فهرست و منابع پایان نامه مقایسه راهبردهای رویارویی در دانش آموزان با و بدون اختلال نارسایی توجه بیش فعالی
فهرست:
ندارد.
منبع:
منابع فارسی:
ارجمندی، ز و سفیف مقدماکبری، فاطمه.، (1383). اختلال نارسایی توجه همراه با بیش فعالی (پرسش و پاسخ)، مجله تعلیم و تربیت استثنایی، شماره 34، مهر 1383، ص 2632.
اسکندری، ا.، (1383)، مقایسه راهبردهای رویارویی در کودکان بهنجار و کودکان با مشکلات یادگیری، مجله تعلیم و تربیت استثنایی، شماره 3332، ص 1225.
- بکلمن، ج ای .، (1383). اختلال نارسایی توجه / فزون جنبشی در کودکان پیش دبستانی، (ترجمه علیزاده، ح و خاطری، م.، (مقاله). مجله تعلیم و تربیت استثنایی. مرداد و شهریور 1383. شماره 33-32.
- بوشارلا.، (1368). کودکان دژمنش(ترجمه شجاع نوری، م). مؤسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی، چاپ سوّم)
پرون و پرون .، (1376)، روانشناسی بالینی (ترجمه پریرخ دادستان، و محمود منصور)، چاپ اول، تهران، انتشارات بعثت.
- پورافکاری، ن.، (1376). فرهنگ جامع روانشناسی- روانپزشکی(انگلیسی- فارسی)جلد اول. فرهنگ معاصر.
- جزایری. ع.، (1377). مقایسه اعتماد به نفس کودکان مبتلا به کمبود توجه همراه با بیش فعالی و کودکان سالم شهر تهران. (پایان نامه). دانشگاه امام حسین تهران.
دادستان، پ.، (1378)، روانشناسی مرضی تحولی، جلد دوم، چاپ اول، تهران، انتشارات سمت.
دلاور، ع.، (1382)، مبانی نظری و عملی و پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی، تهران، انتشارات رشد.
سرمد، ز و بازرگان، عباس و حجازی، ا.، (1384) روشهای تحقیق در علوم رفتاری، تهران، انتشارات آگاه.
- علیزاده، ح.، (1384). تبیین نظری اختلال نارسایی توجه/ بیشفعّالی:الگوی بازداری رفتاری و ماهیّت خود کنترلی. فصلنامه پژوهشکده کودکان استثنایی، سال پنجم . پاییز 1384
- علیزاده، ح.، (1383). اختلالات نارسایی توجه فزون جنبشی. تهران، انتشارات رشد.
- فریدمن، ر و دویال، گ.، ( 1382)، شیوه رفتار با کودکان و نوجوانان دچار اختلال نقص توجه- بیش فعّالی.(ترجمه سید جلال صدرالسادات،محمد رضا محمدی و لیلا صدرالسادات). تهران، انتشارات اسپند هنر.
کریتس، آنتونی جی.، (1382)، روانشناسی سلامت . (ترجمه علی فتحیآشتیانی)، تهران، انتشارات بعثت.
کشاورز، ع.، (1382)، بررسی و مقایسه شیوههای مقابله با فشار روانی در دانشآموزان عادی و تیزهوش پسر 15 تا 17 سال دبیرستانهای مشهد، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی.
کلینکه ، کریس. ال .، (1383)، مهارتهای زندگی (1). (ترجمه شهرام محمدخانی)، تهران، انتشارات اسپند هنر.
- کویین.اُ، پاتریشیا و استون.ام.، (1383). بیش فعّالی/کمک به کودکان و نوجوانان حواسپرت و بیقرار(ترجمه حمید علیزاده). تهران، جوانه رشد، 1383.
- مارنات، گری. گراث.، (1374). راهنمای سنجش روانی (1). (ترجمه حسن پاشا شریفی و محمدرضا نیکخو). تهران، انتشارات رشد.
هومن، ح ع.، (1383)، شناخت روش علمی در علوم رفتاری، تهران، نشر پارسا.
- یاریاری، ف و فیانی، م و کریملو، م و پاشازاده آذری، ز.، (1380).ارزیابی مهارتهای حرکتی و عملکرد عصبی- عضلانی دانشآموزان مبتلا به اختلال کمبود توجه و بیشفعالی.( مقاله). فصلنامه پژوهشکده کودکان استثنایی،سال اول. پاییز 1380.
منابع انگلیسی
- Achenbach,TM,Howell,CT,MC,Conaghy,SH,Stanger,C(1998),siu yearpredictors of problems in anational sample :Ir. Young adult sigs of disturbance. I am Acad child Adolese psychiatry.
37(7)718-2.]Med line[.
- Anshel, M. H. and Delany, J. (2001). Sources of acute stress, cognitive appraisals, and coping strategies of male and female child athletes. Journal of Sport Behavior, 24 (4): 329-59.
- Aranda, M.; Knight, B.G (1997). The influence of ethnicity and calture on the careyiver stress and coping process: A Sociocultural review and analysis. The Gerontologist society of America. 37(3): 342-54.
- Aspinwall, L. G.; and Toyler, SH.(1992) Modeling cognitive adaptation:Longitudinal investigation of the impact of individual differences and coping on collage adjustment and performance. Jurnal of personality and social psychology 63(6): 980- 1003.
- Atkins, M. S., & Pelham, W. E. (1991). School-based assessment of attention deficit-hyperactivity disorder. Journal of learning Disabilities, 24, 197-204 and 255.
- Ay san,F.; Thompson, D.; Hamarat, E. (2001). Test anxiety, coping strategies, and perceived health in a group of high school student: A turkish sample, Jornal of Genetic psychology. 162(4): 402-12.
- Byrne, B.(2002). Relation ships between anxiety, fear, self- esteern and coping strategies in addescence. Adolecence. 35(37): 201-15.
- Concerta differenc, The treatment of ADHD (2000-2006). Al2a corporation, Mcneil consumer 8 specialty pharmaceuticals, a Division of Mc Neil. Ppc. Inc. ft. Washington PA. usa.
- Dillinger, T.wiegmarn, D.8 Taneja. N(2003). Relating personality with stress coping strategies among student pilots in a collegiate flight training program, university of Illinois, Auation Human factors Division savey, Illinois.
- Endler, N. S., & Parker, J. D. A (1994). Assessment of multidimentiaonal coping. Task, emotion, and avoidance strategies. Psychological Assessment, 6.50-60.
- Fisher, M. etal (1993). The stability of dimensions of behaviror in ADHD and normal children over an & - yea follow-up. Journal of Abnormal Child Psychology, 27.
- Fowler, M. (1992). CH. A.D.D. educations manual. Plantation, FL: American Journal of psychology, 114.
- Gilberg, C. (2003). Deficits in attention, motor cantorl, and perception: a brief review. Archives of Disease in childhood, 88, 904-910.
- Gordon,M.(1991).ADHD/hyperactrity:A Consumer's guide ,Dewitte Ny:GSI Publiction.
- Hester, N. (2003). Sibiling survival strategies pareting to help the non ADHD child cope Attention vpl.9. no4. febrary 2003. pp 37-45.
- Jensen, ps, Kenny, DT, (2004). The effects of yoga on the attention and behavioral of boys with Attention – Deficit / Hyperactivity Disorder. School of Behavioral 8 community of Sydney, Australia pien @mail.edu.au.
- Kaissidis, rodafinos, A; Anshel.M; asd perter. A. (1997). Personal and situational factors that predict coping strategies for acute stress among ba sketball referees. Journal of sponts sciences. 15: 427-36.
- Kliure, w; fearnow, MD and Miller. PA (1996). Coping socialization in middle childhood: Test of maternat and peternal.
- Mannuzza, S., Klein, R. G., Bessler, A., Malloy, P., & Lapadula. M. (1998). Adult psychiatric status of hyperactive boys growth up. American Journal of psychiatry, 155, 493-498.
- Matlin, J, A; wetington, E and Kessler, R. (1990). Situational determinals of coping and effectiveness Journal of health and social behavior. 31: 10322.
- Morrel, J., Murray, L. (2003). Parenting and the development of conduct disorder and hyperactive symptoms in childhood: aprospective longitudinal study form 2 minutes to 8 years. University of Reading uk. Journal of child psychology and psychiatry. 49 : 4. pp 489-508.
- Pelham ,w., Green slade,M.,Vodd-Hamilton,M.,Murphy ,D.,Green stein, J,Gany, E., Guthne,k.(1990).Relative efficacy of long acting stimulants on children with attention deficit hyperactivity disorade:A Comparison of standard methylphenidate, sustained release.methyl phhenidate, Sustained release Dextraamphe tamine and Pemdine.
Pediatrics,86,226-236.
-Rabiner ,D(2005).Behaviorral treatment for ADHD ,An over view at Health.Inc
-Reber ,A.S.(1985):Dictionary of psychology. Tehran: Growth press.
- Riddick, b; Christopher, sifarmer, M. and Morgan s. (1999). Self esteem and an xiety in the educational histories of adult dyslexle student. Journal of dyslexia. 5:227-48.
- Sergeant, J. A., Geutrs, H., Hulybregts, S., Scheres, A., & sterlaan. J. (2003). The top and the bottom of ADHD: A neuro psychological perspective. Neuroscience & Biobehavioral Reviews, 27, 583-592.
- Sinha, B. K., Will Son, L. R. and Watson, D. c. (2000). Stress and coping strategy in India and Canada. Canadian Journal of behavioral science. 32 (4): 218-25.
- Smith, M. 8 Barrett Marna, s. (2000). Child and family behavior thrapy. Vol.22(4). The Hawarth press.
- Steer, C; (2004). Strategies for primary school teacher, Netdoctor, co, uk, ADHD.
- Terry, D.J. (1994). Determinants of coping: The role of stable and situational factors. Journal of personality and social psychology, 66, 895-910.
- Tynan, W.D. (2004). What is hyperactivity?. http:/kid shealth.org. kid health adhd kid.htmlo.
- Weiss, M, Troken bry, Hechtman, L, weiss, G; (1999). ADHD in adult hood; a guide toCurrent theory, diagnesis, and treatment. Baltimor: Johns Hopkin 8 university press.
- yehle, A. K. and wampold. Co (1998). An ADHD success story. (strategies for teacher and student). Teacher Excepetional childrens. Vol 30, No. 6, pp. 8-B.
.