پایان نامه ارزیابی روش های هیدرولیکی محاسبه بار رسوبی رودخانه ها

تعداد صفحات: 255 فرمت فایل: word کد فایل: 10002104
سال: 1387 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: پایان نامه مهندسی عمران
قیمت قدیم:۳۲,۱۰۰ تومان
قیمت: ۳۰,۰۰۰ تومان
دانلود فایل
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه ارزیابی روش های هیدرولیکی محاسبه بار رسوبی رودخانه ها

     پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد”M.Sc“

     سازه های هیدرولیکی – مهندسی عمران 

    چکیده: 

     برآورد رسوب و تعیین رابطه ای که بتواند دقیق ترین برآورد را داشته باشد همواره یکی از مهم ترین مسایل در زمینه مهندسی آب و سازه های هیدرولیکی، برای مدیریت بهتر منابع آب و آبهای ذخیره شده در مخازن سدها بوده است .برای تعیین رابطه مناسب در هر منطقه باید شرایط منطقه مورد مطالعه را با شرایطی که هر یک از روابط در آن شکل گرفته اند و با در نظر گرفتن محدودیت اطلاعات و داده ها که ممکن است در منطقه مورد مطالعه وجود داشته باشد ، به دقت مقایسه و بررسی کرد تا بتوان به جواب مناسب تر و منطقی تری که به واقعیت نزدیک باشد دست یافت. 

    در این تحقیق ، تعدادی از معادلات بار بستر و بار معلق و بار کل بصورت مطالعه موردی برای رودخانه دوغ در استان گلستان مورد مطالعه و بررسی قرار گرفتند و همچنین تحلیل حساسیت روابط به پارامترهای موثر در انتقال رسوب مانند دبی ،سرعت و دانه بندی هم مورد بررسی قرار گرفتند تا بررسی شود که کدامیک از روابط به خطای ناشی از اندازه گیری ،حساسیت بیشتری دارند. 

    با در دست داشتن بار معق اندازه گرفته شده ،رابطه باگنولد به عنوان مناسب ترین رابطه بار معلق برای این منطقه انتخاب گردید. از طرفی با توجه به در دست نبودن اندازه گیری های مربوط به بار بستر و بار کل ،از مقایسه خود روابط با هم با توجه به ویژ گی های هر رابطه ،روابطی که ممکن است مناسب باشند،مشخص شدند.در تحلیل حساسیت هم  روابطی که بیشترین و کمترین حساسیت را داشتند مشخص شدند . روابطی که دارای حساسیت بیشتری هستند باید در شرایطی مورد استفاده قرار بگیرند که اندازه گیری ها از دقت بالایی برخوردارند و در غیر اینصورت نتیجه بدست آمده از این روابط به هیچ وجه قابل اعتماد نمی باشد . 

        مقدمه:   

    مهندسین هیدرولیک و زمین شناس طی دو قرن اخیر،حرکت مواد رسوبی در رودخانه ها را مورد بررسی قرار داده اند،چرا که رفتار مواد رسوبی ،در هیدرولیک رودخانه و تغییر مورفولوژی آن حایز اهمیت است.طبیعت پیچیده انتقال رسوب و وابستگی آن به شرایط طبیعی، علم انتقال رسوب را به رشته ای تجربی و یا دست کم نیمه تجربی  تبدیل کرده است . 

    برآورد رسوب و تعیین رابطه ای که بتواند دقیق ترین برآورد را داشته باشد همواره یکی از مهم ترین مسایل در زمینه مهندسی آب و سازه های هیدرولیکی، برای مدیریت بهتر منابع آب و آبهای ذخیره شده در مخازن سدها بوده است و تحقیقات بسیاری در این زمینه صورت گرفته ولی با وجود گذشت سالها تحقیق و بررسی در این زمینه هنوز رابطه ای که بتواند این مهم را برآورده کند وجود ندارد و اصولا این که انتظار داشته باشیم که به چنین رابطه ای دست یابیم امری غیر ممکن است چرا که شرایط هیدرولیکی و طبیعی و آزمایشگاهی که هریک از روابط انتقال در آن شکل گرفتند نمی تواند برای همه مناطق و شرایط پاسخگو باشد و برای دستیابی به رابطه ای که میزان برآورد بهتری به ما بدهد باید شرایط منطقه مورد مطالعه را با شرایطی که هر یک از روابط در آن شکل گرفته اند و با توجه به فرضیاتی که بر اساس آن بنا نهاده شده اند و محدوده کاربردی که دارند و با در نظر گرفتن محدودیت اطلاعات و داده ها که ممکن است در منطقه مورد مطالعه وجود داشته باشد ، به دقت مقایسه و بررسی کرد تا شاید بتوان به جواب مناسب تر و منطقی تری که به واقعیت نزدیک باشد دست یافت و به همین دلیل است که هیچکدام از توابع انتقال رسوب ارایه شده تاکنون نتوانسته اند کاملا در مجامع مهندسی پذیرفته شوند.چرا که هیچیک قادر به تخمین و محاسبه دقیق نرخ انتقال رسوب نیستند.این عدم دقت در نتایج حاصل از معادلات ،در رودخانه هایی که تحت تاثیر شرایط خاص جوی و طبیعی قرار دارند، آشکارتر است. 

     فصل اول

    کلیات 

     

    1 -1) هدف  

    قبل از بیان هدف بهتر است در ابتدا به بیان ابعاد مساله و  پرسش اصلی درباره این تحقیق بپردازیم .در طول سالیان فرمول ها و روابط مختلفی بوسیله محققین زیادی برای پیشگویی دبی رسوب برای شرایط مختلف ارایه شده است که این شرایط می تواند رسوبگذاری در مخازن سد،کاهش ارتفاع بستر رودخانه در زیر یک سد ، آبشستگی یا فرسایش اطراف سازه های هیدرولیکی ، اثرات معادن شن و ماسه در تعادل رودخانه ، اثرات تغییرات بستر رودخانه در سیلاب و لایروبی و ... باشد که در واقع هر کدام از آنها در نوع خود یک پدیده فیزیکی منحصر بفرد هستند.  

    در واقع عدم توجه به مسایل مرتبط با رسوب و استفاده ناصحیح از روابط و معادلات انتقال رسوب و عدم درک صحیح مفاهیم اولیه انتقال مواد جامد،موجب پدید آمدن مشکلات عدیده ای در زمینه بهره برداری از سازه های آبی شده است.به عنوان مثال عدم توجه به رفتار رسوب در رودخانه ها و چگونگی روند رسوبگذاری و فرسایش در آنها و در نظر نگرفتن تغییر مسیر،تغییر شکل و شیب طولی رودخانه،در بسیاری از موارد بهره برداری از سازه های احداث شده در مسیر رودخانه را با مشکلات فراوانی روبرو ساخته است. 

    از دیگر مسایل مهم در این زمینه ،رسوبگذاری در مخازن سدها و بندهای انحرافی است.عدم توجه به رفتار رسوب در بالادست مخزن سد و چگونگی حرکت مواد جامد به سمت سد و میزان انباشتگی و محل رسوبگذاری در مخزن،موجب ایجاد مشکلاتی در ارتباط با بهره برداری از برخی سدها شده است.از جمله این مشکلات می توان به پر شدن مخزن و افزایش حجم مرده و کاهش حجم آب قابل بهره برداری اشاره کرد.در بعضی موارد،پر شدن مخزن و بالا آمدن رسوبات در پشت سد به قدری سریع است که عملا عمر مفید سد را نصف می کند.از آنجا که هزینه لایروبی و خارج کردن رسوبات از مخزن بسیار بالا بوده و با مشکلات خاص خود همراه است و همچنین باز نمودن دریچه های تحتانی به منظور خارج ساختن جریان حاوی رسوب،موجب خالی شدن کامل مخزن از آب و ایجاد تنش ها و فشارهای هیدرواستاتیکی در بدنه سد می شود و همچنین هدایت آب حاوی رسوب از سمت دریچه به دره پایین دست سد،موجب وارد آمدن خسارت به تاسیسات احتمالی موجود در پایین دست سد می شود،لذا عملا خارج نمودن کامل رسوبات از مخزن و استفاده از حجم کل آن در سدهای کشور ما کاری دشوار و تقریبا غیر عملی است. 

    در برخی موارد عدم توجه مهندسین طراح سدهای بتنی به میزان آورد سالیانه رودخانه و چگونگی انباشت رسوب در مخزن و عدم محاسبه صحیح ارتفاع سالیانه رسوبگذاری در پشت سد،خسارات فراوانی   را به بار می آورد.بسیاری از مشکلات و مسایل دیگری که در پروژه های آبی به وجود می آید نیز به نحوی در ارتباط با درک نادرست از وضعیت انتقال رسوب و آورد سالانه آبراهه های طبیعی است.  بنابراین دستیابی به درک صحیح از معادلات انتقال رسوب از مسایل بسیار مهم در مهندسی هیدرولیک می باشد. 

    اینکه کدام رابطه انتقال رسوب می تواند بهترین و مناسب ترین رابطه برای پیشگویی دبی رسوب در منطقه مورد مطالعه برای هر طرح و پروژه باشد ، سوالی است که مهندسان هیدرولیک در پروژه های کنترل رسوب همواره با آن روبرو هستند.مساله دیگری که در این مقوله باید به آن اشاره کرد این است که نتایجی که از این روابط متعدد برای یک منطقه بدست می آید اغلب با هم اختلافات زیادی دارند با استفاده از روشهای متعدد باید بررسی کرد که نتیجه کدامیک از آنها به واقعیت نزدیک تر می باشد و  بدین ترتیب رابطه مناسب برای آن منطقه را بدست آورد .از طرف دیگر یک رابطه که برای یک رودخانه پیشگویی بسیار مناسب و منطقی دارد ممکن است برای رودخانه های دیگر عملکرد بسیار ضعیفی داشته باشد و این مساله نشان دهنده این است که تعیین بهترین رابطه تنها با بررسی دقیق شرایط همان منطقه امکانپذیر است و نمی توان قدرت یک رابطه در یک یا چند منطقه خاص و یا آزمایش را به همه مناطق تعمیم داد. 

    آنچه که در این تحقیق بر آن تاکید می شود ، نشان دادن مراحل مختلف محاسبه و برآورد رسوب از روابط مختلف بار بستر و بار معلق و بار کل رسوب برای یک منطقه خاص ،بصورت مطالعه موردی ، می باشد و در نهایت نتایج بدست آمده از این روابط را با یکدیگر مقایسه نموده و دلایل اختلاف آنها را مورد مطالعه قرار می دهیم و شرایطی را که هر کدام از روابط بر اساس آن ایجاد شده اند را بررسی کرده و روابطی که به شرایط منطقه مورد مطالعه نزدیک تر بوده و  بر اساس فرضیات قابل قبول تری بنا نهاده شده اند را به عنوان رابطه مناسب انتخاب می کنیم. 

    در واقع هدف از این کار رسیدن به درک بهتری از محدودیت ها و کاربرد روابط رسوب مربوط به رودخانه ها می باشد .

    1 -2)پیشینه تحقیق 

    در اینجا به تعدادی از تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده و نتایج بدست آمده از آنها اشاره می کنیم:

     

    1-2-1)تحلیل ها و مقایسه های انجام شده توسط وایت و همکارانش در سال 1975 نشان داد که معادله ایکرز و وایت (1973) از دقت خوبی برخوردار است و معادلات انگلوند و هانسن(1972)،راتنر(1959)،اینشتین(1950)،بیشاپ،سایمونز و ریچاردسون(1965)،توفالتی(1969) و باگنولد (1966) به ترتیب در مکان های بعدی قرار دارند و معادله میر پیتر و مولر (1948) دقت فوق العاده پایینی دارد. [36] 

     

    1-2-2)ونونی (4) در سال 1975 در هنگام تهیه آیین نامه مهندسی رسوب ASCE دبی های رسوب محاسبه شده از معادلات مختلف را با نتایج اندازه گیری شده از آبراهه های طبیعی مقایسه کرد.تحلیل های مذکور در سال 1976 توسط یانگ و استال و بار دیگر در سال 1977 توسط یانگ بررسی شد .از بین این 14 معادله ، نتایج محاسبه شده از معادله توان واحد جریان یانگ (1973)، با اندازه گیری های انجام شده تطابق بیشتری دارد.در ضمن معادلات کلبی ،لارسن،توفالتی و تابع بار بستر اینشتین نیز دبی رسوب رودخانه نیوبرارا را در حد قابل قبولی نخمین می زنند.[32]   

     

    1-2-3)یانگ در سال 1976 تحلیل مشابهی را با 1247 سری نتایج حاصل از مطالعات آزمایشگاهی و نتایج بدست آمده از آبراهه های طبیعی انجام داد و نتایج وایت و همکارانش را بررسی کرد و در نهایت به نتیجه ای نظیر وایت دست یافت.این نتایج نشان می دهند که معادله یانگ که بر مبنای تئوری توان واحد جریان بنا شده بیشترین دقت را دارا است.از نظر دقت ، معادله شن و هیونگ به شرط آنکه در آبراهه های کوچک استفاده شود ،مکان دوم را دارد و سایر نتایج دقیقا نظیر نتایج حاصل از بررسی وایت است. [33] 

    1-2-4)یانگ در سال 1977 از مقایسه بین نتایج اندازه گیری های انجام شده در آبراهه های کوهستانی منطقه گرین ویل و نتایج بدست آمده از معادلات انتقال رسوب نشان داد که فقط معادله توان جریان یانگ می تواند ارزیابی دقیقی از دبی رسوب آبراهه مذکور ارایه دهد.در این خصوص رابطه شاکلیج مرتبه دوم را دارد. [34] 

    1-2-5)هیوبل و متجکا (1) در سال 1955 دبی رسوب رودخانه میدل لوپ را اندازه گیری نمودند و یانگ در سال 1977 این مقادیر اندازه گیری شده را با نتایج حاصل از معادلات تئوری مقایسه نمود.که در این مقایسه تنها معادله توان جریان یانگ و روش اصلاح شده اینشتین ، ارزیابی صحیحی از دبی رسوب رودخانه مذکور دارند و سایر معادلات حتی تغییرات دبی رسوب را بازای دبی های مختلف هم نشان نمی دهند. [34,16] 

     

    1-2-6)نوردین (2) در سال 1964 دبی بار رسوبی رودخانه ریوگراند را اندازه گرفت و یانگ در سال

    1977 نتایج حاصل از بار رسوبی محاسبه شده برای سه معادله انتقال را با این مقادیر اندازه گیری شده مقایسه نمود که جواب بدست آمده از روش اصلاح شده اینشتین سه برابر مقدار اندازه گیری شده در رودخانه می باشد.از طرفی نتایج دو روش یانگ و لارسن با اندازه گیری های تجربی مطابقت دارند.

      [24,34]

     

    1-2-7)جردن (3) در سال 1965 دبی مواد رسوبی را در ایستگاه لوئیس واقع بر رودخانه می سی سی پی اندازه گیری نمود و یانگ در سال 1977 نتایج بدست آمده از اندازه گیری گفته شده را دبی محاسبه شده از 4 معادله انتقال رسوب مقایسه کرد که در میان این روابط ،معادله توان واحد جریان یانگ از دقت خوبی برخوردار بوده است.از طرفی نتایج حاصل از روش های کلبی و اینشتین گاهی تا دو یا سه برابر نتایج واقعی نیز مشاهده می شوند. [34,18]  

     

    ABSTRACT

    Sediment estimation and use a formula that can estimate sediment discharge better than other formulas ,is the most important thing in water engineering and hydraulic structures for better management of water resources and reservoirs of dams.for selecting appropriate formula in a region should the coditions of that region compare with the conditions of every formulas when they formed.then compare them together for receiving the most appropriate formulas in that region. In this research , some bed and suspended and total loads compared  together for data of dough river in golestan.then sensitivity analysis of effective parameters accomplished to verify which formula is the most sensitive .

    Bagnold formula was selected as the most appropriate for suspended load but because of lack of available observed data ,we coulden’t select the most appropriate formula for bed and total load certainly.the most and the least sensitive formulas were distinguished .the most sensitive formulas can be use when we have accurate measurements,we can not rely to results of these formulas otherwise. 

  • فهرست و منابع پایان نامه ارزیابی روش های هیدرولیکی محاسبه بار رسوبی رودخانه ها

    فهرست:

    مقدمه

     فصل اول : کلیات                                                                                                   

      ° 1-1) هدف                                                                                                     22

      ° 1-2)پیشینه تحقیق                                                                                          24

     ° 1-3)روش کار و تحقیق                                                                                     31   فصل دوم : معرفی روابط رسوبی مورد مطالعه                                                          

     ° مقدمه                                                                                                             33

    ° 2-1)انتقال بار بستر

    ° 2-2)روابط بار بستر

     ° 2-2-1)رابطه دوبویز                                                                                         34

     ° 2-2-2)رابطه شیلدز                                                                                         34

    ° 2-2-3)رابطه کالینسکی

    ° 2-2-4)رابطه چانگ سایمونز و ریچاردسون

    ° 2-2-5)رابطه میر پیتر

    ° 2-2-6)رابطه میر پیتر و مولر

    ° 2-2-7)رابطه شاکلیج1934

    ° 2-2-8)رابطه شاکلیج 1943

    ° 2-2-9)رابطه اینشتین

         ° 2-2-10)رابطه ونونی و بروکس                                                                           47

    ° 2-2-11)رابطه اینشتین براون

    ° 2-2-12)رابطه راتنر

    ° 2-2-13)رابطه فریجلینک

    ° 2-2-14)رابطه بایکر

    ° 2-2-15)رابطه ون راین

    ° 2-2-16)رابطه باگنولد

    ° 2-2-17)رابطه کیسی

    ° 2-3)بار معلق

    ° 2-4)روابط بار معلق

    ° 2-4-1)رابطه لین و کالینسکی

    ° 2-4-2)رابطه اینشتین

         ° 2-4-3)رابطه بروکس                                                                                       63

         ° 2-4-4) رابطه چانگ سایمونز و ریچاردسون                                                          65

         ° 2-4-5)رابطه باگنولد                                                                                        69

         ° 2-4-6)رابطه ون راین                                                                                       69

         ° 2-5)انتقال بار کل                                                                                           7

      ° 2-6)روابط بار کل                                                                                             73

         ° 2-6-1)رابطه توفالتی                                                                                        73

    ° 2-6-2)رابطه باگنولد

    ° 2-6-3)رابطه انگلوند و هانسن

    ° 2-6-4)رابطه ایکرز و وایت

    ° 2-6-5)رابطه یانگ

         ° 2-6-6)رابطه لارسن                                                                                         81

         ° 2-6-7)رابطه کلبی                                                                                           83

    ° 2-6-8)رابطه شن و هیونگ

    °

    2-6-9)رابطه کریم و کندی 

     

        فصل سوم :معرفی مشخصات هیدرولیکی منطقه                                                              

            3-1)مشخصات رودخانه دوغ                                                                              90

            3-2)مشخصات منحنی های دانه بندی منطقه                                                      91

    3)شکل مقطع عرضی رودخانه     95

        فصل چهارم :روشهای محاسبه روابط بار رسوبی و بکارگیری آنها برای                     

        منطقه مورد مطالعه                                                                                            

    1)روش محاسبه بار بستر           98

            4-1-1)رابطه دوبویز                                                                                        98

            4-1-2)رابطه شیلدز                                                                                      100

            4-1-3)رابطه کالینسکی                                                                                 101

            4-1-4)رابطه چانگ سایمونز و ریچاردسون                                                        101

            4-1-5)رابطه میر پیتر                                                                                   101

            4-1-6)رابطه میر پیتر و مولر                                                                          102

        4-1-7)رابطه شاکلیج1934                                                                               103

         4-1-8)رابطه شاکلیج 1943                                                                              104

            4-1-9)رابطه اینشتین                                                                                   104

            4-1-10)رابطه ونونی و بروکس                                                                        108

            4-1-11)رابطه اینشتین براون                                                                         112

            4-1-12)رابطه راتنر                                                                                      113

            4-1-13)رابطه فریجلینک                                                                              114

            4-1-14)رابطه بایکر                                                                                      115

            4-1-15)رابطه ون راین                                                                                 116

            4-1-16)رابطه باگنولد                                                                                   117

            4-1-17)رابطه کیسی                                                                                    118

    2)روش محاسبه بار معلق           119

            4-2-1)رابطه لین و کالینسکی                                                                        119

            4-2-2)رابطه اینشتین                                                                                   121

            4-2-3)رابطه بروکس                                                                                     122

            4-2-4)رابطه چانگ سایمونز و ریچاردسون                                                        123

            4-2-5)رابطه باگنولد                                                                                     124

            4-2-6)رابطه ون راین                                                                                    125

    3)روش محاسبه بار کل             126

            4-3-1)رابطه توفالتی                                                                                    126

            4-3-2)رابطه باگنولد                                                                                     130

            4-3-3)رابطه انگلوند و هانسن                                                                         131

            4-3-4)رابطه ایکرز و وایت                                                                              132

            4-3-5)رابطه یانگ                                                                                        134

            4-3-6)رابطه لارسن                                                                                     135

            4-3-7)رابطه کلبی                                                                                       136

            4-3-8)رابطه شن و هیونگ                                                                             136

            4-3-9)رابطه کریم و کندی                                                                             137

            فصل پنجم:مقایسه و ارزیابی روابط و تحلیل حساسیت                                       

                    1)مقایسه و ارزیابی نتایج            141

            5-1-1)مقایسه مستقیم دقت معادلات انتقال رسوب با یکدیگر                               142

            5-1-2)خلاصه مقایسه ها و ارزیابی ها                                                                143

            5-1-3)روش های انتخاب توابع انتقال رسوب                                                     144

    2)تحلیل حساسیت       146

            5-2-1)تحلیل حساسیت روابط به تغییرات دبی                                                   146

            5-2-2)تحلیل حساسیت روابط به تغییرات سرعت                                               165

            5-2-3)تحلیل حساسیت روابط به تغییرات دانه بندی                                          184

            5-3)نسبت بار بستر به معلق                                                                            202

        فصل ششم : نتیجه گیری و پیشنهادات                                                                  

         ° 6-1)نتیجه مقایسه روابط با یکدیگر                                                                   205

         ° 6-1-1)نتیجه گیری بار بستر                                                                           205

    ° 6-1-2)نتیجه گیری بار معلق

    ° 6-1-3)نتیجه گیری بار کل

    ° 6-1-4)نتیجه گیری تحلیل حساسیت           

    ° 6-2) پیشنهادات                                                                                                              

        منابع و ماخذ                                                                                              

     فهرست منابع فارسی

     فهرست منابع لاتین

         سایت های اطلاع رسانی                                                                               216

        چکیده انگلیسی                                                                                         218

               

    منبع:

    1-شفاعی بجستان،محمود.1378.هیدرولیک رسوب.دانشگاه شهید چمران اهواز

     2-قریشی،سید حسین.1381.معادلات برآورد رسوب در رودخانه ها.دانشکده شهید عباسپور

     

    3- Ackers, P., White, W.R., 1973. Sediment transport: new approach and analysis.Journal of the Hydraulics Division,ASCE(11),2041-2060

     

    4- Bailard, J.A., 1981. An energetics total load sediment transport model for a plane sloping beach. Journal of Geophysical Research 86 (C11), 10938–10954.

     

    5- Bijker, E.W., 1971. Longshore transport computations. Journal of the Waterways, Harbours and Coastal Engineering Division 97, 687–701.

     

    6- Camenen, B., Larroude´, P., 2003. Comparison of sediment transport formulae for the coastal environment. Coastal Engineering 48, 111–132.

     

    7- Cardoso, A.H., Neves, G.O., 1994. Pre´vison du transport solide total. Evaluation de formulas existantes. La Houille Blanche, 4, 13–22.

     

    8-Chanson,H.1999.The Hydraulic of Open Channel Flow,Arnold

     

    9-Chih Ted Yang,Sediment Transport Theory and practice,1996  

     

    10-Daryl B.Simons,Sediment Transport Technology water and sediment dynamics,1992

     

    11- Davies, A.G., Villaret, C., 2002. Prediction of sand transport rates by waves and currents in the coastal zone. Continental Shelf Research 22, 2725–2737

     

    12-Davis,A.G.,Van Rijn,L.C.,Damgaard,J.S.,Van de

    Graaff,J.,Ribberink,J.S.,models.Costal Engineering 200246.Intercomparision of research and practical sand transport ،1-23.

     

    13- Eidsvik, K.J., 2004. Some contributions to the uncertainty of sediment transport predictions. Continental Shelf Research 24, 739–754.

     

     

    14- Grasmeijer, B.T., 2002. Process-based cross-shore modelling of barred beaches. Ph.D. Thesis, University of Utrecht , Nether- lands, published

     

     

    15-Graf,W.H. (1971).Hydraulics of Sediment Transport,McGraw-Hill Book Co.,New York,N.Y.

     

    16-Hubbel,D.W. and D.Q.Matejka(1959).”Investigation of Sediment Transport, Middle Loup River at Duning Nebraska,”U.S. Geological Survey Water Supply Paper 1476”

     

    17-Ibad-Zade,Yu.A.1992.Movement of Sediment in Open Channels.A.A.Balkema/Rotterdam

     

    18-Jordan,P.R.(1965).”Fluvial Sediment of the Mississippi River at

    St.Louis,Missouri,”U.S. Geological Survey Water Supply Paper 1802.

     

    19-Lau,Y.L.,and Krishnappan,B.G.(1985).”Sediment transport under ice cover.” J.Hydr..Engrg.,ASCE,111(6).934-950

     

     

    20-Ligia Pinto,et al,(2005),”Sensitivity analysis of non-cohesive sediment transport formulae”,journal of Science direct 

     

     

    21-Maddock,T.,Jr.(1967).”Equations for resistance to flow and sediment transport in alluvial channels.”Water Resour.Res.,12(1),11-21

     

    22-Nakato,T.(1987).Discussion of “Modeling of river channel changes,”by Chang, H.H.,J.Hydr..Engrg.,ASCE,113(2),262-265

     

    23- Nakato,T.(1990),Tested of  Selected Sediment-Transport Formulas,Journal of Hydraulic engineering,vol 116,issue 3,ASCE

     

    24-Nordin,C.F.,Jr.(1964).”Aspect of Flow Resistance and Sediment Transport,Rio Grande near Bernalillo.New Mexico,”U.S. Geological Survey Water Supply Paper 1498-H.

     

    25-R.I. Strand,E.L. Pemberton.( 1960-1987).”Design of Small Dams”a water resources technical publhcation,United States Department of The Interior.ApendixA.539.

     

    26- Ruessink, B.G., 2005. Predictive uncertainty of a nearshore bed evolution model. Continental Shelf Research 25, 1053–1069.

     

    27-Shen,H.W.,and Hung,C.S.(1983).”Remodified Einstein procedure for sediment load.”L.Hydr..Engrg.,ASCE,95(1),225-248.

     

    28-Soulsby, R.L., 1995. The ‘‘Bailard’’ sediment transport formula: 

    comparison with data and models, Adv. in coastal morpho dynamics: an overview of the G8-coastal morphodynamics project, Delft Hydraulics, Netherlands.

     

     

    29- Van Rijn, L.C., 1984a. Sediment transport, part I: bed load transport. Journal of Hydraulic Engineering 110 (10), 1431–1456   

     

    30of Hydraulic Engineering - Van Rijn, L.C., 1984b. Sediment transport, part II: suspended load transport. Journal 110 (11), 1613–1641.

     

     

    31- Van Rijn, L.C., 1984c. Sediment transport, part III: bed forms and alluvial Roughness. Journal of Hydraulic Engineering 110 (12), 1733–1754

     

     

    Engineering Practice no 32-Vanoni,V.A.,ed.(1975).”54Sedimentation Engineering.ASCE Manuals and Reports on , 1st ed.(reprinted 1977).

     

     

    33-Yang C.T.(1976).”Discussion on Sediment Transport,”Journal of the Hydraulics Division,ASCE,vol.99,no.HY10.Proceeding Paper 10067,pp.1679-1704.

     

    34-Yang C.T.(1977).”The movement of Sediment in Rivers”Geophysicsl Survey 3,D.Reidel,Dordrecht,pp.39-68.

     

    35-Yang,C.T.,and Molinas,A(1982).”Sediment transport and unit stream power function.”J.Hydr.Div.,ASCE,108(6),774-793.

     

    36-White,W.R,H.Milli,and A.D.Crabbe,(1975).”Sediment Transport Theories:A

    Review,”Proceedings of the Institute of Civil Engineers,London,pt. 2, no.59,pp265-292.

     

     

    سایت های اطلاع رسانی  

     

    www.Science direct.com          

    www.ASCE.com          

    www.Journal of hydrology       

    www.usbr.gov/pmt/sediment/kb/Erosion  And sedimentstion/index.html 

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت