پروژه کارآفرینی کارگاه تولید سیبک

تعداد صفحات: 53 فرمت فایل: word کد فایل: 400003578
سال: نامشخص مقطع: صنایع دسته بندی: طرح توجیهی کارآفرینی صنایع فلزی و خودروسازی
قیمت قدیم:۸,۱۰۰ تومان
قیمت: ۵,۳۰۰ تومان
دانلود فایل
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پروژه کارآفرینی کارگاه تولید سیبک

    خلاصه طرح :

    در این طرح به بررسی تولید سیبک پرداخته شده است ، برای بررسی طرح از روش های آماری و اقتصادی و برآورد های مالی استفاده شده است ، این طرح شامل چهار فصل میباشد ، فصل اول به بیان کلیاتی از قبیل مقدمه ، تاریخچه ، مجوز های قانونی مورد نیاز ، وضعیت بازار ، میزان واردات و صادرات و ... پرداخته است ، فصل دوم به بیان روش انجام کار پرداخته است ، بازدید از واحد کاری مشابه ، نیروی انسانی ، نحوه تامین سرمایه و ... از جمله عناوین موجود در این فصل میباشد ، فصل سوم به بررسی طرح از دیدگاه اقتصادی پرداخته است ( طرح توجیهی یا BP ) ، عناوینی از قبیل نیروی انسانی مورد نیاز ، میزان سرمایه گذاری ، مواد اولیه مورد نیاز ، ماشین آلات مورد نیاز و ... از جمله عناوین موجود در این فصل میباشد ، در نهایت فصل چهارم به بیان نتیجه اجرای طرح می پردازد .

    فصل اول

    کلیات

    مقدمه :

    در مطالعات امکان سنجی از دیدگاه بازار، فنی و مالی و اقتصادی طرح مورد بررسی و آنالیز قرار گرفته و نتایج حاصل از آن به عنوان مبنایی جهت تصمیم گیری سرمایه گذاران جهت اجرا یا عدم اجرای طرح مورد استفاده قرار می گیرد.  گزارش حاضر مطالعات امکان سنجی مقدماتی برخی از کالاهایی است که از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران جهت بروزرسانی و بررسی های بیشتر از تیرماه ١٣٨٧ به این مهندسین مشاور واگذار شده است لذا این مهندسین مشاور با توجه به اطلاعات اولیه و ویژگیهای کالا که از سوی آن سازمان به عنوان محدوده کار تعریف شده به تهیه امکان سنجی مقدماتی طرح های مذکور پرداخته است. این مهندسین مشاور جهت استانداردسازی مبانی که بایستی در اجرای این طرح مدنظر قرار گیرد همچون میزان سرمایه گذاری لازم، برآورد هزینه های تاسیسات و ماشین آلات و چگونگی انجام سایر مطالعات اقدام به تهیه و تدوین دستورالعمل نمود که مطالعه این دستورالعمل می تواند سرمایه گذار محترم را در چگونگی محاسبات مالی و بررسی های فنی این مطالعات راهنمایی نماید. در این مطالعات ابتدا محصول مورد مطالعه معرفی شده و سپس بررسی های لازم در خصوص بازار آن بعمل آمده و در ادامه مطالعات فنی در خصوص چگونگی تولید و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مورد نیاز نیز بررسی شده و در نهایت ظرفیت های اقتصادی و میزان سرمایه گذاری مورد نیاز برای اجرای طرح برآورد شده تا با استفاده از آن سرمایه گذاران محترم بتوانند کلیه اطلاعات مورد نیاز را کسب و درجهت انجام سرمایه گذاری اقتصادی با دیدگاه باز و مسیرشفاف در حد مطالعات امکان سنجی مقدماتی اقدام نمایند.

    در خصوص گزارش حاضر که مطالعات امکان سنجی مقدماتی تولید سیبک خودرو میباشد و با توجه به وابستگی کامل تولید این قطعه به تولید انواع خودرو پیشنهادات ذیل مطرح می گردد:

    مذاکره با شرکتهای تولیدکننده وسایل نقلیه جهت مشارکت در سرمایه گذاری تا بتوان از این طریق حداقل بخشی از بازار تولید این محصول که مربوط به تولید این وسایل می باشد را با این سرمایه گذاری مشترک تضمین نمود.

