پایان نامه مقایسه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان تک پایه و چندپایه در روستا های ناحیه یک اردبیل

تعداد صفحات: 27 فرمت فایل: word کد فایل: 1000807
سال: مشخص نشده مقطع: کارشناسی ارشد دسته بندی: پایان نامه روانشناسی
قیمت قدیم:۵,۵۰۰ تومان
قیمت: ۴,۳۰۰ تومان
دانلود فایل
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه مقایسه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان تک پایه و چندپایه در روستا های ناحیه یک اردبیل

    مقدمه

    با اندکی مطالعه در سابقه تعلیم و تربیت می توان دریافت قدمت وجود کلاسهای چندپایه به آغاز تعلیم و تربیت گروهی می رسد زیرا که تا قبل از ایجاد تغییرات کمی و کیفی در آموزش و پرورش به شیوه جدید تعلیم و تربیت کدامیک و برنامه ریزی شده با قالب امروزی امر آموزش و تعلیم و تربیت متناسب با نیازها و ارزشها رایج هرزمان و تحت تأثیر و سیطره حکومت ، نظامها ، جوامع، فرقه ها و حتی خانواده ها به طرق مختلف جریان داشته است. در زمان گذشته آموزش و پرورش جهان شمول نبود و بیشتر فرزندان خواص را زیر پوشش قرار می دادند. و در هر منطقه یا محدوده جغرافیایی فرقه ای و حکومتی متفاوت بوده و از انسجام کامل برخوردار نبوده است. تعداد دروسی که شاگردان برای طی مدارج تحصیلی دوره خاص می گذراندند بسیار محدود بوده و در اکثر موارد محل خاصی برای تشکیل کلاس درس وجود نداشت و در هر شرایط جلسات درس برگزار می شد. شاگرد مکتبی بود که حق کسی ضایع نمی شد و هرکس بسته به استعداد و توانایی خود پیشرفت می کرد. وجود کلاسهای چندپایه به صورت یک واقعیت اجتناب ناپذیر همه جا مشهود بوده است زیرا که محدودیت تعداد معلم و مقیدنبودن زمان شروع و اختتام تحصیل و ایجاد فرصت های پیشرفت فردی برای هر محصل چنین کلاسهائی که عملاً ایجاب می گردد اتفاقاً گاهی نتایج مطلوبی نیز ببار می آورده است. تدریس و تعلیم و تربیت به لحاظ وسعت دامنه فعالیت وشمول عامی که پیدا کرده ظاهراً اهمیت خود را بعنوان یک فنی و یا هنر در اذهان و قضاوتها و برداشت ها از دست داده و گاهی کار تا به آن جایی اعتبار گشته که هرکسی در هر شرایط به خود اجازه می دهد در این امر خطیر به طور مستقیم و غیرمستقیم دخالت و یا فعالیت نماید.

    ضرورت و اهمیت تحقیق

     

    با توجه به اینکه رشد اقتصادی و سیاسی و اجتماعی هرکشوری بسته به سرمایه گذاری در بخش تحقیقات می باشد لذا برای پیشرفت همه جانبه جامعه نوپای اسلامی باید تحقیقات و پژوهشهای اساسی و درستی صورت گیرد تا بتوان برنامه ریزیهای دقیقی جهت رشد و توسعه کشور عزیزمان انجام دهیم باتوجه آمارگیریهای اولیه انقلاب بخش تحقیقات کشورمان در مقایسه با سایر کشورها 3 درصد یعنی ضعیفتر از اکثر کشورها بوده است. حال اگر بخواهیم تحقیقات ما به درستی تحقق یابد یابد فرزندان ما در مدارس از آن نوع تعلیم و تربیتی برخوردار شوند که بدون درد و رنج یاد بگیرند. با پرورش تفکر وتعقل و استفاده حداکثر از عقل و شعور خود هرکس، با توجه به وسع و توان خویش بتواند خویشتن را معقول کند از یافته های علمی همنوعان خود در سایر نقاط جهان برخوردار و آگاه شود و با بکارانداختن قوه ابتکار از مواد اولیه و دیگر سنتهای خدادادی موجود درمیهن خود استفاده کند و در آن تغییراتی بدهد ، اختراع و اکتشاف کند و جامعه پویا سازد. باتوجه به واقعیتهای تلخ و معضلاتی که در امر آموزش کشورهای درحال توسعه و از جمله میهن اسلامیمان وجود دارد اهمیت و ضرورت بررسی مدارس چندپایه و تک پایه از نظر پیشرفت تحصیلی را می طلبد.

              ضرورت تحقیق این امر می تواند راه گشا و الگو مناسب جهت رسیدن به نتایج مطلوب در زمینه های زیر می باشد :

    1 ابتکار و خلاقیت معلمان ومتعلمان در امر تدریس و یادگیری مطالب درسی

    2 استفاده بهینه از امکانات انسانی و مادی داخل کشور

    3 تمرین عملی زندگی اجتماعی در مدرسه

    4 تسریع و تسهیل در امر یادگیری رسیدن به هدفهای آرمانی

    5 تقویت‎خودآموزی‎با عنایت به افزایش جمعیت در آینده و کمبود فضای آموزشی

    باتوجه به موارد فوق مقصود این است که الگوئی ارائه گردد که رسیدن به اهداف غائی تعلیم وتربیت مدارس را تسریع کند و همچنین روشهایی اتخاذ گردد که خلاقیت و ابتکار در فراگیران رشد یابد . یادگیری را تسهیل کند، وحدت و مشارکت بین معلمان و دانش آموزان در برنامه ریزی افزایش یافته و درنهایت به مفهوم واقعی پیشرفت و توسعه نایل گردد.

  • فهرست و منابع پایان نامه مقایسه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان تک پایه و چندپایه در روستا های ناحیه یک اردبیل

    فهرست:

    عنوان ............................................................................................................................صفحه

    مقدمه. 5

    ضرورت و اهمیت تحقیق.. 6

    اهداف پژوهش.... 8

    اهداف فرعی.. 8

    فرضیه های تحقیق.. 8

    تعاریف و مفاهیم. 9

    عوامل موثر در پیشرفت تحصیلی.. 10

    فصل سوم. 18

    روش تحقیق.. 18

    جامعه آماری.. 18

    حجم و نمونه اندازه گیری.. 18

    روش نمونه گیری.. 19

    فصل چهارم. 20

    بخش دوم آمار استنباطی.. 23

    تجزیه وتحلیل.. 23

    خلاصه و نتیجه گیری.. 26

    محدودیتها 26

    منابع.. 27

     

    .

    منبع:

    بیانگرد ، اسماعیل (1371) رابطه بین عزت نفس، کنترل وپیشرفت تحصیلی. فصلنامه تعلیم و تربیت .30

    رفیع پور ، فرامرز(1372) کندو کاوها وپنداشتها . تهران : شرکت سهامی انتشارات .

    آبراهام مزلو، روان ‏شناسى شخصیت ‏سالم، ترجمه شیوا رویگریان، تهران، گلشایى، 1367.

    روشهای پیشگیری از افت تحصیلی، اسماعیل بیابانگرد، تهران: سازمان انجمن اولیا و مربیان، 1378.

    روشهای پیشگیری از افت تحصیلی، پیشین.

    برگرفته از کتاب ایجاد انگیزه در کارکنان در یک هفته، کریستین هاروی، ترجمه: مامک پورحسین زاده، تهران: کیفیّت و مدیریّت، 1380

    .

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت