گزارش بازدید از شرکت زیمنس

تعداد صفحات: 95 فرمت فایل: word کد فایل: 10004025
سال: 1383 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: پایان نامه مهندسی مکانیک
قیمت قدیم:۱۶,۱۰۰ تومان
قیمت: ۱۴,۰۰۰ تومان
دانلود فایل
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه گزارش بازدید از شرکت زیمنس

    مقدمه

    گزارشی که مقابل روی شما می باشد ماحصل بازدید اینجانب به همراه چند تن از مهندسین و تکنسین ها از شرکت زیمنس در کارگاه Rotor می باشد.

    در تهیه این گزارش سعی بسیار شده تا مطالب از ترتیب و نظم خاصی برخوردار باشد تا خواننده این گزارش از روند انجام کار بصورت گام به گام مطلع گردد. جهت حصول به این مهم از روش مشاهده و نحوه انجام کار و ترتیب انجام کار و انطباق مشاهدات، دستورالعمل (EMD) استفاده شده است.

    در این گزارش سعی بسیار شده مطالب و تصاویر از هماهنگی خاصی برخوردار باشد تا خواننده را در درک مطالب یاری دهد.

    مطالب مطرح شده در این گزارش بر اساس (EMD) 14700000 می باشد. در ضمن یا هماهنگی هایی که مسئولین محترم در آلمان انجام دادند اینجانب توانستم علاوه بر دوره بلیدگذاری روتور مدتی زمان کوتاهی هم در قسمت سیل زنی و دیبور آموزش دیده و تجربه جدیدی کسب کنم.

    متاسفانه زمان آموزش دیبور روتور بسیار کوتاه بود و اینجانب موفق به دیدن دیبور کردن روتور E-Type نشدم، بلکه روتور از نوع H را مشاهده کردم. و هیچ مدرک و سندی در اختیارم قرار داده نشده  و اپراتورها در جواب سوال من می گفتند که پلیسه گیری کاری تجربی و چشمی است و اینجانب هم تمام توان خود را به کار برده تا بتوانم از این دانش بهره مند شوم.

    در پایان از تمام مسئولین قدردانی و تشکر می نمایم که این فرصت را به اینجانب داده اند تا بتوانم از دانش روز بهره مند شوم.

    با تشکر از مسئولین محترم

    محسن آزاددهقان

     

    خلاصه گزارش:

    این گزارش مربوط به دوره آموزشی مونتاژ بلیدهای روتور توربین بخار مدل E-TYPE می باشد، این روتور دارای St 31 می باشد که بلیدهای این نوع توربین از نوع Righ بوده و به سه نوع ND و F و TX تقسیم می شود.

    مراحل مونتاژ از St 24 به سمت St 1 در inner casing و بعد بلیدهای St30 (stati on avy balde ring) به سمت بلیدهای St 29 (F) گاید تا St 25   guid balde carrir می باشد.

    و در آخر بلیدهای St1 جا زده می شوند.

    و بلیدها از St1 به سمت St31 بزرگتر و سنگین تر می شوند.

    وزن روتور بلیدگذاری شده 38 تن می باشد.

    محل قرار گرفتن مجموع روتور در توربین، بین دو نیمه upper و Lower پوسته های (chamber8) استاتور می باشد.

    فصل اول : مشخصات روتور توربین بخار E-Type

    1-1 آشنایی :

    این روتور دارای شفتی به طول mm6239  می باشد که برروی این شفت 31 ردیف بلید از نوعهای مختلف می نشینند.

    بلیدهای روتور به 3 دسته تقسیم می شوند.

    1-TX  blades

    2-F  blades

    3-ND  blades

    بلیدهای TX که 28 ردیف اول را شامل می شوند.

    بلیدهای F فقط ردیف 29 را شامل می شوند.

    Nd blades with fir-Tree Root هم ردیف 30 و 31 را شامل می شوند.

    ردیف 1-24 روتور را پوسته inner casing پوشش می دهد که آن(  High    pressure) گفته می شود. (طبق گفته EMD به آن IP می گویند).

    و ردیف 25 تا 29 را پوسته quide blade carrier شامل می شود که به آن IP       (Instermediate  pressure)می گویند.

    و ردیف 30-31 را پوسته Stationary blade ring شامل می شود که به LP (Low pressure) تقسیم بندی می شود.

    -1- قسمت های روتور:

    1)کاورسر شفت                                  Turning gear             

    2) دندانه های محیطی سرشفت 

                           جهت سنور دور روتور

     

    3) محل قرار گرفتن یاتاقان

    4) محل قرار گرفتن سینگمنت      outer casing

    5) محل قرار گرفتن سینگمنت      innner casing (استوانه بالانس)

    6)24 ردیف پره های قسمت HP روتور (high pressure)

    7)سوراخ های بالانسینگ

    8) 5 ردیف پره های قسمت IP  روتور    (Inter mediate pressure)

    9) دو ردیف پره های قسمت Lp روتور   (low pressure)

    10) محل سوراخ های بالانسینگ

    11)شفت سیل      shaft  casing    

    12) برینگ سیل  bering  Casing 

    13) انتهای شفت نشیمنگاه یاتاقان

    3-1- تفاوت بلید F و TX:

    بلید TX از سمت Pressure Surface صاف و از سمت Suction surface به صورت مخروطی است در نتیجه بلید TX دارای زاویه Conus (مخروطی) می باشد و شراد از رو به رو به شکل متوازی الاضلاع است.

    بلید F: از دو جهت حرکت Root به شراد، دارای 2 زاویه Conuse می باشد.

    و شکل شراد آن به صورت Z است.

    و دو نوع بلید فوق در Root با هم تفاوتی ندارند.

    (تصاویر در فایل اصلی موجود است )

    تصویر 1:  بلیدهای Tx                                                                 تصویر 2: بلید های F                                                         

    4-1 تفاوت بلید های R و L و روش شناسایی آن ها (blade):

    دو نوع blade ثابت در توربین بخار مورد استفاده قرار می گیرد که blade راست (R) و blade چپ (L) می باشد. اگر blade را طوری در مقابل خود برروی میز قرار دهیم قسمت ریشه blade (Root) مقابل ما و قسمت شراد یا caver plate دورتر از ما قرار گیرد و قسمت سطح فشار ،suction blade Surface در پایین و قسمت Pressure Surface در بالا بماند.

    اگر خمیدگی به سمت راست باشد یعنی بخار را به سمت راست هدایت کند blade از نوع R می باشد و اگر خمیدگی به سمت چپ باشد یعنی بخار را به سمت چپ هدایت کند blade از نوع L می باشد.

    در توربین بخار E-type همه bladeها از نوع R می باشند.

    5-1 تعریف شراد یا cover plate:

    منظور از cover plate یا شراد در هر blade به قسمت انتهای blade گفته می شود که بعد از مونتاژ bladeها برروی شیار stage مخصوص خود این cover plateها با یکدیگر تشکیل یک Ring دایره ای شکل می دهند که بعد از تیریم سطح شراد و درآوردن شیار seal، سیل زنی آغاز می شود در Rotor سطح شراد بلندتر از سطح Root می باشد. (برعکس استاتور)

    سنگ زنی ما برروی suction surface می باشد.

     

    فصل دوم: DIBOR

    پلیسه گیری (DIBOR) شامل:

    1-معرفی ابزار

    2-نحوه کار

    3-نکات ایمنی

    1-2 معرفی ابزار

    - انواع فرز انگشتی 3mm

    - مینیاتوری 90 

    - گرندر بلند

    - دستکش

    - لباس مخصوص سفید رنگ                                                          

    تصویر 3:  انواع فرز انگشتی

    - شیلد

    - اسکاچ

    - پرچمی

    - انبردستی

    - شلنگ باد و ارگان

    سمباده P80                                                                                                                                                                                    

    تصویر 5:  لباس مخصوص

    2-2 نحوه کار:

    اپراتورها باید با پوشیدن لباس مخصوص (سفیدرنگ) و دستکش و زدن شیلد و آماده کردن وسایل و ابزار مشغول کار می شوند.

    شفت برروی فیکسچر های مخصوص گذاشته، این شفت بوسیله غلطک هایی بر روی فیکسچرها می چرخد و با فشار دادن یک اهرم پایی این کار انجام می شود.

    اپراتورها ابتدا با انبردست مشغول کندن پلیسه های بلند می شوند

    برای زدن تمام پلیسه ها اپراتور در یک سمت نشسته و با چرخش شفت برروی فیکسچر براده برداری می کند و در پایان به سمت دیگر شفت رفته و مشغول گرفتن پلیسه ها به همین طریق می شود.

  • فهرست و منابع گزارش بازدید از شرکت زیمنس

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    1- مدارک فنی و نقشه های مربوط به توربین بخار E-Type شرکت زیمنس

    2- مشاهدات عینی در شرکت زیمنس و آموزش های دریافتی در طی دوره

    3- عکس های گرفته شده در کارگاه Rotor شرکت زیمنس

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت