فهرست و منابع پایان نامه توجه به شناخت و آموزش و پرورش کودکان و دانش آموزان استثنایی
فهرست:
مقدمه......................................................................................................................... 2
بیان مسئله................................................................................................................ 3
ضرورت پژوهش..................................................................................................... 5
هدف پژوهش............................................................................................................ 6
فرضیات پژوهش..................................................................................................... 7
روش پژوهش ......................................................................................................... 7
کلید واژه ها.............................................................................................................. 8
فصل دوم : پیشنیه و تاریخچه پژوهش
مفهوم مدیریت......................................................................................................... 14
مکتب ها و نظریه های مدیریت............................................................................... 15
مدیریت علمی........................................................................................................... 16
مدیریت علمی تیلور................................................................................................. 18
مدیریت اداری......................................................................................................... 20
عناصر مدیریت....................................................................................................... 21
برنامه ریزی................................................................................................ 21
سازماندهی.................................................................................................. 22
هدایت و انگیزش......................................................................................... 22
نظارت و ارزشیابی..................................................................................... 23
هماهنگی....................................................................................................... 23
نظریه های کلاسیک مدیریت ................................................................................. 24
محدودیتهای نظریه های کلاسیک.......................................................................... 25
سیر تحولات نظریه های سازمان و مدیریت......................................................... 26
طبقه بندی های تاریخی نظریه های سازمان و مدیریت....................................... 27
اهمیت و ضرورت مدیریت..................................................................................... 28
تعریف مدیریت آموزش و پرورش........................................................................ 30
تاریخچه برنامه ریزی آموزش و پرورش............................................................ 31
اهمیت تدریس......................................................................................................... 33
تدریس و آموزش................................................................................................... 35
تاریخچه عقب ماندگی ذهنی در جهان.................................................................... 36
تعریف عقب ماندگی ذهنی....................................................................................... 39
طبقه بندی طبق درجه کم هوشی.............................................................. 42
مونته سوری............................................................................................... 43
نظام آموزشی دکودر.................................................................................. 45
هدف ها و مقاصد........................................................................................ 46
سازمان دهی برنامه های آموزشی............................................................ 47
برنامه کلاسی پیش از رفتن به مدرسه..................................................... 48
تاریخچه برنامه آموزش و پرورش عقب ماندگان ذهنی در ایران........................ 50
نقش مادران و پدران کودکان استثنایی................................................................. 52
چه کاری از دست مدیران و معلمان ساخته است ؟.............................................. 53
نقش مدیران در بهسازی بهداشت روانی معلمان و دانش آموزان عقب مانده..... 55
بهداشت روانی........................................................................................................ 57
فصل سوم : روش اجرای پژوهش
مقدمه....................................................................................................................... 59
طرح تحقیق.............................................................................................................. 59
جامعه آماری........................................................................................................... 60
ابزار تحقیق............................................................................................................. 60
روش اجرا............................................................................................................... 61
روش آماری............................................................................................................ 62
روش تجزیه و تحلیل داده ها................................................................................. 62
چگونگی گردآوری داده ها...................................................................................... 63
محدودیت های تحقیق............................................................................................ 63
ارائه پیشنهادات مدیران در رابطه با موفقیت در کارشان..................................... 63
تحقیقات انجام شده در داخل و خارج از ایران در این خصوص......................... 64
فهرست منابع........................................................................................................... 69
.
منبع:
سلیمی اشکوری؛ هادی، (1370)، سمپوزیوم عقب ماندگی ذهنی، امیرکبیر، تهران.
شریفی درآمدی؛ پرویز، (1373)، آموزش و پرورش کودکان عقب مانده ذهنی، عروج، تهران.
علاقه بند؛ علی، (1384)، مدیریت عمومی، نشر روان، تهران.
علاقه بند؛ علی، (1385)، مبانی نظری و اصول مدیریت آموزشی، روان، تهران.
الوانی؛ سید مهدی، (1383)، مدیریت عمومی ، نشر نی، تهران.
الوانی؛ سید مهدی، (1385)، مدیریت عمومی ، نشر نی، تهران.
اقتداری؛ علی محمد، (1372) ، سازمان و مدیریت، دانشگاه تهران.
عسگریان؛ مصطفی، (1372)، سازمان مدیریت آموزش و پرورش، امیر کبیر، تهران.
ماهر؛ فرهاد، (1380)، عقب ماندگی ذهنی، رشد ، دانشکده علوم تربیتی.
جوادیان؛ مجتبی، (1372)، کودکان استثنایی، قدس رضوی، مشهد.
جوادین؛ سید رضا، (1385)، مدیریت و اصول سرپرستی، نگاه دانش، دانشگاه تهران.
مهدی زاده؛ مجید، (1382)، آموزش و پرورش کودکان عقب مانده، قدس رضوی، مشهد.
نیوضات؛ یحیی، (1382)، مبانی برنامه ریزی آموزشی، ویرایش، تهران.
پورظهیر؛ علی تقی، (1381)، مبانی و اصول آموزش و پرورش ، آگه، تهران.
افروز؛ غلامعلی، (1370)، روان شناسی آموزش و پرورش کودکان استثنایی، دانشگاه تهران.
طالع؛ فاطمه، (1372)، بررسی عوامل موثر بررفتار مدیران مراکز آموزشی ک ع م ذ ، وزارت آموزش و پرورش.
دبیریان؛ اکرم، (1370)، تاثیر آگا سازی والدین در خصوص کودکان عقب مانده ذهنی، دانشگاه علوم پزشکی فاطمیه قم.
مدیریت آموزش و شناخت سازمان تشکیلات وزارت آموزش و پرورش ، سال دوم تربیت معلم.
.