پایان نامه بهینه سازی زنجیره تامین با رویکرد موجودی و توزیع غیر متمرکز

تعداد صفحات: 95 فرمت فایل: word کد فایل: 10002448
سال: 1394 مقطع: کارشناسی دسته بندی: پایان نامه مدیریت
قیمت قدیم:۱۶,۱۰۰ تومان
قیمت: ۱۴,۰۰۰ تومان
دانلود فایل
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه بهینه سازی زنجیره تامین با رویکرد موجودی و توزیع غیر متمرکز

    پروژه برای دریافت درجه کارشناسی

    رشته مدیریت

    چکیده

    مدیریت زنجیره تامین، عبارتست از فرایند برنامه ریزی، اجرا و کنترل عملیات مرتبط با زنجیره تامین در بهینه‌ترین حالت ممکن. مدیریت زنجیره تامین دربرگیرنده تمامی جابجایی‌ها و ذخیره مواد اولیه، موجودی در حین کار و محصول تمام شده از نقطه شروع اولیه تا نقطه پایان مصرف می‌باشد.

    مدیریت زنجیره تامین یک رویکرد یکپارچه سازی برای برنامه ریزی و کنترل مواد و اطلاعات می‌باشد که از تامین کنندگان تا مشتریان جریان دارد همانگونه که در وظایف مختلف در یک سازمان جریان دارد. مدیریت زنجیره تامین، مدیریت موجودی با تمرکز بر مدیریت عملیات را با آنالیز ارتباطات در سازمانهای صنعتی ارتباط می‌دهد. این رشته در طی سالهای اخیر دارای اهمیت فراوانی شده است. وظیفه مدیریت زنجیره تأمین، مدیریت و هماهنگ‌سازی جریان‌های مختلف درون آن می‌باشد. یکی از چالش‌های مهم مدیریتی در این زمینه، در رابطه با هماهنگ‌سازی جریان مواد بین چندین سازمان و در درون هر سازمان است. به منظور نیل به این مهم، نیازمند استفاده از تکنولوژی‌ها و ابزارهایی جهت ردگیری مواد در مسیر طی شده از مبداء به مقصد و ثبت اطلاعات در هر مرحله می‌باشد.

    کلمات کلیدی: زنجیره تامین-موجودی-توزیع غیر متمرکز

     

    فصل اول

    کلیات پژوهش

    1-1-مقدمه

    در رقابت‌هاى جهانى موجود در عصر حاضر، باید محصولات متنوع را با توجه به درخواست مشترى، در دسترس وى قرار داد. خواست مشترى بر کیفیت بالا و خدمت رسانى سریع، موجب افزایش فشارهایى شده است که قبلاً وجود نداشته است، در نتیجه شرکت‌ها بیش از این نمى‌توانند به تنهایى از عهده تمامى کارها برآیند. در بازار رقابتى موجود، بنگاه‌هاى اقتصادى و تولیدى علاوه بر پرداختن به سازمان و منابع داخلى، خود را به مدیریت و نظارت بر منابع و ارکان مرتبط خارج از سازمان نیازمند یافته‌اند. علت این امر در واقع دستیابى به مزیت یا مزایاى رقابتى با هدف کسب سهم بیشترى از بازار است. بر این اساس، فعالیت‌هاى نظیر برنامه ریزى عرضه و تقاضا، تهیه مواد، تولید و برنامه ریزى محصول، خدمت نگهدارى کالا، کنترل موجودى، توزیع ، تحویل و خدمت به مشترى که قبلا همگى در سطح شرکت انجام مى شده اینک به سطح زنجیره عرضه انتقال پیدا کرده است. مسئله کلیدى در یک زنجیره تامین، مدیریت و کنترل هماهنگ تمامى این فعالیت‌ها است. مدیریت زنجیره تامین [1] پدیده‌اى است که این کار را به طریقى انجام مى‌دهد که مشتریان بتوانند خدمت قابل اطمینان و سریع را با محصولات با کیفیت در حداقل هزینه دریافت کنند.

    در حالت کلى زنجیره تامین از دو یا چند سازمان تشکیل مى‌شود که رسماً از یکدیگر جدا هستند و به وسیله جریان‌هاى مواد، اطلاعات و جریان‌هاى مالى به یکدیگر مربوط مى‌شوند. این سازمان‌ها مى‌توانند بنگاه‌هایى باشند که مواد اولیه، قطعات، محصول نهایى و یا خدماتى چون توزیع، انبارش، عمده فروشى و خرده فروشى تولید مى‌کنند. حتى خود مصرف کننده نهایى را نیز مى‌توان یکى از این سازمان‌ها در نظر گرفت.

    1-2-بیان مسئله

    زنجیره تامین بر تمام فعالیت‌هاى مرتبط با جریان و تبدیل کالاها از مرحله ماده خام (استخراج ) تا تحویل به مصرف کننده نهایى و نیز جریان‌هاى اطلاعاتى مرتبط با آنها مشتمل مى‌شود. به طور کلى، زنجیره تامین زنجیره‌اى است که همه فعالیت‌هاى مرتبط با جریان کالا و تبدیل مواد، از مرحله تهیه ماده اولیه تا مرحله تحویل کالاى نهایى به مصرف کننده را شامل مى شود. درباره‌ى جریان کالا دو جریان دیگر که یکى جریان اطلاعات و دیگرى جریان منابع مالى و اعتبارات است نیز حضور دارد(لادون[2]،2002).

    مدیریت زنجیره تامین : مدیریت زنجیره تامین بر یکپارچه سازى فعالیت‌هاى زنجیره تامین و نیز جریان‌هاى اطلاعاتى مرتبط با آنها از طریق بهبود در روابط زنجیره ، براى دستیابى به مزیت رقابتى قابل اتکا و مستدام مشتمل مى‌شود. بنابراین، مدیریت زنجیره تامین عبارت است از فرایند یکپارچه سازى فعالیت‌هاى زنجیره تامین و نیز جریان‌هاى اطلاعاتى مرتبط با آن، از طریق بهبود و هماهنگ سازى فعالیت‌ها در زنجیره تامین تولید و عرضه محصول (لادون،2002).

    بنابراین براى بررسى یک سازمان منحصر به فرد در چارچوب این تعاریف، باید هر دو شبکه تامین کنندگان و کانال‌هاى توزیع در نظر گرفته شوند. تعریف ارایه شده براى زنجیره تامین، موضوعات مدیریت سیستم‌هاى اطلاعات، منبع‌یابى و تدارکات، زمان‌بندى تولید، پردازش سفارشات، مدیریت موجودى، انباردارى و خدمت به مشترى را در بر مى‌گیرد.

    براى مدیریت موثر زنجیره تامین ضرورى است که تامین کنندگان و مشتریان با یکدیگر و در یک روش هماهنگ و با شراکت و ارتباطات اطلاعاتى و گفت و گو با یکدیگر کار کنند. این امر یعنى جریان سریع اطلاعات در میان مشتریان و عرضه کنندگان، مراکز توزیع و سیستم‌هاى حمل و نقل که بعضى از شرکت‌‌ها را قادر مى سازد که زنجیره‌هاى عرضه بسیارکارایى را ایجاد کنند. عرضه‌کنندگان و مشتریان باید اهداف یکسان داشته باشند. عرضه‌کنندگان و مشتریان باید اعتماد متقابل داشته باشند. مشتریان در زمینه کیفیت محصولات و خدمات به تامین‌کنندگان خود اعتماد مى‌کنند.

    علاوه بر آن عرضه‌کنندگان و مشتریان باید در طراحى زنجیره تامین براى دستیابى به اهداف مشترک‌ و تسهیل ارتباطات و جریان اطلاعات با یکدیگر شریک شوند. بعضى شرکت‌ها کوشش مى‌کنند تا کنترل زنجیره تامین خود را با کنترل عمومى عمودى – با استفاده از مالکیت و یکپارچگى تمام اجزاى مختلف در امتداد زنجیره تامین از تهیه مواد و خدمات تا تحویل محصول نهایى و خدمت به مشترى به دست آورند. اما حتى با این نوع ساختار سازمانى، فعالیت‌هاى مختلف و واحدهاى عملیاتى ممکن است ناهماهنگ باشد. ساختار سازمانى شرکت باید بر هماهنگى فعالیت‌هاى مختلف براى دستیابى به اهداف کلى شرکت تمرکز کند.

    به طور کلى زنجیره‌تامین، زنجیره‌اى است که همه فعالیت‌هاى مرتبط با جریان کالا و تبدیل مواد، از مرحله تهیه ماده اولیه تا مرحله تحویل کالاى نهایى به مصرف کننده را شامل مى‌شود. در ارتباط با جریان کالا دو جریان دیگر که یکى جریان اطلاعات و دیگرى جریان منابع مالى و اعتبارات است نیز حضور دارد.

    محققان و نویسندگان مختلف ، نگرش‌ها و تعاریف متفاوتى را از زنجیره تامین ارایه کرده اند. برخى زنجیره تامین را در روابط میان خریدار و فروشنده محدود کرده اند، که چنین نگرشى تنها بر عملیات خرید رده اول در یک سازمان تمرکز دارد. گروه دیگرى به زنجیره تامین دید وسیع‌ترى داده و آن را شامل تمام سرچشمه‌هاى تامین (پایگاه‌هاى تامین) براى سازمان مى دانند. با این تعریف ، زنجیره تامین شامل تمام تامین کنندگان رده اول ، دوم ، سوم ... خواهد بود. چنین نگرشى به زنجیره تامین ، تنها به تحلیل شبکه تامین خواهد پرداخت . دید سوم ، نگرش زنجیره ارزش - پورتر- است که در آن زنجیره تامین شامل تمام فعالیت‌هاى مورد نیاز براى ارایه یک محصول یا خدمت به مشترى نهایى است. با نگرش یاد شده به زنجیره تامین ، توابع ساخت و توزیع به عنوان بخشى از جریان کالا و خدمات به زنجیره اضافه مى‌شود. در واقع بااین دید، زنجیره تامین شامل سه حوزه تدارک ، تولید و توزیع است .

    1-3-اهمیت و ضرورت تحقیق

    در دهه 1990 و با گسترش بازار جهانی، ضرورت وجود یک ساختار و سازمان منعطف احساس می‌شد که قادر به پاسخگویی به مشتریان مختلف و تغییرات سریع بازار باشد. در این دهه به همراه بهبود در فرآیندهای تولید و به کارگیری الگوهای مهندسی مجدد، مدیران بسیاری از صنایع دریافتند که برای ادامه حضور در بازار، تنها بهبود فرآیندهای داخلی و انعطاف ­پذیری در توانایی­های شرکت کافی نیست بلکه تأمین­کنندگان قطعات و مواد نیز باید موادی با بهترین کیفیت و کمترین هزینه تولید کنند و توزیع­کنندگان محصولات نیز باید ارتباط نزدیکی با سیاست­های توسعه بازار تولیدکننده داشته باشند. با چنین نگرشی، رویکردهای زنجیره تأمین و مدیریت آن پا به عرصه وجود نهاد.زنجیره تأمین، شبکه­ای است از سازمان­ها که با ارتباطی بالادستی به پایین دستی، در فرآیندها و فعالیت­هایی درگیرند و به صورت محصولات و خدمات ارائه­شده به مشتری نهایی تولید ارزش می­کنند. به طور وسیعتر یک زنجیره تأمین شامل دو یا چند سازمان است که از نظر قانونی از هم جدا بوده و توسط جریان های مواد، مالی و اطلاعات به هم مرتبط هستند که حال این سازمانها می­توانند تولید کنندگان قطعات و اجزای تشکیل دهنده محصول، شرکت تولید کننده محصول نهایی، فراهم آوردگان خدمات تهیه و توزیع (لجستیک) و حتی مشتریان نهایی باشند.مدیریت زنجیره تأمین به شبکه­ای از تسهیلات و فعالیت­ها اطلاق می­شود که برای فراهم نمودن مواد اولیه، حرکت آنها در میان تجهیزات، ساخت کالا، توزیع نهایی کالای قابل مصرف و پشتیبانی پس از فروش مورد استفاده قرار می­گیرد. در واقع مدیریت زنجیره تأمین بر یکپارچه­ سازی فعالیت­های زنجیره تأمین و نیز جریان­های اطلاعاتی مرتبط با آنها از طریق بهبود در روابط زنجیره در جهت دستیابی به مزیت رقابتی قابل اتکا و مستدام مشتمل می­شود. لذا بررسی زنجیره تامین در سطوح توزیع غیر متمرکز ضروری به نظر میرسد.

    1-4-اهداف تحقیق

    بررسی مولفه های زنجیره تامین با رویکرد موجودی و توزیع غیر متمرکز

    بررسی بعد الکترونیکی مدیریت زنجیره تامین

    بررسی فن آوری اطلاعات و مدیریت زنجیره تامین

    1-5-سوالات تحقیق

    مولفه های زنجیره تامین با رویکرد موجودی و توزیع غیر متمرکز کدام موارد هستند.

    بعد الکترونیکی مدیریت زنجیره تامین چیست؟

    فن آوری اطلاعات در مدیریت زنجیره تامین چه نقشی دارد؟

    1-6-تعاریف نظری تحقیق

    مدیریت زنجیره تامین به انگلیسی عبارتست از فرایند برنامه ریزی، اجرا و کنترل عملیات مرتبط با زنجیره تامین در بهینه‌ترین حالت ممکن. مدیریت زنجیره تامین دربرگیرنده تمامی جابجایی‌ها و ذخیره مواد اولیه، موجودی در حین کار و محصول تمام شده از نقطه شروع اولیه تا نقطه پایان مصرف می‌باشد.

    مدیریت زنجیره تامین یک رویکرد یکپارچه سازی برای برنامه ریزی و کنترل مواد و اطلاعات می‌باشد که از تامین کنندگان تا مشتریان جریان دارد همانگونه که در وظایف مختلف در یک سازمان جریان دارد. مدیریت زنجیره تامین، مدیریت موجودی با تمرکز بر مدیریت عملیات را با آنالیز ارتباطات در سازمانهای صنعتی ارتباط می‌دهد. این رشته در طی سالهای اخیر دارای اهمیت فراوانی شده است.

    وظیفه مدیریت زنجیره تأمین، مدیریت و هماهنگ‌سازی جریان‌های مختلف درون آن می‌باشد. یکی از چالش‌های مهم مدیریتی در این زمینه، در رابطه با هماهنگ‌سازی جریان مواد بین چندین سازمان و در درون هر سازمان است. به منظور نیل به این مهم، نیازمند استفاده از تکنولوژی‌ها و ابزارهایی جهت ردگیری مواد در مسیر طی شده از مبداء به مقصد و ثبت اطلاعات در هر مرحله می‌باشد.

    زنجیره تامین بر تمام فعالیتهای مرتبط با جریان و تبدیل کالاها از مرحله ماده خام (استخراج) تا تحویل به مصرف‌کننده نهایی و نیز جریانهای اطلاعاتی مرتبط با آنها مشتمل می‌شود. به طور کلی زنجیره تامین زنجیره‌ای است که همه فعالیتهای مرتبط با جریان کالا و تبدیل مواد، از مرحله تهیه ماده اولیه تا مرحله تحویل کالای نهایی به مصرف‌کننده را شامل می‌شود.

    فصل دوم

    ادبیات پژوهش

    2-طرح کلى یک زنجیره تامین

    2-1-فرآیندهاى اصلى

    مدیریت زنجیره تامین داراى سه فرآیند عمده است که عبارت‌اند از:

    مدیریت اطلاعات

    مدیریت لجستیک

    مدیریت روابط

    مدیریت اطلاعات : امروزه نقش ، اهمیت و جایگاه اطلاعات براى همگان بدیهى است . گردش مناسب و انتقال صحیح اطلاعات باعث مى‌شود تا فرآیندها موثرتر و کاراترگشته و مدیریت آنها آسان‌تر گردد. در بحث زنجیره تامین - همان طور که گفته شد -اهمیت موضوع هماهنگى در فعالیتها، بسیار حائز اهمیت است . این نکته در بحث مدیریت اطلاعات در زنجیره ، مدیریت سیستم هاى اطلاعاتى و انتقال اطلاعات نیز صحت دارد. مدیریت اطلاعات هماهنگ و مناسب میان شرکا باعث خواهد شد تا تاثیرات فزاینده‌اى در سرعت، دقت، کیفیت و جنبه‌هاى دیگر وجود داشته باشد. مدیریت صحیح اطلاعات موجب هماهنگى بیشتر در زنجیره خواهد شد. به طور کلى در زنجیره تامین ، مدیریت اطلاعات در بخش‌هاى مختلفى تاثیرگذار خواهد بود که برخى از آنهاعبارت‌اند از:

    مدیریت لجستیک (انتقال، جابجایى، پردازش و دسترسى به اطلاعات لجستیکى براى یکپارچه سازى فرآیندهاى حمل و نقل، سفارش دهى و ساخت، تغییرات سفارش، زمان‌بندى تولید، برنامه هاى لجستیک و عملیات انباردارى) ; تبادل و پردازش داده‌ها میان شرکا (مانند تبادل و پردازش اطلاعات فنى، سفارشات و...) : جمع آورى و پردازش اطلاعات براى تحلیل فرآیند منبع یابى و ارزیابى ، انتخاب و توسعه تامین کنندگان ; جمع آورى و پردازش اطلاعات عرضه و تقاضا و ... براى پیش بینى روند بازار و شرایط آینده عرضه و تقاضا; ایجاد و بهبود روابط بین شرکا.

    چنانچه پیداست ، مدیریت اطلاعات و مجموعه سیستم هاى اطلاعاتى زنجیره تامین مى تواند برروى بسیارى از تصمیم‌گیرى‌هاى داخلى بخش‌هاى مختلف زنجیره تامین موثر باشد که این موضوع حاکى از اهمیت بالاى این مولفه در مدیریت زنجیره تامین است .

    مدیریت لجستیک : در تحلیل سیستم هاى تولیدى مانند صنعت خودرو، موضوع لجستیک بخش فیزیکى زنجیره تامین را در بر مى گیرد. این بخش که کلیه فعالیت‌هاى فیزیکى از مرحله تهیه ماده خام تا محصول نهایى شامل فعالیت‌هاى حمل و نقل، انباردارى، زمان‌بندى تولید و... را شامل مى شود، بخش نسبتا بزرگى از فعالیت‌هاى زنجیره تامین را به خود اختصاص مى دهد. در واقع ، محدوده لجستیک تنها جریان مواد و کالا نبوده بلکه محور فعالیت‌هاى زنجیره تامین است که روابط و اطلاعات ، ابزارهاى پشتیبان آن براى بهبود در فعالیت‌ها هستند.

  • فهرست و منابع پایان نامه بهینه سازی زنجیره تامین با رویکرد موجودی و توزیع غیر متمرکز

    فهرست:

    فصل اول

    کلیات پژوهش

    1-1-مقدمه. 1

    1-2-بیان مسئله. 2

    1-3-اهمیت و ضرورت تحقیق.. 4

    1-4-اهداف تحقیق.. 5

    1-5-سوالات تحقیق.. 5

    1-6-تعاریف نظری تحقیق.. 5

    فصل دوم

    ادبیات پژوهش

    2-طرح کلى یک زنجیره تامین.. 7

    2-1-فرآیندهاى اصلى.. 7

    2-2-فازهاى اصلى مدیریت زنجیره تامین.. 8

    2-3-انقلاب زنجیره تأمین.. 9

    2-4-شرکت‌ها نمی‌توانند از مدیریت زنجیره تأمین چشم‌پوشی کنند: 11

    2-5-مدیریت موجودی کالا. 12

    2-5-1-تدارکات.. 12

    2-5-2-ارسال به موقع کالا. 14

    2-5-3-نکات کلیدی که باید آموخت.. 15

    2-5-4-رقابت پذیری.. 15

    2-5-5-موضوعات کلیدی.. 16

    2-6-راهبردهایی برای مزیت رقابتی ‍ 17

    2-6-1-فرمانهای راهبردی : 17

    2-6-2-انفورماتیک شناختی : چارچوبی نظری برای مدیریت زنجیره عرضه. 18

    2-6-3-یک راهبرد جامع برای مزیت پایدار بلند مدت.. 18

    2-6-4-بعد الکترونیکی مدیریت زنجیره تأمین.. 19

    2-6-5-چشم انداز مدیریت راهبردی.. 21

    2-6-6-تمرکز راهبردی : فرایندهای شرکتی.. 22

    2-6-7-فرایندهای اساسی کسب وکار را یکپارچه سازی کنید. 23

    2-6-8-فرایندهای درحال ظهورکسب وکاررایکپارچه کنید. 23

    2-6-9-فرایند چند واحدی وچند شرکتی کسب وکار را ادغام نمایید. 24

    2-6-10-ازفناوری اطلاعات برای ارتقای روشهای کاری افراد استفاده کنید. 24

    2-7-بینش سازمان های واقعا مولد و بهره ور 25

    2-8- سیستم های پشتیبانی کار تیمی.. 28

    2-9-راهبردهایی برای مزیت رقابتی ‍ 30

    2-9-1-فناوری اطلاعات برای پشتیبانی فرایند. 31

    2-9-2-ساختار چند خدماتی برای نقش های متوازن افراد و فناوری.. 31

    2-10-مدیریت توسعه دانش فرایند. 32

    2-11-مدیریت دانش راهبردی.. 33

    2-12-الگوهای اندیشه و عمل. 33

    2-13-فناوری و الگوها 34

    2-14-انفورماتیک شناختی : چارچوبی نظری برای مدیریت زنجیره عرضه. 35

    2-14-1-انفورماتیک شناختی.. 35

    2-14-2-   پشتیبانی فناوری از الگوها : مرور اجمالی.. 36

    2-15-فرصتهای راهبردی : خلاصه. 37

    2-15-1-راهبرد اولیه. 37

    2-15-2-در جستجوی دستیابی به مزیت رقابتی چشمگیر. 38

    2-15-3-یک راهبرد جامع برای مزیت پایدار بلند مدت.. 38

    2-16- فرصت برای لجستیک.. 39

    2-17-مزیت رقابتی از طریق افراد و فناوری.. 40

    2-18-فن‌آورى اطلاعات ومدیریت زنجیره تامین.. 40

    2-19-بررسى جایگاه مدیریت زنجیره تامین در پیاده‌سازى تجارت الکترونیک : 41

    2-20-موانع پیاده‌سازی SCM : 42

    2-21-بررسى تکنولوژى تولید و برآورد نحوه تامین دانش فنى مورد نیاز 42

    2-22-ساختار شبکه تأمین.. 43

    2-22-1-ابعادساختاری شبکه(ساختارافقی وعمودی) 43

    2-22-2- فرایند‌های شبکه تأمین.. 45

    2-22-3-فرایند مدیریت ارتباطات.. 45

    2-22-4-فرایند مدیریت خدمت.. 46

    2-22-5-فرایند مدیریت موجودی.. 46

    2-22-6-فرایند سفارش ها و نیازمندیها 46

    2-22-7-فرایند جریان تولید. 46

    2-22-8-فرایند تدارکات.. 46

    2-22-9-فرایند توسعه محصول وخرید. 47

    2-22-10-فرایند بازگشت.. 47

    2-23-شبکه تأمین یکپارچه چیست.. 47

    2-24-مرا حل یکپار چه سازی.. 48

    2-25-تجهیزات کلیدی مدیریت زنجیره تأمین.. 48

    2-26-دسته‌بندی دوازده‌گانه عبارتند از 48

    2-27-موقعیت مکانی 49

    2-28-حمل و نقل و لجستیک  : 49

    2-29-موجودی و پیش‌بینی.. 49

    2-30-بازاریابی.. 50

    2-31-روش VMI 50

    2-32-طبقه بندی موقعیت.. 50

    2-33-طراحی محصول و معرفی تولیدات جدید. 50

    2-34-پشتیبانی و خدمات پس از فروش.. 51

    2-35-پیمان‌های استراتژیک وخرید کالا از منابع خارج از کشور 51

    2-36-ده مرحله برای کارآمد ساختن زنجیره تأمین.. 51

    2-37- تداوم تحویل به موقع محصول. 52

    2-38-به همیاری بیندیشید؛ به روند تقاضا فکر کنید: 53

    2-39-حفظ کیفیت.. 53

    2-40-مدیریت اطلاع‌رسانی.. 54

    2-41-مدیریت تحول. 55

    2-42-مراحل لازم برای مدیریت تحولات در یک محیط شبکه تأمین.. 55

    2-43-تشخیص دادن نقش‌های تازه 56

    2-44-انتخاب فناوری مناسب.. 56

    2-45- از هم اکنون برای شبکه تأمین آینده سازماندهی کنید. 57

    2-46-حضور در شبکه اینترنت.. 58

    2-47-گذر از زنجیره تأمین به شبکه تأمین.. 58

    2-48-سیر تکامل گروه‌های همیار 59

    2-49-امکان بهبود کیفیت در جبهه  IT. 60

    2-50-مدل‌های کسب و کار اینترنتی در حال تکامل. 60

    2-51-مبارزه باکلاهبرداری در تجارت الکترونیکی.. 61

    2-52-حمل و نقل الکترونیکی.. 62

    2-53-تدارکات الکترونیکی.. 63

    2-54-وضعیت تدارکات الکترونیکی.. 63

    2-55-دسترسی الکترونیکی به منابع. 63

    2-56-تهیه الکترونیکی مواد اولیه. 64

    2-57-   بعضی از نکات مربوط به تهیه مواد اولیه به صورت الکترونیکی.. 66

    1-مواردی از شیوه‌های برتر. 66

    2-تأکید روی آموزش الکترونیکی.. 66

    3-خدمات پشتیبانی در موقع ارائه طریق.. 66

    4-قرار دادن مدیریت مواد اولیه دراینترنت.. 67

    5-سازمان‌دهی، کلید ورود به اینترنت است.. 67

    6-افزایش تدریجی مدیریت داده ها دارای اهمیت است.. 67

    7-کنفراس اینترنتی.. 67

    2-58- مدیریت زنجیره تامین وتقاضا 68

    2-59-حالت اعتماد. 75

    1-دانش لجستیک.. 76

    2-حالت انعطاف پذیری در تولید. 76

    MVC3-. 76

    4-توزیع کنندگان لجستیک.. 76

    فصل سوم

    نتیجه گیری

    3-نتیجه گیری.. 78

    3-1-گذر از زنجیره تأمین به شبکه تأمین.. 79

    3-2-سیر تکامل گروه‌های همیار 79

    3-3-امکان بهبود کیفیت در جبهه IT. 80

    منابع. 86

    منبع:

    . ترجمه چند مقاله گرفته شده ازاینترنت

    2. کتاب لجستیک جهانی و برنامه ریزی توزیع تالیف:دونالد واترز

        وترجمه مرکز مطالعات و پژوهشهای لجستیکی

    3. کتاب مدیریت زنجیره تامین نویسنده: امی زوکرمن ترجمه علی تقی زاده وبهرام صالحی

    4. مقاله «تهیه مواد اولیه تولید از طریق اینترنت می‌تواند فرایند‌های تهیه مواد اولیه را ساماندهی کرده و زنجیره‌های تأمین را یکدست سازد»

    نوشته کوین فیتز جرالد Supply Strategy, May 2001.

    5. مقاله «خرید مستقیم توسط اینترنت» اثر کوین فیتز جرالد 2001 Supply Strategy

    6. فرصت هایی برای مزیت رقابتی: ماروین ال مانهیم ; بنیامین مدینا

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت