فهرست و منابع پایان نامه بررسی رابطه بین خود کارآمدی و تنظیم هیجان با اضطراب مدرسه در دانش آموزان
فهرست:
مقدمه. 1
بیان مسئله. 3
ضرورت و اهمیت تحقیق. 7
اهداف کلی.. 8
هدف کلی.. 8
اهداف جزئی.. 8
فرضیه تحقیق. 8
تعریف متغیرها 9
تنظیم هیجان. 9
اضطراب مدرسه. 10
تعاریف عملیاتی.. 10
خودکارآمدی.. 12
مقدمهای بر خودکارآمدی.. 12
مفهوم و تعاریف خودکارآمدی.. 12
اهمیت باورهای خودکارآمدی.. 14
منابع خودکارآمدی.. 15
اثرات خودکارآمدی.. 19
اثرات خودکارآمدی بر سطح انگیزش... 21
ج) اثرات خودکارآمدی بر فرآیندهای شناختی.. 22
د) اثرات خودکارآمدی بر فرآیندهای عواطف... 23
ابعاد خودکارآمدی.. 24
مفاهیم سازههای خودکارآمدی.. 26
دیدگاههای مربوط به خودکارآمدی.. 27
تنظیم هیجان. 32
مدل فرایند تنظیم هیجانی گروس... 37
تنظیم هیجان و اختلالات اضطرابی.. 39
اضطراب مدرسه. 44
توصیه هایی به والدین.. 46
روش برخورد با مشکلات کودک.. 47
پیشینه پژوهش... 51
مقدمه. 55
روش تحقیق. 55
جامعه آماری.. 55
نمونه آماری.. 55
حجم نمونه. 56
ابزار گردآوری اطلاعات.. 57
نحوه نمرهگذاری پرسشنامه خودکارآمدی شرر و آدامز. 59
روش تجزیه و تحلیل داده ها 60
بخش اول آمار استنباطی.. 62
بخش دوم آمار استباطی.. 66
بحث و نتیجه گیری.. 71
محدودیت پژوهشی.. 72
.
منبع:
احمدیان، ف(1384)، رابطهی شیوههای فرزندپروری با خودکارآمدی و سلامت روانی دانشآموزان، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تبریز.
براتی، بختیاری، سیامک(1376)، بررسی رابطهی ساده و چندگانهی متغیرهای خودکارآمدی، عزت نفس و خودیابی، با عملکرد تحصیلی در دانشآموزان سال سوم نظام جدید متوسطه شهرستان اهواز، پایاننامهی کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی، دانشگاه شهید چمران اهواز.
بیابانگرد، اسماعیل(1374)، روشهای افزایش عزت نفس در کودکان، نوجوانان، انتشارات انجمن اولیا و مربیان.
بیابانگرد، اسماعیل(1378)، مقایسهی اثر بخشی شناخت درمانی، خودآموزشدهی و حساسیت زدایی منظم بر کاهش اضطراب امتحان، پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی، دانشگاه علامه طباطبایی
خیّر، محمد، استوار، صغری، لطیفیان، مرتضی، تقوی، محمدرضا، سامانی، سیامک(1387)، اثر واسطهگی، توجه متمرکز برخود و خودکارآمدی اجتماعی بر ارتباط میان اضطراب اجتماعی و سوگیری داوری، مجلهی روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران(1 و14)، 32-24).
دلاور، علی(1384)، روش تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی، انتشارات رشد.
دلاور، علی(1381)، احتمالات و آمارکاربردی در روانشناسی و علوم تربیتی، تهران، انتشارات رشد.
دلاور، علی(1388)، مبانی نظری و عملی پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی، تهران، ویرایش(2)، انتشارات رشد.
ذبیحی، حصاری، ن(1384)، رابطهی باورهای خودکارآمدی با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان پیش دانشگاهی شهر مشهد، پایان نامهی کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.
راینیکه، مارک، ای، دایتلییو، فرانک ام، و فریمن، آرتور(1380)، شناحت درمانی در کودکان و نوجوانان، مطالعات موردی، ترجمهی علاقبند راد، جواد، فرهی، حسن، تهران، مطالعات علوم شناختی.
راثی، م(1382)، بررسی رابطهی گرایش دینی با عزت نفس و خودکارآمدی در بین دانشآموزان سال سوم، دبیرستانهای شهر تبریز، پایاننامهی کارشناسی ارشد، دانشگاه تبریز.
رابرت، ل، لیهی(1389)، تکنیکهای شناخت درمانی، ترجمهی حمیدپور، حسن، اندوز، زهرا، انتشارات ارجمند.
زاده محمدی، علی، عابدی، علیرضا، خانجانی، مهدی، بهبود حرمت خود و خودکارآمدی در نوجوانان، فصلنامهی روانشناسان ایرانی، (15-4-252-245).
عبداللهی، عدلی انصار(1383)، بررسی رابطهی باورهای خود اثر بخشی با مرکز کنترل با پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه تبریز، پایاننامهی کارشناسی ارشد، دانشگاه تبریز.
عبدینیا، م(1377)، بررسی روابط خودکارآمدی، جهتگیریهای هدفی، یادگیری خودگردان پیشرفت تحصیلی دانشآموزان سوم راهنمایی در تهران، پایاننامهی کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.
علینیا، کروثی، ر (1382)، بررسی رابطهی مفهوم خودکارآمدی و سلامت روانی دانشآموزان مقطع دبیرستان، پایهی سوم شهر بابل، پایاننامهی کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی.
فتحعلی لواسانی، فهیمه(1382)، مهارتهای زندگی برای کلاس پنجم دبستان، تهران، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.
فیرس، جری، ای ، تیمونی. جی. ترال(1386)، روانشناسی بالینی، مفاهیم، روشها و حرفه، ترجمهی فیروز بخت، مهرداد، تهران، انتشارات رشد.
قلائی، ن(1380)، بررسی رابطهی حمایت اجتماعی با خودکارآمدی و عادات مطالعه در درس علوم و مقایسهی آنها در دانشآموزان دختر و پسر سوم راهنمایی شهر شیراز، پایاننامهی کارشناسی ارشد، دانشگاه شیراز.
کرامتی، هادی، شهرآرای، مهرناز(1383)، بررسی نقش خودکارآمدی ادراک شده در عملکرد ریاضی، فصلنامهی نوآوریهای آموزشی، 10(3) 115-103.
گلدارد، کاترین، گلدارد، دیوید(1389)، مشاوره با کودکان با روش بازی درمانی، راهنمای عملی، ترجمهی : ارجمندی، زهرا، تهران، انتشارات اندیشه آور.
کریمزاده، م(1380) بررسی رابطهی مفهوم خود تحصیلی و غیر تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی با پیشرفت تحصیلی در دانشآموزان دختر شهر تهران، پایاننامهی کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.
کدیور، پ، زارع، ک(1386)، مقایسهی خودکارآمدی و خلاقیت در دانشآموزان کاربر اینترنت و دانشآموزان غیر کاربر، فصلنامهی تعلیم و تربیت، سال 23، شمارهی 1، ص 114.
مرادی، تاج، ع(1386)، بررسی رابطهی خودکارآمدی عمومی و نگرش علمی با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان رشتهی علوم تجربی مقطع پیش دانشگاهی در دروس فیزیک و شیمی، زیستشناسی، پایاننامهی کارشناسی ارشد، دانشگاه تبریز.
نوری، مسعود(1388)، بررسی کیفیت آموزشی معلمان ابتدایی مشکینشهر با خودکارآمدی آنان در درس علوم تجربی با تأکید بر روش فلندرز، پایاننامهی کارشناسی ارشد مدیریت و برنامهریزی درسی، دانشگاه آزاد واحد تبریز.
یادآوری، ماندانا(1384)، تأثیر آموزش مهارتهای زندگی بر سلامت عمومی، عزت نفس و خودابرازی، دانشآموزان دختر مقطع متوسطه شهرستان اهواز، پایاننامهی کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی، دانشگاه آزاد اسلامی اهواز.
ذوقی شیشوان، حمیده(1390). بررسی نقش راهبردهای تنظیم هیجان و تیپ های شخصیتی A,D در پیش بینی آسیب پذیری روانی در بیماران ایسکیمیک قلبی و نارسایی قلبی مزمن. پایان نامه کارشناسی ارشد، روان شناسی بالینی، دانشگاه آزاد اردبیل، دانشکده علوم.
لطفی بخش، رعنا (1390). نقش راهبردهای تنظیم هیجان، فراخلق و نگرانی در پیش بینی نارسایی های شناختی بیماران مبتلا به اختلال اضطراب منتشر پایان نامه کارشناسی ارشد روان شناسی بالینی، دانشگاه آزاد اردبیل، دانشکده علوم.
یوسفی، فریده. (1382). الگوی علّی هوش عاطفی، رشد شناختی، راهبردهای شناختی تنظیم هیجان، و سلامت عمومی . رساله دکترای روان شناسی تربیتی .دانشگاه شیراز.
.