پایان نامه امکان سنجی ساخت و پرداخت مدل های تقاضای حمل و نقل روستایی ( مطالعه موردی استان همدان )

تعداد صفحات: 133 فرمت فایل: word کد فایل: 10002093
سال: 1389 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: پایان نامه مهندسی عمران
قیمت قدیم:۱۹,۹۰۰ تومان
قیمت: ۱۷,۸۰۰ تومان
دانلود فایل
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه امکان سنجی ساخت و پرداخت مدل های تقاضای حمل و نقل روستایی ( مطالعه موردی استان همدان )

    پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ”M.Sc“       

    مهندسی برنامه ریزی حمل و نقل

    چکیده

    توجه به توسعه روستایی اولا برای تحقق عدالت بین همه ساکنان یک کشور و ثانیا برای

    توسعه بخش کشاورزی و دامپروری اهمیت فراوان دارد. بیتوجهی و فراموشی روستاها، در قرون

    اخیر باعث بروز مشکلات فراوانی برای این جوامع شده است. حمل و نقل یکی از زیر بناهای

    توسعه است، دسترسی و استفاده از امکانات گوناگون و جابهجایی مناسب بار و محصولات، از

    ملزومات توسعه روستایی است. لازمه هرگونه برنامهریزی در حمل و نقل روستایی، شناسایی

    خصوصیات عرضه و تقاضا موجود آنها است. با توجه به تفاوت نرخ سفرها بین روستاها و شهرها

    از لحاظ حجم سفر و نوع هدف سفر و همچنین ساعت اوج سفرها، بررسی امکانسنجی ساخت

    مدل تقاضا برای راههای روستایی، که هدف این تحقیق است، ضروری به نظر میرسد.  

    در این پژوهش عوامل موثر در حمل و نقل روستایی شناسایی شده و مختصرا تفاوتهای

    مدلهای تقاضای شهری و روستایی بیان میگردد. مدلسازی مورد استفاده در این تحقیق، توسط

    تحلیل رگرسیونی و با روش حذف پسرو صورت میگیرد. با توجه به  مطالعه موردی (استان

    همدان) برای 5 هدف اصلی تقاضای سفر: شغلی، تحصیلی، خرید و فروش، پزشکی و اقوام و هم

    چنین تقاضای سفر کل، مدلهایی ساخته میشود که پس از اعتبارسنجی آنها، مشخص میگردد فقط

    مدلهای شغلی، تحصیلی ، خرید و فروش و سفرکل، معنا دار است. در هر مدل، مهمترین متغیری

    را که بر مدل موثر است نیز شناسایی میگردد. در مدل شغلی، متغیر نرخ شاغل بودن، در مدل

    تحصیلی و خرید و فروش، متغیر فاصله و در مدل تقاضای سفر کل متغیرهای تعداد دانشجو و

    فاصله بیشترین تاثیر را دارند.  

    این تحقیق میتواند به مطالعات آتی در زمینههایی مانند تعمیر و نگهداری راههای روستایی،

    ارزیابی فنی و اقتصادی راههای روستایی و سایر مواردی که در قسمت پیشنهادات این تحقیق بیان

    میگردد، کمک کند. 

    کلمات کلیدی: حمل و نقل روستایی، مدل های تقاضای سفر، عرضه و تقاضای راه های روستایی،

    مدل رگرسیونی تقاضای سفر 

    مقدمه 

    برای تحقق عدالت، همه ساکنان یک کشور چه شهروندان شهرهای بزرگ و کوچک و چه

    روستاییان باید از امکانات برابر زندگی برخوردار باشند. غفلت از این امر در چند دهه اخیر باعث

    بروز مشکلات فراوانی مخصوصا در کشورهای در حال توسعه شده است، کشورهایی که بدون

    داشتن برنامه های حساب شده و هماهنگ سعی میکنند هرچه سریعتر الگوهای ظاهری کشورهای

    پیشرفته را اجرا نمایند. 

    لازمه هرگونه برنامه ریزی حمل و نقل، ازجمله حمل ونقل روستایی شناسایی خصوصیات

    عرضه و تقاضا موجود است. با توجه به این شناخت است که می توان نیازها و مشکلات اصلی

    روستاییان در زمینه حمل و نقل را مشخص نمود. با توجه به اطلاعات و آمار و ارقام موجود در

    شبکه راه های روستایی منطقهای که به عنوان مطالعه موردی لحاظ شده(استان همدان)، از چه روشی

    و راهکارهایی میتوان به امکان سنجی ساخت و پرداخت مدلهای تقاضای حمل ونقل روستایی

    پرداخته شود و اینکه آیا اساسا رسیدن به مدلهایی مطمئن جهت توصیف یا پیش بینی متغیرهای

    تقاضای حمل ونقل روستایی امکان پذیر است یا خیر؟

    این پژوهش با مطالعه موردی تعدادی از روستاهای شهرستان همدان انجام گرفته و برای

    روستاهای دیگر که دارای خصوصیات شبیه به آنها باشند قابل تعمیم است. لازم به ذکر است که از

    این پژوهش می توان به عنوان الگویی برای پژوهش های بعدی در زمینه شناسایی حمل و نقل

    روستایی در انواع دیگر روستاها نیز استفاده نمود.  

    فصل اول 

    کلیات تحقیق 

       

    1-1-  مقدمه   

    در این فصل ابتدا تعریفی از مساله ارائه میشود و پس از معرفی هدف تحقیق و پرداختن به

    اهمیت توجه به روستاها و به خصوص مطالعه حمل و نقل روستایی، فرضیات در نظر گرفته شده

    برای تحقیق معرفی میگردد. در ادامه مراحل انجام پژوهش بیان شده و در پایان نحوه تنظیم فصول

    پایان نامه توضیح داده میشود. 

    1-2-  تعریف مسئله 

    لازمه هرگونه برنامه ریزی حمل و نقل، ازجمله حمل ونقل روستایی شناسایی خصوصیات

    عرضه و تقاضا موجود است. با توجه به این شناخت است که می توان نیازها و مشکلات اصلی

    روستاییان در زمینه حمل و نقل را مشخص نمود. با توجه به اطلاعات و آمار و ارقام موجود در

    شبکه راههای روستایی منطقهای که به عنوان مطالعه موردی لحاظ شده(استان همدان)، از چه روشی

    و راهکارهایی میتوان به امکان سنجی ساخت و پرداخت مدلهای تقاضای حمل ونقل روستایی

    پرداخته شود و اینکه آیا اساسا رسیدن به مدلهایی مطمئن جهت توصیف یا پیش بینی متغیرهای

    تقاضای حمل ونقل روستایی امکان پذیر است یا خیر؟ 

    1-3-  هدف از تحقیق 

    بررسی امکان ساخت مدل های تقاضا برای راه های روستایی(مطالعه موردی: استان همدان)

    هدف اساسی این پژوهش میباشد که به تبع آن نیل به اهداف زیر نیز میسر میگردد: 

     تقویت پایه های مطالعات حمل و نقل و برنامه ریزی روستایی بر مبنای نظریات

    موجود در سطح جهان و با توجه به امکانات و محدودیت های موجود در ایران.

     شناسایی عوامل مهم و تاثیر گذار در تقاضای حمل و نقل روستایی با توجه به

    تجربیات حاصل از مطالعات و کارهای انجام شده در کشورهای مختلف جهان.

     تحلیل جامع و کامل اثر گذاری عوامل شناسایی شده بر مدلهای ساخته شده. 

    این پژوهش با مطالعه موردی تعدادی از روستاهای شهرستان همدان انجام گرفته و برای

    روستاهای دیگر که دارای خصوصیات شبیه به آنها باشند قابل تعمیم است. لازم به ذکر است که از

    این پژوهش می توان به عنوان الگویی برای پژوهش های بعدی در زمینه شناسایی حمل و نقل

    روستایی در انواع دیگر روستاها نیز استفاده نمود.  

    معاونت ساخت و نگهداری راه های روستایی وزارت راه و ترابری و وزارت جهاد کشاورزی

    جمهوری اسلامی ایران، محققین و پژوهشگران در زمینه مطالعات حمل و نقل روستایی کشور و

    متولیان امور تخصیص بودجه به مناطق روستایی سطح کشور  از جمله ارگان ها و افرادی میباشند

    که میتوانند از نتایج و آثار این پژوهش بهره ببرند. 

    1-4- اهمیت موضوع 

    برای تحقق عدالت، همه ساکنان یک کشور چه شهروندان شهرهای بزرگ و کوچک و چه

    روستاییان باید از امکانات برابر زندگی برخوردار باشند. غفلت از این امر در چند دهه اخیر باعث

    بروز مشکلات فراوانی مخصوصا در کشورهای در حال توسعه شده است، کشورهایی که بدون

    داشتن برنامه های حساب شده و هماهنگ سعی میکنند هرچه سریعتر الگوهای ظاهری کشورهای

    پیشرفته را اجرا نمایند. 

    در ایران نیز آثار این بی توجهی و فراموشی روستاها، در قرون اخیر، ظاهر شده است. رشد

    بی رویه شهرنشینی، به وجود آمدن پدیده حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ، گسترش فرهنگ فقر و

    اعتیاد، شلوغی بیش از حد شهرها، کم شدن سرانه زمین و از دست رفتن منابع طبیعی شهرها و

    گسترش فرهنگ آپارتمان نشینی، بوجود آمدن زندگی مصنوعی و ماشینی از جمله این آثار این است

    که در شهرها به وضوح قابل رؤیت است. بسیاری از برنامه ریزان شهرهای بزرگ به این نتیجه

    رسیده اند که چاره حل اکثر مشکلات از بین بردن مهاجرات به این شهرها و کوشش در جهت

    خلوت کردن شهرهای بزرگ است[7].

    از سوی دیگر مهاجرت روستاییان به شهرها، خالی شدن واحدهای مسکونی روستایی، از

    دست رفتن سرمایه های گذشته مانند زمینهای کشاورزی، قناتها، آب انبارها، توسعه نیافتن بخش

    کشاورزی و دامپروری، بیکاری و اعتیاد جوانان روستایی نتایج این رویکرد است که در روستاها و

    مخصوصا روستاهای محروم دیده می شود. 

    (تصاویر و نمودار در فایل اصلی موجود است)

    از طرف دیگر توسعه بخش کشاورزی و دامپروری خود مطلوبیت فراوان دارد. کشاورزی و

    دامپروری بیش از صنعت با روح و وجود انسان همخوانی دارد و در دین الهی ما نیز تأکید فراوانی

    بر شرافت این حرفه شده است وشغل بسیاری از انبیاء بوده است. کشاورزی و دامپروری فعالیت

    هایی هستند که نیاز به ماشین آلات پیچیده و تخصصهای گوناگون یا مواد اولیه کم یاب ندارند و

    با استفاده از مواهب طبیعی در دسترس مانند آب و زمین، تولیداتی به وجود میآورند که هر انسانی

    حتی شهروندان شهرهای بزرگ برای برآوردن نیازهای اولیه غذایی خود در همه زمانها به آنها احتیاج دارد. بروز مشکلات و علاقه به توسعه کشاورزی باعث رویکرد جدید جوامع در حال

    توسعه نسبت به توسعه روستایی شده است، بهطوریکه کشورهایی مانند هند و چین به شدت روی

    آن سرمایه گذاری نمودهاند [10و11].   

    توسعه راههای روستایی را نمیتوان به طور جاگانه از نیاز های طبقههای بالاتر جاده ها و

    راهها و حتی تغییرات موثر بر چشم انداز شهری در نظر گرفت. بزرگراه های ملی ، اولین سیستم از

    سرویس دهی به وظیفه تحرک و جابه جایی را به عهده دارند. بزرگراههای ایالتی و راههای اصلی

    منطقه و جاده های ثانویه وظیفه جا به جایی و دسترسی را با هم دارند. راههای روستای اساسا نقشدسترسی را ایفا میکنند. برای توسعه متعادل و هماهنگ همه طبقات راهها و همه مناطق کشوراحداث راههای روستایی جدید و اصلاح آنها در مناطق دارای ارتباط زیاد مقدم است. برای ارزیابیموفقیت در برنامه های توسعه راهها ، تعداد کمی شاخصهای حمل و نقل مانند: چگالی راه، قابلیتارتباط روستایی، الگوی ترافیکی، خدمات حمل و نقل عمومی، ایمنی، درآمد دولت، مزایایاجتماعی-اقتصادی برای جمع آوری  وتجزیه و تحلیل اطلاعات توسط سازمانهای گوناگونی که بهتوسعه روستایی توجه دارند، شناسایی شدهاند. از یک طرف نیاز است تا فرآیند تامین لینکهایجادهای جدید برای محلهای مسکونی در وضعیتهایی که دارای قابلیت ارتباط پایین هستند تسریعشود و از طرف دیگر نیاز است که راهها و جادههای کنونی را در وضعیتهای نسبتا بهتر ارتقا دادهشود تا مستقیما نیاز های توسعهای اقتصادی و نیز اجتماعی را بر آورده سازند[14].

    در ایران نیز بعد از انقلاب، با فعالیتهای چشمگیر نهادهایی مانند جهاد سازندگی و بنیاد

    مسکن، توجه زیادی به روستاها شده است .اکنون شکاف بین روستا و شهر کمتر از گذشته شده

    ولی مهاجرت روستاییان هنوز متوقف نشده است. راه مهمترین زیر ساخت توسعه میباشد که تاثیر

    به سزائی در حمل و نقل کالا و مسافر و افزایش رفاه عمومی جامعه دارد. راه روستایی که وظیفه

    تامین ارتباط بین روستا و شهرها را به عهده دارد به دلیل ایجاد تسهیلات لازم برای استقرار صنایع،

    انتقال محصولات کشاورزی و دامی از مراکز تولید به مراکز مصرف و ایجاد اشتغال مولد، افزایش درآمد

    خانوار روستایی و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها از اهمیت و جایگاه ویژهای

    برخوردار است[3].

    حمل و نقل نیز یکی از زیر بناهای توسعه میباشد، دسترسی و استفاده از امکانات گوناگون

    و جابه جایی مناسب بار و محصولات از ملزومات توسعه روستایی است. در زمینه ساخت راههای

    ارتباطی بین روستاها اقدامات بسیاری توسط وزرات جهاد سازندگی و وزارت راه صورت گرفته که

    اکثر این تلاشها در زمینه ساخت راهها و طرح هندسی آنها بوده است. 

    به همین منظور نیاز به یک سیستم حمل و نقل در این زمینه احساس میشود. پیچیدگی در

    تدارک یک سیستم حمل ونقل مناسب باعث میشود که امکان برنامه ریزی واقعی نتواند به سادگی

    فراهم شود. در این خصوص احتیاج به تعیین میزان تقاضا در سیستم میباشد تا بتوان ظرفیت کافی

    با توجه به سطح تقاضای پیش بینی شده را طراحی نمود[2].  

     

    Abstract:

    Attention to rural development is critical because of justice and agriculture development .Disregarded village caused to many problems in recently centuries. So some underdeveloped countries pay new attention to rural development. Transportation is one of the infrastructures in development. Accessibility and usage of different facility, passenger and cargo commutation are requisite for rural development. Demand and supply recognition is necessary to each planning in rural transportation. Considering the different in rate of trips between rural areas and cities in respect to volume of trips and purpose and also pick time of travel evaluating and building demand model for rural road which is purpose of their research seems to be necessary.

    In this research effective factors in rural transportation has been recognize and in summary the different between city model and rural model has been expressed. The modeling that has been used in this research is according regression analyze and backward elimination procedure. With regard to this case study (for Hamedan provice) for five main purpose including trips for job, study, trade, medical and visiting family and also for all these together models would be created and then would be evaluated with these regard, we have realized only model for: job, study, trade and total tripe are useable also in each model the most important variable which has effect and model will be determined .In job model the important variable is job rate and in study and trade models the variable is distance and in total tripe model the number of students and distance have most effect.

    This research could help to future study in fields such as repair and maintenance of rural roads, technical and cost evaluation for rural roads and other cases which have been suggested in this research.

     

    Key words: transportation of rural area, trip demand models, demand and supply of rural roads, trip demand regression model

  • فهرست و منابع پایان نامه امکان سنجی ساخت و پرداخت مدل های تقاضای حمل و نقل روستایی ( مطالعه موردی استان همدان )

    فهرست:

    چکیده ............................................................................................................................1  مقدمه .............................................................................................................................  2 

    فصل اول: کلیات تحقیق 

    1- 1- مقدمه ................................................................................................................. 4 

    1- 2- تعریف مسئله .......................................................................................................... 4 

    1- 3- هدف از تحقیق ........................................................................................................ 4 

    1- 4-  اهمیت موضوع ........................................................................................................ 4

    1- 5- فرضهای تحقیق(ساده سازی) ....................................................................................... 7

    1- 6- معرفی روش انجام تحقیق ............................................................................................ 7

    1- 7- تعاریف مفاهیم و اصطلاحات  .......................................................................................... 8

    8-  مراحل تحقیق(فصول آینده) ..........................................................................................9 

    فصل دوم:  مروری بر مطالعات و پیشینه تحقیق  

    1- مقدمه ..................................................................................................................  11 

    2- 2- بررسی مطالعات انجام گرفته در مورد حمل ونقل راههای روستایی در داخل کشور .............................  11 

    2- 2-1-  تحلیل سیستم برای ایجاد راههای کم رفت وآمد ............................................................  11 

    2- 2-2-  دستورالعمل نگهداری راههای روستایی ................................................................... 12 

    2- 2-3-   مطالعات حمل و نقل روستایی شهرستان شهرضا واقع در استان اصفهان.................................. 15 

    2- 2-4- رهنمودهایی برای برنامه ریزی مراکز روستایی ........................................................... 16 

    2- 2-5- شناخت حملونقلروستاییوتحلیل مقدماتیعرضه وتقاضایآن(شهرستاناصفهان) ....................... 17   

    2- 2-6- بررسی تفاوت مدلهای تقاضای روستایی با مدلهای تقاضای شهری......................................23 

    2- 3-  بررسی مطالعات انجام گرفته در مورد حمل ونقل راه های روستایی در خارج از کشور .........................  24 

    2- 3-1-  برنامه ریزی منسجم و یکپارچه قابلیت دسترسی روستایی .................................................25 

    2- 3-2-  سیاستهای حمل و نقل روستایی .............................................................................26 

    2- 3-3- برنامه ریزی توسعه و گسترش راههای روستایی در هند...................................................32 

    د

    2- 3-4- طراحی شبکه بهینه راههای روستایی برای کشورهای در حال توسعه ....................................  39 

    2- 4-  خلاصه مطالعات و روشهای انجام شده در پیشینه تحقیق  ..........................................................41 

    فصل سوم: عوامل موثر در حمل ونقل روستایی 

    3-1- مقدمه  ................................................................................................................ 43 

    3-2- برداشت کلی از حمل و نقل روستایی .............................................................................. 43 

    2- 3- دسترسی اصلی(اساسی) ............................................................................................45 

    3-4- برنامه ریزی دسترسی اصلی(اساسی) ..............................................................................46 

    3-5-  برخی اصول اساسی در برنامه ریزیها قابلیت دسترسی ......................................................... 48 

    3-6- تاثیراحداث راههایروستاییوبرنامهریزی منسجمحملونقلروستایی بربخشهایمختلف........................ 51 

    3-7- اهداف سفر در روستاها..............................................................................................52 

    3-8- شاخصهای حمل و نقل روستایی .................................................................................. 53 

    فصل چهارم: متدولوژی تحقیق 

    4-1-  مقدمه  .................................................................................................................58 

    4-2-  روند انجام تحقیق  ....................................................................................................58 

    4-3- تحلیل ساختاری امکان سنجی مدل تقاضا برای راههای روستایی .................................................58 

    4-3-1- انواع شریانها و راههای ارتباطی در روستاها...............................................................60 

    4-4- بیان نظری مدل .................................................................................................... 63 

    4-4-1-  تحلیل رگرسیونی ........................................................................................... 63 

    4-4-2-  انتخاب روش رگرسیونی (رگرسیون خطی یا غیرخطی) ..................................................64 

    4-4-3- روشهای رگرسیونی گام به گام .............................................................................  66 

    فصل پنجم: مطالعه موردی(استان همدان)

    5-1- مقدمه .................................................................................................................70 

    5-2- معرفی و شناخت استان همدان  ......................................................................................70 

    5-3- آمارگیری  ........................................................................................................... 76 

    5-4- تحلیل یک بعدی .................................................................................................... 78 

    5-5-  ساخت مدل ..........................................................................................................85 

    ه

    5-5- 1- رابطه بین تقاضای سفر شغلی و متغیرهای مستقل ..........................................................85 

    5-5- 2- رابطه بین تقاضای سفرتحصیلی و متغیرهای مستقل ....................................................... 87 

    5-5- 3- رابطه بین تقاضای سفر خریدو فروش و متغیرهای مستقل .................................................90 

    5-5- 4- رابطه بین تقاضای سفر اقوام  با  متغیرهای مستقل .........................................................  93 

    5-5- 5- رابطه بین تقاضای سفر پزشکی  با  متغیرهای مستقل  .......................................................95 

    5-5- 6- رابطه بینتقاضایسفر کل و متغیرهایمستقل ..............................................................98 

    5-6-  اعتبار سنجی مدل ..................................................................................................101 

    5-6- 1- اعتبار سنجی مدلها به تفکیک هدف سفر ..................................................................101 

    5-6- 2- اعتبارسنجی مدلها در کنار یکدیگر ......................................................................102 

    5-6- 3- اعتبارسنجی مدل تقاضای سفرکل .........................................................................103 

    5-7- آنالیز حساسیت .....................................................................................................103 

    5-7-1- روش اول ...................................................................................................  104 

    5-7-2- روش دوم ..................................................................................................  107 

    5-8- نوآوری انجام گرفته در مدلسازی ................................................................................  108 

    5-9- شرایطی که مدلهای ساخته شده میتوانند مورد استفاده قرار گیرند  ............................................  108 

    5-10- خلاصه نتایج  ........................................................................................................109 

    فصل ششم: نتیجه گیری و پیشنهادات 

    6-1-  نوآوری تحقیق ......................................................................................................112 

    6-2- دستاوردهای تحقیق .................................................................................................112 

    6-3- مزایا و نحوه کاربرد مدلهای ساخته شده  .........................................................................  114 

    6-4- پیشنهادات ...........................................................................................................115  منابع فارسی ...................................................................................................................... 119  منابع لاتین  ........................................................................................................................120 

    پیوست- نمونه فرمهای آماری ..................................................................................................121 

    چکیده انگلیسی ................................................................................................................. 125  

     

    منبع:

    آقایان، ف، تحلیل تصمیم برای ایجاد راههای کم رفت وآمد، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه صنعتی شریف، 1376. 

    افندیزاده، شهریار،ترجمه، مهندسی ترابری  اصول برنامه ریزی و مدل سازی حمل ونقل، دانشگاه علم و صنعت، مرکز انتشارات، 1379.

    اداره راه روستایی وزارت جهادسازندگی، دستورالعمل نگهداری راههای روستایی، 1377 

    4.حق شناس، حسین، شناخت حمل و نقل روستایی  و تحلیل مقدماتی عرضه و تقاضای آن، مطالعه موردی شهرستان اصفهان، پایان نامه کارشناسی ارشد، 1385. 

    5.        سالنامه آماری حمل و نقل جاده ای ، سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای ،1387. 

    6.        سید حسینی، سید محمد، برنامه ریزی مهندسی حمل و نقل و جابه جایی مواد، دانشگاه علم و صنعت، مرکز انتشارات، 1380. 

    7.        صالحی وند، س.ا، بررسی علل وانگیزه های اقتصادی مهاجرت ازاستانهای مختلف به تهران،

    پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی، 1376. 

    8.        مهاجرت جوانان، پژوهش وتحقیق سازمان ملی جوانان، نشر اهل قلم، 1381   

    9.        مهندسین مشاور پارساب، وزارت جهادسازندگی، اداره کل راه روستایی، مطالعات حمل ونقل

    روستایی شهرستان شهرضا واقع دراستان اصفهان، 1376

    10.    مهندسین مشاور DHVهلند، رهنمودهایی برای برنامه ریزی مراکز روستایی، ترجمه ونشر جهاد سازندگی، 1371.

    11.    نتایج آمارگیری مبدأ -مقصد ساکنین، مطالعات جامع اصفهان، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشکده صنایع و برنامه ریزی سیستمها، 1367.

    12.    نتایج آمارگیری مبدأ -مقصد ساکنین، مطالعات جامع شیراز، دانشگاه صنعتی شریف، مرکز مطالعات و تحقیقات حمل و نقل شریف، ممتحن، 1379. 

    13.    وزارت جهاد سازندگی، فرهنگ ده ها، اطلاعات جامع مربوط به آمار روستاها از سال 1345  تا

      .1375

    14.    Calvo.C.M, Options for Managing and Financing Rural Transport Infrastructure,  World Bank Technical Paper NO. 411, Washington,1998.

    15.    Donnges.C and Pattanaik.P.K ,  Integrated Rural Accessibility Planning Gram Panchayat Level, 2004.

    16.    Donnges.C,  Edmonds.G and  Johannessen.B, Sustaining the Benefits of Improved Access, 2007.

    17.    Donnges.C, Improving Access in Rural Areas Guidelines for Integrated Rural Accessibility Planning,2007.

    18.    Jan. S and Kumar. P, Optimal Rural Road Network Planning For Developing Countries, Issue of Road7 Transport Research, Sep 2000.

    19.    John. H, Rural Roads and Poverty Alleviation, ILO, 1984.

    20.    Lakshmana. K.M , Rural Infrastructure Planning With Emphasis On Road Network Connectivity by Coplanar Concurrent Theory, 2007.

    21.    Prasada Rao. I, Kangadurai. B, Jain. P. K , Dr. Neelam, Information System For Rural Road Network Planning , A Case Study: India 2003.

    22.    Rural Road Development Plan: Vision 2025, Ministry of Rural Development, Government of India, New Delhi, May 2007.

    23.    Starkey. P, Rapid Assessment of  Rural Transport Services, Final Report, March 2006.

    24.    Technical Note On Rural Transport In Multi-Sectoral And Community Driven Projects, The World Bank, Washington, DC, March 2003.

    25.    Tighe.D, Roads and Poverty Reduction, 2004.

    26.    Vande Walle. D, Choosing Rural Road Investments to Help Reduce Poverty, The World Bank, Washington, DC, USA 2002.

    27.    Wright. P. H, Ash ford. H .j, Transportation Engineering Lonning and Design, 4th Edition , 1997. 

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت