فهرست و منابع روش تحقیق بررسی تاثیر یادگیری همیاری بر بهبود بیان نوشتاری دانش آموزان دارای ناتوانی یادگیری ویژه
فهرست:
ندارد.
منبع:
منابع فارسی
- کاپلان ، هارولد و سادوک ، بنیامین (بی تا) . خلاصه روانپزشکی، ترجمه پورافکاری، نصرت ا.. (1368) تبریز: انتشارات ذوقی
- انزابی ، رضا (1353) . مشکل انشاء ، ماهنامه آموزش و پرورش ، 4 (44) ، 237-41 تهران : انتشارات وزارت آموزش و پرورش .
- کرک ، ساموئل و چالفانت ، جیمز (بی تا). اختلالات یادگیری تحولی و تحصیلی. ترجمه رونقی ، سیمین، زینت خانجانی و مهین وثوقی رهبری (1377) . تهران : انتشارات سازمان آموزش و پرورش استثنایی.
- هالاهان ، دانیل پی . وکافمن ، جیمز ام (بی تا) . کودکان استثنایی، مقدمه ای بر آموزش های ویژه، ترجمه مجتبی جوادیان (1372) مشهد : انتشارات آستان قدس رضوی.
- ویلیافر، فیلیپ . فرهنگ کودکان استثنایی (بی تا) ترجمه به پروژه ، احمد علیزاده، حمید، یادگاری، فریبا یوسفی لویه، مجید (1375) تهران : انتشارات بعثت .
- تبریزی، مصطفی (1377) . درمان اختلالات ریاضی. تهران : انتشارات فرا روان .
- دادستان ، پریرخ (1379). اختلال های زبان ، روش های تشخیص و بازپروری . تهران : انتشارات سمت .
- تقوی ، ربابه و قاسمیان ، حسن (1370). روان شناسی ناشنوایان . اصفهان : انتشارات مشعل .
- کانتور ، کنت جی (بی تا) .گذری از دالان گویش به نگارش . ترجمه بالغی زاده ،سوسن .(1368) رشد تکنولوژی آموزشی، 4(7) شماره 22 .
- فلاد ، جیمز. زبان و مهارت های زبانی، ترجمه آخشینی (1369) . مشهد ، انتشارات: آستان قدس رضوی.
- ویکوتسکی ، لئو (بی تا) اندیشه و زبان. ترجمه صبوری، احمد (1361) تهران : انتشارات اندیشمند.
- زندی ، بهمن (1378) روش تدریس زبان فارسی در دبستان . تهران : انتشارات سمت
- نوری ، نظام الدین (1373). شیوایی سخن ، شیوه تعلیم انشا و نویسندگی و نامه نگاری. ساری : انتشارات زهره .
- درویزه، زهره (1377). تحصیلات فرا شناخت . ماهنامه پرورشی وزارت آموزش و پرورش تربیت . 14 (3) : 23-27
- گروه تحقیق و برنامه ریزی و کارشناسی آموزش ابتدایی اصفهان (1370). راهبردهای آموزشی ، اصفهان : انتشارات: اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان .
- والاس ، جرالدومک لافین ، جیمز (بی تا). ناتوانی های یادگیری و مفاهیم و ویژگی ها ، ترجمه منشی طوسی، محمدتقی (1370) . مشهد : انتشارات آستان قدس رضوی .
- ایلوارد ، اچ الیزابت و براون، آر، فرانک (بی تا). تشخیص و سازماندهی ناتوانی های یادگیری ، ترجمه برادری ، رضا (1377، تهران : انتشارات سازمان آموزش و پرورش استثنایی .
- باقری نوع پرست ، خسرو (1372) ، نوشتن رویش اندیشه ، مجموعه مقالات دومین سمپوزیوم جایگاه تربیت در آموزش و پرورش دوره ابتدایی ، اسفند 1374 ، تهران : انتشارات : تربیت .
- نصیری ، علی اکبر (1373). وضعیت تدریس انشای فارسی در پایه پنجم مدارس شهر تهران ، پایان نامه کارشناسی ارشد ، دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی ، دانشگاه علامه طباطبایی .
- آموزگار ، محمد حسن (1375) . روش تدریس انشا در دبستان . خلاصه مقالات دومین کمپوزیوم جایگاه تربیت در آموزش و پرورش دوره ابتدایی . تهران : انتشارات : تربیت .
- زمانی راد ، جمهور (1378). بررسی میزان تاثیر والدین بر پیشرفت تحصیلی درس انشای دانش آموزان کلاس پنجم پسر شهرستان بندر انزلی . پایان نامه کارشناسی ارشد اداره کل آموزش و پرورش تهران، معاونت تامین نیروی انسانی مراکز آموزش عالی فرهنگیان ، شهدای مکه .
- نور مهدی ، فرحناز (1375) . تاثیر راهبردهای شناختی و رایانه ای در کارآمدی نوشتاری نمونهای از کودکان نارسا نویس. پایان نامه کارشناسی ارشد ، دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تهران.
- گروه مولفان (1381). راهنمای تهیه فعالیت های مکمل و فوق برنامه، دفتر آموزش و پرورش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش. تهران : انتشارات : مبتکران توسعه خلاقیت .
- پاکیزه ، علی (1376). تاثیر یادگیری مشارکتی برعملکرد تحصیلی و خودپنداره دانشجویان. پایان نامه کارشناسی ارشد علوم تربیتی. دانشگاه شیراز .
- کله ، پیتر و لورتا ، چان (بی تا). روش ها و راهبردهای در تعلیم و تربیت کودکان استثنایی، ترجمه ماهر، فرهاد (1372) ، تهران : انتشارات: قومس .
- جودیت گرین و مائوتلادی الیویرا (بی تا). کاربرد آزمون های آماری در پژوهش های علوم رفتاری، ترجمه علی دلاور و مهرداد پژمان (1380) تهران : نشر ارسباران .
- دلاور ، علی (1376) روش تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی ، تهران ، نشر ویرایش
- آدم زاده ، فاطمه (1380). تاثیر آموزش راهبردهای شناختی در اصلاح مشکلات بیان نوشتاری دانشآموزان با ناتوانی یادگیری . پایان نامه کارشناسی ارشد ، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران .
- شیری، معصومه (1381). تاثیر کارگروهی بر انشای دانش آموزان دوره میانی. پایان نامه کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی ، دانشگاه آزاد گرمسار.
- دیون ، الیزابت ، نبت نویل (1996). بحث و یادگیری در گروه. ترجمه فروزنده داور پناه ( 1371) انتشارات : رشد .
- الیس ، سوزان ، والن ، سوزان (بی تا). یادگیری از طریق همیاری، ترجمه طاهره و رستگار و مجید ملکان، (1376) نشر نی .
- وکسلر، دیوید (1998). مقیاس تجدیدنظر شده هوشی ولسکر برای کودکان ، انطباق و هنجاریی، شمیم، سیما، چاپ دوم ، نشر : دانشگاه شیراز.
- انجمن روان پزشکی آمریکا (1994) . راهنمای تشخیصی و آماری اختلال های روانی، نیکخو، محمدرضا و همکاران (1374) چاپ اول ، تهران ، انتشارات: سخن .
- کراتوچویل ، توماس ، آر. مدریس ، ریچارد . جی (1949) . روانشناسی بالینی کودک ، روشهای درمانگری ، ترجمه نائینیان ، محمدرضا و همکاران ، 1378 ، چاپ اول تهران ، انتشارات: رشد.
- شریفی، حسن پاشا (1376) . نظریه و کاربرد آزمون های هوش و شخصیت . تهران. انتشارات : سخن .
- لیل آبادی، لیدا (1375) ، بررسی و مقایسه ویژگی های شخصیتی و شیوه های فرزند پروری مادران دانش آموزان عادی و مبتلا به اختلال سلوک در مدارس ابتدایی پسرانه شهر تهران . پایان نامه کارشناسی ارشد دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی.
منابع لاتین
- 1. D xford , R.L. (1997). Cooperative learning , Collaborative learning , and interaction : Three Communicative Strands in the language classroom . the modern languge , 81 (4) , 443-456.
- Tan , C. , Gallo . P.B., Jacobs , G.M. and Lee, C.K. (1999) . using Cooperative learning to intergrate thinking and information technology in a content based Writing lesson. The Interent TESL Journal , 1-14.
- Jcobs, E. , RoTLENBERG,L. , PATRICK, S. and Wheeler , E. (1994) . Cooperative learning : Context and opportunities for acquiring English. TESOL QUARTERY, 30(1) , 253-279. George Mason university.
- Blooser , Patricia. E. (1992) – using gooperative learning science Education Clearring house for scince Mather matics , and Enviramental Education (CSMEE) ERICBullet in, 92-1
- lou , Yiping . Abrami , Philip . C,Spence , Johnc. (2000) . Effects of within class Grouping on student Achivement : An Exploratory , model – Esucational Research – No Vember/ Decemember 2000 . Vol 94 , N2 . P 101. 112
- Kirk , Treasa (1997) . The Effective ness of Copperative learning : With Part icularre ference to academic achivement , Self esteem , academic self – image , So cial interaction and student attitudes in primary mathematics and English spelling classes in Lreland. Adissertation Submitted in Fulfilment of the require ments for a PH.D. degree in Education. University of Dublin Trinity College , School of Education Division of in service Education.
- Englert , C.S. (1990). unraveling the mysteries of writing through in struction . In T.E. Scruggs and B.Y.L. wong (eds) , Interention research in learning disabi lities. Now York : Springer – verlag .
- Meree. C.d. (1993). Teaching student with learning Problem. Fourth edition.
- Lernner , J.W. (1989). Learning diagnosis , and teaching strategy (FiFth Edition)
- Delapaz , S. and graham. S . (1997). strartegy instruction in planning : effects on the writing performance and behavior of with learning disabilities . Exceptional children, G3, 167-181.
- Sexton , M.Harris , K.R. and Graham , S(1998). Self regulated strategy development and the writing process . Effects on essay writing and attributions . Exceptional children , 64, 295-3110.
- Englert , C.S. and Mariage , T.V. (1991). Shared understandings structuring The Writing Experience through dialogue Journal. of learning disabilities , 10 , 330- 343.
- Hallen be CR, M. J. (1995). The Cognitive Strategy in writing welcome relief for a doles cents with learning disabilities. paper persental at the annual inernational convention of the Council for Exxeptional children (73 rd, indiana polis , in April 5 , 1995).
- Kagan , S. (1992) Cooperative learning . San Juan Capistrano, CA: Kagan Copperation learning.
- keyser, W.M. (2000). Active learning and Cooperative learning : undevstanding the difference and using both styles. Effectively Research strategies, 17 , 35-44. James c. Jernigan Library , Texas A and M university – King sville , TX, USA.
- Edge, J. (1992) . Co - operative development . ELT Journal , 46(1) , 62-70 . Oxford university press.
- Brumberger , E.R . (1999). Collabovative projects in a technical writing Class : A Cost benefit and lysis . Teaching English in The two year College , 27(2) , 194-203.
- Cohen, E.C. (1994) . Restracturing The Classroom : conditions for productive small groups . Review fo Educational research, 64 , 1-35.
- Jacobs , E., ROTTE NBERG , L. PATRICK , S. and wheeler E. (1999) .cooperative learning : Context and opportunities for acquiring English . TESOL QUARTERY , 30 (1) , 253-279. George mason university .
- Ghaith , G. (2001). learners percpections fof their STAD Cooperative experience . system 29 (1) , 289-301. American university of Beirut.
- Ghaith , G. And Yaghi , M.H. (1996). Effect of Cooperative learning a equisition of second language rules and mechanics . system . 26 (2) , 223-234. American university of Beirut.
- Mc Donnel , W. (1992). Language and Cognitive devepment through cooperative group work. In: Kessler C. (Ed) Cooperative Language learning a teacher’s resource book . Prentice Hall Regents , Englewood cliffs , NJ, PP. 51-64.
- Panitz , Thedoere (2000) – Benefits of Cooperative learning in Relation student Motivation. File : //M : Coopertive / HowCLmotivates student and teache . htm. 8/10/10].
- MC Gee, Kathleen . A, Powell , Joyce . M. (1996) .Improving learner Responibility by utilizing Thinking strategies and Cooperative learning. Masters Action Research Project , saint xarier univer sity . U.S. Illinois.
- Jordan , Dow . w,le . Metais , Joanna. (1997) . Scoial Skilling Through Cooperative learning . Educational Research Spr 1997-V39 , n1 , P3-29.
. Slavin , R.E. (1991). Synthesis of research on Cooperative Learning Educational Leadership . Vol 48, N 5, P71-82
- Ibler , Leslie. S. (1997). Improving Higher order Thinking in Special Education Students Through Cooperative Learning and Social Skills Development. M.A.Action Research Project , saint Xavier university and IRI / Skylight field. Based Masters Program . U.S. Illinois.
- olsen , R., and S. kagan 1992 , Abouth Copperative Learning : in C. Kessler (ed). Cooperative Language learning A Teachers resorce book . New York : Prentice Hall . 1-3
- Johnson D. R- Johnson , and E.Holubec. 1989. Cooperative learning in the classroom . Alezandria , Van Associa tion for Suppervision and curriculum Development P 26-40
- Slavin , R.1995. Cooperative learning : theory Research and Practic a 2 end – ed. newyork prentivehall.
- Vygotsky , L. 1962 . thought and Language. Cambridge MTT Press.
- Shavan , S. (ed) . 1994 . Hand book of Go Cooperative learning methods. West port , conn. : Green wood Press.
- Colelho, E. 1992 . a . Cooperative learning : Foundation For a Communicative Curriculum . in C. Kessler (ed) , Cooperative language Learning: A Teachers resourceBook. New York : Prentice Mall . 31-51.
- Jakob C, G. M. , G. Lee , and J. Ball . 1955 . Learning Cooperative Learning : Singapore : Regional Language Center.
- Pica , T., Dougty , C. (1985) The role of group work in classroom second Language acquisition . Studies in second Language acquisition . 7 (5), 133-148.
- Zimmet , N. (2000) . Engaging the disaffected : Collaborative writing acroos the curriculum Projevts. English Journal , 90 (1) , 102-106.
- Pagares , F. and John son, M.J. (1996). Confidence and Competence in writing : The role of self – efficacy , outcome expectance , and apprehension , research in the teaching of English . 28 (3) , 313-331. Emory university and Texas Tech university .
- Johnson, D.W, al (1984) – Cireles of learning , Cooperative in the classroom. Alexandria , VA Associa tion for Suppervision and curriculum Development. P 26-40 .
- sharan , Y, Sharan , S (1990) . Group , invesrigation exoands Cooperative learning . Educational Leadership (1969 December . 1990 Januory) vol 47, N 4, P 17-79 .
- Putman J, Markovchick k , Johnson DW , Johnson RT. (1996) Cooperative learning and peer acceptance of students with learning disabilities J Soc Psychol . 136 (6) : 741-52. School of Education , university of Maine at Presque Isle , usa.
- Takahashi M , Saitos . (2004). Nov Does test delay eliminate collaborative inhibition memory 12 (6) 722-31. Department of psychology m university of the sacred Mearooy –Heavt.
Hirroy - chomes – 1 , shibuya – Ku, Tokyo.
- Siperstein. GN. Leffert Js , Wenz – Grossm . (1997). sep The quality of friendships between children with and without learning problems. J Ment Retard 102 (2) : 111-25 : Center for Social Development and Education , university of Massach u setts , Bodton, USA
- Jacques N, wilton K, Townsend M. (1996) , Feb . Cooperative Learning and Social acceptance of children with mild interllectual disability J Intellect Disabil Res 42 (pt): 29 – 36. Department of Education , University of Aucklan , New Zealand.
- Cortright RN, Collins HL , Dicarlo SE. (2005) , Jun Peer instruction enhances meaningful learning : ability to solve novel problem Adv physiol Educ 29 (2) : 107-11 : Department of Exercise and sport science , East Carolina university , Green ville , North Garolina.
- Kry AJ, March CN , Brayan RE, Peake BJ, Pawlina W, Garmichael SW. (2005), May . Reciprocal Peer teaching : students teaching: students in the gross anatomy laboratory . clin Anat . 18 (4) : 296-301 : Mayo Clinic College of Medicin. Rocheter Minnersota, USA .
- Bryant DP, Bryant BR. 1998. Jan – Feb . using assistive technology adaptations to include students with learning disabilities in Cooperative learning activities . J learn Disabul : university of Texas , Department of Special Education, College of Education, Austin , USA.
- MeschD, Lew M , Johnson DW , Johnson R. 1989 . Jul Isolated teenagers , Cooperative learning and the training of social skills: J Psychol . 120(4) 325-340.
- Master FA, Nowak MA . 2004 , Dec. win – stay, 10se shift in language learning from peers. 28, 101 (52) : Proc Ntl Acad sci USA.
- Lyman , Lawrance , Foyle , Marvey. C (1988). Cooperative Learning strategies and children. ERICD gest: Educational Research and Imporement u.s Department of Education Center.
- Paintz , T, Panitz , P. (1998). Encoavagine the use of collaborative Learning Higher Education . injj. Forest. (ed). Issues Facing International Eduvation, May 1998 , NY. NY: carlad Publishing.
- Paintz , Theodore (2000). Benefilts of cooperative learning in Relation to student Motivation. File : / H : Coopertive / How CL motivates Student and teacher.
- Kirkland ,M.R. and Saunders , M.A.P (1991) Maximizing student performance in summary writing . Managing Cognitive load. TESOL QURTERV, 25 (1) , 105 – 121. George Washington university .
- Jacobs , G. (1998) Co- Operative goal structure : A way to improve group activities . ELT Journal , 42(2) , 97-101 . Oxford university Press.
.