پایان نامه بررسی تأثیر رویکرد ساختارگرا و نقش گرا بر مهارت صحبت کردن در بین زبان آموزان ایرانی

تعداد صفحات: 170 فرمت فایل: word کد فایل: 1000352
سال: 1391 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: پایان نامه علوم تربیتی
قیمت قدیم:۲۳,۶۰۰ تومان
قیمت: ۲۱,۵۰۰ تومان
دانلود فایل
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه بررسی تأثیر رویکرد ساختارگرا و نقش گرا بر مهارت صحبت کردن در بین زبان آموزان ایرانی

    بررسی تأثیر رویکرد ساختارگرا و نقش گرا بر مهارت صحبت کردن در بین زبان آموزان ایرانی

    چکیده:

    این پایان نامه سعی در بررسی تاثیر دو رویکرد ساختارگرایان و نقش گرایان بر روی مهارت صحبت کردن
    دانش آموزان با محدودیت سنی 14- 15 - 16ساله شده است. برای انجام این موضوع یک مطالعه ی کیفی روی دو گروه از دانش آموزان به تعداد صد نفر متشکل از گروه کنترل و آزمایش در موسسه تودی (Today) اردبیل که به صورت اتفاقی انتخاب شده بودند انجام گرفت. فعالیت های ارتباطی مختلفی که در روش کاربردی[1] مطرح است با گروه آزمایش بکار برده شد. در حالیکه گروه ساختارگرایان در معرض آموزش غیرارتباطی یعنی بر حسب روشهای ساختارگرایی از جمله شنیداری[2]- گفتاری قرار گرفتند. قبل از شروع هر نوع آموزش به هر دو گروه یک پیش آزمون جهت اطمینان از وضعیت اولیه آن ها در مورد متغیری که قرار است مورد سنجش قرار بگیرد ارائه شد و در نهایت یک پس آزمون جهت بررسی نتیجه ی آموزش بعد از ارائه ی درمان به گروه آزمایش و ارائه ی دارونما به گروه کنترل به عمل آورده شد.

    در حالیکه دو گروه در مرحله ی پیش آزمون معدل تقریباً یکسانی داشتند در مرحله ی پس آزمون گروهی که به روش کاربردی آموزش دیده بود معدل بالایی نسبت به گروه کنترل (ساختارگرایان) داشتند. این مطالعه نشان داد که روش ارتباطی (CA) تاثیر بیشتری روی مهارت صحبت کردن دانش آموزان دارد.1-1 مقدمه

    نگاه های زبان شناسی و روان شناسی مختلف منجر به ایجاد روش های آموزشی (روشهای) مختلف شده  تا بتوانند در دوره های مختلف روی یادگیرنده (زبان آموز) تاثیر بهتری بگذارند. بعضی از این روش ها نتوانستند  به هدف مورد نظر یعنی روان صحبت کردن زبان آموز برسند تا این که روش دیگر متاثر از نگاه  به زبان و نگاه به انسان ظهور نمود. یکی از گرایش های مورد قبول بین زبان شناسان و روان شناسان  رویکرد ارتباطی بوده است که در سال 1970 بوسیله ی شورای انجمن اروپا معرفی شد. (گالوی[3]، 1993) و اساس رویکرد ارتباطی به وسیله ی (نونان[4]، 1998) طرح ریزی شد که بر این افکار بود که یادگیرنده نه تنها دستور زبان مورد نظر را یاد بگیرد بلکه باید بتواند از آن زبان به عنوان وسیله در اجتماع، کار انجام دهد (همان: ص 25).

    اساساً در رویکرد کاربردی هدف، توانش ارتباطی است (فینوچیار و برومفیت[5]، 17 : 1983). بنابراین هدف اصلی این رویکرد و یا نگاه به زبان ارتباط در زبان هدف بصورت روان می باشد.

    در حالیکه در رویکرد ساختارگرایی که بیشتر از سوسور نشات گرفته بود به زبان بصورت ساختار نگاه می کردند و هرگز به روح زبان توجه نمی کردند و زبان آموزان زبان را که در پشت درهای مدرسه یاد می گرفتند هرگز نمی توانستند به بیرون از حیطه ی کلاس درس دانش خود را انتقال دهند. در حالیکه در رویکرد ارتباطی هدف ارتباط در محیط واقعی زبان بود (همان : ص 90).

    گرچه سالهاست کتاب های مختلف در روش آموزشی (ایران) به کار برده می شود ولی سخت است به راحتی پیشرفت زبان آموزان را که هدف اصلی مهارت صحبت کردن است تایید کرد. چرا که دانش آموزان و یا دانشجویان پس از 13 و یا حتی 16 سال از توانایی ارتباط به زبان مقصد ناتوان می باشند.

    1-2 بیان مسئله

    این طور به نظر می رسد که آموزش زبان خارجی در ایران پس از گذشت سال ها تقریباً بصورا سنتی می باشد. روش سنتی با وجود پیشرفت علم زبان شناسی و روان شناسی آموزش و روش های مختلف هنوز هم در بین مدارس و آموزشگاه های  کشور حکم فرماست. (تواجری، 1982) تاکید می کند که روش های به کار رفته در مدارس کشور دانش آموزان و دانشجویان را به انگیزه ی اصلی هرگز نمی رساند و اکثراً بر حسب روش دستور – ترجمه و یا خواندن می باشد (همان: ص 143).

    بنابراین کتاب ها بر حسب مهارت خواندن و یا بصورت ساختاری تنظیم شده است و اساس یادگیری،  ساختار زبان و دستور می باشد.

    دانشجویان و یا دانش آموزان بدون توجه به تلفظ و استفاده از سی دی فقط کمی در مهارت خواندن  و به ندرت در نوشتار تسلط پیدا می کنند. مساله ی مهم و دوم این که اکثر معلمان زبان تسلط کامل به روان شناسی آموزش و زبان شناسی ندارند و در صورتی که حتی کتاب های مختلف و جدید در اختیار داشته باشند با توجه به عدم توانایی علم آموزش هرگز مهارت در علم روش شناسی[6] جهت پیشرفت دانشجویان در مهارت  مهم صحبت کردن موفق نیستند.

     

    1-3 سؤالات تحقیق

     آیا رویکرد کاربردی و رویکرد ساختارگرایی در مهارت صحبت کردن زبان خارجی با هم فرق دارند؟

    آیا رویکرد کاربردی نسبت به رویکرد ساختارگرایی در مهارت صحبت کردن خارجی تأثیر بیشتری دارد؟

    1-4 فرضیه های تحقیق

    رویکرد کاربردی و رویکرد ساختارگرایی در مهارت صحبت کردن زبان با هم فرق دارند.

    رویکرد کاربردی نسبت به رویکرد ساختارگرایی در مهارت صحبت کردن زبان خارجی تأثیر بیشتری دارد.

    1-5 اهداف و اهمیت تحقیق

    الف) دانش آموزانی که زبان را در کلاس یاد می گیرند نمی توانند آن دانش زبانی را به دنیای بیرون (بیرون از جو کلاس) انتقال بدهند. این تحقیق کاربردی زبان می تواند کمک شایانی روی کاربرد زبان بصورت عملی باشد.

    ب) این تحقیق می تواند یک انگیزه برای این جانب برای بکاربردن آن در کلاس باشد و در ضمن بعد از 17 سال تدریس در موسسات مختلف اولین فرصت و شانس این بود که بصورت علمی آن را انجام
    داده ام.

     

    1-6 تحدید و محدودیت در تحقیق

    هر طرح پژوهشی دامنه و عمق مشخصی دارد که به بررسی مساله خاص می پردازد و به پرسش های معین پاسخ می دهد. هر چه این دامنه خاص تر باشد و مساله مورد بررسی و پرسش های آن با دقت بیشتری تبیین شود، پژوهش مورد نظر از اعتبار بیشتری برخوردار خواهد بود.

    از سوی دیگر هر طرح پژوهشی در محیط واقعی انجام می شود و محقق ناگزیر است نگاه واقع بینانه به روند کار خود داشته باشد. زمان و توان محققان در اجرای طرح های پژوهشی محدود است و نمی توان انتظار داشت آنان فارغ از واقعیت های زندگی در فضای رویایی و خیالی به مطالعه بپردازند.

    به این ترتیب پژوهشگر در ابتدا مرز خود را به دقت مشخص می سازد تا بتواند همه ی وجوه موردنظر را در آن بررسی کند. مرزی که محقق تعیین کرده از جنس محدوده (یا حدود تحقیق) است که به آن دامنه ی تحقیق گفته می شود.

    در واقع تعیین چهارچوب تحقیق نوع (تحدید است) که به انواع آن اشاره خواهد شد. اما در خلل تحقیق و بسته به محیطی که پدیده ی مورد نظر در آن قرار دارد محقق با مسائل و مشکلاتی مواجه خواهد شد که از جنس محدودیت های پژوهش است در نتیجه بخش نخست این موضوع ریشه در ماهیت درونی تحقیق دارد که با خواست پژوهشگر انجام می شود و مطلوب است.

     

    [1] . Communicative Language Teaching

    [2]. Audio- Lingual Method

    [3]. Galloway, 1993

    [4]. Nunan, 1998

    [5]. Finocchiaro and Brumfit: 1983, 17.

    [6] . Methodology

  • فهرست و منابع پایان نامه بررسی تأثیر رویکرد ساختارگرا و نقش گرا بر مهارت صحبت کردن در بین زبان آموزان ایرانی

    فهرست:

    فصل اول: کلیات

    1-1 مقدمه........................................................................................................................... 2

    1-2 بیان مسئله..................................................................................................................... 3

    1-3 فرضیه تحقیق................................................................................................................ 4

    1-4 اهداف و اهمیت تحقیق.................................................................................................. 4

    1-5 تحدید و محدودیت تحقیق............................................................................................ 4

    1-6 اصطلاحات کلیدی........................................................................................................ 7

    1-6-1 ساختارگرا.................................................................................................. 7

    1-6-2 برنامه درسی ساختاری................................................................................ 7

    1-6-3 نمونه دادن / سرمشق دادن........................................................................... 7

    1-6-4 مصاحبه مهارت گفتاری............................................................................... 8

    1-6-5 رویکرد انسان گرایانه.................................................................................. 8

    1-6-6 رویکرد ترکیبی........................................................................................... 8

    1-6-7- رویکرد تجزیه ای..................................................................................... 9

    1-6-8 رویکرد ارتباطی.......................................................................................... 9

    1-6-9 مهارت صحبت کردن.................................................................................. 9

    1-6-10 رویکرد سنتی........................................................................................... 9

    فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تاریخی تحقیق

    2-1 مقدمه.......................................................................................................................... 12

    2-2 نگاه به زبان قبل از ساختارگرایان (نگرش سنتی به زبان).................................................. 13

    2-2-1 صورت و معنی قبل از ساختارگرایان........................................................... 14

    2-2-2 عدد دستور ی........................................................................................... 15

    2-2-3 جنسیت دستور ی...................................................................................... 15

    2-2-4 زمان دستور ی و غیردستور ی.................................................................... 15

    2-2-5 ابدیت دستور ی و اهمیت زبان نوشتاری...................................................... 15

    2-2-6 الگوگیری از مقولات زبان خارجی برای تدوین زبان مقصد........................... 16

    2-2-7 آمیزش دستور در زمانی و هم زمانی............................................................ 16

    2-2-8 اجزاء کلام قبل از ساختارگرایان.................................................................. 17

    2-3 ساختارگرایان به زبان چگونه نگاه می کردند؟.................................................................. 17

    2-3-1 ساختارگرایان و مهارت صحبت کردن......................................................... 18

    2-3-2 ساختارگرایان و هم زمانی و در زمانی......................................................... 18

    2-3-3 ساختارگرایان و شبکیه زبان........................................................................ 19

    2-3-4 ساختارگرایان هم نشینی و جانشینی............................................................ 19

    2-3-5 ساختارگرایان و جنبه فیزیک زبان............................................................... 20

    2-3-6 ساختارگرایان و معنی................................................................................. 20

    2-4 روش بررسی و یا تحلیل دوگانه از دیدگاه ساختارگرایان................................................. 21

    2-5 سازهای پیاپی در ساختارگرایان..................................................................................... 24

    2-6 نارسائی تجربه سازه در ساختارگرایان............................................................................. 25

    2-7 نگاه به زبان قبل از سوسور............................................................................................ 27

    2-8 تحولات ساختارگرایی بعد از سوسور............................................................................. 28

    2-9 ساختارگرایان (توصیف گرایان)..................................................................................... 33

    2-10 انقلاب جدید نگاه به زبان بعد از ساختارگرایان (رویکرد زایشی و چامسکی).................. 37

    2-11 نگاه نقش گرایان به زبان............................................................................................. 45

    2-12 نقش گرایان و گونه های کاربردی یا سیاق سخن.......................................................... 48

    2-12-1 رسمی.................................................................................................... 48

    2-12-2 مشروتی، صحبت یا گفتگو کردن با گروه کوچک ناشناس و غریبه............... 49

    2-12-3 سبک تصادفی........................................................................................ 49

    2-12-4 سبک صمیمانه........................................................................................ 49

    2-12-5 سبک بسیار خشک.................................................................................. 50

    2-12-6 سبک دست پا شکسته............................................................................. 50

    2-13 نقش گرایان و توانش ارتباطی..................................................................................... 50

    2-13-1 توانش کلامی که گاه جزئی از توانش اجتماعی- زبانی به حساب می آید یعنی

    دانش چگونگی آغاز کردن و تمام کردن به مکالمه..................................................... 51

    2-13-2 توانش اجتماعی زبان............................................................................... 51

    2-13-3 توانش دستور ی..................................................................................... 51

    2-13-4 توانش جبرانی یا راهبردی........................................................................ 51

    2-14 نگاه به زبان در ایران.................................................................................................. 52

    2-15 نگاه به یادگیری وا نسان............................................................................................. 54

    2-15-1 نگاه به یادگیری و انسان قبل از ساختارگرایان............................................ 54

    2-15-2 یادگیری از دیدگاه ساختارگرایان.............................................................. 55

    2-15-3 یادگیری و روان شناسی شناختی.............................................................. 57

    2-15-3-1 حافظه حسی............................................................................... 57

    2-15-3-2 حافظه کوتاه مدت....................................................................... 58

    2-15-3-3 حافظه بلند مدت......................................................................... 58

    2-15-3-4 راهبردهای شناختی...................................................................... 61

    2-15-3-5 راهبردهای فراشناختی.................................................................. 62

    2-15-3-6 رده بندی کردن........................................................................... 62

    2-15-3-7 یادگیری معنادار و طوطی وار....................................................... 63

    2-15-3-8 دانش عملی یا عملیاتی و دانش خبری.......................................... 63

    2-15-3-9 پردازش نزولی............................................................................ 64

    2-15-3-10 پردازش صعودی...................................................................... 64

    2-15-3-11 یادگیری پیاپی و پردازش موازی................................................ 65

    2-15-3-12 یادگیری استنتاجی و یادگیری استقرایی....................................... 65

    2-15-4 نگاه به یادگیری – رویکرد انسان گرایانه................................................... 66

    2-16 متغیرهای مربوط به یادگیرنده...................................................................................... 69

    2-16-1 سن....................................................................................................... 69

    2-16-2 جنس..................................................................................................... 69

    2-16-3 متغیر شناختی......................................................................................... 70

    2-16-4 روش شناختی........................................................................................ 70

    2-16-4-1 وابسته به میدان و ناوابسته به میدان....................................................... 71

    2-16-4-2 سازش کننده و غیرسازش.................................................................... 71

    2-16-4-3 جزئی نگر و کلی نگر......................................................................... 71

    2-16-4-4 توانایی ذاتی و استعداد........................................................................ 72

    2-16-5 راهبردهای یادگیری................................................................................. 72

    2-16-6 متغیر عاطفی .......................................................................................... 73

    2-16-7 متغیر اجتماعی و فرهنگی........................................................................ 75

    2-17 روش آموزشی با دیدگاه زبان شناسی ساختارگرایان...................................................... 76

    2-17-1 رویکرد ................................................................................................. 78

    2-17-2 نظریه یادگیری ....................................................................................... 81

    2-17-3 طرح درسی............................................................................................ 84

    2-17-4 اهداف .................................................................................................. 84

    2-17-5 برنامه درسی........................................................................................... 85

    2-17-6 انواع فعالیت های یادگیری و تدریسی...................................................... 87

    2-17-7 نقش زبان آموز....................................................................................... 91

    2-17-8 نقش معلم.............................................................................................. 92

    2-17-9 نقش مطالب آموزشی.............................................................................. 93

    2-17-10 رویه.................................................................................................... 94

    2-18 روش آموزشی پیش نقش گرایان................................................................................. 97

    2-19 رویکرد ارتباطی....................................................................................................... 101

    2-19-1 کلاس های ارتباطی............................................................................... 103

    2-19-2 مواد درسی .......................................................................................... 103

    2-19-3دانش آموز............................................................................................. 104

    2-19-4 معلم..................................................................................................... 105

    2-19-5 مهارت شنیدن........................................................................................ 106

    2-19-6 مهارت سخن گفتن و آموزش زبان به صورت کاربردی............................. 109

    2-19-7 مهارت خواندن و آموزش زبان بصورت کاربردی...................................... 112

    2-19-8 مهارت نوشتن و آموزش زبان بصورت کابردی......................................... 113

    2-20 پیشینه تحقیق در مورد رویکرد نقش گرایان و ساختار گرایان........................................ 115

    فصل سوم: روش

    3-1 مقدمه......................................................................................................................... 120

    3-2 نوع تحقیق................................................................................................................. 120

    3-3 روش تحقیق.............................................................................................................. 121

    3-4 واحد تحلیل............................................................................................................... 123

    3-5 جامع آماری............................................................................................................... 124

    3-6 تعیین حجم نمونه........................................................................................................ 124

    فصل چهارم: تجزیه و تحلیل یافته ها در جدول

    4-1 مقدمه......................................................................................................................... 126

    4-2 تجزیه و تحلیل داده ها در جدول................................................................................. 126

    4-3 طرح مسأله و طرح فرضیه های پژوهش و جمع بندی.................................................... 126

    فصل پنجم: نتیجه گیری

    5-1 مقدمه......................................................................................................................... 137

    5-2 نتیجه......................................................................................................................... 137

    5-3 پیشنهادات عملی........................................................................................................ 138

    5-4 پیشنهادات علمی........................................................................................................ 139

    منابع.................................................................................................................................. 140

    .

    منبع:

    باقری، مهری (1378). مقدمات زبان شناسی، انتشارات قطره.

    باطنی، محمدرضا (1387) مسائل زبان شناسی نوین، انتشارات آگه.

    Adams, R.J. (2004). Learner-learner Interactions: Implications for Second Language Acquisition. Dissertation Abstract International, 65 (09), 239. (UMINO 3148617).

    Aitchison, J. (1981). Language Change: Progress or Decay? London: Fontana Paperbacks.

    Alexander, Neville et al ., Alphabétisation et Diversité Linguistique Dans une Perspective Globale: échange Interculturel Avec Des Pays Africains , Strasbourg / Graz: Conseil de l'Europe / Centre Européen Pour les Langues Vivantes, 2007, ISBN 978-92-871-6140-6.

    Anderson, J.R. (1985). Cognitive Psychology and Its Implications (2nd edition). New York: W.H. Freeman.

    Ausubel, D.P. (1968). Educational Psychology- a Cognitive View. New York: HoH, Rinehard and Winston.

    Ayako Deguchi and Hiroyuki Oshita. 2003. Meaning, Proficiency and Error Types: Variations in Nonnative Acquisition of Unacusative Verbs. EuroSLA 2003 Conference. Edinburgh, Scotland. September 19-21.

    Bailey, R.W. and M.Gorlach (eds) (1982). English as a World Language. Ann Arbor: University of Michigan Press.

    Bakalman, H.O. (2004). Teachers’lack of Awareness as a Factor Preventing the Implementation of The Communicative Approach in Female Intermediate.

    Baker, C. and D. Cokely (1980). American Sign Language: a Teacher’s Resource Text on Grammer and Cultare. Marylan: TJ publishers.

    Berliner, D.C. (1984). “The Half-full Glass: a Review of Research on Teaching”. (In P.L.Mosrsfordled) Using What We Know About Teaching. Alexandria, Va. Association for Supervision and Curriculum Development.

    Berns, M.S. (1985). Functional Approaches and Communicative Competernce: English Language Teaching in Non-native Context. Dissertation Abstract International, 46(07), 159. (UMI No. 8521720).

    Bialystok, E. (1982). On The Rlationship Between Knowing and Using Linguistic Forms. Applied Linguistics, 3(3), 118-205.

    Bloomfield, L. (1933) Language. New York: Molt. Burrhus Fredrick Skinner.

    Bloomfield, L. (1933). Language. New York: Holt.

    Brown, Dunstan, Greville Corbett, Carole Tiberius (eds.) 2003. Agreement: A Typological Perspective. Special Volume of Transactions of the Philological Society. Vol 101. No 2. Blackwell Publishing.

    Brown, E.K. and J.E Miller (1980). Syntax: A Linguistic Introduction to Sentence Structure. London: Mutchinson.

    Brown, H.D. (1980). Principles of Language Learning and Teaching. Englewood Cliffs, N.J.: Prentice Hall.

    Brown, H.D. (1987). (2nd edition) Principles of Language Teaching and Learning. New Jersey: prentice- Hall.

    Brown, H.D. (2000). Principles of Language Learning and Teaching San Francisco: Addison Wesley Longman, Inc.

    Chen, Ch. (2000). A Study of Four ESL Student’s Experiences with Communicative Language Teaching: Cultural and Personal Aspects in Class Interaction and Newsgroup Participation. Dissertation Abstract International, 65 (01), 187. (UMI No. 3119680).

    Choi, S. (1999). Teaching English as A Foreign Language in Korean Middle Schools: Exploration of Communicative Language Teaching Through Teachers’ Beliefs and Self-reported Classroom Teaching Practices. Dissertation Abstract International, 60 (08), 126. (UMI No. 9941302).

    Clark, H.H. and E.Clark, (1977). Psychology and Language. New York: Harcourt, Brace, Jovanovich.

    Clarke, J.L. (1987). Curriculum Renewal in School Foreign Language Learuing. Oxford: Oxford University Press.

    Cnale, M. (1980). “From Communicative Competence to Communicative Language Pedagogy”. In J.C. Richards and R.Schmidt (ed) Language and Communication. Harlow: Langman, PP 2-28.

    Corbett, Greville. (To Appear). Gender and Noun Classes. In Timothy Shopen (ed.) Language Typology and Syntactic Description, Second Edition. Cambridge: Cambridge University Press.

    Curran, C.A (1976). Counseling-learning in Second Languages. Apple River: Apply River press.

    D Bradley, P Lewis, C Court & N Jarkey Thailand Hill Tribes Phrasebook. Melbourne: Lonely Planet 1991

    Darian, S.G. (1972). English as A Foreign Language: Mistory, Development, and Methods of Teaching. Norman: University of Oklahoma Press.

    Docteur ès Lettres 1976 (linguistics), Paris VIII; Ph.D. 1969 (linguistics), Massachusetts Institute of Technology; A.B. 1964 (mathematics), Columbia. Honorary Degrees: Doctorate Honoris Causa 2011 Bucharest (Romania), Doctorate Honoris Causa 1995, Leiden (The Netherlands).

    Edward, J.R. (1979) Language and Disadvantag e. London: Edward Arnold.

    Ellis, R. (1985). Understanding Second Language Acquisition. Oxford: Oxford University Press.

    Finoechiaro, M., & Brumfit, Ch. (1983). The Functional-Notional Approach: From Theory to Practice. Oxford: Oxford University Press.

    Flannigan, R.A (1999). Exploring a Foreign Language Student Teacher’s Beliefs and Perceptions About Communicative Language Teaching. Dissertation Abstract International, 61 (06). 191. (UMI No. 9975136).

    Foss, D.L. and D.T. Hakes (1978). Psychologuistic: an Introduction to The Psychology of Language. New jersey: Prentice-Hall.

    Franz Boas, 1858-1942. Along With His Student Alfred Kroeber, Franz Boas Was One of The Principal Founders of Modern American Anthropology and Ethnology.

    Gage, N.L. (Ed). (1975). the Psychology of Teaching Methods. Chicago: Illinois.

    Gahin, G. S Myhill, D. (2001) The Communicative Approach in Egypt: Exploring the Secrets of the Pyramids. TEFL Web Journal. Retvieved January 6, 2007, From http://www.teflweb-j.org.

    Galloway, A. (1993). Communicative Language Teaching: an Introduction and Sample Activities. ERIC Clearinghouse on Languages and Linguistics Washington, DC. (ERIC Document Reproduction Service No. EP 357642).

    Galloway, A. (1993). Communicative Language Teaching: An Introduction and Sample Activeitics. ERIC Dearnghouse on Languages and Linguistics Washington, DC. (ERIC document Reproduction Service No. ED 357642).

    Gattegno, C. (1967). The Common Sense of Teaching Foreign Languages. New York: Educational solutions.

    Gattegno, C. (1967). The Common Sense of Teaching Foreign Languages. New York: Educational solutions.

    Good, T.L. and J. Brophy (1987). Looking in Classrooms. New York: Harper and Row.

    Gower, R., Phillips, D., S Walters, S. (1995). Teaching Practice Handbook. Oxford: Macmillan Education.

    Green, J.M. (1993). Student Attitudes Toward Communicative and Non-Communicative Activities: Do Enjoyment and Effectiveness Go Together? The Modern Language Journal. 77(1), 1-8.

    Greenberg, Joseph N., Language Universals, the Hague: Mouton, 1966.

    Gutichez, D.G. (2005). Developing Oral Skills Through Communicative and Interactive Tasks. Profile Issue in Teacher’s Professional Development, ISSN 1957-0790 Version Impersa. Bogota: Institucion Educativa Distrital Britalia.

    Halliday, M.A.K (1978). Language as Social Semiotic. London: Edward Arnold.

    Hiroyuki Oshita. 1998. The Unaccusative Trap and the Development of L2 Lexicon. CLS 34: The Panels, pp. 493-510. (The Proceedings From the Panels of the Chicago Linguistic Society's Thirty-fourth Meeting. Volume 34-2.)

    Hiroyuki Oshita. 2004. A Review of Unaccusativity in Second Language Japanese and English by Makiko Hirakawa, Hituzi Syobo, Tokyo 2003. Second Language 4, 99-101.

    Hockett, C.F. (1958). A Course in Modern Linguistics. New York: Macmillan.

    Kahn, David (1967). The Codebreakers: The Secret History of Writing. Macmillan.

    Kimmo Kosonen - Asia-Pacific Programme of Education for All First Language First: Community-based Literacy Programmes for Minority Language Contexts in Asia. Bangkok: UNESCO Bangkok, 2005.

    Knight, f. (2003). The Development of EFL Methodology. In Christopher N. Candlin and Neil Mercer (Eds.), English Language Teaching in Its Social Context (pp. 147-166). New York: Taylor & Francis Group.

    Konstantyuk, I. (2003). Communicative Language Teaching Methodology and the Teaching of Ukrainian. Dissertation Abstract International, 42 (01), 136 (UMI NO. 79970).

    Lado, R. (1957). Linguistics Across Cultures: Applied Linguistics for Language Teachers. Ann Arbor: University of Michigan Press.

    Lahu Dialects. Oriental Monograph No. 23. Canberra: Faculty of Asian Studies and Australian National University Press 1979

    Larsen-Freeman, D. (2004). Technigues and Principles in Language Teaching. Oxford: oxford University Press.

    Lenneberg, E. (1967). Bilogical Foundations of Language. New York: wiley.

    Liao, X. (2006). Information Jop in Communicative Classrooms. English Teaching Forum, 39(4).

    M Bradley & D Bradley 'Asian Students' Comprehension of Australian English' In M G Clyne (ed.) Australia, Meeting Place of Languages. Pacific Linguistics C-92, 171-181 1985

    Marckwardt, Albert (1967), "Introduction", The Five Clocks, Harcourt, Brace & World Authority Control   VIAF: 17296905

    Moulton, W.G. (1963). What is Structural Drill? International Journal of American linguistics 29 (2, pt.3): 3-15.

    Nunan, D. (1988). The Learner-centered Carricalum. Cambridge: Cambridge University Press.

    O’sullivan, M. (2001). Communicative Approach to Teaching English in Namibia: The Issue of Transfer of Western Approaches to Developing Countries. International Journal of Early Years Education, 9 (1), 51-61.

    O’sullivan, M. (2001). Communicative Approach to Teaching English in Namibia: The Issue of Transfer of Western Approaches to Developing Countries. International journal of early yars education, 9 (1), 51-61.

    Pedersen, Holger. 1931. [1962]. The Discovery of Language: Linguistic Science in the 19th Century. Translated by John Webster Spargo. Midland Book Edition. Bloomington: Indiana University Press.

    Peter, W. (Ed). (1996). Contemporary Issues in Teaching and Learning. New York: the Open University.

    Peter, W. (Ed). (1996). Contemporary Issues in Teaching and Learning. New York: the Open University.

    Revers, W.M. (1981). Teaching Foreignlanguage Skills. Chicago: university of Chicago Press.

    Richards, J.C and T. Rodgers (1986). Approaches and Methods in Language Teaching. New York: Cambridge University Press.

    Richards, J.C. and T. Rodgers (1986) Approaches and Methods in Language Teaching. New York: Cambridge University Press.

    Rivers, W.M. 1964. The Psychologist and the Foeign Language Teacher. Chicago: University of Chicago press.

    S A Wurm and S Hattori Language Atlas - Pacific Area. Canberra: Pacific Linguistics C-66 1981, C-67 1983

    Sampson, Geoffrey. 1980. Schools of Linguistics: Competition and Evolution. London: Hutchinson.

    Saussure, F. de (1916) Course in General Linguistic. New York: MC Grow-Hill.

    Skinner, B.F, Verbal Behavior, Ney York: Appleton-Century-Crofts, 1957.

    Spolsky, B. (1989). Communicative Competence, Language Proficiency, and Beyond. Applicd Linguistics, 10(2), 138-152.

    Stepp, J. E. (1996). Differences Between Teachers Using a Communicative and Noncommunicative Approach in Middle School Foreign Language Programs. Bissertation Abstract International, 57 (09), 320. (UMI No. 9703620).

    Stepp, J.E (1996). Difference Between Teachers Using a Communicative and Communicative Approach Middle School Foreign Language Programs. Dissertation Abstract International. 57 (09), 320. (UMI No. 9703620)

    Su, P. (1990). The Effectiveness of Role-play Activities in Learning English as a Foreign Language By Chinese College Students. Dissertation Abstract International, 51 (10), 252. (UMI NO. 9035073).

    Su, Y. (2002). Communicative Language. Teaching in Taiwan: The Teaching and Learning Experiences of Three Taiwanes English Teachers Who Studies in American Universities and Returned to Teach in Taiwan. Dissertation Abstract International, 63 (07), 215. (UMI NO. 3060308).

    Subsequently Appeared in (2010) J.-W. Zwart and M. de Vries (eds.) Structure Preserved: Studies in Syntax for Jan Koster, John Benjamins, Amsterdam, 215-228.

    Subsequently Appeared in (2010) R. Bok-Bennema, B. Kampers-Manhe & B. Hollebrandse (eds.) Romance Languages and Linguistic Theory 2008, Selected Papers From 'Going Romance' Groningen 2008, John Benjamins, Amsterdam, 145-170.

    Taylor, B.P. (1983). Teaching ESL: Incorporating a Communicative, Students-centered Component. TESOL Quarterly, 17(1), 69-85.

    Tuncel, E. (2006). An Evaluative of The Relationship Between Instructional Differences and Learning Outcomes: A Survey-Based and Experimental Study of A More Communicative Approach to Language Teaching in A Traditional Setting. Dissertation Abstract International, 67 (02), 433. (UMI NO. 824132).

    Wastrup, H. (1992). English Language Teaching Methodology and The Constraints of The Teaching Environment Indevelol’ing Countries. Dissertation Abstract International, 31(03), 154. (UMI NO. 73621).

    Widdowson, H.G. (1983). Directions In The Teaching Of Discourse In Brumfit Sjohnson The Communicative Approach To Language Teaching. Oxford: Oxford University Press.

    Wikins, D.A. (1976). Notional Syllabus. London: Oxford University Press.

    Wilkins, D. (1976). National Syllabuses. Oxford: Oxford University Press.

    Wilkins, D. (1976). National Syllabuses. Oxford: Oxford University Press.

    Winitz, H. (ed) 1981 The Comprehension Approach To Foreign Language Instruction Rowley: Newbury House.

    Yalden, J, (1996). The Communicative Syllabus: Evolution, Design And Implementation. New York: Internation Book Distributirs ltd.

    Yembise, Y. (1994). EFL Teachers’ Awareness Of The Theroretical And Praction Relevance Of The Communicative Approach In Junior Secondary School in the Highlands of Irian jaya, Indonesia. Dissertation Abstract Int  Ernational, 35 (05), 249. (UMI No. 17188).

    Zhang, M.X. (1997). The Diffecultes And Challenges Of Adopting The Communicative Approach In the TEFL At Secondary School in Qinghai Province, China. (Report No. 142). Eric Document Reproduction Service No. (ED 413790)

    Zhongguo Yuyan Dituji. [Chinese Edition Of The Preceding] Beijing: Social Sciences Press 1987/1991 

    .

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت