فهرست و منابع پایان نامه مقایسه ادراک از خود، آسیب پذیری روانی و تمایز خود در دانش آموزان زورگو و زور پذیر
فهرست:
چکیده 1
فصل اول: کلیات پژوهش
1- 1- مقدمه. 2
1- 2- بیان مسئله. 5
1- 3- اهمیت و ضرورت انجام پژوهش... 7
1- 4- اهداف پژوهش... 8
1- 4- 1- هدف کلی.. 8
1- 4- 2- اهداف جزئی.. 8
1- 5- سوال پژوهش... 9
1- 6- فرضیات تحقیق. 9
1- 7- تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها 10
1- 7-1- زورگویی.. 10
1- 7-2- زورپذیری.. 10
1- 7-3- ادراک از خود. 10
1- 7-4- آسیب پذیری روانی.. 10
1- 7-5- تمایز خود. 11
فصل دوم: ادبیات، مستندات، سابقه و پیشینه پژوهش
2-1- مقدمه. 12
2-2- مبانی نظری پژوهش... 13
2-2-1- زورگویی و زورپذیری.. 13
2-2-1-1- تاریخچه زورگویی.. 15
2-2-2- انواع رفتار زورگویی.. 16
2-2-3- علل زورگویی.. 19
2-2-1-4- ویژگی های فردی زورگویان و زورپذیران. 21
2-2-1-5- علائم زورگویی.. 23
2-2-1-6-انواع زورگویی.. 24
2-2-1-7- عناصر زورگویی شرورانه. 24
2-2-1-7-اثرات رفتارهای زورگویی.. 25
2-2-1-8-شیوع رفتار زورگویی در مدارس... 27
2-2-1-9- پیامد زورگویی زورگویی بر فرد زورپذیر. 28
2-2-1-10- پیامدهای زورگویی بر فرد زورگو. 29
2-2-1-10-تاثیر زورگویی بر سلامت روانی.. 30
2-2-1-11-تفاوت میان پرخاشگری و زورگویی.. 31
2-2-1-12- روش های کاهش رفتار زورگویی.. 32
2-2-2- ادراک از خود. 32
2-2-2-1- چند مفهوم مرتبط با ادراک از خود. 32
2-2-2-2- نظریه های ادراک خود. 33
2-2-2-4-مبانی نظری ادراک از خود. 37
2-2-2-5-نقش ادراک از خود در رشد آسیب شناسی روانی.. 42
2-2-2-6-نقش ادراک از خود در رشد اختلال اضطراب اجتماعی.. 42
2-2-2-7-مفاهیم «ادراک خود» «خود» ومبانی نظری مدل تحولی.. 44
2-2-3- آسیب پذیری روانی.. 45
2-2-3-1- دیدگاه های نظری در رابطه با آسیب پذیری روانی.. 47
2-2-4- تمایز خود. 48
2-2-4-1- تعاریف خود. 50
2-2-4-2- تعاریفی ازدیدگاه های تجربی و پژوهشی.. 51
2-2-4-3- «خود» در دیدگاههای مختلف روانشناختی.. 52
2-2-4-4- هویت فردی وهویت اجتماعی.. 55
2-2-4-5-گفتگوی درونی و شکل یابی مفهوم «خود» از: مورن و پوروشوتام. 57
2-2-4-6-محتوای مفهوم خود چگونه کسب می شود وچگونه سازمان می یابد؟. 57
2-2-4-6-پایداری یا نگاهداری «خود» 65
2-2-4-7-پایداری یا «نگاهداری» «خود» در نوجوانی.. 68
2-3- مبانی عملی پژوهش... 70
فصل سوم: روش شناسی پژوهش
3-1- مقدمه. 75
3- 2- روش پژوهش... 75
3- 3- جامعه آماری.. 75
3- 4- حجم نمونه و روش نمونه گیری.. 75
3- 5- ابزارهای پژوهش... 76
3- 6- روش اجرا 77
3- 7- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات.. 77
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها و بیان نتایج حاصل از آن
4-1- مقدمه. 78
4- 2- یافته های جمعیت شناختی.. 79
4-3- یافته های توصیفی.. 82
4-4- یافته های استنباطی.. 84
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
5- 1- مقدمه. 91
5- 2- بحث ونتیجه گیری.. 92
5- 3- محدودیتها 94
5- 4- پیشنهادات.. 95
5- 4- 1- پیشنهادات پژوهشی.. 95
5- 4- 2- پیشنهادات کاربردی.. 95
منابع و مأخذ. 96
منابع فارسی.. 96
منابع انگلیسی.. 97
پیوست ها
پیوست الف) ادراک از خود. 100
پیوست ب) آسیب پذیری روانی.. 100
پیوست ج) پرسشنامه تمایز خود. 100
چکیده انگلیسی.. 101
منبع:
منابع فارسی
- ابراهیمی اردی، یوسف. (1390). نقش مکانیسم های دفاعی و تاب آوری در پیش بینی آسیب پذیری روانی مبتلایان به آسم. پایان نامه کارشناسی ارشد، رشته روانشناسی بالینی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل.
- امیری، شعله. (1384). بررسی پیشرفت تحصیلی در گروه های جامعه سنجی. مجله روان شناسی، سال نهم، شماره2، ص: 139- 150.
- بزرگ زاده، مهدی. (1387). سنجش روحیه آمادگی دفاعی و آسیب پذیری روانی زنان پاسدار و بسیجی و مقایسه آن با زنان شاغل در نیروهای مسلح. فصلنامه مطالعات فرهنگی- دفاعی زنان، سال چهارم، شماره12، ص:43-69.
-بشر پور، نظری، مهری و کمال آبادی. (1392) . مقایسه خود پنداره تحصیلی دانش آموزان در گیر در مشکلات قلدری و دانش آموزان عادی. فصلنامه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز.
- بهرامی، محمد؛ ابوالقاسمی، عباس و نریمانی، محمد. (1391). مقایسه ادراک از خود و رفتارهای ایمنی در دانش آموزان دارای نشانه های اختلال اضطراب اجتماعی و بهنجار. مجله ی روان شناسی مدرسه، دوره دوم، شماره ی 1، ص: 79-62.
- بهرامی، محمد. (1390). مقایسه رفتارهای اجتنابی، تنظیم شناختی هیجان وادراک از خود و رفتارهای ایمنی در دانش آموزان دارای نشانه های اختلال اضطراب اجتماعی و بهنجار. پایان نامه کارشناسی ارشد، رشته روانشناسی عمومی، دانشگاه محقق اردبیلی .
- پور افکاری، نصرت الله. (1385). فرهنگ جامع روانشناسی- روانپزشکی. تهران: انتشارات فرهنگ معاصر.
- پلنگی، مریم؛ میرنسب ، محمود و واحدی، شهرام. (1391) . مقایسه سبک های فرزند پروری والدین و رگه های شخصیتی دانش- آموزان قلدر و غیر قلدر . فصلنامه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز.
- پورسید، رضا؛ امیری، شعله؛ مولوی، حسین و پورسید، مهدی. (1391). اثر بخشی برنامه آموزش مادران در میزان زورگویی دانش- آموزان پایه پنجم ابتدایی. یافته های نو در روان شناسی، سال هفتم، شماره 24، ص:143-131.
- طبائیان، راضیه؛ امیری، شعله و مولوی، حسین. (1390). بررسی ساختار عامل، پایایی و روایی تشخیص پرسشنامه سنجش روابط همگنان (PRQ). مجله مطالعات آموزشی و یادگیری (علوم اجتماعی وانسانی دانشگاه شیراز)، دوره سوم، شماره 2، ص:83-63.
- کاظمیان، سمیه و اسمعیلی، معصومه. (1391). اثر بخشی آموزش خود متمایز سازی بر کاهش اضطراب فرزندان خانواده های طلاق. فصلنامه پژوهش در سلامت روانشناختی، دوره ششم، شماره 4، ص:53-58.
- عبادی، سیده مریم. (1392). بررسی مقایسه ای هوش هیجانی، انگیزش و خودکارآمدی بر اساس شیوه های فرزند پروری در دانش- آموزان دخترمقطع متوسطه شهرستان گرمی. پایان نامه کارشناسی ارشد، رشته روانشناسی تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز دانشکده علوم انسانی و تربیتی.
- قاسمی، نظام الدین؛ ربیعی، مهدی؛ حقایق، عباس و پالاهنگ، حسن. (1390) . مقایسه سطح هیجان خواهی، راهبردهای مقابله ای و میزان آسیب پذیری در برابر استرس در بین معتادان تحت درمان نگهدارنه با متادون و افراد سالم. فصلنامه اعتیاد پژوهی سوء مصرف مواد، سال پنجم، شماره18، ص: 7-20.
- محسنیان، محمد؛ کرملو، سمیرا و گنجوی، آناهیتا. (1386). رابطه میان تمایز یافتگی خود و هوش هیجانی در متقاضیان طلاق. فصلنامه خانواده پژوهی، سال سوم، شماره 12، ص: 837-827.
- نجفلویی، فاطمه. (1385). نقش « تمایزخود» در روابط زناشویی. اندیشههای نوین، دورهی دوم، شمارهی 3 و 4، ص 27-37.
- نیک نفس، آمنه. (1392). مقایسه و بررسی تمایزخود، همسرآزاری و فنون حل تعارض با کیفیت روابط زناشویی زنان شاغل و غیرشاغل. پایان نامه کارشناسی ارشد، رشته روانشناسی عمومی، دانشگاه محقق اردبیلی.
- کاظمیان، سمیه و اسمعیلی، معصومه. (1391). اثر بخشی آمزش خود متمایز سازی برکاهش اضطراب فرزندان خانوداه های طلاق. فصلنامه پژوهش در سلامت روانشناختی، دوره ششم، شماره 4، ص:53- 59.
- پروچاسکا، جی، او؛ نورکراس، جی.سی. (1999). نظریه روان درمانی. ترجمه ی. یحیی سید محمدی. (1381). تهران: انتشارات رشد.
منابع انگلیسی
- Tuason, M.T., Friedlander, M.L. (2000). Do parents diifferntiation Leeevs predict those of terir adult children? And other tests of Bowen theory in Philippine sample. Journal of Counseling psychology, 47 (1), 27-35.
Salovey, P., & Mayer, J. (1990). Emotional intelligence. Imagination, Cognition, and Personality, 9(3), 185-211.
Jacques, F. J., & Kline, T. J. B. (2006). The role of self-differentiation in predicting emotional intelligence and leadership. International Journal of Work Organization and Emotion, 1(4), 379-398.
-Skowron, E. A., & Dendy, A. K . (2004). Differentiation of self and attachment in adulthood: Relational correlated of effortful control. Contemporary Family Therapy, 26(3), 337-357.
-Nichols, M. P., & Schwartz, R. C. (1995). Family therapy: Concepts and methods (3rded). Need ham Heights, MA: Allyn and Bacon.
-Skoworn, E. A. (2000). The role of differentiation of self in marital adjustment. Journal of Counseling Psychology, 47, 229-237.
-Jenkins, S. M., Bubolts, J. W. C., & Schwartz, P. J.(2005). Differentiation of self and psychosocial development. Contemporary Family Therapy, 27(2), 251-261.
- Rodebaugh, T.L., Heimberg, R. G. Schultz, L.T., & Blackmore, M. (2010). The moderated effects of video feedback for social anxitety disorder. Journal of Anxtity Disorders. 24: 663-671.
-Ji, J.Y. (2009). The impact child maltreatment on the mental health of adolescents: anlongitudinal study of social anxicty and self-perception. University of southern California.
-Simon, C. H., & James, M. E. (1998). Appraisal and coping strategy use in victim of school bullying. Journal of Educational psychology, 74, 83-84.
-Smith, P. K, Singer, M., Hoel, H., & Cooper, C. L. (2003). Victimization in the school and the workplace: Are there and links? British Journal of Psychology, 94(2), 175-188.
-Schafer. M., Korn, S., Brodbeck, FC., Wolk, C., & Schalz, H. (2004). Victims and bully roles from primary to secondary school. Munich, Germany: Ludwig- Maximilians University; cited March. Available from: http://epub. Ub. Ub. Unimuenchen. De/322/1/FB_165.
-Crozier, W, K, & Skliopidou, E. (2002). Adult recollections of name calling at school. Journal of Educational Psychology,22, 1130124.
-Junger-Tas, J., & Van Kesteren, J. (1999). Bullying and Delinquency in a Dutch school Population. The Hague, The Netherlands: Kugler.
-Matsumoto, D. (2009). The Cambridge Dictionary of psychology, Cambridge . Journal of University press, 480-492.
-Nansel, T. R., Overpeek, M., Pilla, R. S., Ruam, W. J., Simons-Morton, B., & Scheidt, P. (2001). Bullying behaviors among US youth: Prevalence and association with psychosocial adjustment. Journal of American Medical Association, 285, 2094-2100.
-Haynie, D., Nansel, T., Eitel, P., Crump, A., Saylor, K., & simons-Morton, B.G. (2001). Bullies, victims & bully / victims: Distinct groups at risk. journal of Early Adolescence, 21 (1), 29-50.
.