پایان نامه بررسی دیدگاه مخاطبان پیرامون تاثیر انیمیشن های تلویزیونی شهرداری

تعداد صفحات: 132 فرمت فایل: word کد فایل: 100045
سال: 1388 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: پایان نامه روانشناسی
قیمت قدیم:۱۹,۸۰۰ تومان
قیمت: ۱۷,۷۰۰ تومان
دانلود فایل
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه بررسی دیدگاه مخاطبان پیرامون تاثیر انیمیشن های تلویزیونی شهرداری

    پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد (M.A)

    گرایش : تحقیق در ارتباطات

     پژوهش حاضر به منظور « بررسی تأثیر تبلیغات انیمیشن شهرداری بر عملکرد مخاطبان» با روش پیمایشی و ابزار پرسشنامه در جامعه آماری شهر تهران که تعداد 600 نفر به طور اتفاقی از جامعه آماری انتخاب شده است، انجام گرفته است. بدین منظور از چهارمنطقه شهرتهران(4، 8، 6، 21) تعداد 150 نفر گزینش شده است. هدف پژوهش با توجه به فرضیه های تحقیق، بررسی رابطه بین متغیرهای سن، جنس، تحصیلات، نوع گفتگوی شخصیت انیمیشن و محتوی تبلیغات با نحوه آموزش مردم می باشد و با استفاده از روش آماری خی 2 و سنجش شدت رابطه از V  کرامر، نتایج زیر حاصل شده است.

    خی 2 محاسبه شده (16/8)برای متغیر سن، (11/33)برای متغیر تحصیلات،(33/84)برای متغیر جنس،(82/40) برای متغیر نوع گفتگوها (50/41) برای متغیر محتوی تبلیغات، در سطح  05/0 معنادار است و با اطمینان 95% می توان گفت که بین سن ، جنس، تحصیلات، نوع گفتگوهای شخصیت انیمیشن و محتوی تبلیغات و آموزش مردم رابطه معنادار وجود دارد.

    مقدمه

    وسایل ارتباط جمعی با اهمیت ترین و در عین حال انتقاد آمیزترین جنبه جامعه مدرن به شمار می آید در این میان نقش رسانه های تصویری٬ به ویژه تلویزیون نسبت به سایر رسانه ها برجسته تر است و در مقایسه با سایر رسانه ها از مطلوبیت بیشتری نیز برخوردار است. این امر به ویژه بیشتر آنجا تحقیق می یابد که کودکان به عنوان متقاضیان جدی برنامه های تلویزیون مطرح می باشد. یکی از مهمترین کارکرد رسانه ها٬ کمک به فرآیند فرهنگ پذیری است. فرهنگ پذیری یعنی فرآیند انتقال  ارزش ها٬ هنجار ها٬ عقاید ها٫باورها٬معیار ها و الگو های رفتاری . رسانه ها اولین مرکز انتقال مفاهیم فرهنگی به کودکانند. که رسانه های تصویری به ویژه تلویزیون در این امر گوی سبقت را می ربایند و اگر این روند در تماشای تلویزیون ادامه می یابد و به طور متوسط کودکی که امروز متولد می شود تا سن هجده سالگی وقت خود را بیش از هر فعالیت دیگر٬ صرف تماشای تلویزیون خواهد کرد.رسانه های گروهی به عنوان وسایل ارتباط جمعی،در شکل دهی و آموزش دادن رفتار های گوناگون نقش مهمی به عهده دارند و نقش رسانه ها در شکل دهی رفتار  اجتماعی در انسان اهمیت به سزایی دارد. امروزه تلویزیون به عنوان عنصر برتر خانواده ارتباطات جمعی می تواند بدون هیچ مانعی وارد خانه و جمع کسانی که از آن استفاده می کنند،بشود و بینندگان آن با اشتیاق تمام  با روشن کردن دستگاه گیرنده شان پذیرای پیام های تلویزیون
    هستند(اسدی، 1385: 95).

    اهمیت خاص وسایل ارتباط جمعی در دنیایی که هر روز بیش از پیش به گسترش این وسایل
    می انجامد و در نهایت موجبات بسط نفوذ و تأثیر آنان را فراهم می آورد. و دیگر اینکه در دنیای امروز وسایل ارتباط جمعی روزنامه-رادیو-تلویزیون وسینما در راه پیشرفت و تمدن بشری نقش به سزایی را به عهده دارند0

    عصر ارتباطات نام کنونی زندگی انسان های امروزی است0 در این دوره جمعیت به طور انبوه و متمرکز در شهرهای بزرگ طبق شرایط خاص متمدن صنعتی وضعیت زندگی جمعی خود را شکل می دهد. تمامی تحولات و دگرگونی ها در مبانی فرهنگ جوامع روز به روز نیاز انسان را به آگاهی از تمام حوادث و وقایع جاری جهانی بیشتر می کند. به همین خاطر پیشرفت وسایل ارتباط جمعی و توسعه در تمامی ابعاد لازم و ملزوم شده اند. در جوامع کنونی انسان ها تلاش دارند تا همواره در جریان اتفاقات مسائل اجتماعی آن هم در سطح جهانی قرار بگیرند تا بتوانند نقش خود را به خوبی ایفا کنند. امروز وضع با گذشته خیلی متفاوت است به طوری که آگاهی اجتماعی از مهم ترین ویژگی های زمان معاصر به شمار میرود.

    از روزی که رسانه های ارتباطی به وجود آمده اند تا کنون همواره نخبگان سیاسی و فرهنگی از تاثیرات این رسانه بیم داشتند. رسانه ها امکانات جدیدی را برای بشر به وجود آورده بودند و این پدیده جدید باعث می شد تا بسیاری از مناسبات سیاسی و فرهنگی که ریشه در گذشته های بسیار دور داشت دگرگون شود(پستمن،2005: 241).

     از اختراع دستگاه چاپ که باعث چاپ تیراژهای متعدد کتب و روزنامه ها شد تا اختراع رادیو و تلویزیون که صدا و سپس تصویر را به خانه های مردم برد و بعد از آن رسانه های نوینی مانند ماهواره و اینترنت  که باعث تعامل بیشتر مخاطبان و تولیدکندگان و همچنین دسترسی و حق انتخاب بیشتر شد این سوال فرا روی علاقه مندان به حوزه رسانه، ارتباطات، فرهنگ، نظم و اخلاق  بوده است که این تکنولوژی ها چه تاثیراتی را بر بشر و بر جامعه می گذارند؟ و این تاثیرات تا چه اندازه است و چگونه است؟

    از طرفی رسانه های جدید به علت تکثری که داشتند و همچنین دسترسی افراد بیشتری برای تولید پیام  می توانستند تک صدایی را در جوامع بشکنند و افراد را با نظرات و نگاههای دیگر آشنا کنند و همچنین می توانستند مردم را با بسیاری از اخباری که تا بیش از آن در دست عموم مردم قرار نمی گرفت آشنا کنند و از طرف دیگر آنها می توانستند در دست سرمایه داران و گروههای صاحب نفوذ بیافتد و آنها از رسانه ها برای اقناع افکارعمومی در جهت منافع خود بهره گیری کنند. با توجه به اهمیت ارتباطات و نقش تأثیرگذار آن پایان نامه حاضر با هدف بررسی تأثیر تبلیغات تلویزیونی انیمیشن شهرداری تهران بر مخاطبان به این مهم می پردازد، چرا که شهرداری هر شهری یکی از پرقدرت ترین سازمان ها و ارگان آن شهر است که وظیه آبادانی و بهبود امور جامعه را بر عهده دارد.  شهرداری تهران با قدمتی دیرینه در کنار وسعت گرفتن شهر تهران و افزایش زندگی شهرنشینی وظیفه خطیری بر عهده دارد، وظیفه آبادانی شهر، نظافت و رعایت کلیه قوانین لازم برای آسایش کلیه شهروندان،به گونه ایی که می توان وظیفه شهرداری را از وظیفه نیروی انتظامی مهمتر دانست، اگر هر کوچه ایی هر شب و روز به کنترل انتظامی احتیاج نداشته باشد، درعوض تمامی کوچه ها و خیابان های شهر در هر لحظه از شبانه روز به پاکیزگی و رعایت قانون شهروندی نیازمند است.

     

     

    بیان مسئله

         بدون شک در دنیای ارتباطات، رسانه و تلویزیون به عنوان یکی از بزرگترین و پرمخاطب ترین وسایل ارتباطی، کمک بزرگی به فرآیند فرهنگ پذیری جامعه و آموزش رفتارهای گوناگون
    می نماید.وسایل ارتباط جمعی در انتقال پیام و تأثیرگذاری بر مخاطبان نقش به سزایی دارد. از تبلیغات نوینی که از رسانه پرمخاطب تلویزیون پخش می گردد، انیمیشن هایی است که در اشکال گوناگون پخش می گردد. سازمان ها برای پیام رسانی از این ابزار پرقدرت سود می جویند، چرا که نظرات متنوع را به بیشترین تعداد مخاطب ارائه می دهد. تحقیقات گوناگون نشان داده است، تأثیری که تبلیغ انیمیشن بر مخاطب دارد بیش از سایر تبلیغات می باشد.تبلیغات انیمیشن در عین ساده بودن و دارا بودن حالت طنز و فکاهی، در قالبی سرگرم کننده می تواند حامل پیام های زیادی باشد. امروزه حتی از انیمیشن در ساخت فیلمهای بلند استفاده می نمایند، و این به دلیل همان اثرگذاری سریع و مثبت آن می باشد. شهرداری تهران به دلیل حساسیت  شغلی خود به منظور ایجاد شهری منضبط و قانونمند و برخوردار از امکانات بهداشتی و رفاهی،از تبلیغات انیمیشن در قالب پیام های کوتاه و داستانی و در عین حال سرگرم کننده استفاده کرده و قوانین لازم برای داشتن یک شهر سالم و شهروند ایده آل را، به مخاطبان ارائه  می دهد، از جمله پاکیزه نگه داشتن شهر، دستورات و مقرات راهنمایی و رانندگی و غیره. به عقیده روان شناسان و جامعه شناسان زمانی می توان قوانین را رعایت کرد و به آن احترام گذاشت که در آن فرهنگ سازی صورت گرفته باشد و در طولانی مدت نهادینه شود. شهرداری تهران اکنون مدتی است که با پخش تبلیغات انیمیشن سعی در بهبود مشکلات شهروندی داشته و دارد، و لذا این سؤال مطرح است: آیا تبلیغات انیمیشن شهرداری تأثیر مثبت و مؤثر بر مخاطبان دارد یا خیر؟ و عملکردهای رفتاری مردم از این تبلیغات چگونه است؟

     

     

    اهمیت و ضرورت تحقیق

     ارتباط انسان ها منشا فرهنگ و عاملی در راه ارتقای انسانی و فقدان به معنای سکون نسبی در حیات انسانی است. وسایل ارتباط جمعی و خصوصا تلویزیون به عنوان یکی از وسایل ارتباط دهنده نقش عظیمی را در انتقال ارزش ها، هنجار ها و مجموعه فرهنگ جامعه ایفا می کند.

    امروزه مسئله ارتباطات جمعی و تلویزیون در سطح جهانی مطرح بوده به گونه ای که یک پیام ساده امواجی از تاثیر را در سطح جهان چه در زمینه آموزش نیروی انسانی و چه در زمینه سیاست، اقتصاد و.... ایجاد می نماید. تلویزیون به لحاظ آن که تکنولوژی صداو تصویر را به همراه خود دارد و می تواند تا دورترین مناطق جهان و برای هر قشری از جامعه مورد استفاده قرار
    می گیرد، مهم می باشد. به عبارت دیگر برنامه های تلویزیونی با بکارگیری از آخرین علوم و تکنولوژی هم می تواند اشاعه دهنده کجروی و بزهکاری اجتماعی باشد و هم می تواند تهمیداتی را برای رشد و تعالی انسان فراهم آورد و زمینه آگاهی از جهان گردد و بدین ترتیب پژوهش در تاثیر تلویزیونی امر کاملاً بدیهی و محسوس می باشد.اهمیت خاص وسایل ارتباط جمعی در دنیایی که هر روز بیش از پیش به گسترش این وسایل می انجامد و در نهایت موجبات بسط نفوذ و تأثیر آنان را فراهم می آورد. و دیگر اینکه در دنیای امروز وسایل ارتباط جمعی روزنامه-رادیو-تلویزیون وسینما در راه پیشرفت و تمدن بشری نقش به سزایی را به عهده دارند0

     

     

     

    اهداف تحقیق:

    هدف اصلی: بررسی تأثیر تبلیغات انیمیشن شهرداری بر عملکرد مخاطبان، است.

    اهداف فرعی: -بررسی نحوه تأثیر گذاری تبلیغات انیمیشن برمخاطبان.

                   - بررسی چگونگی تغییر رفتار مخاطبان متأثر از ارائه تبلیغات انیمیشن.

     

    فرضیه های تحقیق:

    1-بین سن مخاطبان و آموزش مردم رابطه وجود دارد..

    2-بین تحصیلات مخاطبان و آموزش مردم رابطه وجود دارد

    3- به نظر می رسد بین عامل جنسیت آموزش مردم رابطه وجود دارد.

    4- بین نوع گفتگوها در انیمیشن و آموزش مردم رابطه وجود دارد.

    5- بین محتوای تبلیغات و آموزش مردم رابطه وجود دارد.

    سؤالات تحقیق

    1-آیا بین سن مخاطبان و آموزش مردم رابطه وجود دارد..

    2- آیا بین تحصیلات مخاطبان و آموزش مردم رابطه وجود دارد

    3- آیا بین عامل جنسیت آموزش مردم رابطه وجود دارد.

    4- آیا بین نوع گفتگوها در انیمیشن و آموزش مردم رابطه وجود دارد.

    5- آیا بین محتوای تبلیغات و آموزش مردم رابطه وجود دارد.

     

    متغیرهای پژوهش

    متغیر مستقل: تبلیغات انیمیشن تلویزیون

    متغیر وابسته: رفتار مخاطبان

  • فهرست و منابع پایان نامه بررسی دیدگاه مخاطبان پیرامون تاثیر انیمیشن های تلویزیونی شهرداری

    فهرست:

    چکیده......................................................................................................

    فصل اول-کلیات

    مقدمه...................................................................................................... 2

    بیان مسئله................................................................................................ 4

    اهمیت و ضرورت تحقیق.............................................................................. 5

    اهداف تحقیق............................................................................................. 6

    فرضیه های تحقیق...................................................................................... 6

    سؤالات تحقیق........................................................................................... 7

    متغیرهای پژوهش....................................................................................... 7

    مفاهیم و اصطلاحات ................................................................................... 7

    فصل دوم- پیشینه تحقیق

    مقدمه..................................................................................................... 10

    بخش اول-انیمیشن در جهان.......................................................................... 12

    تاریخچه انیمیشن....................................................................................... 15

    انیمیشن کامل............................................................................................ 19

    تاریخچه انیمیشن چک واسلواکیا...................................................................... 20

    تاریخچه انیمیشن در استونیا.......................................................................... 21

    تاریخچه انیمیشن در فرانسه.......................................................................... 21

    تاریخچه انیمیشن ایتالیا................................................................................ 22

    انیمیشن در ایالات متحده آمریکا...................................................................... 22

    انیمیشن درتلویزیون ایران............................................................................ 25

    اولین تیزر انیمیشن در تلویزیون..................................................................... 26

    کم شدن تأثیر تبلیغات.................................................................................. 28

    تعریف انیمیشن......................................................................................... 32

    ویژگی های کلی انیمیشن ............................................................................. 33

    قالب های مختلف ساخت فیلم انیمیشن............................................................... 33

    انیمیشن روی طلق..................................................................................... 34

     انیمیشن روی کاغذ ................................................................................... 34

    انیمیشن بدون دوربین.................................................................................. 34

    کات لوت................................................................................................ 35

    انیمیشن سه بعدی....................................................................................... 35

    انیمیشن با عکس....................................................................................... 36

     پیکسیلین................................................................................................ 36

    پین اسکرین............................................................................................. 36

    انیمیشن زیر دوربین................................................................................... 37

    روتوسکپی.............................................................................................. 37

    داینامیشن ............................................................................................... 37

    دیاگرام انیمیشن......................................................................................... 38

    مراحل ساخت فیلم انیمیشن............................................................................ 38

    مخاطبان................................................................................................. 44

    ماهیت مخاطب.......................................................................................... 46

    الگوی تاثیرات مستقیم و مخاطب منفعل............................................................. 46

    الگوی تاثیرات محدود و مخاطب فعال.............................................................. 48

    رفتار..................................................................................................... 57

    تأثیر برنامه های تلویزیونی بر اذهان............................................................... 58

    الگوی انتشار از طریق وسایل ارتباط جمعی....................................................... 59

    طبقه بندی مخاطبان.................................................................................... 60

    نخستین پذیرندگان معتبر............................................................................... 61

    اکثریت زود پذیر- دوراندیش......................................................................... 61

    اکثریت کندپذیر-شکاک................................................................................ 61

    دیرپذیران سنتی......................................................................................... 61

    جاذبه های تکنیک یک برنامه تلویزیونی........................................................... 62

    ویژگی های ارتباط نوین.............................................................................. 65

    موضوع برنامه......................................................................................... 66

    هدف برنامه............................................................................................. 66

    قالب برنامه.............................................................................................. 67

    وسایل ارتباط جمعی.................................................................................... 67

    کودک و وسایل ارتباط جمعی ........................................................................ 69

    آموزش غیر تجریدی .................................................................................. 69

    آموزش سه بعدی....................................................................................... 70

    دلایل تماشای تلویزیون................................................................................ 71

    تأثیر محتوی برنامه بر مخاطبان .................................................................... 72

    قدرت اثربخشی تلویزیون بر کودکان................................................................ 73

    تأثیر تلویزیون برکودکان.............................................................................. 75

    اثرات مثبت و منفی تلویزیون........................................................................ 75

    خیال و واقعیت ......................................................................................... 76

    نیازها و علایق بیننده.................................................................................. 78

    ضرورت توجه به تولید برنامه انیمیشن............................................................. 78

    طرح و ایده فیلمنامه ................................................................................... 79

    ساختار گرافیکی و بصری............................................................................ 81

    کیفیت فنی و اجرایی................................................................................... 82

    تدوین و صداگذاری.................................................................................... 84

    چهارچوب نظری....................................................................................... 85

    نظریه شناخت اجتماعی............................................................................... 85

    نظریه تأثیر.............................................................................................. 86

    نظریه پرورش.......................................................................................... 86

    نظریه پذیرش........................................................................................... 87

    مدل ها و متغیرهای ارتباطی......................................................................... 87

    بخش دوم- تاریخچه شهرداری تهران................................................................ 89

    سیمای اولیه ی تهران.................................................................................. 91

    هدف از تاسیس بلدیه .................................................................................. 94

    انجمن بلدیه ............................................................................................. 95

    نظامنامه ی بلدیه........................................................................................ 97

    اولین بلدیه چی ......................................................................................... 99

    تولد جدید بلدیه.......................................................................................... 99

    شهرداری ، بعد از جنگ جهانی دوم ............................................................... 103

    شهردار گل دوست  ................................................................................... 104

    شهرداران جنجالی .................................................................................... 104

    دوره ای جدید در مدیریت شهری ................................................................... 106

    خدمات شهروندی...................................................................................... 109

    جمع بندی............................................................................................... 109

    تحقیقات انجام شده در داخل ایران................................................................... 110

    تحقیقات انجام شده در خارج از ایران.............................................................. 111

     

    فصل سوم-روش تحقیق

    مقدمه.................................................................................................... 113

    روش تحقیق............................................................................................ 113

    جامعه آماری........................................................................................... 113

    حجم نمونه.............................................................................................. 114

    روش نمونه گیری..................................................................................... 115

    ابزار گردآوری اطلاعات............................................................................. 115

    روش اجرای آزمون................................................................................... 115

    روایی................................................................................................... 115

    روش تجزیه و تحلیل داده ها......................................................................... 116

    فصل چهارم- تحلیل داده ها

    مقدمه.................................................................................................... 118

    الف-آمار توصیفی..................................................................................... 119

    ب- آمار استنباطی..................................................................................... 135

    فصل پنجم-بحث ونتیجه گیری

    بحث و نتیجه گیری................................................................................... 141

    یافته ها.................................................................................................. 141

    پیشنهادات............................................................................................... 143

    محدودیت ها............................................................................................ 144

    منابع..................................................................................................... 145

     

     

    منبع:

    آذری، سهراب(1370)اثرات رفتاری تلویزیون بر کودکان و نوجوانان، فصلنامه پژوهش و سنجش، شماره 15 و 16.

    اسدی، علی(1385)افکارعمومی و ارتباطات، تهران ، انتشارات سروش.

    اعتمادالسلطنه، محمد حسن(1368)مرآت البلدان، به اهتمام پرتو نوری علا ومحمد علی سپانلو، تهران: انتشارات اسفار.

    امه دور، ا(1374) تلویزیون و کودکان، ترجمه علی رستمی؛ تهران: انتشارات سروش.

    انگلس، فردریک(1377) نظریه رسانه ها، ترجمه محمود حقیقت کاشانی، تهران: مرکز تحقیقات و مطالعات سنجش برنامه ای صدا و سیما.

    برگ،ا(2002) روان شناسی اجتماعی، علی محمد کاردان، تهران: نشر اندیشه.

    بیابانگرد ، اسماعیل ، دلایل و انگیزه های تماشای تلویزیون ، تهران ، فصلنامه پژوهش و سنجش ، 1380. 

    بیگی، محمدرضا،(1386) صدسال شهردرای تهران، نشر: روزنامه همشهری

    پستمن،نیومن(2005) عصر ارتباطات، ترجمه صادق طباطبایی، تهران: انتشارات سروش.

    پویل، ج(1382) نوآوری در رسانه، ترجمه شادی شبدیز، سروش، شماره 1013.

    تامپسون، جرج(1377) رسانه ها و نوین گری، ترجمه مسعود واحدی، سروش ، شماره 893.

    توکلیان، سعید(1386) تک فریم های ماندگار، تهران، انتشارات روزنه.

    جواهریان، محمد(1380) تاریخچه انیمیشن در ایران، تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی.

    خزائلی، عباس(1378) کودک، تلویزیون، واقعیت ها، سروش، شماره 997.

    دواچی و طبایی،ا.س(1380) روان شناسی اجتماعی، تهران، انتشارات شهرآب.

    راجرز و شومیکر، ادوارد و فردریک(1386) رنسانس نوآوری ها، ترجمه عزت الله کرمی و ابوطالب فنایی، شیراز، انتشارات دانشگاه شیراز.

    رسام،بیرنگ،(1385)ساخت تبلیغات انیمیشن، فصلنامه پژوهشی هنر، شماره 20.

    رشید پور، ابراهیم(1384) ارتباطات جمعی و رشد ملی، تهران، مؤسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی.

    ساروخانی ، باقر ، جامعه شناسی ارتباطات ، تهران ، انتشارات اطلاعات ، 1385

    سبزیان، سهیلا(1376) شناخت مخاطب گام اول در هدایت افکارعمومی، تهران ، انتشارات رسانه.

    شاهوردی، ش(1377) جلب اعتماد پشتوانه قدرتمند رسانه ها، تهران، نشر آفرینیش، شماره 566.

    شهری، جعفر(1367)تهران قدیم، جلداول، تهران: انتشارات معین.

    صمدی، رضا(1381) فرهنگ فن سینما و تلویزیون، تهران: انتشارات سروش.

    کازنو، ژان(1385) جامعه شناسی وسایل ارتباط جمعی، ترجمه باقر ساروخانی ومنوچهرمحسنی،تهران: انتشارات اطلاعات.

    کامستاک.ج(1374) شیء سوم تلویزیونی و مخاطب، ترجمه شاهرخ بهار، نشر رسانه.

    کریمان، حسین(1355) طهران در گذشته و حال، تهران، دانشگاه ملی ایران.

    کیدنر، آلبرت(1373) جامعه شناسی، ترجمه منوچهرصبوری، تهران: نشر نی.

    محمدیان، مجید(1378) تکنیک های تلویزیونی، تهران، انتشارات سروش.

    معتمدنژاد، کیوان(1371) وسایل ارتباط جمعی، تهران، دانشگاه علامه طباطبائی.

    مهدی زادگان ، ایران ، تاثیر تلویزیون بر کودکان مثبت یا منفی ، تهران ، روزنامه همشهری ، 1377.

    نبرگ و باروایز،ادوارد(1378) تلویزیون و مخاطبان آن، ترجمه فرهاد رادپور، تهران، مرکز تحقیقات صدا و سیما.

    نفیسی، سعید(1382) تهران قدیم، تهران: شرکت انتشارات علمی و فرهنگی.

    ویندال، سیگنایزر، اولسون(1376) کاربردنظریه ارتباطات، ترجمه علیرضا دهقان، مرکز تحقیقات صدا و سیما.

    هاشمی ، آزاده ، تماشای تلویزیون مثبت یا منفی ، تهران ،  روزنامه کارگزاران ، 1385.

    هالاس و ماندل(1368) فنون متحرک سازی، ترجمه محمد رازقی، بنیاد فارابی.

    هدایت، رضا قلیخان(1309 ه.ق) تاریخ روضه الصفای ناصری، تهران، بی نا.

    -Estevart miling(2002),The art & Science of computer animation.

    -Havard es. Berkman(2003). Animatin.

    -Jen dich(2003),what animation,Newyork.

    - Halas.g(2006) Straight – ahead vs. Pose – to – pose action,amerika.

    -Vindal.E(2005) The art & Science of computer animation

    - Neberg. K(2003) Animation of children. 

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت