پایان نامه تعیین الگوی تصادفات عابر پیاده در تهران

تعداد صفحات: 179 فرمت فایل: word کد فایل: 10002121
سال: 1388 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: پایان نامه مهندسی عمران
قیمت قدیم:۲۴,۵۰۰ تومان
قیمت: ۲۲,۴۰۰ تومان
دانلود فایل
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه تعیین الگوی تصادفات عابر پیاده در تهران

    پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد M.Sc"

    مهندسی عمران -راه و ترابری 

    چکیده

    عابرین یکی از کاربران اصلی راهها هستند و هر فرد در یک زمانی در سفر خود عابر پیاده است در نتیجه تامین ایمنی عابرین در سفر های آن ها امری ضروری است .طرح تامین ایمنی یا بهسازی ایمنی در یک محل یا مکان نیازمند بررسی تصادفات ، از جمله تصادفات  عابر در آن مکان است که با توجه به نوع ، تعداد ، شدت ودیگر فاکتورهای درگیر در تصادفات عابر، بهسازی مناسب ایمنی برای مکان های مختلف در نظر گرفته می شود.

    مواردی که در این پایان نامه به آنها پرداخته می شود: اولا تعیین مکان های وقوع تصادفات عابر و این که این مکان ها به منظور انجام طرح های بهسازی ایمنی مناسب شناسایی  شوند ثانیا زمان تصادفات عابرین چه از نظر ساعت در شبانه روز ،روز از هفته یا ماه از سال مورد بررسی قرار می گیرد تا تمایلات زمانی تصادفات عابرین مشخص شده و بتوان تسهیلات مناسب را برای زمان های پر خطر در نظر گرفت ثالثا نوع و شدت تصادفات در یک محل یا کل یک منطقه مطالعاتی بررسی می شود.همچنین به کمک مدلسازی از تصادفات عابر، رابطه این تصادفات با بعضی از عوامل و شاخص ها از جمله جمعیت یک منطقه ، طول معابر یک منطقه ، تعداد خودرو های یک منطقه ، میزان جذب سفر در یک منطقه ،میزان تولید سفر در یک منطقه ،تعداد خودروهای یک منطقه و... تعیین می شود.ومدل بهینه در این رابطه ارائه می گردد.

     

    کلید واژه : عابر پیاده ، تصادفات ، ایمنی عابرین ، تسهیلات عابرین .

     

    مقدمه

    انجام مطالعات تصادف به منظور بر طرف کردن مشکلات ایمنی یا بهساری ها امری ضروری است .

    مهندسین ترافیک ،محققان و مسئولان قبل از انجام هر گونه بهسازی در رابطه با ایمنی نیازمند دانستن این نکته هستند که آیا این بهسازی  باعث برطرف شدن مشکل ایمنی یا تصادف می شود و یا این بهسازی فقط باعث کاهش یافتن تصادفات می شود و آن را از بین نمی برد. حال باید بررسی کرد که میزان کاهش تصادفات به سبب انجام این عمل قابل توجه است یا اصلا این بهسازی فقط اثر کمی دارد به همین دلیل انجام مطالعات تصادف قبل از انجام هر گونه بهسازی به مهندسین و مسئولین این کمک را میکند که نسبت به میزان اثر بخشی طرح خود اطلاع و اطمینان داشته باشند و طرح بهسازی مناسب را با توجه به نوع ، مکان و زمان و دیگر فاکتورهای مطالعاتی در تصادفات انتخاب کنند.

    از آنجایی که عابرین یکی از اصلی ترین کاربران راهها هستند و هر فرد در یک زمانی در سفر خود عابر پیاده است در نتیجه تامین ایمنی عابرین در سفر های آن ها امری ضروری است .طرح تامین ایمنی یا بهسازی  ایمنی در یک محل یا مکان نیازمند بررسی تصادفات ، از جمله تصادفات  عابر در آن مکان است که با توجه به نوع ، تعداد، شدت و دیگر فاکتورهای درگیر در تصادفات عابر بهسازی مناسب ایمنی برای مکان های مختلف در نظر گرفته  می شود.

    بررسی تصادفات عابر و تعیین الگوی مشخص بدین دلیل ضروری به نظر می رسد که بتوان توسط آن الگو ، اولاً تعیین کرد که مکان های وقوع تصادفات عابر کجاست ؟ و این مکان ها به منظور انجام طرح های بهسازی ایمنی مناسب شناسایی شوند ثانیا زمان تصادفات عابرین چه از نظر ساعت در شبانه روز، روز از هفته یا ماه از سال مورد بررسی قرار میگیرد که تا الگوی زمانی تصادفات عابرین

    مشخص شده و بتوان تسهیلات مناسب را برای زمان های پر خطر در نظر گرفت ثالثا نوع و شدت تصادفات در یک محل یا کل یک منطقه مطالعاتی چیست و برای یک نوع تصادف مشخص چه نوع بهسازی را می توان صورت داد همچنین می توان به کمک مدلسازی از تصادفات عابر، رابطه این تصادفات را با عوامل و شاخصهایی چون جمعیت یک منطقه ، طول معابر ،تعداد خودرو های یک منطقه و... تعیین کرد.

     

    فصل اول

    تعریف مساله

    ١-١) تعریف کلی مساله :

    انجام مطالعات تصادف به منظور بر طرف کردن مشکلات ایمنی یا بهساری ها امری ضروری است .

    مهندسین ترافیک ،محققان و مسئولان قبل از انجام هر گونه بهسازی در رابطه با ایمنی نیازمند دانستن این نکته هستند که آیا این بهسازی  باعث برطرف شدن مشکل ایمنی یا تصادف می شود و یا این بهسازی فقط باعث کاهش یافتن تصادفات می شود و آن را از بین نمی برد. حال باید بررسی کرد که میزان کاهش تصادفات به سبب انجام این عمل قابل توجه است یا اصلا این بهسازی فقط اثر کمی دارد به همین دلیل انجام مطالعات تصادف قبل از انجام هر گونه بهسازی به مهندسین و مسئولین این کمک را میکند که نسبت به میزان اثر بخشی طرح خود اطلاع و اطمینان داشته باشند و طرح بهسازی مناسب را با توجه به نوع ، مکان و زمان و دیگر فاکتورهای مطالعاتی در تصادفات انتخاب کنند.

    از آنجایی که عابرین یکی از اصلی ترین کاربران راهها هستند و هر فرد در یک زمانی در سفر خود عابر پیاده است در نتیجه تامین ایمنی عابرین در سفر های آن ها امری ضروری است .طرح تامین ایمنی یا بهسازی  ایمنی در یک محل یا مکان نیازمند بررسی تصادفات ، از جمله تصادفات  عابر در آن مکان است که با توجه به نوع ، تعداد، شدت و دیگر فاکتورهای درگیر در تصادفات عابر بهسازی مناسب ایمنی برای مکان های مختلف در نظر گرفته  می شود.

    بررسی تصادفات عابر و تعیین الگوی مشخص بدین دلیل ضروری به نظر می رسد که بتوان توسط آن الگو ، اولاً تعیین کرد که مکان های وقوع تصادفات عابر کجاست ؟ و این مکان ها به منظور انجام طرح های بهسازی ایمنی مناسب شناسایی شوند ثانیا زمان تصادفات عابرین چه از نظر ساعت در شبانه روز، روز از هفته یا ماه از سال مورد بررسی قرار میگیرد که تا الگوی زمانی تصادفات عابرین مشخص شده و بتوان تسهیلات مناسب را برای زمان های پر خطر در نظر گرفت ثالثا نوع و شدت تصادفات در یک محل یا کل یک منطقه مطالعاتی چیست و برای یک نوع تصادف مشخص چه نوع بهسازی را می توان صورت داد همچنین می توان به کمک مدلسازی از تصادفات عابر، رابطه این تصادفات را با عوامل و شاخصهایی چون جمعیت یک منطقه ، طول معابر ،تعداد خودرو های یک منطقه و... تعیین کرد.

    تعیین الگوی تصادفات عابر چه کمکی به ما می کند؟همانطور که در بالا گفته شد طراح و مسئول برای آنکه بدانند چه نقاطی ماهیتا نیازمند بهسازی ایمنی هستند لازم است بدانند که چه نقاطی پرتصادف هستند؟ و ماهیت تصادفات در آن نقاط چیست ؟ بسیاری از طرح های ترافیکی به منظور بهبود تردد نیازمند مطالعه تصادفات در منطقه طرح هستند تا طراح بداندکه طرح او آیا اثری بر روی تعداد ، شدت و نوع تصادفات دارد و اگر دارد باید بداند میزان آن چگونه است آیا طرح باعث بدتر شدن تصادفات شده و یا باعث بهتر شدن و یا کاهش تعداد آنها می گردد.

    ١-٢) اثرات مهم مطالعه بر مساله

    مطالعه تصادفات عابر وتعیین الگو برای اینگونه تصادفات در وهله اول می تواند پایه بسیاری از انجام طرح های بهسازی ایمنی در ترافیک شود.

    جدای از طرحهای بهسازی ایمنی بسیاری از طرحهای بهسازی تردد ترافیک نیز ماهیتا نیازمند بررسی مطالعات تصادف هستند اینگونه مطالعات نهایتاً موجب بوجود آمدن دید بهتری نسبت به تامین نیاز های ایمنی در عبور و مرور عابرین می شود.

    طرح های ترافیکی و طرحهای بهبود ایمنی نیازمند مطالعه راجع به تصادفات است ولی جایگاه مطالعه تصادفات عابر در این میان چیست ؟

     بسیاری از طرحهای بهسازی ایمنی و طرح های ترافیکی نیازمند در نظر گرفتن عابر به عنوان یکی از اجزا اصلی طرح می باشند عابران از کاربران اصلی راهها هستندو توجه نکردن به نیاز های عابرین

    ، باعث به وجود آمدن مشکل ایمنی پس از اجرا می شود اما برای تامین نیاز های عابرین در طرح ها به چه اطلاعاتی درباره عابرین نیاز است ؟

    اطلاعاتی که در انجام طرح های ایمنی چه مختص به عابرین باشد و چه اختصاصی برای آنان نباشد

    ، مورد نیاز است شامل : اطلاعاتی راجع به مشخصات عابرین ، حجم تردد عابرین ، رفتار های خاص عابرین و در نهایت مطالعه تصادفات عابر است ، مطالعه تصادفات عابر و تعیین الگوی خاص برای این تصادفات ،به مسئولین اینگونه کمک می کندکه در انجام طرح های خود نوع مشکلات ایمنی عابرین را بدانند و طرح خود را به گونه ای طراحی کنند که بیشترین نیاز عابرین در تامین ایمنی را بر طرف کند.

    ١-٣) نیاز به مطالعه درباره مساله

    پیاده روی یکی از فعالیتهای پایه ای بشر است و تقریباً هر کسی در یک زمان از سفر خود عابر پیاده می  باشد. میبایست به وجود عابرین پیاده درراهها توجه شود.عابرین ، مانند خون در شریانهای مناطق شهری بخصوص در مناطق مرکزی شهرها و مراکز خرده فروشی می  باشند. اگرچه عابرین کاربران اصلی راهها هستند ولی آنها مکرراً در تلاش برای ساخت و توسعه بیشتر سیستم های حمل و نقلی مورد چشم پوشی قرار می گیرند و این درحالی است که در ساخت زیر ساختهای جدید و یا نوسازی تسهیلات موجود، می بایست طرحها و برنامه ها برای پیاده روی عابرین تطبیق یابد.

    در جایی که مردم پیاده سفر نمی کنند اغلب بدین دلیل است که برای آنها تسهیلات پیاده روی فراهم نشده یا از این کار منع شده اند.

    زیبایی و دلپذیری محیط پیاده روی، دلائل سفرو همچنین فواصل پیاده روی نقش مهمی در تعیین سطح پیاده روی ایفا می کنند.

    نگرانی از ایمنی می تواند تأثیر مهمی در تصمیم یک فرد برای پیاده روی یا استفاده از دیگر طرق حمل و نقل داشته باشد. بهرحال شناخت موارد مخاطره آمیز ایمنی عابرین یکی از امور مهم برای برنامه ریزی است .

    مشکل ایمنی بطور معمول و مرسوم ، توسط پلیس و بوسیله تحلیل و آنالیز گزارش و کروکی تصادفات تشخیص داده می  شود و تصحیح ، رفع نقص ، بهسازی و ایمن سازی تنها پس از اتفاق افتادن تصادف وتهیه گزارش آن توسط پلیس ، انجام می شود.چنین روشی برای بیان کامل و تشخیص مشکل ایمنی عابرین کافی نمیباشد منتظر ماندن برای اتفاق تصادف و سپس اقدام به بهبود و انجام عملی خاص در زمینه حل مشکل دارای هزینه های زیادی است . همچنین گزارشات پلیس ، تصویر کاملی از ایمنی یا عدم ایمنی عابرین پیاده به دست نمیدهد. در تشخیص و اجرای اقدامات جهت بهبود ایمنی عابرین ، طراحان ، برنامه ریزان ، دانش آموزان ، دانشجویان و شهروندان عادی همگی دارای نقشی هستند. به منظور دستیابی به ایمنی مناسب ، مردم با فرهنگهای مختلف و ذهنیتهای

    متفاوت ، آنهایی که دارای معلولیتهای فیزیکی هستند، کودکان و سالمندان نیز ممکن است لازم باشد که طبقه بندی و دسته بندی  شوند.

    در زیر لیست مواردی که متخصصین حمل و نقل ، برای دستیابی به ایمنی و جابجایی بهتر عابرین ، خواهان رسیدن به آنها هستند آورده شده است .

    کاهش سرعت وسایل نقلیه

    بهبود فاصله دید و وضوح دید بهتر عابرین و وسایل نقلیه نسبت به یکدیگر کاهش مداخلات و آسیبهای عابرین نسبت به ترافیک وسایل نقلیه و بالعکس بهبود دسترسی ها و جابجایی مناسب عابرین

    بهبود رفتار و آگاهی ایمنی عابرین و رانندگان

    تعداد زیادی از تصادفات نتیجه رفتارهای غیر ایمن وخطرناک عابرین و رانندگان می  باشد.

    مولفه های مشخصی از طرح راه می تواند در رفتار خطرناک عابرین و رانندگان دخیل باشد. بعنوان مثال افزایش یافتن عرض راه می  تواند باعث تشویق رانندگان به سرعت بیشتر و در نتیجه ریسک تصادفات بالاتر شود. راههای چند خطه با حجم بالای تردد با کمبود خطوط عابر یا معابر ایمن برای عابران برای گذر از عرض خیابان می  تواند در عبور عابرین از نقاط غیر ایمن ، بخصوص برای کسانی که نمیتوانند یا نمی خواهند فواصل نسبتاً طولانی را برای گذر ایمن از خطوط عابر یا پلهای عابر طی کنند، مؤثر باشد.

    متاسفانه ، بسیاری از خیابانها و جاده ها ابتداً برای تسهیل جریان و روان سازی ترافیکی اتومبیلها ساخته می شوند. اما هنوز راه رفتن طریقه اساسی جابجایی مردم می باشد هر کس در هر سفری که انجام می  دهد در قسمتی از آن عابر پیاده است این موضوع شامل پیاده رفتن به سوی ایستگاه اتوبوس یا پیاده رفتن به سوی محل پارک اتومبیل نیز هست . این موضوع شامل تمامی سنین از کودکان تا سالخوردگان به همراه عابرین با معلولیتهای جسمی، حرکتی و بینایی است . اگرچه بسیاری از مردم ابتداً پیاده روی را بجای رانندگی به عنوان مود اولیه جابجایی خود انتخاب می کنند بسیاری دیگری از مردم اصلاً امکان رانندگی را بعنوان مود جابجایی ندارند کودکان ، سالخوردگان ، معلولان و کسانی که اتومبیل شخصی ندارند از این دسته هستند. بنابراین این بخش از جامعه نبایست از فرصت پیاده روی  ایمن و مطمئن منع شوند. 

  • فهرست و منابع پایان نامه تعیین الگوی تصادفات عابر پیاده در تهران

    فهرست:

    عنوان                                                                                      صفحه

    چکیده ..............................................................................................................................................١

    مقدمه ...............................................................................................................................................٢

    فصل ١- تعریف مساله .....................................................................................................................٣

    ١-١) تعریف کلی مساله :.......................................................................................................................................٤

    ١-٢) اثرات مهم مطالعه بر مساله ..........................................................................................................................٥

    ١-٣) نیاز به مطالعه درباره مساله ..........................................................................................................................٦

    ١-٤) اهداف وفرضیات .........................................................................................................................................٩

    ١-٥)چهارچوب و محدودیتها ........................................................................................................................... ١٠

    فصل ٢- کاوش در متون ..................................................................................................................١٢

    ٢-١) مقدمه و طبقه بندی................................................................................................................................... ١٣

    ٢-٢) بررسی مقالات .......................................................................................................................................... ١٤

    ٢-٢-١)تاثیر عوامل پیرامونی بر تصادفات عابر با وسیله نقلیه در بالتیمور ..........................١٤

    ٢-٢-٢)تخمین تاثیر اقدامات مختلف بر روی ایمنی عابرین در لاس وگاس ......................١٤

    ٢-٢-٣)مدلسازی تصادفات عابر پیاده در مناطق شهری (آرلینگتون )...................................١٥

    ٢-٣) بررسی کتب وآیین نامه ها....................................................................................................................... ١٦

    ٢-٣-١) بررسیهای انجام گرفته درمورد مکان ، زمان ، نحوه  وقوع و نوع تصادفات ............١٧

    ٢-٣-٢)طراحی هندسی واثرات آن بر روی ایمنی عابرین ...................................................٢٧

    ٢-٣-٣)تسهیلات عابرین پیاده .............................................................................................٣٩

    ٢-٣-٤)برنامه های  تامین ایمنی عابرین ..............................................................................٤٣

    ٢-٣-٥)نحوه بررسی های آماری  و رفتاری عابرین ............................................................٤٩

    ٢-٣-٦)بررسی کتب در مورد اطلاعات تصادفات عابر .......................................................٥٧

    فصل ٣- روش تحقیق ......................................................................................................................٦٠

    ٣-١)  روش بکار گرفته شده ودلایل آن ........................................................................................................... ٦١

    ٣-٢) دستورالعمل جمع آوری اطلاعات وروشهای بکار گرفته شده ............................................................. ٦١

    ٣-٢-١) مدلهای خطی .........................................................................................................٦٢

    ٣-٢-٢)مدلهای غیر خطی....................................................................................................٦٣

     و

     

     

     

    ٣-٢-٣)آزمون معنی دار بودن مدلها ومتغیرهای بکار رفته در آنها.......................................٦٦

    ٣-٢-٤)بررسی فرض نرمال بودن مانده ها ..........................................................................٦٦

    ٣-٢-٥) نحوه ورود اطلاعات به منظور ساخت مدل ...........................................................٦٨

    ٣-٢-٦) اطلاعات ورودی....................................................................................................٦٩

    ٣-٣) تعاریف ، اختصارات ونشانه های ریاضی................................................................................................ ٧٠

    ٣-٣-١)روش تحلیل آمار تصادفات .....................................................................................٧١

    ٣-٣-٢) نرخ تصادفات و کاربرد آن .....................................................................................٧٢

    فصل ٤- جمع آوری اطلاعات .........................................................................................................٧٦

    ٤-١) مقدمه ......................................................................................................................................................... ٧٧

    ٤-٢) جمع آوری اطلاعات تصادفات عابر....................................................................................................... ٧٧

    ٤-٢-١) اطلاعات ثبت شده کامپیوتری تصادفات عابر........................................................٧٧

    ٤-٢-٢)کروکی تصادفات عابر بایگانی شده در راهنمایی و رانندگی ..................................٧٩

    ٤-٢-٣) گزارش راننده و شاهدان عینی تصادف ..................................................................٧٩

    ٤-٣) دسته بندی و گروه بندی اطلاعات موجود در کروکی ها..................................................................... ٨٠

    ٤-٣-١)گروه اطلاعات مربوط به نوع راه یا خیابان .............................................................٨٠

    ٤-٣-٢) گروه اطلاعات مربوط به نوع وسیله نقلیه ..............................................................٨٠

    ٤-٣-٣) اطلاعات مربوط به نوع محل .................................................................................٨١

    ٤-٣-٤) اطلاعات مربوط به وضعیت حرکتی عابر هنگام تصادف .......................................٨١

    ٤-٣-٥) اطلاعات مربوط به محل عبور عرضی عابر ...........................................................٨١

    ٤-٤) جمع آوری اطلاعات مربوط به مشخصات منطقه ای به منظور مدلسازی تصادفات .......................... ٨٢

    فصل ٥- تحلیل اطلاعات وارائه نتایج ..............................................................................................٨٣

    ٥-١)مقدمه ........................................................................................................................................................... ٨٤

    ٥-٢)تعیین مدل تصادفات عابر.......................................................................................................................... ٨٤

    ٥-٢-١)مدل رگرسیون خطی چندگانه .................................................................................٨٧

    ٥-٢-٢)مدل رگرسیون ضربی..............................................................................................٨٩

    ٥-٢-٣)مدل رگرسیون نمایی...............................................................................................٩١

    ٥-٢-٤)مدل رگرسیون لگاریتمی .........................................................................................٩٢

    ٥-٢-٥)مدل رگرسیون به صورت معادله درجه دوم ............................................................٩٤

     

    -٢-٦)مدل بهینه تصادفات عابر ...................٩٥

    ٥-٣) بررسی آمار تصادفات عابر....................................................................................................................... ٩٦

    ٥-٣-١)بررسی آمار منطقه ای تصادفات عابر ......................................................................٩٦

    ٥-٣-٢)آمار تصادفات عابر به تفکیک زمان وقوع ............................................................ ١٠٠

    ٥-٣-٤) سن رانندگان وعابرین درگیردر تصادفات عابر................................................... ١٠٩

    ٥-٣-٥) وضعیت حرکتی عابر در هنگام  تصادفات عابر.................................................. ١١٠

    ٥-٣-٦) نوع وسیله نقلیه مقصر در تصادف با عابر........................................................... ١١٢

    ٥-٣-٧) نوع کاربری محل وقوع تصادف عابر.................................................................. ١١٣

    ٥-٣-٨) نوع خیابان محل وقوع تصادف عابر ................................................................... ١١٤

    ٥-٣-٩) تصادفات عابر در نقاط خاص ............................................................................ ١١٥

    فصل ٦- نتیجه گیری وپیشنهادات .....................................................................................................١٢٠

    ٦-١)نتیجه گیری...............................................................................................................................................١٢١

    ٦-٢)پیشنهادات .................................................................................................................................................١٢٣

    ٦-٢-١)ضرورت نگاه ویژه در مورد ایمنی گروههای سنی آسیب پذیر عابر.................... ١٢٣

    ٦-٢-٢)لزوم آموزش هماهنگ افسران پلیس برای پر کردن  فرم های کروکی................. ١٢٣

    ٦-٢-٣) لزوم ایجاد سیستم بانک اطلاعات تصادف ......................................................... ١٢٣

    ٦-٢-٤)ضرورت مناسب سازی پل های عابر و آموزش در مورد استفاده ازآنها ................. ١٢٤

    پیوست ١- جدول اطلاعات کروکی تصادفات عابر..........................................................................١٢٦

    پیوست ٢- جداول خروجی نرم افزار SPSS16...............................................................................144

    جداول مربوط به مدل خطی چندگانه .............................................................................................................١٤٥

    جداول مربوط به مدل غیر خطی ضربی..........................................................................................................١٥٠

    جداول مربوط به مدل غیر خطی نمایی ..........................................................................................................١٥٥

    جداول مربوط به مدل غیر خطی لگاریتمی ....................................................................................................١٦٠

    جداول مربوط به مدل غیر خطی درجه دوم ...................................................................................................١٦٤

    جداول مربوط به مدل غیر خطی درجه دوم ...................................................................................................١٧٣

    فهرست منابع فارسی : .......................................................................................................................١٧٥

    فهرست منابع  انگلیسی:....................................................................................................................١٧٧

     چکیده انگلیسی:..............................................................................................................................١٧٩

     

    منبع:

    - شاهی، جلیل ، مهندسی ترافیک ، چاپ هفتم ،  انتشارات مرکز نشر دانشگاهی،تهران ، ١٣٨٣.

    ١-حکیمی، فرزانه ، جلیلوند، محسن ، حاج نصرالهی، کامران ، راهنمای تسهیلات عابر پیاده ، چاپ اول ، سازمان حمل و نقل وترافیک تهران ، تهران ،١٣٨٤

    ٣- نیکوکار،مسعود، عربزاده ، بهمن ، آمار واحتمالات کاربردی،چاپ یازدهم ،انتشارات آزاده ،تهران ،١٣٨٣

    ٤-اسماعیلیان مهدی ، راهنمای جامع ١٤ SPSS ،چاپ اول ، موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران ، تهران ،

     .1385

    ٥-شرکت مطالعات جامع حمل ونقل ترافیک تهران ، "حمل ونقل و ترافیک تهران در یک نگاه " ، شهرداری تهران ، انتشارات شهرداری تهران ،١٣٨٣.

    ٦- شرکت مطالعات جامع حمل ونقل ترافیک تهران ، "حمل ونقل و ترافیک تهران در یک نگاه " ، شهرداری تهران ، انتشارات شهرداری تهران ،١٣٨٤.

    ٧- شرکت مطالعات جامع حمل ونقل ترافیک تهران ، "حمل ونقل و ترافیک تهران در یک نگاه " ، شهرداری تهران ، انتشارات شهرداری تهران ،١٣٨٥.

    ٨- شرکت مطالعات جامع حمل ونقل ترافیک تهران ، "حمل ونقل و ترافیک تهران در یک نگاه " ، شهرداری تهران ، انتشارات شهرداری تهران ،١٣٨٦.

    ٩- بهبهانی، حمید، قهرمانی،حسین ،امینی، بهنام ، احمدی نژاد، محمود،مهندسی ترافیک تئوری وکاربرد. چاپ اول ،سازمان حمل ونقل وترافیک تهران ،١٣٧٣

     175

     

     

     

     

     

    ١٠-کنف لاخر، هرمان ، اصول برنامه ریزی (طراحی ) تردد پیاده و دوچرخه ،ترجمه قریب ،فریدون ، دانشگاه تهران ،تهران ، ١٣٨١.

    ١١- عبدالرضا بازرگان لاری ، رگرسیون خطی کاربردی ، چاپ دوم ، مرکز نشر دانشگاه شیراز ، شیراز ، ١٣٨٥.

     

    1-D. L. Harkey, C.V. Zegeer, Pedestrian Safety Guid And Contermeasure

    Selection System PEDSafe, FHWA-SA-04-003 , September 2004.

    2-Zegeer,C.V., Huang,H.H., Cynecki,M.J., Camobell,B.J.: “A Rewiew of

    Pedestrian Safety Research in the United States and Abroad” , pub. No.FHWA-

    RD-03-042 , January 2004.

    3-Zegeer,C.V., Seiderman,C., Lagerway,P.A., Cynecki,M.J., Ronkin,M.,

    Schneider ,R., “Pedestrian Facilities User Guide Providing Safety and Mobility”

    Pub No,FHWA-RD-01-102, March 2002.

    4-Zegeer,C.V.,Stewart,R.,Huang,H.H.,Lagerway,P.A.,Feaganes,J., Campbell

    ,B.G.: “Safety Effect Of marked Crosswalk Versus Unmarked Crosswalk at

    Uncontrolled Locations” Final Report And Recommended Guidelines, Report

    No.FHWA-HRT-04-100, September 2005.

    5- Zegeer,C.V., Sandt,L.: “How To Develop Pedestrian Safety Action Plan”

    Report No.FHWA-SA-05-12 ,February 2006.

    6-Nabors,D., Gibbs,M., Sandt,L., Rocchi, S., Wilson,E., Lipinski,m.,

    “Pedestrian Road Safety Audit Guidelines and Prompt Lists”, FHWA-SA-

    07-007,July 2007.

    7-Zegeer,C.V., Stutts,J.,Hunter,B., Feske,C.D., Cheeney,D., McCarville,p.,“The

    National Bicycling and Walking Study” FHWA-PD-94-023, 2000.

    8-McMahan,P.J., Zegeer,C.V.,Duncan,C., Knoblauch,R.L., Stewart,J.R.,

    Khattak,A.J., “An Analysis Factors Contibuting to Walking Along Roadway

    CrashesResearch Study and Guideline for Sidewalks and Walkways” FHWA-

    RD-01-101, feb 2002

    9-Harkey,D.L., Zegeer,C.V., “Pedestrian Safety Guide and Countermeasure

    Selection System”FHWA-SA-04-003,September 2004

    10-T.Q.Pham, S.A.Ardakani, Sh.Govind, J.C.Wiliams, “Modeling Pedestrian

    Accidents in Urban Area” University Of Texas at Arlington, 2000.

    11-W.R.Mcshane, R.P. Roess “Traffic Engineering” , , Prentice- Hall , New

    Jersey,  2000.

    12- C. S. Papacostas, P. D. Prevedouros. “Transportation Engineering And

    planing” Third Edition , Prentice- Hall , New Jersey,  2000.

    13-C. J. Khisty, B. K. Lall,: “Transportation Engineering An Introduction” Third

    Edition , Prentice- Hall of India Private Limited, 2002.

    14-Alta planing +Design, “Pedestrian and Bicycle Facilities in California” A

    Technical Reference And Technology Transfer Synthesis for Caltrans Planners

    and Engineers, July 2005.

    15-Kimley-Horn and Associate,Inc, “Arizona Statewide Bicycle and Pedestrian

    Plan” December 2004.

    16-Otak, “Pedestrian Facilities Guidbook Incorporating Pedestrian Into

    Washingtons Transportation System” , September 1997.

    26-FHWA, “FHWA Course on Bicycle and Pedestrian Transportation”2004.

    17- Zegeer,C.V., Huang ,H.H., Houten,R.V., Stutts,J., Cynecki,M.J.,

    Alberson,B., “A Guide For Reducing Collisions Involving Pedestrians” Vol.

    10,NCHRP 500, ISBN 0-309-08760-0, 2004. 

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت