تحقیق مقاله بویلر های سیکل ترکیبی

تعداد صفحات: 11 فرمت فایل: word کد فایل: 1961
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک
قیمت قدیم:۵,۰۰۰ تومان
قیمت: ۲,۹۰۰ تومان
دانلود فایل
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله بویلر های سیکل ترکیبی

         بویلرهای سیکل ترکیبی          :                    Heat            Recovery      Generation                   (    H    .  R    .    S    .    G    )

    این بویلر ها    ساخت شرکت       Faster      Wheelen              با جریان طبیعی  که هر کدام از بویلر ها    برای تولید     t/n) )    78.  147

    بخار     HP     با فشار    (   kg/  m   )    90.24       و دمای    (C    )  513  و در قسمت بخار    IP        (  t  /    h     )    38.94      با فشار   (  kg  /   m    )   8 . 1      و دمای   (   c     )   235    طراحی شده است  ،  که در زمان  بهره برداری  نرمال می بایست  هر دو بویلر جهت  بار کامل بصورت   پارا     لل   باشند .

    شرایط کار کرد :  دمای آب کندانس  (  c   )   45    ، در دمای محیط  (  c     )      15    و  رطوبت  نسبی    % 80    -   %  20   و سوخت  توربین  گاز  ( GT   )  می بایست گاز  باشد .

    توجه شود که در  حالت  نرمال  بار  تولیدی  بویلر  حدود       % 100  -    %  50    می باشد  که  با   توجه    به شرایط  sliding            pressure               

     توربین   گاز  که حدوداً   % 100  -  %   65    است . بار بویلر   % 100  -  %  60  خواهد بود .

    این بویلر  ها  در   محدوده  درجه  حرارت  محیط  بین  (  c   )  -24     و     (  c     )  42   عمل  می کنند  که  با توجه  به شرایط  محیط  بخار  تولیدی  متفاوت  خواهد  بود .

    تجهیزاتی  که  توسط شرکت  F  .  W  .  I  .  S  .  A   نصب  شده عبارتند  از :

    سه واحد  که  هر کدام  شامل  دو  بویلر  که بوسیله  هدر  مشترک  بخار  به  هم متصل  شده اند  .

    مسیر هایی که  از بویلر به  هدر مشترک  و  از آنجا  به توربین  بخار  (   فشار قوی  و فشار  ضعیف  )    متصل شده اند .

    سیستم آب تغذیه  از    storage   tank        دی  اریتور  به  درام های  HP       و   IP             که شامل  دو  پمپ  در هر  بویلر  می باشد .

    سیستم  کندانس  از  کندانسور  توربین  بخار  تا دی  اریتور  ،  به  انظمام  سیستم   polishing              plant      ،  اجکتور ها  ف  کندانسور  بخار  آب بندی  

    e r)      gland           steam           condens   )      .   

    سیستم  اتمپراتور       (   Attemperator    )      .

    سیستم  کنترل 

    سیستم  دوزینگ  شیمیایی   

    سیستم  های  سیر  کوله  اکو نو مایزر  و  فلاش  تانک 

     سیستم   بلودان  تانک     

     تولید  بخار  :   (  steam               generation     )       

    وقتی  بخار   در یک  فشار  معین  شروع  به  تولید  شدن  می  کند ، انتقال  حرارت  بیشتر  سبب جدا شدن  بیشتر  بخار  از  آب  می گردد تا اینکه درجه حرارت ثابت شود .  اگر  آب اضافه نشود ، این عمل ادامه خواهد  داشت   تا  اینکه  تمام آب  بخار شود ، در آن لحظه   دمای   بخار  تولید  شده   افزایش می  یابد .

    بنابراین بصورت  تکنیکی  و  اکنومیکی  ،  تولید  پیوسته  بخار  بوسیله  لوله های  جذب  کننده  حرارت  (   finned          tube     )    به چرخش  آب  به  راندمان  بیشتری  می  رسد  .

    روی  دیواره  لوله ها  بینهایت  حباب  بخار  تر  تشکیل  می  شود  که  می  بایست   توسط  جریان  آب  حمل  شوند  . این  موضوع  خیلی  مهم  است  که  حباب  های  بخار  جهت  اجتناب  لز  تشکیل  فیلم  بخار  روی  سطح  لوله  ها  ، حمل  شوند . در  غیر اینصورت  تشکیل  این  فیلم  باعث  کاهش  انتقال  حرارت  و افزایش  دمای  لوله  می  شود  که  می  تواند  باعث  ایجاد  ترک  در  لوله ها  گردد  .  این  پدیده  به  نام  " Nucleation  "   شناخته  شده  است  .

    جهت  تولید  پیوسته  بخار   می  توان  آب    را  به  دو  روش   در  طول  لوله   سیر  کوله  نمود  :

    1 .  سیر  کوله  طبیعی 

    2 .  سیر   کوله  اجباری  (  با  استفاده  از  پمپ  )   .

    بویلر  های  شرکت   foster             wheeler                  بصورت   سیر  کوله  طبیعی  کار  می  کنند  .

    سیر  کوله   طبیعی   بویلر  شامل  یک  درام  بخار  ،  لوله  های  داون  کامر   که حرارتی  نیستند  و لوله  های  سطوح  حرارتی  پره  دار  که  بخار  در  اثر  تبادل  حرارت در  این  لوله  ها  تشکیل  می  شود .  این  سیستم  بصورت  یک  مدار  بسته  عمل  می  کند .  سیر  کوله  در  اثر  دانسیته      آب  درون   داون  کامر     که   بیشتر  از  دانسیته   مخلوط   آب  و  بخار  درون  لوله  های   سطوح  حرارتی   می  باشد  ،  انجام  می  شود  .  این  اختلاف    دانسیته   سبب  جریان   رو  به   پایین   در  لوله  های   داون   کامر  و  جریان  رو   به    بالا    درون  لوله  های   سطوح  حرارتی   می  گردد  .

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله بویلر های سیکل ترکیبی

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت