پایان نامه مقایسه راهبردهای رویارویی با فشار روانی کودکان با اختلال در محاسبه و کودکان با اختلال در خواندن

تعداد صفحات: 259 فرمت فایل: word کد فایل: 10001485
سال: 1386 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: پایان نامه علوم تربیتی
قیمت قدیم:۳۲,۵۰۰ تومان
قیمت: ۳۰,۴۰۰ تومان
دانلود فایل
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه مقایسه راهبردهای رویارویی با فشار روانی کودکان با اختلال در محاسبه و کودکان با اختلال در خواندن

    پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A)

    گرایش : روان شناسی  و آموزش کودکان استثنائی

    چکیده

    هدف پژوهش حاضر شناخت راهبردهای  رویارویی کودکان دارای اختلال در محاسبه و کودکان دارای اختلال در خواندن برای  مقابله با فشارهای  روانی  و مقایسه این  دو گروه با یکدیگر  است.

     نمونه  متشکل  از 18 دانش آموز (11 پسر و 7 دختر) دارای اختلال در خواندن و 12 دانش آموز (8 پسر و 4 دختر) دارای اختلال در  محاسبه بودند.  راهبردهای رویارویی کودکان با فشارهای روانی  با سیاهه راهبردهای رویارویی کودکان (ccsc) که توسط آیرز (1991) طراحی شده، سنجیده شد. به منظور  تحلیل داده ها از فنون آمار توصیفی (محاسبه میانگین، انحراف معیار، توزیع فراوانی، درصد فراوانی و رسم نمودار) و آمار استنباطی (تحلیل واریانس دو متغیری) استفاده شد.

    نتایج حاصل از تحلیل پاسخ های کودکان به سیاهه راهبردهای  رویارویی نشان داد که: بین راهبردهای رویارویی  کودکان با اختلال  در محاسبه و کودکان با اختلال در خواندن در سه راهبرد رویارویی یعنی در راهبرد رویارویی فعال، حواس پرتی و اجتنابی تفاوت وجود ندارد، اما در راهبرد رویارویی جستجوی حمایت در این دو گروه تفاوت وجود دارد. کودکان در هر دو پایه تحصیلی و در هر دو نوع اختلال صرف نظر از جنسیت، راهبردهای رویارویی فعال را به عنوان راهبرد غالب خود معرفی کردند و تمایل کمتری  را نسبت به راهبردهای حواسپرتی، حمایتی  و اجتنابی نشان دادند.

     

     

    فصل یکم

     

    مقدمه پژوهش

    مقدمه

    فشار روانی[1] الگویی از حالت های هیجانی منفی و واکنش های فیزیولوژیکی است و در موقعیت هایی رخ می دهد که فرد احساس می کند هدفهای مهم او مورد تهدید قرار گرفته و قادر به برخورد و رویارویی با عامل تهدید کننده نیست. وقایع فشارزا شخص را از نظر هیجانی، شناختی و فیزیولوژیکی تحت تأثیر قرار می دهد، و در نتیجه فرد از روش هایی برای برخورد با عوامل فشارزا استفاده می کند و اثرهای زیان بخش این عوامل را با راهبردهای رویارویی کاهش می دهد (ریو، 1995 ترجمه سید محمدی،1378).

    اولین بار واژه فشار روانی در قرن پانزدهم میلادی به معنای تنش یا فشار فیزیکی به کار برده شد. در سال 1704 این واژه برای توصیف سختی، دشواری یا بدبختی به کار برده شد و در اواسط قرن 19 به معنای  فشار  گسترش بیشتری یافت و تنش بر روی اعضای بدن و یا نیروی ذهنی را هم دربرگرفت(ربر،1985).

    در فرهنگ روان شناسی ربر(1985) تعاریف زیر در مورد فشار  روانی ارائه شده است:

    فشار روانی به هر نوع نیرویی اشاره می شود که هنگام وارد شدن بر یک دستگاه موجب تغییرات قابل توجهی در شکل آن گردد و معمولاً شامل یک تغییر و تحریف در شکل دستگاه می شود. این اصطلاح بر فشارها و نیروهای اجتماعی، روان شناختی و جسمانی اشاره دارد. در این معنا فشار روانی یک علت محسوب می شود.

    فشار روانی یک حالت تنش روان شناختی که به وسیله فشار دو نیروهایی که به آنها اشاره  گردید، ایجاد می شود. در این معنا  فشار روانی معلول و محصول فشارهای دیگری است در این صورت در مورد عامل ایجادکننده تنش از اصطلاح فشارزا استفاده می شود.

    در زمینه روان شناسی دامنه ای از تعاریف وجود دارد که نشانگر ناهمگرایی دیدگاه های مؤلفان است. در این زمینه بیشترین پژوهش و بررسی را هانس سلیه[2]، پزشک معروف اطریشی در سال 1976 انجام داده و به همین دلیل نیز «پدر فشار روانی» نامیده شده است. اولین مقاله او در این باره نیز قبل از آن یعنی در سال 1936 در مجله انگلیسی (نی چر)[3] منتشر شد. به عقیده وی فشار روانی مجموعه ای از واکنش های غیر اختصاصی بدن است که به رغم عامل تولید کننده آن، عکس العمل های فیزیولوژیک مشابهی را ایجاد می کند. وی تغییرات فیزیولوژیکی و روان شناختی ناشی از فشار روانی  را مورد توجه قرار داد. (پیرلو، هنری لو[4] ترجمه قریب، 1371).

    سلیه (1993) در زمینه فشار روانی می گوید انسان پیوسته در حالت فشار و تنش به سر می برد چرا که فشار پاسخی است اختصاصی که ارگانیسم در برابر هر گونه درخواستی از خود نشان
    می دهد. استرس ضعیف ترین و آسیب پذیرترین افراد را هدف قرار می دهد ولی در عین حال قویترین افراد هم از گزند آن در امان نیستند.

    تعریف انجمن پزشکی آمریکا از فشار روانی عبارت است از هر نوع مداخله که مزاحم سلامت روانی و جسمانی فرد باشد (اینلندر و موران، 1378 به نقل از احمدی، 1380).

    توماس هولمز[5] (1979) به نقل از گنجی (1379) نیز تعریفی مشابه با تعریف فیرز[6] ارائه نموده است و فشار روانی  را واقعه محرکی که لازم است فرد با آن سازگار شود، می داند. بنابراین در دیدگاه این دو نفر فشار روانی به عنوان یک محرک در نظر گرفته شده که  از خارج بر فرد تحمیل می شود.

    کارلسون[7] (1990 به نقل از حاجت بیگی، 1381)، فشار روانی را دربرگیرنده پاسخی می داند که مکانیسم های  فیزیولوژیک را فرا می خواند. این پاسخ ها به وسیله محرک های زیان آور یا خطرناک و به واسطه دستگاه عصبی خود مختار و دستگاه درون ریز فعال می گردد. این تعریف نیز همانند دیدگاه سلیه فشار روانی را به منزله یک پاسخ فیزیولوژیک در نظر گرفته است.

    فشار روانی به مقوله وسیعی از مشکلات اشاره دارد که متمایز از دیگر حیطه های مشکل است، زیرا با فشاری که وارد می آورد نظام را، (اعم از نظام فیزیولوژیک، اجتماعی یا روانی و نیز پاسخهای  آن نظام) برآشفته می سازد. (لازاروس، 1971 به نقل از محمدی،1380) وی در ادامه
    می گوید: واکنش  فرد به نحوه تفسیر یا ارزیابی (هوشیارانه یا ناهوشیارانه) او از اهمیت رویداد زیان بخش، تهدید آمیز یا چالش انگیز بستگی دارد(پاول و ایزابت، 1991) به نقل از حاجب بیگی، 1381). این تعریف برای الگوی فشار روانی سه مؤلفه مهم دارد:

    فشاری که  نظام را برآشفته می سازد.

    این باور که نوعی ارزیابی یا ادراک از تهدید وجود دارد.

    اهمیت پاسخ آن نظام.

    وقتی که یک فرد با حوادث و رویدادهای فشارزا روبرو می شود برای رویارویی مؤثر با آن موقعیت، مراحل متعددی را طی می کند؛ اولین مرحله، ارزیابی موقعیتی است که از نظر او ارائه دهنده یا پیش بینی کننده یک فشار روانی باشد. لازاروس (1984) این مرحله را به نام مرحله ارزیابی شناختی نام گذاری کرده است. در واقع در این مرحله فرد یک سری فعالیت هایی را انجام می دهد و می تواند موقعیت را به شیوه های گوناگون سودمند و مفید، تهدید آمیز و غیر مناسب و یا فشارزا تعبیر کند. بر این اساس یک حادثه را به سه طریق ارزیابی کرده است. اول: آسیب رسان، دوم: تهدید آمیز و بالاخره سوم: ارزیابی مبارزه و درگیری و رقابت است (لازاروس و لانیر،1978 به نقل از محمدی،1380)

    به علاوه رویدادهای فشارزا در هر عصر و زمانی به اشکال مشخص وجود داشته اند و امروزه شواهدی وجود دارد که نشان می دهد مشکلات ناشی از رویدادهای فشارزا در قرن بیست و یکم به ویژه در کشورهای پیشرفته غربی افزایش یافته است. تا جایی که بعضی از صاحب نظران، عصر ما را عصر فشار روانی (تنیدگی) نامیده اند(گلدبرگر و برزنتیز،1993 به نقل از کافی،1375).

    راهبردهای مداخله ای، فرآیند واسطه ای میان دانش آموزان و محیط هستند که برای تسکین آلام، بهبود رفتار و بهداشت روانی  آنان به کار برده می شوند. معمولاً دانش آموزان با مشکلات یادگیری، ناتوانی هوشی و اختلال هیجانی که رفتار نامناسبی دارند با پاسخ های منفی از طرف همسالان خود مواجه می شوند. به نظر می رسد که آنها در کنترل خود و سازگاری فردی و اجتماعی دچار نقصان هستند. این راهبردها ممکن است شامل گفتگو، طرح های خلاق و ایفای نقش باشد. طرح های خلاق که حوزه های هنر، موسیقی، ادبیات و قصه را در بر می گیرند، شیوه های مناسبی برای
    کمک به دانش آموزان در ابراز هیجان هایشان هستند(گرهارت، دی رویتر و سیلئو،1986[8]، به نقل از متین، 1384).

  • فهرست و منابع پایان نامه مقایسه راهبردهای رویارویی با فشار روانی کودکان با اختلال در محاسبه و کودکان با اختلال در خواندن

    فهرست:

    فهرست جدول ها.....................................................................................................................................

    فهرست شکل ها.......................................................................................................................................

    چکیده.......................................................................................................................................................

    فصل یکم: مقدمه پژوهش

    مقدمه......................................................................................................................................................3بیان مسأله.............................................................................................................................................10

    هدف پژوهش.......................................................................................................................................13

    اهمیت موضوع پژوهش........................................................................................................................14

    فرضیه پژوهش.....................................................................................................................................15

    تعریف عملیاتی متغیرها.......................................................................................................................16

    فصل دوم: پیشینه پژوهش

    مقدمه....................................................................................................................................................18

    بخش اول:  فشار روانی و راهبردهای رویارویی...............................................................................19

    فشار روانی...........................................................................................................................................19

    مروری بر تاریخچه شکل گیری مفهوم فشار روانی.............................................................................23

    موضع گیریهای نظری در قلمرو فشار روانی........................................................................................24

    مدل مبتنی بر محرک.............................................................................................................................24

    مدل مبتنی بر پاسخ...............................................................................................................................25

    پاسخ های روان شناختی به استرس ها.................................................................................................25

    الگوی تعاملی.......................................................................................................................................26

    الگوی پردازش اطلاعات......................................................................................................................28

    الگوی زیست شناختی..........................................................................................................................30

    الگوی روان شناختی.............................................................................................................................31

    فهرست مطالب

     

    عنوان                                                                                                                          صفحه

    نظریه لازاروس در رابطه با فشار روانی................................................................................................32

    منابع فشار روانی  و عوامل تنش زا......................................................................................................34

    راهبردهای رویارویی............................................................................................................................35

    بررسی تاریخچه شکل گیری مفهوم مقابله...........................................................................................38

    پیدایش توانایی و مهارتهای رویارویی با موارد فشارزا.........................................................................40

    جنبه های مفهومی روش های رویارویی..............................................................................................40

    نظریه تحول  چرخه زندگی در رابطه با رویارویی...............................................................................43

    نظریه لازاروس در ارتباط با رویارویی.................................................................................................43

    پیشینه نظری مفاهیم رویارویی.............................................................................................................44

    الگوهای رویارویی................................................................................................................................45

    بررسی چند دیدگاه نسبت به راهبردهای رویارویی..............................................................................47

    چند رویکرد نسبت به راهبردهای رویارویی........................................................................................50

    عوامل مؤثر بر راهبردهای رویارویی.....................................................................................................54

    بخش  دوم: راهبردهای رویارویی در کودکان با نیازهای ویژه........................................................65

    اختلالات یادگیری................................................................................................................................65

    تعریف اختلال درخواندن:....................... ............................................................................................66

    تعریف اختلال در محاسبه....................................................................................................................66

    ویژگی های دانش آموزان با اختلال یادگیری.......................................................................................67

    راهبردهای رویارویی در کودکان با نیازهای ویژه.................................................................................90

    فصل سوم: روش پژوهش

    مقدمه....................................................................................................................................................98

    جامعه آماری.........................................................................................................................................98

    نمونه و روش نمونه گیری...................................................................................................................98

    فهرست مطالب

    عنوان                                                                                                                          صفحه

    ابزار اندازه گیری..................................................................................................................................99

    روش جمع آوری اطلاعات................................................................................................................108

    روش تحلیل داده ها...........................................................................................................................108

    فصل چهارم: تحلیل داده های پژوهش

    مقدمه..................................................................................................................................................110

    توصیف داده ها..................................................................................................................................110

    شاخص های آماری نمره راهبردهای رویارویی آزمودنی ها در چهار مقیاس....................................111

    شاخص های آماری نمره راهبردهای رویارویی آزمودنی ها در ده خرده مقیاس...............................114

    استنباط آماری داده ها........................................................................................................................120

    فصل پنجم: نتایج پژوهش

    بحث و نتیجه گیری ..........................................................................................................................149

    محدودیت های پژوهش.....................................................................................................................152

    پیشنهادهای پژوهش.................................................................................... ......................................152

    منابع

    منابع فارسی ......................................................................................................................................153

    منابع انگلیسی.....................................................................................................................................156

    پیوست...............................................................................................................................................161

     

     

    .

    منبع:

    منابع فارسی:

    اتکینسون و  همکاران. (1993). (زمینه روان شناسی، محمد تقی براهنی و همکاران، مترجمان). جلد   اول. (1374). تهران: انتشارات رشد.

    اختلالات یادگیری، رویکرد تشخیصی و درمانی، جلیل باباپورخیرالدین، ناصر صبحی قراملکی،  انتشارات رشد، (1380).

    اسلامی، عبدالله. (1380). بررسی رابطه عملکرد خانواده با سبکهای مقابله با فشار روانی و تفاوتهای جنسیتی در دانش آموزان دوره پیش دانشگاهی شهر کاشان، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت معلم.

    اسکندری، اعظم. (1381). مقایسه راهبردهای رویارویی بین کودکان بهنجار و کودکان با مشکلات یادگیری برای مقابله با فشارهای روانی به ویژه عصبانیت. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز.

    آقا زاده، رعنا. (1381). مقایسه سبکهای رویارویی با استرس، هوش و افسردگی در دختران فراری و عادی شهر تهران، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز.

    آقا یوسفی، علیرضا. (1380). نقش عوامل شخصیتی بر راهبردهای مقابله ای و تأثیر روش درمانگری بر عوامل شخصیتی و افسردگی. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت مدرس.

    اکبرزاده، نسرین.  (1376). گذر از نوجوانی به پیری،  چاپ دانشگاه الزهرا.

    باشعور لشگری، مریم. (1379). نارسائی های ویژه یادگیری، تهران، انتشارات دنیای هنر، چاپ اول.

    پاری، گلینس. (1373). روان شناسی بحران (مقابله با بحرن). (حمید مقدس، مترجم). تهران: انتشارات رشد. تاریخ انتشار اثر به زبان اصلی، 1994).

    پیرلو، هنری لو. (1986). استرس دائمی، ترجمه عباس قریب، مشهد: نشر درخشش، 1371.

    تهامی منفرد، شراره. (1381). بررسی رابطه هوش هیجانی و راهبردهای رویارویی در دانش آموزان عادی و تیزهوش دبیرستانهای شهر تهران، پایان  نامه  کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز.

    جوادیان، مجتبی(مترجم)، هالاهان پی و کافمن، جیمز ام. (1375). کودکان استثنایی، تهران: آستان قدس رضوی، چاپ سوم.

    حاجت بیگی، صدیقه. (1381). بررسی رابطه بین شیوه های رویارویی با فشار روانی خودکارآمدی و سلامت روانی در دختران، پایان  نامه  کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز.

    داکرل، جولی، مک شین، جان. (1376). رویکرد شناختی به مشکلات یادگیری کودکان (عبدالجواد احمدی و محمد رضا اسدی، مترجمان). تهران: انتشارات رشد.

    رمضانی، مژگان. (1379). برنامه های ترمیمی در فراگیری دانش آموزان حساب نارسا، تهران: پژوهشکده کودکان  استثنائی.

    ریو، مارشال جان. (1378). انگیزش و هیجان، مترجم یحیی سید محمدی، تهران: انتشارات ویرایش.

    ساراسون، ایروین جی، و ساراسون، باربارآ. (1375). روان شناسی '. مترجم: بهمن نجاریان، محمد علی اصغری مقدم و محسن دهقانی. تهران: انتشارات رشد.

    سیف نراقی، مریم و نادری، عزت ا...(1381). نارسایی ویژه در یادگیری، تهران: انتشارات مکیال، چاپ اول.

    شاملو، سعید. (1378). بهداشت روانی، تهران: انتشارات رشد.

    فتوت احمدی، آیدا. (1380). بررسی ارتباط بین پایگاهای هویت و سبکهای مقابله با موقعیتهای فشار زا و پیشرفت تحصیلی در نوجوانان، پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکز.

    فریار ، اکبر و رخشان، فریدون. (1364). ناتوانی های یادگیری، تبریز: انتشارات قومس.

    کافی، موسی. (1375). بررسی شیوه های رویارویی با تنیدگی روانی و ارتباط آن با سلامت روانی در نوجوانان مدارس عادی و خاص، پایان نامه دوره دکتری، دانشگاه تربیت مدرس.

    کرک، اس، و چالفمت، ج. (1373). اختلالات یادگیری تحولی و تحصیلی، (سیمین رونفی، زینت خانجانی و مهین وثوقی رهبری، مترجمان). تهران: انتشارات سازمان آموزش و پرورش استثنایی.

    کریمی، یوسف. (1380). اختلالات یادگیری، تهران: نشر ساوالان.

    گلاور، جان، وای وبرونینگ، راجرز، اچ.. (1375). روان  شناسی تربیتی، (علینقی خرازی، مترجم). تهران: مرکز نشر دانشگاهی.

    گنجی، حمزه. (1376). بهداشت روانی، تهران: نشر ارسباران.

    گیج، نیت ل، و برلاینر، دیوید سی. (1374). روان شناسی تربیتی (حسین لطف آبادی و همکاران مترجمان). چاپ اول: مشهد: مؤسسه انتشارات حکیم فردوسی..

    لیاقی، روح الله، مقایسه ویژگیهای تستهای ترسیمی در کودکان عادی و اختلالات ویژه یادگیری، (1385).

    مبینی کشه، مجید. (1384)، بررسی شیوه های مقابله با تنش روانی(استرس) و ارتباط آن با خودکارآمدی در دانش آموزان مقطع متوسطه شهر تهران، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکز.

    متین، آذر. (1384). کاربرد قصه در بهبود راهبردهای رویارویی کودکان دارای مشکلات یادگیری، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز.

    محمدی، فاطمه. (1380). بررسی رابطه بین روشهای مقابله و عزت نفس در دانشجویان، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد مرکز.

    میلانی فر، بهروز. (1374). بهداشت روانی، تهران: نشر قومس.

    میلانی فر، بهروز. (1374). روان شناسی کودکان و نوجوانان استثنایی، تهران: انتشارات قومس.

    نادری، عزت الله و سیف نراقی، مریم. (1374). اختلالات یادگیری، تهران: انتشارات امیرکبیر.

    امیدوار، احمد..(1384). نارسائی های ویژه یادگیری، نیشابور: نوای غزل، مشهد: سخن گستر.

    والاس، جرالد و مک لافین جیمزا. (1376). ناتواناییهای یادگیری: مفاهیم و ویژگیها، مترجم: م. تقی منشی طوسی. تهران: انتشارات آستان قدس رضوی.

    هاشمی نصره آباد، تورج (1373). بررسی رابطه منبع کنترل و عزت نفس و حمایت اجتماعی با روش های مقابله ای در دانشجویان دانشگاه تبریز، پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تربیت مدرس.

    هالاهان، دانیل بی، و کافمن، جیمز ام. (1372). کودکان استثنائی، مترجم: مجتبی جوادیان، چاپ دوم. مشهد: انتشارات آستان قدس رضوی.

     

    منابع انگلیسی:

     

     

    A Comparison of Adolesents with and without Learning Disabilities, Geisthardt, Cheryl, Munsch, Joyce, Journal of Learning Disabilities, (1996), Coping with school stress, vol. 29, Issue 3.

    A Publication of the National Dissemination Center for children with Disabilities. (2004) Learning Disabilities. http:// nichcyorg/ fact she/ fs7 txt. Atm- 2k.

    Abel, M. H. (2002). Humor, stress, and coping strategies. Humor, Vol, 15. Issue  4, P. 365, P.17.

    Altshuler, Jenniferl; and Ruble, Dianc N(1989). Developmental changes in childrens Awareness of strategies for coping with uncontrollable stress. Journal child Perelopment. Vol. 60, P1337- P1349.

    Anshel, Mark H.(2001) Qualitative validation of  a Modelefor coping with Acute stressin sport. Journal of sport Behavior. Vol. 24 Issue 3, P233, 24p. 1 diagram.

    Anshel, Mark H.Delany, Jennifer. (2001) Sources of Acute stree, cognitive. Appraisals, and coping strategies of Male and Femalechild Athlets. Journal of Sport Behavior. Vol. 24 Issue 4, P.329-359.

    Aranda, Mariap.; Knight, Bob G. (1997). The Influence of Ethnicity and culture on he Caregiver stress and coping process: A Socio cultural Review and Analysis. The Gevontologist Society of America. Vol. 37, No.3, P372- P354.

    Aspinwall, lisa G.; and Taylor, shelley. (1992) Modeling cognitive Adaptation: longitudinal Investigation of the Impact of Individual Differeces and coping on college Adjustment and performance. Journal of personality and social psychology. Vol. 63, No. 6, P989- P1003.

    Aysan, Ferda; Thompson, Pennis; Hamarat, Errel. (2001) Test Anxiety, coping strategies, and perceived Healthina Group of High school student: ATurkish sample. Jounal of Genetic psychology. Vol. 162, Issue 4, P 402 – P472.

    Becky, k. (2002) children’s coping strategies. Devolopmental psychology. American psychological Association. Vol. 38(2), P. 267-278.

    Bender, William N. (1987). Secondary personality and Behaviral problems in Adolescents with Learning Disabilities. Journal of Learning Disabilities. Vol. 20, No. 5, P. 280-285.

    Brink, Beatrix; de la Rey, chery 1. (2001). Work Family intraction Strain: coping Strategies used by successful women in public,… South African Jounal of psychology. Vol. 31. Issue 4, P55- P62.

    Bryan. T. (1997). Learning  disabled  children’s Comprehension of nonverbal communication. Journal of LearnPing Disabilities, 10, 501-506.

    Buetow, S., and Goodyear- smith, F. and coster G. (2001). Coping strategicsin the self-management of chronic heart failare Fam pract, 18(2): P. 117-122,

    Byrne, Bruce. (2000) Relationships ween Anxiety, Fear, Self – Esteem, and coping Strateges in Adolesence. Adolescence. Vol. 35, No. 137, P.201-215.

    Carrer, Charles and Scheier, Michael F. (1994). Situation coping and coping dispositions in a Stressful Transaction. Yournal of personality and Social psychology. Vol. 66, No.1, P184-P195.

    Carson, David c; Bitter, Mark T. (1994). Temperament and shool-ageed children’s coping alilities and responses to stress. Journal of Genetic psychology. Vol. 155 Issue 3, P289- P302.

    Carson, David k.; Swanson, Dee M.; et at. (1992). Stress and coping as predictors of yours childrens development and psychosocial adjustment. Child study Journal. Vol. 24, Issue 4, P273- P297.

    Chang, E.C. (1998). Dispositional Optimismand primary and secondary Appraisal of a stressor: controlling for confounding In fluences and Relations to coping and psychological and Physical Adjustment. Journal of personality and social psychology. Vol. 74, No. 4, P. 1109-1120,

    Choen, Sheldon: Kessler, Ronaldc. And Gordon, lynn un derwood. (1998). Measuring Stress in Psychiatric and physical Disorder.

    Coppas, Bruce. E.; Malcarne, Vanessal,; Fondacara, Karen M. (1988). Coping with stressful Events in older children and yong Adolescents. Journal of consulting and clinical psychology. vol. 56 No. 3, P405- P411.

    Cummings, E. Mark; and Others. (1991). Responses of children and Adolescents to Interadult Anger as a Function of Gender. Age, and Mode of Expression. Merrill- Palmer Uarterly. vol. 37, No. 4, P534- P561.

    D’Arcy Lyness. (2002). Learning Disabilities. http:// Kidshealth. Org/kind/index. JSP.

    Davison, G; & Neal,  J.M. (1994). Abnormal psychology New York: John wiley & SonsInc.

    Debord, Kaven. (2001) Recoginizing stress in children. Unpublished.

    Deshler, D.D., Ellis, E.S. & Lenz, B.k (1996) Teaching adolescents with Learning disabilities Strategics and methods. Denrer: Love.

    Dimatteo, M.R. (1991). The psychology of health, illness and medical care: An Individual perspective. Califernia: Brooks/ cole publishing company.

    Dra. Maria cristina Richard de Minzi. (2000). Coping with stress: different aroaches.xxVII/Nternational congress of psychology-stockholm, SWDEN.

    Endlenr, N.S. (1998). Hassles, health and happiness. In Individual differences, stress. And health psychology. Edited by M.P. Janiss. New York: springor-verlage.

    Fema. (2001). Fema offers Advice on How To talk to children About Terrorist Attacks.  Unpublished.

    Feuerstein, M; Labbe, EE; & Kuczmierczyk, A.R. (1987). Health psychology. New York: plenumpress.

    Folkman, S.,& Lazarus R.S. (1986). Stress Processes and depressive symptomatology. Journal of Abnormal psychology. Vol. 95, P. 107-113.

    Frydenberg, E.(1997). www. edf. Unimelb. Edu. au/ LED/Epu/Frydenberg. Shpml.

    Fumi, O. Naughton. (1997) stress and coping. http://csun.  Edu/ Vspsyooh/students/coping. htm-21k.

    Geisthardc, Munsch J. (1996). Coping with school stress: a comparison of adolescents with and without Learning disabilities. Journal of Learn Disabil. 29(3), 287-296.

    Gil, - K-M; Anthony,- K-K; Carson,-J-W; Reading- Lallinger, R; Daes chner,-C-W; War,-R-E. (2001). Daily coping Practice predicts treatment effects in children with sickle cell disecase. Journal pediatric psychology. Vol. 26, No. 3, P163- P173.

    Gross, melodie wenz: Siperstein, gary N.(1998). Students with Learning Problems at risk in middle School: stress, social support, and adjustment journal exceptional children. Vol. 65(1), P.91-100.

    Gunzerath, L., & Connelly, B., & Akbertm P., & Knebel, A. (2001). Relationship of personality traits and coping strategies to quality of lire in patients with alpha 1 antitrysin deficiency psychology, Health & Medicine. Vol. 6, Issue 3, P. 355-357.

    Hack,  Sabine. (2001). Stress in children: what is it? How parents canhelp. Vnpublished.

    Hall, C. W. & Spruill, K.L.and webter, R.E. (2002). Motirational and Attitudinal factors in college students with and without Learning Disabilities. Journal  of Learning Disability Quartery. Vol. 25, P. 79-88.

    Hein, S. (1996). EQ for every body. Florida: Aristotte press.

    Heppner, P.P., & Petersen, C.H.(1988). The development and implications of a personal problem solving inventory. Journal of counseling psychiatry. Vol 29, P.66-75.

    Implications for coping and Adjustment, Tali, Kariv, Dafna, Eduction. (2004). Manifestations of Learning Disabilities in University, http:// web 32. epnet. Com/ citation. Vol. 125, Issue 2,

    Johnson, Valecie. And Pandina, Robet. (1991).Effects of the family Enviorment on Adolescent Substance use, Delinguency, and coping styles. Am. J. Drug Alcohol ABUSE. vol. 17, No. 1, P71- P88.

    Johnson, Valeric and Pandina, Robert. (1991). Effects of the family Environment on Adolescent Substonce. Use, Delinquency, and  coping styles. AM.J.Dru G Alchol ABUSE.  Vol. 17, No.1, P.71-88.

    Kaissidis,  R.A. & Anshel, M. and Porter, A. (1997). Personal and situational factors that predict coping strategies for acute stress among basketball refrees. Journal of sports sciences. Vol. 15, P. 427-436,

    Kliewer, wendy and Lewis, hellen (1995). Family influences on coping proccessesin children and adolecents bith sickle cell disease, journal of pediatric psychology. Vol.  20,N.4, P.511-525.

    Kliewer, Wendy; Fearnow; Melodie D. and Miller, Paul A (1996). Coping socialization in Middle childhood: Tests of Maternal and Paternal Influences. Child Development. Vol. 67. P2339- P2357.

    Kovac, Tomas. (1996). On the Profile of the Young Soccer tolents: A Prelininary study. Studia psychological. Vol 38 (1-2), P63- P68.

    Lazarus, R, y., and Launier, R. (1978). Stress – Velated Transations between Persor and enriroment in A. Pervin and M. Lewis (Eds)Perspectives in international Psychology.

    Lazarus, R.S.,& folkman, S.(1984).  Stress, Appraisal, and coping. New York: Springer. Vol.2.

    Learner, J. (1997). Learning disabilities. (1th,ed) Houghton: Mifflin Company Northerstorn. Ellinols university.

    Lee, meery and Larson, read. (1996). Effectiveness of Coping in adolescence: the case of Korean examination stress. International Journal of behavioral derelopment. vol. 19(4), P851- P869.

    Litt, Mark D.; Tennen, Howard; Affleck, Glenn and Klock, Susan. (1992). Coping and cognitive Factors In Adaptation to in vitro Fertilization Failure. Journal of Behavioral Medicine. vol. 15, No. 2, P171- p187.

    Macdonald EM, Pics.  S,Mcdonald, S, Hayes RL.(1998). Baglioni Ag, “stress and coping in early psychosis. Role of symptoms, self-efficacy and social support in coping with stress” Br J psychiatry suppl. vol 172. Issue. 33. P. 122-127.

    Massey, Marilyns. (1999). Promoting stress management: The Role of comprehensive school Health programs.

    Masters, Lowell F.; Mori, Barbara A.; Mori, Allen A. (1993). Teaching Secondary students with mild Learning and Behavior Problems; Methods – Materlials, Strategies book.

    Matlin, Jay A.; Wething ton, Elaine and Kessler, Ronald. (1990). Situational determinants of coping and coping effectiveness. Journal of health and Social behavior. Vol. 31, P103- P122.

    Mc Cray, J. (2004). In terpresonal practice and Learning disabilitiy nursing. British Journal  of Nursing. 12, 1335-1344.

    McMurray, Nancy E.; and others. (1986). Relationship Between laus of control and Effects of coping Strategies on Dental stress in children. Child and family Behavior Therapy. Vol. 8, No. 3, P1- P17.

    Moore,  R., cartlege, G., &Heckaman, k. (1996). The effects of social skill instruction and self-monitoring on gome-velated behaviors of adolescents with emotional orbehavioral disorders. Behavioral Disorders. 20 (4), P.253-266.

    Moos, R.H; & Schafer, J.A. (1993). coping resources and process: current concepts and measure. In Hand Book of stress. Edited by I. Goldberger & S. Breznitz. New York: Macmillam Inc.

    National Association of  school psychologists. (2001) coping with terrorism Helping children with special Needs; Tips For school personal and Parents. Unpublished.

    National center for Learning Disabilities the  power to hope, tolearn and to succed. (2004). LD ata Glance. http://nml. Nihgor/med/ineplus/Learning disorders. Htm1.

    National Institute of Neurological Disorders and stork. (2003). NINDS Learning Disabilities Information page. http://ninds, nih.gor/index.htm.

    Pearlin,  L. I. & Schooler, C. (2003). The structure of coping.  Journal of Health and social Behavior. Vol. 19, P. 2-21.

    Pearlin, L.I. & Schooler, C. (2003). The structure of coping. Journal of Health and social Behavior. Vol. 19, P.2-21.

    Piekarska, A. (2003). School stress,teacher’s abusive behaviors, and  children’s coping storategies. Victoria universityof Wellington, school of Education,  Newzealand.

    Puskar, K.R, and Lamb J.M., and Bortolovic, M (1993). Examining the common stressos and coping methods of rural adolescents. Nursepract. 18(11): 50-53.

    Rapp, S.R., & colttrell, C.A., & Leary, M.R. (2001). Social coping strategies associated with quality of life decvements among psoriasis patients. British Journal of Dernatology.Vol. 145, Issue 4, P. 610.

    Reber, A,S. (1985). Dictionary of Psychology, Hormond Sworth: Penguin Book.

    Reptti, R. (1999). Handbook in childhood & adolescence. American, Allyrand Bacon.

    Riddick, Barbara; Christopher, sterling; farmer, marrion and morgan steven (1999). Self esteem and anxiety in the educational histories of adult dyslexic students. Journal dyslexia. 5. P227- P248.

    Ruchkin, - V-V; Eisemann, - M’ Hagglof, - B. (2000). coping styles and psychosomatic problems: are they related? Psychopathology. Vol. 35, No. 5, P. 235- 244.

    Sandler, Irwin N.; Tein, Jenn-yunand west, Stephen G. (1994). Coping, stress, and the psychological symptoms of children of Divorce: A cross-Sectional and longitudinal study. Child Development.

    Seattle police Departement, city of Seattle Washington, USA, (2001). Coping with traumatic Events. Unplished.

    Selyo, H. (1993). History of the stress concept.I.L. Goilberg S.S. Brezvitz (Eds). Hand Bood of stress (2nd ed). New York: Free Press.

    Shelley, Taylor.(1998). Coping strategies. http:// macses. Vcsf Edu/ Ressarch/  psychological/ notebook/ coping. Html-22k.

    Sholomo, k., Miriam, F., Shahar, L. and sholmo, S. (1998). LD, lnter personal understanding and social Behavior in the classroom. Journal of Learning Disabilities. Vol. 32, No. 3. P. 248-255.

    Silver, L. (1992). The misunderstood child, Blue Ridge Summit, PA:Tab books.

    Silver, L. (1995b). knowledge of self: The key to self-steem and self-asvocacy. In Learning Disabilities Association of America (Ed). Secondary education and beyond: Providing opportunities for students with Leaning disabilities (P.223-233). Pittsburgh: Learning Disabilities Association of America.

    Taanila, A&syrj,L., & kakkonen, J.,& Jrrelin, M. R. (2002). Coping of parents with physically and or intellectually disabled children. Child:  care, Health & development. Vol. 28, issue 1, P.13-14.

    Taylor, N.S., etal (2004). Smoking preralence and knowledge of associated risks in adult attenders at day centers for people with Learning disabilities. Journal of Intellectual Disabilities Researoh. 48: P. 239-244.

    Taylor, S.E. (1991). Health Psychology (n2e ed).

    Terry, D.J.(1994). Determinats of coping: the role of state and situational factors. Journal of personality and social psychology. Vol. 66. P. 895-910.

    The Merk Manual of Diagnosis and Therapy. (2004). Learning Disorders. Section 19. pediatrics. Chapter 262. Perelopmental problems Topics.

    Thoits, P.A. (1995). Stress, coping and Social support processes: where arywe: what next. Journal of health and social Behavior. Vol. 38, P. 53-79.

    Tur- Kaspa, H.(2002). The Socio  emotional adjustment of adolescents with Learning Disabilities in the Kibbutz during high school transition period. Journal of Learning Disabilities. 35: P. 87-96.

    Voller, K.K. (1994). Techniqnes of measuring social competence in children. In: G R. Lyon(Ed) Frams of refernces for  the assessment of Learning disabilities: New views of measuring issues. Baltimore: Paul Brookes.

    Weisz J.(1978). Tran Scontextual Validity in developmental research. Child Developmen. 49. 7-12.

    Ziedner, M. & Endler, N.(1997) “Hand book of coping”. New York.. Journal wiley and Sons. Inc.

    .

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت