فهرست و منابع پایان نامه بررسی رابطه شادکامی و عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشکده پردیس نمین
فهرست:
فصل اول:کلیات تحقیق
مقدمه..................................................................................................................................... 10
بیان مسئله............................................................................................................................... 14
اهمیت و ضرورت تحقیق........................................................................................................ 15
اهداف تحقیق..........................................................................................................................17
فرضیه های تحقیق.................................................................................................................. 17
تعاریف نظری و عملیاتی متغیر ها ........................................................................................... 18
فصل دوم:پیشینه تحقیق
مقدمه فصل دوم..................................................................................................................... 21
تاریخچه شادکامی.................................................................................................................. 21
تئوری های شادکامی.............................................................................................................. 23
دیدگاه های مربوط به شادکامی.............................................................................................. 31
دیدگاه تکاملی درباره موانع شادکامی..................................................................................... 33
عوامل موثر بر شادکامی.......................................................................................................... 40
همبسته های شادکامی............................................................................................................. 44
انواع شادکامی........................................................................................................................ 48
ویژگی ها و صفات شخصیتی و شادکامی................................................................................ 49
سلامت روانی و شادکامی....................................................................................................... 52
ارزش ها و شادکامی............................................................................................................... 53
فرهنگ و شادکامی................................................................................................................ 54
شادکامی و هوش هیجانی....................................................................................................... 54
شادکامی و اهداف................................................................................................................. 55
شادکامی و نیاز ها................................................................................................................... 56
تاثیر ها و فواید شادکامی........................................................................................................ 57
پیشرفت تحصیلی.................................................................................................................... 60
اهمال کاری تحصیلی(افت تحصیلی)...................................................................................... 63
تفاوت های سنی و جنسی در افت تحصیلی............................................................................. 64
عوامل مهم تاثیر گذار بر عملکرد تحصیلی.............................................................................. 65
تحقیقات انجام شده در زمینه شادکامی و عملکرد تحصیلی...................................................... 70
پیشینه مربوط به پیشرفت تحصیلی............................................................................................ 73
فصل سوم:روش تحقیق
روش تحقیق........................................................................................................................... 77
جامعه آماری.......................................................................................................................... 78
نمونه آماری و روش نمونه گیری............................................................................................ 78
ابزار پژوهش و گرد آوری اطلاعات....................................................................................... 78
روش اجرا.............................................................................................................................. 79
فصل چهارم:تجزیه و تحلیل
تجزیه و تحلیل یافته ها............................................................................................................ 82
فصل پنجم:بحث و نتیجه گیری
بحث و نتیجه گیری................................................................................................................ 90
محدودیت ها و پیشنهاد ها....................................................................................................... 91
منابع و مآخذ.......................................................................................................................... 93
ضمائم.................................................................................................................................... 97
.
منبع:
احدی،بتول و عباسی،مسلم. (139). بررسی اثر بخشی مدل شادکامی فوردایس بر کیفیت زندگی بیماران دیابتی و سرطانی. گروه روان شناسی،دانشگاه محقق اردبیلی.
پاییزی،مریم. شهرآرای،مهرناز. فرزاد،ولی الله و صفایی،پریوش. (1386). بررسی اثر بخشی آموزش ابراز وجود بر شادکامی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر پایه دوم رشته تجربی دبیرستان های تهران.مطالعات روان شناختی.
پارسا منش،ف. (1389). آموزش مهارت های مقابله ای و شادکامی،پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشکده روان شناسی،دانشگاه آزاد اسلامی کرج.
تمنایی فر و همکاران. (1390). بررسی رابطه بین سلامت روان و شادکامی با موفقیت تحصیلی دانشجویان کارشناسی ارشد دانشکده علوم انسانی.
حقیقی،جمال. خوش کنش،ابوالقاسم و همکاران. (1385). رابطه الگوی پنج عاملی شخصیت با احساس شادکامی در دانشجویان دوره کارشناسی ارشد دانشگاه شهید چمران اهواز. مجله علوم تربیتی و روان شناسی،دوره سوم،سال سیزدهم،شماره 3.(صص63-188).
خوش کنش،ابوالقاسم و کشاورز افشار،حسین. (1387). رابطه شادکامی و سلامت روانی دانشجویان. فصلنامه اندیشه و رفتار، دوره دوم،شماره 7. (صص41-52).
دلاور،علی. (1380). مبانی نظری و عملی پژوهش در علوم انسانی و علوم اجتماعی. تهران انتشارات رشد.
دهدشتی لسانی،معصومه. آهن کوب نژاد،محمدرضا. ممینی،ایمان و علوی،سید رضا. (1389). رابطه شادکامی با عملکرد تحصیلی در دانشجویان بومی و غیر بومی دانشگاه شهید چمران اهواز.
رحیم زادگان،شیوا. (1388). مقایسه شادکامی و سبک های عشق در مردان تک همسری و چند همسری. گروه روان شناسی،دانشکده ادبیات و علوم انسانی،دانشگاه محقق اردبیلی.
سرمد،زهره. بازرگان،عباس و حجازی،الهه.(1389). روش های تحقیق در علوم رفتاری. انتشارات آگاه.
شکری،الف. کدپور،پ و سنگری،ع. (1385). نقش صفات شخصیت و رویکردهای یادگیری در پیشرفت تحصیلی دانشجویان. پژوهش های روان شناختی ،دوره 9،شماره 3 و4.
ظهوری،ع و فکری،ع. (1382).وضعیت شادمانی دانشجویان دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران.
ظهیری،بیژن و رجبی،سوران. (1389). بررسی عوامل مرتبط با کاهش انگیزش تحصیلی دانشجویان رشته زبان و ادبیات فارسی،دانشکده ادبیات پردیس نمین،دانشگاه محقق اردبیلی.
عابدی،محمدرضا. میرشاه جعفری،س و لیاقتدار،م. (1383). هنجاریابی پرسشنامه شادکامی آکسفورد در دانشجویان دانشگاه های اصفهان. اصفهان،معاونت پژوهشی دانشگاه.
عابدی،محمدرضا. (1381). بررسی و مقایسه اثر بخشی روش های مشاوره شغلی به سبک نظریه یادگیری اجتماعی و سازگاری شغلی و مدل شناختی و رفتار شادمانی فوردایس بر کاهش فرسودگی شغلی مشاوران آموزش و پرورش شهر اصفهان. پایان نامه دکتری روان شناسی،دانشگاه علامه طباطبایی.
علی پور،احمد و آگاه هریس،مژگان. اعتبار و روایی فهرست شادکامی آکسفورد در ایرانی ها.
عسگری،پرویز و همکاران. (1386). رابطه بین شادکامی و خود شکوفایی،سلامت روان و عملکرد تحصیلی در دانشجویان تحصیلات تکمیلی واحد علوم و تحقیقات مرکز اهواز.
علیزاده،مهرناز و سودی،تهمینه. (1390). بررسی رابطه عزت نفس و خلاقیت با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره متوسطه شهر اردبیل. پایان نامه کارشناسی،دانشکده ادبیات پردیس نمین،دانشگاه محقق اردبیلی.
غایبی،معصومه. (1389). بررسی تفاوت های سنی و جنسی و رابطه کمال گرایی و اهمال کاری و تصویر بدنی با عزت نفس و پیشرفت تحصیلی. گروه روان شناسی،دانشکده ادبیات و علوم انسانی،دانشگاه محقق اردبیلی.
فتحی نوران. (1372). بررسی عوامل اقتصادی-اجتماعی بر موفقیت تحصیلی دانشجویان دانشگاه شیراز.
فرهادی،علی. جواهری،فرزانه. غلامی،یزدان بخش و فرهادی،پریوش. (1384). میزان نشاط و ارتباط آن با اعتماد به نفس در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی لرستان. فصلنامه اصول بهداشت روانی،شماره 25 و 26. (صص57-62).
قمری گیوی،حسین و غفاری،مظفر. (1387). مقایسه عملکرد تحصیلی و کنترل خشم در دانش آموزان استفاده کننده و بدون استفاده از رایانه. گروه روان شناسی،دانشگاه محقق اردبیلی.
کار،آلن.روان شناسی مثبت. ترجمه حسن پاشا شریفی و جعفر زند با همکاری باقر ثنایی. (1385). انتشارات سخن.
کشاورز،امیر و وفاییان،محبوبه. بررسی عوامل تاثیر گذار بر میزان شادکامی. پایان نامه کارشناسی ارشد،دانشگاه اصفهان. مجله روان شناسی کاربردی.
نیازی میرک،ژیلا. (1390). تعیین رابطه بین سبک هویت،کیفیت زندگی و شادکامی در بین دانش آموزان. گروه روان شناسی،دانشکده ادبیات پردیس نمین،دانشگاه محقق اردبیلی.
هومن،حیدر علی.(1370).استنباط آماری در پژوهش های رفتاری.بی جا.
.