پایان نامه بررسی رابطه میان ادراکات مشتریان و عملکرد مالی بانک های خصوصی

تعداد صفحات: 141 فرمت فایل: word کد فایل: 10002298
سال: 1390 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: پایان نامه حسابداری
قیمت قدیم:۲۰,۷۰۰ تومان
قیمت: ۱۸,۶۰۰ تومان
دانلود فایل
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه بررسی رابطه میان ادراکات مشتریان و عملکرد مالی بانک های خصوصی

    پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد

     گرایش: حسابداری

    چکیده:

    خدمات رکن اصلی اقتصاد در جوامع امروزی است و بانک ها به عنوان یک سازمان خدماتی هدایت و پشتیبانی بسیاری از فعالیت های اقتصادی جامعه را بر عهده دارند. در این میان آنچه بقاء و تداوم فعّالیت مؤسّسات مالی را تأمین می کند ارائۀ خدمات در شکلی مطلوب و مطمئن و متناسب است تا بتواند با برآوردن انتظارات و خواسته های مشتریان رضایت و وفاداری آنان را موجب شوند. یکی از مواردی که میتواند بقای بانکها را تضمین کند ،مشتری مداری و توجه به رضایت مشتری است ارتقای سطح رضایتمندی مشتری  ،باعث ارتقای میزان سودآوری و افزایش سهم بانکها در بازار رقابت خواهد شد .البته رضایتمندی مشتریان کافی نبوده و بانکها نباید به رضایتمندی مشتریان دلخوش کنند ،آنها باید مطمئن شوند که مشتریان رضایتمندیشان وفادار هم هستند .

    به این ترتیب در بلند مدت منافعی حاصل می شود که در نتیجه ،سود آوری بانکها افزایش می یابد.

    مقدمه:

    بانک‌ های خصوصی پیشرو در ارائه خدمات جدید بانکی بوده اند و این موضوع باعث شده است تا تعدادی از بانک‌های دولتی به پیروی از آنها، اقدام به ایجاد خدمات مشابه بنمایند.کیفیت خدمات و مدیریت روابط با مشتریان در این بانکها می تواند تاثیرات مهمی را بر عملکرد مالی بانک بر جای بگذارد . اما فرایندهای زیر بنایی سرمایه گذاری در روابط مشتریان و عملکرد در اکثر مطالعات تجربی بوضوح تعیین نشده اند. در این حوزه چنین استنباط می شود که سرمایه گذاری در روابط مشتریان می تواند مبنایی را برای توسعه استراتژیها جهت ایجاد ارزش برای مشتریان فراهم آورد و این استراتژیها بنیان کسب مزیت رقابتی را تقویت می کنند که عملکرد مالی پایداری ماحصل آنست. از این منظر، درک کامل مفهوم وفاداری مشتریان نشان از نیاز به افزایش ارزش برای مشتریان دارد که در حفظ و افزایش مشتریان بعنوان شاخصهای عملکرد مالی عرضه کنندگان خدمات مالی در بخش خصوصی تجلی می یابند.مطالعات متعدد پیشین به بررسی حفظ مشتریان در بانکهای خصوصی پرداخته اند اما تقریباً سایر ابعاد را نادیده گرفته اند .در ایران نیز تلاشهایی برای تعیین ادراکات مشتریان درباره عملکرد بانکهای خصوصی صورت گرفته اند که تحقیق حاضر می کوشد تا اینگونه نتایج را با تمرکز بر بانک پارسیان بعنوان بانک خصوصی نوپا که در طی سالهای پس از تاسیس به موفقیت شایانی دست یافته است، تصریح کند .از اینرو هدف از این مطالعه اثبات وجود رابطه میان روابط مشتریان و عملکرد مالی بانک خصوصی پارسیان در طی سالهای 1380 (یک سال پس از تاسیس) تا 1388 می باشد .پرسش اصلی تحقیق آنست که آیا می توان روابط علت و معلولی را میان اعتماد و وفاداری مشتریان و عملکرد مالی بانک خصوصی با توجه به نسبتهای سودآوری و نسبتهای سرمایه ای ترسیم کرد؟

     

    فصل اول

    کلیات تحقیق

    1 مقدمه

    در این فصل پس از بیان مسئله تحقیق ،تاریخچه موضوع تحقیق را مورد بررسی قرارمی دهیم. همچنین اهداف تحقیق را در قالب اهداف علمی و کاربردی بیان می کنیم .چارچوب نظری تحقیق که بنیان اصلی طرح سوال در موضوع تحقیق بوده است در این فصل آورده شده و در ادامه به فرضیه های تحقیق و تعاریف واژه ها  اصطلاحات  نیز اشاره شده است.

     

    2-1 تاریخچه مطالعاتی

    حسین زاهدی (1383) پایان نامه ای تحت عنوان "بررسی میزان مشتری محور بودن عملکرد شرکت سهامی بیمه ایران در بیمه شخص ثالث و سرنشین در شهر اصفهان" انجام داده است . در این پژوهش مشتری محوری یک مفهوم دو جانبه محسوب می شود که شامل بازاریابی خارجی در ارتباط با مصرف کنندگان نهایی و بازاریابی داخلی در ارتباط با کارکنان سازمان ها می باشد . اجزای بازاریابی خارجی این پژوهش عبارت بودند از : کیفیت خدمات بیمه ای ؛ نرخ خدمات بیمه ای ؛ ارتباطات بازاریابی ؛ و طراحی شبکه های توزیع .هم چنین اجزای بازاریابی داخلی در این پژوهش عبارت بودند از : استراتژی حاکم بر سازمان برای طراحی مشاغل ؛ استراتژی حاکم بر سازمان برای نگهداشت کارکنان ؛ استراتژی حاکم بر سازمان برای بهسازی کارکنان و استراتژی حاکم بر سازمان برای کاربرد کارکنان . با توجه به این امر در پژوهش حاضر دیدگاه های سه گروه از جوامع آماری شامل مدیران و کارشناسان ، کارکنان و مصرف کنندگان نهایی (بیمه گذاران و دریافت کنندگان خسارت) شرکت سهامی بیمه ایران راجع به عملکرد شرکت مذکور بر اساس معیارها و شاخص های مشتری محوری بررسی شد . نتایج این پژوهش نشان می دهد که از نظر مدیران و کارشناسان ، کارکنان و مصرف کنندگان نهایی (بیمه گذاران و دریافت کنندگان خسارت) شرکت سهامی بیمه ایران فعالیت های بازاریابی داخلی (استراتژی حاکم بر سازمان برای طراحی مشاغل ؛ استراتژی حاکم بر سازمان برای نگهداشت کارکنان ؛ استراتژی حاکم بر سازمان برای بهسازی کارکنان ؛ و استرتژی حاکم بر سازمان برای کاربرد کارکنان) و خارجی (کیفیت خدمات بیمه ای ؛ نرخ خدمات بیمه ای ؛ ارتباط بازاریابی ؛ و طراحی شبکه های توزیع) شرکت سهامی بیمه ایران در بیمه شخص ثالث و سرنشین در جهت مشتری محوری نیست . بنابراین شرکت مذکور بایستی با ارزیابی و بازنگری در سیستم سازمانی همچون قوانین و مقررات ، دستورالعمل ها ، ساختار ، فرهنگ ، رفتار و سیستم منابع انسانی اصلاحات بهبودهایی در این زمینه ها انجام دهد (حسین زاهدی ،1383، 15)[1].

    لیانگ و همکاران در سال 2009 تحقیقی را تحت عنوان تاثیر ادراکات مشتریان بر عملکرد مالی عرضه کنندگان خدمات مالی در کشور تایوان انجام دادند و دریافتند که ادراکات مشتریان تاثیر مثبتی بر عملکرد مالی برجای می گذارند (لیا نگ و همکاران ،2009، 14) [2].

    عصیو احیقی در سال 2006 تحقیقی را تحت عنوان  همبستگی های وفاداری مشتریان با عملکرد مالی بانکها در نیجریه انجام داد وبا استفاده از تحلیل رگرسیون سلسله مراتبی دریافت که ادراک کیفیت خدمات و رضایتمندی مشتریان عوامل پیشگوی قوی  وفاداری مشتریان می باشند و تاثیر رضایتمندی در این رابطه قویتر است (عصیو احیقی ، 2006، 32([3].

     

    3-1 بیان مسئله

    بانک‌ های خصوصی پیشرو در ارائه خدمات جدید بانکی بوده اند (چراغی ،1388،10)[4] . و این موضوع باعث شده است تا تعدادی از بانک‌های دولتی به پیروی از آنها، اقدام به ایجاد خدمات مشابه بنمایند.کیفیت خدمات و مدیریت روابط با مشتریان در این بانکها می تواند تاثیرات مهمی را بر عملکرد مالی بانک بر جای بگذارد . اما فرایندهای زیر بنایی سرمایه گذاری در روابط مشتریان و عملکرد در اکثر مطالعات تجربی بوضوح تعیین نشده اند. در این حوزه چنین استنباط می شود که سرمایه گذاری در روابط مشتریان می تواند مبنایی را برای توسعه استراتژیها جهت ایجاد ارزش برای مشتریان فراهم آورد و این استراتژیها بنیان کسب مزیت رقابتی را تقویت می کنند که عملکرد مالی پایداری ماحصل آنست. از این منظر، درک کامل مفهوم وفاداری مشتریان نشان از نیاز به افزایش ارزش برای مشتریان دارد که در حفظ و افزایش مشتریان بعنوان شاخصهای عملکرد مالی عرضه کنندگان خدمات مالی در بخش خصوصی تجلی می یابند.مطالعات متعدد پیشین به بررسی حفظ مشتریان در بانکهای خصوصی پرداخته اند اما تقریباً سایر ابعاد را نادیده گرفته اند .

     

    در ایران نیز تلاشهایی برای تعیین ادراکات مشتریان درباره عملکرد بانک های خصوصی صورت گرفته اند که تحقیق حاضر می کوشد تا اینگونه نتایج را با تمرکز بر بانک پارسیان بعنوان بانک خصوصی نوپا که در طی سالهای پس از تاسیس به موفقیت شایانی دست یافته است، تصریح کند .از اینرو هدف از این مطالعه اثبات وجود رابطه میان روابط مشتریان و عملکرد مالی بانک های خصوصی اراک در طی سالهای 1384تا 1388می باشد .لذا تحقیق حاضر جهت پاسخ به سوالات زیر انجام می شود:

    1-آیا  بین  ادراک کیفیت خدمات مالی و وفاداری مشتریان بانک های خصوصی رابطه وجود دارد یا خیر؟

    2-آیا رضایتمندی مشتریان بانکهای خصوصی عامل واسطه رابطه  میان ادراک کیفیت خدمات مالی و وفاداری مشتریان می باشد یا خیر ؟

    3-آیا بین وفاداری مشتریان و عملکرد مالی بانکهای  خصوصی   با توجه به نسبتهای سود آوری و نسبتهای سرمایه ای رابطه وجود دارد  یا خیر ؟

     

    4-1 چارچوب نظری تحقیق

    در این تحقیق ادراک کیفیت خدمات مالی بعنوان متغیر مستقل، وفاداری مشتریان و عملکردمالی با توجه به نسبتهای سودآوری و نسبتهای سرمایه ای بعنوان متغیرهای وابسته شناخته می شوند. رضایتمندی متغیر واسطه ی رابطه میان ادراک کیفیت و وفاداری مشتریان به حساب می آید.

    چارچوب  نظری الگویی است که محقق براساس آن روابط بین عواملی که در ایجاد  مسئله ،مهم تشخیص داده شده اند نظریه پردازی می کند ،این نظریه می  تواند ضرورتا سخن پژوهشگر نباشد وبطور منطقی ازنتایج تحقیقات قبلی پیرامون مسئله نشات گرفته باشد . بطور خلاصه چارچوب نظری به رابطه ی میان متغیرهایی مانند متغیرهای مستقل ،وابسته ،مداخله گر و تعدیل گر که تصورمی شود درپاسخ و حل مسئله  تحقیق نقش دارند می پردازد.ایجاد چنین چارچوبی نظری در برقراری وساخت فرضیه ها، آزمون  آنها همچنین  تکمیل درک پژوهشگر کمک می کند (خاکی ،1382 ، 30 )[5] .

    لیانگ و همکاران در سال 2009 تحقیقی را تحت عنوان تاثیر ادراکات مشتریان بر عملکرد مالی عرضه کنندگان خدمات مالی در کشور تایوان انجام دادند و دریافتند که ادراکات مشتریان تاثیر مثبتی بر عملکرد مالی برجای می گذارند(لیا نگ و همکاران ،2009، 14) [6].

    عصیو احیقی در سال 2006 تحقیقی را تحت عنوان  همبستگی های وفاداری مشتریان با عملکرد مالی بانکها در نیجریه انجام داد وبا استفاده از تحلیل رگرسیون سلسله مراتبی دریافت که ادراک کیفیت خدمات و رضایتمندی مشتریان عوامل پیشگوی قوی  وفاداری مشتریان می باشند و تاثیر رضایتمندی در این رابطه قویتر است(عصیو احیقی ، 2006، 32([7].

    باتوجه به تحقیقات انجام شده تاثیر متغیر کیفیت ادراک شده بر رضایت مشتری به این شرح دسته بندی گردید

  • فهرست و منابع پایان نامه بررسی رابطه میان ادراکات مشتریان و عملکرد مالی بانک های خصوصی

    فهرست:

    چکیده: 1

    مقدمه: فصل اول

    کلیات تحقیق. 3

    1-1 مقدمه 4

    2-1 تاریخچه مطالعاتی. 4

    3-1 بیان مسئله 5

    4-1 چارچوب نظری تحقیق. 6

    5-1 فرضیه های تحقیق. 8

    6-1 اهداف تحقیق. 8

    7-1 حدود  مطالعاتی. 9

    8-1 تعریف واژه ها و اصطلاحات.. 10

    فصل دوم: مروری بر ادبیات تحقیق

    1-2 مقدمه 13

    2-2 سیر تحول بانکداری در ایران. 13

    1-2-2 وضعیت بانکداری از سال 1266تا1306 شمسی. 14

    2-2-2 وضعیت بانکداری بعد از سال  1306. 14

    3-2-2 بانک های خصوی در ایران. 15

    3-2 تعریف بانک... 17

    4-2 اصول بانکداری در بانک های تجاری. 17

    5-2 اصول و مفروضات حسابداری در تهیه صورت های مالی. 17

    6-2 صورت های مالی در بانک ها 19

    1-6-2 ترازنامه 19

    2-6-2 صورت سود وزیان. 19

    3-6-2صورت سود و زیان جامع. 20

    4-6-2 صورت جریان وجوه نقد 20

    5-6-2 یادداشت های توضیحی. 20

    7-2معیارها و نسبت های سودآوری در بانک ها 20

    1-7-2 نسبت های سرمایه ای برای بانکها 21

    8-2 ارزیابی کیفیت خدمات با استفاده ازروش سروکوال. 23

    9-2 وفاداری مشتری. 27

    1-9-2وفاداری خدمت.. 29

    2-9-2مزایای حاصل از وفاداری مشتریان. 31

    3-9-2رابطه بین رضایت و وفاداری. 31

    4-9-2رابطه بین وفاداری مشتریان و سودآوری. 32

    10-2رضایت مشتری. 33

    1-10-2خدمات.. 34

    1-1-10-2ویژگی های خدمات.. 34

    2-1-10-2آمیختۀ بازاریابی خدمات.. 35

    11-2کیفیت.. 37

    1-11-2کیفیت خدمات.. 37

    2-11-2سروکوآل (ابزار سنجش کیفیت خدمات) 38

    1-2-11-2BSQ (ابزار سنجش کیفیت خدمات بانکی) 38

    12-2  پیشینه تحقیق. 40

    1-12-2 تحقیقات خارج از ایران. 40

    2-12-2 تحقیقات در کشور ایران. 45

    فصل سوم: روش‌ اجرای تحقیق

    1-3 مقدمه 48

    2-3 روش تحقیق. 48

    3-3 مدل تحلیلی تحقیق. 49

    4-3 شیوۀ اندازه گیری متغیر ها 49

    5-3 متغیر های عملیاتی تحقیق. 51

    6-3 جامعه مطالعاتی. 51

    7-3 تعیین حجم نمونه 51

    8-3 روش و ابزار گرد آوری اطلاعات.. 52

    9-3 روایی یا اعتبار ابزار اندازه گیری پژوهش.. 54

    10-3 پایایی ابزار اندازه گیری پژوهش.. 55

    11-3 روش تجزیه و تحلیل داده ها 56

    1 -11-3 آزمون همبستگی. 56

    2-11-3 رگرسیون خطی و چندگانه 57

    12-3 آزمون های برازندگی مدل کلی. 58

    1-12-3 جذر برآورد واریانس خطای تقریب 58

    2-12-3 شاخص بنتلر – بونت یا شاخص نرم شده برازندگی 59

    3-12-3 شاخص تاکر – لویز یا شاخص نرک نشده برازندگی 59

    4-12-3 شاخص برازندگی تطبیقی 59

    5-12-3 شاخص برازندگی  GFI و شاخص تعدیل شده برازندگی AGFI 59

    فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده‌ها

    1-4 مقدمه‏ 61

    2-4 بررسی ویژگیهای توصیفی متغیر های کیفی گروه نمونه 61

    1-2-4 اطلاعات مربوط به جنسیت.. 62

    2-2-4 اطلاعات مربوط به سن. 63

    3-2-4 اطلاعات مربوط به جدول تحصیلی. 64

    3-4 بررسی ویژگیهای توصیفی متغیر های کمی گروه نمونه 65

    1-3-4 اطلاعات مربوط به نسبتهای سودآوری. 65

    2-3-4 اطلاعات مربوط به نسبتهای سرمایه ای. 67

    4-4 برازندگی مدل پژوهش.. 71

    1-4-4 جذر براورد واریانس خطای تقریب RMSEA.. 71

    2-4-4شاخص برازندگی تطبیقی CFI 72

    5-4 تجزیه و تحلیل  فرضیه های پژوهش.. 72

    1-5-4 فرضیه اول :  بین ادراک کیفیت خدمات مالی و وفاداری مشتریان رابطه وجود دارد. 72

    2-5-4 فرضیه دوم : رضایتمندی مشتریان عامل واسطه رابطه میان  ادراک کیفیت خدمات مالی و وفاداری مشتریان بانکهای خصوصی می باشد 75

    3-5-4 فرضیه سوم الف :  بین وفاداری مشتریان و نسبتهای سود اوری بانک های خصوصی رابطه وجود دارد. 79

    1-3-5-4- بین وفاداری مشتریان و بازده دارایی  بانک های خصوصی رابطه وجود دارد. 79

    2-3-5-4 بین وفاداری مشتریان و بازده حقوق صاحبان سهام بانک های خصوصی رابطه وجود دارد . 82

    3-3-5-4 بین وفاداری مشتریان و نسبت حاشیه سود ناخالص بانک های خصوصی رابطه وجود دارد . 85

    4-3-5-4 بین وفاداری مشتریان و نسبت مابه التفاوت نرخ سود دریافتی و پرداختی بانک های خصوصی رابطه وجود دارد . 88

    5-3-5-4 بین وفاداری مشتریان و نسبت هزینه به درامدهای بانک در بانک های خصوصی رابطه وجود دارد 91

    4-5-4 فرضیه سوم ب : بین وفاداری مشتریان و نسبتهای سرمایه ای  بانک های خصوصی رابطه وجود دارد. 94

    1-4-5-4 بین وفاداری مشتریان و نسبت دارایی ثابت به حقوق صاحبان سهام بانک های خصوصی رابطه وجود دارد. 94

    2-4-5-4بین وفاداری مشتریان و حقوق صاحبان سهام به داراییها دربانک های خصوصی رابطه وجود دارد . 98

    3-4-5-4 بین وفاداری مشتریان و نسبت کل بدهی به حقوق صاحبان سهام دربانک های خصوصی رابطه وجود دارد . 101

    4-4-5-4بین وفاداری مشتریان و نسبت کل بدهی به کل داراییهادربانک های خصوصی رابطه وجود دارد . 104

    6-4 خلاصه نتایج آزمون فرضیه ها 107

     

    فصل پنجم: نتیجه‌گیری و پیشنهادات

    1-5 مقدمه 110

    2-5یافته های پژوهش و تحلیل نتایج. 110

    1-2-5 فرضیه اول. 110

    2-2-5 فرضیه دوم 111

    3-2-5 فرضیه سوم 112

    2-3-2-5 فرضیه سوم ب.. 113

    3-5 پیشنهادها 115

    1- 3-5 پیشنهاد هایی مبتنی بر یاقته های تحقیق. 115

    2-3-5 پیشنهادات برای تحقیقات آتی. 116

    4-5 محدودیت های تحقیق. 117

    پیوست ها

    پیوست الف) پرسشنامه 119

    منابع و ماخذ

    منابع فارسی: 122

    منابع لاتین: 124

    چکیده انگلیسی: 127

    .

    منبع:

    منابع فارسی:

     

    آذر،ع.و مومنی،م،1385،"آمار و کاربرد آن در مدیریت "،انتشارات سمت ،جلد دوم ،چاپ نهم،تهران

    استانداردهای حسابداری ،1384،"سازمان حسابرسی"،چاپ هفتم ،تهران .

    اکبری ،ف،1383،"تجزیه تحلیل صورتهای مالی"،مرکز تحقیقات تخصصی حسابداری و حسابرسی سازمان حسابرسی ،چاپ هفتم ،تهران

    پرهیزی گشتی ،ح،1381،  "بازاریابی مبتنی بر رابطه " ، ماهنامه تخصصی بازاریابی،شماره 16.

    تورپین ،د، ترجمه :عبدالعلی شلاوند، 1374، "هفت دستور طلایی برای جلب رضایت مشتریان "، ماهنامه تدبیر،شماره 58،1374

    خاکی،غ،1375،"روش تحقیق با رویکردی به پایان نامه نویسی"، انتشارات بازتاب ،چاپ هشتم

    سید جوادالدین ،ر، و مسعود کیماسی، 1384، "مدیریت کیفیت خدمات "،انتشارات نگاه دانش.

    شباهنگ ،ر،1383،"مدیریت مالی "،مرکز تحقیقات تخصصی حسابداری نشریه 92،چاپ اول ،تهران

    علی مدد،م،1376،"مروری اجمالی بر روش ها و تکنیک های تحلیل مالی "،مجله حسابداری برق .تهران

    کاوسی،م.ر، و عباس سقایی، 1384، "روش های اندازه گیری رضایت مشتری"،انتشارات سبزان ،چاب دوم.

    موون،جان سی،م،ا، ترجمه عباس صالح اردستانی و محمد رضا سعدی ، 1386، "رفتار مصرف کننده:عوامل درونی و بیرونی"، نشر اتحاد، جهان نو،تهران چاپ اول.

    وکیلی ،د،1385، "ارزیابی عملکرد بانک های تجاری "،پایان نامه کارشناسی ارشد ،دانشکده اموربانکی،تهران .

    ونوس،داور و میترا صفائیان،1381، "روشهای کاربردی بازاریابی خدمات بانکی برای بانک های ایرانی"،انتشارات نگاه دانش

    هومن ،ح.ع، 1384، "مدل یابی معادلات ساختاریبا کاربرد نرم افزار لیزرل"،انتشارات سمت.

    الهی ،شعبان و بهمن حیدری،1384، "مدیریت ارتباط با مشتری"،انتشارات بازرگانی.

    هیل،ن، ترجمه محمد رضااسکندری و منیره اسکندری ،1385،  "اندازه گیری رضایت مشتری"، ،انتشارات رسا.

     

     

     

     

     

     

     

     

    منابع لاتین:

     

    Anderson،w،eugene.and fornell،claes.(2000)"،foundation of the American customer satisfaction index”، total duality management، vol.11 no.7،pp 869-882.

    Andreassen،w،tor.and lindestad، bodil.(1998)،”customer loyalty and complex services”، international journal of service industry management، vol.9 no.1،pp7-23

    Angur، madhukar.،  nataraajan، rajan.and jahera، jr،john.(1991)،”service quality in the banking  industry:an assessment in a developing economy”، international jornal of bank marketing،vol 3 ،pp 116-123

    Arasli،huseyin.،  mehtap، s، salime.and turan، k، saliha.(2005)،”customer service quality in the greek Cypriot banking industry “،managing service quality ، vol .15 no .1، pp 41-56

    Arsial،huseyin.، turan ،k، salih.and mehtap ،s،salime.(2005)،”a comparison of service quality in the banking  industry” international jornal of bank marketing،vol 23 ،pp 508-526

    Aydin، serkan.and ozer، gohkan.(2005)،”the analysis of antecedents of customer loyality in the Turkish mobile telecommunication market “، European journal of marketing ،vol .39 no 7، pp 910-925

    Aydin،serkan.، ozer ، gokhan.and arasil ،omer .(2005).”customer loyalty and thr effect of switching cists as a moderator variable”، marketing intelligence and planning ،vol.23 no.1، pp 89-103

    Duffy، Dennis L، (2005)،” The evolution of customer loyalty strategy”، Journal of Consumer Marketing، Vol.22 ، No.5، pp 285.286.

    Gee، Robert، Graham Coates، & Mike Nicholson،(2008)،” Understanding and profitably managing customer loyalty”، Marketing Intelligence &Planning ، Vol.26،No.4،pp365.

    Gee، Robert، Graham Coates، & Mike Nicholson،(2008)،” Understanding and profitably managing customer loyalty”، Marketing Intelligence &Planning ، Vol.26،No.4،pp365.

    Keiningham، Timothy L، Bruce Cooil، Lerzan Aksoy ، Tor W.Andreassen &، Jay Weiner، (2007)،” The value of different customer satisfaction and loyalty metrics in، predicting customer retention recommendation ،and share-of-wallet”، Managing Service Quality،Vol. 17، No. 4 ، pp 363-365.

    Kotler Philip &Gary Armstrong .((2001)principle of marketing >>prentice-Hall of India.new Delhi، Nin Th  edition،p 171.

    Pantouvakis، Angelos، & Konstantinos Lymperopoulos، (2008)،” Customer satisfaction and loyalty in the eyes of new and repeat customers”، Managing Service Quality، Vol.18No. 6 ، pp 625.. 

    Patterson، Paul G، (2007)،” Demographic correlates of loyalty in a service context”، Journal of Services Marketing، Vol.21، No.2، pp113-114.

    Russell-Bennett، Rebekah، Janet R. McColl-Kennedy& Leonard V. Coote،(2007)  ” Involvement، satisfaction، and brand loyalty in a small business services setting”،Journal of Business Research 60، pp 1254-1255.

    Torres-Moraga، Eduardo، Arturo Z.Vasquez-Parraga، & Jorge Zamora-Gonzalez،(2008)، ” Customer satisfaction and loyalty :start with the product ،culminate with the brand”، Journal of Consumer Marketing، Vol .25،No.5،pp 303·

    Torres-Moraga، Eduardo، Arturo Z.Vasquez-Parraga، & Jorge Zamora-Gonzalez،(2008)، ” Customer satisfaction and loyalty :start with the product ، culminate with the brand”، Journal of Consumer Marketing، Vol .25،No.5،pp 303·

    Torres-Moraga، Eduardo، Arturo Z.Vasquez-Parraga، & Jorge Zamora-Gonzalez،(2008)، ” Customer satisfaction and loyalty :start with the product ، culminate with the brand”، Journal of Consumer Marketing، Vol .25،No.5،pp 303·

    Walsh، Gianfranco، Heiner Evanschitzky & Maren Wunderlich،(2008)،” Identification and analysis of moderator variables Investigating the customer satisfaction-loyalty link”، European Journal of Marketing، Vol.42،No.9/،pp 995.

    .

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت