی می باشند .

    بازار قطعات خودرو به سه گروه خودرو سازان ، خدمات پس از فروش خودرو و صادرات تقسیم بندی گردید . لذا می توان گفت که یکی دیگر از عوامل تعیین قیمت قطعات محسوب می گردد ، نوع بازار می باشد . لذا در اینجا قیمت چند نمونه قطعه جهت تفهیم موضوع آورده شده است .

       

    همانطوریکه جدول بالا نیز نشان می دهد قیمت قطعات با توجه بر نوع خودروی مورد استفاده و همچنین نوع بازار متفاوت است .

     

    مروری بر قیمتهای جهانی قطعات

    همانند مطالب عنوان شده قبل ، در مورد قیمت جهانی قطعات خودرو نیز نمیتوان اقدام به تعریف رقم خاصی نمود. چرا که قیمتها تابع نوع قطعه تولیدی و همچنین خودروئی می باشد که قطعه برای آن ساخته می شود و نظر بر اینکه یک کارخانه قطعه سازی اقدام به تولید رنج وسیعی از قطعات مینماید از اینرو ارائه قیمت واحد برای آن امکان ناپذیر میباشد. لازم به ذکر است که در بررسی امکان پذیری صادرات قطعات صنعتی ، عموما مزیت های رقابتی تولید در کشور مبداء با موارد مشابه در کشور مقصد مورد مقایسه قرار می گیرد و در صورت وجود مزیت ، صادرات شکل می گیرد .در مورد عوامل مطرح در صادرات در ادامه توضیحات لازم ارائه خواهد شد .

     

    معرفی موارد مصرف و کاربرد محصولات

    محصول تولیدی طرح قطعات و اجزاء فرمان خودرو است و لذا کاملا واضح است که مورد مصرف و کاربرد این قطعات در خودرو سازی است و می توان گفت که هر خودرو بدون استثناء از این قطعات استفاده می کنند ، لیکن مشخصات فنی آنها به نسبت نوع خودرو متفاوت است . لازم به ذکر است که بازار قطعات خودرو به بخش های زیر تقسیمبندی میگردد:

     

    بازار OEM :

    این بازار را خودروسازان کشور تشکیل می دهند که شرکتهای تأمین کننده آنها اقدام به تأمین قطعات مورد نیاز خود از قطعهسازان مینمایند. شرکتهای ساپکو )تأمین کننده شرکت ایران خودرو( شرکت سازهگستر سایپا )تأمین کننده شرکت سایپا( شرکت اپکو )تأمین شرکت ایران خودرو دیزل( از شرکت اصلی فعال در این بازار به شمار میآیند.

     

    بازار OES :

    این بازار خدمات پس از فروش خودروها میباشد که وابسته به شرکتهای  خودروساز است. سازمان خدمات پس از فروش ایران خودرو )ایساکو( ، شرکت سایپا یدک،  شرکت گسترش خدمات پارس خودرو، مزدا یدک از شرکتهای این گروه محسوب میشوند.

     

    بازار AM :

    این بازار قطعات خودرو شامل کلیه لوازم یدکی فروش های مختلف در سطح  کشور میباشد که به صورت آزاد ) بدون ارتباط خاصبا خودرو سازان ( اقدام به فروش قطعات خودرو مینمایند. میزان مصرف در هر کدام از بازارهای خودرو متفاوت است که مطالعات بیشتر در این خصوصدر بخش مطالعات عرضه و تقاضا ارائه خواهد شد .

    (تصاویر و نمودار در فایل اصلی موجود است)

  • فهرست و منابع پروژه کارآفرینی کارگاه تولید فرمان خودرو

    فهرست:

    خلاصه طرح :............................................................................................................................................................. 5

    فصل اول..................................................................................................................................................................... 6

    کلیات........................................................................................................................................................................... 6

    مقدمه :......................................................................................................................................................................... 7

    نام کامل طرح و محل اجرای آن :............................................................................................................................... 7

    محل اجرا :.................................................................................................................................................................. 7

    مشخصات متقاضیان :.................................................................................................................................................. 8

    دلایل انتخاب طرح :................................................................................................................................................... 8

    وضعیت و میزان اشتغالزایی :...................................................................................................................................... 8

    تاریخچه و سابقه مختصر طرح :................................................................................................................................. 9

    معرفی محصول :......................................................................................................................................................... 9

    کد ISIC :............................................................................................................................................................... 11

    شماره تعرفه گمرکی................................................................................................................................................. 11

    شرایط واردات محصول........................................................................................................................................... 12

