پروژه کارآفرینی شرکت طراحی و تولید بازی های رایانه ای

تعداد صفحات: 65 فرمت فایل: word کد فایل: 400003540
سال: نامشخص مقطع: صنایع دسته بندی: طرح توجیهی کارآفرینی فناوری اطلاعات و کامپیوتر
قیمت قدیم:۹,۳۰۰ تومان
قیمت: ۶,۵۰۰ تومان
دانلود فایل
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پروژه کارآفرینی شرکت طراحی و تولید بازی های رایانه ای

    خلاصه طرح :

    در این طرح به بررسی شرکت طراحی و تولید بازی های رایانه ای پرداخته شده است ، برای بررسی طرح از روش های آماری و اقتصادی و برآورد های مالی استفاده شده است ، این طرح شامل چهار فصل میباشد ، فصل اول به بیان کلیاتی از قبیل مقدمه ، تاریخچه ، مجوز های قانونی مورد نیاز ، وضعیت بازار ، میزان واردات و صادرات و ... پرداخته است ، فصل دوم به بیان روش انجام کار پرداخته است ، بازدید از واحد کاری مشابه ، نیروی انسانی ، نحوه تامین سرمایه و ... از جمله عناوین موجود در این فصل میباشد ، فصل سوم به بررسی طرح از دیدگاه اقتصادی پرداخته است ( طرح توجیهی یا BP ) ، عناوینی از قبیل نیروی انسانی مورد نیاز ، میزان سرمایه گذاری ، مواد اولیه مورد نیاز ، ماشین آلات مورد نیاز و ... از جمله عناوین موجود در این فصل میباشد ، در نهایت فصل چهارم به بیان نتیجه اجرای طرح می پردازد .

    فصل اول

    کلیات

    مقدمه :

    مدیریت ریسک کاربرد سیستماتیک سیاست‌های مدیریتی، رویه‌ها و فرایندهای مربوط به فعالیت‌های تحلیل، ارزیابی و کنترل ریسک می‌باشد. مدیریت ریسک عبارت از فرایند مستندسازی تصمیمات نهایی اتخاذ شده و شناسایی و به‌کارگیری معیارهایی است که می‌توان از آنها جهت رساندن ریسک تا سطحی قابل قبول استفاده کرد.

    دلایل انتخاب طرح :

    امروزه فناوری اطلاعات بخشی وسیعی از فعالیت ها را در بر می گیرد به نحوی که تمامی مشاغل وابسته به فناوری اطلاعات شده اند. پیشرفت علم و گسترش زمینه فناوری اطلاعات باعث شده  است که یکی از مهمترین و پرکاربردترین زمینه های فعالیت را در بر بگیرد .

     

    میزان مفید بودن طرح برای جامعه :

    امروزه تمامی شرکت های در حال استفاده کردن از بازی های رایانه ای هستند ، بانک ها ، سازمان های دولتی و خصوصی ، ادارات ، نهادها و همه و همه به نحوی با بازی های رایانه ای در ارتباط هستند . و این خود بیانگر میزان مفید بودن طرح برای جامعه میباشد

     

    تعاریف

    از طرف موسسه مدیریت پروژه، مدیریت ریسک به عنوان یکی از نه سطح اصلی «کلیات دانش مدیریت پروژه» معرفی شده‌است. در تعریف این موسسه، مدیریت ریسک پروژه به فازهای شناسایی ریسک، اندازه گیری ریسک، ارائه پاسخ (عکس العمل در مقابل ریسک) و کنترل ریسک تقسیم شده‌است. در این تعریف، مدیریت ریسک پروژه عبارت است از «کلیه فرایندهای مرتبط با شناسایی، تحلیل و پاسخگویی به هرگونه عدم اطمینان که شامل حداکثرسازی نتایج رخدادهای مطلوب و به حداقل رساندن نتایج وقایع نامطلوب می‌باشد».

    در منابع مختلف، تعاریف دیگری نیز ارائه شده‌است. بنا بر نظر بوهم، مدیریت ریسک فرایندی شامل دو فاز اصلی است؛ فاز تخمین ریسک (شامل شناسایی، تحلیل و اولویت بندی) و فاز کنترل ریسک (شامل مراحل برنامه ریزی مدیریت ریسک، برنامه ریزی نظارت ریسک و اقدامات اصلاحی) می‌باشد.

     

     

     

    بنا به اعتقاد فیرلی مدیریت ریسک دارای هفت فاز است:

     ۱) شناسایی فاکتورهای ریسک؛ ۲) تخمین احتمال رخداد ریسک و میزان تاثیر آن؛ ۳) ارائه راهکارهایی جهت تعدیل ریسک‌های شناسایی شده؛ ۴) نظارت بر فاکتورهای ریسک؛ ۵) ارائه یک طرح احتمالی؛ ۶) مدیریت بحران؛ ۷) احیا سازمان بعد از بحران.

    موسسه مهندسی بازی، به عنوان یکی از سازمانهای پیشرو در ارائه روشهای جدید در مدیریت پروژه‌های بازیی، به مدیریت ریسک پروژه به عنوان فرایندی با ۵ فاز مجزا نگاه می‌کند (شناسایی، تحلیل، طراحی پاسخ، ردیابی و کنترل) که با یک سری عملیات انتقال ریسک مرتبط است.

    موسسه مدیریت پروژه، در راهنمای خود در مورد کلیات دانش مدیریت پروژه (نسخه سال ۲۰۰۰)، برای فرایند مدیریت ریسک پروژه شش فاز را معرفی کرده‌است: ۱) برنامه ریزی مدیریت ریسک، ۲) شناسایی، ۳) تحلیل کیفی ریسک، ۴) تحلیل کمّی ریسک، ۵) برنامه ریزی پاسخ ریسک و ۶) نظارت و کنترل ریسک. کلیم و لودین، برای مدیریت ریسک یک فرایند چهار مرحله‌ای را معرفی کرده‌اند (شناسایی، تحلیل، کنترل و گزارش) که در موازات چهار قدم معروف دمینگ در مدیریت پروژه (برنامه ریزی، اجرا، بررسی و عمل) قرار می‌گیرند.

     

    چاپمن و وارد، یک فرایند مدیریت ریسک پروژه کلی را ارائه کرده‌اند که از نه فاز تشکیل شده‌است:

    ۱) شناسایی جنبه‌های کلیدی پروژه؛ ۲) تمرکز بر یک رویکرد استراتژیک در مدیریت ریسک؛ ۳) شناسایی زمان بروز ریسک ها؛ ۴) تخمین ریسکها و بررسی روابط میان آنها؛ ۵) تخصیص مالکیت ریسکها و ارائه پاسخ مناسب؛ ۶) تخمین میزان عدم اطمینان؛ ۷) تخمین اهمیت رابطه میان ریسک¬های مختلف؛ ۸) طراحی پاسخها و نظارت بر وضعیت ریسک و ۹) کنترل مراحل اجرا.

     

    کرزنر، مدیریت ریسک را به صورت فرایند مقابله با ریسک تعریف کرده و آن را شامل مراحل چهارگانه زیر می‌داند:

     ۱) برنامه ریزی ریسک، ۲) ارزیابی (شناسایی و تحلیل) ریسک، ۳) توسعه روشهای مقابله با ریسک و ۴) نظارت بر وضعیت ریسکها.

     

    مراحل اصلی در پیاده‌سازی مدیریت ریسک

    بسیاری از پروژه‌ها که فرض می‌شود تحت کنترل هستند، با ریسک به عنوان رخدادی شناخته‌نشده روبرو گردیده و کوشش می‌کنند آن را کنترل کنند. اکثر پروژه‌ها چنین رخدادهایی را به خوبی از سر رد می‌کنند ولی با یک تلاش جامع مدیریت ریسک ، رویدادهای ریسک قبل از وقوع، شناسایی و کنترل می‌گردند و یا برنامه‌ای تهیه می‌شود که در زمان وقوع این رویدادها با آنها مقابله کند.

    با درنظر گرفتن این مفاهیم پایه‌ای، امکان مقابله با ریسک به وجود می‌آید . لذا ابتدا باید نسبت به شناسایی ریسک‌های محتمل پروژه اقدام کرد. این کار با دسته‌بندی ساختار کارها و با پرسش چند سوال از خود و یا اعضای گروه پروژه ، امکان‌پذیر است. مثلا : درموقع نیاز به منبعی یا منابعی که در دسترس نیستند چه اتفاقی خواهد افتاد ؟ اگر کنترلی در مورد مولفه‌ای که بر پروژه اثرگذار است نداشته باشیم چه اتفاقی می‌افتد ؟ بدترین سناریو چیست ؟ چه چیزی باعث آن می‌گردد ؟ چه قدر وقوع این اتفاق محتمل است ؟ عواقب آن چیست ؟

    ممکن است سوالهای دیگری نیز به ذهن شما خطور کند که البته این سوالها سرآغاز خوبی است که شما را در مسیر درست هدایت کند . هرچیزی که به مغز شما خطور می‌کند فهرست کنید ، سپس در مرحله بعد تعیین کنید که آیا نیاز به مقابله و پیشگیری ریسک است و یا بایستی تا زمان وقوع آن صبر کرد . اگر ریسک‌ها را مشخص کنید و تصمیم بگیرید که هیچ عملی نباید انجام گیرد باز بهتر از آن است که آنها را شناسایی نکرده باشید . پس از این مرحله تمام ریسک‌های شناسایی شده را کمی کنید ؛ ابتدا ریسک‌ها را دسته‌بندی و سپس احتمال وقوع هر ریسک را تعیین کنید .

     

    برای تخصیص مقادیر احتمالی به ریسک‌ها از مقادیر پیشنهادی زیر می‌توانید استفاده کنید :

    قریب الوقوع = ۸۵٪

    بالا = ۸۵٪

    محتمل = ۶۰٪

    متوسط = ۵۰٪

    ممکن = ۴۰٪

    پایین = ۱۵٪

    غیرمحتمل = ۱۵٪

    اکنون احتمال وقوع هر ریسک قابل محاسبه‌است . راه دیگر ، نسبت دادن درصد وزنی به هریک از ریسک‌هاست . مشکل اصلی این روش آن است که همواره داده‌های تجربی به اندازه کافی در دسترس نیستند تا این کار به دقت انجام گیرد . در این روش معمولا افراد باتجربه‌ای مبادرت به این کار می‌کنند که تجارب جامعی از انواع رویدادها در پروژه‌های مختلف کسب کرده‌اند ؛ مجموع درصدهای تخصیصی به رویدادها بایستی صد باشد .

    در مرحله بعد به هر ریسک ، یک مقدار نسبت دهید . این مقدار می‌تواند در صورت نیاز برحسب هزینه و یا زمان باشد ؛ به عنوان مثال اگر هدف تعیین زمان اتمام پروژه‌است ، هر ایده‌ای در مورد مدت زمان فعالیتها می‌تواند یک سناریوی ریسک محسوب شود . در این مرحله می‌توان مقدار حقیقی ریسک را با محاسبه حاصلضرب مقادیر تخصیص داده شده به ریسک و احتمال وقوع آن به دست آورد و با توجه به نتایج حاصل می‌توان نسبت به انجام عملی یا به تعویق انداختن آن تصمیم‌گیری نمود . بعد از انجام مراحل مدیریت ریسک ، می‌توانید فرایندهای نگهداری مجموعه ریسک را آغاز کنید . برای این کار بازنگری دوره‌ای ریسک را آغاز کنید که مبتنی بر پیچیدگی و مدت پروژه و وقوع تغییرات پروژه‌است .

    آغاز اجرای این کار ممکن است بیهوده و هزینه‌زا به نظر آید اما چنانچه یکبار این کار را انجام دهید و ریسک‌ها را شناسایی و به صورت کمی آنها را کنترل کنید در آن صورت به ارزش مدیریت ریسک پی خواهید برد . بنابراین در مرحله نخست اقدام به شناسایی ریسک‌های پروژه در بالاترین سطح WBS کنید و از اینکه راه به سطوح پایینتر می‌یابید نگران نباشید . بعد از چند بار انجام این کار ، مساله خیلی واضح‌تر خواهد شد .

    ما در دنیای مخاطرات ریسک زندگی می‌کنیم . باید ریسک‌ها را تحلیل کنیم ؛ اگر با آنها برخورد داریم باید آنها را شناسایی و در مجموع تمام ریسک‌ها و عواید آنها را باید ارزیابی کنیم . منافع حاصل از مدیریت ریسک ممکن است تا غلبه پروژه بر آن ملموس نباشد اما به خاطر داشته باشید که کسی که از برنامه‌ریزی اجتناب کند به طور حتم برنامه شکست پروژه خود را طرح‌ریزی نموده‌است !

    تولید بازی های کاربردی روز به روز گسترش می یابد و لزوم بکارگیری روش ها و اصول مهندسی بازی در مراحل توسعه ، مدیریت و پشتیبانی آنها بیشتر نمود پیدا می کند . کیفیت بازی (Software Quality)  شاخص حیاتی برای تولید بازی های با کیفیت بالاست که ضمن بالا بردن بهره وری در تولید بازی ها ، به ایجاد بازی های قدرتمند و شکست ناپذیر منجر می گردد . این مقاله با ارائه تعاریف ‌و اهمیت نقش کیفیت بازی در تولید سیستم های بازیی مهندسی ساز و ارائه یک نمونه از استاندارد های کاربردی در این خصوص ، سعی دارد نشان دهد که توجه به ساخت بازی با کیفیت بالا در جهت بهره گیری مطلوب  می تواند کارآیی سیستم ها را افزایش داده و دستیابی به ظرفیت های جدیدی را فراهم آورد . 

  • فهرست و منابع پروژه کارآفرینی شرکت طراحی و تولید بازی های رایانه ای

    فهرست:

    خلاصه طرح :............................................................................................................................................................. 5

    فصل اول..................................................................................................................................................................... 6

    کلیات........................................................................................................................................................................... 6

    مقدمه :......................................................................................................................................................................... 7

    نام کامل طرح و محل اجرای آن :............................................................................................................................... 7

    مشخصات متقاضی :.................................................................................................................................................... 7

    دلایل انتخاب طرح :................................................................................................................................................... 7

    میزان مفید بودن طرح برای جامعه :........................................................................................................................... 8

    تعاریف........................................................................................................................................................................ 8

    بنا به اعتقاد فیرلی مدیریت ریسک دارای هفت فاز است:......................................................................................... 9

    چاپمن و وارد، یک فرایند مدیریت ریسک پروژه کلی را ارائه کرده‌اند که از نه فاز تشکیل شده‌است:................... 9

    کرزنر، مدیریت ریسک را به صورت فرایند مقابله با ریسک تعریف کرده و آن را شامل مراحل چهارگانه زیر می‌داند:    10

    مراحل اصلی در پیاده‌سازی مدیریت ریسک........................................................................................................... 10

    برای تخصیص مقادیر احتمالی به ریسک‌ها از مقادیر پیشنهادی زیر می‌توانید استفاده کنید :............................... 11

    مهندسی بازی و تولید بازیی با کیفیت بالا............................................................................................................... 14

    در مهندسی بازی برای ساخت یک سیستم بازیی سه فرآیند مهم تاثیر گذار می باشند:........................................ 15

    کیفیت....................................................................................................................................................................... 17

    کنترل کیفیت............................................................................................................................................................. 17

    تضمین کیفیت.......................................................................................................................................................... 17

    هزینه کیفیت............................................................................................................................................................. 18

    کیفیت بازی.............................................................................................................................................................. 18

    قابلیت اطمینان و امنیت بازی ; مشخصه های اصلی کیفیت بازی.......................................................................... 19

    وضعیت و میزان اشتغال زایی :................................................................................................................................ 19

    تاریخچه و سابقه مختصر طرح :............................................................................................................................... 20

    ارائه یک مثال : طرح آژانس فضایی اروپا(ESA) و ارائه استاندارد بازی............................................................. 20

    حوزه کاربرد............................................................................................................................................................. 21

    ساختار استاندارد...................................................................................................................................................... 21

    استانداردهای مهندسی نرم‌‌افزار ESA به سه بخش اصلی تقسیم می‌‌شوند........................................................... 21

    1-بخش اول، استانداردهای محصولProducts :................................................................................................. 21

    2- بخش دوم، استانداردهای رویه Procedure :................................................................................................. 21

    3-بخش سوم، پیوست‌‌ها Appendices :............................................................................................................. 22

    سه گروه روش استاندارد در این مجموعه استفاده شده‌‌اند که عبارتند از :............................................................ 22

    استانداردهای محصول.............................................................................................................................................. 23

    بر اساس این استاندارد شش مرحله بایستی در چرخه حیات یک نرم‌‌افزار طی شود که عبارتند از:.................... 23

    مرحله UR : تعیین نیازهای کاربر........................................................................................................................... 24

    الف- ورودی‌‌ها :....................................................................................................................................................... 25

    ب- فعالیت‌‌ها............................................................................................................................................................ 25

    ج-خروجی‌‌ها........................................................................................................................................................... 25

    طرح‌‌های آزمون پذیرش........................................................................................................................................... 26

    مرحله SR : تعیین نیازهای نرم‌‌افزار....................................................................................................................... 26

    الف- ورودی‌‌ها......................................................................................................................................................... 26

    ب- فعالیت‌‌ها............................................................................................................................................................ 27

    ج-خروجی‌‌ها........................................................................................................................................................... 27

    طرح‌‌های آزمون سیستم............................................................................................................................................ 27

    مرحله AD : طراحی معماری................................................................................................................................. 28

    الف- ورودی‌‌ها......................................................................................................................................................... 28

    ب- فعالیت‌‌ها............................................................................................................................................................ 28

    ج-خروجی‌‌ها........................................................................................................................................................... 29

    طرحهای آزمون یکپارچگی...................................................................................................................................... 29

    مرحله DD : طراحی تفصیلی و تولید برنامه.......................................................................................................... 29

    الف- ورودی‌‌ها......................................................................................................................................................... 30

    ب-فعالیت‌‌ها............................................................................................................................................................. 30

    ج-خروجی‌‌ها........................................................................................................................................................... 30

    مرحله TR : انتقال و واگذاری نرم‌‌افزار برای بهره‌‌برداری..................................................................................... 31

    الف- ورودی‌‌ها......................................................................................................................................................... 31

    ب- فعالیت‌‌ها............................................................................................................................................................ 31

    ج- خروجی‌‌ها.......................................................................................................................................................... 31

    مرحله OM : بهره‌‌برداری و نگهداری.................................................................................................................... 32

    الف -ورودی‌‌ها......................................................................................................................................................... 32

    ب- فعالیت‌‌ها............................................................................................................................................................ 32

    ج-خروجی‌‌ها........................................................................................................................................................... 33

    استانداردهای رویه.................................................................................................................................................... 33

    1- مدیریت پروژه نرم‌‌افزار...................................................................................................................................... 34

    2- مدیریت پیکربندی نرم‌‌افزار............................................................................................................................... 35

    3- وارسی و اعتبار سنجی نرم‌‌افزار......................................................................................................................... 36

    اصطلاح "وارسی" بسته به مفهومی که از آن انتظار می‌‌رود، دارای معانی متعددی است که سه معنای متداول آن عبارتند از :       36

    4- تضمین کیفیت نرم‌‌افزار...................................................................................................................................... 37

    اهداف اصلی رعایت شده در تضمین کیفیت بازی و اثرات آن بر چرخه تولید و صادرات آنها به شرح ذیل ذکر می گردد :        39

    فصل دوم.................................................................................................................................................................. 40

    روش انجام کار......................................................................................................................................................... 40

    فهرست تجهیزات  مورد نیاز  :................................................................................................................................ 41

    معرفی دستگاه ها و تجهیزات.................................................................................................................................. 41

    فهرست مواد مصرفی :............................................................................................................................................. 41

    معرفی تجهیزات و تاسیسات عمومی....................................................................................................................... 42

    مشخصات نیروی انسانی :........................................................................................................................................ 42

    معرفی نیروی انسانی................................................................................................................................................ 42

    برآورد پرسنل فناوری اطلاعات............................................................................................................................... 42

    پرسنل اداری و خدمات............................................................................................................................................ 43

    روش های بازار یابی و تبلیغات :............................................................................................................................. 43

    بازاریابی کوتاه مدت در برابر بازاریابی بلند مدت :................................................................................................ 43

    بازاریابی کوتاه مدت آنلاین...................................................................................................................................... 43

    ●تخفیف دادن.......................................................................................................................................................... 44

    ●تبلیغات.................................................................................................................................................................. 44

    ●بازاریابی بلند مدت آنلاین.................................................................................................................................... 45

    بازاریابی ویروسی..................................................................................................................................................... 45

    بازاریابی از طریق موتور جستجو............................................................................................................................. 46

    اهمیت بهینه سازی برای موتور جستجو / بازاریابی از طریق موتور جستجو برای بازاریابهای B۲B ................. 46

    استراتژی بازاریابی در وب سایت............................................................................................................................ 48

    کسب و کار اینترنتی................................................................................................................................................. 48

    نیروهای پنج گانه پورتر............................................................................................................................................ 48

    تحلیل SWOT........................................................................................................................................................ 50

    فصل سوم  :.............................................................................................................................................................. 52

    امور مالی طرح.......................................................................................................................................................... 52

    زمین محل اجرای طرح :.......................................................................................................................................... 53

    محوطه سازی :.......................................................................................................................................................... 53

    تاسیسات و تجهیزات :............................................................................................................................................. 54

    ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز :......................................................................................................................... 55

    تجهیزات اداری و کارگاهی...................................................................................................................................... 56

    هزینه های قبل از بهره برداری :.............................................................................................................................. 56

    جدول هزینه های ثابت طرح :................................................................................................................................. 57

    مواد اولیه و بسته بندی :........................................................................................................................................... 57

    حقوق و دستمزد پرسنل غیر تولیدی :..................................................................................................................... 58

    حقوق و دستمزد پرسنل تولیدی :............................................................................................................................ 58

    میزان سرمایه گذاری :.............................................................................................................................................. 59

    محاسبه هزینه ها :..................................................................................................................................................... 59

    معرفی هزینه ها......................................................................................................................................................... 59

    برآورد هزینه استهلاک............................................................................................................................................. 60

    محاسبه درآمد :......................................................................................................................................................... 60

    فصل چهارم :............................................................................................................................................................ 61

    جمع بندی................................................................................................................................................................ 61

    نتایج حاصله از اجرای طرح:................................................................................................................................... 62

    جمع بندی مشخصات اصلی طرح........................................................................................................................... 62

    پیشنهادات کاربردی :............................................................................................................................................... 64

     

    منبع:

    ندارد.

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت