پایان نامه میزان آشنایی و استفاده دانشجویان از شبکه های اجتماعی در فرآیند یادگیری

تعداد صفحات: 81 فرمت فایل: word کد فایل: 10002372
سال: 1393 مقطع: کارشناسی دسته بندی: پایان نامه مدیریت
قیمت قدیم:۱۴,۷۰۰ تومان
قیمت: ۱۲,۶۰۰ تومان
دانلود فایل
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه میزان آشنایی و استفاده دانشجویان از شبکه های اجتماعی در فرآیند یادگیری

    رشته مدیریت و برنامه ریزی

     پایان نامه

    دوره کارشناسی

    فصل اول

    کلیات

    1-1 مقدمه

    در دنیای ارتباطات‌، شبکه‌های اجتماعی را می‌توان از بستری مفید در تولید وبه اشتراک گذاری عقاید و عامل مهمی در رشد فردی و اجتماعی دانست. شبکه‌های اجتماعی با فراهم آوردن امکان ارتباط بین سرمایه‌های فردی به تشکیل سرمایه اجتماعی کمک می‌کنند. اینترنت نوع جدیدی از ارتباطات اجتماعی را به وجود آورده است که می‌تواند جهان جدیدی به موازات جهان واقعی به وجود آورد. این رسانه‌ها مخاطبان وسیع و متکثری دارند که می‌توانند به معنای واقعی مفهوم تازه‌ای از زمان ومکان را در اختیار ایشان قراردهند. به مدد این شبکه‌ها فواصل زمانی و مکانی عملاً از میان برداشته می‌شوند و انتقال اطلاعات، داده‌ها و سرمایه‌ها با سرعتی باورنکردنی و در سطحی وسیع صورت می‌گیرد .به کمک این شبکه‌های مجازی ضمن اینکه مفهوم جدیدی در مقابل شبکه‌های اجتماعی حقیقی شکل می‌گیرد امکان ارتباط همزمان میان افراد در نقاط مختلف دنیا به شکلی نو تر به‌وجود می‌‌آید.شبکه‌‌های اجتماعی را باید نسل جدیدی از وب‌سایت‌ها بدانیم که این ‌روزها به شدت مورد توجه کاربران گسترده اینترنت قرارگرفته اند. مبنای اصلی شکل‌گیری این گونه سایت‌ها امکان مفید تشکیل اجتماعات آنلاین بدون هرگونه محدودیت است . این شبکه‌های اجتماعی اگرچه در ظاهر متنوع بوده و هر کدام توانسته اند دسته‌ای از کاربران اینترنتی با ویژگی‌های خاص را گرد هم ‌آورند اما در این اصل مهم با یکدیگر مشترکند. از اینرو شبکه‌‌های اجتماعی را باید گونه‌ای جدید از رسانه‌های اجتماعی بدانیم که امکان دستیابی به نحوه جدیدی از ارتباط و به اشتراک‌گذاری پیام را در اینترنت فراهم آورده‌اند. امروزه میلیون‌ها نفر در گروه‌های سنی و شغلی مختلف عضو صدها شبکه‌ اجتماعی موجود در فضای مجازی هستند و بخش مهمی از فعالیت روزانه‌شان در این سایت‌ها سپری می‌شود.  

    1-2 بیان مساله

    یک شبکه اجتماعی یک ساختار اجتماعی است که از گروه‌های مختلف فردی یا سازمانی تشکیل شده است این شبکه‌های فرامرزی امروزه به شدت مورد توجه کاربران قرارگرفته اند وهرروز بر میزان کارایی آنها و همینطور علاقمندی هوادارانشان افزوده می‌شود. شاید مهمترین دلیل موفقیت این شبکه‌ها را باید در برخورداری آنها از رنگ و بوی اجتماعی جستجو کنیم این عامل مهم باعث شده تا کاربران ضمن حضور در محیط آنها نا خودآگاه شکل جدیدی از تعاملات اجتماعی را تجربه کنند که در شرایط عادی در بسیاری از جوامع عملا ممکن نباشد . یکی از مهمترین این شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک است . فیس‌بوک که امروزه به بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی دنیا تبدیل شده است در سال 2004 شبکه اجتماعی دانشجویان دانشگاه‌ هاروارد بود. دایره‌ کاربران فیس‌بوک در چند مرحله گسترش پیدا کرد تا اینکه در سال 2006 به همه‌ کاربران اینترنت رسید. (افراسیابی ، ۱۳۹۲)  در شبکه‌‌های اجتماعی عمومی هر نوع کاربری حضور دارد و اغلب دوستان و آشنایان آنلاین را می‌توان در آنها پیدا کرد، علاوه بر این‌ها، شبکه‌‌های اجتماعی خاصی نیز وجود دارد که بر محوریت موضوعی مشخص فعالیت می‌کنند. به‌عنوان مثال لست اف.ام[1]  از جمله معروف‌ترین آنهاست که علاقه‌مندان به موسیقی را گردهم جمع‌کرده، یا گودریدز [2]که شبکه اجتماعی مخصوص علاقمندان به کتاب است و فلیکر[3]که وب‌سایتی برای علاقمندان به عکاسی است.  گاهی نیز فعالیت شبکه‌‌های اجتماعی بر محوریت کاربران متعلق به کشور یا زبان یا نژاد یا دین خاصی متمرکز است. مثلا کیو.زون [4]که از بزرگ‌ترین وب‌سایت‌های دنیاست، شبکه اجتماعی چینی‌هاست. درباره طیف گسترده‌ای از موضوعات، شبکه‌‌های اجتماعی خاص ایجاد شده است که از طرفداران یک تیم خاص ورزشی تا فارغ‌التحصیلان یک دانشگاه یا هواداران یک خواننده ومشتریان یک رستوران را شامل می‌شود . طبق گزارش سال 2009 موسسه تحقیقاتی نیلسون درباره سایت‌های شبکه اجتماعی و وبلاگ‌ها، دو سوم از جمعیت کاربران اینترنت در کشورهای مورد بررسی، بازدیدکننده شبکه‌های اجتماعی یا وبلاگ‌ها هستند. استفاده از سایت‌های شبکه اجتماعی و وبلاگ‌ها در اینترنت رشد داشته و به چهارمین مورد استفاده کاربران تبدیل شده است. در سال گذشته در همه کشورهای مورد بررسی بیش از نیمی از جمعیت آنلاین، استفاده‌کنندگان از این نوع سایت‌ها بوده‌اند. بیل گیتس رئیس و مؤسس آمریکایی شرکت مایکروسافت، معتقد است تحت تأثیر فضاهای مجازی جدید که در آن تلویزیون‌ها و رایانه‌ها به یک شبکه‌ هوشمند جهانی مرتبط هستند، عناصر رفتاری انسان‌ها شکل خواهند گرفت و این شبکه‌ها، ستون فقرات ساختار اجتماعی ما را تشکیل می‌دهند (کاریزی، 1381: 329).اینترنت، این فناوری جدید، جایی بین دو سوی جبرگرایی فنی و سازه‌ اجتماعی قرار دارد و در انواع فعالیت‌های آدمی رخنه کرده است (پاترشیا، 1382: 403) اینترنت، شکل و شرایط کنش اجتماعی و تجربه انسانی را در سرتاسر جهان تعیین می‌کند (کاستلز، 1380: 13)آنا دایوینسکی»، یک اپلیکیشن برای دستگاه‌های هوشمند ساخت اپل طراحی کرده که واحد درسی خاصی را که وی در دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا تدریس می‌کند را به طور رایگان برای تمام دانشجویان به اشتراک می‌گذارد. همچنین دانشجویانی که علاقه‌مند به شرکت در این کلاس درس از طریق همین اپلیکیشن هستند، تکالیف خود را از طریق توئیتر با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند و در بسیاری از مواقع در حل مشکلات درسی به یکدیگر کمک می‌کنند. همچنین این استاد دانشگاه برای ترغیب دانشجویان به نظارت بر امور یکدیگر، شرایطی را فراهم نموده است تا هر دانشجو بر کار دانشجوی دیگر نظارت داشته باشد و به وی نمره دهد. جالب است بدانید که اپلیکیشن خانم دایوینسکی اکنون بیش از 58,000 کاربر دارد. وی می‌گوید:مشاهده این همه دانشجوی علاقه‌مند که از سراسر دنیا در این پروژه شرکت می‌کنند، شگفت انگیز است. همه آن‌ها با استفاده از بستر رایگان شبکه‌های اجتماعی با یکدیگر در ارتباط هستند و یک اجتماع مجازی گسترده را شکل داده‌اند.

    Edmodo یک سرویس آنلاین است که به شما اجازه می‌دهد تا یک کلاس درسی را به طور کامل در محیط مجازی برگزار نمایید. برای مثال می‌توانید به ارزشیابی دانش‌آموزان بپردازید و یا عکس‌ و مطالب آموزشی را با آنان به اشتراک بگذارید.این سرویس اکنون بیش از 17 میلیون کاربر دارد و از این حیث یکی از موفق ترین وب‌سایت‌های جهان محسوب می‌شود.

    برگزاری کلاس به صورت مجازی از طریق Second Life

    Second Life، همانطور که از نامش پیداست قصد دارد تا با ایجاد یک دنیای مجازی، دنیای دومی را در کنار این دنیا ایجاد کند و تا به اینجا نیز موفق بوده است. بسیاری از مدارس و دانشگاه‌های جهان از این سرویس برای برگزاری کلاس‌های درسی خود به صورت مجازی استفاده می‌کنند.

    برای مثال می‌توانید یک روز در هفته را به جای آن‌که کلاس درس را در مدرسه برگزار کنید. به دانش‌آموزان خود بگویید که در خانه بمانند و از طریق اینترنت شاهد برگزاری کلاس درس باشند. البته جای نگرانی نیست، زیرا شما نیز می‌توانید حضور آن‌ها را در کلاس درس و از راه دور کنترل کنید. با ذکر مواد بالا مشخص می گردد که  شبکه های اجتماعی در عصر حاضر  و آینده چقدی می توانند بر یادگیری علوم از طریق کاربران موثر  باشند و استفاده صحیح از انها تاثیرات شگرفی در یادگیری کاربران خواهد داشت لذا ما در این تحقیق بر آنیم تا رابطه استقاده از شبکه های اجتماعی و اینترنت در یادگیری دانشجویان را مورد مطالعه و بررسی قرار دهیم .  و به دنبال پاسخگویی به سوال زیر خواهیم بود که شبکه‌های اجتماعی چه آثار و پیامدهایی بر یادگیری  کاربران دارند؟

    1-3 اهمیت و ضرورت تحقیق

    با فرا رسیدن  عصر فناوری‌های نوین ارتباطی و گسترش فراگیر آن که به دنبال خود مفاهیم جدیدی چون واقعیت مجازی و فضای سایبری را به همراه آورد، تغییر و تحولات زیادی در زندگی بشر ایجاد شد و ما را با جهان جدیدی مواجه ساخت؛ جهانی که در آن متفاوت می‌اندیشیم، می‌نویسیم، می‌خوانیم، ارتباط برقرار می‌کنیم و به طور کلی، جهانی که در آن متفاوت زندگی می‌کنیم. ورود به این نوع جامعه ی جدید، همچون مرحله گذار از جامعه کشاورزی به جامعه صنعتی، تمامی جنبه‌های حیات بشری را تحت تأثیر قرار داده و تحولاتی عمیق را در ساختار جوامع و روابط میان افراد به وجود آورده است؛ به گونه‌ای که  عرصه‌های سیاسی، اجتماعی،‌ اقتصادی و فرهنگی را با انبوهی از فرصت‌ها و چالش‌های اساسی روبه‌رو ساخته است. (اسکندری پور، 1392)    در سال‌های اخیر، «شبکه‌های اجتماعی مجازی» با سرعتی بی‌نظیر گسترش یافته‌اند. پایگاه‌های مجازی: مای اسپیس [5]فیس بوک[6]، فایوهای (5hi)، فرندستر [7]، یوتیوب[8]، فیلکر[9]، اورکات [10]و تویتر[11]، مشهورترین این شبکه‌ها هستند که فضایی جذاب را برای ارتباط شبکه‌ای در فضای مجازی میان کاربران اینترنت و عمدتاً از نسل جوان، فراهم آورده و در مدت زمانی کوتاه، به‌سرعت رشد کرده‌اند؛ به عنوان مثال، FaceBook با توجه به اعلام سایت وکی پدیا تا سپتامبر سال 2011 م، بیش از 800 میلیون کاربر فعال دارد. (وکی پدیا، تاریخ مشاهده: 09/09/1390)یکی از مهم‌ترین ابعاد زندگی انسان که از این پدیده تأثیرات عمیقی را پذیرا خواهد شد، بعد یادگیری  است. یادگیری، یکی از مهم‌ترین مسائل جوامع می‌باشد. بی‌گمان، می‌توان گفت که یادگیری یکی  از نیازهای روانی انسان و پیش‌نیاز هر گونه زندگی جمعی است.و عامل مهم در توسعه خواهد بود

    1-4 اهداف پژوهش

    شناخت رابطه میان ویژگی‌هایشبکه های اجتماعی با یادگیری کاربران  و عوامل دیگری که با یادگیری در شبکه‌های اجتماعی رابطه معنا‌دار دارند، از جمله مهم‌ترین اهداف این پژوهش به حساب می‌آید.

    هدف کلی این تحقیق، رسیدن به این مسأله است که وجود شبکه‌های اجتماعی و بهره‌گیری، عضویت و حضور در این شبکه‌ها، چقدر می‌تواند یادگیری جوانان این مرزو و بوم را دستخوش تغییر تحول کرده و یا  به سوی زوال یا اضمحلال بکشاند.

    و این که آیا اصولاً به دلیل چالش‌هایی که از ناحیه این شبکه‌ها ممکن است برای جامعه جوان ایران به وجود آید، می‌تواند در یادگیری جوانان مثمر ثمر باشد یا نه ؟

    1-5 فرضیه های پژوهش

    بین شبکه های اجتماعی و یادگیری دانشجویان رابطه معناداری وجود دارد

    بیین استفاده از اینترنت و یادگیری دانش آموزان رابطه معناداری وجود دارد

    1-6  سوالات تحقیق :

    بین شبکه های اجتماعی و یادگیری دانشجویان رابطه معناداری وجود دارد

    بیین استفاده از اینترنت و یادگیری دانش آموزان رابطه معناداری وجود دارد

    1-7 مفاهیم نظری

    گروهی از نظریه‌پردازان جدید، مدعی ظهور و شکل‌گیری نوع جدیدی از جامعه‌اند که با گذشته کاملاً متفاوت است. این عده معتقدند ما اکنون در حال پشت سر گذاشتن «عصر اول رسانه‌ها» و شاهد «عصر دوم رسانه‌ها» هستیم (پاستر، 1377: 74 75)

    تعاملی بودن، جمع‌زدایی، ناهمزمانی، تمرکززدایی، ظرفیت بیشتر و انعطاف‌پذیری، از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های وسایل ارتباطی همگانی در دوره کنونی به شمار می‌آیند (شکر خواه، 1382). این ویژگی‌ها باعث شده‌اند که افراد استفاده‌کننده از ابزارهای نوین، توانایی بالایی در تحول و ایجاد اطلاعات داشته باشند و بدین ترتیب، ابزارهای ارتباطی از حالت یک‌سویه بودن خارج شده و بیشتر جنبه‌ تعاملی به خود بگیرند.

    اینترنت

    برای تعریف شبکه‌های اجتماعی مجازی، ابتدا باید به تعریف مفاهیم شبکه و اینترنت پرداخت؛ چون از یک سو شبکه، نقش بنیادی در توصیف جامعه در عصر اطلاعات ایفا می‌کند و از سوی دیگر، شبکه‌های اجتماعی مجازی، صورت‌های تکامل یافته ی اینترنت است که از درون آن پدیدار شده است. «شبکه،‌ مجموعه‌ای از نقاط اتصال یا گروه‌های به هم پیوسته است. نقطه اتصال یا گره، نقطه‌ای است که در آن یک منحنی خود را قطع می‌کند. این‌که نقطه اتصال چه چیزی است، مشخصاً به نوع شبکه‌های مورد نظر بستگی دارد.» برای مثال، سیستم‌های تلویزیونی، استودیوهای تولید سرگرمی، مراکز گرافیک رایانه‌ای، گروه‌های خبری و دستگاه‌های متحرک تولید، ارسال و دریافت علایم شبکه‌ جهانی رسانه‌های جدید هستند که کانون بیان فرهنگی و افکار عمومی در عصر اطلاعات می‌باشند (کاستلز، 1380: 544)

    به طور خلاصه، می‌توان مهم‌ترین آثار مثبت و منفی اینترنت در حوزه مسائل اجتماعی و فرهنگی را این گونه برشمرد: تبادل فرهنگی، دسترسی آسان به منابع اطلاعاتی، خارج شدن از انزوا و تفریحات سالم، از جمله مزایا و آثار مثبت اینترنت به حساب می‌آیند و در مقابل، تهاجم فرهنگی، افزایش شکاف طبقاتی، دسترسی آسان به منابع ممنوع و بی‌تفاوتی نسبت به ارزش‌ها،‌ هنجارها و ناهنجاری‌ها، سیطره زبان انگلیسی و نقض حقوق اولیه افراد، جزو معایب و آثار منفی اینترنت محسوب می‌شوند.

    شبکه اجتماعی

    رسانه‌های اجتماعی، بنا بر یک تعریف، رسانه‌هایی برای برقراری تعامل اجتماعی مبتنی بر وب هستند و راهی ارزان و قابل دسترس برای انتشار اطلاعات از سوی عموم کاربران.

    شبکه‌های اجتماعی را فراتر از گونه‌ای وب‌سایت می‌توان به عنوان رسانه‌های جدیدی در نظر گرفت که در ساختارهای اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی تغییراتی ایجاد کرده‌اند. چالش‌هایی که شبکه‌های اجتماعی در سال‌های اخیر با آن‌ها مواجه بوده‌اند، حوزه‌هایی فراتر از فضای مجازی را تحت تأثیر قرار داده است. شبکه‌های اجتماعی از سویی به عنوان یکی از گونه‌های رسانه‌های اجتماعی، امکانات تعاملی قابل توجهی برای کاربران اینترنتی فراهم کرده‌اند و در افزایش مشارکت شهروندان در برخی فرایندها مؤثر بوده‌اند؛ از سویی، این شبکه‌ها با آسیب‌های گسترده‌ای در حوزه‌هایی از قبیل: حریم خصوصی، کپی‌رایت، اعتیاد مجازی، سوء استفاده از کودکان، دزدی اطلاعات و هویت و مواردی این‌چنینی مواجه بوده‌اند. این شبکه‌ها همچنین عرصه ارتباطات سیاسی را نیز متحول کرده‌اند. (جعفری، 1389)

  • فهرست و منابع پایان نامه میزان آشنایی و استفاده دانشجویان از شبکه های اجتماعی در فرآیند یادگیری

    فهرست:

    فصل اول کلیات.. 1

    1-1 مقدمه. 2

    1-2 بیان مساله. 3

    1-3 اهمیت و ضرورت تحقیق.. 5

    1-4 اهداف پژوهش... 6

    1-5 فرضیه های پژوهش... 7

    1-6  سوالات تحقیق :. 7

    1-7 مفاهیم نظری.. 7

    فصل دوم ادبیات تحقیق.. 10

    2-1 مقدمه. 11

    2-2 تولد شبکه‌ های اجتماعی.. 11

    2-2-1– تعریف شبکه های اجتماعی.. 13

    2-2-2 تاریخچه مختصراز شبکه های اجتماعی.. 13

    2-2-3 انواع شبکه های اجتماعی.. 14

    2-2-4 قابلیت ها وکارکردهای شبکه های اجتماعی.. 14

    2-3 شبکه‏ های عمومی و تخصصی.. 15

    2-4 شبکه‌های اجتماعی مجازی.. 16

    2-5 شبکه‌ های اجتماعی در ایران.. 18

    2-6 ویژگی‌های شبکه‌های اجتماعی.. 19

    2-7 کار کردهای شبکه مجازی.. 21

    2-8 کارکرد شبکه‌های اجتماعی در عصر جهانی شدن.. 23

    2-8-1 حوزه اقتصاد. 24

    2-8-1-1  تبلیغات هدفمند اقتصادی.. 24

    2-8-1-2  ارتباط مستقیم با مشتری.. 25

    2-8-1-3  رفع محدودیت‌های تجاری.. 25

    2-8-2  حوزه فرهنگ... 25

    2-8-2-1  امکان برقراری ارتباطات مجازی مستمردر مقابل ارتباطات حقیقی.. 25

    2-8-2-2  گسترش ارزش‌های انسانی و اخلاقی در گستره جهانی.. 26

    2-8-2-3  ایجاد محتوا و پیام توسط اعضا. 26

    2-8-2-4  حذف مرزهای جغرافیایی و تبادلات گسترده فرهنگی.. 26

    2-8-3  حوزه سیاست.. 27

    2-8-3-1 انتشار آزاد و سریع اخبار و اطلاعات وافزایش قدرت تحلیل کاربران.. 27

    2-8-3-2 شکل‌گیری خرد جمعی در انبوه اطلاعات.. 27

    2-8-3-3 امکان بیان آزادانه آرا و آشنایی با افکار دیگران.. 28

    2-8-3-4 سازماندهی آزادانه گروه‌های سیاسی واجتماعی.. 28

    2-8-3-5 توسعه سطح مشارکت‌های اجتماعی در جامعه. 28

    2-9 شبکه‌ های اجتماعی و سواد رسانه‏ ای.. 29

    2-10 آمارهایی درباره‌ی شبکه‌ های اجتماعی.. 31

    2-11 قابلیت‌های شبکه‌ های اجتماعی.. 32

    2-12 شبکه‌ های اجتماعی فراتر از ابزارهای تکنولوژیکی.. 33

    2-13 مقایسه کاربران چهارشبکه اجتماعی توییتر، فیس‌بوک، لینکدین و مای اسپیس... 34

    2-13-1 فیس بوک... 34

    2-13-2 مای اسپیس... 34

    2-13-3توییتر. 35

    2-13-4لینکدین.. 35

    2-14 اشتراک‌ها و تفاوت‌ها. 36

    2-15 استفاده از شبکه‌های اجتماعی در کتابخانه‌های دانشگاهی: فرصت‌ها و چالش‌ها. 37

    2-15-1 استفاده کتابخانه ها ازوب ۲. 39

    2-15-2 مفهوم کتابخانه. 40

    2-16 مزایای استفاده ازوب ۲ درکتابخانه ها. 41

    2-17 استفاده کتابخانه ها از شبکه های اجتماعی.. 42

    2-18 کاربردهای شبکه های اجتماعی درکتابخانه ها. 43

    2-19 اینترنت :. 44

    2-20 اینترنت در برابر وب.. 46

    2-21 پیدایش اینترنت و تاریخچه آن.. 46

    2-22 اینترنت و وب.. 48

    2-23 یادگیری.. 48

    2-23-1 پویایی یادگیری مجازی و ویژگی های آن.. 48

    2-23-2 مزایای آموزش از راه دور. 49

    فصل سوم روش تحقیق.. 52

    3-1 روش پژوهش :. 53

    3-2 جامعه آماری :. 53

    3-3 ابزار پژوهش :‌ 53

    3-5 روش های تجزیه وتحلیل اطلاعات :. 53

    منابع.. 54

    .

    منبع:

    افراسیابی ،محمد صادق(۱۳۹۲).نگاهی به نقش فیس بوک در کتاب مطالعه شبکه های اجتماعی وسبک زندگی جوانان .به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا).

    اسکندری پور،ابراهیم.شبکه های اجتماعی اینترنتی کتاب محور.فصلنامه کتاب مهر،شماره ۱٫

    بشیر ،حسن(۱۳۹۲).د یباچه کتاب شبکه های اجتماعی وسبک زندگی جوانان.به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا).

    پاتریشیا، ولیس (1382)، روان‌شناسی اینترنت، ترجمه فضل الله قنادی، تهران: انتشارات دانشگاه کمبریج، مؤسسه انتشاراتی ایران نو.

    پاستر، مارک (1377)، عصر دوم رسانه‌ها، ترجمه غلامحسین صالح‌یار، تهران: انتشارات مؤسسه ایران.

    جعفری، یوسف (1389)، شبکه‌های اجتماعی، وبلاگ رسانه و ارتباطات.

    چن واویانگ(۱۳۹۲).کتابخانه های دانشگاهی با وب ۲ مواجهه اند:کاربردها ومفاهیم.ترجمه صدیقه جعفرزاده.

    رضوی ،سید عباس(۱۳۹۰).کاربرد رسانه های اجتماعی در آموزش .مجله رشد.دوره بیست وهفتم .شماره ۳

    دوران، بهزاد (1381)، تأثیر فضای سیبرنتیک بر هویت اجتماعی، پایان‌نامه دکتری، تهران: دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده علوم انسانی.

    دین پرست،منوچهر(۱۳۹۱).اخلاق شبکه های اجتماعی .سایت همشهری .

    دهخدا، علی اکبر (1381)، لغت‌نامه، جلد 14، دوره جدید، تهران: انتشارات دانشگاه تهران.

    شرفی، محمدرضا. (1374)، جوان و بحران هویت. تهران: انتشارات سروش، چاپ سوم.

    شکرخواه، یونس (1382)، ریشه‌های انقلاب جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی، از پایگاه اینترنتی: www.bashgah.net

    فرهنگی، علی‌اکبر (1380)، ارتباطات انسانی، جلد اوّل، چاپ پنجم، تهران: دفتر خدمات فرهنگی رسا.

    همو (1374)، رسانه‌های جمعی و نقش آن‌ها در ساختار اجتماعی واقعیت. فصلنامه پژوهش و سنجش: شماره 5.

    قوانلو قاجار،مصطفی(۱۳۹۱).کارکردهای شبکه های اجتماعی برای دانشجویان؛مطالعه موردی فیس بوک.پژوهش ارائه شده در همایش شبکه های اجتماعی مجازی وزندگی روزمره.

    کاستلز مانوئل (1380)، اقتصاد، جامعه و فرهنگ، ترجمه احد علی‌قلیان و افشین خاکباز، چاپ دوم، تهران: نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.

    کتابی، محمود، محمد گنجی، یعقوب احمدی و رضا معصومی (1383)، دین، سرمایه اجتماعی و توسعه اجتماعی فرهنگی، مجله ی پژوهشی دانشگاه اصفهان، جلد هفدهم، شماره دوم.

    گیدنز، آنتونی (1378)، تجدد و تشخص، ترجمه ناصر موفقیان، تهران:‌ نشر نی.

    معین، محمد (1371)، فرهنگ فارسی، جلد 4، چاپ هشتم،‌ تهران: انتشارات امیر کبیر.

    نش، کیت (1382)، جامعه‌شناسی سیاسی معاصر، مترجم: محمدتقی دلفروز، تهران: انتشارات کویر.

    لی کینگ،د یوید(۱۳۹۰).بهره برداری از شبکه اجتماعی فیس بوک در کتابخانه ها .ترجمه فهیمه باقرنژاد جاوید.

    بوزارث(۲۰۱۰).نقل در رضوی (۱۳۹۰).

    ویکی پدیا (۲۰۰۸). کتابخانه ۲ چیست؟.ترجمه فاطمه زارع زاده(۱۳۸۷).

    مولایی ،محمد مهدی(۱۳۹۰).اعتماد ،مشارکت واستفاده از شبکه های اجتماعی مجازی.ماهنامه دنیای کامپیوتر وارتباطات.شماره ۱۰۴

    حسن بشیر ( ۱۳۹۲) ،دیباچه کتاب ” مطالعه شبکه های اجتماعی وسبک زندگی جوانان”.به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)

    روح، محمود (1378)، در جستجوی هویت تازه، چاپ اوّل، تهران: انتشارات چاپخش.

     

    17. Boyd, D. M., & Ellison, N. B. (2007)Social Networks Sites: Definition, History, and Scholarship. Journal of Computer – Mediated Communication,, 13(1), Article 11.
    18. Filix m., Jesus C, Luis G. (2005) ''Anonymity Effects in Computer-Mediated Communication in the Case of Minority Lnfluence''. Computers in Human Behavior. 23, 1660-1674.
    19. Hogg M. A., Vaughan, G. M. (2002), social Psychology (3rd Ed), London Prentice Hall.
    20. Kaplan, A., Vaughan, G. M. (2010) ''Users of the World, Unitel The Challenges and Opportunities of Social Media,,. Business Horizons. 53, 59-68.
    21. Kimberky M. C. (2006) ''The Positive and Negative Implications of Anonymity in Lnternet Social Lnteractions''. Computers in Human Behacior. 3038-3065.
    22. Tajfel, h. and Wilkes, A. L. (1963), Classifieation and quantitative Judgment, British Journal of Psychology, 54, 101-114

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت