فهرست و منابع پایان نامه بررسی تاثیر فرهنگ سازمانی در استفاده از فناوری اطلاعات
فهرست:
چکیده 1
فصل اول: کلیات تحقیق
1-1- مقدمه. 2
1-2-بیان مسئله. 4
1-3-اهدف پژوهش... 7
1-3-1- هدف کلی.. 7
1-3-2-اهداف فرعی.. 7
1-4-سوالات پژوهش... 7
1-4-1-سؤال اصلی.. 7
1-4-2- سوالات فرعی.. 7
1-5- فرضیه های تحقیق. 7
1-5-1-فرضیه اصلی تحقیق.. 7
1-5-2- فرضیات فرعی: 7
1-5-3- متغیر زمینه ای.. 8
1-6-مدل تحلیل تحقیق. 8
1-7- اهمیت و ضرورت پژوهش... 8
1-8-انگیزه پژوهشگر. 10
1-9-تعاریف نظری و عملیاتی متغیرهای پژوهش... 10
1-9-1-فرهنگ سازمانی.. 10
1-9-2-فناوری اطلاعات و ارتباطات... 12
3-7-1- کارکنان. 13
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تجربی تحقیق
2-1- مبانی نظری فرهنگ سازمانی.. 14
2-1-1-تعاریف فرهنگ سازمانی.. 16
2-1-2-اهمیت فرهنگ سازمانی.. 17
2-1-3-خصوصیات فرهنگ سازمانی.. 19
2-1-4-منابع فرهنگ... 21
2-1-5-شیوه پیدایش فرهنگ... 21
2-1-6-انواع فرهنگ سازمانی.. 22
1- فرهنگ قوی : 23
2-1-7-الگوها و تئوری های اساسی برای تبیین و تشریح فرهنگ سازمانی.. 25
2-1-7-1-الگوی آجیل پارسونز : 26
2-1-7-2-الگوی ویلیام اوچی.. 26
2-1-7-3-مدل فرهنگ سازمانی «پیترز» و «واترمن» 27
1- التزام عملی شدن. 28
2- توجه به ارباب رجوع. 28
3- خود گردانی و کارآفرینی.. 28
5- تبحر و چیرگی در مدیریت.. 28
7- بکارگیری ستاد اداری کم. 28
8-استفاده همزمان و مقتضی ازساختارهای مکانیکی وارگانیکی.. 29
2-1-7-4-تئوری های فرهنگ سازمانی دیل و کندی.. 29
2-1-7-5- الگوی « لینوین و استرینگر» 29
2-1-7-6-الگوی «هافستده» «هاریسون» 30
2-1-7-7-الگوی « ادگار شاین» 30
2-1-7-8-الگوی لیت وین و اترینگر. 31
2-1-7-9-الگوی کرت لوین.. 31
2-1-7-10-الگوی منوچهر کیا 31
2-1-7-11-الگوی استیفن رابینز. 33
2-1-8-رابطه فرهنگ سازمانی با رضایت شغلی.. 33
2-1-9- ابطه فرهنگ و ساختار سازمان. 34
2-1-10-نقش فرهنگ سازمانی در مدیریت دانش... 34
2-1-11-رابطه فناوری و فرهنگ... 35
2-1-12-رابطه فرهنگ و مدیریت... 35
2-1-13-رابطه فرهنگ و رفتار سازمانی.. 35
2-1-14-کارکرد فرهنگ سازمانی.. 36
2-1-15-زنده نگه داشتن فرهنگ: 36
2-1-16-عوامل مؤثر در تغییر فرهنگ سازمانی.. 37
2-1-17-فرهنگ های سازمانی سالم و فرهنگ سازمانی بیمار. 38
2-2-مبانی نظری فناوری اطلاعات(IT) 38
2-2-1-تاریخچه فناوری اطلاعات... 38
2-2-2-مفهوم فناوری اطلاعات... 39
2-2-3- چیستی فناوری اطلاعات... 41
2-2-4-کاربردهای فناوری اطلاعات... 45
2-2-5-شاخص های فناوری اطلاعات (IT) 50
2-2-5-1-مفاهیم اساسی فناوری اطلاعات : 50
2-2-5-2-استفاده رایانه و مدیریت فایل.. 51
2-2-5-3-واژه پردازها 51
2-2-5-4-صفحه گسترده ها 52
2-2-5-5-بانک اطلاعاتی.. 52
2-2-5-6- ارائه مطلب... 53
2-2-5-7-اینترنت... 53
2-2-6-اینترنت چیست ؟. 54
2-2-7-شبکه عنکبوتی جهانی www... 54
2-2-8-موتورهای جستجو و بازیابی اطلاعات... 55
2-2-9-فناوری پوش... 55
- ارتباطات شبکه ای 56
2-2-10-راهکارهای استفاده از فناوری اطلاعات... 57
2-2-11-نقش فناوری اطلاعات... 57
2-2-12-ارزش فناوری ارتباطات... 58
2-2-13-توانایی های فناوری ارتباطات... 59
2-2-14-راهبردهای فناوری اطلاعات... 60
2-2-15-نظام های اطلاعاتی و ارتباطی.. 60
2-2-16-فناوری ارتباطات در زندگی آینده 65
2-2-17-مشکلات کشورهای در حال توسعه در زمینه فناوری اطلاعات... 65
2-2-18-نحوه تأثیر فناوری اطلاعات بر ساختار سازمان. 67
2-2-19-فناوری ارتباطات و تأثیر آن بر تحولات ساختار جامعه. 68
2-2-20-فناوری ارتباطات و اطلاعات، نیاز امروز مدیران فردا 68
2-2-21-مدیریت فن آوری اطلاعاتIT.. 69
2-3-پیشینه پژوهش... 70
2-3-1-پژوهش های انجام شده در زمینه فرهنگ سازمان و فناوری اطلاعات... 70
2-3-2-پژوهشهای انجام شده در زمینه فناوری اطلاعات... 72
2-4-جمع بندی پیشینه تحقیق. 78
فصل سوم: روش شناسی تحقیق
3-1- قلمرو تحقیق (موضوعی،زمانی،مکانی) 80
3-1-1- قلمرو موضوعی.. 81
3-1-2- قلمرو زمانی.. 81
3-1-3- قلمرو مکانی.. 81
3-2-روش انجام تحقیق. 81
3-3-جامعه آماری.. 81
3-4-نمونه آماری.. 82
3-5-فنون و ابزار ها و تکنیک های گردآوری داده ها: 83
3-6-فنون و ابزارهای تجزیه و تحلیل داده ها 83
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
4-1-مقدمه. 86
4-2-توصیف داده ها 86
4-2-1-توزیع نسبی پاسخگویان بر حسب اطلاعات عمومی پرسشنامه. 86
4-2-1-1-توزیع نسبی پاسخگویان بر حسب جنسیت... 86
4-2-1-2-توزیع نسبی پاسخگویان بر حسب وضعیت تاهل.. 87
4-2-1-3-توزیع نسبی پاسخگویان بر حسب میزان تحصیلات... 87
4-2-2-نتایج و یافته های توصیفی حاصل از سنجش و بررسی گویه های مربوط به شاخصهای هفت گانه فرهنگ سازمانی.. 88
4-2-2-1-توزیع نسبی پاسخگویان بر حسب پاسخ به گویه های شاخص نو آوری و ریسک پذیری.. 88
4-2-2-2-توزیع نسبی پاسخگویان بر حسب پاسخ به گویه های شاخص توجه به جزئیات. 89
4-2-2-3-توزیع نسبی پاسخگویان بر حسب پاسخ به گویه های شاخص نتیجه محوری: 90
4-2-2-4-توزیع نسبی پاسخگویان بر حسب پاسخ به گویه های شاخص توجه به افراد. 91
4-2-2-5- توزیع نسبی پاسخگویان بر حسب پاسخ به گویه های شاخص توجه به گروه ( گروه گرایی) 92
4-2-2-6- توزیع نسبی پاسخگویان بر حسب پاسخ به گویه های شاخص تهور طلبی.. 93
4-2-2-7-توزیع نسبی پاسخگویان بر حسب پاسخ به گویه های شاخص ثبات وضع موجود : 94
4-2-2-8- توزیع نسبی کارکنان بر حسب وضعیت فرهنگ سازمانی در مجموع. 95
4-2-3- نتایج و یافته های توصیفی حاصل از سنجش و بررسی گویه های مربوط به شاخصهای هفت گانه مهارتهای ICDL.. 96
4-2-3-1- توزیع نسبی پاسخگویان بر حسب پاسخ به گویه های شاخص آشنایی با اصول و مفاهیم. 96
4-2-3-2- توزیع نسبی پاسخگویان بر حسب پاسخ به گویه های شاخص مدیریت فایلها 97
4-2-3-3- توزیع نسبی پاسخگویان بر حسب پاسخ به گویه های شاخص صفحه گسترده ها 98
4-2-3-4- توزیع نسبی پاسخگویان بر حسب پاسخ به گویه های شاخص بانکهای اطلاعاتی.. 99
4-2-3-5- توزیع نسبی پاسخگویان بر حسب پاسخ به گویه های شاخص اینترنت... 100
4-2-3-6- توزیع نسبی پاسخگویان بر حسب پاسخ به گویه های شاخص واژه پردازها 101
4-2-3-7- توزیع نسبی پاسخگویان بر حسب پاسخ به گویه های شاخص ارائه مطلب... 102
4-2-3-8- توزیع نسبی کارکنان بر حسب وضعیت فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICDL)در مجموع. 103
4-3- تحلیل داده ها 104
4-3- 1-آزمون نرمال بودن توزیع. 104
4-3-1-1-آزمون نرمال بودن توزیع شاخص فرهنگ سازمانی: 104
4-3-1-2-آزمون نرمال بودن توزیع شاخص فناوری اطلاعات (ICDL): 105
4-3-2-آزمون فرضیه اصلی پژوهش.... 106
4-3-3-آزمون فرضیه های فرعی پژوهش.... 107
4-3-4-رگرسیون چند متغیره: 116
فصل پنجم: نتیجه گیری کلی و ارائه پیشنهادات
5-1-مقدمه. 120
5-2-خلاصه نتایج توصیفی.. 120
5-3-خلاصه نتایج تحلیلی.. 122
5-4- بحث و نتیجه گیری.. 125
5-5-محدودیتها و مشکلات پژوهش... 127
5-6-پیشنهادهای پژوهش... 127
الف)پیشنهادات کاربردی.. 127
ب)پیشنهادات برای تحقیقات آتی.. 129
منابع: 130
پیوست- پرسشنامه. 135
.
منبع:
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-IT
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
46-
47-
48-
49-
50-
51-
52-
53-
54-
55-
56-
57-
58-
59-IT
60-
61-
منابع لاتین:
1-AduseiU Alexander yaw, (2000).” In formation communicontion technology development in third world countries: the case of Ghana”Dissertation a bstract. PhD , the ohiostate university..
2-Adkinson, stacyj , (2005). “Examining organizational culture and subculture in higher education: utilizing the competing values frame work and the three- perspective theory”. Dissertation a bstract Ed.D. Ballstate university.
3-Cunningham, Michael R, (2003).” organization culture and mergers: Management’s reflective perceptions of the relation ship between organizational culture and a merged firm’s ability to accomplish its pre- merger objectives”. Dissertation a bstract PhD. Newyork university.
4-Daniels, Carolina , (1994). Information Technology the management challenge.
5-Haigh, michelm , (2006). “organizational culture, identity, commitment, and citizenship behaviors: Antecedents, chang over time, interrelation ships”.
6-Hollifield, Sylvia, (2005). “ An examination of teacher Job satisfaction, work- related stress and organizational culture in three school district”. Dissertation a bstract PhD wayne state university.
7-Jian, Guowei, (2004). In formation and communication technology (ICT), culture, and power: To ward a “nco- socitechnical” theory of organizing. Dissertation a bstract PhD , university of colorad , at Boulder.
8-Kangas, Lisamario, (2006). “An assessment of the relation ship between organizational culture and continuos knowledge management initiatives”.
9-Lin, pao- cheng, (2005). “Leader ship style and organizational culture: A case study in a college of technology in Taiwn”. Dissertation a bstract PhD. University of the in carnate ward.
10-Min, Johns, (2003). Productivity growth and in formation communication technology in vestments in the united states. Dissertation a bstract PhD. George mason university.
11-Moorhead, Agaregor & Griffin, Rich W.(1998) organizational Behavior,.. Managing people and organization. 5 thed. Boston: Houghton Mifflinco. Pp: 94-99.
12-Peters, Thomas J & waterman, Robert H. (1981), In search of Excellence: lessons from America’s Best- tun companies. Newyork: HAPPER & Row. Pub. inc.
13-Ramcharitar, Anu Nadina, M. A, (2006). “Astudy of how organizational culture in fluencer the standard of customer service: A qualitative approach”. Dissertation a bstract M.A. Angelo state university.
14-Smith, shawn kevin, (2005). “Arts in education and organizational culture: the impact of the arts on the culture of a school”. Dissertation a bstract EdP university of southern calfurnia.
15- Stephen p. Robbins, 1997, “ Essentials of organizational Behavior” , fifth edition, Prentice Hall International. Inc. pp: 54,115.
16-Thomas, charalambos Bob, MA, (2002). “Information communications technologies in education: A Foustian bargain? Dissertation a bstract M.A. MC Gill university (Canada)
17-Zhang, man, (2005). “Indormation technology capability, organizational culture, and export performance”. Dissertation a bstract PhD Washington state university.
18-Zuber, Julianne K, M. A, (2003). Technology traning, and development: An exploratory study of Internation In formation and communication technology (ICT) development programs. Dissertation a bstract M.A American university.
.