تحقیق مقاله لیفتراک

تعداد صفحات: 79 فرمت فایل: word کد فایل: 2766
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک
قیمت قدیم:۱۰,۹۰۰ تومان
قیمت: ۷,۹۰۰ تومان
دانلود فایل
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله لیفتراک

    لیفت تراک ها

    لیفت تراک ها برای حمل کالا در سالن های کارگاه ها به کار می روند، دسته بندی لیفت تراک ها از سه طریق انجام می گیرد:

    تقسیم بندی از نظر نوع نیروی محرکه (برقی یا با موتور احتراقی یا هیدرولیکی)

    تقسیم بندی از نظر قابلیت حمل بار (مثلاً لیفت تراک یک تنی تا 25 تنی)

    تقسیم بندی از نظر نوع طرح لیفت تراک

    در تمام لیفت تراک ها کوچک بودن آن و نوع دور زدن آن مهم است چون در کارگاه ها همیشه مکان به اندازه کافی وجود ندارد و آن ها بایستی بتوانند در جاهای تنگ هم قابل استفاده باشند در شکل صفحات بعد چند نوع از این لیفت تراک ها دیده می شود.

    برای حمل بارهائی که خارج از اندازه پالت ها باشند مثلا حمل میله یا لوله های دراز، الوار و غیره از وسایل یدکی و کمکی استفاده می شود که در شکل های بعد نشان داده شده اند لیفت تراک ها ساخت بعضی کارخانه ها حداقل ممکن جا را برای حرکت و دور زدن لازم دارند و می توانند در دو جهت عمود بر هم حرکت کنند از این نوع لیفت تراک ها برای حمل بار در کوچه انبارها استفاده می شود بعد از آن که لیفت تراک در کوچه انبار داخل شد چنگال خود را که عمود بر جهت حرکت است به جلو می راند بار را برداشته و مجدداً چنگال را به حالت اول می آورد و از کوچه خارج می شود و احتیاج به دور زدن ندارد.                                                                                                                               

    فصل 1

    کامیون های صنعتی:

    برای جابجا کردن قطعات در جهت عمودی بدون هیچ محدودیتی روی منطقه ای که پوشش می دهد.

    فراهم کردن حرکت عمودی اگر قدرت بالا بردن قطعات را داشته باشد. برای زمانی که حجم جریان ناکافی مانند آن استفاده از یک بالابر نمی تواند توجیه کننده باشد.

    برای مسافرت در جاده های بیر ون شهری و درون شهری غیرقابل استفاده است.

    1.1- مشخصات

    1.1.1- پلت دار/بی پلت1 :

    پلت دار: بالابرهایی که چنگکهایی برای بلند کردن و یا چرخ باربرهایی که یک سطح صافی برای قرار گرفتن بار دارند.

    بدون پلت: چرخ باربری که معمولاً به تریلر نیاز ندارد.

    2.1.1- دستی/موتوری شده2 :

    فرق بین دستی و موتوری شده بدین صورت است که برای قابلیت حرکت عمودی و یا افقی است.

    دستی: با حرکت اپراتور نیروی مورد نیاز برای بلند کردن بار و کشیدن وسیله را فراهم می کند.

    موتوری شده: برای باربری منبعی (برای مثال باطری) استفاده می شود.

    3.1.1- همراه با رانندگی/پیاده روی1 :

    برای تراک های اتوماتیک اوپراتور می تواند روی تراکها رانندگی کند وگرنه در مواقعی اوپراتور در طول جابه جایی بار باید پیاده روی کند (همراه با بار)

    حالت پیاده روی برای تراک دستی و موتوری شده ممکن است که به سرعت جابه جایی موتوری شده و قدم هایی که برداشته می شود بستگی دارد.

    حالت رانندگی برای تراک های موتوری شده است که سرعت جابه جایی می تواند از حالت پیاده روی بیشتر باشد.

    4.1.1- با قابلیت انباشته کردن/ بدون قدرت انباشته کردن2 :

    تراک می تواند برای بلند کردن بارهای انباشته شده استفاده شود. اگر قابلیت انباشته کردن هم داشته باشد از لحاظ قیمت گران تر است.

    بدون انباشته شدن ممکن است بلند کردن یک بار یک چند اینچ برای نزدیک شدن به کف برای جابه جایی بعدی بارها نمی تواند روی یکدیگر و یا روی قفسه انباشته شود.

     

     

    5.1.1- راهرو باریک3 :

    لیفتراک باید یک شعاع چرخش کوچک یا داشتن چرخش تمام در تمام محورها در حالت بارگیری و یا بدون بار داشته باشد.

    در راهرو باریک هزینه8 بالاتر و معمولاً باید اپراتور باید بایستد و فضای کاری کمتری داریم وزنه تعادل و چنگکها زاویه چرخش را کاهش می دهد.

    هر چرخش نیاز به راهرو و محوطه احتیاج دارد.

    6.1.1- اتوماتیک1:

    تراک های اتوماتیک می تواند بارها را جابه جا کند بدون اینکه نیاز به اپراتور داشته باشد.

    بدون اتوماتیک: هزینه کار مستقیم اپراتور خیلی بیشتر از حالتی است که کار به وسیله تراک غیراتوماتیک انجام شود.

    نیمه اتوماتیک: از اپراتور برای کنترل بارگذاری و کنترل رفت و آمد استفاده می شود.

    اتوماتیک: وسیله به صورت اتوماتیک هدایت می شود (AGV)2، هیچ هزینه کار مستقیم برای کارفرما ندارد.

    2.1- انواع کامیون های صنعتی

    1.2.1-  تراک دستی:

    بدون انباشته کردن + دستی + بی پالت

    1.1.2.1- دو چرخ شده و دستی و بار در طول جابه جایی کج است.

    2.1.2.1-  Dolly

    سه یا تعداد بیشتر از چرخ هایی که تراک دستی با یک صفحه صاف که از زمانی آن هیچ دسته ای برای کشیدن بار ندارد.

    .1.2.1-  Floor hand truck:

    چهار و یا بیشتر چرخ دارد و همچنین دستگیره برای کشیدن طناب در حقیقت به این نوع گاری اتلاق می شود.

    .2.1-  جک پلت1:

    در جلو از داخل چرخ هایی نصب شده انتهای چنگکها و امتداد دارد تا فقط تا فاصله کمی از زمین بلند شود.

    1.2.2.1-  پلت جک دستی 2

    قابلیت Pallet+Walk+no stack+manual

    بلند کردن دستی و یا جابه جایی عملی

    2.2.2.1-  پلت جک موتوری شده 3

    قابلیت : Pallet + Walk + no stock + powered

    .2.1-  استاکر 4

    قابلیت: Pallet + Walk + stock

    1.3.2.1-  استاکر دستی 5

    قابلیت: Pallet + Walk + stock + Manual

    به صورت دستی بار را بالا می برد.

     

    .3.2.1-  استاکر اتومات1:

    Pallet + Walk + stock + Powered

    دارای وزنه تعادل و یا شاخک های بلند برای تعادل می باشد.

    .2.1-  تراک پلت 2

    قابلیت: Pallet + ride + no stock

    همانند یک پلت جک است.

    دستگیره برای کنترل پلت تراک است که به اپراتور اجازه می دهد.

    .2.1-  تراک پارویی3:

    قابلیت: No Pallet + Powered + no stock

    این کفی که استفاده شده برای پشتیبانی برای بارهای بسته بندی نشده است.

    این نوع تراک به نسبت پلت تراک کفی بیشتری دارد و ظرفیت بارگذاری روی آن بیشتر است.

    .5.2.1-  تراک پارویی ثابت: 4

    No Pallet + Powered + no stock+Walk

    اپراتور کنار تراک راه می رود و بعضی وقت ها از آن به عنوان

    تراک پارویی دستی استفاده می شود.

    .5.2.1-  تراک پارویی با راننده 1

    قابلیت: No Pallet + Powered + no stock +Ride

    .2.1-  لیفتراک موازنه شده 2:

    قابلیت: Pallet + ride + stack

    بنابراین به عنوان فورک تراک استفاده می شود.

    وزنه اتکاء وسیله نقلیه (و اپراتور) جلوی چرخ های لیفتراک قرار دارد. چرخ های جلو عمل نقطه اتکاء یا نقطه مفصلی را انجام می دهد.

    ظرفیت مجاز برای مرکز بار بزرگتر از 24 اینچ و ارتفاع بالابرنده بیشتر از 13 فوت کاهش می یابد.

    خصوصیات انعطاف پذیری لیفتراک

    انجام کار توسط اپراتور هم در داخل و هم در خارج لیفتراک انجام می شود.

    ظرفیت های بار مختلف موجود است و انواع انضمام های موجود در چنگکها می تواند جابه جا شود (مانند گیره کارتون) و افزایش دادن ظرفیت چنگال ها

     

     

    1.6.2.1-  لیفتراک موازنه شده در حالت نشسته 3

    اپراتور نشسته کار می کند. 12 تا 13 فوت مینیمم عرض راهرویی مورد نیاز است.

    -  لیفتراک موازنه شده در حالت ایستاده 1

    اوپراتور ایستاده و تخلیه وسیله در راهرو باریک تر بهتر است.

    بارگذاری و باربرداری سریع تر و زمان در مقایسه با لیفتراک شماره 7

    7.2.1-  لیفتراک برای راهروی باریک 2

    شبیه به «لیفتراک موازنه شده در حالت ایستاده» است به جز بازوهای پایه.

    برای مینیمم عرض 8-7 فوت استفاده می شود. از نظر قیمت

     به نسبت لیفتراک موازنه شده در حالت ایستاده و لیفتراک شماره 8.

     

    (تصاویر و فرمول ها در فایل اصلی قابل مشاهده است)

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله لیفتراک

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت