تحقیق مقاله بررسی تاثیر تبلیغات بر فروش شرکت های صنایع غذایی مشهد

تعداد صفحات: 24 فرمت فایل: word کد فایل: 1881
سال: 1384 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی صنایع غذایی
قیمت قدیم:۵,۴۰۰ تومان
قیمت: ۳,۳۰۰ تومان
دانلود فایل
کلمات کلیدی: تبلیغات - صنایع غذایی
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله بررسی تاثیر تبلیغات بر فروش شرکت های صنایع غذایی مشهد

    مسئله ی تحقیق :

    با توجه به اهمیت موضوع تبلیغات و اثر آن بر میزان فروش آوری شرکت ها در گذشته و حال تصمیم گرفتیم به بررسی اثرات هزینه ی تبلیغات بر فروش شرکتها بپردازیم .

    پیشینه ی تحقیق :

    انسان امروز زیر بمباران شدیدی از تبلیغات زندگی میکند .

    تاریخ تبلیغات را درجهان به سه دوره تقسیم کرده اند .

    1- دوران ماقبل بازاریابی و مبادله ی کالا با کالا که در اواخر این دوران صنعت چاپ پا به عرصه ی وجود گذاشت .

    2- دوران ارتباطات انبوه از 1700 تا دهه ی اول قرن 20 که تبلیغات شدت بالایی گرفت .

    3- دوران پژوهش تبلیغات به عنوان یک نیروی اجتماعی و اقتصادی مهم تلقی می گردد .

    پیشینه ی تبلیغات در ایران را در عهد ناصر الدین شاه قاجار میدانیم . اولین شرکت  تبلیغاتی در ایران در سال 1316 به نام کانون آگهی زیبا راه اندازی شد . تا سال 1337 هیجده کانون آگهی در تهران فعالیت داشتند . امروز حدود 530 شرکت  تبلیغاتی به امر تبلیغ اشتغال دارند .

    اهداف تحقیق :

    1- با توجه به ساز و کار تولید در شرکت های خصوصی برنامه های فروش و اثرات آن بر نوسانات  بازاربر آن شدیم تا به بررسی موضوع تبلیغات و فروش بپردازیم .

    2- به منظوریافتن رابطه ی بین هزینه ی تبلیغات و فروش و تعمیم نتایج حاصله در افزایش سطح آگاهی عموم و شرکت ها نسبت به هزینه ی تبلیغات به تحقیق در این موضوع پرداختیم .

    3- با نگرش به اینکه نظام بازاریابی رایج  در دنیای امروز نظام بازار گرا است ( اولویت با بازار مصرف کننده است) و اعتقاد بر این است که با تامین نیازهای مصرف کننده و خدمت به او نهایتا فروش بنگاهها تامین می شود لزوم فعالیت های ارتباطی و تبلیغاتی مشخص می شود  .         

    فرضیات تحقیق :

    1- به نظر می رسد هر قدر هزینه ی تبلیغات بیشتری صرف شود فروش شرکت ها نیز افزایش می یابد .

    2- به نظر می رسد رابطه ی معنی داری بین هزینه ی تبلیغات و تقاضای مشتریان وجود دارد .

    3- به نظر می رسد با منظور کردن هزینه ای صرف تبلیغات کالا کیفیت آن کالا بیشتر می شود .

    4- به نظر می رسد رابطه ی معنی داری بین هزینه تبلیغات و چرخه ی عمر محصول وجود دارد .

    5- به نظر می رسد رابطه ی معنی داری بین هزینه تبلیغات و رقابت با سایر موسسات وجود دارد .

    متغییر های تحقیق :

    متغییر های مستقل :

     

    هزینه ی تبلیغات

     

    متغییرهای وابسته :

     فروش شرکت

     

     

     

    نوع تحقیق :

     

    میدانی و کتابخانه ای

     

    جامعه ی آماری :

     

    شرکت های صنایع غذایی در سطح مشهد

     

    نمونه آماری :

    10 شرکت غذایی

    اصطلاحات و واژه های تحقیق :

     

     · تعریف تبلیغات و اهداف و آثار آن

     · روش های تعیین بودجه ی تبلیغات

     ·  مدیریت محصول وفروش              

     ·   ترویج فروش و تبلیغات               

     

     

     

     

     

    تعریف  تبلیغات ( ADVERTISIN ) :

    تبلیغات به معنی جمیع فعالیت های اطلاع رسانی است که پس از طی یک چرخه ی ارتباطاتی و ابلاغ صفات و کیفیات و مزیت ها و ... عکس العمل مورد نظر را در خریدار ایحاد نموده و نهایتا تقاضای کالا را افزایش می دهد . به عبارت دیگر تبلیغات عملیاتی است که به قصد ایجاد ارتباط با مصرف کننده و اثر گذاری در وی طراحی شده و برای حلب نظر یا ایحاد انعطاف در رفتار خریدار به نفع کالای مورد نظر صورت می گیرد .

    مدیریت محصول و فروش:               
    مدیران فروش باید عملکرد فروشندگان شرکتهایشان را برنامه ریزی، نظارت و پشتیبانی کنند. بنابراین، در بسیاری از شرکتها سیستم های رایانه ای گزارشهای تحلیلی فروش را ارائه می کنند که فروش هریک از محصولات، خطوط محصول، مشتریان، انواع مشتریان، فروشندگان و مناطق فروش را تجزیه و تحلیل می کنند. این گزارشها در پایش عملکرد فروش محصولات و فروشندگان و نیز در تهیه برنامه های پشتیبانی از فروش برای بهبود نتایج فروش به مدیران بازاریابی کمک می رسانند. مدیران محصول نیز به اطلاعاتی برای برنامه ریزی و کنترل عملکرد هریک از محصولات نیاز دارند. سیستم های اطلاعاتی می تواند در ارائه داده های مربوط به قیمت، درآمد، هزینه ها و رشد هریک از محصولات موجود و توسعه محصولات جدید یاری رسان باشند.

     

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله بررسی تاثیر تبلیغات بر فروش شرکت های صنایع غذایی مشهد

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    - بازاریابی در بازرگانی پیشرفته            ایرج بهرامی

    2- رازهای تبلیغات                               دیوید اگیلوی

    3- بازاریابی و مدیریت بازار                  محمد بلوریان

    4- اصول حسابداری                           مصطفی علی مدد

    5- بازاریابی راهنمای  موسسات کوچک     لن راجرز

    6- مجله تازه های جهان بیمه              مرداد 82 ش 62

    7- بازاریابی بین الملل                          آذر کفاش پور

    8- مدیریت تبلیغات                              محمود محمدیان

    9- Googl

    10 بازاریابی                                محمد کاظم ایروانی

    11- تبلیغات بازرگانی                          محمد کیا 

    .

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت