فهرست و منابع پایان نامه هویت و عزت نفس
فهرست:
فصل اول : کلیات
1-1 مقدمه .......................................................................................... 2
2-1 موضوع تحقیق .............................................................................. 8
3-1 اهداف تحقیق ............................................................................... 10
4-1 اهمیت موضوع ............................................................................ 11
5-1 دلایل انتخاب موضوع ................................................................... 12
6-1 سوالات تحقیق ............................................................................. 12
7-1 تعاریف عملیاتی واژه ها................................................................ 13
فصل دوم : موضع گیری های نظری ویافته های پژوهشی درخصوص موضوع
1-2 موضع گیری های نظری درخصوص هویت وعزت نفس........................ 15
1-1-2- تعریف هویت وعزت نفس....................................................... 15
2-1-2- شکل گیری هویت.................................................................. 21
3-1-2- نظریه های هویت.................................................................. 26
4-1-2- نظریه های عزت نفس............................................................ 34
2-2- یافته های پژوهشی درخصوص موضوع......................................... 40
3-2 نتیجه گیری.................................................................................... 41
فصل سوم : روش پژوهش
1-3 روش تحقیق ................................................................................ 44
2-3جامعه و نمونه آماری.................................................................... 45
3-3 روش جمع آوری اطلاعات ............................................................ 46
4-3 ابزار اندازه گیری هویت .............................................................. 47
5-3 ابزاراندازه گیری عزت نفس.......................................................... 49
6-3 روش تجزیه و تحلیل اطلاعات ....................................................... 51
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل یافته های پژوهش
1-4 بررسی جمعیت شناختی ................................................................ 53
2-4 بررسی توصیفی و استنباطی فرضیه ها.......................................... 56
فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری
1-5 بحث و نتیجه گیری....................................................................... 65
2-5 نتیجه گیری نهایی ........................................................................ 67
3-5 محدودیتها .................................................................................. 69
4-5 پیشنهادات ................................................................................. 69
5-5 منابع ......................................................................................... 70
.
منبع:
الف ) منابع فارسی
الن ، ا راس (1373) روان شناس شخصیت ، ترجمه سیاوش جمال فر ، انتشارات بعثت .
اکبر زاده ، نسرین (1376) ، گذار از نوجوانی به پیری ، انتشارات دانشگاه الزهرا .
احدی ، حسن ، جمهری ، فرهاد (1378) ، روان شناسی رشد نوجوانی ، انتشارات پردیس .
احمدی ، احمد . ( 1373) ، بحران هوست در نوجوانی و ارزیابی آن ، انتشارات عروج .
اسماعیلی ، پور حامی (1377) رابطه بینوالد و فرزند و نقش آن در شکل گیری هویت . مجله تربیت . سال سیزدهم ، شماره هشتم .
ایان ، وات ، زمان و مکان در رمان ، ترجمه حسین پاینده ، نشریه ادبیات انگلیسی ، شماره 14 و 15 .
بیریا ، ناصر .(1375) . روان شناسی رشد (2) با نگرشبه منابع اسلامی . انتشارات تهران .
پوپ ؤ الیس (1374) افزایش احترام به خود در کودکان و نوجوانان ، ترجمه پریسا تجلی . انتشارات رشد .
پور شیرازی ، ف . تبیین هویت فردی نوجوانان . دانشگاه پیام نور .
ثابت ، مهرداد (1375) بررسی عملی بودن اعتبار روایی و نرم یابی عزت نفس کوپر اسمیت در مناطق نه گانه تهران . دانشگاه علامه طباطبا ئی .
سرمد ، ز . بازرگان ،ع . حجازی ،1 . (1379) . روشهای تحقیق در علوم رفتاری ( چاپ چهارم ) . تهران : انتشارات آگاه .
سلطانی ، م (1381) هویت فردیو عزت نفس اجتماعی ، دانشگاه آزاد اسلامی رودهن .
شاملو ، سعید . (1363) مکاتب و نظریه ها در روان شناسی . انتشارات چهر .
شرخی ، محمد رضا . (1379 ) . جوان وبحران هویت .
شفیع آبادی ، ع ، ناصری ، غ . (1377) . نظریه های مشاوره و روان درمانی . مرکز نشردانشگاهی .
شولتز ، دوان . ش.لتز ، سیدنی الن . (1998) . نظریه های شخصیت ، ترجمه یحیی سیدمحمدی .
طالبیان شریف . گرزین ، ز درگاهی ، م . ( 1381 ) . بررسی رابطه بین هوش و پایگاه هویت درد انشآموزان دختر دبیرستان و پیشدانشگاهی های ناحیه 5 و 6 مشهد.
ظالبیان ، شریف . یعقوبی ، ن . زحمتکش ،ک . (1381) رابطه بین پایگاههای هویت و علائم روان شناختی در دانش آموزان دختر .
فاروقی ، ح . (1379) . بررسی رابطه عزت نفس باپایگاههای هویت در دانشجو.یان دانشگاه فردوسی مشهد .
کارور ، چ س . وشی یر ، م ف . (1375) . نظریه های شخصیت ترجمه رضوانی
لطف آبادی ، حسین . (1378) . روان شناسی رشد (2). انتشارات سمت .
لطف آبادی حسین . (1380). عواطف و هویت جوانان و نوجوانان . انتشارات سازمان ملی جوانان .
محسنی ، نیک چهره . (1375) . وادراک خود از کودکی تا بزرگسالی . انتشارات بعثت .
مزلو ، آبراهام اچ . (1368) انگیزش و شخصیت ، ترجمه احمدرضوانی . انتشارات دانشگاه تهران .
ناظم شیرازی ، مسعود . (1376) . ساخت واعتبار یابی مقیاس برای سنجش عزت نفس و بررسی رابطه آن با پرخاشگری و رفتارهای ضداجتماعی ، وضعیت اجتماعی ، اقتصادی و عملکرد تحصیلی در دانش آموزان پسر پایه های اول تا سوم دوران متوسطه شهرستان اهواز . دانشگاه شهید چمران اهواز .
هیکار ارنست . اتکینسون ، ریتا ال . اتکینسون ،ریچاردسی . (1378) ، زمینه روان شناسی ، ترجمه گروهی از مترجمان . جلد دوم ، تهران : انتشارات رشد .
ب : منابع خارجی
Kogerg.(1979).Identity in adolesences the balance between self and other . newyork. Routtedage.
Rice,f.ph.(2001).Haman Development.
.