فهرست و منابع پایان نامه بررسی ارتباط هوش هیجانی با پرخاشگری و عملکرد تحصیلی دانش آموزان
فهرست:
فصل اول: کلیات تحقیق ............................................................ .....................................
مقدمه ................................................................................. ......................................................7
بیان مسئله ...................................................................... ...........................................................7.
اهداف تحقیق ............................................................................................................... ...9
سوال پژوهشی ............................................................................................................... ...9
فرضیه های تحقیق .......................................................................................................... ...9
اهمیت و ضرورت تحقیق ................................................................................................. ...9
تعاریف متغیرها ............................................................................................................. .10
فصل دوم: زمینه و پیشینه تحقیق ............................................................... ....
تاریخچه هوش هیجانی ................................................................................................... 12
هوش اجتماعی .............................................................................................................. 13
کفایت اجتماعی ............................................................................................................ 13
کفایت هیجانی .............................................................................................................. 15
هوش هیجانی و هوش عمومی .......................................................................................... 16
هوش هیجانی و موفقیت تحصیلی ..................................................................................... 17
شرح کلی خرده مقیاسهای EQ-i بار- اون ......................................................................... 18
تحقیقات انجام شده در زمینه هوش هیجانی در ایران ........................................................... 24
پرخاشگری ......................................................................................... ....
تعریف پرخاشگری ......................................................................................................... 24
انواع پرخاشگری ........................................................................................................... 25
نظریه های پرخاشگری .................................................................................................... 26
عوامل موثر بر پرخاشگری ............................................................................................... 31
تفاوتهای جنسیتی در پرخاشگری ...................................................................................... 33
ثبات پرخاشگری ............................................................................................................ 34
روشهای کنترل پرخاشگری .............................................................................................. 35
فصل سوم: روش تحقیق ............................................................................................ ..
روش تحقیق................................................................................................................... 39
جامعه آماری ................................................................................................................ 39
نمونه آماری ................................................................................................................. 39
ابزار تحقیق ................................................................................................................... 39
روش اجرا .................................................................................................................... 40
روش های تجزیه و تحلیل ............................................................................................... 40
فصل چهارم: نتایج تحقیق ....................................................................... ...
یافته های توصیفی ......................................................................................................... 44
یافته های مربوط به فرضیه ها ........................................................................................... 44
فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری .................................................................................... ...
بحث و نتیجه گیری ........................................................................................................ 49
محدودیت ها ................................................................................................................ 50
پیشنهادات .................................................................................................................... 50
منابع و مأخذ.................................................................................................................. 51
.
منبع:
1- ابوالقاسمی، عباس؛ برهمند اوشا و کیامرثی، آذر (1383). روان شناسی در اجتماع. اردبیل انتشارات رهرو دانش
2- کریمی، یوسف (1375). روان شناسی اجتماعی. تهران، انتشارات ارسباران.
3- گلمن، (1995). هوش هیجانی (ترجمه پارسا، نسرین، 1380).
4- پاول هنری، ماسن (1380). رشد و شخصیت کودک (ترجمه مهشید یاسایی). نشر مرکز.
5- اکبری، ابوالقاسم، (1381). مشکلات نوجوانان و جوانان. چاپ دوم، تهران، نشر ساوالان.
6- دلاور، علی (1378)، روش تحقیق در روان شناسی و علوم تربیتی، چاپ ششم، نشر ویرایش.
- Bjorkqrist, k oysterman, k g kaukiainen , A (2000). Social intelligence- empathy= aggression. Aggression and viotent Behavior, (2) , 191-200 .
- Sterzer, ph, stadler, ch, poustkaf & Andreas (2007). A structural neural deficit in adolescents with conduct disorder and its association with lack of empathy. Neuro image (37), 335-342.
- MORIARTY, n, STOUGH, TIDMARSH, P, EGER, D & DENNISON, S (2001). Deficits in emotional intelligence underlying adolescent sex offending. Journal of Adolescence (24) , 743-751.
-Quebbeman A & Rozell E (2001). Ematinal intelligence and aggression Human Resource Manaqement Review (1), 125-143.
.