طرح کسب و کار گاوداری تولیدی

تعداد صفحات: 36 فرمت فایل: word کد فایل: 400003750
سال: قبل از 1390 مقطع: صنایع دسته بندی: طرح توجیهی کارآفرینی شیلات-دامداری-دامپروری- طیور
قیمت قدیم:۶,۴۰۰ تومان
قیمت: ۴,۶۰۰ تومان
دانلود فایل
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه طرح کسب و کار گاوداری تولیدی

    مقدمه :

     

    کار آفرینی موضوعی است که در اواخر قرن بیستم مورد توجه محافل آموزشی کشور های جهان قرار گرفته است و در ایران برای اولین بار از طریق درس کار آفرینی در نظام جدید آموزش متوسطه کشور مطرح گردیده است.

    یکی از اهداف مهم کارآفرینی،‌ایجاد انگیزه اعتقادی کافی در دانشجویان برای کار و تلاش مشارکت جدی در فعالیت های سالم اقتصادی است که لازمه آن چگونگی بکار بستن تخصص از یک طرف و از طرف دیگر به کارگیری مهارتها لازم برای راه اندازی یک واحد کاری و یا انجام کار مفید در محیط ها ی کاری می باشد از این نظر بعضی از صاحب نظران، توسعه کار آفرینی را انرژی محرکه که موتور توسعه اقتصاد هر کشوور دانسته اند.

    برای ایجاد زمینه مناسب برای تربیت و پرورش تفکر کار آفرین که فرد بتواند به صورت یک عنصر با نشاط ، سالم ، خلاق ،‌نو آور ، تلاشگر ،‌مقاوم ، شجاع و متعهد به اصول تعلیم و تربیت در حیطه های شناختی ، عاطفی و روان حرکتی با توجه به اثرات تعاملی آنها در یکدیگر از طریق درس کارآفرینی امکان پذیر می باشد به عبارت دیگر در صورت همکاری جدی دست اندر کاران امور تعلیم و تربیت کشور تجلی بخش اعظم هر آنچه که در نظام تعلیم و تربیت به دانشجو داده شده باشد از طریق اجرای خوب این درس برای شروع یک زندگی مطلوب در دانشجو قابل مشاهده خواهد بود. از این نظر می توان گفت کار آفرینی یک مقوله عرفانی و فرا شناختی می باشد. و بنا به گفته جان فلاول فرا شناخت دانش فرد درباره جریانها یا فرآیندهای شناختی خود است و در بر گیرنده به عمل آوردن، منظم کردن و هماهنگ کردن مجموعه این فرایند هاست. به این سبب می توان فراشناخت را به معنای شناسایی خود به عنوان یک موجود متفکر دانست. آگاهی فراشناختی نقش بارزی در بر قراری یک توجه گزینشی ،‌حل مساله ، کنترل خود ، خود آموزی و تغییر رفتار دارد.

    کار آفرینی زمینه های لازم را برای یافتن فرصتها در بازار کار و تولید برای توانایی فردی مورد بررسی قرار می دهد و مجموعه دانش و مهارتها را برای ورود به بازار کار مورد نیاز است و همچنین راهبردهای لازم را برای موفقیت در کسب و کار ارائه می نماید تا  پس از فراغت از تحصیل چنانچه تمایل داشته باشی به جای استخدام و کار برای دیگران در حد توان مالی و تخصصی به تنهایی یا به کمک دوستان و نزدیکان نسبت به راه اندازی و اداره یک واحد کوچک صنعتی،‌کشاورزی و خدماتی برای کسب و کار مولد اقدام نمایی.

    از طرفی سرعت روند تحولات فن آوری و اقتصاد در جهان به گونه ای است که حتی راه اندازی و اداره واحد های تولیدی و خدماتی کوچک نیز نیازمند اطلاعات و دانش است که حتی راه اندازی و اداره واحد های تولیدی و خدماتی کوچک نیز نیازمند اطلاعات و دانش است که در این مجموعه سعی شده است این گونه اطلاعات در حد امکان و ضرورت ارائه شود.

    از طرفی روحیه و تفکر کار آفرینی هم در واحد های بزرگ تولیدی و خدماتی و هم در  واحد های کوچک کاربرد فراوان دارد و می توان خلاقیتها، نو آوریها و موفقیتهای زیادی را به دنبال داشته باشد. لیکن جایگاه اصلی توسعه تفکر کار آفرینی در واحد های کوچک تولیدی یا خدماتی است و امروزه در اغلب کشورها برای دست یافتن به پویایی اقتصادی به این امر بسیار مهم توجه خاصی مبذول شده است و برای تحقق آن به نحو شایان توجهی از اهرمهای قانونی و امکانات مراکز آموزشی و پژوهشی کشور بهره برداری گردیده و در برنامه ریزیها و سیاستگذاریها عنایات خاصی به این مهم شده است.

     

     

    1.نام و نشانی شرکت:

     

    گاوداری حاج عباس  ایزدی

     

    هشتگرد ،کرج ، بختیار ،کوچه شقایق10

    انتهای کوچه گاوداری حاج عباس

     

    نام خودتان ،مالکین،مدیران و پرسنل کلیدی:

     

    مجید ایزدی ، عباس ایزدی

     

    نشانی،شماره تلفن،دورنگار و پست الکترونیکی:

     

            0262-4634454

    2.خلاصه مدیریت:

     

    در خلاصه مدیریتی مواردی از قبیل توصیف زمینه ی کسب وکار و اصل موضوع، و فرصت و استراتژی،بازار هدف،مزیت رقابتی، سوددهی باید به صورت خلاصه بیان شود.

     

    _گاوداری حاج عباس دارای تخصص در تولید و عرضه شیر

    (7.7درصد چربی خالص) و عرضه گوشت گاو گوساله در سنین مختلف میباشد.

     

    زیربنای گاوداری5هزار متر که دارای دو سوله که هر کدام 2000مترمربع متصل  بهم است.

    دارای 500متر انبار و 20هکتار برای تولید محصولات(غذا و علوفه برای گاوها)

     و همچنین دارای 5کارگر،2 نگهبان و 3 سرپرست میباشد.      

    درآمداین گاو داری که در شروع کار دارای 100راس گاو بوده ،برابر10میلیون در ماه بوده که بعد از گذشت چند سال و افزایش تعداد گاو ها بر 15 تا 20 میلیون افزوده شد .

    که این افزایش بازدهی باعث شد که تعاونی گاوداری این واحد گاودلری را به عنوان گاوداری نمونه در چند سال اخیر اعلام کند، و جایزه تعاونی گاوداران یک سال استفاده از محصول بین المللی گاوداری (محصول جو)شد.

    این گاوداری به علت اینکه از محصول بین المللی استفاده میکرد توانست واحد 2 خود را از سود حاصله جو خارجی راه اندازی و بهره برداری کند.

     

     

     

    3.نوع صنعت،سازمان،محصولات و خدمات

    نقاط قوت و ضعف،فرصتها و تهدیدات   صنعت  مورد نظر شما کدامند؟

    موانع ورود به این صنعت کدامند؟خصوصیات و کاربردهای محصول-خدمت شما چیست؟

    وجه متمایز محصول –خدمت شما با سایر محصولات بازارچیست؟

    نحوه تولید محصول _خدمت شما به چه صورتی است؟                      

     

    موانع این صنعت بالا بودن هزینه راه اندازی ،کم بودن محصولات مورد نیاز ماست

    که در ایران وجود ندارد  و از خارج کشور با سوپسیت وهزینه بالاتر وارد میشود

    وجه تمایز:

    خصوصیات: بالا بودن چربی برای ماست های پر چرب ،که سومین مقام از نظر پر چربترین شیر را داراست.

    تولید لبنیات وگوشت به بازار

     

     

    4.برنامه بازاریابی

    مشتریان:

     

    مشتریان شما چه کسانی هستند؟

    چرا بازار به محصولات-خدمات شما نیاز دارد؟

    این بازار تا چه مدت به این محصولات-خدمات نیاز دارد؟رابطه بین مصرف  کننده و خریدار اصلی به چه صورتی است؟

    مشتریان شما چه ویژگی هایی (سن،جنس،سبک زندگی)دارند؟

     

    مشتریان ما تمام مردم کشورمان هستند که به علت نیاز به کلسیم،منیزیم مواد مورد نیاز زندگی ،همه روزه باید از محصول ما استفاده کنند

    شرکت  شیر پاستوریزه – شرکت تولید محصولات وفرآورده های  لبنی و الباقی...                         

    .توزیع

     

    کانال های اولیه توزیع کدامند؟(فروشکاههای خرده فروشی،عمده فروشی،اینترنت و...)

    آیا زنجیره کامل توزیع متغلق به شماست یا عوامل ولسطه دیگر عوامل توزیع را به کار میگیرند؟

    آیا کانال های توزیع با تصویری که از شرکت و محصولات شما در جامعه وجود داردسازرگار است؟

    آیا بسته بندی محصولات شما برای کانال های توزیعی که در نظر گرفتند،مناسبند؟

    آیاکانال های توزیع انتخابی شما از نظر هزینه مقرون به صرفه هستند؟

     

    توزیع محصولات : محصولات ما بیشترین کاربرد رادر زندگی روزمره مردم دارند برای همین این محصولات را بیشر از ما درخواست میکنند تا ما آنها راتبلیغ کنیم .

    ولی باز ما سعی میکنیم تا محصولاتمان با بهترین کیفیت عرضه شود تا از این راه مشتری جذب کنیم

    ویا دراوایل سعی میکردیم محصولاتمان را پایین تراز شرکتهای دیگر به فروش برسانیم تا جذب مشتری کنیم هم اکنون نیز تقریبا همینگونه است

     

    .برنامه های طرح و توسعه

    آیا تحقیقات قبل از تولید و توزیع محصول انجام داده اید؟

    برای توسعه محصول در آینده چه برنامه هایی دارید؟

    چه جانشین ها ومکمل هایی برای محصولات-خدمات خود در نظر گرفته اید؟

     

    تحقیقات بر عهده ارقان مدیریتی این سازمان گذارده شده بود.

    با تحقیقات آنها متوجه شدیم کشور ما کمبود  لبنیات وگوشت و...  دارد که درپایتخت این نیاز بیشتربود وما برای همین محل مورد نظر را درنزدیکی پایتخت انتخاب  کردیم  که هم ارزان قیمت و هم از نظر کشاورزی  دارای  زمینهای متعدد باشد.

    برای توصعه محصول چه فکر هایی کرده اید :

    ما با برنامه ریزیی که کردیم انتظار داریم درآینده ای نه چندان دور با صنعتی کردن گاوداری ،اضافی کردن تعداد گاوها و متعاقبا افزایش زمینهای گشاورزی ، چند واحدی کردن دستگاه های شیر دوشی ، باز چند واحدی  کردن گاوداری از لحاظ گاوهای شیری و گاوهای گوشتی و موارد دیگر میباشد.

    تبلیغات

     

    رسانه هایی که برای آگهی و تبلیغات محصولات \خدمات خود به کارمیگیرید کدامند؟ آیا برای تبلیغات محصولات \خدمات خود از متخصصین خارج از شرکت استفاده کرده اید؟

     

    همان طور که قبلا اشاره شد محصولات ما با کارهایی مثل  فروختن کمی ارزانتر از قیمت واقعی و همچنین عرضه  محصولات بهتر وبا کیفیت عالی به بازار. و همچنین فرستادن افرادی به عنوان مبلغ به کارخانجات و شرکت ها یی که برخی از محصولات ما به عنوان مواد اولیه آنها مورد نیاز است مانند :کارخانجات لبنیاتی  مثل کارخانجات شیر پاستوریزه  و... میباشد.

     

    برآورد نیروی انسانی

    هر یک از بخشهای گوناگون شرکت به چند نفر پرسنل نیاز دارد؟ مهارت و تحصیلات پرسنل باید در چه سطحی باشد؟ چه نوع روابط سازمانی باید بین آنها برقرار باشد؟ هزینه های پرسنلی به تفکیک کروههای کاری چقدر است؟

    در بخش شیردوشی 2نفر \بخش ریختن علوفه 2نفر \ جمع کردن فضولات 2نفر میباشد.

    تحصیلات کارگران این شرکت همه سیکل هستند زیرا در این شرکت مهم مهارت  وتجربه است نه مدرک.

  • فهرست و منابع طرح کسب و کار گاوداری تولیدی

    فهرست:

     

    فهرست مطالب                                               صفحه 2

    مقدمه                                                           صفحه 4

    نام و نشانی شرکت                                          صفحه 6

    خلاصه مدیریتی                                             صفحه 7

    نوع صنعت ، سازمان و...                                 صفحه 8

    برنامه بازاریابی                                             صفحه 9

    مشتریان                                                       صفحه 10

    توزیع                                                          صفحه 10

    برنامه های طرح و توسعه                                صفحه 11

    تبلیغات                                                        صفحه 12

    برآورد نیروی انسانی                                      صفحه 13

    چارچوب قانونی و عوامل محیطی                      صفحه 14

    مراحل و روش تولید                                       صفحه 15

    برآورد فضای مورد نیاز                                  صفحه 15

    جدول (زمین)                                                صفحه 17

    تسطیح و محوطه سازی                                   صفحه 17

    ساختمانها                                                     صفحه 19

    تاسیسات                                                      صفحه 20

    ابزارآلات و وسایل فنی                                         صفحه 22

    ماشین آلات و تجهیزات                                         صفحه22

    وسایل نقلیه                                                        صفحه 23

    اداری و کارگاهی                                                صفحه 23

    هزینه پیش بینی نشده و متفرقه                                صفحه 24

    هزینه قبل از بهره برداری و هزینه تاسیس                 صفحه 25

    حقوق و دستمزد مستقیم و غیر مستقیم                        صفحه 26

    آب و برق و سوخت                                              صفحه 27

    تعمیرات و نگهداری                                              صفحه 27

    هزینه های استهلاک                                               صفحه 28

    هزینه های پیش بینی نشده و متفرقه                           صفحه 29

    جمع کل هزینه ها                                                  صفحه 29

    برنامه زمانبندی                                                    صفحه 30

    برنامه مالی                                                         صفحه 31

    مکانیابی                                                             صفحه 32

    نمودارهای فرآیند عملیات و فرآیند جریان                    صفحه 33

     

     

     

    منبع:

    ندارد.

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت