خلاصه : مشاوران بازاریابی west pacific ، در نظر دارند که سرویس های بازاریابی برای محیط های تجاری تعیین شده اندونزی ،آسیا و ناحیه west pacific ارائه دهند. این طرح در جستجوی این است که رشد عمده ای در فروش و سود کمپانی ، از طریق مشاوره توزیع ( در سطح عمده فروشی ) ، مشاوره پروژهای ، جستجو و تحقیق بازار و تجزیه تحلیل صنعتی ، امکان سنجی ، تجزیه و تحلیل استراتژیک و سرویسهای گزارش دهی ، در مقایسه با سال گذشته ، ایجاد کند.
ویژگیهای برجسته این طرح هدفگیریهای آن هستند که بر روی حاشیه سود ( خالص و ناخالص ) متمرکز شده اند. دستیابی به اهداف در زمینه افزایش سود و درآمد ، از طریق اتخاذ یک رویکرد فعال نسبت به مشتریان منتخب ، همکاری با عرضهکنندگان تکنولوژی و عرضهکنندگان خدمات مهندسی مشهور ممکن میشود ، زیرا این رویکردها به کاهش رقابت ، تثبیت قیمتها و کاهش ریسک ، کمک میکند.
Business Plan مربوط به بازاریابی این گروه که در اینجا مطرح میشود، بر پایه تحقیقات بازاریابی 5 ساله شکل گرفته است که از مارس 1996 الی نوامبر 2000 ادامه داشته است.
داده های بدست آمده در این پژوهش ، اندازه و رشد بازار و اجزاء اصلی تجاری در مناطق مختلف ، نیاز مشتریان ، گرایشهای مصرفی مشتریان و رفتار مصرف را ارزیابی کرده است و پیشبینی شده که این روندها در پنج سال آینده نیز به همین شکل ادامه پیدا کنند.
گروه مشاوران west pacific معتقدند که میتوانند شکافهای موجود در زمینه بازاریابی را بپوشانند و از اجزاء برنامه جدید خود ، سود حاصل کنند.
اهداف :
گروه مشاوران west pacific در نظر دارد که یک سود عادلانه در زمینه سرویس دهی در دو نوع زیر حاصل کند:
( BTOB ) ( Business to Business ) ( بین تامین کنندگان )
( BTOC ) ( Business to Customer ) ( بین تامین کنندگان و مشتری )
در زمینه دستیابی به این هدف ، شرکت باید به ارقام زیر دست یابد:
فروش 1/2 میلیون دلار در سال 2001
5/2 میلیون دلار در سال 2002
3 میلیون دلار در سال 2003
6/3 میلیون دلار در سال 2004
3/4 میلیون دلار در سال 2005
حاشیه ناخالص متوسط 18/80%
درآمد خالص از طریق فروش 1/44% در سال 2001
04/45 %در سال 2002
9/45 % در سال 2003
69/46 % در سال 2004
و حدود 50% در سال 2005
ماموریت :
گروه مشاوران بازاریابی west pacific ، به شرکت ها ، نهادهای دولتی ، نهادهای غیردولتی و افراد حقیقی ، سرویسهای مشاوره قابل اعتماد ، با کیفیت بالا و با قیمت مناسب ، برای برآوردهسازی اهداف گوناگون ، عرضه میکند.
سرویسهای این گروه شامل :
توسعه تجاری
توسعه بازار
هوش بازار ( تکنولوژیهای هوشمند بازار )
تجزیه و تحلیل بخش های صنعتی
توسعه سیستم کانالها در مقیاس جهانی
همکاری در زمینه فروش محصولات شرکتهای بینالمللی ، در بازارهای اندونزی
در حال حاضر ، بازارهای اندونزی با مشکلاتی از قبیل کمبود انگیزه برای سرمایهگذاری مواجهاند. با آگاهی از دشواریها ، گروه مشاوران west pacific ، بعد از پایان تحصیلات 5 ساله ، به این نتیجه رسیده است که مشتریان بالقوه ، انجام کارها به روشهای هوشمندتر و با پشتیبانی قوی و مؤثر نخبگان بازار ، علاقمند هستند.
این مشاوران عقیده دارند که میتوانند راهحل ها و ارزش آفرینیهای مؤثری به این مشتریان ، ارائه دهند.
مشاوران اجرائی عمده این شرکت ، بیش از 14 سال با برخی از کمپانیهای مطرح بینالمللی ( که اصلیت آنها آمریکایی است ) همکری کرده اند و لذا دانش وسیعی در زمینه محیطهای تجاری آسیا ، اندونزی و اقیانوسیه ، دارا میباشند.
عوامل موفقیت کلیدی (بحرانی) :
گروه مشاورین west pacific ، بر دو عامل کلیدی برای موفقیت ، تمرکز کرده است :
I ) عوامل داخلی
II ) عوامل خارجی ( عوامل مرتبط به محیط تجاری )
I ) بررسی عوامل داخلی :
این شرکت احساس میکند که موفقیت خود را از طریق برخی عوامل داخلی کنترل میکند :
1 ) قدرت فروش و بازاریابی :
سرویسهایی که این شرکت ارائه میدهد ، بصورتی جذاب ارائه میشوند تا همواره یک درصد مشخص و بالایی از مشتریان در زمینههای BZB و BZC متقاضی این سرویسها باشند.
این شرکت به عنوان یک ارائه دهنده سرویس های تجاری و ارائه دهنده سرویس های مشاوره ای ، در زمینه کسب شهرت به عنوان یک نام تجاری معتبر ، موفق بوده است و همواره به ارزش آفرینی برای مشتریان خود ، پرداخته است.
2 ) متعهد در برآورده سازی تعهدات :
مشتریان ، خریدار ویژگی نیستند بلکه خریدار سود میباشند. برای فهمیدن مفهوم "سود " ، نیاز به ارائه یک ادعا و اثبات آن میباشد. این کمپانی در ارائه ادعا و اثبات آن ، موفق بوده است.
3 ) توسعه دید ( visibility ) برای ایجاد روشهای جدید تجاری :
همکاری این شرکت در تعامل on-line با مهره های معروف تکنولوژیهای تجاری الکترونیکی ، یک امر لازم است. دو نمونه از این مهرههای اصلی ، palo AHO software و BZB to day میباشند.
همچنین ، ایجاد همکاریهای استراتژیک با شرکتها ، نهادهای دولتی ، غیردولتی ، خصوصی ، منطقهای ، ادارات دولتی و غیردولتی و افراد حقیقی نیز ، یک الزام میباشد.
4 ) سرویسهای با کیفیت بالا و مؤثر در ایجاد و خشنودی مشتری :
هر آنچه که توسط این شرکت فروخته میشود ، گارانتی شده است. بنابراین سرویسهای خدماتی شرکت ، دقیقا" آنچه را که مشتری میخواهد و به نحو احسن ، انجام میدهند. خشنودی و رضایت طولانی مدت مشتری ، یک عامل کلیدی برای بقای شرکت تلقی میشود.
5 ) ایجاد موقعیت های چندگانه با استفاده از تخصص گرایی :
مشاوران west pacific ، قادر به ایجاد موقعیتهای چندجانبه میباشند. از انواع این موقعیتها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
توسعه تجاری
توسعه بازار
سیستم هوشمند بازار " Market Mielligine "
تجزیه و تحلیل بخشهای صنعت
توسعه سیستم کانالها در مقیاس جهانی
همکاری در زمینه فروش برای کمپانیهای بینالمللی در بازارهای اندونزی