    توضیح:..................................................................................................................................................................... 12

    بازار OEM............................................................................................................................................................. 12

    بازار OES............................................................................................................................................................... 12

    بازار AM................................................................................................................................................................. 13

    بررسی استانداردهای موجود در مورد محصول...................................................................................................... 13

    بررسی و ارائه اطلاعات لازم در زمینه قیمت تولید داخلی و جهانی محصول....................................................... 14

    بررسی قیمتهای داخلی............................................................................................................................................ 14

    مروری بر قیمتهای جهانی قطعات........................................................................................................................... 16

    معرفی موارد مصرف و کاربرد محصولات............................................................................................................... 16

    بازار OEM :........................................................................................................................................................... 17

    بازار OES :.............................................................................................................................................................. 17

    بازار AM :............................................................................................................................................................... 18

    بررسی کالاهای جایگزین و تجزیه و تحلیل اثرات آن بر مصرف محصول............................................................. 18

    کشورهای عمده تولید کننده و مصرف کننده محصول............................................................................................ 18

    در جدول زیر فهرست چند کشور عمده تولید کننده خودرو و میزان تولید آنها )به عنوان صنایع مصرف کننده قطعات مورد مطالعه( آورده شده است.......................................................................................................................................................................... 19

    معرفی شرایط صادرات............................................................................................................................................ 20

    وضعیت عرضه و تقاضا............................................................................................................................................ 21

    بررسی ظرفیت بهره برداری و روند تولید از آغاز برنامه سوم تاکنون.................................................................... 21

    بررسی ظرفیت های بهره برداری............................................................................................................................ 21

    همچنین علاوه بر واحدهای فوق ، واحدهایی نیز درحال تولید میل موج گیر فرمان می باشند که فهرست آنها در جدول زیر آمده است .    22

    بررسی روند ظرفیت نصب شده تولید قطعات فرمان در کشور.............................................................................. 22

    بررسی روند تولید واقعی قطعات فرمان در کشور.................................................................................................. 23

    در نمودار زیر روند تولید واقعی نشان داده شده است........................................................................................... 24

    بررسی سطح تکنولوژی تولید در واحدهای فعال................................................................................................... 25

    فرایند تولید قطعات فرمان به صورت زیر است:..................................................................................................... 25

    نگاهی به راندمان تولید )درصد استفاده از ظرفیت اسمی( در واحدهای تولیدی فعال.......................................... 26

    نام کشورها و شرکتهای سازنده ماشینآلات مورد استفاده در تولید محصول........................................................... 26

    بررسی وضعیت طرحهای جدید و طرحهای توسعه در دست اجرا....................................................................... 26

    پیشبینی عرضه در بازار آینده کشور........................................................................................................................ 27

    الف( پیشبینی تولید داخل واحدهای فعال............................................................................................................... 27

    ب( پیشبینی تولید داخل واحدهای در حال ایجاد................................................................................................... 28

    با توجه به جدول بالا ، ظرفیت طرحهای در حال ایجاد که در آینده به ظرفیت نصب شده کشور اضافه خواهد شد، به صورت زیر قابل پیشبینی است:......................................................................................................................................................................... 28

    بررسی روند واردات محصول از آغاز برنامه سوم تا نیمه اول سال........................................................................ 29

    جمع بندی عرضه..................................................................................................................................................... 29

    در جدول زیر جمع بندی عرضه قطعات فرمان خودرو آمده است ....................................................................... 29

    بررسی روند مصرف از آغاز برنامه سوم تاکنون...................................................................................................... 29

    الف ( برآورد مصرف در خودرو سازان................................................................................................................... 30

    مجموعه خودروهای تولید داخل کشورمان را میتوان از نگاه مصرف قطعات تولید داخل در ساخت آنها، به دو گروه عمده تقسیم بندی کرد :.................................................................................................................................................................................. 30

    جمع بندی میزان مصرف داخل قطعات فرمان خودرو........................................................................................... 33

    با استفاده از جدول شماره 16 و 17 جمعبندی مصرف قطعات فرمان انجام گردیده است.................................. 33

    نمودار زیر روند مصرف در سالهای گذشته را نشان داده است ............................................................................ 33

    بررسی روند صادرات از آغاز برنامه توسعه سوم تا سال 1385............................................................................. 33

    بررسی نیاز به محصول با اولویت صادرات تا پایان برنامه توسعه چهارم................................................................ 34

    برآورد میزان تقاضای داخل در آینده....................................................................................................................... 34

    برآورد قابلیت صادرات در آینده............................................................................................................................. 35

    برآورد تقاضای کل.................................................................................................................................................... 35

    جمع بندی و نتیجه گیری مطالعات بازار و پیشنهاد نهایی در مورد احداث واحدهای جدید از نگاه توجیه پذیری بازار  36

    مجوز های قانونی :................................................................................................................................................... 36

    مراحل صدور جواز تاسیس :................................................................................................................................... 36

    شرایط عمومی متقاضیان ( اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی ) دریافت جواز تاسیس.......................................... 37

    1-   اشخاص حقیقی............................................................................................................................................... 37

    2-   اشخاص حقوقی.............................................................................................................................................. 37

    مدارک مورد نیاز:...................................................................................................................................................... 37

    اصلاحیه جواز تاسیس :........................................................................................................................................... 38

    تعریف:...................................................................................................................................................................... 39

    صدور پروانه بهره برداری :..................................................................................................................................... 39

    مراحل صدور توسعه طرح :..................................................................................................................................... 39

    فصل دوم.................................................................................................................................................................. 41

    روش انجام کار......................................................................................................................................................... 41

    جنبه های ابتکاری بودن و خلاقیت به کار رفته شده :........................................................................................... 42

    نیروی انسانی مورد نیاز :......................................................................................................................................... 42

    بررسی اجمالی تکنولوژی و روش تولید محصول در کشور و مقایسه آن با دیگر کشورها..................................... 43

    نگاهی به روش تولید قطعات فرمان......................................................................................................................... 43

    فرایند تولید قطعات فرمان به صورت زیر است:..................................................................................................... 43

    شرحی بر فعالیتهای مختلف فرایند تولید................................................................................................................ 43

    ماشینکاری................................................................................................................................................................ 43

    عملیات حرارتی....................................................................................................................................................... 43

    عملیات تکمیلی ماشینکاری..................................................................................................................................... 44

    رنگ و عملیات فینیشینگ........................................................................................................................................ 44

    فورج سرد................................................................................................................................................................. 44

    مقایسه روش تولید معمول کشورمان با دیگر کشورهای جهان................................................................................ 44

    تعیین نقاط قوت و ضعف تکنولوژیهای مرسوم در تولید محصول.......................................................................... 45

    با توجه بر شرح تکنولوژی، نقاط قوت و ضعف آن در جدول زیر جمعبندی شده است:.................................... 45

    وضعیت حمایتهای اقتصادی و بازرگانی.................................................................................................................. 45

    حمایتهای تعرفه گمرکی و مقایسه آن با تعرفه های جهانی..................................................................................... 45

    حمایت های مالی...................................................................................................................................................... 46

    پیشنهاد منطقه مناسب برای اجرای طرح................................................................................................................. 46

    انتخاب محل اجرای یک طرح تولیدی عموما بًراساس معیارهای زیر صورت میگیرد:........................................... 46

    بازارهای فروش محصول.......................................................................................................................................... 47

    الف(  بازار خودروسازان.......................................................................................................................................... 47

    بازار خدمات پس از فروش خودرو......................................................................................................................... 47

    بازار تأمین مواد اولیه................................................................................................................................................ 49

    احتیاجات و نیازمندیهای دیگر طرح........................................................................................................................ 49

    امکانات زیر بنایی مورد نیاز..................................................................................................................................... 49

    حمایت های خاص دولتی........................................................................................................................................ 49

    با جمعبندی مطالعات مکانیابی، محل اجرای مناسب اجرای طرح در جدول زیر آمده است................................ 50

    فصل سوم................................................................................................................................................................. 51

    امور مالی طرح.......................................................................................................................................................... 51

    سرمایه گذاری ثابت طرح :...................................................................................................................................... 52

    خرید دفتر کار :........................................................................................................................................................ 52

    هزینه زمین :............................................................................................................................................................. 52

    هزینه محوطه سازی :................................................................................................................................................ 53

    هزینه  ساختمان سازی :........................................................................................................................................... 53

    هزینه تاسیسات و تجهیزات عمومی :....................................................................................................................... 53

    هزینه ماشین آلات و تجهیزات :............................................................................................................................... 54

    هزینه سرمایه گذاری ثابت :..................................................................................................................................... 55

    فصل چهارم.............................................................................................................................................................. 56

    جمع بندی – نتیجه گیری و پیشنهادات.................................................................................................................. 56

    نتایج حاصله از اجرای طرح :.................................................................................................................................. 57

     

    منبع:

    ندارد.

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت