فهرست و منابع پایان نامه دیدگاه اقتصاد سیاسی در جغرافیای شهری
فهرست:
فصل اول
کلیات پژوهش
کلیات پژوهش... 1
بیان مسئله. 3
اهدف پژوهش... 5
اهمیت و ضروت پژوهش... 5
تعاریف نظری متغیر ها 7
فصل دوم
جغرافیای شهری
مقدمه. 9
جغرافیای شهری چیست؟. 9
الف- درون شهری.. 10
قلمروهای جغرافیای شهری.. 10
مطالعه تطبیقی در جغرافیای شهری.. 13
ابعاد اجتماعی و اقتصادی جغرافیای شهری.. 14
مطالعات ماکرو و میکرو در جغرافیای شهری.. 15
سطوح تحلیلی در جغرافیای شهری.. 16
1- اقتصاد سیاسی و جغرافیای شهری.. 16
2- تحلیل تخصیص منابع و جغرافیای شهری.. 17
3- مدیران شهری و جغرافیای شهری.. 18
نتیجهگیری از سطوح تحلیلی در جغرافیای شهری.. 18
جنبههای فضایی توسعه شهری.. 20
الف- درون شهری.. 20
مفهوم پراکندگی فضایی در جغرافیای شهری.. 20
قلمروهای جغرافیای شهری.. 20
مطالعه تطبیقی در جغرافیای شهری.. 23
ابعاد اجتماعی و اقتصادی جغرافیای شهری.. 24
جغرافیای شهری و ابعاد اجتماعی و اقتصادی آن. 24
جغرافیای شهری چیست؟. 24
سطوح تحلیل در جغرافیای شهری.. 25
نمونهای از تاثیر اقتصاد سیاسی در تولید فضا و ساخت آن. 25
تحلیل تخصیص منابع و جغرافیای شهری.. 26
۳- مدیران شهری و جغرافیای شهری.. 27
۴- محیط محلی و جغرافیای شهری.. 27
جغرافیای شهری و تصمیمات سیاسی.. 27
جغرافیای شهری و نقش دولتها 28
جغرافیای شهری و جغرافیای تاریخی شهر. 28
جغرافیای شهری و اقتصاد کلان. 29
محورهای برنامهریزی شهری.. 29
انواع برنامه ریزی با توجه به کیفیت زندگی مردم. 30
برنامه ریزی فیزیکی.. 30
برنامه ریزی اقتصادی.. 30
برنامهریزی اجتماعی: این برنامهریزی بر پیشرفت منابع انسانی تاکید دارد 31
مدل برنامهریزی شهری برای گروههای اجتماعی از هودسون. 31
برنامه ریزی جغرافیدانان به عنوان تصمیم گیرندگان. 31
برنامه ریز و جغرافیدان به عنوان مشاور. 32
مناسبات متقابل برنامه ریز و جغرافی دان با گروههای اجتماعی.. 32
فصل سوم
مفاهیم اقتصاد سیاسی
مقدمه. 34
اقتصاد سیاسی چیست؟. 36
اقتصاد سیاسی ارتباطات.. 42
بازاندیشی در اقتصاد سیاسی.. 48
چالش های مربوط به مرز بندی ها 62
رابطه تئوری اقتصاد ملی و سیاست اقتصادی.. 65
تئوری اقتصاد ملی و سیاست اقتصادی.. 66
موضوع سیاست اقتصادی.. 68
ماهیت و مفهوم سیاست اقتصادی.. 71
سیاست اقتصادی عملی.. 72
سیاست نظام اقتصادی.. 73
سیاست ساختاری.. 73
سیاست جاری و روزمره 74
علم سیاست اقتصادی.. 74
حاملان سیاست اقتصادی.. 75
تصمیم گیرندگان. 75
عاملان نفوذ در سیاست اقتصادی.. 76
انگیزه های سیاست اقتصادی.. 76
مراحل اعمال سیاست اقتصادی.. 77
هدف های سیاست اقتصادی.. 78
اقتصاد سیاسی در مکتب نیوکلاسیکی.. 78
اقتصاد سیاسی مارکسیستی.. 80
اقتصاد سیاسی نئوکلاسیک... 80
اقتصاد سیاسی کینزی.. 80
فصل چهارم
نتیجه گیری و پیشنهادات
نتیجه گیری.. 82
پیشنهادات.. 91
منابع. 92
.
منبع:
لواسان کوچک). پایان نامه کارشناسی ارشد جغرافیا و برنامه ریزی روستایی،تهران : دانشگاه تربیت مدرس.
شریف زاده ، ا. و مرادنژادی ، ه. (1381). توسعه پایدار و اقتصاد روستایی. مجله جهاد ، ماهنامه توسعه روستایی وترویج کشاورزی، سال22 شماره250-251، ( خرداد و تیر )، ص 63-52.
رضوانی ، ع. ا. (1376). جغرافیا و اقتصاد. دانشگاه پیام نور.
موسایی، میثم(1378): اقتصاد و میراث فرهنگی در ایران، مرکز آمار و برنامه ریزی پژوهش های فرهنگی و هنری ، تهران.
مجتبوی، سید کورش، بهمن پور، هومن (1387) ، اقتصاد سیاسی. انتشارات کمیته ملی المپیک.
زنده دل، حسن(1377): مجموعه کتابهای راهنمای جامع اقتصاد، نشر ایرانگردان، شماره 3
1.Aaron C. T. Smith, The Traveling Fan: Understanding the mechanisms of Sport Fan Consumption in a Sport Tourism Setting, Journal of Sport &. Tourism, Volume 12, Issue 3 &4
2. Andreff,w. Bourg .j.f , halba .b.nys.j.f (1995) .economic factors of sport in society
3-Andreff.w, (1994). The economic of sport in Europe: tinancing and economic impact in forinal meeting of European sport ministers, sirasbourg: council of Europe.
4 .Andrew Smith, Tourists' Consumption and Interpretation of Sport Event Imagery, Journal of Sport & Tourism, Volume 11 ,Issue .February2006, pages 77 -100.
5. Berret, T, (2001) , thee economics significance of amateur sport and recreation in Edmonton in 2000 caminata consulting.
6. Braz, J.L. (2002) Sport for all moves people around the role, New perspective for tourism. Journal of Asiana sport for all, vol 1, pp:47-52.
7. Brunt. P and Hambly. Z, (1999); Tourism and Crime: A Research Agenda. Crime Prevention and Community Safety; An International Journal, Vol.1, No.2,, pp.25-36.
8. Bucher, charles A. (1995 ) "management of physical ducation and athletic programs , times mirror .mosby collage publishing .st louis, lorane .santa clara.
9. Central council of physical recreation, (2003) , committee of enquiry in to sport sponsorship. The howel report.
10. Chalip, l, & B. C.Green (2001) Leveraging large sports events for tourism: Lessons learned from the Sydney Olampics. Supplental proceedings of the travel and tourism research association 32 nd annual conference, fort Myers ,FL, June 10-13,13,2001
11.Cho, Kwang min (2001). Developing Taekwondo as a tourist commodity. IJASS, 13(2), 53-62.
12. Consultation with masters in physical education of Turkey universities and also data brochures with magazine and TVs news
13. crompton , jl and sl,Mckay(1997), "motives of visitors attending festival events" Annals of Tourism research ,vol 24, no. 2, pp125-139
14. Downward, P. (2005) Critical (realist) reflection on policy and management research in sport, tourism and sports tourism. European Sport management Quarterly 5:3, pp.302-322.
15. Ekenci, guner, (2002) ) genclik ve spor ilmudurlerinim gorev alanlarinin onem ve zaman bakimindan degeriendirilmesi, gubed egt . spor der , g I,s,83-90.
16. Funk D,C : D.F Mahony ,M.Nakazawa S. Hirakawa("" '). Development of sport interest inventory (SII) Implications for measuring unique consumer motives at team sporting events International Journal of Sport Marketing and Sponsorship
.3,pp.291-316.
17. Funk.Daniel C. & Tennille I.Bruun (2006) the role of socio- psychological and culture-education motives in marketing international sport tourism: A cross-cultural perspective, Tourism Management, Article in press.
18. Gammon S., & Robinson, T., 1997, "Sport and Tourism: a conceptual framework. Journal of Sport Tourism"
19. Gibson, H. J. (1998) Sport tourism: a critical analysis of research. Sport Management Review 1:1, pp.45-73.
20. Gibson, .H. 1. (2004) Moving beyond the 'what is and who of sport tourism to understanding 'why', Journal of Sport Tourism 9:3, pp.247-265.
21. Gibson, H.J (1999). Sport tourism: The rules of the game. Parks & Recreation, Arlington.Jun. VOL.34,Iss6;pg.36,8pgs.
22. Gokyay, Birten, (2001 ) , bir kurilista halkla iliskilerin yerive onemi , halkia iliskiler semineri 2000 mpm yay ,ankara. S. 103
23. Hall, C. 1992 a, “I Hallmark Tourisf Events”, Belhaven press .London.
24. Hall, C., 1992b, “Adventure, sport and health tourism", in Special Interest Tourism (edited by M. L. 8. and C. M. Hall), Bel1haven Press, London
25. Hay, B. Botterill, D. (ed) (1989) Leisure day trips: the new tourism. Tourism and Leisure (Part Two): Markets, Users and Sites Lisure Studies Association, East Bourne.
26. Heather Gibson Sport Tourism: Concepts and Theories. Sport in Society, Volume 8, Issue 2 June 2005; pages, 133-141
27. Heather J. Gibson & etal (2003). Small-scale event sport tourism: fans as tourists. Tourism Management 24 (2003) 181-190.
28. Hillary cominission, (1998), the growing business of sport and leisure an update to 1992. www.hillary sport.org .nz.
29. Hinch, T & Higham, J., 2003,” Sport 'Tourism development" " channel view
30. http://ardabilcustoms,ir/
31. Hudson, S. 2003. Sport and Adventure Tourism", the Haworth Hospitality Press
32. International sports tourism Initiative 2000-2005) (2000) , report of the International sports tourism. Advisory group,sport Ireland,
33. Jenning, G., 1998A, Tourism research,) John wily Sons Itd, Australia
34. John Harris .The Science of Research in Sport and Tourism: Some Reflections upon the Promise of the Sociological Imagination Journal of Sport & Tourism, Volume 11. Issue .2 May 2006, pages 153-171
35. Kamilla Swart, Toward Developing a National Sport Tourism Strategy ill South Africa Beyond2010 Politikon, Volume 34, Issue 3 December 2007, pages 373-391
36. Kim nam-su, Laurence chalip.(2003). Why travel to the fifa world cup? Effects motives, background, interest, and. constraints, Tourism Management Article in press,
37. Kotler, Philip William mindak (2004),marketing and public relation ,journal of marketing , octobr .13-20
38. Kozak, M. (2003). Comparative analysis of tourist motivations by nationality and destinations, Tourism management 23, pp.22-232.
39. Nogawa.H; Y.Yamaguchi; H.Yumiko (1996) An empirical research study on Japanese’s sport tourism in sport- for -ell events : Case studies of a single night event and a multiple- nigt event. Journal oftravel
40, Nogwa, H; Y.Yamguchi, and Y. Hagi (1996). An empirical research study on Japanese sport tourism in sport. – All.Events:Case studies of a single- night and a multiple event. Hournl of Travel Research, 35:45-45.
41. Pedal , Richard, (1999) ,teskilat nasil planlanir,ergin zoga , idarecilik ve sanat , sevk ve idare , dernegi , lstanbul , s.131 publication, UK
42. Robinson, T. and Gammon, S. (2004) A question of primary and secondary motives: revisiting and applying the sport tourism framework, Journal of sport Tourism 9:3 , pp.221-233.
43. Ryan, C, (1991) Recreational Tourism: A Social Science Perspective Routledge. London
44. Shank, M.D. (201), sports marketing: a strategic perspective second edition upper saddle river, NI: prentic hall.
45, Sport and recreation in Australia, www. sport.net, gov auldocsal srmcbrochune
46. Standevan, J. and De Knop, P.(1999) Sport Tourism,human Champaign kinetics, champion
47. Thapa, B and penning ton-Gray, Lan Holland,s.(2002). Assessing the validity of an outdoor recreation constraints model for tourists to Florida. Center for Tourism Research and Development.
48. Thomas D. Hinch, Canadian Sport and Culture in the Tourism Marketplace, Tourism Geographies, Volume 8, Issue 1, February 2006,pages 15-30
49. Travel Industry Association of America. (1999) Travel statistics and trends .www.tia.org.com.
50. Travel Industry Association of America. (2001) Travel statistics and trends .www.tia.org.com.
51. UMS, Grompton J.L. (1992). The roles of perceived inhpitrers and facilitators in pleasure travel destination decisions journa1 of Travel Research 303,pp:8-15
52. Weed, M. (2006) Sports tourism research 2000-2004: a systematic review of knowledge and a meta-evaluation of method. Journal of Sport & Tourism 11:1, pp.5-30.
.