پایان نامه شناخت سیستم های اطلاعات حسابداری شهرداری

تعداد صفحات: 69 فرمت فایل: word کد فایل: 1000697
سال: 1394 مقطع: کارشناسی ارشد دسته بندی: پایان نامه حسابداری
قیمت قدیم:۱۳,۵۰۰ تومان
قیمت: ۱۱,۴۰۰ تومان
دانلود فایل
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه شناخت سیستم های اطلاعات حسابداری شهرداری

    بخش اول تاریخچه تاسیس و تحولات

    تاریخچه تأسیس شهرداری در ایران و شهرداران تهران

     "بلد " به معنای شهر است و " بلدیه"نام قدیم شهرداری است. تأسیس بلدیه در ایران یک قرن قدمت دارد و اولین بلدیه درکشاکش حوادث مشروطه در تهران تأسیس شد.

    پیش از آنکه اداره‌ای به نام بلدیه درتهران قدیم تشکیل شود، اداره‌ای تأسیس شده بود که تقریباً همان وظایف بلدیه راانجام می‌داد. این اداره نامش « اداره احتسابیه » بود و اعضای آن را « محتسب»می‌گفتند. این اداره از دو شعبه احتساب و تنظیف که هر کدام عده‌ای نایب و فراش وسپور تحت فرمان داشته‌اند، تشکیل شده بود.

    محتسبین قبلاً زیر نظر حکومت و کلانترشهر کار می‌کردند و در مجازات امورخلافی و حتی در داد و ستد و فروش اجناس دخالتمی‌کردند. شعبه ظافت اداره احتسابیه جمعی سقا برای آبپاشی در اختیار داشت و بااستفاده از صد رأس الاغ و قاطر کار حمل زباله را انجام می‌داد.

    در سال 1285 شمسیو با پیروزی نهضت مشروطه، به دلیل مشکلات متعددی که در اداره امور شهرها درزمینه‌هایی مانند بهداشت شهری،  برسانی و ... وجود داشت نمایندگان مجلس اول درصددتدوین قانونی برای اداره امور شهرها برآمدند، که این عمل به تدوین اولین قانونشهرداری‌ها با عنوان « قانون بلدیه »  در تاریخ 19 خرداد 1286 شمسی انجامید.

    این قانون در 108 ماده به تصویب نمایندگان مجلس رسید، هدف از تأسیس بلدیه دراین قانون تأمین منافع شهرها و رفع نیازهای شهرنشینان اعلام شد.  در این قانونتشکیل انجمن بلدیه پیش‌بینی شده بود که اعضای آن را مردم انتخاب می‌کردند  ( البتهمطابق این قانون زنان حق رأی نداشته‌اند ). انجمن بلدیه دارای اختیارات گسترده‌ایدر امور شهری بود.

    ریاست اداره بلدیه بر عهده رئیس انجمن بلدیه بود که از میاناعضای انجمن بلدیه با اکثریت آرا انتخاب می‌شد و عنوان وی « کلانتر » بود که معادلمعاون اول شهردار بوده است با تدوین این قانون برای اولین بار مردم توانستند درانتخاب اعضای انجمن بلدیه شرکت کنند و منتخبان آنها از اختیارات وسیعی در بلدیهبرخوردار شدند. ولی باید توجه داشت که هرچند انجمن‌های بلدی اقداماتی را در سطحشهرها انجام دادند و لیکن در عمل تشکیل اداره بلدیه و انجمن بلدیه به صورت قانونی بامشکلات متعددی روبه رو شد.

    با توجه به شرایط نامناسب سیاسی بعد از پیروزیمشروطیت و چالش‌ها وتقابل‌های دولت و مشروطه خواهان بر سر مسائل مختلف، اقداماتاصلاحی بلدیه تحت تأثیر این عوامل قرار گرفت. در کنار این عوامل، کمبود بودجه ودرآمدهای مالی بلدیه و همچنین ضعف عملکرد اعضای انجمن‌های بلدی نیز در کاهش کارآییآن مؤثر بود. لذا می‌توان گفت که باتوجه به شرایط و فضای سیاسی کشور در اوایلمشروطیت، حمایت جدی از تشکیل یک بلدیه قانونی انجام نگرفت. تأثیرگذاری این عوامل بهحدی بود که با وجود تلاش‌های صورت گرفته بلدیه به مفهوم قانونی در اوایل مشروطیتشکل نگرفت چنان که اولین بلدیه قانونی در تهران در 1289 یعنی نزدیک به سه سال پس ازتصویب قانون تأسیس بلدیه در مجلس شورای ملی، شکل گرفت. 

    اولین بلدیه قانونیتهران به هنگام نیابت سلطنت « عضد‌الملک قاجار » ( رئیس ایل قاجار )، به ریاست

    " دکتر خلیل‌خان اعلم‌ الدوله ( ثقفی )"  تأسیس شد. این اداره مقابل سبزه میدان و درمحلی به نام خیام‌خانه یا چادرخانه استقرار یافت. اداره جدید یک معاون داشت به نام "علیرضاخان بهرامی " که بعدها به « مهذب السلطنه » معروف گردید و یکی ازچشم‌پزشکان سرشناس تهران قدیم بود و در علوم فلسفی و روان شناسی وارد بود. رئیسمحاسبات و تنظیم بودجه و کارگزینی نیز به یک نفر ارمنی به نام « مسروپ ‌خانمسروپیان » سپرده شد.

    اداره بلدیه بعداً زیر نظر وزارت داخله انجام وظیفه می‌کردو نخستین کسی که از طرف این وزارتخانه حکم ریاست بلدیه را دریافت کرد شخصی به نام" یمین ‌السلطنه " بود و به طوری که در حکم صادره وی نوشته بودند، ایشان ماهانه مبلغهشتاد تومان دریافت می‌کرد.  وظیفه عمده و اساسی بلدیه در تهران قدیم و در زمان" عضدالملک " علاوه بر نظافت خیابانها و کوچه‌های دارالخلافه، سنگفرش کردن چند خیابانهم بوده است. در آن زمان معمولاً رفتگران یا نظافت‌چی‌های بلدیه با مشک خیابانها راآبپاشی می‌کردند تا گرد و غبار خیابانها مردم و رهگذران را آزار ندهد.

    تنهاعوارضی که اداره بلدیه از مردم در اوایل کار خود می‌گرفت، عوارضی بود که از وسایلبارکشی که وارد تهران می‌شدند وصول می‌کرد. از این طریق هزینه و حقوق و مواجبکارگران  ( رفتگران ) تأمین می‌گردید و چیزی اضافه نمی‌آمد که به مصرف امور اساسیمثل خیابان‌سازی و تعمیم روشنایی شهر برسد.

    در جریان نخستین اقداماتی که انجمنبلدیه انجام داد ضعف‌های آشکاری مشاهده شد، چنانکه این مسئله موجب اعتراض نمایندگانمجلس گردید. زیرا در میان اعضای انجمن بلدیه افراد سنت‌گرا و کسانی که با محتوایقانون به طور دقیق آشنا نبودند وجود داشت و چون نظارت قانونی و مستمری بر کار آنهاوجود نداشت موجب خودسری‌هایی در کار اعضای بلدیه شد. بنابراین دلایل نمایندگان مجلسدرصدد اصلاح قانون بلدیه برآمدند و در این راستا در 9 رمضان 1329 قمری ( 1290 شمسی) با پیشنهاد دولت مبنی بر انفصال انجمن‌های بلدی موافقت کردند. این موضوع بهمعنای نسخ قانون بلدیه نبود بلکه برای اصلاح قانون بلدیه و افزایش میزان کارآییانجمن‌های بلدی چنین تصمیمی گرفته شد.

    نخستین شهرداریی که براساس قانون بلدیه مصوب 1286 ه.ش تأسیس شد، شهرداری تهران بود که با تشکیلات جدید در همان سال (1286) تقریباً بلافاصله پس از تصویب قانون پایه‌گذاری شد و با تشکیلات جدید آغاز به کار کرد. پس از آن تا سال 1304، یعنی آغاز سلطنت پهلوی اول، مجموعاً 16 شهرداری ایران تأسیس شد.

    اداره بلدیه همچنان براساس قانون به کارخود ادامه داد. با وجود اینکه دولت سعی کرد  بلدیه را به خود وابسته کند و لیکن اینکار تا کودتای 1299 عملی نشد.

    پس از کودتای 1299 و روی کارآمدن دولت سیدضیاءالدین طباطبایی و تسلط دولت بر تمامی امور، نخست وزیر برای رسیدن به اهدافشتصمیم گرفت نهادهای مستقلی مانند بلدیه را به دولت وابسته کند. از این رو با تدویننظامنامه‌ای در هیأت دولت در سال 1300 شمسی اداره بلدیه وابسته به دولت شد و بدینسان تحولات آن تحت تأثیر تصمیمات « قدرت سیاسی » قرار گرفت. بر اساس این نظامنامهریاست تشکیلات بلدیه تهران زیر نظر ریاست وزرا قرار گرفت و نخست وزیر از طرف خودکفیلی را برای اداره بلدیه تعیین می‌کرد. ضمناً در همین سال ساختمان مرکزی بلدیه بهمیدان سپه انتقال یافت.

    با روی کارآمدن رضا خان روند تمرکزگرایی دولت با شدتبیشتری دنبال شد و از همین رو دولت در 30 اردیبهشت 1309 قانون جدیدی برای تشکیلاتبلدیه تصویب کرد. متن قانون به منظور رفع مشکلات مالی دولت در زمینه امور شهریتدوین شده بود و نحوه دریافت عوارض و مالیات‌هارا برای دولت مشخص و راحت‌تر کردهبود. با وجود اینکه مطابق این قانون تشکیل انجمن بلدیه پیش‌بینی شده بود و لیکننظامنامه انجمن‌های بلدی طوری تدوین شده بود که دست دولت در نحوه اداره آن آزادبوده و براساس اهداف دولت کار می‌کرده است.

    در سال 1308 چهار شعبه بلدیه بهنام « بخش » در چهار نقطه شمال و جنوب و شرق و غرب تهران تشکیل گردید. در سال 1315شمسی تعداد بخش‌ها به هشت رسید. بعلاوه در شهرری و شمیران هم دو بخش عهده‌دار وظایفشهرداری شدند. در سال 1319 برای آنکه بخش‌های مذکور تا حدی استقلال و آزادی عملداشته باشند به چهار « برزن » کامل تبدیل گردیدند که هر یک وظیفه شهرداری را دربرزن خود انجام می‌دادند. در سال 1325شمسی تعداد برزن‌ها به 16 افزایش یافت و اینامر تا سال 1328 ادامه یافت. با روی کار آمدن محمد‌رضا پهلوی، همچنانروال کار شهرداری ( تا سال 1328 ) به همان شکل سابق    ادامه یافت [ و به دلیلمشکلاتی که در سطح شهرها وجود داشت و اینکه مردم نقش چندانی در امور شهری نداشتنددولت تصمیم گرفت مجدداً انجمن‌های شهری را فعال کند ولیکن به تشکیل انجمن‌های شهریبا یک دیدگاه قدرت‌گرایانه و از بالا نگاه می‌شد، هدف این بود که در عین اینکهانجمن‌های شهری تشکیل می‌شد قدرت دولت هم تثبیت شود به همین دلیل در این قانون قدرتزیادی به انجمن‌های شهر و شهرداری‌ها داده نشد و عملاً ویژگی‌های یک نظام تمرکز‌گرادر آن   لحاظ شده بود.

    از دهه 1330 به بعد با تغییراتی که در شرح وظایف و سیستماداری شهرداری‌ها به وجود آمد این نهاد به شکل و هیأت امروزیش نزدیک‌ترشد.

    در دوره سلطنت رضاخان، تأسیس شهرداری ها تسریع یافت، به طوری که تا پایان سلطنت وی، بالغ بر 136 شهرداری تأسیس شد. شهرداری ها در این دوره ، سازمانی کاملاً دولتی بودند. در سال 1309 ، قانون بلدیه لغو شد و قانون جدیدی تصویب شد که به موجب آن تأکید بر وابستگی انحصاری شهرداریها از حیث مالی و به تبع آن اداری و اجرایی به دولت و بودجه ملی دولتی بود.

    در دوران سلطنت پهلوی دوم نیز تغییراتی در قوانین اداره شهرها به وجود آمد. در سال 1328 قانون جدیدی تصویب شد که در شرایط تعیین شهردار، حقوق و مزایای او و همچنین واگذاری برخی اختیارات تازه به انجمنهای شهر تغییراتی ایجاد شده بود . در سال 1331 در لایحه الحاقی به قانون سال 1328، اختیارات انجمنهای شهر و قدرت مردم افزایش یافت.

    از سال 1332 به بعد، بنا به دلایل سیاسی، تغییراتی در قانون سال 1331 ایجاد شد که در نهایت منجر به کاهش قدرت مردم شد. علاوه بر این، در دوران قبل از انقلاب، دو قانون نوسازی و عمران شهری و تأسیس شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران تصویب شد که به موجب ماده 7 قانون اخیر، شهرداری ها مکلف به اجرای مصوبات این شورا بودند.

    در مجموع، در فاصله سالهای 1358 تا سال 1375، تعداد 167 شهرداری جدید در کشور تأسیس شده است. در سال 1375 تعداد شهرداریهای کشور به 650 شهرداری رسید.

    از ابتدای تاسیس شهرداری تاکنون (آبان 1389 ) تعداد 1113 شهرداری در کشور تاسیس و راه اندازی شده است.

    از زمانی که تهران به صورت پایتخت سلسله قاجاریه در آمد افزون بر روش‌های سنتی که از دیرباز وجود داشت، حاکمان و کلانتران شهر نیز وظایفی بر عهده گرفتند که بخشی از آنها چون نظافت معابر و میاه و جلوگیری از تجاوز و نیرنگ در کسب و تخلفات دیگر در زمره تکالیف کنونی شهرداری‌‌ها قرار گرفت. در دوره ناصرالدین شاه نهاد حسبه که ریشه‌‌های تاریخی و دینی داشت به گونه ای زنده شد و با عنوان اداره احتسابیه گاه مستقل و زمانی منظم به نظمیه بی آن که وظایف آن دقیقاً روشن و تفکیک یافته از دیگر وظایف شهری باشد موظف به انجام اموری شد که در دورۀ بعد از مشروطیت نسبتا سامان بیشتری یافت. البته در پیدایش این نهاد نیز اثرات خارجیان خاصه پس از مسافرتهای ناصرالدین شاه و مظفر الدین شاه به اروپا مشهود گردیده است. اقامت سفیران و نمایندگان خارجی در تهران آن روزگار دولت را نسبت به برپایی چنین نهادی مصمم‌تر کرد. در دوره ناصرالدین شاه نخستین وظیفه‌دار نهاد احتسابیه میرزا محمود خان کاشانی (عموی فرخ خان امین‌الدوله غفاری) با لقب احتساب آقاسی و بعد احتساب الملک بود. و پس از وی تا پایان جنبش مشروطیت خاصه پس از توسعه تهران چند تن دیگر نیز به همین لقب مفتخر شدند.

    پس از فتح تهران توسط مشروطه خواهان، به واسطه آشنایی‌‌هایی که با اصول تقسیم کار و روند اداره شهر در جوامع غربی داشتند تصمیم گرفتند طبق ضوابط خاصی به ساماندهی اوضاع شهر تهران بپردازند و در راستای آن تصمیم به جای میرزا عباس خان مهندس باشی که در دروه سلطنت ناصرالدین شاه توسط وی برای اداره تهران تعیین شده و به دلیل دخالت‌های شاه و اطرافیانش عملاً نتوانسته بود کار چندان چشمگیر و قابل اعتنایی انجام دهد کسی را به ریاست شهر منصوب کنند و اجرای امور شهری را به عهده وی بگذارند که مسوولیت‌هایش مشخص باشد و آنها را بر اساس اختیاراتی مشخص و از پیش تعیین شده انجام بدهد و همان تفکر مقدمه تاسیس تشکیلاتی با عنوان بلدیه شد. به عبارت بهتر طرح ایجاد سازمان بلدیه پس از استعفای میرزا نصرالله خان مشیرالدوله به عنوان رئیس نخستین کابینه قانونی و مطابق این خواست مجلس که وزیران باید مسئول و در برابر دولت جوابگو باشند در تاریخ 29 اسفند سال 1285 ه.ق در مجلس اول مطرح شد. هدف اولیه از تاسیس بلدیه حفظ منافع شهرها و برآورده کردن حوایج شهرنشینان مثل اداره کردن اموال منقول و غیر منقول نگهداشت سرمایه‌‌های متعلق به شهر ایجاد تسهیلاتی برای دسترسی آسان مردم به مواد غذایی، تمییز نگه داشتن کوچه‌‌ها، میدان‌ها و خیابان‌ها و ...

  • فهرست و منابع پایان نامه شناخت سیستم های اطلاعات حسابداری شهرداری

    فهرست:

    بخش اول تاریخچه تاسیس و تحولات.. 7

    تاریخچه تأسیس شهرداری در ایران و شهرداران تهران. 7

    چارت سازمانی شهرداری.. 13

    وظائف شهرداری.. 14

    وظایف فعلی شهرداریها در ایران. 14

    اهداف شهرداری.. 17

    وظایف قسمت های مختلف سازمان. 21

    حوزه شهردار. 21

    مدیریت ارزیابی عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات.. 21

    مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل. 22

    حراست.. 23

    مدیریت حقوقی و قراردادها 23

    دبیرخانه شورای اسلامی شهر. 24

    معاونت خدمات شهری.. 24

    مدیریت هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری.. 25

    مدیریت بهسازی و زیباسازی محیط.. 26

    معاونت اداری و مالی.. 26

    مدیریت امور اداری.. 27

    مدیریت امور مالی.. 28

    مدیریت درآمد و املاک.. 29

    معاونت برنامه‌ریزی و توسعه. 30

    معاونت شهرسازی و معماری.. 30

    دبیرخانه کمیسیون ماده صد. 31

    مدیریت زیباسازی و طراحی شهری.. 31

    مدیریت هماهنگی و نظارت بر ساخت و سازها 32

    معاونت فنی و عمرانی.. 33

    مدیریت امور عمرانی.. 34

    مدیریت فنی و امور نظارت بر پیمانها 34

    معاونت فرهنگی و اجتماعی.. 35

    مدیریت فرهنگی و اجتماعی.. 36

    مدیریت امور اجتماعی و مشارکت‌های همگانی.. 36

    معاونت حمل و نقل و ترافیک... 37

    مدیر منطقه. 38

    اداره امور اداری و مالی و درآمد منطقه. 39

    اداره شهرسازی و معماری منطقه. 39

    اداره فنی و عمرانی منطقه. 40

    اداره خدمات شهری منطقه. 40

    ناحیه شهرداری.. 41

    روش حسابداری.. 42

    1- روش نگهداری حساب.. 42

    2- حساب اختصاصی.. 43

    بودجه. 43

    تهیه و تنظیم بودجه. 43

    تصویب بودجه : 44

    اجرای بودجه : 44

    تفریغ‎ بودجه : 45

    طبقه بندی بودجه: 45

    سال مالی.. 46

    حسابهای عمومی ( با مانده بدهکار): 46

    مطالبات از حساب مخصوص : 47

    درآمدهای پیش بینی شده: 47

    پیش پرداختها : 47

    بانک... 48

    صندوق : 49

    پیش پرداخت و علی الحساب : 50

    تعریف تنخواه گردان : 51

    انواع تنخواه گردان : 51

    تنخواه گردان حسابداری : 52

    واگذاری تنخواه گردان حسابداری.. 52

    پرداخت سایر هزینه ها 55

    کاهش یا افزایش تنخواه گردان حسابداری.. 55

    واریز تنخواه گردان حسابداری.. 56

    تنخواه گردان پرداخت.. 56

    طبقه بندی عملیات.. 58

    وام دریافتی و سایر منابع اعتبار: 62

    طریقه ثبت عملیات وام های پرداختنی در دفتر حسابداری: 63.

    منبع:

    آقایی ، محمد علی ، ( 1383) ، بررسی فرایند تدوین استاندسمتای گزارشگری ، پایان نامه ( کارشناسی ارشد ) دانشگاه تربیت مدرس.

    2 اکبری ، فضل الله ، ( 1382) ، تجزیه و تحلیل صورتهای مالی ، سازمان حسابرسی .

    3 اقوامی ، داود ، باباجانی ، جعفر (1380) ، اصول و کاربرد حسابداری در سازمانهای دولتی و غیر انتفاعی ، انتشارات سمت ، چاپ دهم.

    4 آون ، هیوز ، (1381) ، مدیریت دولتی نوین : نگرشی راهبردی ( استراتژیک ) ، سیر اندیشه ها ، مفاهیم ، نظریه ها ، ترجمه سید مهدی الوانی ، سهراب خلیلی شورینی ، غلامرضا معمازاده طهران ، انتشارات مروارید ، چاپ چهارم .

    5 باباجانی ، جعفر (1382) ، مسئولیت پاسخگوئی و تحولات حسابداری موضوع بیانیه 34 GASB، پژوهشنامه علوم انسانی و اجتماعی ، دانشگاه مازندران ، شماره هشتم ، سال سوم.

    6 باباجانی ، جعفر  ، ( 1378) ، ارزیابی میزان پاسخگویی نظام مالی (سامانه حسابداری ) دولت جمهوری اسلامی ایران ، پایان نامه ( دکترا ) ، دانشگاه علامه طباطبایی .

    7 بهرامی ، پورهنگ ، (1376) ، حسابداری شهرداری و مدیریت امور مالی شهرداریهای ایران ، انتشارات مرکز آموزش مدیریت دولتی ، چاپ دوم.

    8 بجنوردی ، حسین ، (1379 ) ، ارزیابی موانع توسعه حسابداری دولتی و اثرات آن بر گزارشگری مالی دولتی ، پایان نامه (کارشناسی ارشد ) دانشگاه واحد تهران مرکز

    9 بیات،اکبری (1382)،حسابداری سازمانهای دولتی و موسسات غیر انتفاعی ، نشر علوم گستر ملایر

     

    10 پروفسور هندر مکسین ، پروفسور ران بردا ،(1382)، تئوری حسابداری ( تاریخ جهار هزار ساله حسابداری ) ، ترجمه ، امیر پوریا نسب و عبدالرضا تالانه ، ماهنامه حسابداری ، شماره 109 و 110.

    11 پوریا نسب ، امیر (1382)،مسایل و مشکلات اجرای اهداف گزارشگری، ارزیابی های حسابداری

    12 ثقفی ، علی (1380) ، مبانی نظری استانداردهای حسابرسی ، ارزیابی های حسابداری

    13 خاکی ، غلامرضا ، ( 1383) ، روش پژوهش با رویکردی به پایان نامه نویسی ، انتشارات بازتاب، چاپ دوم.

    14 خاکی،غلامرضا،(1379) ، روش پژوهش در مدیریت ، انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی ، چاپ اول.

    15 خالقی مقدم حمید ، (1381) ، موانع اجرای حسابرسی صورتهای مالی موسسات غیر انتفاعی ( شهرداریهای استان کردستان و آذربایجان غربی ) ، پایان نامه ( کارشناسی ارشد ) دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی .

    16 دانالدا ، آری جیکونر ، لوسی رضویه ، اصغر ( 1380) ، روش پژوهش در تعلیم و تربیت ، ترجمه وازگن سرکیسیان ، مینو نیکو ، ایما سعیدیان ، انتشارات سروش ، چاپ اول.

    17 سازمان شهرداریهای کشور ، ( 1383) ، گزارش اقتصاد شهری و شهرداریها ، انتشارات سازمان شهرداریهای کشور ، چاپ اول.

    18 سکاران ، اوما ، ( 1381) ، روش پژوهش در مدیریت ، ترجمه محمد صائبی و محمود شیرازی ، انتشارات مرکز آموزش مدیریت دولتی ، چاپ اول.

    19 شکیبا ، مقدم ، ( 1384) ، مدیریت سازمانهای محلی و شهرداریها ، انتشارات میر ، چاپ اول.

    20 طاهری ، ابوالقاسم،(1374)، اداره امور سازمانهای محلی، انتشارات دانشگاه پیام نور ، چاپ سوم.

    21 طلایی ، حمید رضا ، ( 1377) ، بررسی و ارزیابی سامانه حسابداری جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و مقایسه آن با استاندارد و اصول حسابداری در موسسات دولتی و غیر انتفاعی ، پایان نامه ( کارشناسی ارشد ) دانشگاه علوم و فنون مازندران.

    22 قهاری منوچهر ، ( 1364) ، اداره امور شهر ، انتشارات رامین.

    23 عالی ور ، عزیز (1377) ، صورتهای مالی اساسی ، سازمان حسابرسی .

    24 عالی ور ، عزیز ( 1381) ، مفاهیم و کاربسمتا در هزینه یابی ، سازمان حسابرسی ، نشریه 158

    25 عرب مازار یزدی ، محمد ، ( 1382 ) ، دگرگونی در آموزش حسابداری : ضرورت یک رویکرد استراتژیک ، پژوهشنامه علوم انسانی و اجتماعی ، دانشگاه مازندران ، سال سوم ، شماره هشتم .

    26 عرب مازار یزدی ، محمد ، ( 1380 ) ، تأثیر فناوری اطلاعات بر کنترلهای داخلی ، حسابداری ، شماره 146.

    27 عربی ، محمود ، و ، نسرین فریور ، ( 1380 ) ، حسابداری صنعتی 3 ، انتشارات دانشگاه پیام نور ، چاپ پنجم .

    28 کزازی ، ابوالفضل ، ( 1382 ) ، کنترل کیفیت جامع راهنمایی به روشهای علمی مدیریت کنترل کیفیت فراگیر ، موسسه آموزش عالی و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی.

    29 کمیته تدوین استانداردهای حسابداری ، ( 1384 ) ، استانداردهای حسابداری ، انتشارات سازمان حسابرسی ، چاپ پنجم .

    30 ملک آرایی ، نظام الدین (1384) ، مروری بر تاریخچه حسابداری و حسابرسی در ایران ، ماهنامه حسابداری 263

    31 مهدوی ، غلامحسین ، ( 1384 ) ، حسابداری سازمانهای دولتی و موسسات غیر انتفاعی .

    32 موسوی شبیری ، محمود ، ( 1378) ، بررسی تأثیر گزارشهای حسابرسی بر کیفیت گزارشگری مالی در ایران ، پایان نامه ( کارشناسی ارشد ) ، دانشگاه تربیت مدرس.

    33 مردانی ، بهزاد ، ( 1381 ) ، موانع اجرای حسابرسی صورتهای مالی موسسات غیر انتفاعی ( شهرداریهای استان کردستان و آذربایجان غربی ) ، پایان نامه ( کارشناسی ارشد ) ، دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی. 

    .

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت