پایان نامه بررسی عوامل موثر در کسری و فزونی صندوق از دید تحویلداران بانک ملی شهر تبریز

تعداد صفحات: 34 فرمت فایل: word کد فایل: 1000444
سال: مشخص نشده مقطع: کارشناسی ارشد دسته بندی: پایان نامه مدیریت
قیمت قدیم:۶,۲۰۰ تومان
قیمت: ۴,۳۰۰ تومان
دانلود فایل
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه بررسی عوامل موثر در کسری و فزونی صندوق از دید تحویلداران بانک ملی شهر تبریز

    چکیده

     

     یک تحقیق کاربردی در بانک رفاه نشان می دهد که مهمترین  مشکل شغل تحویلداری بالا بودن ریسک آن است به طور طبیعی  هر کاری که فرد در آن  با دریافت و پرداخت ان هم به صورت امانت سرو کار دارد شغلی استرس زا خواهد بود. این پژوهش برای شناسائی عوامل کسری و فزونی صندوق تحویلداران و تعیین راه کارهای کاهش آن بین تحویلداران بانک ملی شهر تبریز انجام گردیده است. نمونه گیری به روش تصادفی خوشه ای به تعداد  42نفروبا ابزار پرسشنامه انجام شد در نهایت با 4فرضیه با استفاده از آمار اسنباطی و استخراج رابطه رگرسیون خطی بین متغیرها  نتایج زیر بدست آمد:

    مهم ترین عامل  موثر در جلوگیری از کسری وفزونی صندوق دقت و اهتمام در انجام وظایف شغلی طبق دستور العمل های صادره است .

    تحویلدار باید با هنر مدیریتی خود عواملی را که موجب حواس پرتی ،

    عصبیت ، خیال پردازی یک فرد عادی می شود  مهار کند.

    تحویلدار باید تا می تواند در آموزش های داخلی بانک مهارت و دانش کافی را به دست آورد.

    1 مقدمه

    بانک موسسه ای است که از یک طرف با جذب سپرده های مردم به تجهیز منابع پرداخته و از طرف دیگر با اعطای وام تسهیلات به نیازمندان منابع مالی که در زمینه های مختلف دارای تخصص هستند نقش واسطه گری را ایفا می کند و از این طریق باعث می شود جامعه به رشد اقتصادی دست یابد.

    متصدیان امور بانکی یا همان تحویلداران به عنوان پرسنل صف دربانکها نقش دریافت وپرداخت  را وجوه بر عهده دارند وتجهیز منابع مالی در بانک توسط این قشر انجام می پذیرد.

     

    2- 1 بیان مساله

    یکی از مشکلات متصدیان وجود کسری یا فزونی در صندوق تحویلداری می باشد که باعث بروز مشکلات دیگری همچون بدبینی همکاران  نسبت به هم یا بدبینی مشتریان نسبت به بانک واحیانا متضرر شدن خود تحویلداران می شود.

    محقق در این پژوهش سعی دارد اولا عواملی را که باعث به وجود آمدن این امر می شود شناسایی کند سپس روشهای پیشگیری کاهش وحذف بروز چنین امری را بررسی کند.

    3-1اهمیت موضوع:

       تحقیق در زمینه علل کسری وفزونی صندوق تحویلداران می تواند به صورت کلی با شناسایی عوامل بروز این مساله در جهت کشف روشهای پیشگیری وکاهش آن به تحویلداران کمک کند و از عواقب سوء آن جلو گیری کند.     

     

     

     

     

     

     

     

     

    ضرورت موضوع:

    پیشامدهای ناگواری که به واسطه این امر می تواند دامنگیر گروههای درگیر این مساله یعنی تحویلداران وخانواده های آنان- همکاران بانکی- مشتریان و بانک شود به صورت خلاصه به قرار زیر است:

    1- بدبینی همکاران نسبت به هم و از بین رفتن صمیمیت بین آنها

    2- بدبینی مشتریان نسبت به بانک و به تبع آن کاهش سپرده ها و همچنین لطمه به شهرت بانک

    3- متضرر شدن مادی و روانی تحویلداران وخانواده آنها

    4- بدبینی متصدیان نسبت به مشتریان

    همچنین علاوه از موارد فوق می توان به این نکته اشاره نمود که  کسری وفزونی صندوق در پرونده کارگزینی تحویلداران ثبت می شود و درآینده در تغییر و ترفیع شغلی آنان نیز تاثیر می گذارد. البته این منطقی به نظر می رسد که اگر فردی با بی دقتی در انجام امور محوله یا هر علت دیگری دارای کسری یا فزونی باشد و نتواند شغل محوله را مدیریت نماید  چگونه خواهد توانست در مشاغل حساس که دقت بیشتری را می طلبد انجام وظیفه نموده و از منافع بانک محافظت نماید.

     

     

     

     

     

     

    4-1اهداف تحقیق :

     تعیین  عوامل موثر برمیزان کسری وفزونی صندوق تحویلداران 

        بررسی رابطه سابقه و تجربه با میزان کسری و فزونی

        بررسی رابطه اموزش و تحصیلات مرتبط بانکی با میزان کسری و فزونی

       بررسی رابطه میزان دقت در انجام وظایف شغلی با  میزان کسری و فزونی   

       بررسی رابطه بین  مدیریت صحیح و میزان کسری و فزونی    

    تعیین راهکارهایی در جهت کاهش  این مساله

  • فهرست و منابع پایان نامه بررسی عوامل موثر در کسری و فزونی صندوق از دید تحویلداران بانک ملی شهر تبریز

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    بانک ملی ایران اداره کل آموزش و مدیریت(1382 )بانکداری داخلی 1(تجهیز منابع)چاپ پنجم تهران

    بخشنامه های  شماره 744/90    و842/ 90 اداره امور شعب قسمتی از وظایف و مسولیت های متصدیان امور بانکی

    بهشتی محمد بافر (1388) روش تحقیق در علوم اقتصادی افق دانش تبریز

    جوان جرمن گریپز(1388) کتاب راهنما برای متصدیان امور بانکی جلد دوم پرویز ساسان گهر انتشارات پیشبردتهران

    رحمان پور لقمان(؟) آسیب شناسی شغل تحویلداری از ابعاد ساختاری و رفتاری بانک و

    اقتصاد، جلد؟شماره 79صص21-31

    سایت اینترنتی  بانک ایران زمین

    توابع آماری اکسل ،صمدیان ، بهرام(1385) ؟cd

     

    .

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت