پایان نامه نقش خود تنظیمی و هوش معنوی در پیش بینی آسیب پذیری شناختی و کیفیت زندگی افراد مبتلا به سرطان

تعداد صفحات: 143 فرمت فایل: word کد فایل: 1000824
سال: 1392 مقطع: کارشناسی ارشد دسته بندی: پایان نامه روانشناسی
قیمت قدیم:۲۰,۹۰۰ تومان
قیمت: ۱۸,۸۰۰ تومان
دانلود فایل
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه نقش خود تنظیمی و هوش معنوی در پیش بینی آسیب پذیری شناختی و کیفیت زندگی افراد مبتلا به سرطان

     

    پایان نامه جهت دریافت درجه کارشناسی ارشد

    رشته روان‌شناسی بالینی

    مقدمه

     

    امروزه سرطان به عنوان یک مشکل بزرگ سلامت عمومی بشمار می رود،که فشار روانی زیادی رابوجود می آورد(رحیمان بوگر،1386). سرطان به عنوان یک بیماری شروعی آرام و تدریجی داشته و برای مدتی طولانی و نامشخص ادامه می یابد.از این رو بررسی عوامل روانشناختی موثر در بروز به این بیماری ،از اهمیت بسزایی برخوردار است . برمنابع روانی مناسب در فرد مبتلا به سرطان بر سازگاری با بیماری اثر می گذارد.بیماران دارای منابع فردی غنی تر در مقایسه با بیماران دارای منابع فردی ضعیفتر ،وضعیت جسمانی و روانشناختی بهتر دارند(وایلرو هندیکانین [1]،2005). واگرچه نارسایی های شناختی  خطرناک نیستند ،اما اگر در شرایطی  جدی  مانند سوانح رانندگی یا بستری کردن در بیمارستان  رخ دهند، خطرناک است (لارسون و همکاران[2]،1997).و با نگاهی به بررسی انجام شده در زمینه بیماری سرطان در می یابیم که در زمینه ساختارهای شناختی-بنیادی در گرایش افراد وبه سوی بیماری سرطان بررسی های اندکی انجام شده است .ساختارهای شناختی- بنیادی تفکر و رفتار افراد را سازمان می دهند و سایر عوامل مربوط به آنها احتمالا نقش واسطه ای دارند(واردوپیح[3]،2006).

     در طی دو دهه گذشته کیفیت زندگی یکی از مهمترین موضوعات تحقیقات بالینی بوده و به عنوان یکی از جنبه های مؤثر در مراقبت از بیماران مورد تأیید قرار گرفته است و بررسی آن به منظور تشخیص تفاوتهای موجود بین بیماران، پیش بینی عواقب بیماری و ارزشیابی مداخلات درمانی مورد استفاده قرار گرفته است (فولر[4]،1999).امروزه مردم خواستار بهبود کیفیت زندگی هستند و از این رو دولتها در سراسر جهان روز به روز بیشتر به بهبود کیفیت زندگی مردم خود توجه دارند و میکوشند تا ابتلاء به بیماری و مرگ را کاهش دهند و خدمات بهداشتی و تأمین رفاه جسمی، روانی واجتماعی مردم را ارتقاء دهند (گوگینموس[5]،1995) ونیز در خود تنظیمی ،فرد از رفتار خود ارزیابی  به عمل آورده و چنانچه متناسب با استانداردهایش باشد ،رفتارش خوب ارزیابی شده و باعث خوشحالی وی می شود و چنانچه این رفتار متناسب با استانداردها نباشد ،سعی می کند  با تغییر دادن رفتار به استانداردها دست یابد ،سپس مجدد ارزیابی به عمل می آورد تا بداند آیا توانسته است فاصله رفتار از استانداردها را کمتر نموده و یا از بین ببرد(باقری و یوسفی ،1388)خود-رهبری (خود-تنظیمی )نیز مفهوم دیگری است ، برانگیختگی پاپین سمپاتیک در پاسخ به فشارهای ادواری یک متغیر سلامتی دیگر است.(آیزنک 1994) وهمچنین توانایی خود تنظیمی به فرد این امکان را می دهد تا بر رفتارهای خودش کنترل و نظارت داشته باشد ،آنها را با معیارهای خودش بسنجد و درمورد تقویت شخص خود و بقیه اعمال کند(سیف ،1386)

    فرآیند پیچیده خود -تنظیمی به عنوان یکی از خصیصه های مهم جنبه های شناختی و رفتاری انسان ها شناسایی شده و به نظر می رسد عوامل زیادی، که با هم ارتباط متقابل هم  دارند، بر خود-تنظیمی تاثیر میگذارند.( جبلی، 1384)خود تنظیمی فرایندهای پیچیده ای است و شامل فعالیت  هایی مانند تکرار ،توجه و تمرکز ،تنظیم و سازماندهی ،ایجاد محیط کار مولد و به کارگیری موثر منابع می شود(پینتریچ،[6]2000). گرچه امروزه درمان بیماریهای بدنی و روانی در پزشکی مبتنی بر استفاده از روش های مرسوم پزشکی ،فیزیکی و شیو ه های متداول روان درمانی است و بشترین تاکید در این روش ها در کتب آموزشی مشاهده می شود بررسی های بین فرهنگی که توسط روان پزشکان روان شناسان و متخصص مردم شناسی انجام شده نشان می دهد که رابطه ایمان و اعتقاد دینی با بهبودی نه تنها در جوامع شرقی بلکه در پیروان ادیان سراسر جهان موضوعی ثابت شده است،بنابراین استفاده از این نیروی بالقوه در بهبودی بیماری های بدنی و اختلالات هیجانی و رفتاری آثار موثر درمانی را در بر دارد(فاوازا[7]،1982).و پژوهش در باره معنویت امروزه در رشته هایی از قبیل پزشکی، روانشناسی ،عصب شناسی،و علوم شناختی در حال پیشرفت است.وگروهی از پژوهشگران در تبیین بعضی از مشاهدات و داد ه ها ،در صدد تعریف مفاهیمی جدید در ارتباط با دین و معنویت بوده اند . (سهرابی،1387)هدف این پژوهش تعیین نقش خود تنظیمی و هوش معنوی در پیش بینی آسیب پذیری شناختی و کیفیت زندگی افراد مبتلا به افراد مبتلا به سرطان می باشد.

     

    بیان مسئله:

     

    سرطان یکی از بیمارهای شایع مزمن وغیره واگیر است)پی رضا،1373). سرطان در اثر موتاسیون و یا فعال شدن غیر طبیعی ژنهای سلولی که رشدسلولی و میتوز را کنترل می کنند،بوجود می آید و یک رقابت بین سلولهای سرطانی و بافت های طبیعی برای گرفتن موادغذایی ایجاد می شود و سلولهای عملا تمام مواد غذایی در دسترس بافت های طبیعی رادر جهت رشد سلولهای خود جذب می کنند. در نتیجه بافت های طبیعی بدن به تدریج در اثرکمبود مواد مغزی می میرد(گایتون و هال ،1380).

    علی رغم پیشرفته های قابل توجه علم پزشکی ، همچنان سرطان به عنوان یکی از مهم ترین بیمارهای قرن حاضر و دومین علت مرگ و میر بعد از بیماریهای قلب وعروق مطرح است.در حال حاضر بیش از 7میلیون نفر در جهان در اثر ابتلا به سرطان جان خود را از دست می دهند و پیش بینی می شودکه تعداد مواردجدید ابتلا تا سال 2020 سالانه از10 میلیون نفر به 15 میلیون نفر برسد (حسن پور،2006).

    تمام اشکال سرطان علت 9 درصد از مرگ و میر را در سراسر جهان تشکیل می دهند(شجاعی تهرانی،1382).

    ویژگی های سرطان شامل خستگی ،مشکلات روحی ،روانی ،انکار بیماری ، اختلال در تصویر ذهنی به دلیل تغییر در عملکرد اعضای بدن و طول مدت بیماری میباشد(شوماخر،1998)ومارتین[8]نارسایی های شناختی را اشتباهات شناختی را خطاهای می داند که باید بصورت هنجاری ظرفیت انجام آن را داشته باشد(والاس،و دانویچ و رستینو[9]،2003)منظوراز نارسایی شناختی حواسپرتی، مشکلات مربوط به حافظه ،اشتباهات سهوی و عدم یادآوری اسامی می  باشد(والاس[10]،2004) .

     

    بلایر،میجل وپسچارت [11]نشان دادند که افراد دارای آسیب های روان شناختی در تشخیص و توصیف تفاوت بین محرکهای عاطفی نقص دارند و لذا به احتمال زیاد در مدیریت روحیه و خلق خود از روشهای دیگری که اثر بخشی کمتری دارند ، بهر می گیرند در نتیجه احتمال دارد که آنها دو برابر بیشتر از دیگران مضطرب ،افسرده ویا معتاد شوند . حتی افکار خودکشی به سرشان بزند (گنجی، 1386).اگرچه نارسایی های شناختی  خطرناک نیستند ،اما اگر در شرایطی  جدی  مانند سوانح رانندگی یا بستری کردن در بیمارستان رخ دهند، خطرناک است (لارسون و همکاران[12]،1997).

    سرطان از همان زمان تشخیص ؛ بر روی ابعاد جسمی ،اجتماعی ،روانی و معنوی افراد مبتلا به سرطان و مراقبین آنها اثرات بارزی دارد(لیون وابرایت [13]،2004م)  و آنها را به چالش می کشد و به این ترتیب روی کیفیت زندگی آنان اثر مخرب به جای می گذارد(و یورو فلانلی [14]،2004.؛کیترانگروتر و کوهن[15] ،2006) .محققان مؤسسه ملی سرطان آمریکا با بررسی 126685 فرد سالم و بیمار سرطانی بالایی 65 سال اعلام نموده اند که حیطه های عملکرد فیزیکی و سلامت روانی کیفیت زندگی بیماران سرطانی در مقایسه با گروه سالم دارای اختلال می باشد (اسمیت،2008؛ به نقل ازرنجبر،1392) .

     از دو دهه گذشته ، بحث کیفیت زندگی درحوزه درمان سرطان به طور جدی مطرح شد و به سرعت گسترش پیداکرد. البته در روزهای آغازین که این موضوع دوران جنینی خود را سپری می کرد ،سوالات بسیاری برای پژوهشگران و متخصصان بالینی مطرح بود . به عنوان مثال چگونه کیفیت زندگی بیماران دچار سرطان را اندازه گیری کنیم ؟ با توجه به این کیفیت زندگی بحثی کمی نیست و می تواند برای افراد گوناگون تعاریف و تعابیر مختلفی داشته باشد .

    سازمان  موضوعی کاملا ذهنی بوده و توسط دیگران قابل مشاهده نیست و بردرک افراد از جنبه های زندگی استوار است(سازمان بهداشت جهانی [16]،1996؛بونومی[17] ،2000).                                 

    به طور کلی کیفیت زندگی در مورد مبتلایان به سرطان ،در دو حوزه اندازه گیری می شود: 1)در زمینه عملکرد بیماران و 2)در زمینه عوارض ناشی از نفس بیماری و عوارض ناشی از درمان بیماری سرطان : نکته مهم در این سنجش ها ارزیابی این شاخص ها از دیدگاه و نگاه بیمار است. در واقع این بیمار است که تعیین می کند چه احساس و چه برداشتی نسبت به توانایی های جسمی و روحی خود داردو عوارض را که ارزیابی می کند چگونه باید متحمل شود، این اندازه گیری به گروههای بالینی کمک می کند تاضمن احساسات وعواطف بیمار، اگر لازم باشد در درمان خود تجدید نظر کنند ویا در کنار درمان ،مداخلات دیگری را که به نظر می رسد لازم است ، اعمال نمایند(دیستفالو،ریکاردو ،کاپلی ،کوستانتینی ، پترلو [18]،2008).

    با اندازه گیری کیفیت زندگی بیماران دچارسرطانی، می توان ناتوانی گروه ها و جمعیتهای متفاوت بهبود یافته از سرطان و کیفیت مراقبتهای ارائه شده را بررسی و تعیین کرد؛و نیز مزایا و معایب  درمان ها را مقایسه و افراد در معرض خطر مشکلات روانی ،اجتماعی را غربالگری و بهبود یافتگان و بازماندگان سرطان را پیگیری نمود. شناخت کیفیت زندگی و عوامل مرتبط با آن به متخصصان کمک می کند تا فعالیتهای خود را درجهت ارتقای سطح سلامت و بهبود کیفیت زندگی بیماران دچار سرطان سازماندهی می کنند(تباری ،ذاکری مقدم ، بحرانی و منجمد،1386) .

    روانشناسان پذیرفته اند که انسان خود ،رفتار خود را تنظیم می کند (فرانکن،1939؛ به نقل از شمس اسفند آباد ،1389) . خود تنظیمی فرایند جاری و چرخه ای است آینده نگری ،عمل و تآٌمل را شامل می شود . خود تنظیمی ، عمل ذهنی کنترل و ارزیابی کردن تلاش جاری برای رسیدن به هدفی است که آنرا دنبال می کند (ریو ،2005؛ به نقل از سید محمدی ، 1387 ). خود تنظیمی به عنوان کوشش های روانی در کنترل وضعیت درونی ، فرایندها و کارکردها جهت دست یابی به اهداف بالاترتعریف شده است (کول ،لوگان و اکلر [19]،2011) .

     

    [1] -Willer&Handikainen

    [2] - Larson GE,Alderton DL,Neideffer M

    [3] -Ward&Beech

    [4] - Fuller

    [5] - Gugqenmous

    [6] - Pintrich

    [7] -Favazza

    [8] - Martin

    [9] - Wallace,Vodanovich & Restion

    [10] - Wallace

    [11] - Blair, Mitchell & peschardt

    [12] - Larson  and etal

    [13] - Lyon  & Ebright

    [14] - Weaver & Flannelly

    [15] - Kitrungroter & Cohen

    [16] - WHOQoL Group

    [17] - Bonomi

    [18] - Distefano, Riccardi , Capelli , Costantini , Petrillo  & Ricci

    [19] - Cole, logan & Walker

  • فهرست و منابع پایان نامه نقش خود تنظیمی و هوش معنوی در پیش بینی آسیب پذیری شناختی و کیفیت زندگی افراد مبتلا به سرطان

    فهرست:

    چکیده........................................................................................................................................

    فصل اول: کلیات تحقیق

    مقدمه.........................................................................................................................

    1-2- بیان مسئله...............................................................................................................................

    1-3-اهمیت و ضرورت تحقیق.........................................................................................................

    1-4- اهداف پژوهش........................................................................................................................

    1-4-1-اهداف کلی...........................................................................................................................

    1-4-2- اهداف جزئی......................................................................................................................

    1-5- فرضیه های پژوهش................................................................................................................

    1-6- تعریف نظری و عملیاتی متغیرها.............................................................................................

    1-6-1- خودتنظیمی.........................................................................................................................

    1-6-2- هوش معنوی.......................................................................................................................

    1-6-3- آسیب پذیری شناختی......................................................................................................

    1-6-4- کیفیت زندگی.......................................................................................................................

     1-6-5- سرطان..............................................................................................................................

     

    فصل دوم : ادیبات و مستندات ،چارچوب ها و مبانی ، سابقه و پیشینه تحقیق

    2-1- مقدمه......................................................................................................................................

    2-2- سرطان.....................................................................................................................................

    2-3- اختلالات روان تنی...................................................................................................................

    2-4- چشم انداز تاریخی طب روان تنی.............................................................................................

    2-5- ایمنی شناختی عصبی – روانی.................................................................................................

    2-6- سیستم ایمنی............................................................................................................................

    2-7- سیستم ایمنی و بیماری..........................................................................................................

    2-8- مفهوم سرطان..........................................................................................................................

    2-9- انواع سرطان ..............................................................................................................................

    2-10- میزان شیوع سرطان.................................................................................................................

    2-11-  آثار سرطان..........................................................................................................................

    2-12- پیش آگهی و علل سرطان....................................................................................................

    2-13-سن و عوامل فرهنگی اجتماعی درسرطان..............................................................................

    2-14- تشخیص و درمان سرطان.....................................................................................................

    2-15- نقش روان شناسی در سرطان................................................................................................

    2-15-1پاسخهای روان شناسی به سرطان.....................................................................................

    2-16- مداخلات روانی اجتماعی برای سرطان.................................................................................

    2-17- خود-تنظیمی...................................................................................................................

    2-18- فرایندهای خود_ تنظیمی.............................................................................................

    2-19- راهبردهای خود_ تنظیمی................................................................................................

    2-20- نظریه خود_ تنظیمی کانفر......................................................................................................

    2-21- نظریه های علوم اعصاب  خود _ تنظیمی...............................................................................

    2-21-1- علوم اعصاب فیزیولوژی.....................................................................................................

    2-21-2- علوم اعصاب زیست شناختی.........................................................................................

    2-22- نظریه های رشدی خود _ تنظیمی................................................................................

    2-23- مدل شناختی خود_تنظیمی........................................................................................

    2-24- بازخوردهای هنجارهای شخصی..........................................................................................

    2-25- کوششهای شخصی...............................................................................................................

    2-26- رویکرد انگیزشی خود تنظیمی.................................................................................................

    2-27- خود_تنظیمی و روابط اجتماعی بین فردی...........................................................................

    2-28-پیشینه خود تنظیمی ...........................................................................................................

    2-29- هوش معنوی.....................................................................................................................

    2-30- تعریف هوش ......................................................................................................................

    2-31- تعریف هوش معنوی..............................................................................................................

    2-32- اجزای هوش معنوی...........................................................................................................

    2-33-  هوش معنوی و مولفه های پنچ گانه آن.............................................................................

    2-34- مقایسه هوش معنوی با هوش های دیگر..........................................................................

    2-35-  دیدگاه روانشناسانه در مورد معنویت....................................................................................

    2-35-1- دیدگاه روانکاوی...............................................................................................................

     2-36-2-دیدگاه انسانگرایی................................................................................................................

    2-37- پیشینه هوش معنوی  ..............................................................................................................

    2-38- آسیب پذیری  شناختی....................................................................................................

    2-39- پیشینه آسیب پذیری  شناختی............................................................................................

    2-40- کیفیت زندگی........................................................................................................................

    2-41- مفهوم کیفیت زندگی........................................................................................................

    2-42- مدلهای کیفیت زندگی...........................................................................................................

    2-43-پیشینه کیفیت زندگی.........................................................................................................

    2-44- جمع بندی نتایج پیشینه پژوهش ...........................................................................................

     

    فصل سوم: روش اجرای تحقیق

    3-1- روش تحقیق...........................................................................................................................

    3-2- جامعه آماری و حجم نمونه و روش نمونه گیری....................................................................

    3-2-1- روش گردآوری اطلاعات .....................................................................................................

    3-2-2- ابزار گردآوری اطلاعات...................................................................................................

    3-3- پرسشنامه خودتنظیمی(SRQ)..................................................................................................

    3-4- پرسشنامه هوش معنوی(SISRI-24)..................................................................................

    3-5- پرسشنامه آسیب پذیری شناختی..............................................................................................

    3-6- پرسشنامه کیفیت زندگی (SF-36)..........................................................................................

    3-7- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات..................................................................................................

     

    فصل چهارم : تجزیه و تحلیل وبیان نتایج حاصل از پژوهش

    4-1- مقدمه........................................................................................................................................

    4-2- یافته های جمعیت شناختی........................................................................................................

    4-3- یافته های توصیفی....................................................................................................................

    4-4- یافته های استنباطی................................................................................................................

     

    فصل پنجم : بحث وتفسیر و نتیجه گیری و جمع بندی

    5-1-  مقدمه .....................................................................................................................................

    5-2- بحث و نتیجه گیری ..................................................................................................................

    5-3- نتیجه گیری کلی پژوهش .........................................................................................................

    5-4- محدودیت های پژوهش ..................................................................................................

    5-5- پیشنهادهای پژوهشی .........................................................................................................

    5-6- پیشنهادهای کاربردی پژوهش ..................................................................................................

    منابع   و مأخذ .....................................................................................................................................

    پیوست ها ............................................................................................................................................

    چکیده انگلیسی ...................................................................................................................................

    منبع:

    ابوالقاسمی،عباس (1386).بررسی ارتباط باورهای فراشناختی و مذهبی با شکست شناختی در میانسالان و سالمندان  گزارش تحقیق ،دانشکده ادبیات و علوم انسانی . دانشگاه محقق اردبیلی.

    ابوالقاسمی، عباس و کیامرثی، آذر(1388). بررسی رابطه بین فراشناخت و نارسایی های شناختی در سالمندان. تازه های علوم شناختی، سال 11، شماره 1، ص 8 – 15.

    .احدی ،بتول (1389). بررسی رابطه شوخ طبعی ،هوش معنوی و شادکامی با بهزیستی  روان شناختی . پایان نامه کارشناسی ارشد ،دانشگاه آزاد اسلامی  واحد اردبیل.

    آیت اللهی،هاله (1391). بررسی کیفیت زندگی در مبتلایان سرطان پستان تحت درمان در مرکز تحقیقات سرطان امید- ارومیه. فصلنامه علمی- پژوهشی بیماری های پستان ،5 (4) :35-43 .

    باقری،فریبرز.یوسفی ،حسینه (1388).سخت رویی،باورهای خود کارآمدی و راهبردهای خود تنظیمی عاطفی در دانش آموزان دختر . اندیشه و رفتار . دوره چهارم،شماره 14،35 تا 46.

    .بالجانی، اسفندیار. کاظمی،مهدی.امان پور،الهام وتیز فهم ،توران (1390).بررسی ارتباط بین مذهب،سلامت معنوی،امید و کیفیت زندگی دربیماران مبتلا به سرطان. فصلنامه دانشکده پرستاری ومامایی مشهد ،دوره اول ،شماره 1،ص51-62.

    بیان زاده, سید اکبر (1376), (ضرورت نگاه به ارزش هاى دینى در انتخاب رویکرد مشاوره و روان درمانى), ارائه شده در اولین همایش نقش دین در بهداشت روانى, تهران, 2724 آذرماه, دانشگاه علوم پزشکى و خدمات بهداشتى درمانى ایران, .

    .بیرقی، نرگس. حسینی، حمزه. صادقی، مجید، عطاری مقدم، جعفر. قنبری، عاطفه. نجاتی صفا، علی اکبر و نصر اصفهانی، مهدی.( 1389ش.). سمپوزیوم جنبه های روان شناختی و معنوی سرطا ن سومین کنگره بین المللی مراقبت های حمایتی و تسکینی در سرطان، دانشکده علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران.

    تاشک،آناهیتا(1390).بررسی خود تنظیم گری سازگاری با درد دربیماران سرطان: نقش برونگرایی، نوروزگرایی ، راهبردهای تنظیم هیجان ومقابله. پایان نامه کارشناسی ارشد،دانشگاه تهران.

    تباری، فریبا. ذاکری مقدم، معصومه. بحرانی، ناصر و منجمد،زهرا( 1386).بررسی کیفیت زندگی بیماران دچار سرطان تازه تشخیص داده شده. مجله دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران (حیات)،13(2): 12- 5 .

    پهلوانى, هاجر; دولتشاهى, بهروز و سیداحمد واعظى(1376), (بررسى رابطه بین به کارگیرى مقابله هاى مذهبى و سلامت روانى), ارائه شده در اولین همایش نقش دین در بهداشت روانى, تهران, 2724 آذرماه, دانشگاه علوم پزشکى و خدمات بهداشتى درمانى ایران.

    حسن پور دهکردی ،علی (1382).کیفیت زندگی و عوامل مرتبط با آن در بیماران سرطانی تحت شیمی درمانی بیمارستان انکولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران.فصلنامه علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ،سال دهم ،شماره دوم .

    .حسینی واجاری، ک( 1382 ش.). بررسی رابطه بین مقابله مذهبی و خوشبختی معنوی با سلامت روانی زنان. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.

    حیاتی، فرخنده؛ شاهسواری، آرزو؛ محمودی، محمود. (1388). بررسی ارتباط آسایش روانی با مشخصات فردی زنان مبتلا به سرطان پستان مراجعه کننده به بیمارستان های وابسته به دانشگاه های علوم پزشکی شهر تهران. مجله بیماریهای پستان ایران، سال 2(1)، ص 23-28.

    دلاور، علی (1380) مبانی نظری و عملی پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی، تهران: انتشارات رشد.

    ذوقی شیشوان، حمیده(1390). بررسی نقش راهبردهای تنظیم هیجان و تیپ های شخصیتی A,D در پیش بینی آسیب پذیری روانی در بیماران ایسکیمیک قلبی و نارسایی قلبی مزمن. پایان نامه کارشناسی ارشد، روان شناسی بالینی، دانشگاه آزاد اردبیل، دانشکده علوم.

    ذولفقاری ، میتن. پارسایکتا ، زهره.بهرام نژاد،فاطمه. کاظم نژاد، انوشیروان.منجمد ، زهرا(1389). فصلنامه علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی. فصلنامه پایش .سال نهم. شماره سوم.صفحه 317-324.

    رحیمیان بوگر ،اسحق(1386)جنبه های روانی –اجتماعی سرطان –ماهنامه بهداشت روان و جامعه سال سوم .شماره 21.صفحه 29-34.

    رقیب ،مائده . ا حمدی ،جعفر. سیارت ,علی ( 1387 ). تحلیل میزان هوش معنوی دانشجویان دانشگاه اصفهان و ارتباط آن با ویژگی های جمعیت شناسی. پژوهش نامه مطالعات روان شناسی تربیتی. (85). 56-39.

    رنجبرنوشری،فرزانه .محدثی، حمیده. اسدی حجره، سامره و هاشمی ،سید صغری.(1392). همبسته های روان شناختی سرطان :نگرانی،سبک زندگی ،خود کار آمدی. مجله دانشکده پرستاری ومامایی ارومیه،دوره یازدهم ،شماره نهم ،ص 705-698.

    ریو ،جان مارشال ، ( 1387 ). انگیزش و هیجان . چاپ دوازدهم : انتشارات ویرایش . ترجمه :یحیی سید محمدی.

    زارع،راضیه.آقایی،الهام .کلانتری،مهرداد ودهستانی بانقی،محدثه(1389). بررسی رابطه جهت گیری مذهبی درونی و بیرونی با کیفیت زندگی دانشجویان دختر و پسر دانشگاه اصفهان.مجله تحقیقات علوم پزشکی زاهدان. ویژه نامه سمینار کشوری کیفیت زندگی و ارتقاء سلامت 17و18اسفند ماه، شماره استاندارد بین المللی نشریه7977-2008ISSN .

    زاهد بابلان ،عادل و معینی کیا،مهدی (1389).بررسی رابطه بین هوش معنوی و هویت دینی در بین دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی .گزارش پژوهشی ،دانشگاه محقق.

    سیاح,مهدی؛ اولی پور, علیرضا؛ اردمه,علی؛ شهیدی,شکوه؛ ا یعقوبی عسگرآباد،اسماعیل(1393). پیش بینی سلامت روان و عملکرد تحصیلی دانشجویان از طریق راهبردهای شناختی تنظیم هیجان در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، فصلنامه ی مرکز مطالعات و توسعه ی آموزش علوم پزشکی جندی شاپور،مرکز مطالعات و توسعه ی آموزش علوم پزشکی ،سال پنجم ، شماره ی 1.

    سیف ،ع . ا. (1386). رواشناسی پرورشی نوین.روان شناسی یادگیری و آموزش (ویرایش ششم ). تهران : نشر دوران

    سهرابی، ا ؛ بررسی عوامل استرس زا و راهبرد مقابله،فصلنامه باروری ؛شماره 1385،صفات 110-90.

    سهرابی ،فرامرز(1387).مبانی هوش معنوی،فصلنامه سلامت و روان ،سال اول ،شماره اول.

    شبان ،مرضیه ؛منجمد، زهرا ؛مهران ، عباس؛حسن پور دهکردی،علی (1383). ارتباط بین ویژگی های سرطان و کیفیت زندگی بیماران سرطانی تحت شیمی درمانی،فصلنامه دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران. سال دهم، شماره 22،پاییز 1383، صص 84-79.

    شجاعی  تهرانی حسین ،درسنامه پزشکی ،پیشگیری و اجتماعی: بیماری های مزمن غیر واگیر و بیماری واگیر شایع: بیماری های مزمن غیر واگیر و بیماری واگیر شایع ،جلد4 چاپ اول ،دانشگاه علوم پزشکی ایران ،تهران،(1382).

    صفایی، آزاده؛ ضیغمی، بهرام؛ طباطبایی سیدحمیدرضا,مقیمی دهکردی بیژن: کیفیت زندگی و عوامل موثر بر آن در بیماران مبتلا به سرطان پستان تحت شیمی درمانی. اپیدمیولوژی ایران پاییز و زمستان 1386; 3(3-4):61-66.

    عبدالله زاده، ح؛لطفی ،م ؛ هوش معنوی (مقایسه و کاربرد های آن) ،تهران ،انتشارات روان سنجی ،چاپ اول ،1388.

    علوی،سلیمان ؛جنتی فرد،فرشته (1389)،مقایسه کیفیت زندگی در افراد شرکت کننده در مراسم مذهبی، مجله تحقیقات علوم پزشکی زاهدان. ویژه نامه سمینار کشوری کیفیت زندگی و ارتقاء سلامت 17و18اسفند ماه، شماره استاندارد بین المللی نشریه7977-2008ISSN .

    علیخانی ،کتایون(1376).اختلالات شناختی در بیماران Multiple Sclerosis. پایان نامه  برای دریافت درجه تخصصی بیماریهای مغز و اعصاب . دانشکده پزشکی .دانشگاه علوم پزشکی تهران.

    غبارى بناب, باقر (1383), (باورهاى مذهبى و اثرات آنها در بهداشت روان), فصلنامه اندیشه و رفتار, سال سوم, ضمیمه شماره 9و10, 43 38.

    غفرانی ،فاطمه ؛عبدخدایی، محمد سعید ؛بلقان آبادی ،مصطفی (1390).بررسی نقش هوش معنوی در کیفیت زندگی دانشجویان، ارایه کننده دراولین همایش ملی – بهداشت روانی دانشجویان ،13،14،اردیبهشت (1390).

    غفاری،فاطمه ؛ فتوکیان ، زهرا؛کریمی ،مرتضی؛کیهانیان، شهربانو؛ کریمی ، هنگامه (1388). مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین ،سال سیزدهم ،شماره 1 (پی درپی 50) بهار 1388.

    فرانکن ،برات(1389). انگیزش و هیجان . چاپ سوم. تهرانی :نشر نی . ترجمه :حسن شمس اسفند آبادی،غلامرضا محمودی ،سوزان امامی پور.

    فرزان پی رضا ،شناخت سرطان :پیشگیری ومقابله ،چاپ اول ،کتاب ماد و وابسته به نشر مرکز،تهران ،(1373)

    فلاح، راحله. (1389 ش.). بررسی اثربخشی آموزش معنویت به شیوه گروهی، بر افزایش امید، رضایت از زندگی و شادکامی در زنان مبتلا به سرطان . پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشکده روانشناسی. دانشگاه علامه طباطبایی .

    گایتون، آ ، هال، ج (1380).فیزیولوژی پزشکی ،جلداول،ترجمه شادان ، ف، انتشارات چهر تهران،ویرایش نهم . صص:58-60.

    گنجی ، مهدی،( 1386 ). هوش هیجانی ، تهران : انتشارات ساوالان.

    لطفی‌بخش، رعنا. (1390). نقش راهبردهای تنظیم هیجان، فراخلق و نگرانی در پیش بینی نارسایی های شناختی بیماران مبتلا به اختلال اضطراب، منتشر پایان نامه کارشناسی ارشد روان‌شناسی بالینی، دانشگاه آزاد اردبیل، دانشکده علوم.

    لطفی، رقیه. (1387)، بررسی تطبیق روش‌های مقابله‌ای و کیفیت زندگی در بین بیماران دیابتی و همودیالیزی و افراد سالم استان اردبیل، پایان‌نامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اردبیل.

    مرادی ، علیرضا ؛هاشمی ،تورج ؛فرزاد ،ولی ا...؛بیرامی ،منصور ؛کرامتی ،هادی (1388)مقایسه اثربخشی خودتنظیمی رفتار توجهی ،خودتنظیمی رفتار انگیزشی و خود تعلیمی کلامی بر نشانه های اختلال بیش فعالی همراه با نقص توجه ،فصلنامه علمی –پژوهشی روان شناسی دانشگاه تبریز .سال چهارم ،شماره 13،191 تا 212.

    مردانی حموله ،مرجان؛ شهرکی واحد ،عزیز(1389). ارتباط سلامت روانی و کیفیت دانشگاه علوم پژشکی شهید صدوقی یزد،دوره 18،شماره 2، خرداد و تیر 1389.صفحه 117-111.

    مرعشی،سیدعلی؛نعامی،عبدازهرا؛بشلیده،کیومرث؛زرگر،یداله؛غباری بناب، باقر(1391). تاثیر آموزش هوش معنوی بر بهزیستی روانشناختی ،اضطراب وجودی،و هوش معنوی ، در دانشجویان دانشکده نفت اهواز،مجله دست آوردهای روان شناختی (علوم تربیتی و روانشناسی )،دانشگاه شهید چمران اهواز،دوره ی چهارم،سال 19-3،شماره ی1- صص :8-36.

    مولوی ، رضا. فتاحی، کتایون ،(1389). درمان شناختی – رفتاری بر بیماریهای مزمن پژشکی . تالیف وایت ،کریک تهران ، انتشارات ارجمند.

    محدثی،حمیده؛آیت الهی،هاله ، حسن زاده،گلاوپژ،یگان سنگی ،میترا(1391).بررسی کیفیت زندگی در مبتلایان سرطان پستانتحت درمان در مرکز تحقیقات سرطان امید – ارومیه، فصلنامه بیمارهایی پستان ایران،سال پنجم ،شماره چهارم، زمستان 1391.

    منتظری ،علی .علی  گشتاسبی ،آزیتا و وحدانی نیا ،مریم السادات .(1384). ترجمه ،تعیین پایایی و روایی پرسشنامه 36SF-یایش  ،5(1) ،49-56.

    نجمه ،حمید .زمستانی ،مهدی(1392).بررسی رابطه هوش معنوی وویژگی های شخصیتی با کیفیت زندگی در دانشجویان پزشکی .فصلنامه  دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی درمانی هرمزگان،17(4):347-355

    نریمانی ،محمد. آریاپوران ،سعید. ابوالقاسمی ،عباس. احدی، بتول(1389). مقایسه اثربخشی آموزش‌های ذهن آگاهی و تنظیم هیجان بر سلامت روان جانبازان شیمیایی. مجله روانشناسی بالینی دوره 2،شماره  (4) :61-71.

    نعمت الهی ،آذر.(1382) بررسی کیفیت زندگی زنان مبتلابه سرطان پستان مراجعه کننده به بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی تهران. پایان نامه کارشناسی ارشد مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران.

    یاسری گیتی, مرادی علیرضا, شهرآرای مهرناز(1384). عملکرد حافظه شرح حال و نشانه های اختلال اضطراب پس از سانحه در افراد دارای سابقه سرطان.پژوهشهای روان شناختی ،دوره 8 ،شماره3-4(پیاپی 16)،ص 97-84.

     

    Abdel-Khalek AM. Quality of  life, subjective well-being, and religiosity in Muslim college students. Qual Life Res.2010;19:1133-1143.

     

    Andrea L., Canada, Patricia A. Parker, Janet S. de Moor, Karen Basen- Engquist, Lois M. Ramondetta, Lorenzo Cohen(2006). Active coping mediates the association between religion /spirituality and quality of life in ovarian cancer GynecologicOncology, Volume101, Issue1, Pages102-107.

    Anderson BL .(2002).Behaviorol octcomes following Psychological interventions for cancer patients .J consul clin Psychol ;70:590-610

    Akbarri, M.E., Motlagh ,A.G., Sheibani, Kh. M &Akabri, A. (2009). The role of spiritual care and measurement of spirituality in comprehensive cancer care in Iran.2nd congress on supportive and palliative care in cancer 22-24 April. Iran. ShahidBeheshty University.

    Amram,J,(2005). In telligance Beyond IQ :The contribuation of emotional and spiritual to effective bsinenss lenadership. INstitune of transpersonal psychology.

    Austin,M.P . ,Mitchell,P .,Goodwin ,G .M.(2001).cognitive deficitsin depression : possible implications for func tional neuropathology .Br .J Psychiatry,178:200-206.

    Bafford PK,Paloutzion RF,& E llison CW.Norms for the spiritual well-being scale.Journal of psychology and Theology .1991 ;19 (23) :56-70.

    Balboni TA,Vanderwerker LC,Blook SD,Paulk ME,Lathan C,Peteet J,etal. Religiousness and Spiritual support among advanced cancer patients and associations with and –of-life treatment prefer-ences and quality of life .Journal of clinical On cology.2007;25(5)555-60.

    Beck,A.T.,Emery,G.,& Greenberg,L.(1985).Anxiety Disorders and phobias: A cognitive perspective. New York:Basic Books.

    Beck ,A. T.(1967). Depression:Causes and treatment . Philadelphia, pensylyania :University of pennsy vania press.

    Bandura A. The primacy of self-regulation in health promotion. Appl Psychol An Int Rev  2005;54(2):245-54.

    Baumeister,R.F;Dewall,C.N;Ciarocco,NJ;Twengo.J.M.(2005).Scocial Exlution Impair self-regulation. Journal of personality and social psychology,88,589-604.

    Beck,A.T.,Emry, G.,& Greenberg,L.(1985).Anxiety Disorders and phobias :A Cognitive perpective .New York: Basic Books.

    Bembeutty, H (2008) . sel f- Regulation of learning  and Academic Delay of  Gratification, Gender and Ethnic Differencec among college students, Journal of Advanced Academics.

    Biyabangard E. Meta cognition and cognitive analytic therapy. Cognscie J. 2002;4(4),5-9.

    Blancho, L. F.(2006) .Family focused intervention to promot happiness. Journal of Personalit    and  Social Psychology, 53 , 235 – 250.

     Beck , A.T. , Emry, G. ,& Greenberg , L .(1985) .Anxiety Disorders and phobias :A Cognitive perpective .New York: Basic Books.

    Brady MJ,Peterman AH, Fitchett G,MO MO –Cella D.(1999).A  Case for incluing spirituality in quality of life measurement in oncology.psychology-On cology.8(12):417-28.

    Broadbent , D,E., Cooper,P, J ., Fitzgerald , P. F., Parkrs , K. R.(1982) .The cognitive Failures Question naire(CFQ) and its carrelates.British Journal of clinical Psychology.21(1),1-16.

    Bonomi, A .,Partic,D.,Bushnell ,D., (2000) . Vaiidation  of the united  statesversion  of  the word health  organization quality of  life ( WHOQOL)  in strument . Gornal of clinical  epid emiology  .53 : 1p-120.

    Brown,J.M.,Miller,W.R.,& Lawendowski, L. A. (1999).The Self-Regulation Questionnaire .In L. VandeCreek & T. L. Jackson (Eds.), Innovations in clinical practice: A source book(Vol . 17, pp. 281-289). Sarasota, FL: Professional Resource Press.

    Calhoun, L. G., Cann, A., Tedeschi, R. G., & relationship between post-traumatic growth, religion, and cognitive processing. Journal of Traumatic Stress, 13 (3), 521-527.

    Carey,K.B;Neal.J.D;Collins,S.E.(2004).A Psychometric Analysis of the self-regulation Question naire. Addictive Behaiovrs, 29,253-260.

    Carwright,Hatton &Wells .(1997).Belifs about worry and intrusion. Schizoph, Res,[11], 279 -269.

    Cherian, P. (2004). Now it’s SQ. Retrieved from internet: www.life and work meaning  and  purpose.

    Ckenhoff CE, Ironson GH, O’Cleirigh C, Costa PT. Five-factor model personality traits, spirituality/religiousness,and mental health among people living with HIV. Journal of Personality. 2009;77:1411-1436.

    Cole,j , logan , T . K ., Walker, R. (2011). Social exclusion, personal control, self regulation and  stress among substance Abuse Treatment clients  . Drug and  Alcohol Denendence , 113 .  13 -20.

    Davis, B. (2005). Mediators of the relationships between hope and wellbeing in older adults. Clinical Nursing Research, 14(3), 253-272.

    De  Wal l, C .N;Baumeister .F; Stillman, T . F ; Gailiot,M .T . (2007) violence Restranined : Effects of self-regulation and its Depletion on Aggressiom.Journal of Experimental social Pschology ,43,62-76.

     Dennis, T., Balle, M . (2013) . Interactions between emotion regulation strategies with anxiety and affective style in diabetic patients. Journal of Motivation and emotive, 33, 201-207.

    Distefano, M ., Riccardi , S ., Capelli , G ., Costantini , B ., Petrillo, M ., & Ricci , C . (2008). Quality  of  life and  psychological distress in locally  advanced  cervical cancer patients administered pre - operative chemo radiotherapy . Gynecol Oncol, 111(1): 144 -50.

     Emmons RA. Is spirituality and intelligence? motivation, cognition and the psychology of the ultimate concern. International Journal for the Psychology of Religion. 2000;10(1): 3-26.

    Eysenck, M,W.,& Bume. A(1994).Implicit  memory bias, explicit memory bias,and anxiety.cognition and Emotion 8,415-431.

    Exploring the Relationships Between Depression, Hopelessness, Cognitive Status, Pain, and Spirituality in PatientsWith Advanced CancerArchives of Psychiatric Nursing, Volume 21, Issue 3, Pages 150-161.

     Favazza. A. R. (1982). Modern christian healing of mental illness. American Journal of Psychiatry, 139, 728-735.

    Finkel,E.J;Campbel,W.K;Brunell,A.B;Dalton.A,N;Scarbeck,S,J;Charrand,T.L.(2006).High-main tenace Interaction:In Efficient Journal of pessonality and social psychology,84.148-164.

    Fuller J, Schaller-Ayers J. Health assessment.3rd ed. Philadelphia: Lippincott Co; 1999. P. 1006 Gugqenmous H. Quality of life and health. 1st ed. Berlin: Blackwell-Wisenchafet; 1995.

     Garnefski, N., Koopman, H., Kraaij, V., & ten Cate, R. (2009). Brief report: Cognitive emotion regulation strategies and psychological adjustment in adolescents with a chronic disease. Journal of Adolescence, 32, 449-454.

    Grossarth . Maticek ,R., & Eysenck, H. J. Personality (1990),Strees and disease : Description and Validation of anew in ventory . Psychological Reports 66,355-373.

    Gugqenmous H. Quality of life and health.1st ed. Berlin: Blackwell-Wisenchafet; 1995.

    Hamilton NA, Karoly P, Kitzman H. Self-regulation and chronic pain: The role of emotion  Cogn Ther Res 2004; 28(5): 559-76.

    Hassanpour A, Azari E. Quality of life and  related factors  in cancer patients . Abstract Book  of National congress of care in special diseases . Ahvaz ; Ahvaz University of Med ical  Sciences 2006. p. 42.

    Holzner B, Kemmler G, Kopp M,Moschen R, Schweigkofler H, Dunser M, etal. Quality of life in breast cancer patients--not enough attention for long-termsurvivors?Psychosomatics. 2001; 42(2): 117-23

    Honnsgaard L , Petersen I K , Pedersen BD. facing possible  illness detected  through screening  . Experiences  of healthy women with pathologicel smears .European Journal on cology Nursing . 2007, 11: 417- 23.

    Howlett R, Larsh S ,Dobi L, Maiv (2009). Promoting cancer Screeing among Ontrio Chinese Women . Candian Journal of public  Health :4:315-1.

    James, W.(1890).Principles of psychology.New You:Holtcc is essential to mature leader ship Intergral  cedcrship review ;6:3.

    John.O.P:Robins.R.W:Rervin.L.A(2008).Hand book of  Theory and Research.The Guilford press,New Yourk,London.

    Johnstone ,B .,Class ,B .A .,& Oliver, R . E .(2007) . Religion and disability: Clinical, research and training consideration for rehabilitation professionals. DisabilRehabil , 2007 Aug 15; 29 (15): 1153- 63.

    King D B,(2008).Rethin king claims of spiritual intelligence:a definition, model and measur [thesis]. Ontrio:trent university.

    King, L. A., Emmons, R. A., & Woodley, S. (1992). The structure ofinhibition. Journal of Research in Personality, 26, 85-102.

    Kitrungroter, L.,& Cohen, M.Z. (2006). Quality of life of family caregivers of patients with  cancer: a literature review. OncolNurs forum 33(3): 625-32.

    Kyriaki Mystakidou, Eleni Tsilika, Efi Parpa, Maria Pathiaki, Elisabeth Patiraki, Antonis, Lambros Vlahos (2007).

    Lakes KD, Hoyt WT. Promoting self-regulation through school based martial arts training  Appl Dev Psychol 2004; 25:   : 283-302.

    Larson GE , Alderton  DL , Neideffer M . (1997)  .Underhill E : Further evidence on dimensi onality  and correlates of the cognitive Failures Questionnaire.nality Br J Psycho l, 88 ,29 -38.

    Livneh, Hanoch. , Erin, Martz. , Todd, Bodne.(2004).Psychosocial Adaptation to Chronic Illness and Disability: A Preliminary Study of its Factorial Structure Journal of Clinical Psychology in Medical Settings. Volume13, Number 3, 250-260.

    Lyon, B &Ebright, P.R. (2004).The role of religious/ spirituality in cancer patients and their  caregivers.www.the free library.com

    Luszczynska,A;Diehl,M;CutierrezDona,B;kuinen,P;Schwarze.R.(2004).Measuringon Component of Dispositional self - regulation: Attention control in GoalPursui .Personality and lndiviual Difference , 37 ,555 -566.

    Marjani A, Kabir M(2009).Breast cancer incidence among females in the Golestan  Province ,Iran. Indian Journal of cancer ;46:351-52.

     Marroquin, B. (2012). Interpersonal emotion regulation as a mechanism of social support in depression. Clinical Psychology Review, 31, 1276- 1290.

    Meece J.L., Jones M.G.; "Gender Differences in Motivation and Strategy Use in Science: Are Girls Rote Learner"; Journal of Research in Science Teaching, Vol.33, 1996, pp: 393-406.

    Mcclain CS,Rosenfrld B,Breitbart w.The in fluence of spiritual well-being on end –of-life despair in a group of terminally ill cancer patients.Lancet.2003;361:1603-70. 36.

    Moss, E. L., & Dobson, K. (2006). The place of spirituality in psychological end of life care. www.epsychologist.org.

    Neal,D.J;Carey,K.B.(2003).Developing Discrepancy within self-regulation Theory :Use of Personalized Normative Feedback and Personal strivings with Heavy-drinking college student:center for Health and Behavior ,Department of Psychplogy.Huntington Hall 430,syrause University,syracuse,NY13244,USA.

    Nelson CJ, Rosenfeld B, Breitbart W, Galietta M. Spirituality, religion, and depression in theterminally ill. Psychosomatics. 2002 May-Jun; 43(3): 213-20.

    Nolen S.B.; "Reason for Studying: Motivational Orientations and Study Strategies, Cognition and Instruction"; Vol.5, 1988, pp: 269-287.

    Ozyildirim,F:Alkas,c:ozdemir,F.Y.(2011) . The Factors that Affect the presevice Mathematics Teachers self - regulatian strategies . Procedia Social and Behaviaral Sciences /503543-3549.

    Park, G., Chohen, L. H. & Herb, L. (1990). Intrinsic religiousness and religious coping as life stress moderators for catholics versus protestants. Journal of Personality and Social Psychology, 59 (3), 562-574.

    Peterson PE(2009) .oral cancer perevention and control – the approach of the world Health organization oral oncology; 45;454-6.

    Preetha A,Aiai Kumar Bk , Chitra S, Kuzhvelil BH, sheeja TT, OikisL,etal (2008).Cancer is a preventable disease that require mojor lifestyle changes .Pharmaceutical Research ;25 :2097-116

    Pintrich, P.R. (2000). The role of goal orientation in self – regulated Learning . In M . Boekaerts , P. R . Pintrich , & M . Zeidner (Eds.) , Hadnbook of Self – Regulation (451-502).

     Resource depletion impairs  impression management and effortful self- presentation depletes   regulatory  resources. Journal of Personality and Social Psychology, 88, 632–657.

    Rippentrop,E.A.,Altmaier,E.M.,Chen,J,J.,Found,E.M.,&Keffala,V.J.(2005).Therelationship between religion/ spirituality and physical health, mental health, and pain in a chronic  pain population. Pain, 2005 Aug; 116 (3) : 311-21.

    Robinson . M . D.(2007). Gassing , Braking .and self-regulating : Error self-regulation wellbeing . And Goarelated processes .Journal of Experimental  social psychology.43,1-6.

    Posner. M. I; Rothbart . M. K. (2009).Toward a physical Basis of Attention and self- regulation –physics of Life Reviews,6,103-120.

    Rustoen T,Cooper BA , Miaskowski ch .The tmportance of Hopeas Mediator of Psychological Distressand life satisfactionina community sample of cancer Pattients .Cancer Nursimg. 2010;33(4).

     San Diego, CA: Academic Press. Rasmussen HN, Wrosch C, Scheier MF, Carver CS. Self-regulation processes and health: The importance of optimism and goal adjustment. J Pers 2006;74(6):1721-47.

    Sayin A,Mutuay R,Sindels.Qulaity of life in hemodialysis,peritoneal dialysisandtransplantationpatients.kidneyTranplant.(2007);10(39):3047-530.

    Schofield MJ, Considine R, Boyle CA, Sanson-Fisher R. Smoking control in restaurants: The effectiveness of self-regulation in Australia. Am J Public Health 1993; 83(9): 1284-8.

    Shelli Kesler, S.M. Hadi Hosseini, Charles Heckler, Michelle Janelsins, Oxana Palesh, Karen Mustian,Gary Morrow.(2013). Cognitive Training for Improving Executive Function in Chemotherapy-Treated Breast Cancer Survivors. Clinical Breast Cancer, Volume 13, Issue 4, August 2013, Pages 299-306.

    ShermanDw,HaberJ,HoskinsCN,BudinWC,MaislinG,CaterJ,etal.(2009).Differencesinphysical,emotional.andsocialadiustmentofinimate,family,and no fmily patient_ partner dyads based on a breast cancer.

    Shumuker As.In quality of life assess ment  in clinical trialsi In: Shumuker SA , Anderson RT , editors. Psychological test and Scales in quality of life assessment in clinical trials .2 nded  New york:Raven rress ; 1998, D. 755.

    Shiels.k:Hawkjr, L.W. (2010) . Self-regulationin ADHD:The Role of Error Processing .clinical psychology Review,30,951-961.

    Sink, C.A., Barnett, J.E., & Hixon, J.E. (1991).Self-regulated learning and achievement by middle school children. Psychological Reports, 69(3), 979-989.

    Siegel R,Jemal A Ward E,Murray T,Yu J, Than  M J.(2007).Cancer statistics :CA: a Camcer Journal for Oclinicians;57-43-66.

    Simth S,Exploring the interaction of emotional In telligenceand spirituality, Traumatology  2004; 10(4):231-430.

    Sisik .K.Torcncek; Spirtual in telligence. Journal of Social sine 2001.14:35-85. . Tice, D.M., Baumeister, R.F., Shmueli, D., & Muraven, M. (2007). Restoring the self: Positive affect helps improve self-regulation following ego depletion. Journal of Experimental Social Psychology, 43, 379–384.

    Touhy, T. (1998). Hope, spirituality and Connectedness with others among institutionalized holders. International Nursing library. Florida Atlantic University. www.Nursing library.org.

    Vedat I, Perinan G, Seref K, Anmet O,Fikret A. The relationship between diseasefeatures and quality of life in patients withcancer. Cancer Nursing. 2001; 24(6): 490-495.

    Vohs, K.D., Baumeister, R.F., & Ciarocco, N.J. (2005). Selfregulation and self-presentation: Regulatory

    Wallace, J. (2004) .confirmatory factor analysis of the cognitive failures Questionnai : Evidence  for dimensionahity and cinstruct Validity.personality and lndiviual differrnces ,37 . 307-  324.

    Wallace,J.C,Vodanovich ,S ,J , Restion ,B.m .(2003). predicting cogniting cognitive failures from boredom proneness and daytime sleepiness scores:An investigation within milliary and  undergraduate samples.Pers Individ Dif,34,635-644.

    Ward,T.,& Beech ,A,(2006).An integrated theory of sexual offending. Aggression and violent behavior ,11,44-63.

    Weaver, A.J,& Flannelly, K.J. (2004). The role of religion/ spirituality for cancer patients and their caregivers. South Med J, 7 (12): 1210-4.

    Wells,A.,& Carter, K.(2000).Further test of a cognitive model of GAD:worry and metacognitions in patient with GAD,panic disorder , social phobia and depression, Behavior therapy.

    WHOQoL Group. (1993). Measuring Quality of Life: the development of the World Health Organization Quality of Life Instrument (WHOQoL). Geneva: World Health Organization.

    Who Quality,f Life Group.WHoQoL-BREF Introduction Admin statsion and scowing, FieldTrial Version,world HealthOrgannization Geneva:1996.

    Willer, R .,and Hanikainen ,V.(2005) . In dividual quality of life following radical prostatatectomy in men with prostse cencer. Nrolog Nure Nurs ;25:88-90,95-100.

    Williams,J.M.G.,Watts,P.N.,MacleodC.,&Mathews,A.(1999).Cognitive Psychology and Emotionl Disorders. New York: Wiley.

    Wigylsworlth .C ; why spiritual intelligencrecc is essentialton mature leader ship lntergral cadcrship Review ; 6:3.

    Zimmerman B.J., Bandura A.; "Impact of Self-RegulatoryInfluences on Writing Course Attainment"; American Educational Research Journal, Vol.31, 1994, pp: 845-862.

     Zohar D, Marshall I. SQ, connecting with our spiritual intelligence. New York: Bloomsbury Publishing; 2000.P. 324.

    Zullig KJ, Ward RM, Horn T. The association between perceived spirituality, religiosity, and life satisfaction: Themediating role of self-rated health. Social Indicators Research. 2006;79:255-274.

    .

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت