پایان نامه بررسی ارتباط بین توانایی مدیریت و کیفیت سود

تعداد صفحات: 112 فرمت فایل: word کد فایل: 1000333
سال: 1392 مقطع: کارشناسی دسته بندی: پایان نامه مدیریت
قیمت قدیم:۱۷,۸۰۰ تومان
قیمت: ۱۵,۷۰۰ تومان
دانلود فایل
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه بررسی ارتباط بین توانایی مدیریت و کیفیت سود

    بررسی ارتباط بین توانایی مدیریت و کیفیت سود

    چکیده

    هدف از انجام این پژوهش بررسی ارتباط بین توانایی مدیریت و کیفیت سود  می باشد. جامعه آماری  پژوهش حاضر را اطلاعات مالی شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران تشکیل میدهد. نمونه نهایی متشکل از 99 شرکت طی دوره زمانی 1386-1390 می باشد که به روش حذف سیستماتیک انتخاب گردیده است.جهت گیری تحقیق حاضر از نظر نوع «کاربردی» و از نظر اجرایی «توصیفی» است. با استفاده از روش کتابخانه ای اطلاعات مورد نیاز استخراج گردیده اند. برای آزمون فرضیه پژوهش نیز از رگرسیون خطی چند متغیره و نرم افزارهای Excel و 20SPSS  استفاده شده است. برای ارزیابی توانایی مدیریت از مدل دمرجین و همکاران (2012)و برای ارزیابی کیفیت سود از مدل تعدیل شده جونز(2012) استفاده گردیده است.یافته های پژوهش چنین نشان می دهد که بین توانایی مدیریت وکیفیت سود رابطه مستقیم معناداری وجود دارد. یعنی هرچه توانایی مدیریت در استفاده بهینه از منابع شرکت بیشتر باشد ، بخش نقدی سود بیشتر خواهد بود و بالعکس.

    1مقدمه

    کیفیت سود موضوعی است که به خصوص بعد از رسوایی های مالی اخیر مورد توجه بسیاری قرار گرفته است . اختیار عمل مدیران در استفاده  از اصول تحقق و تطابق و استفاده از برآورد و پیش بینی از جمله عواملی است که کیفیت سود را تحت تاثیر قرار میدهد.از یک طرف به دلیل آگاهی بیشتر آنها از شرکت ، انتظار میرود به گونه ای اطلاعات تهیه و ارائه شود که وضعیت شرکت را به بهترین نحو منعکس کند. از طرف دیگر ممکن است بنا به دلائلی نظیر ابقا در شرکت ، دریافت پاداش و سایر عوامل ، مدیر خواسته یا ناخواسته وضعیت شرکت را مطلوب جلوه دهد. لذا ابتدا ارزیابی توانایی مدیران  یعنی استفاده بهینه از منابع شرکت در جهت ایجاد سود نقدی عامل مهمی در ارزیابی یک شرکت میباشد . بنابراین ما در این تحقیق به مطالعه ارتباط بین توانایی مدیریت و کیفیت سود خواهیم پرداخت. 

    1-2 بیان مسأله

    امروزه سود حسابداری و اجزای آن از جمله اطلاعات مهمی محسوب میشود که در هنگام تصمیم گیری توسط افراد در نظر گرفته می شود . محاسبه سود خالص بنگاه اقتصادی متاثر از روش ها و برآوردهای حسابداری است، بدین لحاظ امکان دستکاری سود توسط مدیریت وجود دارد.

    سود حسابداری بر مبنای ارقام تعهدی محاسبه و شناسایی میشود. بر اساس رویکرد تعهدی در صورت تحقق درآمدها و وقوع هزینه ها میتوان سود را گزارش کرد. از آنجا که در مبنای تعهدی لزوماّّ  شناسایی درآمدها و هزینه ها همراه با دریافت و پرداخت وجه نبوده، در محاسبه سود نیز از پیش بینی ها و برآوردها استفاده میشود، بنابراین باید به این نکته توجه کرد که به این رقم در هنگام اخذ تصمیم تا چه میزان می توان اطمینان کرد.

    از آنجائیکه توانایی مدیریت استفاده بهینه از منابع موجود در شرکت می باشد، مدیران علاقه مند به حفظ رشد سود هستند زیرا پاداش آنها اغلب وابسته به سود شرکت متبوع است. سهامداران که مهم ترین گروه استفاده کنندگان از صورتهای مالی هستند منافع خود را در اطلاعات سود جستجو میکند.  لذا مساله اصلی در این تحقیق بررسی توانایی مدیریت و کیفیت سود میباشد و اینکه چه ارتباطی بین توانایی مدیریت و کیفیت سود وجود دارد.

     

    1-3 اهمیت و ضرورت تحقیق

    توسعه سرمایه گذاری از یک سو ، موجب جذب سرمایه های مردم وهدایت آنها به بخشهای مولد اقتصادی شده و از سوی دیگر ، با توجه به جهت گیری سرمایه گذاران ، سرمایه گذاری ها به سمت صنایعی هدایت خواهد شد که از سود بیشتر یا ریسک کمتر برخوردار است. که این امر در نهایت سبب تخصیص بهینه منابع خواهد شد .

    اختیار عمل مدیران در استفاده از اصول تحقق و تطابق و استفاده از برآورد و پیش بینی از جمله عواملی است که کیفیت سود را تحت تاثیر قرار میدهد. از طرف دیگر ممکن است بنا به دلایلی نظیر ابقا در شرکت ، دریافت پاداش و سایر عوامل ، مدیر خواسته یا نا خواسته وضعیت شرکت را مطلوب جلوه دهد . بنابراین کیفیت سود شرکتها تحت مبانی گزارشگری و صلاحدید مدیران قرار میگیرد، لذا ارزیابی کیفیت سود ارائه شده از این حیث مورد اهمیت بوده و خواهد بود.

    از نظر استفاده کنندگان نیز نتایج این تحقیق می تواند برای ارزیابی توانایی مدیران (استفاده کارآمد از منابع) و تاثیر این توانایی بر کیفیت سود (نقدی بودن) آن بسیار با اهمیت باشد.

    1-4 اهداف تحقیق

    1-4-1 هدف اصلی

    تعیین ارتباط بین توانایی مدیریت و کیفیت سود.

    1-4-2 هدف کاربردی

    فراهم کردن شواهدی برای ارزیابی توانایی مدیریت در شرکتها ومعیاری برای سرمایه گذاری در شرکت ها باشد .

    1-5 مروری بر ادبیات و مبانی نظری

    یکی از محصولات اساسی سیستم حسابداری ، صورت سود و زیان است. این صورت مالی حاوی عنصر کلید مالی یعنی سود خالص می باشد و انتظار می رود سود خالص عملکرد یک واحد اقتصادی را برای یک دوره مالی نشان دهد و یکی از اقلامی است که مورد توجه طیف وسیعی از استفاده کنندگان صورتهای مالی قرار میگیرد.

    حسابداران برای تعریف سود معمولاً به دو مفهوم اقتصادی که بر مشاهدات دنیای واقعی مبتنی است، به عنوان نقطه شروع منطقی استناد می کنند. این دو مفهوم اقتصادی عبارتند از: تغییر در رفاه و حداکثر کردن سود تحت شرایط مشخص ساختار بازار، تقاضا و بهای تمام شده عوامل تولید، این مفاهیم بطور ضمنی در تعریف هیئت استانداردهای حسابداری مالی به شرح زیر نیز ملحوظ شده است:«سود جامع عبارتست از تغییر در حقوق صاحبان سرمایه واحد انتفاعی طی یک دوره...»(ظریف فرد، 1383).

    «آزمون موفقیت (یا شکست) عملیات یک واحد انتفاعی نیز میزان فزونی وجوه نقد دریافتی (یا کسری آن) نسبت به وجوه نقد مصرف شده (سرمایه گذاری شده) در بلند مدت می باشد.»(ظریف فرد ، 1383).

    بخش اول تعریف بالا بر مفهوم حفظ سرمایه و بخش دوم آن بر مفهوم حداکثر کردن سود مبتنی می باشد. اگرچه اقتصاددانان برای بهبود مفاهیم بالا و انطباق آن با مشاهدات دنیای واقعی کوشش کرده اند اما در حل مسایل مربوط به اندازه گیری آن موفقیت چندانی نداشته اند. در نتیجه، حسابداران برای اندازه گیری سود قواعد دقیقی را بکار گرفته و به موضوع نزدیکی آن به مفاهیم اقتصادی نیز توجه چندانی نکرده اند.در فرآیند اندازه گیری سود از سیستم تعهدی استفاده میشود.بدین ترتیب که اقلام تعهدی شناخت جریان نقد را طی دوره تعدیل میکنند تا ارقام تعدیل شده ، عملکرد اقتصادی را بهتر اندازه بگیرند. مثلا ثبت یک حساب دریافتنی، شناخت جریان نقد آتی را در سود سرعت میبخشد وشناسایی سود حسابداری را با منافع اقتصادی حاصل از فروش همزمان میسازد. هدف اولیه از گزارش سود، تامین و ارائه اطلاعات مفید برای کسانی که بیشترین علاقه را به گزارشهای مالی دارند.یکی از هدف های اساسی که با اهمیت ترین هدف از دیدگاه تمامی استفاده کنندگان گزارشهای مالی محسوب می شود، اینجا تمایز بین سرمایه گذاری و سود (منابع و جریانها) به عنوان بخشی از فرآیند توصیفی حسابداری است(شباهنگ، 1381).هدف های مشخص گزارش سود شامل موارد زیر است:

    1-استفاده از سود به عنوان معیاری برای اندازه گیری کارایی مدیریت.

    2-استفاده از مبالغ تاریخی سود برای پیش بینی آینده واحد انتفاعی و توزیع آتی سود سهام

    3-استفاده از سود به عنوان معیاری برای اندازه گیری دستاوردها و همچنین نشانه ای از تصمیمات آتی مدیریت

    سایر هدف ها شامل استفاده از سود به عنوان مبنایی برای تشخیص مالیات، بررسی قیمت محصولات واحدهایی که مشمول قیمت گذاری می باشند و بالاخره ارزیابی تخصیص منابع توسط اقتصاددانان می باشد (همان منبع).

    نتایج تحقیق صورت گرفته توسط مدرس و عباس زاده (1387)در زمینه بررسی تحلیلی تاثیر توانایی پیش بینی اعضای تعهدی و جریان های نقدی بر کیفیت سود پیش بینی شده نشان داد عملکرد سودها با قابلیت پیش بینی اجزای سود و استمرار آنها رابطه مثبت دارد. به بیان دیگر آن اجزای سود که از استمرار بیشتری برخوردارند یا به تعبیر دیگر از کیفیت بالاتری برخوردارند ، می توانند سودها را به نحو مناسبتری پیش بینی کنند. همچنین مشخص گردید تاثیر جزء نقدی در مدل های پیش بینی از اقلام تعهدی بیشتر است.

    در تحقیق انجام شده توسط قائمی و همکاران (1387) در زمینه کیفیت سود به بازده سهام شرکت ها ، نتایج نشان داده که بازده سهام شرکت ها تحت تاثیر میزان اقلام تعهدی و اجزای مربوط به آن قرار می گیرد . به عبارت دیگر بین بازده شرکت هایی که اقلام تعهدی آنها به کمترین و بیشترین میزان گزارش می شود ، اختلاف معنی داری وجود دارد. نمونه مورد بررسی شامل 136 شرکت در طی دوره زمانی 1384-1377 است .

    در تحقیق مشایخ و اسماعیلی (1385) در زمینه بررسی رابطه بین کیفیت سود و برخی از جنبه های اصول راهبری در شرکت های پذیرفته شده در بورس تهران ، نتیج نشان داد که در سطح اطمینان 95 درصد، بین کیفیت سود و درصد مالکیت اعضای هیئت مدیره و تعداد اعضای غیر موظف هیئت مدیرهرابطه ای وجود ندارد. اما رابطه ای غیرخطی بین اقلام تعهدی و درصد مالکیت اعضای هیئت مدیره مشاهده گردید.

    خواجوی و ناظمی (1384) به بررسی ارتباط بین کیفیت سود و بازده سهام با تاکید بر نقش ارقام تعهدی پرداخته اند و به این نتیجه رسیدند که میانگین بازده سهام تحت تاثیر ارقام تعهدی و اجزای مربوط به آن قرار نمیگیرد.

    ایزدی نیا و نظرزاده (1388) به ارائه معیارهای مناسب برای اندازه گیری کیفیت سود پرداخته و رابطه آن را با بازده سهام بررسی کردند . آنها ده معیار را برای کیفیت سود در نظر گرفته و بر اساس آن سود شرکتها را از نظر کیفیت به سه دسته زیاد ، متوسط و کم طبقه بندی کردند، نتایج پژوهش آنها نشان میدهد که بین بازده واقعی سهام و کیفیت سود در سطوح زیاد ، متوسط و کم رابطه وجود دارد. 

  • فهرست و منابع پایان نامه بررسی ارتباط بین توانایی مدیریت و کیفیت سود

    فهرست:

    چکیده.......................................................................................................................... 1

    فصل اول: کلیات تحقیق....................................................................................................

    1-1-مقدمه................................................................................................................... 3

    1-2-بیان مساله............................................................................................................. 3

    1-3-اهمیت و ضرورت تحقیق...................................................................................... 4

    1-4-اهداف تحقیق........................................................................................................ 4

    1-4-1-هدف اصلی...................................................................................................... 4

    1-4-2-هدف کاربردی................................................................................................... 4

    1-5-مروری بر ادبیات و مبانی نظری تحقیق................................................................... 4

    1-6 -سوال تحقیق........................................................................................................................8

    1-7- متغیرهای تحقیق..................................................................................................................8

    1-8 -فرضیه تحقیق .....................................................................................................................9

    1-9- روش تحقیق ......................................................................................................................9

    1-10 –جامعه آماری ...................................................................................................................9

    1-11- روش گردآوری و تجزیه تحلیل اطلاعات .....................................................................10

    1-12-استفاده کنندگان از نتایج تحقیق............................................................................. 10

    1-13-تعریف عملیاتی مفاهیم و واژه های کلیدی تحقیق.................................................. 11

    1-13-1-توانایی مدیریت............................................................................................... 11

    1-13-2-کیفیت سود..................................................................................................... 11

    1-13-3-اقلام تعهدی (اختیاری و غیر اختیاری).............................................................. 11

    1-14-ساختار تحقیق..................................................................................................... 12

    فصل دوم: ادبیات، مبانی نظری و پیشینه تحقیق

    2-1-مقدمه................................................................................................................... 13

    بخش اول: ادبیات و مبانی نظری تحقیق.....................................................................................15

    2-2-توانایی مدیریت..................................................................................................... 16

    2-3-جایگاه و اهمیت سود در مفاهیم نظری گزارشگری مالی............................................ 16

    2-4-کیفیت سود........................................................................................................... 17

    2-4-1-مفهوم و تعریف کیفیت سود............................................................................... 17

    2-4-2-طبقه بندی کیفیت سود....................................................................................... 21

    2-4-3-ساختارهای کیفیت سود...................................................................................... 22

    2-4-3-1-ساختار کیفیت سود ناشی از خواص سری زمانی.............................................. 22

    2-4-3-1-1-پایداری و ثبات......................................................................................... 22

    2-4-3-1-2-توانایی پیش بینی....................................................................................... 22

    2-4-3-1-3-تغییرپذیری............................................................................................... 23

    2-4-3-2-ساختارهای­کیفیت­سود­ناشی­ازرابطه سود،­اقلام تعهدی­و­وجه­نقد............................ 23

    2-4-3-2-1-نسبت وجه نقد حاصل از فعالیت های عملیاتی به سود................................. 23

    2-4-3-2-2-تغییرات در کل اقلام تعهدی....................................................................... 23

    2-4-3-2-3-پیش بینی روابط بین اقلام تعهدی و جریان های نقدی................................. 25

    2-4-4-ارزیابی کیفیت سود و عوامل موثر بر آن.............................................................. 27

    2-4-5-عناصر کیفیت سود............................................................................................. 27

    2-4-5-1-روش های مورد استفاده در حسابداری............................................................ 27

    2-4-5-2-مدیریت سود................................................................................................ 28

    2-4-5-3-روش های حسابداری محافظه کارانه............................................................... 28

    2-4-5-4-عدم ثبات رویه در استفاده از روش های حسابداری......................................... 28

    2-4-5-5-ریسک تغییرپذیری........................................................................................ 28

    2-4-5-6-اقتصاد، صنعت و شرکت................................................................................ 29

    2-4-5-6-1-ثبات و پایداری سود.................................................................................. 29

    2-4-5-6-2-ساختار هزینه............................................................................................ 29

    2-4-5-6-3-نگهداشت سرمایه...................................................................................... 30

    2-4-5-6-4-ویژگی مدیریت......................................................................................... 30

    2-4-5-7-عوامل سیاسی اقتصادی ............................................................................................30

    2-5-اقلام تعهدی......................................................................................................... 31

    بخش دوم: پیشینه تحقیق.............................................................................................................33

    2-6-تحقیقات داخلی.................................................................................................... 34

    2-7-تحقیقات خارجی.................................................................................................. 34

    فصل سوم: روش شناسی تحقیق

    3-1-مقدمه................................................................................................................... 41

    3-2-روش تحقیق......................................................................................................... 41

    3-3-جامعه آماری، نمونه مورد مطالعه و روش نمونه گیری............................................... 41

    3-4-قلمرو تحقیق........................................................................................................ 42

    3-4-1-قلمرو زمانی .................................................................................................... 42

    3-4-2-قلمرو مکانی..................................................................................................... 42

    3-4-3-قلمرو موضوعی................................................................................................ 42

    3-5-منابع و روش گردآوری اطلاعات........................................................................... 42

    3-6-فرضیه تحقیق........................................................................................................ 43

    3-7-متغیرهای تحقیق.................................................................................................... 43

    3-7-1-متغیرهای مستقل................................................................................................ 43

    3-7-2-متغیرهای وابسته................................................................................................ 44

    3-7-3-متغیرهای کنترل................................................................................................. 44

    3-8-روش تجزیه و تحلیل داده ها و اطلاعات................................................................ 44

    3-8-1-مدل ارزیابی توانایی مدیریت(متغیر مستقل).......................................................... 44

    3-8-2-مدل ارزیابی کیفیت سود(متغیر وابسته)................................................................ 46

    3-9-خلاصه فصل سوم................................................................................................. 48

    فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

    4-1-مقدمه................................................................................................................... 50

    4-2-یافته های توصیفی................................................................................................. 50

    4-3-آزمون نرمال بودن داده ها....................................................................................... 52

    4-4-همبستگی............................................................................................................. 53

    4-4-1-مفهوم معنی داری در همبستگی.......................................................................... 54

    4-4-2-رگرسیون.......................................................................................................... 54

    4-4-3-آزمون دوربین- واتسون..................................................................................... 55

    4-5-آزمون فرضیه........................................................................................................ 55

    4-5-1-آزمون نرمال بودن خطاها.................................................................................... 55

    4-6-خلاصه فصل چهارم.............................................................................................. 59

    فصل پنجم: خلاصه، نتیجه گیری و پیشنهادهای تحقیق

    5-1-مقدمه................................................................................................................... 62

    5-2-خلاصه موضوع تحقیق........................................................................................... 62

    5-3-نتیجه ،بحث و مقایسه............................................................................................ 62

    5-4-محدودیت های تحقیق........................................................................................... 63

    5-5-پیشنهادهای تحقیق................................................................................................ 63

    5-5-1-پیشنهادهای بتنی بر نتایج تحقیق......................................................................... 63

    5-5-2-پیشنهادها برای تحقیقات آتی............................................................................. 64

    منابع و مأخذ................................................................................................................. 66

    الف)منابع فارسی.......................................................................................................... 67

    ب)منابع لاتین............................................................................................................... 68

    پیوست......................................................................................................................... 70

     

     

    .

    منبع:

    منابع فارسی

    1-اسماعیلی، شاهپور، (1386)، کیفیت سود، ماهنامه حسابدار، شماره 184

    2-اعتمادی، حسین، ایمانی برندق، محمد، (1386)، بررسی رابطه بین کیفیت سود و بازده سهام شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران، دو ماهنامه علمی-پژوهشی دانش و رفتار، شماره26

    3-ایزدی نیا، ناصر و نظرزاده، یاسر (1388)؛ "بررسی ارتباط کیفیت سود و بازده سهام در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران" مجله توسعه و سرمایه، شماره3، صص 87-110

    4-برقعی، . (1385)، بررسی رابطه خطای برآورد اقلام تعهدی و کیفیت سود در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران، پایان نامه کارشناسی ارشد به راهنمایی دکتر ایرج نوروش، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران

    5-ثقنی، علی و کردستانی، غلامرضا (1383)؛ "بررسی و تبیین رابطه بین کیفیت سود و واکنش بازار به تغییرات سود نقدی" بررسی های حسابداری و حسابرسی، شماره 37، تهران.

    6-ثقنی، علی؛ کردستانی، غلامرضا (1383).«بررسی و تبیین رابطه بین کیفیت سود و واکنش بازار به تغییرات سود نقدی»، بررسی های حسابداری و حسابرسی، شماره37، صص72-51

    7-خواجوی، شکرا... و ناظمی، امین (1384)؛ "بررسی ارتباط بین کیفیت سود و بازده سهام با تاکید بر نقش ارقام تعهدی در بورس اوراق بهادار" بررسی های حسابداری و حسابرسی، شماره 40، تهران.

    8-شباهنگ، رضا، (1381)، نظریه حسابداری، تهران، مرکز تحقیقات تخصصی حسابداری و حسابرسی، جلد دوم، ص 179

    9-ظریف فرد، احمد و امین ناظمی (1383)، "بررسی نقش سود حسابداری و جریان های نقدی در سنجش عملکرد شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران" بررسی های حسابداری و حسابرسی، 37، ص 100

    10-ظریف فرد، جهانخانی، (1387)، شناسایی و تحلیل عوامل مرتبط با ارزیابی کیفیت سود بنگاه های اقتصادی ایران، پایان نامه دکتری، دانشگاه تهران.

    11-مشایخ، شهناز، مریم اسماعیلی، (1385)، بررسی رابطه بین کیفیت سود و برخیا ز جنبه های اصول راهبری در شرکت های پذیرفته شده در بورس تهران، بررسی های حسابداری و حسابرسی، شماره 45، صص 25-44

    12-نوروش، ایرج، امین ناظمی، مهدی حیدری، (1385)، کیفیت اقلام تعهدی و سود با تاکید بر نقش خطای برآورد اقلام تعهدی، بررسی های حسابداری و حسابرسی، شماره 43، صص135-160

     

     

     

     

     

    منابع لاتین

    13-Ball, R.; Shivakumar, L., (2005). “Earning quality in UK private firms: comparative loss recognition timeliness”, Journal of accounting and economics, Vol.39, pp.83-128.

    14-Ball, Ray. Brown, Philip, 1968, An Empirical Evaluation of Accounting Income Numbers, Journal of Accounting Research, PP. 159-78.

    15-Barth, M. Beaver, W. and W. Landsman (2001). “The relevance of the value relevance literature for financial  accounting standard setting: another view, Journal of accounting and economics, 31, pp77-104

    16-Basu, 1997, The conservatism principle and asymmetric timelines of earnings. Journal of Accounting Earning & Economics 24, pp. 3-37.

    17-Beneish, M., Vargus, M., (2002). “Insider trading, earnings quality, and accrual mispricing”, The Accounting Review, Vol.77, No.4,pp.755-791.

    18-Bernard, V.L & Stober, T. L., 1989, The nature and amount of information in cash flows and accruals. The Accounting Review, Vol. 64 pp.624-652.

    19-Bernsten. L., 1989, Financial statement analysis: theory, application, and interpretation Illinois: Richard Irwin, p. 357

    20-Brown, L. and K. Sivakumar (2001). “Comparing the quality of three earnings measures”. Working Paper, Georgia State University.

    21-Chan, K, Chan, L, Jegadeesh, N. and J. Lakonishok (2006). “earnings quality and stock returns”, Journal of business, forthcoming.

    22-Chan, K, Jegadadesh, N and Sougiannis, T. (2004). The Accrual Effect on Future Earnings. “Review of Quantitative Finance and Accounting 22, PP.97-121.

    23-Clubb Colin, D.B., 1995, An empirical study of the information content of accounting earnings funds flows and cash flow in the U.K Journal of Business Finance and Accounting. 22, pp. 35-52.

    24-De Angelo, L, 1986, accounting numbers as market valuation substitutes: A study of management buyouts of public stockholders. The Accounting Review 61(3), pp. 400-420.

    25-Dechow, P. & Dichev, I. (2002). The quality of accruals and earnings: The role of accrual estimation errors. The Accounting Review, 77,pp 35-59.

    26-Dechow, P. (1994). Accounting earnings and cash flows as measures of firm performance: The role of accruals. Journal of Accounting and Econmics, 18,pp3-42.

    27-Demerjian, P., B. Lev, and S. McVay. 2012. Quantifying managerial ability: A new measure and validity tests. Management Science 58(7):pp1229-1248.

    28-Demerjian, P., 2013. Managerial Ability and Earning Quality. Review of Accounting Studies 88(2).pp: 463-498.

    29.Dodd, Graham, B., & Cottle, B.S., 1989, Security analysis: principles and techniques. New York, McGraw-Hill, p.465.

    30-Hicks, J., 1939, Value and Cpital. Oxford, UK: University Press.

    31-Houge, Told and Tim Longhran, (2000) “Cash flow is king: Cognitive Errors by Investors” Journal of Psychology and Financial Market.

    32-Jennifer, Francis. Ryan, Lafond. Per, Olsson and Katherine, Schipper, (2002) “The Market Pricing of Earnings Quality” Duke University and University of Wisconsin, Working Paper.

    33-Jones (1991). “Earning management during import relief investigation”. Journal of Accounting Research 29(2).

    34-Lipe, R.C (1986) The information contained in the component of earnings. Journal of Accounting Research, Vol. 24 pp.37-64

    35-Rayball, L.S, 2004, Earning quality in UK Private firms comparative loss recognition time lines Journal of Accounting and Economics, April.

    36-Richardson, S., Sloan, R., Soliman, M., & Tuna, I (2005). Accrual reliability, earnings persistence and stock prices. Journal of Accounting and Economics, 39, pp437-485.

    37-Richardson, S., Sloan, R., Soliman, M., Tuna, I. (2004). The implications of accounting distortions and growth for accruals and profitability. Working Paper, University of Michigan. Retrieved March 14, 2006, from.

    38-Schaefer. T. & kennelley. M. 1986, Alternative cash flow measures and risk adjusted returns. Journal of Accounting Auditing and finance Vol. 15, pp. 278-287.

    39-Siegel Joel G. 1982, The quality of earning concept-A Survey. Financial Analysts journal, March-April.

    40Sloan, R. (1996). Do stock prices fully reflect information in accruals and cash flows about future earnings? The Accounting Review, 71, pp289-315.

    41-Stephen, H. Penman, Xiao, Jun Zhang 2002, Accounting Conservatism, the quality of earnings, and stock returns The Accounting Review, Vol 77. No2, pp.237-264.

    42-Trueman, B. and Titman S. Titman 1988, An explanation of accounting income smoothing. Journal of Accounting Research Vol 26, pp.127-139.

    43-William, Beaver, H., Demski, J. 1979. The Nature of Income Measurement, The Accounting Review, PP.38-46..

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت