پایان نامه بررسی عوامل و راهکارهای توسعه گردشگری با تاکید بر جاذبه های طبیعی ورزشی استان اردبیل

تعداد صفحات: 141 فرمت فایل: word کد فایل: 1000446
سال: مشخص نشده مقطع: کارشناسی ارشد دسته بندی: پایان نامه گردشگری و توریسم
قیمت قدیم:۲۰,۷۰۰ تومان
قیمت: ۱۸,۶۰۰ تومان
دانلود فایل
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه بررسی عوامل و راهکارهای توسعه گردشگری با تاکید بر جاذبه های طبیعی ورزشی استان اردبیل

    چکیده

    امروز پیوند میان گردشگری و ورزش نوع جدیدی از جهانگردی را ایجاد نموده که جنبه های مختلف و متنوعی را در بر می گیرد . عوامل مختلفی در هر منطقه وجود دارد که بر توسعه گردشگری آن منطقه موثر است هدف این تحقیق بررسی عوامل و راهکارهای توسعه گردشگری با تاکید بر جاذبه های طبیعی – ورزشی استان اردبیل می باشد . پژوهش حاضر جزو تحقیقات توصیفی پیمایشی (زمینه یابی ) است که بصورت میدانی انجام شده است. جامعه و نمونه آماری این تحقیق را سه گروه : مدیران و کارشناسان آژانسهای مسافرتی ، مدیران و کارشناسان بخش گردشگری سازمان گردشگری و میراث فرهنگی استان ، کارشناسان تربیت بدنی شاغل در ادارات آموزش و پرورش و تربیت بدنی استان و روسای هیئت های ورزشی تشکیل می دهند . توزیع پرسشنامه بین 151 نفر انجام شد و جهت تجزیه و تحلیل داده های این تحقیق از آمار توصیفی استفاده شد.

    نتایج تحقیق نشان داد :

    1- بین جاذبه های طبیعی و توسعه گردشگری ورزشی استان اردبیل ارتباط دارد.

    2- بین عوامل سوق دهنده و توسعه گردشگری ورزشی در استان اردبیل ارتباط وجود دارد.

    3- بین عوامل جلب کننده و توسعه گردشگری ورزشی در استان اردبیل ارتباط وجود دارد.

    4- بین قطب ورزشی و توسعه گردشگری ورزشی در استان اردبیل ارتباط وجود دارد.

    5- بین عوامل دفع کننده و توسعه گردشگری ورزشی در استان اردبیل تفاوت وجود دارد.

    -1- مقدمه

    سیر و سیاحت بویژه به منظور گذراندن اوقات فراغت یکی از نیازهای اصلی بشر تلقی شده به گونه ای که این پدیده با تخصیص یک دهم جمعیت جهان بزرگترین جابجایی صلح آمیز تاریخ بشر محسوب می­شود.

    پیشرفت فناوری حمل و نقل و ارتباطات، توسعه تولیدات صنعتی و افزایش درآمد. جهانی شدن و ابعاد مرتب با آن افزایش اوقات فراغت، بهبود خدمات بازنشستگی، ارتقاء سلامت جوامع و دیگر عوامل تغییرات چشمگیری را در کشورهای صنعتی و بخصوص در شهرها ایجاد نموده و توانسته است جهانگردی (صنعت بدون درد) را در هزاره سوم میلادی به عنوان یکی از مهم­ترین نیروهای محرکه توسعه اقتصادی و یکی از سه صنعت درآمدزا مهم جهان در کنار صنعت نفت و خودروسازی مطرح نماید. این صنعت بیش از هر صنعت دیگری حرکت سرمایه و انتقال پول و ارز را در مقیاس­های محلی، منطقه­ای، ملی و بین المللی را سبب گردیده به طوری که هزینه­های جهانگردی به مراتب بیشتر از تولید ناخالص ملی و صادرات جهانی است. صنعت جهانگردی به عنوان صادرات نامرئی چنانچه خوب برنامه­ریزی و هدایت شود درآمدزاترین و ارز آورترین صنعت است و سهم بسزایی در ایجاد فرصت­های شغلی با توجه به ابعاد گسترده بیکاری، توزیع ثروت، رفع بی تعادلی­های منطقه­ای، کاهش فقر، ارتقاء سطح زندگی و معیشت افراد جامعه و تعاملات مثبت فرهنگی ایفا می­کند. براساس آمار سازمان جهانگردی جهانی[1] این صنعت حدوداً 6 درصد تولید ناخالص را به خود اختصاص داده و متجاوز از 10 درصد نیروی کار جهانی یعنی معدل 231 میلیون نفر را به کار گمارده است. بنابر پیش­بینی این سازمان این ارقام در سال 2006 به ترتیب به 5/11 درصد و 385 میلیون نفر بالغ خواهد گردید. (WTO,1997) .

    کشور ما به لحاظ تنوع آب­ و هوایی از یک سو و وجود مکانهای تاریخی و فرهنگی منحصر به فرد از سوی دیگر یکی از چند کشور انگشت شمار جهان است که تاکنون از ظرفیتهای بالقوه خود در این زمینه به نحو مطلوبی استفاده نکرده است. بررسی صنعت گردشگری در ایران و ملاحظه ارقام درآمدی ارزی حاصل از آن، حاکی از این است که به رغم این واقعیت که ایران یکی از ده کشور مهم جهان از حیث آثار تاریخی و باستانی است (جنینگ[2]، 1998) کمتر از یک هزارم درآمد جهانی حاصل از گردشگری را نصیب خود کرده است. (ارشادی­فرد، 1388)

    سرزمین ایران با پتانسیل­های طبیعی و جاذبه­های سیاحتی و فرهنگی بسیار و دارا بودن آب و هوای به اصطلاح چهار فصل می­تواند به عنوان کشوری توانمند در آماده­سازی شرایطی مطلوب برای علاقه­مندان به مسافرت­های خارجی، قطبی مهم در صنعت توریسم به معنای عام و توریسم ورزشی در معنای خاص آن تلقی شود، که در این راستا استان اردبیل با داشتن پتانسیل­های موجود، توانایی­های لازم و موقعیتی استراتژیک می­تواند نقشی مهم و اساسی در جذب انواع گردشگر، بویژه گردشگر ورزشی داشته باشد.

    نظر کلی به سابقه تحقیقات انجام شده در حوزه گردشگری ورزشی نشان می­دهد که گردشگری ورزشی یکی از حوزه­های جدید تحقیقی طی ده سال گذشته تلقی می­شود و تحقیقات انجام شده در این زمینه بسیار کم است و تا حال تحقیقات زیادی در زمینه گردشگری ورزشی در کشور انجام نشده، لذا محقق با در نظر گرفتن ویژگیهای مناطق استان اردبیل به عنوان یکی از قطبهای مهم گردشگری ورزشی بدلیل داشتن پتانسیل­های بالای گردشگری مرتبط با ورزش قصد دارد با استفاده از نظرات و پیشنهادات دست اندرکاران و کارشناسان استان در زمینه گردشگری ورزشی، عوامل و راهکارهای توسعه گردشگری را با تأکید بر جاذبه­های طبیعی ورزشی استان بررسی نماید.

    1-2- بیان مسأله

    یکی از موضوعات بسیار مهمی که هم اینک سراسر جهان را در کسب اعتبار جهانی، تبلیغات با هزینه اندک، یافتن کانالهای جدید درآمدزایی، ایجاد کسب و کار و بسترهای شغلی برای نیروی اجتماعی و دستیابی به اقتدار و ثبات ملی و بین­المللی در عرصه­های مختلف، توجه به موضوع گردشگری است(محرم­زاده، 1388)

    صنعت گردشگری در سراسر دنیا به­­ویژه در کشورهای در حال توسعه که منابع دیگر اقتصادی مانند تولید یا استخراج منابع طبیعی را ندارند، بسیار مورد توجه است. با وجود این، فرصت استفاده از این منبع درآمدی برای تمامی کشورها مساوی است. امروز ورزش نیز یکی از صنایع بزرگ و مهم در دنیاست و افراد بسیاری در سرتاسر جهان در آن اشتغال دارند.

    همچنین ورزش یکی از متداولترین عوامل ایجاد انگیزه برای گردشگران است. «گردشگری ورزش»[3] صنعتی است که از ترکیب دو صنعت «گردشگری» و صنعت «ورزش» پدید آمده است، به عبارت دیگر ورزش یکی از فعالیتهای مهم گردشگران در حین گردشگری است و گردشگری و مسافرت نیز با انواع مختلف ورزش همراه است.

    اگر چه اندازه­گیری­های تأثیر ورزش و گردشگری در کل جهان مشکل است، با این وجود نرخ رشد صنعت گردشگری ورزش حدود 10 درصد در سال برآورد می­شود. (هودسون،2003)

    از طرفی وجود خیل مشتاقان در مسابقات ورزشی، هواداران متعصب تیم­های مختلف و نیز هواداران سلامتی و تندرستی که بی­وقفه خواهان خدمات مناسب سریع و متنوع ورزشی می­باشند، باعث شده که ورزش به عنوان یک صنعت پرطرفدار و پردرآمد در جهان شناخته شود به گونه­ای که برای مثال در آمریکا این صنعت با ارزشی حدود 3/2 میلیارد دلار در رده بیستم صنایع ایالات آمریکا قرار دارد.(گی،1382)

    گردشگری ورزش صنعتی است که از ترکیب دو صنعت جهانگردی و صنعت ورزش پدید آمده است، به عبارتی دیگر ورزش یکی از فعالیتهای مهم گردشگران در حین گردشگری است اگر چه صنعت گردشگری و ورزش هر دو از موضوعات مهم به شمار می­روند ولی تعامل این دو در گذشته مطرح نمی­شد، هینگ و هیگام[4] ، به زیبابی تعامل این دوحیطه‌(گردشگری و ورزش) را در شکل (1-1) مشخص کرده­اند(هینگ و هیگام، 2003

     

    1-Word Tourism Organization (WTO)

     

    [2] - Geening

    [3] -Sport Tourism

    [4] -Hinch & Higham

  • فهرست و منابع پایان نامه بررسی عوامل و راهکارهای توسعه گردشگری با تاکید بر جاذبه های طبیعی ورزشی استان اردبیل

    فهرست:

    فصل اول: طرح تحقیق

    1-1- مقدمه. 1

    1-2- بیان مسأله. 2

    1-3- اهمیت و ضرورت تحقیق.. 5

    1-4- اهداف تحقیق.. 7

    1-4-1- هدف کلی تحقیق.. 7

    1-4-2- اهداف اختصاصی تحقیق.. 7

    1-5- فرضیات تحقیق.. 8

    1-6-2- تعریف عملیاتی تحقیق.. 10

    فصل دوم: پیشینه تحقیق

    2-1- مقدمه. 12

    2-2- مبانی نظری.. 12

    2-3- توریسم و گردشگری.. 12

    2-4- گردشگری ورزشی.. 13

    2-5- بازاریابی ورزشی.. 13

    2-6- تعریف بازار توریسم ورزشی.. 14

    2-7- بازاریابی توریسم ورزشی.. 14

    2-8- بازاریابی مشارکتی در توریسم ورزشی.. 15

    2-9- عوامل مؤثر بر کارائی بازاریابی توریسم ورزشی مشارکتی.. 16

    2-10- منابع اساسی برای توسعه گردشگری ورزش... 18

    2-11- عوامل سوق دهنده، جلب کننده و بازدارنده ها 19

    2-11- مرور دیدگاه های گردشگری ورزشی.. 25

    2-12- تاریخچه توریسم و توریسم ورزشی.. 30

    2-13- وضعیت کنونی گردشگری در جهان. 33

    2-14- جایگاه گردشگری ورزشی در جهان. 37

    2-15- تاریخچه تشکیل گردشگری ورزشی.. 38

    2-16- معرفی قابلیتهای گردشگری و گردشگری ورزشی در استان اردبیل: 39

    2-16-1- دریاچه نئور. 40

    2-16-2- دریاچه شورابیل.. 40

    2-16-3- تالاب گنجگاه 41

    2-16-4- تالاب نوشار. 41

    2-16-5- تالاب شورگل.. 41

    2-16-7- سد خاکی پیرالقیر. 42

    2-16-8- تالاب قره گل.. 42

    2-16-9- رودخانه ارس... 42

    2-16-10- بالیقلی چای.. 43

    2-16-11- رود گیلوان. 43

    2-16-12- رود مشگین چای.. 43

    2-16-13- رودخانه بالهارود. 43

    2-16-14- رودخانه خیاو. 44

    2-16-15- رودخانه قتورسو. 44

    2-16-16- رودخانه هروآباد. 44

    2-16-17- رودخانه قره سو. 44

    2-16-18- آبشار گورگور سبلان. 45

    2-16-19- آبشار گورگور خیاوچای.. 46

    2-16-20- آبشار آقبلاغ. 46

    2-16-21- آبشار کمرخونی خوجین.. 47

    2-16-22- آبشار نره گر. 47

    2-16-23- آبشار سردابه. 48

    2-16-24- آب گرم قره سو. 48

    2-16-25- آبگرم گاومیش گلی.. 48

    2-16-26- آب گرم گزال (ژنرال) 49

    2-16-27- آب پهن.. 49

    2-16-28- آب یل سویی.. 49

    2-16-29- آب چشم. 49

    2-16-30- آب گرم قهوه خانه همت... 49

    2-16-31- آب گرم قهوه خانه ممتاز. 50

    2-16-32- آب گرم بش باجی لار. 50

    2-16-33- چشمه های بیله دره 50

    2-16-34- چشمه گل علی.. 50

    2-16-35- چشمه اسد. 51

    2-16-36- چشمه سردابه. 51

    2-16-37- چشمه بوشلی.. 51

    2-16-38- چشمه قوتورسوئی.. 52

    2-16-39- چشمه خلخال. 52

    2-16-40- چشمه قینرجه. 52

    2-16-41- چشمه ایلاندو. 53

    2-16-42- چشمه آبگرم شابیل.. 53

    2-16-43- دشت مغان. 53

    2-16-44- دشت اردبیل.. 54

    2-16-45- جنگل و بیشه ها 54

    2-16-46- کوهستان ارسباران (قره‌داغ) 54

    2-16-47- رشته سبلان – جلفا 55

    2-16-48- سبلان و دامنه های آن. 55

    2-16-49- رشته کوه تالش... 58

    2-16-50- رشته کوه صلوات داغی.. 58

    2-16-51- رشته کوه خروسلو داغی.. 59

    2-16-52- کوه حصاربلاغی.. 59

    2-16-53- کوه قلی تاش... 59

    2-16-54- کوه داش بلاغ. 59

    2-16-55- کوه قوچ داغی.. 60

    2-16-56- کوه قزلخ داغی.. 60

    2-16-57- زیستگاه شیروان دره سی.. 60

    2-16-58- زیستگاه موویل.. 60

    2-16-59- زیستگاه هوشنگ میدانی و قره گؤل. 60

    2-16-60- زیستگاه خروسلو. 61

    2-16-61- زیستگاه آقابابا 61

    2-16-62- زیستگاه حاجیلو. 61

    2-16-63- زیستگاه تبنق.. 61

    2-16-64- زیستگاه حسن دره سی.. 62

    2-16-65- زیستگاه سروان دره سی.. 62

    2-16-66- زیستگاه ارباب کندی.. 62

    2-16-67- پارک جنگلی فندقلو. 62

    2-16-68- پیست اسکی آلوارس... 63

    2-16-69- دره جنگلی اردی موسی.. 64

    2-16-70- دره رود. 65

    2-16-71- منطقه حفاظت شده نئور. 65

    2-16-72- منطقه سیاحتی سردابه. 65

    2-16-73- منطقه شکار ممنوع آق داغ. 66

    2-16-74- قلعه کهنه. 66

    2-16-75- قلعه اولتان. 67

    2-16-76- آغجه قلعه. 67

    2-16-77- قلعه ارشق.. 67

    2-16-78- قلعه قهقهه. 68

    2-16-79- قلعه شیخ حیدر مشگین شهر. 69

    2-16-80- سوروشگن داشت (سنگ نبشته شاپور دوم ساسانی) 69

    2-16-81- غار هفت خانه یا یدیاولر: 69

    2-16-82- غار یخگان. 70

    2-16-83- پل خدا آفرین.. 70

    2-16-84- پل سامیان. 70

    2-16-85- پل کلخوران. 71

    2-16-86- پل سیدآباد (پیرمادر) 71

    2-16-87- پل یعقوبیه. 71

    2-16-88- پل ابراهیم آباد. 71

    2-16-89- پل ججین (داش کسن) 71

    2-16-90- پل قره سو (زاغالان) 71

    2-16-91- پل نیر. 72

    2-16-92- پل پردیس... 72

    2-16-93- پلهای شهر چای و گیلانده 72

    2-16-94- حمام پیر زرگر اردبیل.. 72

    2-16-95- حمام آقانقی.. 73

    2-16-96- حمام پیرعبدالملک (میرزا حبیب) 73

    2-16-97- حمام اوچدکان. 74

    2-16-98- حمام حاج شیخ.. 74

    2-16-99- حمام ملاهادی.. 75

    2-16-100- حمام پیر (حاج رحیم) 75

    2-16-101- حمام صفویه. 75

    2-16-102- خانه ابراهیمی.. 76

    2-16-103- منزل وکیل الرعایا 76

    2-16-104- خانه رضازاده 77

    2-16-105- خانه مرحوم مروج اردبیل.. 77

    2-16-106- بازار. 78

    2-16-107- خانه های سنگی در کوه 78

    2-16-108- دهکده سنگی و زیرزمینی و بند کلخوران. 79

    2-16-109- مسجد جامع اردبیل «جمعه مسجد» 79

    2-16-110- مسجد اعظم اردبیل.. 80

    2-16-111- بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی.. 80

    2-16-112- کلیسای مریم مقدس... 81

    2-17- تحقیقات انجام شده در داخل.. 82

    2-18- تحقیقات انجام شده در خارج از کشور. 86

    2-19- جمع بندی.. 91

    فصل سوم : روش‌شناسی تحقیق

    3-1- مقدمه. 92

    3-2- جامعه و نمونه آماری.. 92

    3-3- روش نمونه گیری.. 93

    3-4- روش و ابزار گردآوری اطلاعات... 93

    3-5- متغیرهای وارد در تحقیق.. 93

    3-6- متغیرهای مداخله گر. 93

    3-7- روش تحقیق.. 94

    3-8- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات... 94

    3-9- محدودیتهای تحقیقی.. 94

    3-9-1- محدودیتهای تحت کنترل محقق.. 94

    3-9-2- محدودیتهایی که در کنترل محقق نیست... 94

     

     

     

     

     

     

    فصل چهارم:  تجزیه و تحلیل داده‌ها

    4-1- مقدمه. 96

    4-2- ویژگیهای توصیفی آزمودنیها 96

    4-3- بررسی اهداف و فرضیه های تحقیق.. 102

    فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

    5-1- خلاصه. 107

    5-2- بحث... 109

    5-3- نتیجه گیری.. 111

    5-4- پیشنهادات... 112

    5-4-1- پیشنهادات برخاسته از تحقیق.. 120

    5-4-2- پیشنهادات به محققین.. 121

    فهرست منابع: 122

    .

    منبع:

    منابع فارسی

    آندروف، ولادیمیر. فرانسوانیس، ژان. جزایری، الهوردی. اقتصادی ورزش. انتشارات علم و ورزش. چاپ دوم 1384

    ادبی، جواد، 1385، بررسی عوامل موثر بر توسعه گردشگری کشور با تاکید بر جاذبه­های طبیعی ورزشی، پایان­نامه کارشناسی­ارشد، دانشگاه تربیت مدرس تهران

    ارشادی­فرد، رسول، 1388، تبیین عوامل توسعه گردشگری ورزشی استان اردبیل، پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد

    الیوت، جیمز(1379)؛ مدیریت توریسم؛ مترجمان: مهدی جمشیدیان و اکبر مهدیپور عطاآبادی، چاپ اول، اصفهان، انتشارات مانی)

    پارکز، ژانت بی، بیورلی آر، کی زنگروجروم کوارترمن، 1382، مدیریت معاصر در ورزش، ترجمه: محمد احسانی، انتشارات دانشگاه تربیت مدرس، چاپ اول

    رهنمائی، محمد تقی(1380): طرح جامع گردشگری استان اردبیل، معاونت پژوهشی دانشگاه تهران، استانداری اردبیل.

    زنده دل، حسن(1377): مجموعه کتابهای راهنمای جامع ایرانگردی، نشر ایرانگردان، شماره 3

    قیامی راد، امیر، تو مهرداد محرم زاده. بررسی تطبیقی نقش عوامل موثر بر توسعه گردشگری ورزشی از دیدگاه مدیران و دست اندرکاران ورزش کشور ایران و استرالیا، نشریه حرکت. شماره 2 تابستان 87

    گی، چاک وای، 1382، جهانگردی در چشم اندازی جامع. ترجمه: علی پارسائیان، سید محمد اعرابی، ویرایش 2، تهران. دفتر پژوهشهای فرهنگی

    متقی طلب، محمد (1386) بررسی راههای توسعه گردشگری در استان گیلان، پایان‌نامه کارشناسی‌ارشد، دانشگاه گیلان.

    مجتبوی، سید کورش، بهمن پور، هومن (1387) ، توریسم ورزشی. انتشارات کمیته ملی المپیک.

    محرم زاده، مهرداد(1384).بررسی شیوه های بازاریابی ورزشی دانشگاهی. فرصت مطالعاتی، گروه تربیت بدنی، دانشگاه ارومیه، محل اجرا: دانشگاههای حاجت تپه و قاضی ترکیه.

    محرم زاده، مهرداد. مدیریت بازاریابی ورزشی، جهاددانشگاه ارومیه، چاپ اول پاییز 1385

    محرم زاده، مهرداد(1388). اصول مبانی گردشگری ورزشی، جهاد دانشگاهی، چاپ اول بهار 1388

    مراسلی، عزیز(1374): تخمین توابع عرضه و تقاضای توریسم خارجی در ایران. دکتر مجید کرمانی، پایان‌نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت مدرس تهران.

    موسایی، میثم(1378): اقتصاد توریسم و میراث فرهنگی در ایران، مرکز آمار و برنامه ریزی پژوهش های فرهنگی و هنری ، تهران.

    ناصری، سید مسعود (1375) شناسایی موانع موثر توسعه صنعت توریسم ایران و طراحی الگوی تبیینی برای گسترش جذب توریست. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تربیت مدرس تهران.

    نوبخت، فرزاد و همکاران. بررسی پتانسیلهای توریسم ورزشی در مشکین شهر، دانشگاه الزهرا، همایش دانشجویی 1385

    هنرور، افشار، 1383، بررسی عوامل موثر بر توسعه گردشگری ناشی از برگزاری رویدادهای ورزشی بین المللی در کشور، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت معلم تهران

    معماری، ساحل، 1381، تلاشهای جامعه جهانی ورزشی در حفظ محیط زیست و توسعه پایدار، مجموعه مقالات اولین هم اندیشی سبز ورزشی، ناشر کمیته ملی المپیک، چاپ اول

     

    منابع انگلیسی

    1.Aaron C. T. Smith, The Traveling Fan: Understanding the mechanisms of Sport Fan Consumption in a Sport Tourism Setting, Journal of Sport &. Tourism, Volume 12, Issue 3 &4

     

    2. Andreff,w. Bourg .j.f , halba .b.nys.j.f (1995) .economic factors of sport in society

     

    3-Andreff.w, (1994). The economic of sport in Europe: tinancing and economic impact in forinal meeting of European sport ministers, sirasbourg: council of Europe.

     

    4 .Andrew Smith, Tourists' Consumption and Interpretation of Sport Event Imagery, Journal of Sport & Tourism, Volume 11 ,Issue .February2006, pages 77 -100.

     

    5. Berret, T, (2001) , thee economics significance of amateur sport and recreation in Edmonton in 2000  caminata consulting.

     

    6. Braz, J.L. (2002) Sport for all moves people around the role, New perspective for tourism. Journal of Asiana sport for all, vol 1, pp:47-52.

     

    7. Brunt. P and Hambly. Z, (1999); Tourism and Crime: A Research Agenda. Crime Prevention and Community Safety; An International Journal, Vol.1, No.2,, pp.25-36.

     

    8. Bucher, charles A. (1995 ) "management of physical ducation and athletic programs , times mirror .mosby collage publishing .st louis, lorane .santa clara.

     

    9. Central council of physical recreation, (2003) , committee of enquiry in to sport sponsorship. The howel report.

     

    10. Chalip, l, & B. C.Green (2001) Leveraging large sports events for tourism: Lessons learned from the Sydney Olampics. Supplental proceedings of the travel and tourism research association 32 nd annual conference, fort Myers ,FL, June 10-13,13,2001

     

    11.Cho, Kwang min (2001). Developing Taekwondo as a tourist commodity. IJASS, 13(2), 53-62.

                 

    12. Consultation with masters in physical education of Turkey universities and also data brochures with magazine and TVs news

     

    13. crompton , jl and sl,Mckay(1997), "motives of visitors attending festival events" Annals of Tourism research ,vol 24, no. 2, pp125-139

     

    14. Downward, P. (2005) Critical (realist) reflection on policy and management research in sport, tourism and sports tourism. European Sport management Quarterly 5:3, pp.302-322.

     

    15. Ekenci, guner, (2002) ) genclik ve spor ilmudurlerinim gorev alanlarinin onem ve zaman bakimindan degeriendirilmesi, gubed egt . spor der , g I,s,83-90.

     

    16. Funk D,C : D.F Mahony ,M.Nakazawa S. Hirakawa("" '). Development of sport interest inventory (SII) Implications for measuring unique consumer motives at team sporting events International Journal of Sport Marketing and Sponsorship

    .3,pp.291-316.

     

    17. Funk.Daniel C. & Tennille I.Bruun (2006) the role of socio- psychological and culture-education motives in marketing international sport tourism: A cross-cultural perspective, Tourism Management, Article in press.

     

    18. Gammon S., & Robinson, T., 1997, "Sport and Tourism: a conceptual framework. Journal of Sport Tourism"

     

    19. Gibson, H. J. (1998) Sport tourism: a critical analysis of research. Sport Management Review 1:1, pp.45-73.

     

    20. Gibson, .H. 1. (2004) Moving beyond the 'what is and who of sport tourism to understanding 'why', Journal of Sport Tourism 9:3, pp.247-265.

     

    21. Gibson, H.J (1999). Sport tourism: The rules of the game. Parks & Recreation, Arlington.Jun. VOL.34,Iss6;pg.36,8pgs.

     

    22. Gokyay, Birten, (2001 ) , bir kurilista halkla iliskilerin yerive onemi , halkia iliskiler semineri 2000 mpm yay ,ankara. S. 103

     

    23. Hall, C. 1992 a, “I Hallmark Tourisf Events”, Belhaven press .London.

     

    24. Hall, C., 1992b, “Adventure, sport and health tourism", in Special Interest Tourism (edited by M. L. 8. and C. M. Hall), Bel1haven Press, London

     

    25. Hay, B. Botterill, D. (ed) (1989) Leisure day trips: the new tourism. Tourism and Leisure (Part Two): Markets, Users and Sites Leisure Studies Association, East Bourne.

     

    26. Heather Gibson Sport Tourism: Concepts and Theories. Sport in Society, Volume 8, Issue 2 June 2005; pages, 133-141

     

    27. Heather J. Gibson & etal (2003). Small-scale event sport tourism: fans as tourists. Tourism Management 24 (2003) 181-190.

     

    28. Hillary cominission, (1998), the growing business of sport and leisure an update to 1992. www.hillary sport.org .nz.

     

    29. Hinch, T & Higham, J., 2003,” Sport 'Tourism development" " channel view

     

    30. http://ardabilcustoms,ir/

     

    31. Hudson, S. 2003. Sport and Adventure Tourism", the Haworth Hospitality Press

     

    32. International sports tourism Initiative 2000-2005) (2000) , report of the International sports tourism. Advisory group,sport Ireland,

    33. Jenning, G., 1998A, Tourism research,) John wily Sons Itd, Australia

     

    34. John Harris .The Science of Research in Sport and Tourism: Some Reflections upon the Promise of the Sociological Imagination Journal of Sport & Tourism, Volume 11. Issue .2 May 2006, pages 153-171

     

    35. Kamilla Swart, Toward Developing a National Sport Tourism Strategy ill South Africa Beyond2010 Politikon, Volume 34, Issue 3 December 2007, pages 373-391

     

    36. Kim nam-su, Laurence chalip.(2003). Why travel to the fifa world cup? Effects motives, background, interest, and. constraints, Tourism Management Article in press,

     

    37. Kotler, Philip William mindak (2004),marketing and public relation ,journal of marketing , octobr .13-20

     

    38. Kozak, M. (2003). Comparative analysis of tourist motivations by nationality and destinations, Tourism management 23, pp.22-232.

     

    39. Nogawa.H; Y.Yamaguchi; H.Yumiko (1996) An empirical research study on Japanese’s sport tourism in sport- for -ell events : Case studies of a single night event and a multiple- nigt event. Journal of travel

     

    40, Nogwa, H; Y.Yamguchi, and Y. Hagi (1996). An empirical research study on Japanese sport tourism in sport. – All.Events:Case studies of a single- night and a multiple event. Hournl of Travel Research, 35:45-45.

     

    41. Pedal , Richard, (1999) ,teskilat nasil planlanir,ergin zoga , idarecilik ve sanat , sevk ve idare , dernegi , lstanbul , s.131 publication, UK

     

    42. Robinson, T. and Gammon, S. (2004) A question of primary and secondary motives: revisiting and applying the sport tourism framework, Journal of sport Tourism 9:3 , pp.221-233.

     

    43. Ryan, C, (1991) Recreational Tourism: A Social Science Perspective Routledge. London

     

    44. Shank, M.D. (201), sports marketing: a strategic perspective second edition upper saddle river, NI: prentic hall.

     

    45, Sport and recreation in Australia, www. sport.net, gov auldocsal srmcbrochune

     

     46. Standevan, J. and De Knop, P.(1999) Sport Tourism,human Champaign kinetics, champion

     

    47.  Thapa, B and penning ton-Gray, Lan Holland,s.(2002). Assessing the validity of an outdoor recreation constraints model for tourists to Florida. Center for Tourism Research and Development.

     

    48. Thomas D. Hinch, Canadian Sport and Culture in the Tourism Marketplace, Tourism Geographies, Volume 8, Issue 1, February 2006,pages 15-30

     

    49. Travel Industry Association of America. (1999) Travel statistics and trends .www.tia.org.com.

     

    50. Travel Industry Association of America. (2001) Travel statistics and trends .www.tia.org.com.

     

    51. UMS, Grompton J.L. (1992). The roles of perceived inhpitrers and facilitators in pleasure travel destination decisions journa1 of Travel Research 303,pp:8-15

     

    52. Weed, M. (2006) Sports tourism research 2000-2004: a systematic review of knowledge and a meta-evaluation of method. Journal of Sport & Tourism 11:1, pp.5-30.

     

    .

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت