خلاصه اجرایی (مدیریتی):
تأسیس آژانس مسافرتی مخصوص کودکان بین 4 الی 7 سال در جهت رسیدن به آرمان های آژانس که با تأسیس آن به طور مستقیم 15 شغل مستقیم و 50 شغل غیرمستقیم بوجود می آید.
بخش اولیه (نمای ذهنی):
بیان آرمان های کسب و کار:
برای بیشتر مردم، بیکاری اوقات فراغت محسوب می شود ولی بررسی های آماری نشان داد که آنچنان که معلوم است کودکان بین 4 الی 7 سال تا زمانی که به سن آموزش رسمی برسد اوقات فراغت بسیاری وجود دارد ولی به دلیل کارآمد نبودن روش های گذراندن ساعت بیکاری متداول اغلب کودکانی که در مهد کودکها و... پرورش می یابند بعد از گذراندن این مدت نه چندان اطلاعات کافی پیدا می کنند و شاید کودکان عبوس در آینده باشند و این مهم نیازمند آن است که اوقات کودکان به شکل تخصصی برنامه ریزی شود تا بتوان کودکانی فعال، شاداب و موفق و خودکفا در آینده داشته باشیم.
بیان ماموریت کسب و کار:
این آژانس با استفاده از مدیران متخصص و عوامل مدرن با توجه به نیازهای کودکان و آرمان های آن ها جامعه عمل پوشاند و نوعی اوقات فراغت جدید و مدرن و قابل پیگیری را به کودکان می آموزد که این خود آن ها هستند که می توانند اوقات را برنامه ریزی کرده و اجرا کنند و در این مدل کسب و کار برای کودک و افکار او ارزش قائل شده ایم.
برنامه های مدیریتی و سازماندهی
معرفی شرکاء و سهامداران:
نام و نام خانوادگی |
میزان آورده |
درصد سهم |
آدرس و شماره تلفن |
1- میراث فرهنگی شیروان |
000/000/000/5 |
50% |
خ پاسداران 11- سازمان میراث فرهنگی |
2- افسانه سرایدار |
000/000/000/3 |
30% |
شهرک آزادگان رجایی 8 درب نهم |
3- اسماء سرایدار |
000/000/000/2 |
20% |
شهرک آزادگان رجایی 8 درب نهم |
حجم کل آورده شرکاء |
000/000/000/10 ریال |
معرفی تیم مدیریت |
|
|
|
|
نام و نام خانوادگی |
سمت |
تحصیلات |
تجربه |
آدرس و شماره تلفن |
1- اسماء سرایدار |
مدیرعامل |
مدیریت جهانگردی |
5 سال |
شهرک آزادگان رجایی 8 درب9 |
2- افسانه سرایدار |
مدیر اجرائی |
مربی کودک |
2 سال |
شهرک آزادگان رجایی 8 درب9 |
3- مریم جعفرزاده |
روابط عمومی |
ارتباطات |
2 سال |
خ فلسطین کوچه اول درب 2 |
4- احمد دلبری |
تدارکات |
دیپلم |
2 سال |
سجادشهر کوچه 3 درب 3 |
5- محمود کاظمی |
نظارت و هماهنگی |
ارتباطات |
5 سال |
خیابان بعثت 6 پ 2 |
6- مصطفی مقدادی |
بازاریاب |
مدیریت بازرگانی |
3 سال |
خ معصوم زاده جنب امامزاده |
7- زهرا محمدی |
روان شناس |
روان شناس کودک |
4 سال |
جامی شمالی جنب کتابخانه عمومی |
|
|
|
|
|
معرفی تیم مشاوره |
|
|
|
|
نام و نام خانوادگی |
سمت |
تحصیلات |
تجربه |
آدرس و شماره تلفن |
1- مجید سازگار |
وکیل آژانس |
پایه 1 دادگستری |
10 سال |
خ امام جنب بیمه ایران دفتر وکالت |
2- شهاب صبری |
|
کارشناس موادغذایی |
5 سال |
خ دانشگاه 17 پ 3 |
3- مجتبی حصاری |
پژوهش و تحقیق |
ک علوم اجتماعی |
3 سال |
شهرک امام چمران 2 پ 7 |
مزیت های رقابتی مدیریتی
به دلیل آنکه این آژانس اولین آژانس مسافرتی تخصصی در امر برنامه ریزی و اجراء اوقات فراغت کودکان در ایران است و به دلیل اهمیت کودکان در خانواده ها، احتمال موفقیت آن زیاد است و چون سازمان دولتی میراث فرهنگی و گردشگری شیروان دارای 50% سود است حمایتی قابل توجه به شمار می آید
(نمودار و جداول در فایل اصلی موجود است)
توصیف کسب و کار
معرفی کسب و کار
برنامه ریزی یک روزه برای اوقات فراغت کودکان که به 2 صورت است 1- خانوادگی 2- مهدکودک ها و پیش دبستانی ها
معرفی محصول یا خدمت
طراحی و اجرای گردش یک روزه از 9 صبح الی 4 بعد از ظهر با اهداف از پیش تعیین شده از جمله دیدن از مناطق دیدنی (فرهنگی، تاریخی، شهر بازی و...) و بازی های آموزنده گروهی و... که به رشد فکری و اجتماعی شدن کودکان کمک می کند.
تحلیل صنعت
صنعت گردشگری با توجه به صنعتی شدن جوامع و دوری از شادیهای سنتی قبل از نیاز به گردش و تمدد اعصاب جزء ضروری ترین وسایل زندگی همپایه با مسکن و پوشاک است و این عصر، عصر گردشگری نیز محسوب می شود.
نقاط ضعف اساسی
1- آشنا نبودن خانواده ها با این نوع شرکت های آژانس
2- کم اعتمادی تفکر عمومی به این صنعت در ایران و...
مدل کسب و کار
نقاط قوت اساسی
1- چون این آژانس گروهی اداره می شود تصمیمات گروهی، میزان شکست و سلیقه ای بودن نظرات را کاهش می دهد.
2- تأکید بر نیازهای مشتریان و حمایت از آن.
3- حمایت دولت از این طرح با مشارکت 50% یکی از سازمان های دولتی (میراث فرهنگی)
4- تسهیل برنامه ریزی برای بهره مندی بیشتر از اوقات ترد شده ی آن ها
تهدیدات قابل ملاحظه
1- وجود مسائل و مشکلات این شاخه از صنعت
2- بدی آب وهوا در روز گردش که باعث تعطیلی آن و ضرر آژانس می شود.
3- افزایش بهای مواد غذایی، وسایل حمل و نقل
4- وجود رقبا و کم اعتمادی خانواده ها به این نوع برنامه ریزی
فرصت های قابل ملاحظه
1- پیروی از اصل تخصص که موجب بالا رفتن توانایی و کارایی افراد می شود.
2- وجود تنوع زیاد برای انتخاب مشتری
3- استفاده از فناوری و مهارت های ویژه در رابطه با ارائه خدمات مربوطه
تحلیل SWOT (قوت – ضعف – فرصت – تهدید )
الف ) SO (قوت – فرصت )
1- فرصت اشتغال زایی
ب) ST (قوت – تهدید )
1- استقبال نکردن از این طرح
ج)WO (ضعف – فرصت )
1- آشنا نبودن خانواده ها و مراکز پیش دبستانی با این نوع شرکت
2- کم اعتمادی تفکر عمومی
د) WT (ضعف – تهدید )
1- پیدا شدن رقیب
برنامه بازار و بازاریابی
توصیف بازار (شامل بخش بندی بازار، بازار هدف، جایگاه محصول و...)
بازار هدف این آژانس، خانواده ها، اماکن عمومی و... است که اصولاً از طریق معرفی تجربه کنندگان است و به نوعی مشتری درخواست دهنده است.
تحلیل رقبا (تعداد رقبا، رقبای بالقوه، توان رقبا، موانع ورود و خروج و...)
در این شهرستان 3 شرکت آژانس مسافرتی مشغول فعالیتند که 2 شرکت ماهان و زائر فعالیت های گردشگری مذهبی دارند و آرام سیر فعالیت های گردشگری خارجی و این آژانس تنها آژانس مسافرتی داخلی یک روزه محسوب می شود و ورود و خروج به این صنعت با توجه به تخصص و شرایط است و آسان نیست.
استراتژی بازاریابی موقعیت
1- استراتژی محصول
همان طور که ذکر شد امکان آن که این خدمات مورد توجه قرار گیرد زیاد است و موقعیت خوبی می تواند داشته باشد.
2- استراتژی قیمت
قیمت ها اکثراً با توجه به شرایط اقلیمی و طبع افراد جامعه برنامه ریزی شده و چون هدف یک روزه است و هزینه اقامت شب جزء آن نیست هزینه ها بسیار کم خواهد بود.
3- استراتژی مکان
موقعیت مکانی این خدمات حومه و حداکثر 100 کیلومتری شهر است که اصولاً فضاهای سبز و روستاهای زیبا هدف گردشگری هستند.
4- استراتژی توزیع
توزیع به صورت عمومی اجراء می شود و مخصوص نهاد خاصی نیست.
5- استراتژی جذب مشتری
1- تبلیغات 2- تجربه خود مشتری 3- کاهش قیمت 4- کیفیت گردش 5- میزان باروری آموزشی و شاد بودن آن با توجه به موقعیت سنی کودکان