از ابتدای دهه 1990 تقاضا برای شکلات های مرغوب به سرعت افزایش یافته است. چندین کمپانی محلی و بین المللی در این زمینه با یکدیگر رقابت می کنند.
Gadira در حال حاضر یک شرکت بین المللی مشهور است که مغازه های آن در صدها شهر دنیا یافت می شود. مسئله اصلی برای کمپانی پیدا کردن راهی برای گسترش فروش بود.
بعد از تجربه کاتوگ دیجیتالی روی Gadira CD تصمیم گرفت فروش آنلاین را تجربه نماید.
پروژه :
Godira . com به دعنوان بخشی از شرکت Gadira تشکیل شد هدف از این پروژه فروش آنلاین به افراد عادی و سایر شرکت ها بود از سال 1994 این کمپانی شروع به فروش عادی و الکترونیکی به صورت موازی نمود.
مانند بقیه افرادی که در رشته ای پیشگام می شوند Gadira نیز مشکلات فراوانی در جهت تولید سایت خود داشت.
Gadira دستورالعمل ها و تبلیغاتش را در سایت قرار داد. بازی ، پازل و ... نیز برای جلب کردن توجه مردم و سرگرم کردن آنها در صفحه طراحی شد. اما این کار با شکست مواجه شد چرا که افراد برای خرید شکلات یا دستورالعمل ها به سایت مراجعه می کردند. نه وقت گذراندن، مورد دیگری که با شکست مواجه شد تلاش برای ساختن سایتی با شرایطی درست شبیه مغازه های فیزیکی بود. لذا آنان یافتند که روش های مختلف تجارت سازماندهی و شکل خاص خودش را نیاز دارد.
اگر به این سایت مراجعه کرده باشید آن را بسیار مناسب برای افراد و کاربران یافته اید که جنبه های اصلی آن شامل اینست کاتالوگ الکترونیکی که بعضی از آنها برای روزهای خاص (مانند روز پدر یا مادر) و ... طرح ریزی شده.
یک کارت خرید برای راحت کردن جمع آوری آیتم های خرید در یک جا.
یک انتخاب کننده هدیه، غکس شخصی کاربر روی صفحه اش.
یک راهنما برای شکلات ها به مواد اولیه هر بسته را توضیح می دهد.
در Gadira . com امکان فروش به اشخاص (B2C) یا سایر شرکت های توزیع کننده (B6B6) وجود دارد.
نتیجه آنکه فروش Gadira با سرعت دو رقمی هر سال افزایش یافت. درس هایی که این مورد می گیریم.
فروش آنلاین می تواند موفق باشد به شرط آنکه با دقت صورت گیرد.
روش آزمون و خطای Gadira آن را موفق کرد تا به تجارت الکترونیکی مناسبی دست یابد.
البته سازماندهی مناسب لازم است. فروش الکترونیکی نیازمند سازماندهی خاص خودش است.
مروری بر
: به پروسه خرید، فروش ، انتقال یا تعویض محصولات، سرویس ها یا اطلاعات از طریق شبکه های کامپیوتری یا اینترنت گویند.
بعضی ها را فقط هدایت انتقال بین شرکا می دانند که این تعریف را بسیار محدود می کند بنابراین بسیاری از استفاده می کنند.
: تعریف بسیار وسیع تر از است. نه تنها خرید و فروش کالا و سرویس بلکه سرویس دادن، مشتریان ، مشارکت کردن با شرکاء هدایت آموزش الکترونیکی و هدایت ارتباط الکترونیکی با سازمان همه در این مبحث می گنجد.
از نقطه نظر دیگر علاوه بر خرید و فروش به فعالیت های تحت اینترنت مانند مشارکت و فعالیت های فرا تجارتی نیز گویند.
در این کتاب ما از مفهوم وسیع تجارت الکترونیکی که برابر با است استفاده می نمائیم.
تجارت الکترونیکی جزئی در برابر کامل :
تجارت الکترونیکی بسته به درجه عددی آن فرم های مختلفی دارد (که به درجه عددی نیز بستگی دارد).
1) محصولات یا سرویس ها 2) براسس 3) واسطه ها و عامل تحویل
در سال 1997 سکویی طراحی شد که سازماندهی های ممکن این سه بعد را توضیح می دهد.