فهرست و منابع پایان نامه بررسی رابطه بین فردی معلم و دانش آموز و تاثیر آن در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
فهرست:
فصل اول
مقدمه. 1
بیان مسئله. 2
اهمیت مساله. 3
اهداف تحقیق. 6
اهداف جزیی.. 6
روابط معلم دانش آموز. 6
تعاریف مدیریت.. 7
فصل دوم
چارچوب نظری تحقیق، پیشینه ی تحقیق. 9
مقدمه. 9
مدیریت کلاس... 9
سازماندهی و مدیریت کلاس درس... 10
شیوههای مدیریت کلاس... 10
شیوههای نظارت برکلاس از راه فعالیتهای آموزشی.. 11
برقراری انضباط یا نظارت بررفتارهای اجتماعی در کلاس... 11
سبکهای مدیریت در کلاس... 13
1 سبک مدیریت مقتدرانه استبدادی.. 14
2 سبک مدیریت اقتدار گرایانه مشاورهای.. 15
3 سبک مدیریت آزاد منشانه. 15
4 سبک مدیریت بی تفاوت.. 16
ارتباط معلم با دانشآموز. 18
تعاریف ارتباط.. 18
نقش دانشآموز در برقراری ارتباط با معلم. 18
مهارتهای ارتباط با دانشآموز. 19
1 ایجاد روابط مثبت با دانشآموز. 20
2 اجتناب از تنبیه شدید و مکرر. 20
3 پرهیز از پیش داوریهای غیر منصفانه. 20
4 ابراز علاقه وتوجه به دانشآموزان. 21
5 ثبات داشتن و بخشنده بودن. 21
6 داشتن انتظارهای بالا و ممکن.. 21
نظریه ی انتظار معلم. 21
نظریه ی اسناد 22
نظریه ی کنترل اولیه. 23
نظریه ی یادگیری اجتماعی.. 24
چگونگی روابط میان معلم با دانش آموزان. 24
افزایش روابط غیر مشروط میان معلم و دانش آموز. 24
اجتناب از تحسین و تمجید افراطی.. 26
شناساندن عوامل موفقیت و شکست.. 27
اجتناب از تنبیه شدید و مکرر. 28
اجتناب از شوخی.. 32
پرهیز از پیش داوری های غیر منصفانه. 33
ابراز علاقه و توجه به دانش آموزان. 33
ثبات داشتن و بخشنده بودن. 35
داشتن انتظارهای بالا و ممکن.. 35
نقش رابطه معلم و دانش آموز در ایجاد انگیزه 36
سازگاری در ارتباط بین معلم و دانشآموزان چگونه ایجاد میشود؟. 38
نقش معلم در رشد و تکامل دانشآموزان. 39
ویژگی های معلمان اثربخش... 39
تشویق. 40
یادآوری.. 41
حرکت در بین دانش آموزان. 43
محبت به دانش آموزان. 43
یادگیری مشارکتی.. 43
پیشینه تحقیق. 51
فصل سوم
نتیجه گیری.. 53
پیشنهادها 55
منابع و ماخذ. 57
.
منبع:
منابع فارسی
1-یغما،عادل،(1384)،کاربرد روش ها و الگوهای تدریس،تهران ،انتشارات مدرسه،چاپششم.
2-اسپالدینگ،چریل .ال.(1387)، انگیزش در کلاس درس،مترجم محمد رضا نایئنیان و اسماعیل بیابانگرد،تهران ،انتشارات مدرسه.
3-سیف، علی اکبر،(1385)، مقدمه ای بر نظریه های یادگیری،تهران ،نشر روان.
4-سرتیپی،سیاوش،(1380) روابط معلم و شاگرد،تهران ، انتشارات فاخته.
منابع انگلیسی
1-Middiestadt.s.(1979)student perceptions of teacher interactions with male high and how achievers.lournal of educational psychology 74
2-zimmerman.B.schunk.D.(1989)self –regulated learning and academic achieuement..
3-Hanson,(1985).perr models:Influence on childrens,self-efficacy and achievement.journal of educationsl psychology,77,313-322
.