فهرست و منابع پایان نامه بررسی روشهای تدریس سنتی و جدید وتأثیر آنها در یادگیری دانش آموزان مقطع متوسطه استان اردبیل
فهرست:
مقدمه. 1
بیان مسئله. 2
فرضیه. 5
اهداف... 5
تعاریف ، اصلاحات وواژهها 5
مقدمه. 8
معرفی روشهای مختلف تدریس.... 8
روش حفظ و تکرار. 9
محاسن و محدودیتهای روش حفظ و تکرار. 10
روش سخنرانی.. 11
مراحل اجرای روش سخنرانی.. 12
مرحله اول ، آمادکی برای سخنرانی.. 12
مرحله دوم : مقدمه سخنرانی.. 14
مرحله سوم، متن و محتوای سخنرانی.. 16
مرحله چهارم، جمعبندی و نتیجهگیری.. 25
محاسن و محدودیتهای روش سخنرانی.. 28
ب) محدودیتها 31
روش پرسش و پاسخ.. 34
محاسن و محدودیتهای روش پرسش و پاسخ.. 35
روش نمایشی (نمایش علمی). 36
محاسن و محدودیتهای روش نمایشی.. 38
روش ایفای نقش.... 39
فنون کلی اجرای نمایش.... 40
مراحل اجرای روش ایفای نقش.... 40
محاسن و محدودیتهای روش ایفای نقش.... 40
روش گردش علمی.. 42
روش بحث گروهی.. 46
مراحل اجرای روش بحث گروهی.. 49
مرحله دوم، روش اجرای بحث گروهی.. 55
محاسن و محدودیتهای روش بحث گروهی.. 59
روش آزمایشی (آزمایشگاهی). 60
محاسن و محدودیتهای روش آزمایشی.. 63
خلاصه. 64
روشهای آموزش انفرادی.. 68
طرح کلر و سطوح مختلف آن. 72
یادگیری تا حد تسلط.. 75
تدرس خصوصی.. 78
آموزش برنامه ای (PI) 79
آموزش به وسیله رایانه (CAI) 83
آموزش انفرادی تجویز شده (IPI) 85
نقش معلم در آموزش انفرادی تجویز شده (IPI) 86
آموزش انفرادی هدایت شده IGE.. 87
ارزشیابی IPI و CAI و IGE وسایر روشها 89
خلاصه. 90
روش مسأله ای.. 91
شرایط اجرای روش مسأله ای.. 91
چگونگی اجرای روش مسأله ای.. 92
محاسن و محدودیتهای روش مسأله ای.. 94
روش واحد ها 94
ویژگی های روش واحد ها 96
مراحل اجرای روش واحد ها 97
روش واحد موضوع. 98
ویژگی های روش واحد موضوع. 98
محاسن و محدویتهای روش واحد موضوع. 99
روش واحد تجربی.. 100
ویژگی های روش واحد تجربی.. 101
روش واحد طرح.. 103
ویژگیهای روش واحد طرح.. 103
محاسن و محدویتهای روش واحد طرح.. 104
جامعه آماری.. 110
نمونه آماری.. 110
روش نمونه گیری.. 110
ابزار اندازه گبری.. 111
پرسشنامه. 111
روش تجزیه و تحلیل داده ها 111
بخش دوم آمار استنباطی.. 118
بحث و نتیجه گیری.. 120
محدودیت های پژوهش.... 121
پیشنهادات... 122
منابع و مآخذ: 123
.
منبع:
الف) فارسی:
پازارگادی، علاالدین (1356)؛ شاهراه تدریس؛ تهران: انتشارات مدرسه عالی شمیران
پارسا، محمد (1358)؛ کاربرد روانشناسی در تدریس؛ چاپ پنجم: تهران
گانیه، روبرتام (1368)؛ شرایط یادگیری؛ ترجمه جعفر نجفیزند
گروئلند، زمانای (1363)؛ هدفهای رفتاری برای تدریس و ارزشیابی: ترجمه عمانالله صفوی
هیگیارد، ارنست و اروبارو (1367)؛ نظریههای یادگیری؛ ترجمه محمدنقی براهنی
ب) لاتین
Bloom, B.S. et al (1971); hand book on formative and summative evaluation of student learning: Mc Graw. Hill book co.
Gage, N.L. and David Berliner (1979); educational psychology 2Ed; Allyn and Bacon Inc.
Gayer, R.S. (1966); a test to measure the ability to organize ideas; Athens: Ohio university special report, no.9.
Rogers, E.M. and F.F. Shoemaker (1971); communication of innovations; New York: Macmillan publishing co.
.