پایان نامه اثرات استقرار نظام تضمین کیفیت ایزو 9000 بر عملکرد شرکت توزیع نیروی برق جنوب غرب تهران

تعداد صفحات: 125 فرمت فایل: word کد فایل: 10003630
سال: 1384 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: پایان نامه مدیریت
قیمت قدیم:۱۹,۱۰۰ تومان
قیمت: ۱۷,۰۰۰ تومان
دانلود فایل
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه اثرات استقرار نظام تضمین کیفیت ایزو 9000 بر عملکرد شرکت توزیع نیروی برق جنوب غرب تهران

    پیشگفتار

    از جمله مباحثی که در چند ساله اخیر، بیشترین توجه را از طرف شرکتها، سازمانها، کشورها، اتحادیه ها و سازمانهای بین المللی به خود اختصاص داده، کیفیت است، این موضوع که از جوانب مختلفی قابل بررسی است، درحال حاضر، از اولویتهای اصلی استراتژیهای سازمانی به شمار می‌رود.

    کیفیت به عنوان ابزاری که موجب رضایتمندی دو سویه سازمان و مشتری می‌گردد، همواره در حال توسعه و بهبود است.

    با توجه به بکارگیری سیستمهای گوناگون کنترل کیفیت در کشور وعلاقمندی برخی از سازمانهای تولیدی و خدماتی در زمینه برقراری اینگونه سیستمها و دریافت گواهینامه های معتبر کیفی جهت بالا بردن سطح کیفی محصولات، دریافت سهم بیشتری از بازار، جذب و رضایت مشتریان، این موضوع در کشورمان بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. در این بین سیستم تضمین کیفیت استاندارد بین المللی ایزو 9000، بیشترین توجه را به خود اختصاص داده است.

    پژوهش حاضر، به بررسی اثرات استقرار نظام تضمین کیفیت ایزو 9000 بر عملکرد می پردازد. و برای این منظور چهار فرضیه زیر را بررسی می‌نماید.

    1- بین استقرار نظام تضمین کیفیت ایزو 9000 و فرایندهای داخلی شرکت رابطه معناداری وجود دارد.

    2- بین استقرار نظام تضمین کیفیت ایزو 9000 و کاهش هزینه های شرکت رابطه معناداری وجود دارد.

    3- بین استقرار نظام تضمین کیفیت ایزو 9000 و رشد و یادگیری کارکنان شرکت رابطه معناداری وجود دارد.

    4- بین استقرار نظام تضمین کیفیت ایزو 9000 و رضایت مشتریان رابطه معناداری وجود دارد.

    به امید روزی که جمله Madein Iran خود گویای کیفیت محصولات و خدمات کشور عزیزمان ایران باشد «حیدر امیران- 1380-ص 1»

    طرح تحقیق

     

    «همه چیز تغییر می کند، به جز تغییر که ثابت است.»

     

    مقدمه:

    «مشتری مهمترین ناظر بر فعالیت های ماست، او به ما وابسته نیست، ما به او وابسته ایم. مشتری در کار ما یک هدف زودگذر نیست، بلکه مشتری هدف و غایت همه اقدامات ماست. او یک فرد خارجی در سازمان ما محسوب نمی شود، بلکه مشتری جزئی از سازمان ماست. ما به خدمتی که به مشتری ارائه می دهیم، به او لطف نمی کنیم، بلکه او از این طریق، فرصتی برای ادامه کار به ما می دهد و در حق ما لطف و التفات می نماید.»

    «ماهاتما گاندی» (بهرامی رخی- 1378- ص 4)

    تاریخ تمدن بشر، نشان می دهد که دوره های مختلف به اقتضای مجموعه ای پیوسته از شرایط آغاز می شود و عوامل مختلف تشکیل دهنده این شرایط نیز به نوبه خود براساس اصل غیرقابل تغییر «همیشگی بودن تغییر» تغییر می کنند تا جایی که ارتباط بین این عوامل، شرایط جدیدی را به وجود آورد و شرایط جدید، دوره نوینی را آغاز نکند. در بررسی تاریخ طبیعی، متوجه می شویم که اصل انتخاب اصلح، دوران مختلف طبیعی را هدایت کرده و به دوران بعدی رسانده است (مدیریت، شماره 6، ص 9) در تاریخ تمدن، اصلی که تکامل بر مبنای آن صورت گرفته است، «کیفیت» است. بنابراین انگیزه هر اختراع، اکتشاف و پیشرفتی، «کیفیت» است. نیاز به کیفیت به اعماق تاریخ برمی گردد و پرداختن به کیفیت، بحث جدیدی نیست. بحث جدید، ابزار تحقق کیفیت و سیاست های مدیریت کیفیت می باشد و با سیاستگذاری و مدیریت مناسب، می توان بر تغییرات ناشی از تکنولوژی، اقتصاد و نیروهای اجتماعی غلبه کرد.

    در مدیریت امروز، باید امکان برگشت محصول توسط مشتری، نارضایتی مشتری، دوباره کاری و مسائلی از این قبیل، از بین برود.

    امروزه در صحنه بین المللی،‌ دیگر کیفیت، سیاستگذاری مدیران برای حفظ موقعیت رقابتی نیست، بلکه یک اصل برای زنده ماندن و بقاست.

    رمز موفقیت در مسیر بهبود کیفیت، اعتقاد مدیران ارشد به این مسیر بی انتها و تهیه سیاستها و برنامه های مشخص و معین کوتاه مدت و بلند مدت است.

    یک ملت باید با کیفیت بهتر محصولات و خدماتش، کیفیت بهتر زندگیش را به جهانیان نشان دهد. در فرهنگ ما، تمیزی، زیبایی، بوی خوش، درستکاری، عدل و انصاف، همه و همه توصیه شده است. مصداق عملی این اعتقادات باید در کیفیت بهتر محصولات و خدمات تجلی گردیده و با بهبود مستمر، ارتقاء یابد.

    پس شرکت باید طوری سازماندهی گردد که عوامل فنی، اداری و انسانی که بر کیفیت محصول و خدمات آن، اثر می گذارند، تحت کنترل قرار گیرند. لازمه این امر ایجاد و اجرای یک نظام مدیریت است که حول محور کیفیت بوده و متکی بر مشارکت تمامی اعضای سازمان و با هدف موفقیت درازمدت از طریق جلب رضایت مشتری و سود رساندن به شرکت، اعضای سازمان و جامعه باشد، به بیان دیگر، آنچه که تحت عنوان نظام مدیریت کیفیت و یا تضمین کیفیت برای سازمانها و شرکتها شناخته شده است.

    یکی از این نظامهای تضمین کیفیت که در کشور ما هم مورد توجه زیادی قرار گرفته، استاندارد های بین المللی ایزو 9000 است که با استقرار آن و اجرای الزامات و دستورالعملهای آن، می توان کیفیت محصولات و خدمات یک شرکت را تضمین نمود. براساس الزامات این استانداردها، اشتباهات و خطاها، نه تنها باید با اقدامات اصلاحی، اصلاح گردد، بلکه باید با انجام اقدامات پیشگیرانه از همان ابتدا از بروز آنها جلوگیری کرد. (بند 4-5 از ایزو 9001 نسخه 2000).

    این استانداردها به سازمانها و شرکت ها کمک می کند تا فعالیتها را به طور اثربخش و با کارآیی بالا انجام دهند تا دارای ساختار کارآمد و ثمربخش شوند و به مشتریان این اطمینان و تضمین داده شود که کیفیت موردنظر آنان براساس خواسته های بیان شده و تلویحی آن تحقق یافته و ارتقاء می یابد. از مزایای دیگر این استانداردها، بهبود طراحی و کیفیت محصولات، کاهش ضایعات و دوبار کاریها. ایجاد روابط انسانی و ارتقاء زندگی کاری و افزایش بهره وری و بالاخره اعتبار شرکت در سطح ملی و بین المللی است. (گل واجویی – 80- 1379- صص 5-4)

    در این راستا،‌ پژوهش حاضر به بررسی اثرات استقرار نظام تضمین کیفیت ایزو 9000 بر عملکرد شرکت توزیع نیروی برق جنوب غرب تهران می پردازد. در مورد اثرات استقرار این نظام در شرکتهای تولیدی، تحقیقات زیادی صورت پذیرفته و به نتایج مثبتی رسیده اند ولی در مورد شرکتهای خدماتی، این امر کمتر صورت پذیرفته است، لذا پژوهشگر، با انجام این پژوهش، در نظر دارد اثرات استقرار نظام تضمین کیفیت ایزو 9000 را در یک شرکت خدماتی بررسی نماید و نتیجه گیری کند که آیا با وجود مشکلاتی که در سر راه اجرای ایزو 9000 وجود دارد و همچنین مشکلاتی که این نظام در بدو استقرار برای کارکنان شرکت ایجاد می کند. باز هم استقرار این نظام مقرون به صرفه می باشد؟

     

    بیان مسأله

    استقرار سیستم مدیریت کیفیت، مبتنی بر استانداردهای جهانی، یکی از مهمترین مسائل امروز کشور است. اما این مفهوم همانند سایر زمینه های علوم مدیریتی از غرب گرفته شده است. آنان تحولات مدیریت را به صورت تکاملی تدریجی پشت سر گذاشته اند و اکنون پارادایم کیفیت را تجربه می کنند و بالطبع، با تجربه اندوزیهای خود به تمام جنبه ها همزمان توجه می کنند. (طاهره مشهدی علی اکبر- 1378- ص 3)

    پس اگر سازمانها، این سیستمها را به کار می برند باید با توجه به نوع فعالیت سازمان تغییراتی را نه در ماهیت آن بلکه در اجزا و الزامات آنها ایجاد کنند.

  • فهرست و منابع پایان نامه اثرات استقرار نظام تضمین کیفیت ایزو 9000 بر عملکرد شرکت توزیع نیروی برق جنوب غرب تهران

    فهرست:

    فصل اول

    مقدمه .................................................................................................................... 2

    1-1- بیان مساله ................................................................................................. 4

    1-2- اهمیت و ضرورت موضوع تحقیق ............................................................. 6

    1-3- اهداف تحقیق .............................................................................................. 7

    1-4- فرضیه های تحقیق .................................................................................... 9

    1-5- تعریف عملیاتی متغیرهای تحقیق ............................................................... 9

    1-6- روش تحقیق ............................................................................................... 12

    1-7- ابزارها و روش گردآوری اطلاعات .......................................................... 12

    1-8- جامعه آماری ............................................................................................. 13

    1-9- نمونه آماری .............................................................................................. 13

    1-10- قلمرو موضوعی ...................................................................................... 13

    1-11- قلمرو مکانی ............................................................................................ 13

    1-12- قلمرو زمانی ............................................................................................ 14

    1-13- تعریف واژگان و مفاهیم ......................................................................... 14

    فهرست منابع فصل اول ....................................................................................... 15

     

    فصل دوم

    مقدمه .................................................................................................................... 18

    بخش اول : ایزو 9000......................................................................................... 20

    2-1- کیفیت ......................................................................................................... 21

    2-1-1- تعریف کیفیت از نظر استاندارد ایزو .................................................... 21

    2-1-2- تعریف کیفیت از نظر تعدادی از محققان ............................................... 23

    2-1-3- عوامل اساسی مؤثر بر کیفیت ............................................................... 23

    2-1-4- رابطه بین مفاهیم کیفیت ........................................................................ 25

    2-1-5- متفکران کیفیت ...................................................................................... 26

    2-1-5-1- ادوارد مینگ ..................................................................................... 27

    2-1-5-2- جوزف جولان ( نظریه بهبود کیفیت) ................................................ 28

    2-1-5-3- آرماندفیگنباوم ( نظریه مسؤولیت همگانی در برابر کیفیت ) ............ 28

    2-1-5-4- فیلیپ کرازبی ( نگرش ساختار گونه به موقعیت مدیریت جامع) ...... 29

    2-2- تاریخچه سری استانداردهای ایزو 9000.................................................. 30

    2-3- مقایسه ساختار ویرایشهای 1994 و2000............................................... 35

    2-4- درک استاندارد بین المللی تضمین کیفیت ایزو 9000................................ 36

    2-5- تشریح الزامات استاندارد ISO 9001:2000..................................................... 38

    2-5-1- سیستم مدیریت کیفیت ........................................................................... 38

    2-5-1-1- نیازمندیهای عمومی ......................................................................... 38

    2-5-1-2- نیازمندیهای مستندسازی.................................................................. 39

    2-5-2- مسئوولیت مدیریت ................................................................................ 39

    2-5-3- شکل دهی محصول ............................................................................... 40

    2-5-4- اندازه گیی تحلیل و بهبود ...................................................................... 41

    2-5-5- مدیریت منابع ........................................................................................ 41

    2-6- روش اجرای ایزو 9000............................................................................ 42

    2-6-1- تصمیم و مدیریت .................................................................................. 43

    2-6-2- خط مشی کیفیت .................................................................................... 44

    2-6-3- انتخاب استاندارد .................................................................................. 44

    2-6-4- انتخاب محدوده ..................................................................................... 44

    2-6-5- طرحریزی پروژه .................................................................................. 44

    2-6-6- تجزیه وتحلیل شرکت ............................................................................ 45

    2-6-7- ارزشیابی مقدماتی ................................................................................ 45

    2-6-8- ایجاد ارتباط و انتخاب ممیز .................................................................. 45

    2-6-9- تهیه روشهای اجرایی............................................................................. 45

    2-6-10- انتخاب و آموزش ممیزان داخلی......................................................... 46

    2-6-11- مستندسازی......................................................................................... 46

    2-6-12- استقرار سیستم................................................................................... 46

    2-6-13- ممیزی برای گواهینامه........................................................................ 47

    2-6-14- بازاریابی ............................................................................................. 47

    2-7- انواع ممیزی در سری‌ استانداردهای ایزو 9000...................................... 47

    2-8- ممیزی داخلی کیفیت .................................................................................. 48

    2-8-1- چهار اصل برای کارآیی ؟؟؟ داخلی کیفیت............................................. 48

    2-9- نقش آموزش در اجرا و نگهداری ایزو 9000........................................... 50

    2-10- متن کامل استاندارد ISO 9001:2000........................................................... 52

    2-10-1- سیستم مدیریت کیفیت ........................................................................ 52

    2-10-1-1- نیازمندیهای عمومی........................................................................ 52

    2-10-1-1- نیازمندیهای مستند سازی ............................................................. 53

    2-10-2- مسئولیت مدیریت ................................................................................ 55

    2-10-2-1- تعهد مدیریت .................................................................................. 55

    2-10-2-2- تمرکز بر روی مشتری .................................................................. 55

    2-10-2-3- خط مشی کیفیت ............................................................................. 56

    2-10-2-4- طرحریزی ...................................................................................... 56

    2-10-2-5- مسؤولیت ، اختیار و ارتباطات ....................................................... 57

    2-10-2-6- بازنگری مدیریت ............................................................................ 58

    2-10-3- مدیریت منابع ...................................................................................... 59

    2-10-3-1- تأمین منابع .................................................................................... 59

    2-10-3-2- منابع انسانی .................................................................................. 59

    2-10-3-3- زیرساختها ..................................................................................... 60

    2-10-3-4- شکل دهی محصول ....................................................................... 60

    2-10-4- شکل دهی محصول ............................................................................ 60

    2-10-4-1- برنامه ریزی شکل دهی محصول .................................................. 60

    2-10-4-2- فرایندهای مرتبط با مشتری .......................................................... 61

    2-10-4-3- طراحی و توسعه ............................................................................ 63

    2-10-4-4- خرید .............................................................................................. 65

    2-10-4-5- تدارک تولید و خدمات ................................................................... 66

    2-10-4-6- کنترل تجهیزات پایش و اندازه گیری ............................................. 69

    2-10-5- اندازه گیری، تجزیه و تحلیل و بهبود ................................................. 70

    2-10-5-1- کلیات .............................................................................................. 70

    2-10-5-2- پایش و اندازه گیری ...................................................................... 70

    2-10-5-3- کنترل محصول نامنطبق ................................................................. 72

    2-10-5-4- تجزیه و تحلیل داده ها ................................................................... 73

    2-10-5-5- بهبود .............................................................................................. 73

    2-11- تأثیر ایزو 9000 بربهبود فرایندهای سازمان ........................................ 75

    2-11-1- مستندسازی فرایندهای موثر بر کیفیت .............................................. 75        

    2-11-2- حفظ سوابق و اطلاعات ...................................................................... 75

    2-11-3- بهسازی مستمر .................................................................................. 76

    2-12- مشکلات اجرایی دریافت گواهینامه ایزو 9000....................................... 77

    2-12-1- تهیه رویه ها و مستندسازی .............................................................. 77

    2-12-2- عدم پشتیبانی مدیریت ......................................................................... 77

    2-12-3- عدم رویه ها ....................................................................................... 78

    2-12-4- مقاومت کارکنان ................................................................................. 78

    2-12-5- برداشتهای متضاد .............................................................................. 78

    2-12-6- آموزش ............................................................................................... 79

    2-12-7- محدودیت و فشار زمان ..................................................................... 79

    2-12-8- فقدان اطلاعات .................................................................................... 79

    2-12-9- سیاستهای قدیمی شرکت .................................................................... 80

    2-12-10- اجرای اقدامات اصلاحی .................................................................. 80

    2-12-11- کالببراسیون ..................................................................................... 80

    2-12-12- فرایند تصویب مدارک وهزینه های تهیه مدارک .............................. 81

    2-13- هدف از استقرار نظام تضمین کیفیت ایزو 9000.................................... 82

    2-14- فواید و مزایای استقرار نظام تضمین کیفیت ایزو 9000......................... 84

    2-14-1- کاهش منابع و زمان صرف شده ....................................................... 84

    2-14-2- صرفه جویی اقتصادی در تولید ......................................................... 84

    2-14-3- حداقل نمودن ضرر و زیانهای آتی .................................................... 84

    2-14-4- تقلیل هزینه های خدمات پس از فروش .............................................. 84

    2-14-5- سهم بازار .......................................................................................... 84

    2-14-6- فشار زمانی ........................................................................................ 85

    2-14-7- دوروی یک سکه ................................................................................. 85

    2-14-8- افزایش سطح کیفی ............................................................................. 85

    2-14-9- مزیت صادرات ................................................................................... 85

    2-15- معایب سیستم تضمین کیفیت ایزو 9000................................................ 86

    2-15-1- هزینه های اجرای ایزو 9000............................................................. 86

    2-15-2- بروکراسی .......................................................................................... 87

    2-15-3- سلب ابتکار ......................................................................................... 87

    2-16- نقش دولتها و استانداردهای ایزو 9000................................................. 87

    بخش دوم : عملکرد و ارزیابی عملکرد ................................................................ 88

    2-1- تعریف عملکرد ........................................................................................... 89

    2-2- سطوح تجزیه و تحلیل عملکرد ................................................................... 90

    2-3- تعاریف ارزشیابی ...................................................................................... 90

    2-3-1- معیارهای ارزشیابی عملکرد ................................................................. 90

    2-4- سیر تکامل مدل امتیازات متوازن .............................................................. 92

    2-5- سنجش متوازن عملکرد شرکت ................................................................. 94

    2-5-1- چارچوب BSC......................................................................................... 95

    2-5-1-1- جنبه مالی ......................................................................................... 97

    2-5-1-2- جنبه مشتری .................................................................................... 97

    2-5-1-3- جنبه فرایندهای داخلی ...................................................................... 98

    2-5-1-4- جنبه آموزش و رشد ........................................................................ 99

    2-5-2- نقش و کارکرد BSC................................................................................ 99

    2-6- مفاهیم عمده در BSC................................................................................... 100

    2-6-1- عملکرد در سطح واحد تجاری .............................................................. 100

    2-6-2- رابطه های علت ومعلولی ...................................................................... 100

    2-6-3- اندازه های مالی و غیر مالی ................................................................. 101

    2-6-4- اعلام استراتژیهای بنگاه به کارکنان ..................................................... 101

    2-7- BSC در دیدگاه نیروی انسانی .................................................................... 102

    2-8- تعیین اهداف BSC به عنوان یک تصمیم مشترک ........................................ 102

    2-9- روش شناسی BSC...................................................................................... 104

    2-10- کارت امتیازی شاخص عملکرد کلیدی .................................................... 105

    2-11- معیارهای متوازن، چرا آنرا به کار می بریم ........................................... 105

    2-12- قدمهای بعدی در معیارهای متوازن ....................................................... 106

    2-13- ارزشیابی مالی سنتی در مقابل BSC......................................................... 107

    2-14- مزایای مدل کارت امتیازی متوازن ......................................................... 109

    2-15- معایب مدل کارت امتیازی متوازن .......................................................... 109

    2-16- تفاوت مدل کارت امتیازی متوازن در شرکتهای دولتی و خصوصی ..... 110

    بخش سوم : پیشینه تحقیق ................................................................................... 111

    2-1- رابطه بین ایزو 9000 و عملکرد ............................................................... 112

    2-2- پیشینه تحقیق ............................................................................................. 113

    فهرست منابع فارسی ........................................................................................... 116

    فهرست منابع خارجی ........................................................................................... 119

     

    فصل سوم

    مقدمه .................................................................................................................... 122

    3-1- روش تحقیق ............................................................................................... 122

    3-2- روش گردآوری اطلاعات .......................................................................... 123

    3-3- تحلیل آماری و روشهای تجزیه و تحلیل اطلاعات ..................................... 124

    3-4- مقیاس ........................................................................................................ 124

    3-5- تعیین اعتبار پرسشنامه .............................................................................. 126

    3-6- تعیین روایی پرسشنامه ............................................................................. 127

    3-7- فرضیه های تحقیق .................................................................................... 127

    3-8- محدودیتهای تحقیق .................................................................................... 129

    فهرست منابع فصل سوم ..................................................................................... 130

     

    فصل چهارم

    4-1- رده مدیریتی جامعه کارشناسان ............................................................... 132

    4-1-1- رتبه بندی از نظر رده مدیریتی ............................................................. 132

    4-1-2- نمودار توزیع فراوانی رده مدیریتی ...................................................... 132

    4-2- تحصیلات کارشناسان ............................................................................... 133

    4-2-1- رتبه بندی از نظر تحصیلات ................................................................. 133

    4-2-2- نمودار توزیع فراوانی تحصیلات .......................................................... 133

    4-3- رشته تحصیلی کارشناسان ....................................................................... 134

    4-3-1- رتبه بندی رشته تحصیلی ..................................................................... 134

    4-3-2- نمودار توزیع فراوانی رشته تحصیلی ................................................... 134

    4-4- سابقه کار در شرکت ................................................................................. 135

    4-4-1- رتبه بندی سابقه کار در شرکت ........................................................... 135

    4-4-2- نمودار توزیع فراوانی سابقه کار در شرکت ........................................ 135

    4-5- تعداد ساعات دوره توجیهی ایزو 9000..................................................... 136

    4-5-1- رتبه بندی تعداد ساعات دوره توجیهی ایزو 9000............................... 136

    4-5-2- نمودار توزیع فراوانی تعداد ساعات دوره توجیهی ایزو 9000............ 137

    4-6- میزان تحصیلات مشترکین ........................................................................ 138

    1-4-6- رتبه بندی میزان تحصیلات مشترکین ................................................... 138

    2-4-6- نمودار توزیع فراوانی میزان تحصیلات مشترکین ................................ 138

    4-7- بررسی فرضیه های تحقیق ....................................................................... 139

     

    منبع:

     

    استیفن. پی. رابینز، «مبانی رفتار سازمانی»، ترجمه قاسم کبیری، بهار 76.

    عبدالرضا گل واجویی «پایان نامه نقش نظامهای کیفیت بر مبنای استانداردهای بین المللی ایزو 9000 و کیو. اس 9000 (Q.S) در بهبود مستمر شرکتهای تامین کننده قطعات خودرو»‌، استاد راهنما: دکتر جعفرنژاد، استاد مشاور: دکتر صارمی،‌ استاد ناظر: دکتر مهرگان، سال 80-1379.

    طاهره مشهدی علی اکبر، «پایان نامه بررسی تاثیرات روشهای بهبود کیفیت بر رفتار کارکنان در شرکت های تحت پوشش سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران»، استاد راهنما: دکتر فقیهی، استاد مشاور: دکتر زاهدی، استاد داور: رضا واعظی، سال 1378.

    موسی الرضا بهرامی رخی، «پایان نامه بررسی اثرات استقرار سیستم تضمین کیفیت براساس استانداردهای بین المللی ایزو 9000 در بینالود»، راهنما: دکتر سلمانی، مشاور: دکتر فرهنگی، ناظر: دکتر مهرگان، سال 1378.

    دکتر مهدی غضنفری حامی حنانی، «ارزیابی عملکرد و سنجش متوازن آن، مجله مدیریت، شماره 64-63، سال 81.

    مهراندخت نظام شهیدی، «روش تحقیق»، جزوه درسی، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، نیمسال دوم 77-1376.

    هومن حیدرعلی، «شناخت روش علمی در علوم رفتاری»، چاپ اول، تهران، نشر دیبا، سال 1373.

    میزگرد ایزو 9000، «اصلاح مدیریت یا توسعه استاندارد»، مدیریت، شماره 6.

    1- Kaplan , RS & Northon, D. P. 1996, “ The balanced scorecard” , Harward Bassines school , Boston , MA.

    پتراتسلند، «روشهای تجربی تحقیق اجتماعی»، ترجمه بیژن کاظم زاده، انتشارات آستان قدس رضوی، تهران، 1371.

    جان بست، «روشهای تحقیق در علوم رفتاری»، ترجمه شریفی و طالقانی، چاپ سوم، تهران، انتشارات رشد، سال 1381.

    حیدرعلی هومن، «شناخت روش علمی در علوم رفتاری»، انتشارات دیبا، چاپ یکم، تهران، 1373.

    عادل آذر، «تبیین آماری فرضیات در پژوهشهای مدیریتی و رفتاری»، مجله دانش مدیریت، شماره 76.

    ابرهارمون، «دورنمای جهانی ایزو9000» نشریه آموزش هماهنگ، شماره56، آذر1374.

    احمد روستا، داور ونوس، عبدالحمید ابراهیمی، «مدیریت بازاریابی» انتشارات قسمت تهران، 1376، چاپ دوم.

    احمد گودرزی «سنجش کارایی عملکرد» مجله مدیریت، شماره 94-93، سال83

    اصغر زمردیان، «مدیریت کیفیت جامع، مفاهیم، اصول، فنون و روشهای اجرایی»، مؤسسه مطالعات و برنامه‌ریزی آموزشی، تهران، 1373، چاپ اول.

    آلبریش و سینگل «مدل اجرای استقرار نظامهای کیفیت براساس استانداردهای ایزو9000» ترجمه محمد ممقانیان، انتشارات سازمان مدیریت صنعتی، 1375.

    امیرحسین فائرنژاد «ایزو9000 در سال2001 میلادی»استاندارد شماره95، اردبیهشت78.

    بهرام جاوداری ممقانی، استانداردهای ایزو9000 و تکنیکهای نوین مدیریت کیفیت»، موسسه تحقیقات و آموزش مدیریت (وابسته به وزارت نیرو)1376، چاپ اول

    جیمزجی پترسون، ایزو9000 استانداردهای جهانی کیفیت»، ترجمه حسین ظهوریان، موسسه خدمات فرهنگی رسا، تهران، 1376، چاپ دوم

    چان پایک و ریجارد بارنز، «مدیریت کیفی جامع در عمل»، ترجمه دکتر محمدحسین سلیمی، تهران. تابستان77، چاپ اول.

    حسین اصغریان، «سمینار آشنایی ایزو9000» موسسه مطالعات و برنامه‌ریزی آموزشی، 1375

    حسین ظهوریان، مفاهیم بنیادین در ایزو9000، انتشارات سال75.

    حیدر امیران، «استقرار استانداردهای ایزو9000 «استانداردهای کالاهای ایرانی»، شماره 49، مهر74.

    حیدر امیران، «راهنمای ممیزی نظامهای تضمین کیفیت «جلد اول، سری انتشارات شرکت مشاورین کیفیت ساز، سال 1374.

    حیدر امیران، «ایزو9000 و ارتباط با مدیریت کیفیت جامع»، مدیریت، شماره16.

    حیدر امیران، «مجموعه ایزو9000، جلد اول راهمای ممیزی نظامهای تضمین کیفیت» پاییز76، چاپ سوم.

    حیدر امیران، «دوره آشنایی با ویرایش سال2000، استانداردهای ایزو9000» شرکت مشاورین کیفیت ساز، 1380.

    حیدر امیران، «مجموعه ISIR، ISO 9000» جلد سوم مستند سازی روشهای اجرایی، چاپ اول، 1375.

    دکتر داوود سلمانی، «جزوه درسی کیفیت»، دانشکده مدیریت تهران، 1378.

    رضا مهربان، «مدیریت کیفیت جامع (روش اجرایی پیاده سازی مدیریت کیفیت جامع) نشرالبرز، تهران، 1376.

    سید محمدصفایی، «و این بار معایب اجرای استانداردهای سری ایزو9000، مجله جنگ صنعت. شماره30، 1374

    دکتر سیدمهدی الوانی، میرعلی سید نقوی، «مدل امتیازات متوازن: الگویی برای سنجش عملکرد در بخش دولتی»، مطالعات مدیریت، شماره 37و 38، 1380 صص8-7

    طاهره مشهید علی‌اکبر، «پایان نامه بررسی تأثیر روشهای بهبود کیفیت بر رفتار کارکنان در شرکت‌های تحت پوشش سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران،» استاد راهنما: ابوالحسن فقیهی، مشاوره: دکتر زاهدی، داور: رضا و اعظی، 1378.

    عبدالرضا گل واجویی، «پایان نامه نقش نظامهای کیفیت برمبنای استانداردهای بین‌المللی ایزو9000 وQS9000 در بهبود مستمر شرکتهای تامین کننده قطعات خودرو»، راهنما: جعفر نژاد، مشاور صارمی، ناظر: مهرگان، سال80-79

    دکتر علی رضائیان، «مدیریت رفتار سازمانی»، انتشارات دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، آذر 74، چاپ سوم

    علیرضا لاری، «آنچه در مورد ایزو نخوانده‌اید» انتشارات سایه‌نما، 1376، چاپ اول.

    دکتر غلامرضا خاکی، «روش تحقیق بارویکردی به پایان نامه‌نویسی»، مرکز تحقیقات علیم کشور با همکاری کانون فرهنگی انتشاراتی درایت، تهران، 1376، چاپ اول.

    فرهاد شهبازی، «پایان نامه ارزیابی استانداردهای ایزو9000 در افزایش کیفیت محصولات/ خدمات در مؤسسات صنعتی/ بازرگانی»، راهنما: داود سلمانی، مشاور: محمود فیروزیان، ناظر: جعفر نژاد، سال78-77.

    محسن ریامی، «مقاله مدیریت کیفیت» صنعت آذرآب، شماره 30، 1373.

    محمود حاجی شریف، «مدیریت کیفیت فراگیر»، مرکز آموزش مجتمع صنعتی سیمان آبیک، 1376، چاپ دوم.

    مرتضی صفایی، «اطلاعاتی در مورد سازمان بین‌المللی استاندارد»، نشریه آموزش هماهنگ، شماره 51، خرداد1374.

    موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، «جزوه استاندارد ایران ایزو9001، دی 1374. چاپ اول

    مؤسسه استاندارد تحقیقات صنعتی ایران، «استاندارد ایران- ایزو8402 «سال1374.

    موسی الرضا بهرامی رخی، پایان نامه بررسی اثرات استقرار سیستم تضمین کیفیت براساس استانداردهای بین‌المللی ایزو9000 در بینالود، راهنما: سلمانی، مشاور: فرهنگی، ناظر: مهرگان،1378 بهار78، چاپ اول.

    دکتر مهدی غضنفری و حامی حنانی، «ارزیابی عملکرد و سنجش متوازن آن» مجله مدیریت، شماره 64-63، سال81.

    نشریه حسابرس. شماره21، پاییز1382.

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت