پایان نامه ارائه مدل مکان یابی ایستگاه در سیستم حمل و نقل ریلی سریع

تعداد صفحات: 228 فرمت فایل: word کد فایل: 10002118
سال: 1386 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: پایان نامه مهندسی عمران
قیمت قدیم:۲۹,۴۰۰ تومان
قیمت: ۲۷,۳۰۰ تومان
دانلود فایل
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه ارائه مدل مکان یابی ایستگاه در سیستم حمل و نقل ریلی سریع

    پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد "M.Sc"

    مهندسی عمران – راه و ترابری  

    چکیده :

    سیستم های حمل و نقل ریلی سریع (Rapid Rail Transit) یا  متروها ، با دارا بودن حریم

    های اختصاصی ، توانایی سرویس دهی  با سرعت نسبتا بالا را دارند . این طریقه حمل و نقلی بالاترین ظرفیت موجود خط را تامین می کند. برنامه ریزی شبکه سیستم حمل و نقل ریلی سریع ، جزء  برنامه ریزی های بلند مدت حمل و نقل محسوب شده و احتیاج به سرمایه گذاری بسیار بالا یی نیز دارد. مس یرهاو ایستگاه های این طریقه حمل و نقلی می توانند در ارتفاع ، همسطح با زمین و یا بصورت زیر زمینیاحداث شوند. در این میان ایستگاه ها ،بعنوان قلب سیستم ها ی حمل و نقل ریلی سریع ، دارای نقشمهمی در تبادل مسافر بین این طریقه حمل و نقلی و سایر طرق حمل و نقلی می باشد. لذا تعیین مکانمناسب ایستگاه جزء مهمترین فاکتورهای ارزیابی سیستم ریلی محسوب می شود ، چنانچه تعیین مکانایستگاه ها بدرستی صورت نگیرد و از آنجایی که تغییر مکان دادن ایستگاه ها تقریبا غیر ممکن است ،

    موجب عدم استفاده از سرمایه گذاری انجام شده و هدر رفتن زمان ، نیروی انسانی و نهایتا عدم کارایی سیستم حمل و نقل ریلی سریع می گردد. بنابر این توجه به اهداف اصلی در تعیین مکان مناسب ایستگاهنظیر جذب حداکثر مسافر ، سرویس دهی به مناطق پر فعالیت اصلی شهر ، کاهش هزینه های سرمایه گذاری و بهره برداری ، حداقل نمودن زمان سفر و حداکثر نمودن سطح پوشش ایستگاه ها بسیار حائزاهمیت است. در این تحقیق مکانیابی ایستگاه در سیستم حمل و نقل ریلی سریع با هدف حداکثر کردنسطح پوشش ایستگاه انجام پذیرفته است ، سطح پوشش بعنوان یکی از معیارهای بهره برداری از خط درسال هدف  و همچنین معیاری برای سنجش میزان تحرک و جابجایی در شبکه حمل و نقل ریلی سریع بکارگرفته می شود. بودجه تخصیص داده شده و حداقل فاصله بین ایستگاه های مجاور بعنوان محدودیت درص ورت بن دی م دل لح اظ گردی ده و در نهای ت م دل پی شنهادی ب ه کم ک الگ وریتم ط ولانی ت رین مسیر(Longest Path)  حل و حداکثر تعداد مسافران استفاده کننده از سیستم حمل ونقلی ریلی سریع ، بعنوان جواب بهینه بدست آمده است . 

    مقدمه :

    صنعت حمل و نقل یکی از عناصر اصلی در توسعه اقتصادی هر کشور به شمار می رود  و   

    از مهمترین زیر ساخت های هر جامعه محسوب  می گردد . در مورد کشور ایران ، بدلایل مختلف از

    جمله نیاز به حجم بالای سرمایه گذاری و عدم توجه به توسعه راه آهن به عنوان یکی از اصلی ترینگونه های حمل و نقل ، حمل و نقل ریلی بصورت  مناسب چه در بخش شهری و چه در بخش      

    غیر شهری مورد توجه قرار نگرفته است ، ضمن آنکه بدلایل بالا بودن هزینه های اولیه راه اندازی

    سیستم های ریلی و عدم توجه به مزایای بهره برداری از این سیستم ها ، حمل و نقل ریلی در بسیاریموارد غیر اقتصادی معرفی شده و در این خصوص برنامه ریزی مناسبی در کشور انجام نشده است .

           در بخش حمل و نقل ریلی شهری ، نیز مشاهده می گردد بدلیل پیشرفت تقاضا در خصوص

    افزایش سرعت و حجم بالای جابجایی از مدت ها قبل کشور های مختلف را به فکر واداشته تا با ایجادزیر ساخت ها و تجهیزات مناسب حمل و نقل سریع ، حجم جابجایی ها تا میزان قابل توجهی  افزایش یابد .

     به همین دلیل در دهه های اخیر بکارگیری از سیستم های حمل و نقل سریع بمنظور افزایشبهره وری مد نظر قرارگرفته است.در کشور های توسعه یافته با استفاده از سیستم های حمل و نقل سریع

    در طی دهه های اخیر توانسته اند ضمن ارتقای سطح ایمنی و کارایی شبکه های حمل و نقل ، ظرفیتبهره وری از زیر ساخت های موجود را به میزان قابل توجهی افزایش دهند .

     سیستم های حمل و نقل ریلی سریع که عموما با عنوان مترو ها نامیده می شوند ، با حق   حریم های اختصاصی ، نسبتا با سرعت بالا کار می کند و بنابراین بالاترین ظرفیت موجود خط را 

    تامین می کنند. مسیرهای این نوع سیستم می تواند  همسطح ، زیر زمینی و غیر همسطح باشند ، اینسیستم ها به تجهیزات کنترل پیشرفته برای حفظ سرعت بالا و فرکانس هایی با استاندارد های ایمنی بالا نیازمند است. بارگیری و تخلیه سریع مسافران از طریق تهیه سکوهای با ارتفاع امکان پذیر است. با

    توجه به صرف هزینه های ساخت ، نگهداری و عملیات بسیار زیاد ، برای به حداکثر رساندن کارایی ،

    معمولا تکمیل کردن این سیستم توسط سایر سیستم های تغذیه کننده جهت جمع آوری یا توزیع مسافردر ابتدا و انتهای مسیر ضروری است. قابلیت اطمینان و سطح کیفی سرویس ارائه شده در این سیستمها با بسیار بالا است .

     در همین راستا توجه به ایستگاه ها بعنوان قلب تپنده شبکه های حمل و نقل ریلی سریع از

    اهمیت خاصی برخوردار است. ایستگاه های حمل و نقل ریلی سریع که امکان دسترسی مسافر به شبکه

    حمل و نقلی را فراهم می سازد ، بر خلاف سایر مدهای حمل و نقل که در سطح معابر شهری احداثمی شوند ، تغییر مکان دادن ایستگاه بدلیل هزینه های سرمایه گذاری بالا ،  وسعت محوطه احداثیایستگاه و وجود ساختمان های ثابت ، معمولا امکان پذیر نمی باشد. در این میان جانمایی ، تعداد ونحوه توزیع ایستگاه ها عامل بسیار موثری در سرعت ، زمان سفر مسافر ، راحتی استفاده کنندگان از

    سیستم ، هزینه های عملیاتی و غیره می باشد ، این عوامل عملیاتی به نوبه خود بیانگر این مطلب است

    ک ه تعی ین مک ان مناس ب ای ستگاه از مهمت رین عوام ل م وثر در برنام ه ری زی سی ستم ه ای حمل و نقل ریلی سریع می باشد .

     

    (فصل اول) کلیات

     

    1-1) تعریف  کلی مساله :

    پیشرفت تقاضا ی سفر  در سرعت و حجم بالا ، کشور های مختلف را از مدت ها قبل به فکر

    واداشته تا با ایجاد زیرساخت ها و تجهیزات مناسب ، به کمک بهره گیری  از حمل و نقل سریع ،

    حجم جابجایی ها را تا میزان قابل توجهی افزایش دهند. کشور های توسعه یافته بکار گیری سیستم

    های حمل و نقل سریع را بمنظور ارتقای سطح ایمنی و کارایی شبکه های حمل و نقل در جهت نیل بهاهداف ذیل تجربه کرده اند:

    • ایجاد سفر های ایمن ، مطمئن ، کارا ، روان و حافظ محیط زیست :

    تجربه نشان داده است که روش ها و سیستم های حمل و نقل سنتی در بسیاری از موارد پاسخگوی

    تمام مسائل و مشکلات حمل و نقل نبوده است. مشکلاتی از قبیل: تراکم ، تصادفات ،آلودگی هایزیست محیط و ... همواره رو به افزایش است . 

    از طرف دیگر برنامه های دولت در خصوص توسعه اقتصادی ، ضرورت وجود حمل و نقل منظم ،

    کارا ، ایمن و سریع را بیش از پیش اجتناب نا پذیر می سازد. باید توجه داشت که نمی توان به نقش

    بخش حمل ونقل در مجموعه فعالیت های اقتصادی کشور توجه داشت ، ولی برای نظم بخشیدن وساماندهی عبور و مرور بهای کمی پرداخت. با مروری بر تحلیل وضعیت حمل و نقل مشخص         

    می گردد که تنها راه حل جهت مرتفع نمودن مشکلات و ناهنجاری ها ، دستیابی به حمل و نقل ایمن و

    سریع می باشد که این به نوبه خود نیازمند مطالعات گسترده و صرف هزینه زیاد می باشد. اما با توجهبه نتایج بدست آمده از سایر کشورها ، استفاده از سیستم های حمل و نقل سریع ، افزایش سطح ایمنی ،افزایش بهره وری شبکه  ، کاهش آلودگی زیست محیطی و بهبود مدیریت شبکه حمل و نقل را منتجمی گردد.

     

    جذب مسافر بیشتر با استفاده از بهبود خدمات :

    یکی از مهمترین موضوعاتی که اغلب در خصوص حمل و نقل ریلی به آن اشاره می شود ،    

    غیر اقتصادی بودن این قبیل سیستم های حمل و نقلی می باشد ، حتی در برخی موارد بدون توجه بههمه جوانب و مزایای بکارگیری سیستم حمل و نقل ریلی ، این روش حمل و نقل روش گران و    

    غیر اقتصادی معرفی می شود. این در حالی است که می توان با ارائه تسهیلاتی جهت رفاه حال مسافرنظیر کاهش مدت زمان سفر ، بهبود دسترسی به ایستگاه و ارائه سرویس هایی با مطلوبیت کمّی و کیفیمناسب علاوه بر افزایش بهره وری ، نقش حمل و نقل ریلی سریع را در میزان جابجایی مسافر افزایشداد و با توجه به ضریب بالای ایمنی تردد در این روش حمل و نقل بسیاری از معضلات موجود درسایر بخشهای حمل و نقل را نیز مرتفع نمود.

    افزایش خدمات موثر از طریق استفاده از کریدور های مشترک :

    یکی از مهمترین مواردی که در جذب مسافر در سیستم های ریلی  سریع تاثیرگذار خواهد بود ،

    تنظیم برنامه زمانبندی ورود و خروج قطار با سایر مد های حمل و نقلی می باشد ، بکارگیری از سیستمهای حمل و نقل ترکیبی ، مسافران را قادر خواهد ساخت تا علاوه بر تعیین مسیر مربوطه ، میزان توقفخود در ایستگاه های میانی را تعیین یا در ایستگاه های مورد نظر قادر به تغییر روش جابجایی از مترو  به مد اتوبوس رانی ، تاکسیرانی و... باشند. این امر سبب می شود تا با این تامین سفرهای پیوسته باحداقل تاخیر ممکن ، افزایش و بهبودی در سفرهای انجام شده صورت پذیرد ، در این میان نقشخطوط  حمل و نقلی تغذیه کننده بسیار چشمگیر است .

    کاهش آلودگی زیست محیطی :

    محیط زیست مجموعه ای بسیار عظیم و پیچیده از عوامل گوناگون است که بر اثر یک روندو تکامل تدریجی موجودات زنده و اجزای سازنده سطح زمین به وجود آمده است و در فعالیت های 

    انسان تاثیر داشته است و از آن نیز متاثر می گردد . 

    رابطه انسان با محیط زیست همواره به صورت تابعی از رفتار او با پیرامون طبیعی خود بوده است.

    جنبه های مختلف محیط زیست شامل آب ، خاک ، فاضلاب ، هوا ، مواد زائد جامد و صدا می باشدکه تمامی این جنبه ها به نحوی محیط زیست انسانی را تحت تاثیر قرار می دهد .

    حمل و نقل به عنوان یکی از آلاینده های محیط زیست ، سهم بزرگی در آلودگی آن دارد. بطو ر

    کلی سیستم های حمل و نقل در ایران از آغاز شکل گیری آن تاکنون بر اساس استفاده از وسایل نقلیهموتوری با سوخت فسیلی و چرخ های لاستیکی بوده است .مطالعات نشان می دهد ، 77 درصدآلودگی هوای شهر تهران ناشی از تردد خودرو ها است. در این شهر سالانه بیش از 2 میلیون و 200 هزار تن آلاینده وارد هوا می گردد .

    بکارگیری از سیستم های حمل و نقل ریلی سریع روی کیفیت هوا و کاهش مصرف انرژی از

    اهمیت بالایی برخوردار است. این سیستم ها با ایجاد افزایش سرعت و روانی تردد با مسائل مربوط به

    محیط زیست مرتبط و باعث کاهش تولید گاز 2Co در نتیجه مصرف سوخت های فسیلی می گردند.

    سیستم های حمل و نقل ریلی سریع به جهت بکارگیری از سیستم های کنترل پیشرفته ، عملکرد موثر

    خطوط ، بهبود وضعیت ایمنی ، جابجایی آسان ، افزایش بهره وری ، کاهش تاثیرات نامطلوب ناشی ازتراکم را سبب می شود که این امر به نوبه خود می تواند باعث کاهش آلودگی محیط زیست شود .

    در این خصوص و مطابق آمار های شرکت راه آهن شهری تهران و حومه(مترو) ، در سه ماهه دومسال 1385 ، تعداد 667`515`76 سفر در مجموع سه خط در حال بهره برداری 1و2و5 صورت پذیرفتهاست. این حجم جابجایی مسافر از طریق سیستم حمل و نقل ریلی سریع منجر به صرفه جویی درمصرف سوخت بمیزان 714`439`47  لیتر و به ارزش 900`603`16 دلار گردیده است [30] .

    به همین ترتیب، توجه به اهدافی نظیر رسیدن به حداکثر کارایی در شبکه های حمل و نقل ، تامینح داکثر عملکرد موثر شبکه و مدنظر قرار دادن ت اثیرات متقابل شهر و شبکه حمل و نقل در  برنامه ریزی سیستم های حمل و نقلی بسیار حائز اهمیت می باشد. 

    بمنظور برنامه ریزی سیستم حمل و نقل ریلی سریع ، ابتدا مطالعاتی تحت عنوان مطالعات پیش امکانپذیری در محدوده مورد مطالعه صورت می گیرد که بموجب آن تعیین کریدور های اصلی حمل ونقل عمومی در سال مبنا و سال برنامه ریزی مشخص می گردد ، در ادامه و بمنظور تکمیل کریدور هایاصلی و مسیر یابی خطوط حمل و نقل ریلی سریع مطالعاتی در خصوص ملاحظات زمین شناسیمهندسی شامل چینه شناسی زیر سطحی شهر ، سازنده های سنگی ، سازنده های آبرفتی ، آبرفتکوهپایه ای ، آبرفتهای رودخانه ای و وضعیت خاکهای دستی  بررسی می شود ، بعلاوه مطالعاتی در

    خصوص وضعیت آبهای زیرزمینی ، آبخانه رسوبات رودخانه ای ، آبخانه رسوبات آبرفت دامنه ای ، سطح ایستابی آبهای زیر زمینی و نوسانهای آن انجام می پذیرد[31] .

    پس از تعیین کریدور های اصلی و مسیر یابی خطوط حمل و نقل ریلی سریع ، بحث مکان

    یابی ایستگاه به عنوان مراکز تبادل مسافر که در واقع مشتریان این سیستم محسوب می گردن د ،     مقوله ای حائز اهمیت است .

    در مکانیابی ایستگاه ها ، اهداف متفاوتی مورد توجه قرار می گیرد که از مهم ترین آنها     

    می توان به اهدافی نظیر : ارائه سرویس هایی  در سطح کیفی و کمّی مناسب به مراکز اصلی فعالیتشهرها ، برقراری انجام سفر برای مسافر با تامین حداقل زمان سفر ( این زمان سفر می تواند شامل مدت زمان دسترسی به ایستگاه ، مدت زمان انتظار روی سکو و همچنین مدت زمان سفر بر روی قطار باشد) اشاره کرد .  

     

    Abstract

     When the alignment of a new line or section of a line of a rapid rail transit system has already been designed , the problem of locating stations arises . One of the measures used to predict the future utilization of the line is the coverage provided by the stations . In this thesis the problem of locating number of stations so that the weighted coverage is considered . To evaluate the coverage of each station an estimation of the street network metric are used . Finally , a longest path type algorithm over an acyclic graph is devised in order to maximize the objective function .

     

    Keywords : Rapid rail transit system , Coverage , Locating Station  

  • فهرست و منابع پایان نامه ارائه مدل مکان یابی ایستگاه در سیستم حمل و نقل ریلی سریع

    فهرست:

    چکیده ........................................................................................................................................................................................................................................ 7 مقدمه ...........................................................................................................................................................................................................................................8

    فصل اول  : کلیات

    1-1 تعریف کلی مساله ...................................................................................................................................................................................................11

    1-2 نیاز به مطالعه ............................................................................................................................................................................................................20

    1-3 اهداف تحقیق ............................................................................................................................................................................................................22

    1-4 فرضیات تحقیق ........................................................................................................................................................................................................23

    1-5 محدودیت های تحقیق ........................................................................................................................................................................................24

     

    فصل دوم : کاوش در متون

    2-1 تاریخچه سیستم های ریلی سریع  ...............................................................................................................................................................27

    2-1-1 تجارب جهانی .....................................................................................................................................................................................................29

    2-1-2 مترو در ایران .......................................................................................................................................................................................................31

    2-2 مروری بر تحقیقات انجام پذیرفته...................................................................................................................................................................45

    2-2-1 بررسی مقالات ....................................................................................................................................................................................................46

    2-2-2 بررسی تز ها و پروژه  ها.................................................................................................................................................................................48

    2-2-3 بررسی کتاب ها .................................................................................................................................................................................................50

     

    فصل سوم : روش تحقیق

    3-1 موضوعات .....................................................................................................................................................................................................................52

    3-2 فرآیند تحقیق ............................................................................................................................................................................................................53

    3-3 متدولوژی مدلسازی سیستم حمل ونقل.....................................................................................................................................................54

    3-4 پروسه برنامه ریزی حمل و نقل ........................................................................................................................................................................63

     

    فصل چهارم : روش جمع آوری اطلاعات

    4-1 مقدمه..............................................................................................................................................................................................................................69

    4-2 الگوی اطلاعات برای اجرای مدل و بررسی فرضیه تحقیق...............................................................................................................70

    4-2-1 محاسبه تراکم جمعیت ساکنین سلول ها ..........................................................................................................................................70

    4-2-2 محاسبه هزینه ساخت و احداث ایستگاه...............................................................................................................................................73

    4-2-3 بودجه تخصیص داده شده ...........................................................................................................................................................................74

     

    فصل پنجم : خطوط و شبکه های حمل و نقل ریلی سریع

    5-1 بررسی اهداف، اصول و ملاحظات    برنامهریزی           شبکه های حمل ونقلی.........................................................................................77 5-1-1 میزان جذب مسافر ...........................................................................................................................................................................................77

    5-1-2 بررسی میزان کارایی عملکرد  شبکههای حمل ونقلی ....................................................................................................................80

    5-1-3 اثر متقابل شبکه    حملونقلی و شهر .......................................................................................................................................................82

    5-2 انواع شبکه های حمل ونقلی و خصوصیاتشان ...........................................................................................................................................84

    5-2-1 شبکه مدهای  حملونقلی با دسته بندی حریم متفاوت ...............................................................................................................84

    5-2-2 انواع شبکه های حمل ونقل ریلی و خصوصیاتشان ...........................................................................................................................86

    5-2-2-1   شبکههای حمل ونقلی شعاعی ............................................................................................................................................................86

    5-2-2-2   شبکههای حمل ونقلی محیطی / شعاعی .....................................................................................................................................88

    5-2-2-3 شبکه های حمل ونقلی شبکه ای یا مستطیلی ..............................................................................................................................89

    5-2-2-4 شبکه های حمل ونقلی همه جانبه .....................................................................................................................................................92

    5-2-3 آنالیز فرم های هندسی شبکه مترو ..........................................................................................................................................................94

    5-2-3-1 دسته بندی معیارها و شاخص های شبکه مترو ...........................................................................................................................95

    5-2-3-2 ابعاد و شکل شبکه .....................................................................................................................................................................................96

    5-2-3-3 توپولوژی شبکه ............................................................................................................................................................................................99

    5-2-3-4 تناسب بین شبکه مترو و شهر .........................................................................................................................................................101

    5-2-3-5 معیارهای سرویس ارائه شده و  بهرهبرداری شده ...................................................................................................................103

    5-2-3-6 انتخاب آیتم های ارزیابی برای تحلیل های خاص ...................................................................................................................104

     

    فصل ششم : مکان یابی ایستگاه در سیستم حمل و نقل ریلی سریع

    6-1 اهداف موثر در برنامه ریزی مکانیابی ایستگاه ......................................................................................................................................109

    6-2 زمان سفر مسافر.....................................................................................................................................................................................................111

    2-1دو گزینه قیاسی ...............................................................................................................................................................................................111

    6-2-2 الگو رفتار مسافران..........................................................................................................................................................................................113

    6-2-3 توزیع یکنواخت مسافر..................................................................................................................................................................................119

    6-2-4 سوار شدن تجمعی یکنواخت ..................................................................................................................................................................123

    6-2-5 سوار شدن تجمعی غیر یکنواخت .........................................................................................................................................................125

    6-2-6  توزیع متفاوت مسافر در حالت سوار و پیاده شدن ....................................................................................................................127

    6-2-7  بررسی کاربرد تحلیل تئوری در برنامه ریزی مکانیابی ایستگاه .........................................................................................127

    6-3 سایر اهداف در تعیین جابجایی ایستگاه ها ...........................................................................................................................................129

    3-1سطح پوشش ......................................................................................................................................................................................................129

    6-3-2  میزان جذب مسافر ......................................................................................................................................................................................131

    6-3-3  هزینه ایستگاه ................................................................................................................................................................................................132

    6-3-4 ترکیب سفر اتومبیل و سیستم حمل و نقل ...................................................................................................................................133

    6-3-5 اهداف و ملزومات محلی..............................................................................................................................................................................135

    6-4 ترکیبی از اهداف ..................................................................................................................................................................................................135 6-5 فواصل متداول بین ایستگاه ها در شبکه های حمل و نقلی ریلی جهان ..............................................................................136

     

    فصل هفتم : ارائه مدل پیشنهادی و حل مساله

    فرموله کردن و صورت بندی مدل .............................................................................................................................................................141

    طرح مساله ............................................................................................................................................................................................................144

    7-2-1  محاسبه ضرایب مدل .................................................................................................................................................................................145

    7-2-2  پاسخ بهینه مساله ........................................................................................................................................................................................155

     

    فصل هشتم : نتیجه گیری و پیشنهادات

    نتیجه گیری .......................................................................................................................................................................................................................160 پیشنهادات ..........................................................................................................................................................................................................................164

    پیوست..............................................................................................................................................................................................166

    منابع و ماخذ

    م.............................................................................................................................................................................................................174 چکیده انگلیسی  .................................................................................................................................................................................................179

    منبع:

     

     

     

    صفارزاده ، محمود ، مهندسی ترابری و ترافیک ، 1381 ، انتشارات دانشگاه تربیت مدرس .

    افندی زاده ، شهریار ، مهندسی ترابری ، 1379 ، انتشارات دانشگاه علم و صنعت ایران .

    اصغرپور ،محمد جواد ، برنامه ریزی پویا ، 1377، انتشارات دانشگاه تهران .

    ب انکی ، محم د تق ی ، تحلی ل و طراح ی سی ستم ه ای مهندس ی عم ران ، 1369 ، مرک ز ن شر

    دانشگاهی ، تهران .

    مدرس ، محمد ، تحقیق در عملیات جلد دوم برنامه ریزی ریاضی ، 1381 ، انتشارات نشرجوان.

     

    VUCHIC, V.R (٢٠٠٧) . Urban Transit : Systems and Technology ,  Hohn Wiley & Sons .

    VUCHIC, V.R (٢٠٠۵) . Urban Transit : Operation,Planning and Economics , Hohn Wiley & Sons .

    C.S.PAPACOSTAS (٢٠٠١) . Transportation Engineering & Planning , Prentice-Hall .

    JAMES H.BANKS (١٩٩٨) . Introduction To Transportation Engineering , McGraw-Hill .

    ALAN BLACK (١٩٩۵) . Urban Mass Trasnportation Planning , McGraw-Hill .

    VUCHIC, V.R (١٩٨١) . Urban Public Transportation-System and Technology, Prentice-Hall .   http://www.urbanrail.net                                                              شبکه های ریلی جهان .12  http://www.lrta.org                                                          انجمن حمل و نقل سبک شهری.13  http://www.lightrail.com                                                 حمل ونقل سبک ریلی مرکزی.14  http://lightrail.nl                                                                    اطلس حمل و نقل سبک ریلی.15

     http://www.railwaytechnology.com/projects                                پروژه های مترو.16  http://www.liranetwork.com                                             شبکه حمل ونقل سبک ریلی.17  http://www.lightrailnow.org                                                     حمل و نقل سبک ریلی.18   http://www.subwaynavigator.com/                                               ناوبری جهانی مترو.19  http://www.metromagazine.com                                                                 مجله مترو.20  http://www.nctr.usf.edu/jpt/journal.html                          مجله حمل و نقل همگانی.21

                                    http://www.uitpti.com/index.cfm                       مجله بین المللی حمل و نقل همگانی.22

     http://www.paris.org/metro                                                                         مترو پاریس.23  http://www.tube.tfl.gov.uk                                                                             مترو لندن.24  http://www.mbta.com                                                                                  مترو بوستون.25  http://www.transitchicago.com                                                               مترو شیکاگو.26  http://www.mta.nyc.ny.us/index.html                                                مترو نیویورک.27

     http://www.metromadrid.ts                                                                         مترو مادرید.28  http://www.steum.qc.ca                                                                               مترو مونترال.29  http://www.tehranmetro.com                                               شرکت مترو تهران و حومه.30  http://www.esfahanmetro.org                                          سازمان قطار شهری اصفهان  .31  http://www.murco.ir                                                                 سازمان قطار شهری مشهد.32  http://www.shirazmetro.org                                                   سازمان قطار شهری شیراز.33  http://www.Tabrizmetro.org                                                   سازمان قطار شهری تبریز.34  http://www.ahwazmetro.com                                                 سازمان قطار شهری اهواز.35  http://www.Karajmetro.ir                                             سازمان قطار شهری کرج و حومه.36

    ٣٧. Walton , Scott : "Interpreting Cellular Coverage For Transportation Application". TRB ٢٠٠٣ Annual meeting .

    . Cardone,Vincent : "Optimization of a Feeder Bus Service to Sandy Hook". TRB ٢٠٠٣ Annual meeting .

    . Manjo K.Jha : "Transit Rail Line Optimization with Genetic Algorithms and GIS". TRB ٢٠٠٣ Annual meeting .

    ۴٠ . Steven  Chein : "Optimal Bus Stop Locations For Improving Transit Accessibility" . TRB ٢٠٠٣ Annual meeting .

    ۴١ . "World Bank Urban Transport Strategy Review – Mass Rapid Transit In Developing Countries , Final Report" , Hal crow Fox.  مترو-پایانه کرج" ، پایان نامه(FEEDER) کریمی ، بیژن ، "سیسستم حمل و نقل عمومی مکمل .42  . کارشناسی ارشد ، سال 1381 ، دانشگاه علم و صنعت ایران

    مو ید فر، رضا ، " طراحی مدل مسیریابی سیستم های ریلی شهری" ، پایان نامه کارشناسی ارشد ، سال 1380 ، دانشگاه علم و صنعت ایران .

    عربی ، سهیل ، " ارزیابی اقتصادی پروژه قطار شهری مشهد" ، پایان نامه کارشناسی ارشد ، سال

    1380 ، دانشگاه علم و صنعت ایران .  

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت