فهرست و منابع پایان نامه بررسی رابطه سبک های مدیریت کلاس با مهارت های فراشناختی دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی ناحیه یک اردبیل
فهرست:
فصل اول. د
1.1 مقدمه: 1
2.1 بیان مساله تحقیق: 2
3.1 اهمیت و ضرورت انجام تحقیق : 3
4.1 اهداف تحقیق: 4
1.4.1 اهداف اصلی : 4
2.4.1 اهداف جزیی : 4
5.1 فرضیه های تحقیق: 5
6.1 تعاریف نظری: 5
5.6.1 مهارتهای فراشناختی.. 6
7.1 تعاریف عملیاتی.. 6
فصل دوم. 7
1.2 پیشینه نظری : 8
2.2 تعاریف فراشناخت.. 9
3.2 ابعاد فراشناخت.. 9
4.2 دانش فراشناختی.. 9
5.2 مهارتهای فراشناختی.. 11
6.2 پیشینه عملی : 11
1.6.2 تحقیقات انجام یافته در داخل کشور : 11
2.6.2 تحقیقات انجام یافته در خارج از کشور : 12
فصل سوم. 15
1.3 روش تحقیق : 16
2.3 متغیرهای مورد بررسی: 16
3.3 شرح کامل روش (میدانی، کتابخانهای) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فیشبرداری و غیره) گردآوری دادهها : 16
4.3 روش ها وابزار تجزیه وتحلیل داده ها : 16
5.3 پرسشنامه مدیریت کلاس.. 17
6.3 روایی و پایایی.. 17
7.3 پرسشنامه فراشناخت.. 17
9.3 جامعه آماری ، روش نمونه گیری وحجم نمونه تحقیق : 18
2.9.3 بر آورد حجم نمونه : 19
10.3 روش ها و ابزار تجزیه وتحلیل داده ها : 19
فصل چهارم. 20
یافته های جمعیت شناختی دانش آموزن. 21
یافته های جمعیت شناختی معلمان. 25
بخش دوم یافته های استنباطی.. 28
فصل پنجم. 31
1.5 جمعبندی.. 32
2.5 بحث و تفسیر. 32
3.5 محدودیتهای تحقیق. 34
1.4.5 پیشنهاد به سیاستگذاران و مسئولین. 34
3.4.5 پیشنهاد به پژوهشگران بعدی.. 35
بخش منابع. 36
منابع داخلی : 37
منابع خارجی : 38
پیوست ها: 40.
منبع:
منابع داخلی :
آقازاده، محرم ؛ احدیان، محمد .(1377). مبانی نظری و کاربردهای آموزش نظریه فراشناخت، چاپ اول، تهران: نشر پیوند.
ابراهیمی ، اردشیر . (1374). بررسی عوامل موثر بر رشد دوره های کوتاه مدت آموزشی مجتمع عالی آموزشی وپژوهشی آذربایجان ، پایان نامه کارشناسی ارشد کرج ، موسسه تحقیقات آموزش مدیریت
ابوالقاسمی ،عباس ؛ نریمانی ،محمد ؛ قمری ، حسین ؛ گاپور ، رضا .(1388).بررسی رابطه باور های فرا شناختی مختل با موفقیت تحصیلی دانش آموزان دارای اضطراب امتحان ،فصلنامه روانشناسی وعلوم تربیتی ،سال دهم ، شماره 3 ، ص ص20-5
امین یزدی ،سید امیر ؛ عالی ، آمنه .(1387) . بررسی تاثیر سبک های مدیریت کلاس بر رشد مهارت های فراشناختی دانش آموزان ، فصلنامه روان شناسی وعلوم تربیتی ، بهار شماره 93 ، ص ص 90-73.
پاکدامن، آذر. (1376). بررسی تاثیرآموزش راهبردهای فراشناختی بر درک مطلب دانشآموزان با مشکل درک خواندن، (پایان نامه کارشناسی ارشد)، دانشگاه تهران.
ثاقب دوست ، محبوبه.(1385). بررسی مهارتهای فراشناختی دانش آموزان عادی و نابینای پایه اول دبیرستان شهر مشهد ،پایان نامه کارشناسی ارشد ، دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز ی ، دانشکده علوم اجتماعی وروان شناسی ، گروه روان شناسی
حسن زاده، رمضان (1382) ، روشهای تحقیق در علوم رفتاری، تهران: نشر ساوالان. 320ص
رحیم پور، شکوفه. (1384)، بررسی نقش آموزش اجزاء دانش فراشناخت در حل مسائل ریاضیات،پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شیراز.
رمضانی نژاد ، رحیم ؛ ذبیحی ، اسماعیل و جورابلو ، مسعود .(1390) . بررسی عوامل آموزشی اثر گذار بر مدیریت کلاس های تربیت بدنی مدارس محروم و بر خوردار از امکانات ورزشی ،فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی ، دانشگاه آزاد واحد گرمسار ، سال پتجم ، شماره 1 ،ص ص 61-47
ساروخانی ، باقر .(1385) . روش تحقیق در علوم اجتماعی ، تهران : نشر دیدار ، ص 378
سالاری ،محمد حسین .(1380) . مقایسه طبقات دانش فراشناختی دانشآموزان و توانش حل مساله ریاضی و ارائه رهنمودهایی به برنامه ریزی آموزشی ریاضی، فصلنامه روانشناسی وعلوم تربیتی ، شماره 10 ، ص ص 27-16
صالحی، رضا. (1383). مطالعه رابطه فراشناخت و ادراک یادگیری با عملکرد زبان انگلیسی دانشآموزان مرکز پیش دانشگاهی شهرستان یزد، (پایان نامه کارشناسی ارشد)، دانشگاه تربیت معلم، دانشکده روانشناسی وعلوم تربیتی.
صفری ،یحیی و مرزوقی ، رحمت اله.(1388).ارزیابی برنامه ی درسی علوم دوره ی راهنمایی از منظر آموزش های فراشناختی ، فصل نامه مطالعات برنامه درسی ، سال سوم شاره 10 ، ص ص 38-20
طالب زاده، هادی . (1381). بررسی رابطه دانش فراشناخت اخلاقی با استدلال ورفتار اخلاقی، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت معلم، دانشکده روانشناسی وعلوم تربیتی.
عالی آمنه و امین یزدی ، سید امیر .(1387) . تاثیر ویژگی های معلم بر سبک مدیریت کلاس ، فصلنامه روانشناسی وعلوم تربیتی ، شماره 33 ، ص ص 136-103
180
عالی، آمنه. (1383). تاثیر سبکهای مدیریت کلاس بر رشد مهارتهای فراشناختی دانشآموزان،پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد
غلامی، رحیم. (1379)، بررسی سبکهای مدیریت کلاس از دیدگاه معلمان و رابطه آن با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان ابتدایی،پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه تربیت معلم.
فرخ نژاد، نصرالله. (1380). بررسی عوامل موثر در مدیریت اثربخشی کلاس از دیدگاه دبیران مقطع متوسطه، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده تحصیلات تکمیلی شیراز.
فلاول، جان. (1377) . رشد شناختی، ترجمه فرهاد ماهر، تهران: انتشارات رشد.350ص
فهیم زاده، صدیقه.(1381). بررسی تاثیر آموزش راهبردهای فراشناختی برانگیزش پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه اراک، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه الزهرا دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی.
گلسر ، ویلیام .(1373) . مدارس بدون شکست ، ترجمه ساده حمزه ، تهران : انتشارات رشد 298 ص
منابع خارجی :
- Dinsmore , Terris. (2003)."classroom management" , ERIC Identifier؛ ED 478771.
- Doyle , w (1986)." classroom organization and management" . In Mwittrok (Ed).Handbook of research on teaching (3. ed). New york: Macmillan.
- Fernandez . D and Baird. j. (2000) , " Executive Attention and Metacognitive Regulation ", consciousness and cognition ,vol: 9.288-307.
- Jones, F. V ,& jones ,L.S. (1990). " comprehensive classroom management " Florida Department of Education office of school Improvement.
- Jones ,V. (1996) "classroom management". In. j. sikula (ed) , Handbook of research on education (2 ed. , pp. 503-521). new york : simon & schuster.
- Martin , N. k &shoho ,A.K.,(2000). " The Influence of teacher characteristic on classroom management " ,Research in The schools , vol: 10 , 2, 29-34
- Martin ,Nancy, k. (2003). " The student – centered classroom Environment " , Middleschool journal ,vol:28 , 3-9
.- Martin , N.k. & others , (1996) " Beliefs Regarding classroom management style " , journal ofResearch in Rural Education ,vol: 15, 2,1-5.
Maqsud , M. (1997) , "effect of metacognitive skills on academic achievement ". journal of Educational psychology . vol: 17,4.
Niemi ,Hannele , (2002)." classroom management " , Teaching and Teacher Education , 18,763-780.
Nolan ,jim (1991)." vulnerability Index : A planning tool for the prevention of classroom management problems Education" ,vol 111 Issue 4 ,p527.
19
Schraw. , G. &Moshman , D. , (1995). "Metacognition theories", Educational psychology Review ,vol: 7,351-371.
Schraw ,G (1998). "promoting general metacognitive awaeness Instructional science " ,contemporary Educational psychology ,vol:26, 113-125.
Schraw , G , Dunkle , M. E . &Bendixen , l. D. , (1995)" . Does a general Monitoring skill Exist " , journal of educational psychology ,vol: 81,433-444.
Wang , M. C. , Walberg , H. J. & Herbert , G. D. (1990)"what Influences learning " journal of Educational Reasearch ,vol: 84, 1,30-43.
Zackerman , june , T. (2000)." student science Teacher Account of a well – remembered event about classroom management " ERIC Identifier : ED 438283.
.