    مذاکره با شرکتهای صاحب نام تولیدکننده سیبک جهت افزایش سبد تولیدات این کارخانجات تا از این طریق امکان حیات و جذب بازار برای واحدهای کوچک و تازه تاسیس بوجود آید.

    خاطر نشان مینماید که با توجه به پیشنهادات مذکور واحدهای تولید این کالا در کشور بایستی انعطاف لازم جهت تولید انواع سیبک مورد نیاز صنایع خودروسازی و سایر ماشین آلات صنعتی را داشته باشند تا بتوانند با توجه به حضور صاحبان بزرگ این صنعت در کشور امکان جذب بازار و فروش محصولات خود را افزایش دهند. این مهندسین مشاور در این گزارش به بررسی مطالعات بازار و امکانات مورد نیاز جهت تاسیس واحد تولید سیبک خودرو اقدام نموده است

    اما بر اساس مطالعات انجام شده به دلیل وجود واحدهای تولیدکننده و در حال اجرا بیش از نیاز بازار ، اجرای این طرح توجیه پذیر نمی باشد که سرمایه گذار محترم بایستی به این امر توجه داشته باشد. امید است این مطالعات کمکی هرچند کوچک در راستای توسعه صنعتی کشورمان بعمل بیاورد.

     

    نام کامل طرح و محل اجرای آن :

    تولید سیبک خودرو

     

    محل اجرا :

    دلایل انتخاب طرح :

    قطعه سازی یکی از صنایع مادر و اساسی در هر کشور به شمار می آید. این قطعات خود بعنوان کالای واسطه ای در تولید انواع خودرو یا بازار خدمات پس از فروش آن مورد استفاده قرار می گیرند از اینرو توسعه صنعت قطعه سازی به مفهوم توسعه صنعت خودرو سازی کشور است و لذا مجموعه قطعه سازی را می توان به عنوان یکی از محورهای توسعه هر کشور برشمرد.

    در صنعت قطعه سازی خودرو در چند سال اخیر می توان دریافت که کالاهای عرضه شده توسط رقبای جدید در بازارهای جهانی به سرعت جایگزین کالاهای ایرانی شده و صادرکنندگان ایرانی با از دست دادن سهم خود از بازار در حاشیه قرارگرفته اند. در این راستا بهره گیری از استعدادها و توانمندی های بالقوه مزیت های نسبی موجود و قابل خلق، ارتقا بهره وری عوامل تولید، دستیابی به دانش نوین، مهارت ها و فن آوری های روز، در اختیار قراردادن اطلاعات بازرگانی صحیح و به هنگام به صادرکنندگان، بهره گیری از تجهیزات نوین در امر ارتباطات و شناخت بازارهای هدف صادراتی و ویژگی های آنها جهت تحقق بخشیدن به اهداف برنامه جهش در صادرات کالاهای غیرنفتی از اهمیت بالایی برخوردار است. بدین منظور شناخت کالاهای مزیت دار کشور از جمله قطعات خودرو از یک سو و شناخت بازارهای هدف صادراتی این محصولات از سوی دیگر می تواند در توسعه پایدار صادرات کالاها و خدمات غیرنفتی کمک شایانی نماید

     

    وضعیت و میزان اشتغالزایی :

    تعداد اشتغالزایی این طرح 24 نفر میباشد .

     

    تاریخچه و سابقه مختصر طرح :

    معرفی محصول

    با توجه به مشخصات فنی ارائه شده محصول از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، طرح حاضر مربوط به تولید انواع سیبک خودرو می باشد.

     

     

    مشخصات فنی محصول مورد مطالعه در این طرح به شرح جدول ١ ادامه میباشد.

    (نمودار و جداول در فایل اصلی موجود است)

     

     

    با توجه به بررسی های صورت گرفته، سیبک بغل شاسی تنها جهت خودرو پیکان و پیکان وانت استفاده می گردد و با توجه به توقف تولید خودرو پیکان کاربرد این نوع سیبک تنها جهت پیکان وانت خواهد بود لذا در محاسبات مالی و تعیین درآمد سالانه طرح، این سیبک از حجم تولید کمتری برخوردار خواهد بود.

     

    نام و کد محصول

    مطابق طبقه بندی وزارت صنایع و معادن کد آیسیک سیبک خودرو به شرح جدول ٢ ادامه ارائه شده است.

     

    (نمودار و جداول در فایل اصلی موجود است)

     

    شماره تعرفه گمرکی

    مطابق طبقه بندی موجود در مقررات صادرات و واردات وزارت بازرگانی شماره تعرفه محصول بشرح جدول ٣ ارائه شده است که شامل سیبک خودرو یا مفصلهای کروی نیز می باشد.

     

     

    شرایط واردات محصول

    طبق کتاب مقررات صادرات و واردات وزارت بازرگانی مربوط به سال ١٣٨٦ محدودیت خاصی جهت واردات محصول مورد مطالعه وجود ندارد لذا با پرداخت حقوق گمرکی طبق جدول ٣ امکان واردات وجود دارد.

     

    بررسی استانداردهای موجود در مورد محصول

    با مراجعه به آخرین فهرست استانداردهای ملی موجود در سایت اینترنتی موسسه استاندارد ملی ایران شماره استاندارد ٣٣٩١ جهت مفصل های کروی )سیبک) بدست آمد همچنین تعداد مورد نیاز جهت آزمون این کالا ١٠ عدد می باشد.

     

    مواردی که از نظر موسسه استاندارد بایستی تحت آزمون قرار گیرد بشرح زیر می باشد.

    ١‐ مقاومت توپی در برابر ضربه

    ٢‐ تنش تسلیم توپی

    ٣‐ بارکششی توپی

    ٤‐ گشتاور پیچشی جداشدن

    ٥‐ گشتاور چرخشی

    ٦‐ گشتاور نوسانی

    ٧‐ حرکت انتهایی

    ٨‐ مقاومت سیبک در برابر حرکت بادامکی مفصل نسبت به کاسه مفصل

    ٩‐ آزمون خستگی و حرارتی سیبک

    ١٠ ‐ مقاومت سیبک در برابر تو رفتن توپی

    ١١ ‐مقاومت سیبک در برابر بیرون آمدن توپی

    ١٢ ‐ مقدار زاویه دارشدن سیبک

     

    بررسی و ارائه اطلاعات لازم در زمینه قیمت تولید داخلی و جهانی محصول

    جهت تعیین قیمت هر کالا بایستی بازارهای تعیین کننده قیمت آنرا مورد بررسی قرار داد. بازارهای تعیین کننده قیمت در کشور شامل ارگان های ذیل میباشد.

    نهادهای رسمی مانند وزارت بازرگانی )سازمان حمایت از مصرفکنندگان و تولیدکنندگان( سازمان بورس اوراق بهادار، سازمان بورس فلزات و...

    بازارهای غیر رسمی مانند اصناف و بازاریان.

    لازم به ذکر است که قیمت اغلب کالاهای اساسی که در سبد کالای مصرفی خانواده قرار دارد و یا جزو کالاهای استراتژیکی و حساس محسوب میشوند توسط ارگانهای رسمی تعیین و سایر کالاها مانند کالای مورد بررسی در این طرح توسط بازار های غیر رسمی، فروشندگان و واسطه ها تعیین میگردد.

     

    مروری بر قیمت های داخلی

    در این بخش به معرفی برخی از قیمت های سیبک در بازار فروش قطعات خودرو بهمراه تعدادی از فروشندگان و تولیدکنندگان آن در جداول ٤ و ٥ ادامه پرداخته شده است.

    بر اساس استعلام قیمت از مراکز فروش این محصول قیمت داخلی آنها طبق جدول ٥ برآورد شده است.

    مروری بر قیمت های جهانی

    در جدول ٦ قیمت برخی از سیبک خودرو تولیدات خارجی و در جدول ٧ آدرس برخی از منابع اخذ قیمت جهانی محصول و تولیدکننده کالای مورد بررسی ارائه شده است.

     

     

    معرفی موارد مصرف و کاربرد محصول

    سیبک همانگونه که از نامش پیداست از یک گوی فلزی دسته دار تشکیل شده که درون یک محفظه کروی از جنس فولاد سخت شده قرار گرفته و اطرافش با بوش های لاستیکی پوشیده شده است. سیبک بعنوان محور چرخشی چرخها را به نحوی به سیستم تعلیق متصل می نماید که قابلیت چرخش در زمان پیچاندن فرمان همزمان با بالا و پایین رفتن چرخها در دست اندازها )حرکت سیستم تعلیق( وجود داشته باشد. دقیقا بمانند آنچه در محل اتصال پای انسان به لگن وجود دارد. سیبکها که قابلیت تحمل مقداری از فشار ناشی از وزن خودرو را نیز دارا هستند معمولا از یکسو به َ طبَق و از سوی دیگر به متعلقات چرخ متصل می شوند. سیبک ها معمولا فقط در محور جلو و به سر هر َ طبَق دیده می شوند البته سیبک هایی هم در اتصالات میل فرمان وجود دارد که کوچکتر از سیبک های سیستم تعلیق هستند و غالبا توسط عوام با سیبک های سیستم تعلیق اشتباه گرفته می شوند اکثر سیبک ها نیاز به نگهداری ندارند اما در برخی خودروهای قدیمی از سیبک های گریس خور استفاده شده که باید همزمان با تعویض روغن یا حداکثر هر ۶ ماه یکبار گریس کاری شوند.

     

    کاملا واضح است که مورد مصرف و کاربرد این قطعه در خودرو سازی است و براحتی می توان گفت که هر خودرو بدون استثناء از این قطعه استفاده می کند لیکن مشخصات فنی آنها به نسبت نوع خودرو متفاوت است. لازم به ذکر است که بازار قطعات خودرو به بخش های زیر تقسیم بندی می گردد که میزان مصرف این قطعات در هریک متفاوت می باشد:

    ١‐ شرکتهای خودرو ساز جهت تولید خودروهای جدید

    ٢‐ خدمات پس از فروش شرکتهای تولیدکننده خودرو

    ٣‐ بازار آزاد فروش قطعات یدکی

     

    بررسی کالاهای جایگزین و تجزیه و تحلیل اثرات آن بر مصرف محصول

    در صنعت قطعه سازی تولید براساس مستندات فنی، نقشه، روش تولید و دستورالعمل های آن صورت میگیرد و لذا خارج از فرآیند فوق نمی توان قطعه ای را تولید و عرضه نمود از طرف دیگر هر قطعه در جایگاه خود دارای کاربرد ویژه ای است به طوری که نمی توان از قطعه ای به جای قطعه دیگر استفاده نمود از اینرو در مجموع می توان گفت که برای محصول تولیدی طرح که در ضریب ایمنی وسایل نقلیه نقش موثری را ایفا می نماید کالای جایگزین وجود ندارد.

     

    کشورهای عمده تولید کننده و مصرف کننده محصول

    مورد مصرف قطعات تولیدی طرح در صنعت خودرو می باشد لذا کشورهای تراز اول در تولید خودرو را می توان به عنوان بزرگترین تولیدکننده و همچنین بزرگترین مصرف کننده قطعات مورد مطالعه معرفی نمود که از آنجمله می توان به کشورهای آمریکا، آلمان، ژاپن و چین اشاره کرد. محصول مورد نظر در این طرح سیبک وسایل نقلیه می باشد که با توجه به آمارهای وزارت بازرگانی و اداره گمرک عمده نیاز بازار کشور به این محصول با کد تعرفه عنوان شده در جدول ٣ که شامل مفصلهای کروی یا سیبک نیز م یباشد از کشورهای آلمان، ترکیه و امارات متحده عربی تامین می گردد.

     

     

    معرفی شرایط صادرات محصول

    از نقطه نظر مقررات وزارت بازرگانی جهت صادرات محصولات تولیدی طرح هیچگونه شرایط و محدودیتی وجود ندارد اما با این حال ورود به بازارهای جهانی مستلزم برخورداری تولیدکننده از شرایطی می باشد که در جدول ٨ به شرایط فوق اشاره شده است.

     

    وضعیت عرضه و تقاضا

    از آنجایی که ملاک این مهندسین مشاور صرفا اطلاعات اخذ شده از لوح فشرده وزارت صنایع و معادن منتهی به ١٣٨٧ و آمار واردات و صادرات موجود در کتاب آمار بازرگانی خارجی گمرک جمهوری اسلامی ایران بوده است /٣/١ لذا به ناچار این آمار عینا درج شده است اما بر اساس تجربه و شواهد موجود میتوان اذعان نمود که این آمار تقریبی بوده و با خطا همراه است.

     

     

     

    بررسی ظرفیت بهره برداری و روند تولید طی سالهای گذشته

    بررسی ظرفیت های بهره برداری

     

    در حال حاضر ٧٤ واحد صنعتی به ظرفیت اسمی ١٤ میلیون عدد در سال در زمینه تولید سیبک خودرو در کل کشور فعال می باشند که عمده تولیدکنندگان آن در استانهای آذربایجان شرقی و خراسان رضوی واقع شده اند. بررسی روند ظرفیت نصب شده تولید قطعات در کشور  با توجه به جدول ٩ براساس تاریخ پروانه بهرهبرداری واحدهای فعال موجود ظرفیت اسمی سالانه نصب شده این واحدها در کشور به شرح جدول ١٠ ارائه شده است.

     

    بررسی روند تولید واقعی محصولات طرح در کشور

    در جدول ٩ واحدهای فعال و ظرفیت اسمی آنها درتولید محصول طرح ارائه شد و درخصوص میزان صحت و تقریب اعداد نیز توضیحات لازم ارائه شد لیکن جهت بررسی روند تولید واقعی واحدهای فوق می توان اذعان نمود که بخش عمده این واحدها از مالکیت خصوصی برخوردار هستند لذا امکان دسترسی به آمار تولید واقعی آنها دشوار میباشد.

    بنابراین نمیتوان به صورت دقیق آمار واقعی تولید سیبک خودرو را در این واحدها برآورد کرد. بهمین خاطر جهت برآورد تولید واقعی مجموعه واحدهای تولیدی کشور از روش مطالعات میدانی استفاده شده و تولید واقعی معادل ٧٠ درصد ظرفیت اسمی فرض شده است. در جدول ١١ تولید واقعی که بر این اساس برآورد شده ارائه شده است.

     

     

    بررسی سطح تکنولوژی تولید در واحدهای فعال

    فرآیند تولید سیبک خودرو به صورت زیر می باشد.

     

    سیبک درسیستم تعلیق فرمان در رابطه باچرخهای جلو بکار می رود و وظیفه آن انتقال نیرو به دو جهت طولی و عرضی می باشد. برای تولید بدنه سیبک طبقی و چپقی دو روش فورجینگ گرم و ماشینکاری )فرآیند منتخب فورجینگ گرم( و برای تولید محور سیبک ها سه روش فورجینگ گرم، فورجینگ سرد و ماشینکاری )فرآیند منتخب ماشینکاری( وجود دارد.

     

    مراحل تولید سیبک خودرو به شرح زیر می باشد.

    ١‐ برش:

    دراین فرآیند مواد اولیه شامل مفتولها و ورقها بریده می شوند به این منظور مفتولها را بوسیله اره لنگ و ورقها را به وسیله قیچی گیوتین می برند.

    (نمودار و جداول در فایل اصلی موجود است)

  • فهرست و منابع پروژه کارآفرینی کارگاه تولید سیبک

    فهرست:

    خلاصه طرح :............................................................................................................................................................. 5

    فصل اول..................................................................................................................................................................... 6

    کلیات........................................................................................................................................................................... 6

    مقدمه :......................................................................................................................................................................... 7

    نام کامل طرح و محل اجرای آن :............................................................................................................................... 9

    محل اجرا :.................................................................................................................................................................. 9

    مشخصات متقاضیان :.................................................................................................................................................. 9

    دلایل انتخاب طرح :................................................................................................................................................... 9

    وضعیت و میزان اشتغالزایی :................................................................................................................................... 10

    تاریخچه و سابقه مختصر طرح :............................................................................................................................... 10

    معرفی محصول......................................................................................................................................................... 10

    مشخصات فنی محصول مورد مطالعه در این طرح به شرح جدول ١ ادامه میباشد................................................ 11

    نام و کد محصول...................................................................................................................................................... 11

    شماره تعرفه گمرکی................................................................................................................................................. 12

    شرایط واردات محصول........................................................................................................................................... 12

    بررسی استانداردهای موجود در مورد محصول...................................................................................................... 12

    مواردی که از نظر موسسه استاندارد بایستی تحت آزمون قرار گیرد بشرح زیر می باشد..................................... 12

    بررسی و ارائه اطلاعات لازم در زمینه قیمت تولید داخلی و جهانی محصول....................................................... 13

    مروری بر قیمت های داخلی................................................................................................................................... 14

    مروری بر قیمت های جهانی................................................................................................................................... 15

    معرفی موارد مصرف و کاربرد محصول................................................................................................................... 15

    بررسی کالاهای جایگزین و تجزیه و تحلیل اثرات آن بر مصرف محصول............................................................. 16

    کشورهای عمده تولید کننده و مصرف کننده محصول............................................................................................ 17

    معرفی شرایط صادرات محصول.............................................................................................................................. 17

    وضعیت عرضه و تقاضا............................................................................................................................................ 18

    بررسی ظرفیت بهره برداری و روند تولید طی سالهای گذشته............................................................................... 19

    بررسی ظرفیت های بهره برداری............................................................................................................................ 19

    بررسی روند تولید واقعی محصولات طرح در کشور.............................................................................................. 20

    بررسی سطح تکنولوژی تولید در واحدهای فعال................................................................................................... 21

    فرآیند تولید سیبک خودرو به صورت زیر می باشد............................................................................................... 21

    مراحل تولید سیبک خودرو به شرح زیر می باشد.................................................................................................. 21

    ١‐ برش:................................................................................................................................................................... 21

    ٢‐ پیش گرم کردن:.................................................................................................................................................. 22

    ٣‐ فورجینگ یا شکل دهی:..................................................................................................................................... 22

    ٤‐ آرایش دادن:........................................................................................................................................................ 22

    ٥‐ گرده بری :.......................................................................................................................................................... 22

    ٦‐ نرماله کردن :....................................................................................................................................................... 22

    ٧‐ سخت کاری :...................................................................................................................................................... 23

    ٨‐ بازگشت:............................................................................................................................................................. 23

    ٩‐ تراشکاری:........................................................................................................................................................... 23

    ١٠ ‐ سختکاری سطحی :......................................................................................................................................... 23

    ١١ ‐ مونتاژ قطعات:................................................................................................................................................. 23

    ١٢ ‐ بسته بندی:...................................................................................................................................................... 23

    نگاهی به راندمان تولید )درصد استفاده از ظرفیت اسمی( در واحدهای تولیدی فعال......................................... 24

    نام کشورها و شرکت های سازنده ماشین آلات مورد استفاده در تولید محصول.................................................... 24

    در جدول ١٢ مشخصات ماشین آلات مورد نیاز و برخی از شرکت های سازنده آنها ارائه شده است................. 24

    بررسی وضعیت طرح های جدید و در حال توسعه................................................................................................ 25

    پیشبینی عرضه در بازار آینده کشور........................................................................................................................ 27

    الف( پیشبینی تولید داخل واحدهای فعال............................................................................................................... 27

    ب(  پیشبینی تولید داخل واحدهای در حال اجرا.................................................................................................. 27

    بررسی روند واردات محصول طی ٥ سال گذشته................................................................................................... 28

    جمع بندی عرضه..................................................................................................................................................... 29

    جمع بندی و نتیجه گیری مطالعات بازار................................................................................................................. 31

    مجوز های قانونی :................................................................................................................................................... 33

    مراحل صدور جواز تاسیس :................................................................................................................................... 34

    شرایط عمومی متقاضیان ( اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی ) دریافت جواز تاسیس.......................................... 34

    1-   اشخاص حقیقی............................................................................................................................................... 34

    2-   اشخاص حقوقی.............................................................................................................................................. 34

    مدارک مورد نیاز:...................................................................................................................................................... 35

    اصلاحیه جواز تاسیس :........................................................................................................................................... 35

    تعریف:...................................................................................................................................................................... 36

    صدور پروانه بهره برداری :..................................................................................................................................... 36

    مراحل صدور توسعه طرح :..................................................................................................................................... 37

    فصل دوم.................................................................................................................................................................. 38

    روش انجام کار......................................................................................................................................................... 38

    جنبه های ابتکاری بودن و خلاقیت به کار رفته شده :........................................................................................... 39

    مشخصات نیروی انسانی مورد نیاز از لحاظ مفید بودن و توانایی کار :.................................................................. 39

    بررسی اجمالی تکنولوژی و روش تولید محصول در کشور و مقایسه آن با دیگر کشورها نگاهی به روش تولید. 40

    فرآیند تولید سیبک خودرو همانطور که پیش از این اشاره شد به صورت زیر است:........................................... 40

    مقایسه روش تولید معمول کشورمان با دیگر کشورهای جهان................................................................................ 40

    تعیین نقاط قوت و ضعف تکنولوژی های مرسوم در تولید محصول...................................................................... 41

    برآورد حداقل ظرفیت اسمی اقتصادی طرح........................................................................................................... 41

    لحاظ کردن نقطه سربسر تولید................................................................................................................................. 42

    پیشنهاد منطقه مناسب جهت اجرای طرح............................................................................................................... 42

    وضعیت حمایت های اقتصادی و بازرگانی............................................................................................................. 43

    حمایت های تعرفه گمرکی و مقایسه آن با تعرفه های جهانی................................................................................. 43

    حمایت های مالی...................................................................................................................................................... 43

    بررسی بازار.............................................................................................................................................................. 44

    عرضه و تقاضا........................................................................................................................................................... 45

    هزینه های سرمایه گذاری......................................................................................................................................... 45

    ظرفیت اقتصادی....................................................................................................................................................... 45

    اشتغال....................................................................................................................................................................... 45

    فصل سوم................................................................................................................................................................. 47

    امور مالی طرح.......................................................................................................................................................... 47

    سرمایه گذاری ثابت طرح :...................................................................................................................................... 48

    خرید دفتر کار :........................................................................................................................................................ 48

    هزینه زمین :............................................................................................................................................................. 48

    هزینه محوطه سازی :................................................................................................................................................ 49

    هزینه ساختمان سازی :............................................................................................................................................ 49

    هزینه ماشین آلات و تجهیزات :............................................................................................................................... 50

    هزینه تاسیسات و تجهیزات عمومی :....................................................................................................................... 51

    وسایل اداری و خدماتی............................................................................................................................................ 51

    ماشین آلات حمل و نقل درون/ برون کارگاهی....................................................................................................... 52

    هزینه های قبل از بهره برداری................................................................................................................................ 52

    هزینه های پیش بینی نشده...................................................................................................................................... 52

    هزینه سرمایه گذاری ثابت :..................................................................................................................................... 53

    هزینه های ثابت و متغیر دوران بهره برداری........................................................................................................... 53

    برآورد درآمد سالانه تولید در دوران بهره برداری.................................................................................................. 54

    هزینه مواد اولیه :...................................................................................................................................................... 54

    فصل چهارم.............................................................................................................................................................. 55

    جمع بندی – نتیجه گیری و پیشنهادات.................................................................................................................. 55

    نتایج حاصله از اجرای طرح :.................................................................................................................................. 56

     

     

    منبع:

    ندارد

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت