فهرست و منابع پایان نامه بررسی تأثیر آموزش بر روی آگاهی و نگرش بیماران هموفیل 12 تا 20 ساله مراجعه کننده به مجتمع درمانگاهی امام خمینی (ره) در رابطه با بیماری هموفیلی سال 82
فهرست:
زمینه پژوهش.............................................................................................................. 3-1
مروری بر مطالعات..................................................................................................... 4-3
چارچوب پنداشتی...................................................................................................... 7-4
اهداف پژوهش............................................................................................................ 7
فرضیه های پژوهش.................................................................................................... 8-7
تعریف واژه ها ........................................................................................................... 9-8
پیش فرضهای پژوهش................................................................................................ 9
روش پژوهش ............................................................................................................ 9
محیط پژوهش............................................................................................................ 10
جامعه پژوهش............................................................................................................ 10
نمونه پژوهش............................................................................................................. 10
مشخصات واحدهای مورد پژوهش............................................................................. 10
ابزارگردآوری داده ها ................................................................................................. 10
اعتبار علمی ابزار......................................................................................................... 10
اعتماد علمی ابزار........................................................................................................ 11
تجزیه و تحلیل داده ها ............................................................................................... 11
محدودیتهای پژوهش.................................................................................................. 12-11
اهمیت پژوهش .......................................................................................................... 12
ملاحظات اخلاقی....................................................................................................... 13
منابع فارسی................................................................................................................ 15-14
منابع خارجی
منبع:
منابع فارسی:
- اسدی، احمدعلی. (1379) ، فرایند یادگیری و اصول آموزش به بیماران ، تهران: انتشارات بشری.
- آذرگشیب ، اذن الله . (1376) ، روش های تحقیق در علوم پزشکی ، تهران: انتشارات لادن.
- آیکوف. رزندان . گیلبرت . (1377) ، کنترل بافت سینوویال در بیماران هموفیلی ، ترجمه پیوندی . فریال ، فصلنامه کانون هموفیلی ایران ، سال سوم، شماره نهم و دهم.
- احسانی و همکاران . (1379)،کودک بیمار، تهران : مؤسسه فرهنگی تور دانش .
- اسدی ،خشایار. (1381) ، پیشرفتهای پزشکی در هموفیلی ، بنیاد امور بیماریهای خاص ، شماره 12 و 13.
- انجمن هموفیلی ایران . (1377) ، هموفیلی ،نشریه آموزشی ، ج 4، شماره 2 ، تهران : انتشارات کانون هموفیلی ایران.
- برونر، سودارث. (1379) ، هندبوک پرستاری داخلی و جراحی ، ترجمه کلاهی و همکاران ، تهران : انتشارات گلبان.
- جلیلیان ، میترا. (1380) ، بررسی آگاهی و عملکرد پرستاران در مورد کاربرد داروهای شیمی درمانی رایج و استفاده از امکانات حفاظتی ، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی.
- چوپان ، علی اکبر (1381) . خدمات مرکز درمان جامع هموفیلی ایران ، فصلنامه کانون هموفیلی ، سال هفتم . شماره پانزدهم.
- دفتر اروپایی سازمان جهانی بهداشت. (1380) ، تحقیق در ارتقای سلامت، ترجمه سعید پارسی نیا و همکاران ، ناشر: دفتر ارتباطات و آموزش بهداشت ، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی .
- رحیمی ، نسرین . (1377) ، اصول مبانی خدمات بهداشتی ، تهران : انتشارات شهرآب.
- روان بد، شیرین . (1381) . گزارش کنگره جهانی هموفیلی ، فصلنامه کانون هموفیلی، سال هفتم ، شماره پانزدهم.
- ساعتچی ، محمود. (1374) ، روانشناسی کاربردی بر مدیران در خانه ، مدرسه و سازمان ، تهران : مؤسسه نشر و ویرایش.
صادقی ، محمود. امینی ، صفیه . محرز ، مینو. (1376) ، شیوع آنتی بادی بر علیه ویروس هپاتیت C در بیماران هموفیلی ، مجله بیماریهای عفونی و گرمسیری ، شماره 6 ، سال دوم.
- لک ، منیژه . (1377) ، خونریزیهای مفصلی (همارتروز) و درمانهای پیشنهادی برای بیماران هموفیل . فصلنامه کانون هموفیلی ایران . سال سوم ، شماره 9 و 10.
- نورانی ، معصومه . (1375) ، بررسی تأثیر آموزش بهداشت بر دانش و نگرش و عملکرد مادران دارای کودک هموفیل زیر 11 سال ، پایان نامه کارشناسی ارشد ، علوم پزشکی ایران.
- هاریسون (2001) ، بیماریهای خون ، اصول طب داخلی هاریسون ، ترجمه میرزاده و نورایی ، تهران : انتشارات اشتیاق.
منابع خارجی:
- Bastable S.(2000), Nurs as Educator : principle of teaching and learning , New york , Barttlet publishers.
- Brunner L, Soddarth D. (2000), Medical Surgical Nursing , philadelphia, j.B.co.
- Bulchek G, Gloskey. J. (2000) , Nursing Interventions, Essential Nursing treatment, philadelphia , N.B.Sanders.
- Choud hary. U.P. (2000), Hemophilia , personal practice, Indian pediatric , 37: 45-53.
- Karimi, M. (2002) , Inherited coagulation disorders in southern Iran , Hemophilia , Nov8 (6): 740-4.
- lanzkowsky, philip. (2000), Manual of pediatric Hematology and oncology, third Edition.
- Mannucci, pier M. (2002), Hemophilia and Related Bleeding disorders, Hematology , 27:4.
- Nazzaro, Ann marrie. (2000) , knowledge and health practices among the hemophilia population in the united states , Nationa hemophilia foundation, 116 west, 32 nd , st:11 th.
- ortto , E.W.(1997) , clinical Hematology : principles procedures, correlations, uk: WB sanders co.
- Potter P, perry A. (2003), foundamental of Nursing professional standard in Nursing practice, 4thed, St louic, Mosby.
- Rich. R et al . (1999), Multidiciplinary interventions for the management of heart failure, Am Heart j, 138(5), 599-600.
- Shaw , sus man. (1999), Hemophilia: the facts, Nurs stand , vol 13(3) , oct 6, 39-46.
- Spitzer, ada. (2002), “Children’s knowledge of Illness and treatment expriences in hemophilia”, jornal of pediatric Nursing, february, vol: 17, No: 1 , 43-51.
- Springhouse. (2002), patient teaching , Reference manual , pennsylvania, p:973.
- Stanhope, lancaster. (2000) , Community, public health Nursing, fifth edition, M. Mosby.
- Taylor LL. (1997). Foundamental of Nursing, second Edition, philaderphia, j B lippincott co.