فهرست و منابع تحقیق مقاله تبلیغات
فهرست:
مقدمه ...................................................................................................................... 1
فصل اول: تبلیغات و تاریخچه ی آن
1. تبلیغات چیست..................................................................................................... 4
2. تاریخچه تبلیغات.................................................................................................. 6
3. پیشینه تبلیغات در ایران....................................................................................... 8
فصل دوم: مفاهیم و مبانی
1. تاکتیک و تکنیک تبلیغات..................................................................................... 12
2. تاکتیک................................................................................................................ 13
3. تکنیک................................................................................................................. 15
4. تفاوت تکنیک، تاکتیک و استراتژی..................................................................... 21
5. استراتژی تبلیغات و ارتباط آن با تکنیک و تاکتیک............................................ 22
6. تفکر تاکتیکی و تکنیکی ...................................................................................... 23
7. انواع تفکر و تفاوت های تفکر تاکتیکی و تکنیکی................................................ 25
8. هوش تاکتیکی.................................................................................................... 26...........
9. سیستم تبلیغات.................................................................................................. 27
10. اصل تضاد در تبلیغات.................................................................................... 28
11. اهمیت و ضرورت تاکتیک و تکنیک در تبلیغات............................................... 28
فصل سوم: تاکتیک ها و تکنیک های نوین (رایانه ای و اینترنتی)
1. پنج تکنیک مهم در تبلیغات به ویژه تبلیغات نوین............................................... 34
2. تکنیک گریز از بن بست تبلیغات......................................................................... 34
3. تکنیک داد و ستد رایگان.................................................................................... 34
4. تکنیک اعتماد...................................................................................................... 35
5. تکنیک کشش و ارسال....................................................................................... 36
6. تکنیک بازار خالی در تبلیغات............................................................................. 36
7. تاکتیک هوش مشارکتی در تبلیغات (تبلیغات مشارکتی یا تبلیغات ویروسی)..... 37
فصل چهارم: تاکتیک ها و تکنیک های خلاق در تبلیغات
فصل پنجم: تاکتیک و تکنیک های مبتنی بر هنرهای تجسمی، سینما و ادبیات
1. تکنیک کلاسیک................................................................................................... 43
2. تکنیک تبلیغات باروک......................................................................................... 43
3. تبلیغات اسطوره ای و تکنیک مبتنی بر اسطوره ها در تبلیغات.......................... 43
4. تکنیک تبلیغات طبیعت گرا.................................................................................. 43
5. تکنیک تبلیغات رمانتیک (عاطفی – احساسی)..................................................... 43
6. تکنیک تبلیغات اینده نگر..................................................................................... 43
7. تکنیک تبلیغات دادییستی (ساز مخالف).............................................................. 43
8. تکنیک تبلیغات ایماژیسننی (تجسمی – تصویری).............................................. 43
9. تکنیک تبلیغات امپرسیونیسیتی (تأثیری – لحظه ای).......................................... 44
10. تکنیک تبلیغات اکسپرسیونیستی (تعبیری – احساسی).................................... 44
11. تکنیک تبلیغات سورئالیستی (فراواقعی – ضمیر ناخودآگاه)........................... 44
12. تکنیک تبلیغات سمبولیستی (نمادی)................................................................. 44
13. تکنیک تبلیغات کوبیستی (مکعبی)..................................................................... 44
14. تبلیغات چند بعدی............................................................................................ 44
15. تکنیک تبلیغات اُپ آرت یا اپتیکال (بصری یا دیدمانی)..................................... 44
16. تکنیک تبلیغات بدوی........................................................................................ 45
17. تکنیک تبلیغات پات آرت (کوچه بازاری).......................................................... 45
18. تکنیک تبلیغات چیدمان..................................................................................... 45
19. تکنیک تبلیغات اجرایی...................................................................................... 45
20. تبلیغات مفهومی .............................................................................................. 45
21. تاکتیک و تکنیک های پست مدرن (پسانوگرا).................................................. 45
پاره آجر تبلیغات.................................................................................................... 46
فصل ششم : تاکتیک های مدیریتی و بازرگانی در تبلیغات
1. تاکتیک های تبلیغات با توجه به مراحل عمر محصول....................................... 48
2. تاکتیک تبلیغات بدوبرتر..................................................................................... 48
3. تکنیک تبلیغات از قافله عقب نماندن و پیروزی حتمی........................................ 49
4. تاکتیک نفرت از مخالفت..................................................................................... 49
5. تاکتیک انحراف توجه......................................................................................... 50
6. تاکتیک تبلیغات پنهان و زیرکانه ....................................................................... 50
7. خطاها و دام های تبلیغاتی................................................................................. 51
8. دام اطمینان بیش از حد..................................................................................... 53
فصل هفتم: تاکتیک ها و تکنیک های روانشناسی درتبلیغات
1. روانشناسی رنگ ها در تبلیغات......................................................................... 55
فصل هشتم:
تاکتیک ها و استراتژی حیوانی در تبلیغات............................................................. 59
فصل نهم: سقوط تبلیغات و ظهور روابط عمومی
نتیجه گیری............................................................................................................ 62
منابع و مأخذ.......................................................................................................... 63
.
منبع:
. روان شناسی تبلیغات مولف: مهدی خوروش
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد
چاپ اول 1385
انتشارات اقیانوس معرفت
2. تکنیک هاو تاکتیک های تبلیغاتی مولفان: دکتر احمد روستا و
مهندس علی خویه
چاپ اول زمستان 1386
انتشارات سیته
3. رازهای تبلیغات مولف: دیوید اگیلوی
ترجمه: کوروش حمیدی – علی فروزفر
چاپ اول 1380
انتشارات مبلغان
4. تبلیغات خلاق مولف: لوک سولیوان
مترجم: فرزاد مقدم
چاپ اول: 1385
انتشارات سیته
5. سقوط تبلیغاتی و ظهور روابط عمومی مولفان: آل ریس – لورا ریس
مترجم: سنبل بهمنیار
چاپ اول: تابستان 86
انتشارات : سیته
6. عصر تبلیغات مولف: آنتونی پراتکانیس و الیوت آرنسون
ترجمه:دکترکاووس سید امامی و محمد صادق عباسی
چاپ اول: 1384
انتشارات سروش
.