پایان نامه ارزیابی فرم هندسی راه آهن بافق - بندرعباس

تعداد صفحات: 222 فرمت فایل: word کد فایل: 10002014
سال: 1384 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: پایان نامه مهندسی عمران
قیمت قدیم:۲۸,۸۰۰ تومان
قیمت: ۲۶,۷۰۰ تومان
دانلود فایل
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه ارزیابی فرم هندسی راه آهن بافق - بندرعباس

    پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد"M.S.C "

    مهندسی عمران - راه و ترابری 

    چکیده :

    ازجمله  مسیرهای مهم ریلی کشورراه آهن بافق - بندرعباس است .لذا ارزیابی این مسیر درکمک به ارتقاء عملکرد شبکه ریلی کشور بسیار مهم خواهد بود .باتوجه به نقش مهم این راه آهن درعملکرد شبکه ریلی کشور وبه علت تاثیربسزای شکل هندسی مسیر برعملکرد آن ، این مسیرازلحاظ شکل هندسی مورد ارزیابی قرارگرفت .

     به منظورارزیابی شکل هندسی راه آهن بافق -بندرعباس سعی شده تا عوامل مهم وتاثیرگذاربرعملکرداین راه آهن که ریشه در شکل هندسی دارند به عنوان شاخص های ارزیابی درنظرگرفته شوند ازجمله : (مقاومت مربوط به قوس ،اختلاف در شیب طولی ، ظرفیت خط ،تراورس ،پابندوسوانح )وبه کمک روشهای نوین ارزشیابی های چند معیاره وچند شاخصه  (مجموع وزین ساده  ١  SAW )علاوه بربیان ارزش ورتبه گزینه مورد نظردرمقایسه باسایرگزینه های مطرح مانند (راه آهن بافق -یزد،یزد-بادرودوآیین نامه طراحی مسیر راه آهن ایران )اولویت تاثیرگذاری هریک ازشاخص ها درارزیابی این مسیر ارائه شود.

    مقدمه

     

    از مشخصات خطوط راه آهن ایران در مقایسه با راه آهن های کشورهای پیشرفته زمان سفر طولانی از دید حمل و نقل مسافر و ظرفیت کم  از دیدگاه حمل و نقل بار است .

    مشکلات فنی عبارتند از: با یک خطه بودن مسیرها، نامناسبی ریل ، بالاست و تراوس برای سرعت زیاد وجود قوسهای با شعاع کم و مشکلات برنامه ریزی و بهینه نبودن محل ایستگاه ها.لذا تعریف روشی علمی به منظور ارزیابی قسمتهای مختلف ونیز محاسبه میزان تاثیرپذیری هرقسمت از عوامل گوناگون (شاخص ها) می تواند بسیار مفید واقع گردد.

    یکی از  مسیرهای مهم ریلی کشورراه آهن بافق - بندرعباس است .

     این راه آهن اسکله شهید رجائی ، شهید باهنر ، معادن بزرگ گل گهر ، مس سرچشمه  و شهرهای بافق ، سیرجان و بندرعباس را به شبکه راه آهن متصل می کند.بخش عمده این راه آهن در استانهای هرمزگان و کرمان و بخش کوچکی از آن در استان یزد واقع شده است .

    احداث این راه آهن علاوه بر حمل کالاهای وارداتی ، سنگ آهن ، مس و مواد نفتی وضع ترافیک راههای اصلی منطقه را بهبود بخشیده زیرا بخش اعظم ترافیک محصولات سنگین که از راههای اصلی انجام میگرفته به راه آهن منتقل شده است .لذا ارزیابی این مسیر درکمک به ارتقاء عملکرد شبکه ریلی کشور بسیار حائزاهمیت است .

    (واژه های کلیدی : شاخص ، ارزیابی ، شکل هندسی )

     فصل ١                            تعریف

     مسائله

    مقدمه

    از مشخصات خطوط راه آهن ایران در مقایسه با راه آهن های کشورهای پیشرفته زمان سفر طولانی از دید حمل و نقل مسافر و ظرفیت کم  از دیدگاه حمل و نقل بار است .

    مشکلات فنی عبارتند از: با یک خطه بودن مسیرها، نامناسبی ریل ، بالاست و تراوس برای سرعت زیاد وجود قوسهای با شعاع کم و مشکلات برنامه ریزی و بهینه نبودن محل ایستگاه ها.لذا تعریف روشی علمی به منظور ارزیابی قسمتهای مختلف ونیز محاسبه میزان تاثیرپذیری هرقسمت از عوامل گوناگون (شاخص ها) می تواند بسیار مفید واقع گردد.

    یکی از  مسیرهای مهم ریلی کشورراه آهن بافق - بندرعباس است .

     این راه آهن اسکله شهید رجائی ، شهید باهنر ، معادن بزرگ گل گهر ، مس سرچشمه  و شهرهای بافق ، سیرجان و بندرعباس را به شبکه راه آهن متصل می کند.بخش عمده این راه آهن در استانهای هرمزگان و کرمان و بخش کوچکی از آن در استان یزد واقع شده است .

    احداث این راه آهن علاوه بر حمل کالاهای وارداتی ، سنگ آهن ، مس و مواد نفتی وضع ترافیک راههای اصلی منطقه را بهبود بخشیده زیرا بخش اعظم ترافیک محصولات سنگین که از راههای اصلی انجام میگرفته به راه آهن منتقل شده است .لذا ارزیابی این مسیر درکمک به ارتقاء عملکرد شبکه ریلی کشور بسیار حائزاهمیت است .

     

     

     

     

     

     

    ١٥

     

     

    ١-١هدف از تحقیق :

     

    مشکلات فنی زیادی از قبیل ، نامناسبی ریل ، بالاست و تراوس برای سرعت زیاد وجود قوسهای با شعاع کم و مشکلات برنامه ریزی و بهینه نبودن محل ایستگاه هاموجبات  افت کارایی وبهره وری شبکه ریلی کشور ند . هدف ما تعریف روشی علمی بمنظور ارزیابی قسمتهای مختلف ونیز محاسبه مقدار تاثیرپذیری هرقسمت از  شاخص های تعریف شده ، می باشد به کمک آن می توان با تخصیص اعتبارات لازم به نسبت اهمیت عوامل تاثیر گذار موجب ارتقا ء عملکرد محور شد.

     

    ١- ٢ - اهمیت موضوع :

     

    با توجه به اینکه این زاه آهن اسکله شهید رجائی ، شهید باهنر و معادن بزرگ گل گهر و مس سرچشمه و شهرهای بافق و سیرجان و بندرعباس را به شبکه راه آهن متصل می کند، موجودیت آن  علاوه بر حمل کالاهای وارداتی ، سنگ آهن ، مس و مواد نفتی وضع ترافیک راههای اصلی منطقه را بهبود بخشیده است

     وجود مشکلات فنی از قبیل ، نامناسبی ریل ، بالاست و تراوس برای سرعت زیاد وجود قوسهای با شعاع کم و مشکلات برنامه ریزی و بهینه نبودن محل ایستگاه ها ازعللی هستند که کارایی وبهره وری شبکه ریلی کشور را کاهش می دهند.لذا تعریف روشی علمی بمنظور ارزیابی قسمتهای مختلف ونیز محاسبه تاثیرپذیری هرقسمت از عوامل گوناگون (شاخص ها) می توانند دربهبود ورفع مشکلات موجود در راه آهن مورد نظر وتخصیص اعتبارات لازم به نسبت اهمیت عوامل تاثیر گذاردرکارکرد آن بسیارموثر باشند.

     

    ١٦

     

    ١-٣-تعریف مسئله :

    در این پروزه به کمک روشهای نوین ارزشیابی های چند معیاره وچند شاخصه

    (مجموع وزین ساده  saw ) علاوه بربیان مقدار ارزش ورتبه گزینه های مورد نظردرمقایسه باسایرگزینه های مطرح مانند(راه آهن های بافق -یزد،یزد-بادرودوآیین نامه طراحی مسیر راه آهن ایران )اولویت تاثیرگذاری هریک ازشاخص ها درارزیابی مسیرمورد محاسبه وبررسی قرار می گیرد.

    درانتخاب شاخصها سعی شده است تا مواردی مورد بررسی قرارگیرند که حتی الامکان ازاشتباه بدورباشندوضمنا تاثیرگذاری آنها ازلحاظ شکل هندسی در کارائی مسیر قابل توجه باشد.

     

    ١-٤-مشکلات تحقیق :

     

    با توجه به اینکه این سبک بررسی در نوع خود جدید بحساب می آید طبیعی است که

    علاوه بر مشکلات معمول معضلات خاصی را داشته باشد از آن جمله :

    - دسترسی بسیار مشکل به نقشه های اجرایی  به علت ناتمام بودن برداشت وضع موجود مسیر و عملیات نقشه برداری

    - موجود نبودن ریز اطلاعات مسیر درراه آهن در خصوص پروفیل های عرضی و ایستگاه

    - دستیابی دشوار به آمار دقیق سوانح ریلی مسیر با علل وقوع آنها

    - وجودنداشتن منابع قابل دسترسی به منظور بررسی نیروی کشش مورد استفاده  متناسب در هربخش از مسیر و آماردقیق آنها

     - محرمانه بودن بسیاری از نقشه ها واطلاعات مورد نیاز پروژه

     

          فصل ٢

    ٢-١سرعت در راه آهن

    سرعت در تکنولوژی باعث می شود که فواصل کشورهای قوی و ضعیف هر روز بیشتر شود. سرعت در کارهای مختلف اثرات متفاوتی بر جای می گذارد. بعنوان مثال در رشته های پزشکی ، اقتصاد، ساختمان ، علوم هر روز شاهد عجایب بیشتری هستیم که بهتر است اسم آن را پیشرفت بگذاریم ، ولی سرعت در مسایل حمل و نقل باعث می شود که سایر موارد فوق الذکر سریعتر دچارتغییر و تحول شوند. دنیای امروز دنیای سرعت است و کسانی موفق ترند که وسایل حمل و نقل مجهزتر و تندروی تری در اختیار دارند. ارزش سرعت بر حسب زمان و کیلومتر و یا مایل سنجیده می شود. کیفیت سرعت در جاهای مختلف و وسایل مختلف ، متفاوت است .

    در راه آهن هرگاه صحبت از سرعت می شود – مفهوم سرعت فیزیکی و سرعت تجاری ممکن است مورد نظر باشد. منظور از سرعت فیزیکی ، متوسط زمان حرکت از مبدا به مقصد بدون درنظر گرفتن زمانهای تخلیه و بارگیری و توقفهای بین راهی می باشد، اما سرعت بازرگانی با درنظرگرفتن این زمانهای تخلیه و بارگیری است .

    به منظور در نظر گرفتن زمانهای تخلیه ، بارگیری ، معطلی های بین راهی در هنگام بازدیدها و توقفهای موجود در ایستگاههای تشکیلاتی ،  پارامتر دیگری بنام سرعت تجاری در نظر گرفته می شود. نحوه تعیین سرعت تجاری استفاده از روشها و فرمولهای خاص می باشد.

    ١٩

     

     

    سرعت فیزیکی هم اکنون در راه آهن در حدود ٦٠ تا ٧٠ کیلومتر در ساعت می باشد و حال آنکه سرعت تجاری در سالهای گذشته ٣ . ٤ کیلومتر در ساعت بوده است و این درحالی است که سرعت تجاری در همان سالها در دنیا در حدود ٤٥ کیلومتر در ساعت بوده است .

    ٢-٢ تصمیم گیریهای چندشاخصه

    امروزه روشهای تصمیم گیری چند شاخصه در زمینه های متعدد و مختلف به طور وسیعی مورد استفاده قرار می گیرند. دلیل این امر توانایی و قابلیت زیاد این روشها در مدلسازی مسائل واقعی ، سادگی و قابل فهم بودن آنها برای اکثر کاربران است ، فنون و روشهای ریاضی برنامه ریزی و تصمیم گیری ، اگرچه جوابی بهینه را ارائه می دهند اما تحت شرایط وفرضیات خاصی از این توانائی برخوردار هستند. این دسته از فنون به اطلاعات اولیه دقیق و قطعی نیازدارند. در مسائل واقعی امکان تهیه اطلاعات یا فراهم نیست یا با صرف هزینه زیاد میسر می شود.

    از طرف دیگر در این روشها درنظر گرفتن تمام ابعاد و جنبه های مسئله امکان پذیر نیست ، بلکه جنبه هایی از مسأله در مدلسازی مورد توجه قرار می گیرد که حالت کمی داشته ، سنجش و ارزیابی آنها مقرون به صرفه باشد. از این رو بسیاری از متغیرها و شرایط تأثیرگذار که حالت کیفی دارند رانمی توان در مدلسازی اعمال کرد، .

    ٢٠

     

     

    بنابراین از آنجائیکه روش تصمیم گیری و چند شاخصه قادر به درنظر گرفتن شرایط و متغیرهای کمی و کیفی مسأله به طور همزمان است کاربرد و گسترش چشم گیری یافته است .

    در ایران از جمله کارهای انجام شده در زمینه تصمیم گیری گروهی ، فرایند تحلیل سلسله مراتب فازی و استفاده از روش تصمیم گیری چند شاخصه بمنطور تعیین اولویتهای تحقیقاتی در آموزش عالی که توسط دکترعادل آذر انجام شده را می توان نام برد.

    ازاین جمله به پایان نامه های آقایان عظیم الله زارعی - فرهاد وفائی ، مهدی عبدیان ،  سید علی میرنژاد و محمدرضا صدوقیان می توان اشاره کرد. پایان نامه آقای سید علی میرنژاد پیرامون رتبه بندی عوامل مؤثر بر بهره وری فراورده های نسوز پارس با کمک تکنیک

    (MADM)Linmap, به مقایسه نتایج آنها پرداخته ، همچنین پایان نامه آقای صدوقیان درمورد تعیین شاخصهای بهره وری در حمل و نقل ریلی و پایان نامه آقای مرتضی دارابی به تعیین اندیس های ترابری برای استانها کشور پرداخته است . اما در زمینه مورد بحث این پایان نامه موضوع مورد نظر برای اولین در کشور انجام می شود .

     

     

     

    ٢١

     

     

    ٢-٣ واژگان تخصصی تحقیق :

     

    1

     - تصمیم گیری های چند معیاره  ( MCDM)  :

     برای تصمیم گیری های پیچیده توصیه می گردد . در این تصمیم گیریها به جای استفاده از یک معیار سنجش بهینگی ، ممکن است از چندین معیار سنجش استفاده گردد .

     

    ٢

    - تصمیم گیری های چند شاخصه (MADM)  :

    مدل های MADM انتخابگر بوده و به منظور انتخاب مناسبترین گزینه از بین m گزینه موجود  به کار می روند .

     

    3

     - تصمیم گیری های چند هدفه ( MODM) :

    مدل های چند هدفه MODM  به منظور طراحی به کار گرفته می شوند

     

    -  روش مجموع ساده وزین ٤(SAW)

    روش یکی از قدیمی ترین روشهای بکار گیری شده در MADM است به طوری که با مفروض بودن بردار W (اوزان اهمیت شاخص ها)٥ برای آن ، مناسب ترین گزینه (A)

    محاسبه می گردد.

     

     

     

     

    ١multiple criteria – decision – making

    ٢ Multiple attribute decision making

    ٣ Multiple objective decision making

    ٤ Simple- additive- weighting method (SAW)

     

    ٣- این اوزان درواقع می بایست نشان دهند مطلوبیت نهائی از شاخص ها باشند.

    ٢٢

     

     

    6

    -  روش تخصیص خطی :

    در این روش گزینه های مفروض از یک مسأله برحسب امتیازات آنها از هر شاخص موجود رتبه بندی شده و سپس رتبه نهائی گزینه ها از طریق یک فرآیند جبران خطی

    (به ازای تبادلات ممکن دربین شاخص ها) مشخص می شود.

     

    7

    - بی مقیاس کردن    :

     به منظور قابل مقایسه شدن مقیاس های مختلف اندازه گیری ( به ازای شاخص های گوناگون ) باید از« بی بعد کردن » استفاده کرد ، که به این طریق عناصر شاخص های تبدیل شده ( nij) بدون بعد ٨ اندازه گیری می شوند

     

    - بلاک :

     قطعه خطی بین دو نقطه که برای تنظیم فاصله زمانی حرکت قطارها تعریف می شود.

    در ایران معمولاً فاصله بین دو ایستگاه است .

    - خط اصلی :

     خطی که مستقیماً در امتداد خط واقع بین ٢ ایستگاه قرار دارد.

     

    - خط فرعی :

    شامل خطوط قبول و اعزام ، خط مانوور، انشعاب (صنعتی ، انبار، پل ترک ، خط کور، خط فرار)

     

     

     

     ٦ Liner - assignmet

    ٧  dimensionless

    ٨dimenisonless

    ٢٣

     

     

     

     - خط قبول و اعزام :

     خطوطی از ایستگاه که قطارها در زمان توقف ، تلاقی و یا سبقت بر روی آن قرار گیرند.

    یک ایستگاه با n خط ، n قطار را جای می دهد.

     

     - خط انشعابی :

     این خطوط به منظور رفع نیاز مؤسسات مختلف ، تعمیرات ، سوخت گیری ، تخلیه بار ...

    در مواقع اضطراری با اهداف مختلف مورد استفاده واقع می شوند.

     

      

     

     Abstract

     

     

     Bafgh-Bandar Abbas is one of the most important rail roads in IRAN.

    Therefore evaluation of this line is very important for elevating the

    operations in rail road network,because of the most important effect of this

    line in rail road network operation and the effect of geometric design;this

    line choose for the geometric design evaluation.

    For this purpose we choose some important geometric items as a criteria,

    such as:curve resistance,rail road capacity,rail road crash,traverse,rail bound

    and longitudinal gradient change.

    We use some new methods of multiple criteria decision making  like ;Simple

    Addetive Weighting method(SAW) to determine the level of this line in

    compare with Bafgh-Yazd,Yazd- Badrood  lines and  IRAN-KAMPSAX

    standard design,also we determine the importance of each criteria as a

    effective item for rail road evaluation. 

  • فهرست و منابع پایان نامه ارزیابی فرم هندسی راه آهن بافق - بندرعباس

    فهرست:

    چکیده ................................................................................................................................ ١٢

    مقدمه ................................................................................................................................. ١٣

    فصل اول : تعریف مسائله ............................................................................ ١٤

    مقدمه ................................................................................................................................ ١٥

    هدف از تحقیق ................................................................................................................. ١٦

    اهمیت موضوع ................................................................................................................. ١٦

    تعریف مسئله ................................................................................................................... ١٧

     مشکلات تحقیق .............................................................................................................. ١٧

    فصل دوم : کاوش در متون .......................................................................... ١٨

    سرعت در راه آهن ............................................................................................................ ١٩

    تصمیم گیری چندشاخصه ................................................................................................. ٢٠

    واژگان تخصصی تحقیق .................................................................................................... ٢١

    فصل سوم : متدلوژی یا روش تحقیق ........................................................... ٢٥

    خلاصه مشخصات محور بافق – بندرعباس ..................................................................... ٢٦

    فاصله بین دو ریل ............................................................................................................. ٢٧

    خط تعادل ........................................................................................................................ ٢٩

     

     

    تسطیح و زیرسازی ............................................................................................................ ٢٩

    قوسهای افقی ..................................................................................................................... ٣١

    عمل قوسهای ساده ............................................................................................................ ٣١

    درجه قوس ........................................................................................................................ ٣١

    طول قوس ........................................................................................................................ ٣٣

    محدوده عملیات ............................................................................................................... ٣٤

    قوسهای حلزونی بالا رونده ............................................................................................... ٣٥

    شیب عرضی (دور) ........................................................................................................... ٣٧

    برآیندهای جانبی .............................................................................................................. ٣٩

    سرعت واژگونی ................................................................................................................ ٤٠

    ایجاد شیب عرضی ............................................................................................................ ٤١

    طول اسپیرال ...................................................................................................................... ٤١

    جایابی اسپیرال ................................................................................................................... ٤٣

    پیچهای چند مرکزی .......................................................................................................... ٤٣

    تصحیح قوس .................................................................................................................... ٤٤

    تنوری تخصیص خط ........................................................................................................ ٤٥

    کاربرد تئوری ..................................................................................................................... ٤٥

    تهیه اطلاعات ................................................................................................................... ٤٦

     

     

    محاسبات تعدیل ................................................................................................................ ٤٦

    تعیین مسیر به وسیله خط مماس ....................................................................................... ٤٧

    مشخصات بنیادی .............................................................................................................. ٤٩

    نسبت تغییرات ................................................................................................................... ٤٩

    روش افست از تانژانت ..................................................................................................... ٥٠

    نسبت تغییرات در روش شیب .......................................................................................... ٥١

    شیب طولی و نیروی کشش .............................................................................................. ٥٣

    مقاومتهای همیشگی قطار.................................................................................................. ٥٤

    مقاومت مسیر..................................................................................................................... ٥٥

    مقاومت هوا ...................................................................................................................... ٥٦

    مقاومت لبه بانداژ............................................................................................................... ٥٦

    روش اشمیت و توتهیل ..................................................................................................... ٥٩

    روش دیویس ..................................................................................................................... ٥٩

    فرمول دیویس بهینه ........................................................................................................... ٦٠

    فرمول کاربری ساده ........................................................................................................... ٦٢

    مقاومت  مربوط به شکل هندسی مسیر............................................................................. ٦٤

    مقاومت مربوط به قوس .................................................................................................... ٦٥

    مقاومت ناشی از شتابگیری ............................................................................................... ٦٦

     

     

    مقاومت مربوط به کندشدن حرکت ................................................................................... ٦٧

    کندی حرکت در فراز........................................................................................................ ٧٠

    کندی حرکت در 0=Ft ..................................................................................................... ٧٠

    نیروی کشش ..................................................................................................................... ٧١

    سرعت پیشروی ................................................................................................................. ٧٣

    قطار بهره برداری ................................................................................................................ ٧٤

    شیب پیشروی .................................................................................................................... ٧٩

    شیب بهینه ........................................................................................................................ ٧٩

    مسائل مرتبط با شیب ها ..................................................................................................... ٨٢

    تعریف واندازه گیری ......................................................................................................... ٨٢

    شکل های مختلف بالا و پائین رفتن .................................................................................. ٨٤

    هزینه های مرتبط با بالا و پائین رفتن ................................................................................. ٨٥

    اثرات بالا و پئین رفتن بر عملکرد هزینه ها ....................................................................... ٨٦

    پروفیل غلطش ................................................................................................................... ٨٦

    شیب های تپه ماهوری ........................................................................................................ ٨٧

    تاثیر روی عملکرد ............................................................................................................. ٨٧

    انتخاب شیب .................................................................................................................... ٨٨

    مقایسه شیب ها................................................................................................................... ٨٨

     

     

    انتخاب شیب بهینه ............................................................................................................. ٩١

    پروفیل های متعادل شده ..................................................................................................... ٩١

    مسائل مرتبط با شیب های متعادل شده ............................................................................. ٩١

    مقدار حمل بار................................................................................................................... ٩٢

    عاملهای موثر در حمل بار................................................................................................. ٩٢

    کاربرد مقدارحمل بار......................................................................................................... ٩٢

    پیدا کردن مقدار حمل بار.................................................................................................. ٩٣

    مقدار حمل بار تعدیل شده ............................................................................................... ٩٦

    سرعت در مقابل حمل بار................................................................................................. ٩٨

    تاثیرات آب و هوا.............................................................................................................. ٩٨

     سوانح ، حوادث و مسائل مرتبط با آن .............................................................................. ١٠٠

    مسائل فنی ......................................................................................................................... ١٠٠

    اجرانشدن مقررات ............................................................................................................. ١٠١

    رفاه پرسنل ......................................................................................................................... ١٠١

    گزینش ............................................................................................................................... ١٠٢

    نظارت ............................................................................................................................... ١٠٣

    آموزش .............................................................................................................................. ١٠٣

    بی تفاوتی .......................................................................................................................... ١٠٤

     

     

    تحصیلات .......................................................................................................................... ١٠٤

    نگهداری پرسنل ................................................................................................................. ١٠٥

    معاینه ................................................................................................................................. ١٠٦

    فصل چهارم : جمع آوری اطلاعات ............................................................. ١٠٧

    مقدمه (تصمیم گیری های چند معیاره ).............................................................................. ١٠٧

    تصمیم گیری های چندشاخصه ........................................................................................... ١٠٨

    مقیاس اندازه گیری شاخص ها و اندازه گیری یک شاخص کیفی به صورت کمی ............. ١١٠

    بی بعد کردن ...................................................................................................................... ١١١

    بی بعد کردن با استفاده از نرم ........................................................................................... ١١١

    بی بعد کردن خطی ........................................................................................................... ١١٢

    بی بعدی فازی ................................................................................................................... ١١٣

    ارزیابی اوزان برای شاخص ها ........................................................................................... ١١٤

    تکنیک آنتروپی .................................................................................................................. ١١٤

    روش Linmap................................................................................................................ ١١٩

    ارزیابی و بررسی مدلهای MADM................................................................................ ١٢٠

    مدل جبرانی ....................................................................................................................... ١٢١

    روش مجموع وزین ساده .................................................................................................. ١٢١

    روش تخصیص خطی ....................................................................................................... ١٢٣

     

     

    فصل پنجم : روش کار و محاسبات ............................................................. ١٣١

    ارزیابی مسیر...................................................................................................................... ١٣٢

    تعیین ومحاسبه شاخص ها................................................................................................ ١٣٢

    ظرفیت خط ....................................................................................................................... ١٣٢

    زمان سیر بین ایستگاه ها..................................................................................................... ١٣٤

    مسدودی بلاک .................................................................................................................. ١٣٤

    زمان صدور و تامین مجوز اعزام قطار............................................................................... ١٣٥

    مقادیر ظرفیت عملی خطوط ............................................................................................. ١٣٦

    مقاومتمربوط به  قوس ....................................................................................................... ١٣٦

    تعداد سوانح مسیرها .......................................................................................................... ١٣٨

    مقدار اختلاف شیب طولی ............................................................................................... ١٣٩

    نوع تراورس ..................................................................................................................... ١٤٠

    نوع پابند ............................................................................................................................ ١٤٠

    محاسبات نهائی ................................................................................................................. ١٤٢

    مدل جبرانی ....................................................................................................................... ١٤٢

    تکنیک آنتروپی .................................................................................................................. ١٤٤

    بی مقیاس کردن خطی ....................................................................................................... ١٤٩

     

     

     

    فصل ششم : نتیجه گیری و پیشنهادها........................................................... ١٥٤

    نتیجه گیری ........................................................................................................................ ١٥٤

    پیشنهادها ........................................................................................................................... ١٥٥

    فصل هفتم : منابع و ماخذ ............................................................................ ١٥٦

    فهرست منابع فارسی ......................................................................................................... ١٥٧

    فهرست منابع خارجی ....................................................................................................... ١٦٠

    پیوست ١: آئین نامه ها و استانداردها ................................................................................. ١٦١

    پیوست ٢: آمار سوانح ....................................................................................................... ١٨٩

    پیوست ٣: نقشه ها.............................................................................................................. ٢١٦

     

     

    منبع:

    ١- ابطحی ، سید مهدی - بهبهانی ، حمید- اصول مهندسی راه آهن تهران - انتشارات ارکان - چاپ اول - بهار ١٣٨٣

    ٢- اصغرپور، محمد جواد-  تصمیم گیری های چند معیاره - تهران - انتشارات دانشگاه تهران

    ٣- ابطحی ، سید حسین - کاظمی ، بابم - بهره وری - تهران - مؤسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی - چاپ سوم ١٣٨٠

    ٤- آذر، عدل - تحقیق در عملیات ، تهران - انتشارات مؤسسه نشر علوم نوین - چاپ اول - پائیز ٧٩

    ٥- بهمنی ، ولی الله - بررسی مسائل سیر و حرکت در رابطه با سوانح و حوادث - معاونت طرح و بررسی های راه آهن جمهوری اسلامی ایران

    ٦- منجم ، محمد سعید- طراحی مسیر راه آهن و مترو- تهران - نشر انگیزه - ١٣٨٠

    ٧- ملکی ، محمدکاظم ، تاریخ جامع راه آهن - راه آهن جمهوری اسلامی ایران ١٣٧٩

    ٨- شاخص ترکیب کیفیت خطوط راه آهن (TI)

    ٩- شاخص شرایط هندسی خط (T.G.I)

    ١٠- آئین نامه مدلسازی خطوط راه آهن - مرکز تحقیقات و مطالعات وزارت راه ١٣٧٩

    ١٥٧                        

     

     

    ١١- ظرفیت و قابلیت خط در محورهای مختلف نواحی - اداره کل بهره برداری راه آهن جمهوری اسلامی ایران

     

    ١٢- دستورالعمل تهیه طرح های راه آهن جمهوری اسلامی ایران (ایران - کامپساکس )- وزارت راه و ترابری

     

    ١٣- ایستگاه ها و شهرک های محور راه آهن بافق - بندرعباس - مرکز تحقیقات راه آهن

    ١٤- استانداردهای میزان بار قابل حمل توسط دیزلها باتوجه به شیب و فراز – اداره کل بهره برداری راه آهن جمهوری اسلامی ایران

     

    ١٥- شناسنامه پروژه دوخطه محور راه آهن بافق - بندرعباس - مرکز تحقیقات راه آهن

    ١٦- آمار سیر و حرکت و گزارش بارگیری و تخلیه و حمل و نقل - اداره کل سیر و حرکت راه آهن جمهوری اسلامی (قسمت کنترل مرکزی )

     

    ١٧- آمار خصوصیات محورهای راه آهن - اداره نگهداری خطوط راه آهن جمهوری اسلامی ایران خرداد وشهریور ١٣٨٤

     

    ١٨- آمار سوانح گزارش شده راه آهن - اداره کل سوانح راه آهن جمهوری اسلامی ایران شهریور ١٣٨٤

     

    ١٩- ناصریان ، مرتضی - مراحل مطالعات و تهیه طرح های راه آهن -  همایش ٦ حمل و نقل ریلی - دانشگاه امیر کبیر ١٣٨٠

     

    ١٥٨                        

     

     

    ٢٠- مهرآذین ،هاشم –راه آهن وبرقی کردن - تهران

    ٢١- فتحی مظفری ، علی - بررسی اثرات  متقابل افزایش شیب و فراز و پارامترها مؤثر طراحی و بهره برداری مسیر-  هفتمین همایش حمل و نقل ریلی - ١٣٨٣

     

    ٢٢- دانشگر، داوود- بررسی ساخت ، توسعه و عملکرد راه آهن بافق بندرعباس - سمینار کارشناسی ارشد- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب زمستان ٨٣

     

    ٢٣- پورسعید آقائی ،محسن - زمان بندی حرکت قطارها در مسیرهای تک خطه - پایان نامه دکتری صنایع (تربیت مدرس )

     

    ٢٤- آرین پور، سعید- بررسی و ارائه یک مدل کاربردی جهت برنامه ریزی وقت قطارها در شبکه راه آهن کشور- پایان نامه کارشناسی ارشد صنایع - صنعتی شریف

     

    ٢٥- رسولی ، محمد- کاربرد شبکه های عصبی برای شرایط هندسی خطوط راه آهن - دکتر شفاهی - دانشگاه شریف - دی ٨٠

     

    ٢٦- ضیائی داوری ، شهرام - مکانیابی بهینه ایستگاه های فعال در راه آهن -صنعتی شریف - ١٣٨٠

     

    ٢٧- شهبازی ، محمد جواد -  طراحی بهینه مسیر راه آهن با استفاده از الگوریتم ژنتیک - صنعتی شریف - آبان ١٣٨٠

     

    ٢٨- پروفیل طولی مسیر راه آهن بافق - بندرعباس - شرکت مهندسین مشاور مترا

    ١٥٩                         

     

     

    فهرست منابع خارجی :

     

    28-Agarwal M.M. Indian railway Track (1998)

    29-Ullman, K.B. and osullivan W.B. "the effect of Track Geometry on ride

    Quality". Office of high speed Ground Transportation paper no.69

    cp.355-IEA,April (1969)

    30-Track Geometry standards" R.D.S.O, luc know (1996)

    31-H. Hay.william. "Rail Road Engineering " second Edition Jon wiley

    and Hal , New york (1983)

    32-A.K.UPADHYAY “Transportation Engineering” Re print-2004

    33-S.J.Chen&     C.L.HWANG;”Fuzzy     multiple     attribute     decision-

    making”,Spring- Verlag;1992

     

    34-Thomas .L.Saaty ; “decision-making for leaders “ ,RWS

    publications;1990

    35-Selig E.T.,Waters J.M;Track geotechnology and Substructure

    management,Ernest.T  .London ,1994

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت