پایان نامه پیشنهاد یک چارچوب سرویس گرا برای تأمین زیرساخت اطلاعاتی مورد نیاز جهت بسته بندی تور های پویای مسافرتی

تعداد صفحات: 168 فرمت فایل: word کد فایل: 10001982
سال: 1388 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: پایان نامه مهندسی کامپیوتر
قیمت قدیم:۲۳,۴۰۰ تومان
قیمت: ۲۱,۳۰۰ تومان
دانلود فایل
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه پیشنهاد یک چارچوب سرویس گرا برای تأمین زیرساخت اطلاعاتی مورد نیاز جهت بسته بندی تور های پویای مسافرتی

    پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر -  

    گرایش نرم افزار  

     چکیده 

    یکی از صنایع مهم جهان که در بعضی کشورها منبع درآمد اصلی نیز بحساب می آید، صنعت گردشگری است. ماهیت متفاوت و پیچیده ی ترکنش های تجاری درون حوزه ی گردشگری، آن را از مابقی کسب و کار های رایج مستثنی ساخته بطوریکه منجر به پیدایش یکی از بزرگترین زنجیره های تأمین گشته است. در گذشته، شرکت های مسافرتی بدلیل عدم توانایی در تقبل هزینه های بالای دسترسی به اطلاعات روشن و به روز، فعالی تهای خود در حوز ههای

    مشخص و ارائه خدمات تکراری متمرکز  م یساختن د. سیستم های CRS ،GDS  و PMS از جمله دستاوردهای

    پروژه های تحقیقاتی جهت تسهیل عملیات دستیابی به داده های پراکنده محسوب می شوند. امروزه با تغییر گرایش های

    متقاضیان سفر، تأمین نیاز ها و خواسته های مشتریان مشکل تر شده است و سیستم های اطلاعاتی پیشین نیز از توانایی

    کافی برخوردار نیستند. لزوم ارائه اطلاعات به روز و فراهم سازی مکانیزم های انتخاب آسان تر برای مشتریان باعث گردید

    تا سیستم های توصیه گر سفر پا به عرصه ی ظهور بگذارند. این سیستم ها با هدف پردازش اطلاعات و شناسایی خدمات

    منتخب سعی می کنند مشتریان را از پیچیدگی های محاسباتی دور سازند. در حال حاضر سیستم های مذکور از کارایی

    کافی برای پوشش حوزه های اطلاعات مورد نیاز جهت تولید بسته های کامل مسافرتی برخوردار نیستند. در حقیقت

    تلاش های محققان در راستای تولید این رده از سیستم ها بیشتر بر روی موضوع الگوریتم های تصمیم گیری متمرکز بوده

    و بهای کمتری به انواع اطلاعات مورد استفاده در آن ها حداقل در حوزه ی گردشگری پرداخته شده است. 

    در این تحقیق قصد آن داریم تا حوزه  اطلاعاتی صنعت گردشگری را با هدف افزایش رضایتمندی مشتریان کاوش

    کرده و اقلام اطلاعاتی مورد نیاز جهت تولید و ارائه هر چه بهتر  بستههای مسافرتی شناسایی نماییم. سپس زیرساخت

    نرم افزاری را طراحی می کنیم تا به جمع آوری و مدیریت داده ها و اطلاعات مربوط به خدمات مسافرتی و مشتریان

    بپردازد. این زیرساخت با بهره گیری از مفاهیم معماری سرویس گرا و قابلیت های معنایی طراحی می گردد و می تواند

    تأمین کننده بستر اطلاعاتی مناسب برای سیستم های توصیه گر خدمات مسافرتی و سیست مهای تولید بست ههای

    مسافرتی قلمداد گردد. 

    کلمات کلیدی: سیستم های توصیه گر، بسته های مسافرتی، گردشگری، معماری سرویس گرا، وب معنایی 

      

    1 طرح مسئله و راه حل اولیه 

     

    1-1 تورهای مسافرتی؛ گذشته و امروز 

    از زمان های بسیار دور افراد برای فرار از کارهای روزمره و دستیابی به محیطی تفریجی و دنج به فکر مسافرت

    می افتاده اند .مسافرت و گردشگری به عنوان یکی از راه حل های بازیابی قوای ذهنی و جسمی همواره مد نظر بشر بوده

    است. در عین حال تصمیم گیری در رابطه با یک مسافرت مطلوب از دیر باز برای انسا نها چالشی متفاوت محسوب

    م یشده است. 

    انتخاب مقصد و چگونگی سپری نمودن اوقات فراغت در مقصد همیشه مسئله ساز بوده و هست. شاید برای شما هم

    یکی شرایط زیر در زمانی که قصد برنامه ریزی سفر را داشت هاید بوجود آمده باشد: 

    برنامه رفت و برگشت با محدودیت های زمانی شما منطبق نمی شود 

    اطلاعات مشخصی را در رابطه به امکانات مقصد ندارید 

    رزرو محل اقامت از نگرانی های مهم شما محسوب شده باشد 

    از شرایط آب و هوایی مقصد بی اطلاع هستید

    غیر قابل پیش بینی بودن شرایط سفر نگرانی شما را افزایش داده است 

    البته موارد فوق تنها گوشه ای از چالش های پیش رو در هنگام تصمیم گیری است. افراد به منظور مواجه نشدن با

    چالش های فوق همواره در پی استفاده از بسته های مسافرتی هستند. شرکت های ارائه کننده خدمات مسافرتی با

    استفاده از روابط تجاری و انجام پیش بینی های مبتنی بر تجربه سعی می کنند شرایط مناسب سفر را در قالب بسته ها یا

    تورهای مسافرتی تهیه و به متقاضیان عرضه نمایند. 

    امروزه تورهای مسافرتی از مهمترین بخش های صنعت گردشگری محسوب می شون د. ب ر اساس آمار کنسرسیوم

    جهانی سفر و گردشگری[1]، فروش تورهای مسافرتی سالانه 52 میلیون دلار در آمریکا،81 میلیون دلار در اروپا،91

    میلیون دلار در بریتانیا و 12 میلیون دلار در آسیا درآمد زایی دارد. 

                                                          

    شواهد حاکی از آن است که بهره برداری درست و مناسب از فناوری اطلاعات توسط شرکت های خدماتی به منظور

    افزایش مزیت رقابتی در صنعت گردشگری امری ضروری است چرا که نه تنها آن ها را قادر می سازد تا خدمات خود را

    بهتر معرفی نمایند بلکه هزینه های تولید و تحویل را نیز کاهش می دهد .گردشگری یک صنعت وابسته به اطلاعات بوده

    و یکی از صنایع پیش رو در اینترنت است. از دیدگاهی دیگر، امروزه در حوزه گردشگری الکترونیکی نیز با پیچیدگی های

    مختلفی رو به رو هستیم. گستردگی و پراکندگی شرکت ها و سازمان های ارائه کننده خدمات از یک طرف و هزینه های

    مادی و زمانی مربوط به بررسی و تحلیل اطلاعات حجیم هر یک از ارائه کنندگان خدمات از طرف دیگر این حوزه

    جدید را با مشکلات عدیده ای مواجه ساخته است بطوریکه بکارگیری از سیستم های هوشمند به منظور قابل اداره

    نمودن کارها و فرآیند ها ضروری می نماید. 

    بسته بندی تورهای مسافرتی به عنوان یکی از پر کاربرد ترین فعالیت های شرکت های خدماتی محسوب می شود که

    انجام درست و دقیق آن در راستای جلب رضایت مشتریان می تواند ارزش  بسیاری برای شرکت ها در پی داشته باشد.

    ارائه تورهای سفارشی و پویا بطوریکه با سلیقه هر شخص منطبق شود منوط به در اختیار بودن مجموعه بزرگی از

    داده های مربوط به خدمات گردشگری است. این داده ها عمدتاً از منابع ناهمگن منتشر می شوند و بواسطه تفاوت های

    معنایی و نحوی، جمع آوری آن ها کار بسیار مشکلی است. از طرف دیگر چالش های ارائه تورهای پویای مسافرتی تنها به

    جمع آوری داده ها ختم نشده و برقراری تعاملات تجاری و انجام تراکنش های مالی از دیگر موارد مسئله ساز در تحقق

    این مهم محسوب می شوند  .

    1-1-1 تغییر گرایش ها در نوع تقاضاها 

    در طول زمان تقاضاهای افراد به منظور استفاده از محصول صنعت گردشگری تغییر یافته است. عوامل مختلفی از

    قبیل شرایط اقتصادی و تغییرات اجتماعی و فرهنگی باعث بروز گرایش های جدید شده اند .]1[ در میان این عوامل دو

    مورد از اهمیت بالاتری برخوردار هستند:

     انواع جدید سفرها و علایق خاص

    خیلی عجیب به نظر نمی رسد که در میان تغییرات نحوه زندگی افراد، نیازهای مسافرتی آن ها تغییر کند. متقاضیان

    می خواهند از مشاهده مناظر طبیعی، گردش های فرهنگی و تاریخی، سفرهای ماجراجویانه لذت ببرن د. برخی از افرادخواستار سفرهای هیجان آور هستند مانند سفر به کوه های بلند، گردش زیر آب و مراجعه به نقاط دور چون قطب

    شمال. از طرف دیگر برخی از سفرهای راحتی آور استقبال می کنند مانند سفر به مناطق معتدل، گذراندن اوقات در

    سواحل. 

     توجه بیشتر به کیفیت

    کلیه گردشگران پس از مشاهده برنامه ی سفر تصوراتی را در ذهن خود می سازند. این تصورات در حقیقت کیفیت

    مورد انتظار مشتری از خدمات مسافرتی بوده و در صورتی که به خوبی تأمین نشوند مشتری را ناراضی م یکنن د. از

    طرف دیگر، امروزه با توجه به افزایش شرکت های خدماتی کیفیت موضوعی است که مشتریان بدنبال آن هستن د و

    کمیت به راحتی بدست می آید .کیفیت لزوماً به معنی دستیابی به تورهای جدید تر و راحت تر نبوده بلکه هدف تجربه

    تورهای معنی دار است. 

    در گذشته، دامنه انتخاب ها در پاسخ به سئوالاتی چون »چه زمانی[2]« و» چه مکانی[3]« بسیار محدود بود و لذا کسب

    و کارها همواره سکان قدرت را بر دست داشتند و مشتریان را بدون توجه به سطح رضایتمندی شان به هر طرف که

    می خواستند می بردند. ولی امروزه، با توجه به فراوانی حق انتخاب مشتریان، قدرت در اختیار آن ها قرار گرفته و در

    صورتی که از خدمات ارائه شده ناراضی باشند به راحتی خدمات دهندگان جدیدی را جایگزین می کنند  .

    پاسخگویی به نیازهای نوین گردشگران شرکت های خدماتی را بر آن داشته تا هر چه بیشتر از فناوری اطلاعات و

    ارتباطات استفاده نمایند. بکارگیری بسترهای الکترونیکی به منظور کاهش هزینه ها و افزایش کیفی ت خدمات شانس

    برتری شرکت ها در بازار صنعت گردشگری قلمداد می گردد. بدین منظور سیست مهای اطلاعاتی مختلفی در راستای

    تسهیل فرآیند بسته بندی تورهای مسافرتی طراحی و ساخته شده اند .این سیستم ها در طول زمان به منظور رفع نواقص

    و ارتقای کارایی تکامل یافته اند تا اینکه منجر به طراحی (و تولید) سیستم های توصیه گر سفر و در پی آن سیستم های

    بست هبندی پویای تورهای مسافرتی امروزی شده اند   .

                                                          

    مهم ترین انگیزه در تولید سیستم های اطلاعاتی کاربردی در صنعت گردشگری و به خصوص حوزه ی تورهای

    مسافرتی تسهیل فرآیند برنامه ریزی و انتخاب برای مشتری است. به عبارت دیگر همیاری مشتری به منظور بهره مندی

    از بسته های مسافرتی با کیفیت مطلوب مهمترین انگیزهی ظهور این نوع سیستم ها می باشد. در این میان سیست مهای

    بسته بندی پویای تورهای مسافرتی به عنوان پیشرفته ترین سیستم  اطلاعاتی در صنعت گردشگری نقش پر رن گتری را

    ایفا می کنند. بخش بسیار مهمی از این سیستم مکانیزم های تصمیم گیری آن است. به طور خلاصه ماهیت تصمیم گیری

    این سیستم را می توان به صورت یک فرآیند انتخاب بر اساس اطلاعات موجود در نظر گرفت. همانطور که توجه داری م،

    اطلاعات اساسی ترین منبع مورد نیاز جهت اتخاذ تصمیم بهینه در این سیستم محسوب می شود .این موضوع در درجه

    اول مستلزم دسترسی به حجم داده های کافی هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی است. 

    1-2 طرح مسئله 

    صنعت گردشگری صنعتی به شدت نیازمند اطلاعات به روز و معتبر می باشد. اولین تلاشی که برای دستیابی به این

    مهم در سطح جهانی آغاز گردید طراحی و پیاده سازی سیستم های توزیع جهانی ([4](GDS بود که نوعی سیستم بین

    سازمانی محسوب می شود .این سیستم ها که تاریخچه شان به سیستم های رزرواسیون کامپیوتری بر می گردد با هدف

    قادر نمودن مشتریان، شرکت های هواپیمایی و دلالان جهت رزور بلیط های هواپیما از نقاط پراکنده جفرافیایی بوجود

    آمد .برای مثال می توان از سیستم های 2Amadeus4 ، Galileo3 ، Sabre و 5Worldspan نام برد. نکته مهم در رابطه

    با سیستم های GDS این است که معماری این سیستم های بر پایه مفاهیم قدیمی بوده بطوریکه عمدتاً برای

    بهره برداری از بستر اینترنت بوجود نیامده اند .از طرف دیگر در حوزه هتل داری سیستم هایی تحت عنوان 6PMS بوجود

    آمده اند که معمولاً درون شبکه هتل های زنجیره ای قابل دسترس هستند و برقراری تعامل آن بین سیستم های [5]CRS

    و GDS تنها منجر به مهیا شدن منابع درون زنجیره ها شده است و ارتباطات بین هتلهای مستقل همچنان باچالش های مختلف روبروست. بطور کلی سیستم های پردازش تراکنش در حوزه گردشگری به مدیریت فروش خدمات

    می پردازند و با انجام عملیات رایج مانند ثبت، رزرو، فروش، لغو و غیره شرکت ها را در زمینه فروش خدمات یاری

    می رسانند. حوزه ی داده ای این سیستم ها محدود به یک شرکت و خدمت بوده و نمی توانند پوشش مناسبی از خدمات

    گردشگری منتشر شده توسط شرکت های دیگر ارائه نمایند. 

    سیستم های اطلاعاتی تراکنشی مانند GDS ها از هوشمندی و کارایی مناسبی جهت تأمین خواسته های مشتریان

    برخودار نبوده و عمدتاً با هدف بهینه سازی فعالیت های مدیریتی بکار گرفته می شدند و ارزش افزوده ای برای گردشگران

    ایجاد نمی کردند. افزایش اهمیت مشتریان و لزوم پرداختن به خواسته های آنان و همچنین عدم کفایت سیستم های

    اطلاعاتی تراکنشی باعث شد تا سیستم های توصیه گر سفر پا به عرصه ی ظهور نهادند .هدف سیستم های توصیه کننده

    سفر به نوعی شبیه سازی راهنمایان سفر مستقر در شرکت های خدماتی است. این سیستم ها با فراهم ساختن اطلاعات

    و دانش تکمیلی متقاضیان سفر را در تصمیم گیری هایشان یاری می رسان د. در این سیستم ها روش انتخاب و فیلتر

    داد ه ها نسبت به خود داده ها از اهمیت بیشتری برخوردار اس ت. به عبارت دیگر مهم ترین بخش در سیست مهای

    توصیه کننده الگوریتم انتخاب است. در حوزه گردشگری نمونه هایی چون [6]Vacationcoach و 2Expedia با هدف ارائه

    توصیه به متقاضیان خدمات مسافرتی قابل ذکر هستند.

    بر خلاف سیستم های اطلاعاتی تراکنشی که بیشتر به تولید داده ها می پرداختند، سیستم های توصیف گر از داده ها و

    اطلاعات به عنوان منبع تغذیه اصلی استفاده می کنند بطوریکه الگوریتم های هوشمند بکار گرفته شده در این نوع

    سیستم  بر اساس داده های دریافتی از لایه های زیرین سیستم کار خود را انجام می دهند .هر چند این سیستم ها در کنار

    قابلیت های بسته بندی  پویای تورهای مسافرتی یک محصول تقریباً کامل در راستای ارائه پیشنهادات به مشتریان بوده

    ولی تحقیقات بر روی آن ها عمدتاً بدون توجه کافی به بستر داده ای مورد نیاز به انجام می رسد. لذا مدل داده ای قوی در

    آ نها به چشم نمی خورد  .

    Thesis Abstract

    Tourism is one of the most important industries in the World, which is considered as the main source of revenue in many countries. Different nature and complex structure of business transactions in this domain has resulted to the biggest product supply chain in the universe. In the past, the procedure to plan a trip was cumbersome because the amount of information in hand was very limited. Even travel agencies, as they could not afford the high cost of accessing distributed and online information, tried to concentrate their activities on some specific areas. In order to gain advantage of computers, Global Distribution Systems (GDS), Computer Reservation Systems (CRS) and Property Management Systems (PMS) have been emerged in this domain. Today, customers’ needs are changing and providing them with what they ask for is becoming more and more difficult than before. Even information systems like GDSs cannot handle all types of requests because they designed with business-specific requirements and goals. The idea of satisfying potential tourists with predefined and fixed packages is not working anymore. Therefore Travel Recommender Systems (TRS) and Dynamic Packaging solutions are introduced to answer the customers who need online factual information about travel services. These systems process a huge amount of information in order to match suitable services to customer’s request and constraints. Although they are equipped with well-known algorithms but their decision is limited by the information being used. In fact most of the research work in TRSs and similar solutions are concentrated on decision algorithm but not the information infrastructure that is processed.

    The main goal of this research is to provide a flexible and robust infrastructure that could be used in Recommender Systems and specially Dynamic Packaging Systems within tourism domain in order to increase the quality of perceived product (travel experience) by valuable customers. In this research we have proposed an information infrastructure that can collect, integrate and validate various data (required to create travel packages) distributed around the globe by contacting their sources. With the help of concepts from Service-oriented Architecture and Semantic Web, a framework has been designed to handle chanllenges related to the process of managing information.  

    Keywords: Recommander Systems, Travel Packages, Tourism, SOA, Semantic Web 

  • فهرست و منابع پایان نامه پیشنهاد یک چارچوب سرویس گرا برای تأمین زیرساخت اطلاعاتی مورد نیاز جهت بسته بندی تور های پویای مسافرتی

    فهرست:

     

    1 طرح مسئله و راه حل اولیه  ..........................................................................................................................  1 

    1-1 تورهای مسافرتی؛ گذشته و امروز  .....................................................................................................................................  2 

    1-1- 1 تغییر گرای شها در نوع تقاضاها...............................................................................................................................  3 

    1-2 طرح مسئله  .............................................................................................................................................................................  5 

    1-2- 1 پویایی و کیفیت ،لازمه ی موفقیت تورهای مسافرتی  ........................................................................................  7 

    1-3 اهداف تحقیق  .........................................................................................................................................................................  9 

    1-3- 1 محدوده مسئله  .........................................................................................................................................................  10 

    1-4 را هحل پیشنهادی  ...............................................................................................................................................................  11 

    1-4- 1 طراحی را هحل به سبک معماری سروی سگرا  ...................................................................................................  12 

    1-4- 2 استفاده از سروی سهای وب معنایی به عنوان فناوری پیاده سازی  ..............................................................  13 

    1-5 ساختار پایان نامه  .................................................................................................................................................................  15 

    2 مروری بر مفاهیم مورد نیاز در حوزه گردشگری  .................................................................................... 17 

    2-1 نگاهی دقی قتر به تورهای مسافرتی  ...............................................................................................................................  18 

    2-1- 1 انواع تورهای مسافرتی............................................................................................................................................  18 

    2-1- 2 چرخ هی حیات تورهای مسافرتی  ........................................................................................................................  20 

    2-2 گردشگری ،صنعتی که از بنیان در حال تغییر است  .................................................................................................  21 

    2-2- 1 گردشگری قدیم در مقابل گردشگری جدید  ....................................................................................................  22 

    2-3 محصول گردشگری  ............................................................................................................................................................  23 

    2-3- 1 محصول گردشگری و بازنمایی آن در ذهن مشتری  .........................................................................................................  25 

    2-4 جمع بندی مطالب  ..............................................................................................................................................................  29

    معماری سرویس گرا، غنی شده با معنا....................................................................................................  32

    معماری سروی سگرا  ...........................................................................................................................................................  33

    3-1- 1 سروی سگرایی چیست  ............................................................................................................................................  34 

    3-1- 2 سرویس چیست  .......................................................................................................................................................  38 

    3-1- 3 سروی سهای وب  ......................................................................................................................................................  41 

    وب معنایی  ...........................................................................................................................................................................  42 

    3-2- 1 فرا داد هها...................................................................................................................................................................  43 

    3-2- 2 هستان شناسی  ..........................................................................................................................................................  45 

    3-2- 3 منطق  .........................................................................................................................................................................  46 

    3-2- 4 کیک لایه ای وب معنایی  ................................................................................................................................47  ....... 

    سروی سهای وب معنایی...................................................................................................................................................  48 

    3-3- 1 استفاده از هستان شناس یها  ..................................................................................................................................  49 

    3-3- 2 اصلاح و تغییر عملکردهای پایه در سروی سهای وب  .....................................................................................  50 

    3-3- 3 رو شهای پیاده سازی سروی سهای وب معنایی  ...............................................................................................  52 

    مروری بر دو تکنیک تولید سروی سهای وب معنایی  .............................................................................  56 

    هستان شناسی مدل سازی سروی سهای وب (WSMO)  .........................................................................................  57 

    4-1- 1 زبانی برای تعریف هستان شناسی مدلسازی سرویس های وب  .....................................................................  59 

    4-1- 2 عناصر سطح بالای هستان شناسی مدلسازی سرویس های وب  ....................................................................  60 

    روش OWL-S برای طراحی سروی سهای وب معنایی  ...........................................................................................  63

    4-2- 1 انگیز ههای بکارگیری  OWL-S  .........................................................................................................................  64

    4-2- 2 هستان شناسی فوقانی برای سروی سها  ..............................................................................................................  65

    4-2- 3 نمایه های سرویس  ...................................................................................................................................................  67

    4-2- 4 مدلسازی سروی سها به عنوان فرآین دها.............................................................................................................  69

    4-2- 5 ترجمه یک سرویس به حالت واقعی  ...................................................................................................................  69 

    مقایسه و بررسی قابلی تها  ...............................................................................................................................................  71 

    مدل ها و منابع اطلاعاتی مورد نیاز ........................................................................................................73 

    شناسایی مدل ها و اطلاعات  .............................................................................................................................................  74 

    مدل مطلوبیت مشتری  .....................................................................................................................................................  76 

    نمایه ی مشتری؛ خواسته های ضمنی و پنهان او  ................................................................................................79  ........ 

    تجربه  و ارزیاب یهای دیگران  ............................................................................................................................................  81 

    رخداد ها و شرایط جهان  ...................................................................................................................................................  82 

    خدمات مسافرتی  ................................................................................................................................................................  83 

    طراحی زیرساخت داده ای در قالب چارچوب .........................................................................................  86 

    6- 1 ترسیم ساختار کلی چارچوب پیشنهادی  .....................................................................................................................  87 

    6- 1-1 مولفه ی همتایاب  .....................................................................................................................................................  87 

    6- 1-2 مولفه ی بررسی کننده اعتبار  ................................................................................................................................  88 

    6- 2 لایه بندی چارچوب پیشنهادی  ................................................................................................................................89  ........ 

    6- 3 هستان شناس یها  .................................................................................................................................................................  90 

    6- 3-1 هستان شناس یهای دامن هی گردشگری  ..............................................................................................................  90 

    6- 3-2 هستان شناس یهای کاربردی  .................................................................................................................................  92

    6- 3-3 طراحی پیمانه ای بر دانشی اساس مدل موزاییک  ............................................................................................  93

    6- 4 لایه پیوند..............................................................................................................................................................................  94

    6- 4-1 سرویس استخراج داد هها و اطلاعات  ...................................................................................................................  95

    6- 4-2 سرویس تعامل با مشتری مشتری  ....................................................................................................................  100

    6- 4-3 سرویس تعامل با خدمات مسافرتی  .................................................................................................................  101 

    6- 5 لایه داد هها و خدمات  ......................................................................................................................................................  103 

    6- 5-1 سرویس مدیریت نمایه ی مشتری  ....................................................................................................................  104 

    6- 5-2 سرویس غن یسازی خدمات مسافرتی  ..............................................................................................................  104 

    6- 6 لایه الگ وها و قوانین  .........................................................................................................................................................  106 

    6- 6- 1 الگ وها  ................................................................................................................................................................106  ....... 

    6- 6- 2 قوانین  ................................................................................................................................................................107  ...... 

    6- 6- 3 سرویس تولید بست هی مسافرتی........................................................................................................................  109 

    6- 7 لایه بست ههای مسافرتی  .................................................................................................................................................  110 

    مطالعه موردی و ارزیابی چارچوب پیشنهادی .......................................................................................  111 

    بررسی یک سناریوی عملی  ..........................................................................................................................................  112 

    7-1- 1 بررسی عملکرد سایر سیستم ها  .........................................................................................................................  118 

    مقایسه با تحقیقات مشابه  .............................................................................................................................................  120 

    7-2- 1 عملکرد و جایگاه...................................................................................................................................................  121 

    7-2- 2 پوشش اطلاعاتی  ...................................................................................................................................................  123 

    7-2- 3 چگونگی نگاه به کیفیت محصول  .....................................................................................................................  125 

    7-2- 4 چگونگی نگاه به پویایی محصول  ......................................................................................................................  126

    نتیجه گیری............................................................................................................................................  1278-1 مروری بر اهداف تحقیق  ................................................................................................................................................  128

    چگونگی تحقق اهداف....................................................................................................................................................  129

    کارهای آینده  ...................................................................................................................................................................  133

    پیوست ها  ................................................................................................................................................  135 

    جدول مقایسه ای گردشگری سخت و نرم  .................................................................................................................  136 

    جدول مقایسه ای گردشگری مدرن و سنتی  .............................................................................................................  137 

    نمایش نمونه ای  ................................................................................................................................................................  138 

    درک معانی از درون متون  ............................................................................................................................................  138 

    9-4- 1 نمایش معانی متون، گذشته، حال و آینده  ....................................................................................................  140 

    9-4- 2 بکارگیری هستان شناسی برای درک معانی متون  ........................................................................................  140 

    استفاده از داد هکاوی جهت پردازش نمایه مشتری  .................................................................................................  141  

    نظ رکاوی؛ ابزاری برای استخراج تجربه و ارزیابی دیگران  ......................................................................................  142 

    منابع و مراجع  ............................................................................................................................................

    مراجع.......................

    منبع:

     

    S. Wahab and C. P. Cooper, "Tourism in the Age of Globalisation," Routledge, 2001.

    M. Chand, Travel Agency Management: An Introductory Text: Anmol Publications PVT. LTD., 2002.

    M. Brodie, C. Bussler, J. d. Brujin, T. Fahringer, D. Fensel, M. Hepp, H. Lausen, D. Roman, T. Strang, H. Werthner, and a. M. Zaremba, "Semantically Enabled Service-Oriented Architectures: A Manifesto and a Paradigm Shift in Computer Science," Digital Enterprise Research Institute, 2005.

    C. P. Cooper, Classic Reviews in Tourism: Channel View Publications, 2003.

    S. Page, Tourism Management: Managing for Change: Butterworth-Heinemann, 2003.

    A. Poon, "Tourism, Technology and Competitive Strategies," CAB International 1993.

    W. B. Alejziak, "Tourism in the face of 21st century’s challenges," 1999.

    J. Jafari, Encyclopedia of Tourism: Routledge, 2003.

    M. Salamoura and V. Angelis, "The Image of the Tourism Product: Theoretical Approach and Applications," 2009.

    V. T. C. Middleton and J. R. Clarke, Marketing in Travel and Tourism 3ed.: Butterworth-Heinemann, 2001.

    T. Erl, "A Look Ahead to the Service-Oriented World," Weblogic, 2005.

    J. McGovern, A practical guide to enterprise architecture. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall/Professional Technical Reference, 2004.

    C. M. MacKenzie, K. Laskey, F. McCabe, P. F. Brown, R. Metz, and B. A. Hamilton, "Reference Model for Service Oriented Architecture 1.0," OASIS, 2006.

    SOA Source Book: Van Haren, 2009.

    M. Endrei, Patterns : service-oriented architecture and Web services, 1st ed.

    [United States]: IBM, International Technical Support Organization, 2004.

    R. Heffner, "Your Strategic SOA Platform Vision," Forrester, 2005.

    T. Erl, SOA, Principles of Service Design: Prentice Hall, 2007.

    D. Krafzig, K. Banke, and D. Slama, Enterprise SOA : service-oriented architecture best practices. Indianapolis, IN: Prentice Hall Professional Technical Reference, 2005.

    E. Newcomer and G. Lomow, Understanding SOA with Web services. Upper Saddle River, NJ ; London: Addison-Wesley, 2005.

    N. M. Josuttis, SOA in practice. Beijing ; Cambridge: O'Reilly, 2007.

    D. K. Barry, Web services and service-oriented architecture : the savvy manager's guide. San Francisco, Calif.: Morgan Kaufmann ; Oxford : Elsevier Science, 2003.

    N. Bieberstein, "Service-oriented architecture compass : business value, planning, and enterprise roadmap,"  Upper Saddle River, N.J. ; London: Pearson, 2005, pp. xxxii, 232 p.: ill. ; 25 cm.

    T. Erl, Service-Oriented Architecture: Concepts, Technology, and Design: Prentice Hall PTR, 2005.

    R.     Knippel,          "Service           Oriented          Enterprise        Architecture." vol.      Master Copenhagen: IT-University of Copenhagen, 2005.

    H. Haas and A. Brown, "Web Services Glossary," World Wide Web Consortium, 2004.

    T. Erl, Service-Oriented Architecture, A Field Guide to Integrating XML and Web Services: Prentic Hall PTR, 2004.

    T. Erl, Service-oriented architecture : concepts, technology, and design. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall Professional Technical Reference, 2005.

    T. Bray and C. M. Sperberg-McQueen, "Extensible Markup Language (XML) " The World Wide Web Consortium, 1996.

    F. Manola and E. Miller, "RDF Primer," The World Wide Web Consortium, 2004.

    S. Decker, F. v. Harmelen, J. Broekstra, M. Erdmann, D. Fensel, I. Horrocks, M. Klein, and S. Melnik, "The Semantic Web: the roles of XML and RDF," Internet Computing, IEEE, vol. 4, pp. 63-73, 2000.

    G. Antoniou and F. v. Harmelen, A Semantic Web Primer: The MIT Press, 2004.

    F. Curbera, W. A. Nagy, and S. Weerawarana, "Web Services: Why and How," in Workshop on Object-Oriented Web Services – OOPSLA 2001 Florida, USA, 2001.

    D. Fensel, H. Lausen, A. Polleres, J. d. Bruijn, M. Stollberg, D. Roman, and J. Domingue, Enabling Semantic Web Services - The Web Service Modeling Ontology: Springer-Verlag Berlin Heidelberg, 2007.

    D. Fensel, Ontologies: Silver Bullet for Knowledge Management and Electronic Commerce: Springer-Verlag, 2003.

    T. Berners-Lee, J. Hendler, and O. Lassila, "The Semantic Web," Scientific American, vol. 284, pp. 34-43, 2001.

    J. Cardoso and A. P. Sheth, "Semantic Web Services, Processes and Applications," in Semantic Web and Beyond - Computing for Human Experience, R. Jain and A. P. Sheth, Eds. New York: Springer Science + Business Media, LLC., 2006.

    D. Fensel and C. Bussler, "The Web Service Modeling Framework (WSMF)," in Electronic Commerce Research and Applications, 2002.

    J. d. Bruijn, C. Bussler, J. Domingue, D. Fensel, M. Hepp, U. Keller, M. Kifer,

    B. Knig-Ries, J. Kopecky, R. Lara, H. Lausen, E. Oren, A. Polleres, D. Roman, J. Scicluna, and M. Stollberg, "Web Service Modeling Ontology (WSMO)," The World Wide Web Consortium, 2005.

    C. Preist, "A Conceptual Architecture For Semantic Web Services," in International Semantic Web Conference (ISWC 2004), 2004.

    T. R. Gruber, "A translation approach to portable ontology specifications," Knowledge Acquisition, vol. 5, pp. 199 - 220, 1993.

    D. L. McGuinness and F. v. Harmelen, "OWL Web Ontology Language," The World Wide Web Consortium, 2004.

    D. Connolly, F. v. Harmelen, I. Horrocks, D. L. McGuinness, P. F. PatelSchneider, and L. A. Stein, "DAML+OIL (March 2001) Reference Description," The World Wide Web Consortium, 2001.

    R. Lara, D. Roman, A. Polleres, and D. Fensel, "A Conceptual Comparison of WSMO and OWL-S " Lecture Notes in Computer Science, vol. 3250, pp. 254269, 2004.

    W. Hom, "An Overview of Customer Satisfaction Models," RP Group,

    California, 2000.

    R. B. Woodruff and S. F. Gardial, Know your customer: new approaches to understanding customer value and satisfaction. Cambridge, Mass. ; Oxford: Blackwell Business, 1996.

    C. Bounseythip and E. Rinta-Runsala, "Overview of Data Mining for Customer Behavior Modeling," VTT Information Technology, 2001.

    K. Prantner, Y. Ding, M. Luger, Z. Yan, and C. Herzog, "Tourism Ontology And Semantic Managementm System: State-Of-The-Arts Analysis," in IADIS International Conference WWW/Internet, 2007.

    A. Jentzsch, "Tourism Standards," XML Clearinghouse, Berlin, Germany, 2005.

    P. Constanta, M. Marazakis, D. Papadakis, C. Nikolaou, and D. Boenke, "Efforts Towards an Open Electronic Commerce Infrastructure for the Tourism Industry " in 9th International Workshop on Database and Expert Systems Applications:  IEEE Computer Society, 1998.

    h. Ou, V. Pekar, C. Orasan, C. Spurk, and M. Negri, "Development and alignment of a domain-specific ontology for question answering," in 6th Edition of the Language Resources and Evaluation Conference (LREC-08) Marrakech, Morocco, 2008.

    R. Barta, C. Feilmayr, B. Pröll, C. Grün, and H. Werthner, "Covering the semantic space of tourism: an approach based on modularized ontologies," in 1st Workshop on Context, Information and Ontologies Heraklion, Greece Association for Computer Machinery (ACM), 2009.

    M. Nottingham, "Feed Paging and Archiving," The Internet Engineering Task Force (IETF), Request for Comment (RFC), 2007.

    R. A. Board, "RSS 2.0 Specification," 2009.

    F. Ricci, "Travel Recommender Systems," IEEE Intelligent Systems, pp. 55-57, November/December, 2002.

    Q. N. Nguyen, D. Cavada, and F. Ricci, "On-Tour Interactive Travel Recommendations," in International Conference of Information and Communication Technologies in Tourism Cairo, Egypt: Springer, 2004.

    T. Schmeing, J. Cardoso, and J. D. Fernandes, "The Knowledge-based Packaging Model," in IEEE International Conference on Management of Innovation and Technology, Singapore, China, 2006, pp. 1085-1089.

    A. Felfernig, S. Gordea, D. Jannach, E. Teppan, and M. Zanker, "A short Survey of Recommendation Technologies in Travel and Tourism," OEGAI Journal, vol. 25, pp. 17-22, 2007.

    J. Cardoso, "Developing Dynamic Packaging Applications Using Semantic Web-Based Integration," in Semantic Web Technologies and E-Business: Toward the Integrated Virtual Organization and Business Process Automation, A. F. Salam and J. R. Stevens, Eds.: Idea Group Inc, 2007.

    M. Hu and B. Liu, "Mining Opinion Features in Customer Reviews," in Nineteenth National Conference on Artificial Intelligence, Sixteenth Conference on Innovative Applications of Artificial Intelligence San Jose, California, USA: AAAI Press / The MIT Press, 2004, pp. 755-760.

    J. G. Conrad and F. Schilder, "Opinion mining in legal blogs," in International Conference on Artificial Intelligence and Law Stanford, California: ACM, 2007.

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت